Aici Radio România, a fost suma exactă!

Radio România a plătit unui paparazzo 60.000 de euro pentru transmisia meciului Bute-Mendy, cît costă radioul public o lună a Festivalului George Enescu!

miercuri, 23 octombrie 2013, 7:05

Radio România a plătit unui paparazzo 60.000 de euro pentru transmisia meciului Bute-Mendy, cît costă radioul public o lună a Festivalului George Enescu!

Fostul director de la Radio, Istvan Demeter, își amintește că beneficiarul Viorel Sima s-a recomandat drept “cel care a făcut pozele decisive cu Geoană la Vântu”, dar neagă faptul că i-a dat contractul drept recompensă.

Investigație de Mirela Neag și Cătălin Tolontan

MOTTO:
Bucșan (“mare industriaș”, cincizeci de ani. Eleganţă sobră, precisă, răceală neafectată): Să vorbim limpede. Ia spune, cît vrei?
Directorul de ziar: Cît mai mult. Dar pentru ce?
Bucșan: Pentru infamia de azi.
Directorul (după un moment de gîndire): Care din ele?
Bucșan: Sînt mai multe?
Directorul: Niciodată una singură, deviza mea.
(Ultima Oră de Mihail Sebastian)

22

Secvențe din România interbelică
În piesa de teatru a lui Mihail Sebastian, povestea se aude la radio.

Alexandru Andronic, profesorul de istorie care ţine conferinţe radiofonice despre Alexandru Macedon, pătrunde, fără voia sa, în mijlocul unei combinaţii corupte din România interbelică. O combinaţie între politicieni, oameni de afaceri și ziariști.

Profesorul trimisese, la revista de istorie, un articol despre campania din Asia a lui Alexandru Macedon. Cum tipografia e neatentă, articolul poposește în ziarul Deșteptarea, foaie specializată în șantaje.

 “Eu plătesc”
Pentru că articolul de istorie are o sumedenie de erori de tipar, textul pare un ultimatum codificat pentru ochiul avizat al unui afacerist care făcea învîrteli cu statul: Grigore Bucșan.

Și așa se naște neînţelegerea teribilă. Industriașul Bucșan își vede numele a două afaceri secrete expuse în articolul profesorului Andronic. De fapt, este denumirea stîlcită a două localităţi antice.

Bucșan se consideră șantajat. E gata să plătească.

Și va plăti.

Omul care a schimbat istoria
În Gala Bute, povestea merge și ea la radio, pe aceleași străzi cu aer interbelic.

Într-o zi de la finalul lui iunie 2011, directorul general al Societăţii Române de Radio, Istvan Demeter, se trezește în birou cu un jurnalist care îi oferă o carte și îi povestește că este “Viorel Sima, cel care a făcut pozele cu Geoană din campania electorală”.

E vorba de celebrele imagini cu Geoană intrînd în vila lui Sorin Ovidiu Vântu miercuri, 2 decembrie 2009, în noaptea de dinaintea dezbaterii decisive pentru Președinţie.

Geoană la SPA la Vântu
Fotografiile au fost o excepţională lovitură de presă, dar pe care atunci nu și-a revendicat-o nimeni, mai multe redacţii primind pe mail imaginile nesemnate.

A fost un moment crucial, pe care Traian Băsescu l-a speculat magistral, în direct la televizor.

A fost secvenţa pe care Adrian Ursu, deși angajatul lui Vântu, a ironizat-o antologic: “Domnul Vântu, dar aveţi un SPA acasă de a venit domnul Geoană la relaxare?”.

S-a rupt lanțul de iubire
Mai tîrziu, s-a aflat că fotografiile au fost făcute de o echipă de paparazzi condusă de Viorel Sima, fost director al ziarului Atac.

”Niciodată n-am lucrat pentru partide, ci doar pentru persoane”, obișnuia Sima să spună celor apropiați. Nimeni nu știe pentru cine a lucrat în acea seară.

El însuși ziarist bine cunoscut în lumea boxului, Viorel Sima a avut o relaţie apropiată cu Rudel Obreja. Fostul șef de la box i-a devenit naș de cununie lui Sima.

