Zeus a fulgerat

După ce președintele Băsescu a vorbit despre ”desființarea TVR”, noua conducere a reziliat contractul cu Dolce şi a promis alte dezvăluiri pentru ziua de luni » Şeful televiziunii publice s-a bazat pe observaţia consilierului său juridic şi, fără să ia avizul Departamentului juridic sau al Consiliului de Administraţie, a retras meciurile de la partenerul său Dolce

sâmbătă, 16 iunie 2012, 1:03

După ce președintele Băsescu a vorbit despre ”desființarea TVR”, noua conducere a reziliat contractul cu Dolce şi a promis alte dezvăluiri pentru ziua de luni » Şeful televiziunii publice s-a bazat pe observaţia consilierului său juridic şi, fără să ia avizul Departamentului juridic sau al Consiliului de Administraţie, a retras meciurile de la partenerul său Dolce

Trei oameni cu păr alb şi cu ochii strălucitori, parcă atinşi de febrilitatea şi de deciziile categorice ale unei alte vîrste, stau în faţa grupului de 20 de jurnalişti uluiţi.

Cei trei au anunţat ieri, în sala de protocol de la parterul Televiziunii Române, că TVR a rupt contractul cu Dolce. Mai erau doar două ore pînă cînd cei de la Romtelecom ar fi trebuit să transmită meciul Ucraina – Franţa!

Reporterii Dolce de la Doneţk se roteau în centrul de presă, abătuţi şi nevenindu-le să creadă că nu vor mai comenta partida. În acelaşi timp, crainicii TVR se încălzeau pentru ocazia de ultim moment.

„De azi, TVR îşi face datoria aşa cum ne-aţi cerut!”, avea să înceapă comentariul teveriştilor. Pe site-ul Dolce apare un anunţ în care abonaţii sînt informaţi că postul nu mai transmite Ucraina – Franţa. E uluitor şi hai înapoi la uluiala din Pangratti!

„Nu mi se pare moral”
Cei trei oameni sînt directorul general Radu Călin Cristea, consilierul juridic Eugen Vasiliu şi încă un coleg al acestuia din urmă. Par trei profesori, de fizică, de biologie şi de geografie, care anunţă orarul elevilor în anul care abia începe.

Cristea a decis să-şi asume această mişcare fără precedent în istoria televiziunilor din România şi în istoria transmiterii televizate a turneelor finale.

Fosta conducere a TVR sublicenţiase o parte din meciurile de la Campionatul European către Dolce. Noua conducere n-a fost de acord, „nu mi se pare moral ca TVR să ia banii din abonamente şi să nu difuzeze integral competiţia”, şi a reziliat contractul, folosind ca argument „neplata a două termene de plată, una de 500.000 de euro şi a doua de 550.000 de euro”.

Omul care a descoperit prevederea în contract
Concret, Radu Călin Cristea a trimis o notificare către Dolce în care îi anunţă că „interzice SC Romtelecom difuzarea competiţiilor sportive ulterioare”. Aţi avut acordul şi viza Departamentului juridic al TVR? Cu cine v-aţi sfătuit? Cristea arată în stînga lui, către Vasiliu.

Atît? „Am lucrat un colectiv”, zice, vag, Vasiliu. El e consilier juridic al preşedintelui TVR de pe vremea lui Lăzescu. Păi, de ce nu l-aţi reziliat înainte de începerea competiţiei? „Nu am văzut contractul decît acum”, spune Vasiliu.

Dar cine l-a văzut înainte, Departamentul juridic? „Nu, o casă de avocatură din afara televiziunii”.

Un contract încheiat şi desfiinţat fără consultarea propriului Departament juridic. Care are zeci de oameni angajaţi. No comment.

Acceptă că vor fi daţi în judecată
În spatele jurnaliştilor, cîţiva oameni din TVR fac galerie cu voce joasă revenirii meciurilor acasă. „Dar nu era normal să-i sunaţi măcar pe cei de la Dolce, poate plăteau?”. „Aşa scrie în contract”, spune Radu Călin Cristea. E limpede că a folosit rapid ocazia de a-l rupe.

Şeful TVR e puţin nedumerit de întrebările Gazetei. Nu v-aţi sfătuit cu nimeni altcineva, nu aveţi emoţii că vă vor da în judecată, ce s-ar întîmpla dacă şi creditorii TVR ar face acelaşi lucru? Drept răspuns, ridică din nou notificarea în lumina proiectoarelor camerelor de luat vederi.

Vasiliu a fost acuzat de DNA că a trucat o licitaţie
Cristea se supără cînd alt jurnalist, de la site-ul paginademedia, insistă pe subiect. Aţi emis facturile la timp? „Sigur”, răspunde Vasiliu. Cînd la timp? „Nu ştim exact”.

Îmi vine un sms. E chiar la spartul conferinţei. Insist pe întrebarea unui coleg. Nu cumva aţi emis o factură astăzi? „Nu ştiu, vă voi răspunde mai tîrziu”.

Mai tîrziu, răspunde. „Dolce ne-a rugat să le mai dăm o dată factura a doua, scanată. Dar au primit-o la timp, avem confirmare de primire, aşa că nu se pot scuza cu asta. E o copie”, explică Vasiliu, despre care aflăm că a lucrat la ORDA.

A fost senator PNL de Argeş în legislatura 1996-2000 şi a fost urmărit penal în 2007 de către DNA pentru trucarea unei licitaţii cu 15 milioane de holograme, pe vremea cînd era director adjunct la Oficiul Român pentru Drepturi de Autor.

Banii pe card
Conferinţa se termină. Chiar la încheierea ei, imediat după Breaking News, pe Realitatea TV începe un calup de publicitate. Printre spoturi, unul cu Dolce care anunţă meciul Ucraina-Franţa.

La TVR, un angajat bronzat tocmai iese cu maşina din curte. „Ce-au zis ăştia?”. Că v-au băgat banii pe card. „Nici vorbă, acum o oră nu intraseră. Auzi, dar au dreptate, sîntem cam mulţi”. Apoi pleacă.

La Doneţk e o furtună teribilă. În redacţie aşteptăm reacţia Dolce. Jocul Ucraina – Franţa se opreşte în minutul 4 şi 19 secunde. Fulgerele au trimis o notificare. Partida se va relua cu o oră întîrziere. Tot pe TVR, dar pe programul 2.

Fulgeră, s-a supărat Zeus.

„Fosta conducere a TVR putea să sisteze contractul încă înainte de începere competiţiei, pentru neplată”
Radu Călin Cristea, director interimar TVR

„Vom spune mai multe luni, într-o altă conferinţă de presă despre ceea ce s-a întîmplat cu acest contract. Atunci vom lămuri şi cazul lui Cosmin Cernat, şeful de la Sport”
Radu Călin Cristea, director interimar TVR

Dolce: ”TVR a trimis factura greşită”
Conducerea Romtelecom a emis ieri pe seară un comunicat în care susţine că TVR nu are dreptul legal de a interzice difuzarea meciurilor de la Euro 2012: „Factura pentru suma de 550.000 de euro fără TVA, cu scadenţa pe 10 iunie 2012, nu a fost achitată de Romtelecom deoarece factura corectă, aferentă sumei, a parvenit companiei în după-amiaza zilei de 15 iunie 2012. Anterior, TVR a trimis către Romtelecom o factură greşită. A doua sumă menţionată de TVR, 500.000 euro fără TVA, a fost achitată de Romtelecom. Conform contractului, TVR poate solicita doar penalităţi de întîrziere pentru cele 17 zile. Această sumă reprezintă plata în avans pentru Jocurile Olimpice. Decizia TVR e abuzivă. Compania e pregătită să plătească factura luni, 18 iunie, şi-şi exprimă disponibilitatea de a renegocia contractul cu TVR astfel incit ambele televiziuni sa poata transmite meciurile simultan”.

Propunere de pace
În comunicatul de aseară al Dolce apare o idee surprinzătoare, aceea ca să se revină la contract în condiţii mai proaste pentru nemţi.

Mai exact, Romtelecom să plătească ceva mai puţin, probabil, dar să nu mai transmită exclusiv şi TVR să poată da şi ea meciurile in acelasi timp!

Această conciliere neaşteptată din partea unei televiziuni profunde lezate ieri în mod abrupt, precum Dolce (a făcut eforturi financiare, organizatorice și de marketing enorme pentru acest Campionat European), ridică o întrebare esenţială: nu cumva statul român e în posesia unor informaţii stînjenitoare pentru părţile care au semnat acest contract?