Raportul dintre cei doi s-a destrămat fără somaţie după Gala Bute. Au devenit adversari făţiși. Sima a intrat în echipa lui Leonard Doroftei, grupare care l-a debarcat pe Obreja de la FR Box.

Motivul rupturii este interpretat diferit de surse dinspre cei doi foști prieteni și parteneri, acum adversari implacabili.

Ce spun taberele și paparazzi
Apropiaţii lui Obreja au împrăștiat zvonul că “Sima s-a supărat pentru că avea pretenţia de la Obreja să-l plătească din banii de gală 100.000 de euro, ca o recompensă dinspre Udrea pentru pozele cîștigătoare făcute lui Geoană”.

De partea cealaltă, amicii lui Sima susţin că “e adevărat că Obreja nici n-o știa pe Elena Udrea. Viorel l-a dus la ea, apoi tot el a muncit ca un cîine pentru gală și, așa cum a procedat în multe situaţii, Rudel l-a ţepuit. Versiunea recompensei politice, furnizată în subteran de Obreja, este doar răzbunarea lui Rudel, acum, că e înghesuit de DNA”.

Mai mulţi paparazzi, meseriași ai subteranelor, susţin că “100.000 e o sumă ridicolă pentru o astfel de lovitură! Adevărul e că, avînd în vedere miza, nici unul dintre noi n-ar fi așteptat doi ani să fie plătit pentru o asemenea lovitură. Deci nu ni se pare că versiunea stă în picioare”.

“Nu vreau să comentez un contract legal și transparent. Dumnezeu e sus și știe, vede și judecă. N-am luat în 4 ani care au trecut de la acele imagini nici un ban de la stat, iar acest unic contract cu Radio l-am obținut prin munca mea” Viorel Sima


RRA n-a vrut să arate contractul

Recent, Obreja a spus la Radio gsp că “Viorel Sima e un hoţ. A dat o ţeapă de 60.000 de euro postului Radio România Actualităţi. I-am oferit societăţii lui drepturile radio pentru Gala Bute, în schimbul a 6.000 de euro. A adăugat un zero și a încasat 60.000 de la postul public”.

Avînd suspiciuni că Sima a încheiat iniţial un contract de 6.000 de euro cu Radio, modificat apoi la 60.000, Rudel Obreja făcuse cereri repetate la Radio România să vadă contractul la care se referise, dar a fost refuzat. Același răspuns l-a primit și Gazeta.

314.000 de lei în două tranșe
Ziarul a obţinut, din propriile surse, detaliile exacte ale contractului. Suma fără TVA este de 253 de mii de lei, echivalentul a 60.000 de euro. Cea cu TV este de 314 de mii de lei.

Iată datele din document.

Pe 24 iunie 2011, între Societatea Română de Radiodifuziune (SRR) și firma TinQ Expert SRL a lui Viorel Sima se încheie un contract de cesiune pe suma de 253.746 de lei plus TVA.

În total, SRR achită 314.667 de lei, în două tranșe, ca să transmită gala Bute – Mendy.

65.000 de euro a plătit Radio România pentru Gala Bute

120.000 de euro a plătit ProTV pentru aceeași transmisie

Cine a semnat
Din partea Radioului public, contractul este semnat de directorul general Andras Demeter, de Carmen Gina Ionescu, directorul Departamentului de Producție editorială, și de Constantin Pușcaș, din Departamentul economic.

Documentul primește și avizul Departamentului juridic, dar nu este trecut prin Consiliul de Administraţie, “pentru că suma a fost mai mică de 100.000 de euro”, explică fostul director Demeter.

Cît jumătate din drepturile TV!
Suma netă de 65.000 de euro reprezintă jumătate din cît a plătit ProTV, în condiţiile în care, în 2011, piaţa de televiziune din România era de 10 ori mai mare decît piaţa de radio, raport valabil și astăzi.

ESTIMĂRI MEDIA FACT BOOK

200 de milioane de euro s-a cheltuit pe publicitate pe TV în 2011

20 de milioane de euro s-a cheltuit pe piața de radio

Explicații de la Alma Ata
Acum secretar general al FRB, Viorel Sima era ieri la Alma Ata, la Europenele de box, cînd a fost sunat de Gazetă.

El a spus că “e o porcărie orice asociere între acest contract din 2011 și fotografiile din 2009. Că Obreja face ce face, e treaba lui. Eu am dat la DLAF, din proprie iniţiativă, aceste contracte, deși ei nu știau de ele. Am predat contractul dintre mine și firma lui Obreja și contractul dintre mine și Radio”.

DLAF îi solicitase explicaţii lui Sima pentru că Obreja i-a plătit, pentru serviciile din Gala Bute, 12.000 de euro.

Dar acea sumă a reprezentat doar o mică parte din munca depusă de el și de încă doi oameni, spune Sima. Pentru restul, a luat drepturile radiofonice, pe care le-a valorificat cu Radio România pentru încă 60.000 de euro.

Sima: “A fost un barter”

– Viorel Sima, practic Obreja spune că ți-a oferit aproape ca un cadou aceste drepturi, pentru 6.000 de euro din care tu ai făcut 60.000.

– Minte! Am lucrat la Gala Bute două luni și eu, și alți doi prieteni ai mei. Zi și noapte. Ziua lucram pentru presa din România și noaptea pentru cea de peste Ocean. După două luni epuizante, cele mai grele din viața mea, cînd m-am îmbolnăvit de diabet, Obreja mi-a reproșat că am întîrziat 5 minute. S-a umplut paharul. Eu nu accept să fiu tratat așa! Am preferat să nu mai am nimic de a face cu cineva care nu mă respectă ca om.

– Spui că ți-a dat contractul de radio drept contravaloare a acestei munci?
– Da. A fost un contract de barter. Eu am muncit…

– Ce anume?
– Sînt în Kazahstan, nu am contractul în față, dar e totul trecut acolo, cu procese verbale. Am făcut PR, fotografii, am făcut foarte multe lucruri… Enorm de multe! Și, atenție!, toate sînt cuantificabile și se regăsesc în documente.

Costurile unei luni de Festival Enescu
Practic, Gala Bute a costat Radioul public cît 64 de meciuri de Liga 1 de fotbal sau cît costurile de la Festivalul George Enescu.

Pentru Liga 1, RRA plătea în 2011 aproximativ 300.000 de euro pe un campionat întreg. Poate transmite 306 meciuri, o face selectiv.

Pentru Festivalul George Enescu, Radioul suportă costuri de aproape 60.000 de euro, cu personalul, echipamentele și celelalte mijloace tehnice cu care realizează transmisia și ridică semnalul audio al festivalului.

În schimb, Radioul primește de la organizatorii Festivalului Enescu dreptul de a difuza pe canalele sale sutele de evenimente derulate într-o lună de muzică.

DEMETER: „Domnul Sima s-a autopromovat spunîndu-mi că el a făcut poza cu Geoană la Vântu!”

INTERVIU. Fostul director general de la Radio, acum consilier al șefului de la TVR, susține că “transmiterea la Radio a Galei Bute mi-a venit mănușă și sînt bucuros că am făcut-o!”

– Domnule Demeter, vă amintiți contractul de transmitere a Galei Bute- Mendy din iulie 2011?
– Eu nu fac parte din categoria directorilor care-și iau documentele cu ei cînd pleacă. Nu mai țin minte exact suma și nici contextul. Suma a fost foarte în regulă.

– V-o amintiți?
– Nu, dar a fost bună comparativ.

– Ați plătit 60.000 de euro plus TVA.
– … da, probabil. Îmi amintesc că mi s-a părut o oportunitate de promovare a Radioului împreună cu un mare sportiv al României. Au venit reprezentanții Federației de Box…

– Contractul e semnat cu altcineva, nu cu FRB. Cu firma lui Viorel Sima. Vă spune ceva numele?
(încearcă să-și amintească). Viorel… Viorel Sima nu e cel care a scris o carte despre Bute împreună… și nu e faimosul paparazzo care a făcut poza cu Geoană ieșind de la Vântu? A scris cartea de box împreună cu omul de la radio…

– Adrian Fetecău?
– Da, Fetecău mi l-a adus! Acum îmi amintesc. Sima nu e vestitul paparazzo care a făcut poza cu Geoană din campania electorală?