Sau poate că, pur şi simplu, Romtelecom, unde statul român e în continuare acţionar cu 45,99%, nu dorește să intre în coliziune cu noua putere politică în momentul în care aceasta vrea și a obținut „revenirea meciurilor la popor”.

Aşa s-ar explica şi faptul că nici noul şef TVR, deşi în dispoziţie războinică, n-a dorit să facă public contractul! Luni vom avea un răspuns.


Comentarii (36)Adaugă comentariu

neamtu  •  16 iunie 2012, 1:20

Ramane de vazut cum va interpreta proprietarul DOLCE adica DT (statul german) decizia haiduceasca a TVR

zetu  •  16 iunie 2012, 1:29

Din pacate ieri s-a incercat indreptarea unei nedreptati c-o alta nedreptate. E amuzant sa spui ca TVR-ul a vandut meciurile strict din scopuri economice, pentru profit. Ciudat, caci daca ne uitam peste bilantul pe ultimii ani se pare ca TVR-ului i-a pasat de absolut orice altceva mai putin de profit. Dovada sunt datoriile imense pe care le au. E injust sa vinzi mai departe o competitie pe care ai monopol. Cat despre clientii dolce, despre care spuneai in conferinta ca ar fi nedreptatiti, ei bine, ei nu sunt, caci alaturi de Dolce Sport, ei prind si TVR-ul, astfel incat se pot bucura de meciuri, in timp ce, pentru cateva milioane meciul e disponibil acum. Oamenii veniti in fata presei ieri, nu erau stapani pe situatie, nu erau stapani pe ei. Trebuiau sa spuna raspicat ca am rupt contractul unilateral, si ca sunt dispusi sa suporte toate consecintele, si toate astea din respect pentru abonati, pentru milioanele de oameni ce le platesc luna de luna taxa. Din pacate numirea noii conduceri e una nefericita. Seful TVR nu-mi inspira deloc profesionalism. Dar sunt intru totul de acord cu ceea ce s-a intamplat azi, acel contract trebuia rupt, astfel incat eu sa ma pot bucura si de celelalte meciuri, la o calitate HD. Eu fiind unul din milioanele de abonati TVR.

Daca TVR-ul va ajunge sa suporte niste consecinte materiale pentru incetarea contractului cu Dolce, ei bine, acele sume ar trebui recuperate de la fosta conducere.

zetu  •  16 iunie 2012, 1:32

Apropo, daca TVR-ul tot aveau o nevoie disperata de bani puteau sa vanda drepturile inspre Digi Sport. Poate n-ar fi luat la fel de mult, dar cu siguranta s-ar fi bucurat de meciuri mult mai multi abonati TVR. Cred ca si asta trebuia sa fie un criteriu de luat in seama de catre TVR. Spuneai intr-un articol anterior ca ai informatii cum ca ar fi fost cel putin o oferta mai avantajoasa, eu sunt convins in proportie de 80% ca e vorba de Digi. Poate-i contactezi pe cei de la Digi sa afli mai multe detalii legate de acea oferta, ar fi interesant sa punem cap la cap ofertele, si sa vedem a cui interese le-a aparat fost conducere, a mea, ca si abonat, sau a unei alte retele de televiziune?

Tagore  •  16 iunie 2012, 1:44

„Dupa ce presedintele Basescu a vorbit despre…”,de unde pana unde ? Cataline,iar o dai cotita ? …”presedintele basescu” trebuia sa ia atitudine inca de acum 2-3 ani,cand tvr ii canta in struna si era dedicata „partidului si Cotroceniului”.Este rezultatul a ceea ce ati reclamat si voi si altii si noi toti,s-a terminat cu bunul plac al „presedintelui”,al Turcanei,al cna-ului,al portocaliilor.Hai sa nu mai facem pe niznaii si sa parem „independenti”.Uite unde ne-a dus „Voiculescu ia Sarea”.”Vantu ia Posta”.”…ha,ha,ha,il vedeti pe Cocos cu geanta de postas in spate ?”,”aduce Iliescu bolsevicii”.O lume…prostita,prostita,prostita.Nici China nu mai e acuzata de comunism,nici Cuba,numai Romania a ramas,acuzata de cine ? De un fost comunist,vopsit in portocaliu la ceas de…Ucraina,gazda a CE de fotbal 2012.

Mircea  •  16 iunie 2012, 1:49

hmmm…nu prea inteleg scopul acestor dezvaluiri, asta in contextul in care concurenta in media vizuala este enorma… Iar margininile profitului sunt minime… In fine, probabil nu inteleg eu cum merg treburile…dar nu cred ca TVR are interzis sa dea anumite programe la altii… Probail ca presa are dreptate, ca s-au facut manipulari..nu stiu, GSP are foarte putine fapte si foarte multe insinuari si ipoteze… Dar dupa ce ai facut un contract cu o alta firma, sa revii asupra deciziilor numai pt ca presa scrisa impune o enorma presiune…hmmm…Asta NU este OK !! nici din partea presei si nici din partea TVR !!

claustrofobus  •  16 iunie 2012, 2:55

pai tocmai ca zeus, adica basescu e responsabil de acest contract, intrucat oamenii pusi de el la tvr l-au semnat. oamenii lui ponta l-au reziliat. din pacate se pare ca cu riscuri mari din cauza clauzelor ascunse.

După ce preşedintele a vorbit despre “desfiinţarea televiziunii”, TVR a rupt contractul cu Dolce » Zeus s-a supărat!  •  16 iunie 2012, 3:00

[…] Bombă sau sinucidere?Noua conducere a TVR a reziliat contractul şi a promis dezvăluiri alte pentru luniŞeful televiziunii publice s-a bazat pe observaţia consilierului său juridic şi, fără să ia avizul Departamentului juridic sau al Consiliului de Administraţie, a retras meciurile de la partenerul său, DolceCiteşte articolul pe blogul lui Cătălin Tolontan! […]

Cozmanca  •  16 iunie 2012, 8:04

Pute a coruptie de la o posta. Tocmai de aceea Dolce nu face scandal: fiindca le este frica de publicarea adevarului. Este o noua afacere pe banii publici. In Romania coruptia a fost si va fi la putere. Stim toti acest lucru, inclusiv nemtii care au dat spaga.

victor L  •  16 iunie 2012, 8:09

dle Tolontan,
nu stiu cum sa interpretez; oricum, a pune pe seama dictatorului faptul ca TVR a rupt contractul cu Dolce mi se pare cu dus-intors. Daca ne iasa e bine, daca nu vina e a lui Zeus, care nu trebuia sa-si bage nasul.
Chiar dvoastra v-a raspuns ca parerea lui este a unui simplu telespectator si nicidecum a presedintelui (asta o vedeti, caci nu presedintele schimba si drege la TVR).
In felul asta citindu-va sa nu am suspiciuni?
Parere personala: Dolce va cistiga in Justitie, dar nu va plati noul director.

cristi  •  16 iunie 2012, 8:47

1988=2012
1988 campionatul european l-am vazut pe televiziunea nationala…ungara
2012 campionatul european il vad pe televiziunea nationala …. ungara
noroc cu interventia lui base

cris  •  16 iunie 2012, 8:50

Eu inteleg asa:
1.cei 550k erau avans pentru Olimpiada? adica EURO2012 a costat Dolce doar 500kEUR? cam ciudat, pana nu apar contractele nu o sa se stie.

2.chiar daca Euro2012 a fost cedat pe 1 mil (buna afacere, platesti 12 mil avand monopol si cedezi 60% meciuri pe 9% din bani!) Dolce si-a facut calculele asa:
– cine s-a abonat la Dolce din cauza Euro2012 a facut-o deja
– cine a platit bani pe net la Dolce a facut-o deja in primele saptamani (ma indoiesc totusi tinand cont ca e plin netul de streamuri sopcast gratuite)
– meciurile din ultima saptamana fiind in paralel n-ar fi adus decat cativa suporteri ai echipelor respective, restul s-ar fi uitat pe TVR oricum (versus internet/terase)

Asa ca sa obtii 90% din beneficii (primele 2 saptamani) pe 50% din bani (prima transa) e foarte bine, pana la urma Dolce a facut o economie de 500k cu o pierdere foarte mica (si-a mai facut si reclama)