– Ba da, cum de v-a venit în minte asta?
– Păi m-am întîlnit cu Viorel Sima de două ori. La discuțiile despre contract și la conferința de presă cînd am anunțat că am achiziționat drepturile exclusive de difuzare a meciului pe radio. Sima vorbește mai mult, așa… Mi-a dat o carte și s-a autopromovat, povestindu-mi episodul cu poza făcută lui Geoană. Ca să mă impresioneze, cred, nu știu exact de ce…

– Reveniți la sumă, vă rog. Nu vi se pare totuși mult 60.000 de euro pentru o transmisie de radio?
– Suma putea să fie mai mică, dar așa a fost să fie! Puneți-vă în locul meu, aveam nevoie de o ofertă mai largă la radio pe sport, el avea drepturile, atît a cerut, dacă nu ne convenea, nu luam.

– Vi l-a recomandat altcineva? Un om politic? Ați mai discutat cu altcineva din afara Radioului despre transmiterea Galei Bute?
– Nu! Iar, pentru mine, chestia cu poza cu Geoană a fost ca un fapt divers. Și, sincer, oricine mă suna, de la Băsescu la Geoană, eu nu cumpăram drepturile decît dacă aș fi crezut în ele. Am crezut, am făcut o procedură simplificată de achiziție, că nu era o sumă mare, și audiența m-a confirmat!

– Puteți măsura la radio audiența pe zile și ore?!!! În mod sigur, studiul de audiență pe radio nu poate distinge ce audiență ați avut în ziua meciului lui Bute.
– Nu, nu putem pe zi, că nu sîntem televiziune! Dar, credeți-mă, audiența a fost bună.

23

Comentarii (41)Adaugă comentariu

From West  •  23 octombrie 2013, 7:11

Romania trebuie scoasa afara din Uniunea Europeana.

valy  •  23 octombrie 2013, 7:56

tolontane te ocupi numai cu…nimicuri,cinstitule!

max  •  23 octombrie 2013, 8:48

„Credeti-ma, audienta a fost buna!” Eu il cred pe dl. director, sint sigur ca audienta a fost buna. Cine sta sa vada un meci de box la TV cind poate sa-l asculte la radio? In primul rind, Pro tv-ul e un post de nisa, nu-l prinde nimeni, abia are acoperire intre Piata Iancului si calea Mosilor, si in al doilea rind, transmisia TV nu poate sa capteze tot farmecul unui meci de box, asta e ceva ce numai la radio poti avea, cu urechea lipita de difuzor ca sa captezi toate inflexiunile vocii lui Fetecau.

cadrulverde  •  23 octombrie 2013, 9:28

Tara asta a luat-o razna. Cum sa dai atatia bani pentru o transmisie radio, fie ea si Gala Bute! Dar ce, au dat din banii lor de salariu! Mama lor de incapabili!
Bravo Tolo. Scoate la suprafata toata mizeria publica. Nimeni nu merita iertat

florin  •  23 octombrie 2013, 9:30

Povestea asta circula prin lumea sportului la nivel de legenda, dar era greu de crezut. Toti credeam ca era la mijloc o razbunare intre Obreja si Sima, dar acum vedem ca e adevarata. Astia doi s-au jucat cu zecile si sutele de mii de euro dupa gala Bute. Miste mizerabili amandoi. Se merita unul pe altul

dan  •  23 octombrie 2013, 9:37

ce nevoie avem de radio public? chiar si de televiziune publica?

dlgoe  •  23 octombrie 2013, 10:05

Toata povestea aceasta trebuia sa poarte un nume: Gala Udrea! Nu mai face acum doamna ministru conferinte de presa in care sa se laude cu minutul de aur! Chiar ca a fost platit in aur! Ce prosti suntem!