Mihnea  •  16 iunie 2012, 8:53

Eu vad lucrurile in felul urmator : TVR emite mai multe posturi, majoritatea incluse in abonamentul pe care-l platim toti fara sa vrem si in plus emite si TVRHD pentru care cine-l doreste trebuie sa plateasca un abonament suplimentar. TVR a cuparat drepturile de difuzare ale acestor compettii si consider ca-i putem lasa libertatea de a decide ce si pe ce post transmite. Noi, evident ca am vrea sa transmita totul pe TVR, chiar si transmisiile simultane, dar nu cred ca asa ceva poate hotara „poporul”. Sa nu uitam ca TVR este o struto-camila, adica si institutie publica si societate comerciala, dar chiar si asa, in niciuna dintre aceste entitati nu hotaraste cineva din afara, adica „poporul”. Miscarea pe care a facut-o TVR ca societate comerciala, adica sa sublicentieze pentru 3 mil euro niste drepturi de televizare achizitionate cu 3.6 mil in conditiile in care TVR ISI PASTRA DREPTUL DE DIFUZARE IN DIRECT PE TVRHD mi se pare FOARTE INTEIGENTA SI ABILA!!! In mod normal, daca transmit impreuna, trebuiau sa plateasca juma-juma! Ca institutie publica TVR este obligata sa raspunda in fata parlamentului pentru faptele sale, iar noua putere din Romania este dispusa sa faca orice din dragoste pentru „poporul” sau, inclusiv sa impuna ruperea unilaterala a unui contract comercial. Contract care este un act juridic pe care institutile statului, inclusiv parlamentul, au obligatia cel putin morala, sa-l apere. Pacat ca Dolce nu are curajul sa dea TVR in judecata

Victor  •  16 iunie 2012, 9:01

Dolce ia meciurile de Liga 1 de la Antena 1: câteva meciuri „tari” pe care le va transmite în paralel cu Antena, dar majoritatea sunt „ciurucuri” pe care le va transmite în exclusivitate (meciurile care erau pe GSP TV până acum).

Nedumerirea mea e următoarea: din moment ce Dolce e interesată de „ciurucurile” din Liga 1, cum de s-a făcut acel celebru contract cu TVR pentru 51 de partide? Care e logica din spatele schizofreniei de la Dolce? Ceva nu se leagă, sau nu înțeleg eu.

InimaRea  •  16 iunie 2012, 9:12

In tara asta, e un biznis al executiilor. Atit de profitabil, ca-s mai multi calai disponibili decit condamnati virtuali.

george_br  •  16 iunie 2012, 9:25

Sint foarte multi bani la mijloc si interesele sint pe masura. Eu cred ca sint implicati aici oameni „grei”. Cei de categoria lui Cernat si Enachescu sint doar „bagati la inaintare” iar greii se afla in spatele lor. Ma astept sa se aseze batista pe tambal, in cel mai pur stil romanesc.

Cătălin Tolontan  •  16 iunie 2012, 9:26

neamtu: da, in functie de reactia romtelecom (dt de fapt) si in functie de conferinta de presa de luni a conducerii tvr ne vom lamuri daca o vor lasa asa.

george br: inteleg ce spui, luni vom fi mai aproape de adevar in privinta lucrurilor despre care vorbesti

mako  •  16 iunie 2012, 9:53

eu unul rad de ma aia pe mine 🙂 si ma bucur ca vedem toti meciurile si nu ma mai chinui sa stau pe net,asta e mai important de fapt…tvr si-a dat seama de greseala,logic si sper sa transmita impreuna cu dolce iar daca stau sa ma gandesc tvr putea sa vanda si la dolce si la upc si la rds si transmiteau toti meciurile,tvr se umplea de bani si toata tara era multumita…e greu sa gandesti constructiv in tara asta,vinzi cu un pret mai mic dar vinzi la toata lumea si tot ai profit…

Stefan2  •  16 iunie 2012, 9:55

Daca despre oamenii obisnuiti nu ma mira ca nu le convine nici o situatie, adica sunt carcotasi,nu ma mai mira nici atitudinea celor care isi spun opiniile pentru ca asta le este meseria si au exemplu „celebru”,care cu o seninatate demna de o cauza mai buna isi schimba parerea de la o zi la alta sau chiar de la o ora la alta. Puterea exemplului prost,este cea mai mare nenorocire care a dat peste multimea de needucati de pe locurile acestea.Culmea,presa scrisa,chiar asa minuscula cum a ajuns(dar a explodat pe net),in loc sa civilizeze, prin informatii pertinente,cauta numai scandal, manipuleaza prin minciuni si scenarii incredibile si ca in acest caz,orice ar fi nu e bine.Despre televiziuni imi e sila, deoarece tot ce poate fi numit scursura,gasesti la Jurnale,precum si la emisiuni „celebre”de seara.