Cătălin Tolontan  •  23 octombrie 2013, 10:17

6, dan: mai ales in situatia de acum, am avea mare nevoie de media publica puternica, decenta si independenta

claudiu  •  23 octombrie 2013, 10:38

felicitari pentru investigatie. asta e jurnalism adevarat si poti fi mandru de asta! meritati tot respectul si sustinerea. plus faina introducerea 🙂

vlad  •  23 octombrie 2013, 11:43

felicitari! intr-o zi, poate va ocupati si de disparitia licentei & frecventei de la Radio Romania Tineret sau, R3. mai nou, R3NET devenind un post ce emite pe internet.
cate persoane isi mai aduc aminte de acest post de radio, platit din bani publici ? …ca si acum, numai ca se emite pe net. cate persoane au internet acasa, cate persoane beneficiaza de emisiunile acestui ex-radio ???

icsulescu  •  23 octombrie 2013, 12:01

Nu va lasati intimidati si mergeti pana la capat. Pe mine m-ati convins ca Gala Bute a fost o vaca de muls bani publici pentru multi smecheri!
Bravo

mura  •  23 octombrie 2013, 12:07

Oare cate astfel de contracte s-au mai incheiat sub sigla Gala Bute!? Cate capuse s-au hranit din banii publici! Si in ce fel jegos, imoral!
Felicitari

busu  •  23 octombrie 2013, 12:09

Deci avem: fonduri europene, sponsorizari companii cu capital de stat, Radio Romania. A existat macar un sponsor privat in toata afacerea asta? Ce mizerie. O gala profesionista finantata numai cu bani de la stat! Scandalos!

mimi  •  23 octombrie 2013, 12:48

Cum de a ratat TVR ocazia sa mai cheltuiasca niste bani cu gala Bute si s-a bagat Radio Romania, care digera tot bani ublici! Daca nu-i una, e alta si tot asa…..
Jos palaria pentru ancheta

Gabi  •  23 octombrie 2013, 13:07

Domnule Tolontan, va propun pentru … CLONARE !!! In acest mod putem afla multe MAGARII facute de functionarii statului intr-un timp mai scurt. Sper sa fiti de acord …!!!

boby  •  23 octombrie 2013, 14:42

Catalin , in primul rand la Alma Ata se desfasoara campionatele mondiale de box nu europenele 😉 Iar „dezvaluirea” lui obreja cum ca Viorel Sima a semnat un contract pe 6000 de euro si a mai adaugat un 0 si s-au facut 60.000 e de cartier, de gang. Cine poate sa creada asa ceva? E de a dreptul jenant. Asta ca sa vedeti ce bazaconii debiteaza un om disperat ca a pierdut tot :-)) A fost data afara de peste tot si de la AIBA si de la FRB si toate numai din cauza lui.

Reporter Virtual – stiri exclusive » PRIMA PAGINĂ: Cu cine va semăna fiul lui Mircea Badea?  •  23 octombrie 2013, 15:40

[…] titreaza astăzi „Gazeta Sporturilor”, iar articolul este redat integral si pe blogul lui Catalin Tolontan, seful publicatiei. Unul dintre putinele ziare care se mai ocupa de investigatii serioase […]

Matei  •  23 octombrie 2013, 16:15

Dar cat a platit Sima pentru drepturi si cui?

Matei  •  23 octombrie 2013, 16:19

Inteleg ca Obreja, prin firma lui, a negociat singura cu ProTv dar nu a fost in stare sa negocieze si cu SRR? Nu stiu de ce cineva ar putea avea impresia ca Obreja a fost influentat sa-i dea drepturile lui Sima.

Matei  •  23 octombrie 2013, 16:20

Ar fi interesant de gasit o institutie a statului, undeva in tara, din care nu s-au furat bani. Asta ar fi investigatia anului !

victor L  •  23 octombrie 2013, 16:21

dle Tolontan,
marturisesc sincer ca nu am nimic impotriva anchetelor jurnalistice pe care le intreprindeti; hotii, daca exista, trebuie trintiti.
Dar pentru asta exista alte autoritati.
Sinteti ziarist sportiv; credeti ca in fotbal ati terminat cu mafiotismele? un zvon zice ca Dragomir va candida iarasi.
Nu credeti ca ar trebui impiedecat s-a faca scotind la iveala cameleonismul acestui personaj?
Fara suparare, dar va asezati statuia pe socluri inadecvate.
NB,
banuiesc ce o sa-mi raspundeti: ca si cazul Bute a fost de domeniul sportului. Da, dar acum e de competenta altora.

uliul  •  23 octombrie 2013, 18:44

Este interesant de aflat cat a platit Radio Romania si pentru dreptul de a transmite celelalte meciuri ale lui Bute pentru ca eu imi amintesc ca nu a ratat niciunul pentru centura? Atunci putem spune daca s-a facut acum o porcarie si in rest au fost cinstiti! Asta ca sa ne putem face o imagine completa!
Multumesc,

liliaculzburator  •  23 octombrie 2013, 18:50

In ritmul asta o sa aflam ca de fapt gala Bute a costat statul roman dublu decat stim noi. Niste hoti

Cătălin Tolontan  •  23 octombrie 2013, 20:06

uliul: am aflat, vom publica informatia 🙂

Marius  •  23 octombrie 2013, 21:12

Domnul Tolontan foarte bune anchetele tale dar degeaba incerci sa o ajuti pe batrana sa treaca strada daca ea nu vrea.

Tony  •  23 octombrie 2013, 21:42

Domnule Tolontan, dumneavoastra spune ca SRR cheltuie bani de la buget: FALS! banii de la buget merg direct pentru relee si trec prin SRR. Daca tot face o investigatie, va rog intrebati si la Ministerul de Finante si o sa va confirme. Banii de la stat pe care ii primeste SRR, merg tot la stat. Mare atentie pentru ca sunteti intr-o mare eroare.
Va multumesc!

blaga  •  23 octombrie 2013, 22:14

Si noi cu cine votam? Toata gala asta de box a fost un mare jaf. Pacat de Bute!

Cătălin Tolontan  •  23 octombrie 2013, 23:03

26, tony: banii srr sint bani publici in cel mai pur sens al cuvintului.

Din 100 de milioane de euro pe an!!! doar 1% nu sint bani publici (si vin din publicitate). Ceilalti 99% vin direct de la buget si, majoritatea, din taxele obligatorii pe care le platesc romanii.

lasati-o jos ca mancane! Uneori nu mai am nici eu rabdare cu toate dezinformarile. Deci SRR cheltuieste cam 99 de milioane de euro pe an din bani publici.

marius  •  23 octombrie 2013, 23:14

In aceasta seara, la A3 cu Razvan Dumitrescu s-a vorbit despre plata de la Radio pe transmisia Galei Bute. Unul dintre invitati a sugerat ca ar fi mai bine ca jurnalistii care investigheaza de ani gala bute sa faca un schimb de joburi cu procurorii ca sigur ar fi finalizate mai multe dosare. Eu va sugerez sa va deschideti cu colegii o firma de detectivi particulari si sigur o sa traiti mai bine si o sa aveti mai multe satisfactii.
Succes in continuare

Matei  •  23 octombrie 2013, 23:21

Cazul putea inca din 2011. Si eu m-am intrebat la vremea respectiva ce are un meci de box cu promovarea Romaniei. Si imi amintesc si acum cand citeam Gazeta in drum spre serviciu, in care spuneati ca daca se descopera nereguli, banii vor fi dati de la buget. Asta era in 2011, prin vara. Peste 2 ani si ceva descoperim ca a fost o mare frauda.
Cred ca mai mult decat sifonarea a unor sute de mii, daca nu chiar peste un million de euro, s-a dorit o lovitura de imagine. Cu imaginea a iesit prost, dar cu sifonarea a iesit bine, pana la proba contrarie. Romania reala este cea unde banca te urmareste si pentru 10 lei, asa cum bine ati spus, unde copiii nu au ce sa manance pentru ca, surprinzator fata de ce arata posturile TV, investitiile straine sunt in cadere libera iar investitiile statului sunt in majorari de salarii la stat. Pentru voturi, nu pentru economie .

Cătălin Tolontan  •  23 octombrie 2013, 23:50

29, marius: nu am fi niste procurori buni, fiecare cu meseria lui.

Cred ca procurorii, daca au curaj si independenta, vor putea ajunge la adevarata natura a acestui caz.

30, matei: da, aveti dreptate, asa scriam in 2011, ca banii vor fi dati de la buget, nu din fondurile europene. Din pacate, asa s-a intimplat, dar nu am fost clarvazatori.
Era evident ca nu e logic sa se deconteze din bani europeni o gala de box profesionista.