Cătălin Tolontan  •  16 iunie 2012, 10:34

stefan2: fara capacitatea presei, in primul rind a ziarelor, de a expune ceea ce s-a intimplat, lucrurile ar fi mers inainte fara ca nimeni sa explice. Va amintiti ce spuneau acum nici doua saptamini cei din TVR: „Am facut contractul si e bine asa, credeti-ne! Nu vi-l aratam ca ar fi grav, sint lucruri greu de inteles de catre toata lumea”.
Presa asta care te dezgusta pentru tine a adus situatia la lumina, pas cu pas, impotriva unor interese uriase, ale oamenilor sau companiilor.

Si, daca ai impresia ca ne schimbam pozitia de la o zi la alta, ne faci un compliment. Pentru ca relatam ceea ce vedem si inseamna ca relatam corect o realitate in continua schimbare.

Tocmai aici este cheia: nu sintem nici cu noua sau cu vechea conducere a TVR, nici cu Dolce, nici impotriva Dolce, scriem ceea ce aflam si ce putem verifica.

sd  •  16 iunie 2012, 10:39

nu am rabdare sa citesc tot articolul, fiind prea lung; ideile clare se pot expune scurt si concis: e complet imoral ca un proprietar de mai multe case sau apartamente de exemplu, dupa ce e obligat sa plateasca pt. fiecare locatie taxa tvr si avand ghinionul sa fie in zona deservita de upc, sa nu poata vedea mai mult de jumatate dintre meciurile de fotbal transmise; de ce? pt. ca „cinstitii” domni de la dolce i-au mituit pe ceilalti „domni cinstiti” de la o companie de stat, sa le paseze lor dreptul de difuzare, mai mult ca probabil pe o suma infinit mai mica decat incaseaza ei din afacere; asa decurg toate afacerile in romania si din cauza asta nu mai ai loc de marii „oameni de afaceri”!

tzu  •  16 iunie 2012, 10:52

Domnule Tolontan, ati mai auzit de rezilierea vreunui contract pentru intarierea platii unei facturi cu DOAR 17 zile? Nu credeti ca dea azi inainte nu va mai sta nimeni de vorba cu TVR? Gazeta Sporturilor ar incheia un contact cu actualii haiduci din TVR? Puteti sa faceti o investigatie cu privire la transmiterea-sublicentierea EURO 2012 de catre celelalte televiziuni nationale europene? M-ar interesa foarte mult sa stiu care este practica europeana.

mircea  •  16 iunie 2012, 11:21

@victor L
@Catalin T.
: „Vina” chiar e a lui Zeus.Presedintia din ce stiu eu a refuzat sa-si puna om in CA al TVR. Parlament, partide politice si ce mai vrei stiau de magariile facute pentru ca astfel de contracte normal ar trebui „validate” in Consiliul de Administratie al TVR.
Ce a facut Lazescu a facut-o cu acordul membrilor CA. De ce credeti ca Ponta a dat-o cotita cantandu-i in struna presedintelui.Stia ce se intampla acolo de la omul lor din CA si s-a speriat de implicatiile electorale ale acestor magarii!
Cum suna in campanie:Din cauza USL-ului nu ati vazut Europenele si Olimpiada stimati alegatori?!
Nu m-ar mira sa existe interese politice in relatia Dolce-TVR, mai ales ca Dolce-Romtelecom a fost privatizata de stiti voi cine!

Mizerii birocratice: TVR, o reziliere dubioasă şi morcovul pînă la frunze » subiectiv.ro  •  16 iunie 2012, 11:32

[…] Romtelecom Dolce. Brusc, birocraţii din TVR au simţit culoarea nu tocmai roz a morcovului şi au anunţat că au reziliat unilateral, într-un mod dubios, contractul cu operatorul de cablu. În primul rînd, în toată […]

Alexandru  •  16 iunie 2012, 12:52

Cum e posibila realizarea unei subcontractari pentru transmiterea Campionatului European cu o televiziune a carei acoperire naţională este de cel mult 20% ?
Nu vorbim aici nici de Campionatul national de oina si nici de cel de polo pe iarba.Vorbim de Campionatul European de fotbal.Multi se intreaba pe forumuri daca este legala, sau nu, ruperea contractului cu Dolce.Pe mine unul,ca si pe multi altii,nu prea ne intereseaza acest lucru.Pe noi ne intereseaza sa ne bucuram de meciuri.Priviti audientele de mai jos:

Audienta meciurilor de la Euro 2012, transmise pâna acum de TVR si Dolce Sport, la nivel NATIONAL si în mediul URBAN:

NATIONAL URBAN

Post Mii persoane Rtg% Mii persoane Rtg%

1 OLANDA – GERMANIA TVR1 Live 1427 7.5 871 8.3

2 POLONIA – RUSIA TVR1 Live 1240 6.5 729 7.0

3 UCRAINA – SUEDIA TVR1 Live 1181 6.2 725 6.9

4 SPANIA – ITALIA TVR1 Live 1063 5.6 761 7.3

5 OLANDA – DANEMARCA TVR1 Live 1033 5.4 668 6.4

6 POLONIA – GRECIA TVR1 Live 931 4.9 589 5.6

7 GERMANIA – PORTUGAL Dolce Live 293 1.5 97 0.9

8 FRANTA – ANGLIA Dolce Live 235 1.2 119 1.1

9 RUSIA – CEHIA Dolce Live 217 1.1 74 0.7

10 DANEMARCA-PORTUGAL Dolce Live 180 0.9 74 0.7

Cine si in numele cui poate hotari o asemena subcontractare ?

Alexandru  •  16 iunie 2012, 13:03

Imi cer scuze.Vad ca pagina cu audiente nu a intrat corect.Pentru cei interesati,gasiti audientele aici http://www.paginademedia.ro/2012/06/euro-audientele-meciurilor-de-pana-acum-pe-tvr-si-dolce-sport-varful-olanda-germania/

tontolan  •  16 iunie 2012, 13:13

Pai, ba, Cata, tu de fapt cu cine tii?
sau esti Gigi contra asa, doar sa te pishi contra vantului.
nu ai mancat tu kkt de vreo cateva zile, tunai si fulgerai impotriva tvr?acum esti dolce? lasa-te….si lasa-ne…

vali12  •  16 iunie 2012, 13:31

Inceputul este imbucurator pentru populatie dar continuarea care va fi? Tare mi-e teama ca aceasta reziliere a contractului sa nu fie decat „o batista pusa pe tambal” de actuala putere si lucrurile sa se opreasca aici cu ceea ce toti speram sa fie o restructurare din temelii a televiziunii publice. Credeti ca actuala putere isi permite sau isi doreste o schimbare drastica in televiziunea publica? Mi-e teama ca lucrurile vor ramane asa cum au fost si pana acum,actuala putere este intr-o continua campanie electorala,iar televiziunea publica poate fi de mare ajutor mai ales in acele zone unde televiziunile lui felix nu prea ajung.

Porcaiala, made en Roumanie  •  16 iunie 2012, 14:56

[…] 0 comentariiAm citit siderat faptul ca noua condurece a TVR a rupt unilateral contractul cu Romtelecom, prin care Dolce Sport avea exclusivitatea de a transmite o parte din meciurile de la Campionatul […]

Ionut  •  16 iunie 2012, 15:02

Catalin,

Un aspect dubios este ca, anul trecut, TVR 1 a transmis un meci din liga I, FC Brasov – FC Vaslui, fara un anunt prealabil, fara ca reporterii si comentatorii de la Dolce ajunsi la stadion sa stie!!!!

O intrebare logica pentru Cernat, Lazescu ar fi de ce TVR s-a oprit dupa acest meci, de ce Steaua-Rapid, care s-a jucat peste cateva etape, nu a mai fost televizat de TVR, desi era cel mai important meci pe care il putea folosi din contract?

circ  •  16 iunie 2012, 15:14

eu vad lucrurile asa. 1. vechea conducere a tvr a comis o ilegalitate, noua conducere a invalidat-o dar a facut la randul ei alta ilegalitate.
2. presa scrie ce aude, nu poate verifica tot. de asta s-a lovit urat de tot in dolce care nu are practic nici o vina dpdv legal. 3. orice mi s-ar raspunde, nu am absolut nici o indoiala ca politicienii au asmutit presa, impreuna cu rivalii dolce (adica digi). 4. normal e sa vad toate meciurile pe tvr. 5. sunt curios daca se va scrie vreodata in gsp ceva de rau despre antena de exemplu, pentru ca dolce le-a luat meciurile din liga 1. 6. pe cat punem pariu ca daca era numele digi implicat nu se scria niciodata nimic care sa ii puna in lumina negativa?