Este memorabil ce ati spus: „Cu imaginea a iesit prost, cu sifonarea a iesit bine”.

unu  •  24 octombrie 2013, 0:26

tolontane, nu-i asa ca numai si numai grija pentru banul public te mână în această luptă absolu dezinteresată? desigur ca faptul că gsp are şi un post de radio e o pură coincidenţă. la revedere, preacinstitule

gica-contra  •  24 octombrie 2013, 0:41

Cred ca zilele acestea ati enervat ceva persoane…
Eu, unul, va felicita

cipri  •  24 octombrie 2013, 4:20

Keep up the good work, Tolo. Pacat ca jurnalismul de investigatie a murit, cu exceptia dezvaluirilor la comanda, dinspre parchet sau alte zone de putere. Pe tine nu te suspectez de nicun joc dubios, de aceea ai toata admiratia mea. Iarasi pacat ca in Ro, cainii latra, caravana trece… totusi, e reconfortant ca sa mai zbate cate un idealist sa spuna lucrurilor pe nume.

calin  •  24 octombrie 2013, 8:09

bv. In sfarsit te-ai luat de udrea , febletea ta! Macar asa dai o spoiala ca esti ziarist. Asa a facut tot timpul blonda asta penala, a spus ca vor fi bani europeni , prostii au zis ca nu conteaza daca is multi bani ca is bani europeni si nu au cercetat pe ce s-au dus si fiind atat de grosolani luati, acele dosare nu au mai fost trimise pt a atrage fonduri europene si asa, toti banii sifonati au fost dati pt a-si resplatii tot felul de insi dubiosi care i-au ajutat sa ajunga la cascaval , pe ea si pe basescu. Iar prostanu’ de Obreja o sa aiba de tras, ca doar justitia nu poate sa i-o ia lu’basescu pe blonda asta, iar daca nu s-a umplut de docomente care s-o incrimineze pe blonda si joaca la cacealma, o va pune rau. Sper ca totusi avand aceeasi culoare in obraji cei 2, sa nu fie jumulit cocosul de Obreja.

Prima pagina: cu cine va semana fiul lui Mircea Badea? | AdrianHalpert.com  •  24 octombrie 2013, 15:19

[…] titreaza astăzi „Gazeta Sporturilor”, iar articolul este redat integral si pe blogul lui Catalin Tolontan, seful publicatiei. Unul dintre putinele ziare care se mai ocupa de investigatii serioase […]

etrf  •  24 octombrie 2013, 22:12

adica asta este coruptie la romani?! 🙂 niuci de asta nu sinteti in stare! 🙂
obisnuit cu tunurile din vestul luminos care pleaca de la miliarde si care mai nou au urcat la nivel de trilioane te bufneste si risul!

$9,000,000,000,000 MISSING From The Federal Reserve SHOCKING FOOTAGE

https://www.youtube.com/watch?v=1QK4bblyfsc

Alan Grayson: „Which Foreigners Got the Fed’s $500,000,000,000?” Bernanke: „I Don’t Know.”

https://www.youtube.com/watch?v=n0NYBTkE1yQ

Rep. Alan Grayson: $12 Trillion Gone and No One Punished

https://www.youtube.com/watch?v=gXhuaTfjTYM

si germanika:

http://www.spiegel.de/politik/deutschland/party-im-kanzleramt-ackermann-feierte-auf-staatskosten-a-644659.html

deci tanti merkel face petreceri cu bancherii pe banii statului.

politicienii germani isi angajau copii de 13-14 ani ca ajutoare prin birouri cu 90000 euro pe an:

http://www.spiegel.de/politik/deutschland/verwandtenaffaere-in-bayern-landtagspraesidentin-nennt-weitere-namen-a-902318.html

poate mai citesti si tu ceva ca sa nu mai scri prostii si nu cred ca te poti fali daca esti laudat de toti incapabilii de teapa uniua care semneaza reg:

http://www.spiegelfechter.com/wordpress/2502/bravo-frau-kanzlerin-merkel-lost-flachenbrand-aus

iti dau si o carte de citit poate inveti cum se fac afacerile in vest mai ales in germania:

http://www.amazon.de/Kartell-Plattmacher-Insolvenzen-Milliarden-versenkt/dp/3430201098

deci cum se cistiga legal miliarde din insolvente.