Radu  •  16 iunie 2012, 15:15

Intrebarea, fara raspuns, decaomdata, dar care mi se pare esentiala este urmatoarea: De ce eu, TVR, cumpar cu o suma babana EXCLUSIVITATEA transmisiei EURO 2012 si apoi vand cu o suma mai mica decat aia babana PROPRIA INTERDICTIE in a transmite respectivele meciuri? Fiindca e clar ca aici nu s-a urmarit scoaterea unor bani de catre TVR *fiindca licitau cu GSP Digi etc., orice televiziune doritoare, practic*. Pare, mai degraba, un tun pe ultima suta de metri. Iar spagile or fi fost prea mari pntru ca oamenilor sa le mai pese de o posibila implicare penala (prejudiciul ce poate fi anchetat poate pleca de la suma totala data de TVR minus suma incasata de la Dolce puls cele ce vor rezulta din diverse expertize)

Cătălin Tolontan  •  16 iunie 2012, 15:56

circ: „pe cat punem pariu ca daca era numele digi implicat nu se scria niciodata nimic care sa ii puna in lumina negativa?”.
Nu punem pariu, dar eu iti dau doua exemple in care Gazeta a pus in lumina negativa Antenele, pe Voiculescu si pe Digi si tu iti ceri scuze. Astept!

http://www.tolo.ro/2008/07/14/de-ce-gresesc-teszari-vantu-si-voiculescu/

http://www.tolo.ro/2012/03/21/de-ce-trag-mailurile-mitica/

Iti puteam oferi zeci de exemple, dar pe astea le-am gasit repede.

Astept scuzele, te rog!

circ  •  16 iunie 2012, 16:20

ok. probabil ca lipsa mediatizarii a facut ca aceste articole sa nu apara pe net si sa fie mediatizate pentru ca sigur le vedeam. atunci rugamintea e sa nu mai inchideti comentariile la articolele care sunt contra digi (digi sport), asa cum ati facut pe gsp.ro cand era vorba de scoaterea antenelor din grila. pe tvr si dolce ati lasat lumea sa le porcaie zilele astea cum a vrut fiecare fara nici o restrictie.

ion  •  16 iunie 2012, 20:42

oricum ar fi ctr-ul ala, institutiile statului roman nu lucreaza dupa reguli ci dupa vointa sefilor. nu e ok ca s-a facut ctrul (sau poate e… nimeni nu l-a vazut) dar in mod cert nu e in regula reactia tvrului, de rupere a ctrului peste noapte.

catalin, cum ar fi sa iti faca asa o tipografie?! ca asa vrea pula lu’ sefu…

Vladut Enachescu  •  17 iunie 2012, 9:26

„Această conciliere neaşteptată din partea unei televiziuni profunde lezate ieri în mod abrupt, precum Dolce (a făcut eforturi financiare, organizatorice și de marketing enorme pentru acest Campionat European)”

HA HA HA , auzi la ei televiziune lezata !!!

Lezati sint ABONATII TVR care nu au putut vedea o competitie sportiva cumparata din BANI PUBLICI, BANI LOR.

gicu din chitila  •  17 iunie 2012, 9:50

Basescu n-a spus ca desfiinteaza TVR cum urlau niste fatuci si analisti pe la tv, a zis clar ca trebuie desfiintata si reinfiintata pe alte baze. E cu totul altceva. Adica trebuie schimbata din temelii. Si ce treaba are Basescu cu contractele TVR? El le face? El le propune? Alta treaba n-are decat sa se ocupe de TVR? Sigur ca mizeria cu Euro 2012 apartine conducerii si intereselor de acolo ca aia de la Dolce pot sa vada TVR dar noi nu putem sa vedem Dolce deci e abonatii Dolce sunt avantajati. E o manevra clasica romaneasca cu interese de bani facuta in dezavantajul majoritatii. De-aia n-avem autostrazi de-aia nu merge nimic de-aia nu facem bemveuri.

Comentează