inca un link despre un om de treaba care cumpara firma pe care apoi le falimenta ca sa-si incaseze banii. a fost condamnat dar este in continuare liber si face mai departe ce stie el pt ca asa-i justitia in tarile alea pe care le numesc pacalicii din romania civilizate.

http://www.berliner-zeitung.de/archiv/sie-kaufen-firmen-auf–um-die-firmen-zu-schliessen–alles–was-wert-hat–behalten-sie-fuer-sich–es-geht-um-millionen–und-um-arbeitsplaetze-die-plattmacher,10810590,10047128.html

si cit de corecti sint politicienii germani si cum rezolva ei cu promovari coruptia:

http://www.spiegel.de/politik/deutschland/cdu-spendenaffaere-schreiber-klagt-gegen-schaeuble-a-80467.html

si constructia aeroportului din berlin care a ajuns de la 2 miliarde la 5,4 deocamdata. 🙂

si taranul ametit from vest sa raspunda daca ii dam pe nemti afara din e.u. :)))))

atit vrut vest si asta aveti! nu inteleg ce vreti acum?! visele vostre nu au si nu vor avea legatura cu realitatea.

Suporter  •  25 octombrie 2013, 9:39

Multumim domnului Tolontan pentru articolele cu gala Bute si nu numai. Fascinant!

Legat de articol
Treaba e ca ei (Sima, Obreja, Nuti) se numesc oameni de afaceri cand, de fapt, sunt niste hoti ordinari. Sunt foarte rare contractele corecte cu statul. Bugetul este capusat din toate partile. Si nu numai in Romania. Acest lucru se regaseste (dar nu la acelasi nivel) si in SUA, si in Europa, peste tot in lume. Asta este mersul in lume. Si patronii din Romania capuseaza atunci cand deduc cheltuieli aiurea pe firma si, astfel, banii nu mai ajung la buget. Adica cum sa dau banii la buget sa-i ia Nuti sau Sima ? Nu ? Si eu ca simplu angajat consumator capusez atunci cand nu cer chitanta, cand nu-mi platesc la timp darile, cand nu-mi platesc amenzile, cand dau spaga la doctor, la politai, la nas.
Daca privim lucrurile asa cu totii suntem niste hoti, mai mici sau mai mari, in functie de posibilitati. Suntem din cei care punem magneti pe cititoarele de apa si furam de la vecini, din cei care ne facem PFA ca sa nu mai platim darile ca angajati, din cei care ne facem firme ca sa ducem evaziunea la cel mai inalt rang, din cei care platesc servicii catre Offshore, din cei care facem contracte paguboase cu statul (paguboase pentru stat), din cei care monopolizam piata si stabilim preturi exorbitante…(m-am oprit aici sa nu deranjez pe cei mai mari)

Astfel de articole, ca si cel de fata, ne mai amintesc si de aceasta dimensiune a vietii ce nu trebuie ignorata.

TOP ştiri şi ziare online – Cătălin Tolontan: Curtea de Conturi confirmă jaful din Radio România de la Gala Bute  •  16 ianuarie 2014, 12:33

[…] 2013, Gazeta Sporturilor publica articolul “Aici, Radio România a fost suma exactă” (episodul 1 și episodul 2) în care arăta că radioul public a plătit 60.000 de euro firmei unui paparazzo […]

Radio România: concursuri cu final dinainte știut și un jaf de 60.000 de euro | Reporter Virtual – stiri exclusive | Pe urmele stirilor  •  16 ianuarie 2014, 16:36

[…] 2013, Gazeta Sporturilor publica articolul “Aici, Radio România a fost suma exactă” (episodul 1 și episodul 2) în care arăta că radioul public a plătit 60.000 de euro firmei unui paparazzo […]

Gala Bute faza pe Radio se joaca la Tribunalul Bucuresti. Miculescu a fost obligat de CCR sa iasa la joc. | SUSROMANIA  •  7 septembrie 2015, 1:42

[…] In continuare aveti si un interviu cu fostul Presedinte-Director General al SRR (2010-2012), Andras Istvan Demeter, care spunea ca 60.000 de euro, nu este o suma prea mare (vezi aici). […]

Comentează