Un președinte FRF cu multe regrete și nici un pic de curaj

UPDATE: Gazeta va publica mîine cîteva cazuri care arată cum tratează justiția cazurile de violență de pe stadioane. Pot intra înalți demnitari ai statului român la închisoare, foarte bine!, dar se vede treaba că e mult mai greu să faci același lucru cu agresori care bat alți oameni, în văzul mulțimilor și al camerelor de luat vederi. Dacă e să discutăm despre tema violenței, haideți să o facem serios!

luni, 13 octombrie 2014, 1:27

UPDATE: Gazeta va publica mîine cîteva cazuri care arată cum tratează justiția cazurile de violență de pe stadioane. Pot intra înalți demnitari ai statului român la închisoare, foarte bine!, dar se vede treaba că e mult mai greu să faci același lucru cu agresori care bat alți oameni, în văzul mulțimilor și al camerelor de luat vederi. Dacă e să discutăm despre tema violenței, haideți să o facem serios!

BGS a făcut un gest de bun simț. Cînd siguranța pe stadion devine un mini-război însîngerat e timpul să faci un pas înapoi. Și să-i lași pe alții, care poate se vor descurca mai bine.

Nu se vor descurca și aici BGS știe exact ce vorbește!

Duminică seară, firma de pază a reziliat contractul pentru meciurile „naționalei”, invocînd „lacunele legislative, presiunea mediatică și reacția Federației Române de Fotbal”. Primele două elemente au existat întotdeauna și totuși firma de pază a rămas în contract.

Dar e întîia oară cînd FRF, partenerul lor, îi acuză pe agenții de ordine și le ia partea nu suporterilor, pentru că aici e capcana, aceștia nu sînt suporteri!, ci celor care au stîrnit conflictul. Adică huliganilor.

„Bătăușii vor fi pedepsiți! FRF condamnă atitudinile violente și nejustificate la adresa suporterilor”, a spus Răzvan Burleanu. „Bătăușii” sînt agenții BGS. E o declarație populistă dacă nu e completată, și n-a fost, de un apel pentru ca toți cei care au stîrnit violențele să suporte, la rîndu-le, rigorile legii. Au făcut cei de la BGS abuzuri? Da. Au fost singurii sau inițiatorii? Nici vorbă.

Gazeta a publicat astăzi o relatare in extenso a ceea ce s-a întîmplat sîmbătă seară pe Național Arena. Există puncte de vedere ale martorilor neutri, ale ultrașilor, ale BGS și ale FRF. Ca de obicei, cînd îți faci treaba de jurnalist nemulțumești pe toată lumea, dar asta e asumată.

Diferențele de ton din relatările martorilor sînt utile ca să înțelegem cum stau faptele. Are BGS o cultură a ripostei excesive? Probabil, însă felul în care Costin Oprea a descris colegilor mei ce s-a întîmplat nu e propagandă, ci explicarea unor fapte. Se simte un grad de subiectivitate, desigur, dar măcar fondatorul BGS povestește, nu te amețește.

Cînd îl asculți însă pe Răzvan Burleanu ai impresia că vorbește cineva aflat deasupra lucrurilor, care spune ce știe că ar vrea mulțimile să audă! „Regret incidentele produse, îmi cer scuze față de fani”. Nici un pic de fermitate! Burleanu e „un bărbat cu multe regrete și nici un pic de curaj”, ca un personaj din romanele lui Elif Shafak.

Răzvan Burleanu a venit în fotbal de un an de zile și nu are nici un pic de răbdare să-l înțeleagă. Plasat între cei 2.000 de invitați FRF din tribuna VIP, vorba lui Ovidiu Ioanițoaia, „după 40 de ani de cînd scriu despre fotbal, am recunoscut vreo trei oameni de la tribuna oficială”, Burleanu plutește pe coaja de bezea a realității ca pe niște nori dulci.

Cînd e vorba de siguranța oamenilor și a meciurilor, superficialitatea siropoasă devine pur și simplu iresponsabilitate. Una e să fii lipsit de curaj cînd ai o miză individuală și una e să-ți lipsească încrederea atunci cînd asta poate afecta zeci de mii de oameni.

Protecția inocenților este prioritatea numărul unu în evenimentele de asemenea proporții. Sigur că drepturile individuale rămîn un reper chiar și dacă vorbim despre agresori, însă drepturile nu se apără cu declarații de PR.

Nu am nici o simpatie pentru situația în care firmele de pază au ajuns aproape armate private în România. Dar nu pot să nu observ cîteva lucruri.

Dacă ne va suspenda UEFA, o va face din cauza huliganilor, și nu din cauza agenților BGS care au fost aruncați peste buza tribunei, ca niște proiectile! Dacă, în fața Irlandei de Nord, vom juca primul meci din istoria naționalei cu porțile închise, asta va fi pentru că ultrașii au introdus pe stadion sute de petarde.

Jandarmii, cu care am vorbit off the record, așa cum am vorbit și cu oameni din nucleele dure ale galeriilor, spun că BGS e o firmă solid organizată, cu care se poate conlucra. Pentru că, pretutindeni în lume, între galerii, jandarmerie și servicii de siguranță apare în timp o simbioză, mereu instabilă, dar care se clădește pe ideea că toți oamenii raționali, indiferent de tabăra lor, nu vor să fie răniți, uciși sau vîrîți în închisoare.

Cînd Burleanu a pudrat cu zahăr, fără să înțeleagă, fenomenul, a subminat exact această simbioză, unde înțelegerea logică și teama de repercusiuni țin lucrurile în echilibru. Dacă ajungi să transformi jocul într-unul cu victime și călăi, nu rezolvi nimic!

Există agenți sub acoperire, există oameni care-și pun pielea la saramură, există în galerii o majoritate rațională și nu de un președinte FRF fricos și populist e nevoie ca să se trateze violența pe stadioane.

 


Comentarii (113)Adaugă comentariu

talpaiadului  •  14 octombrie 2014, 4:46

Vina este a federatiei care a incurajat galeriile echipelor din tara sa vina la meci, oferind bilete la pret redus. Membrii galeriilor nu sunt suporteri, nu sunt nici macar oameni, sunt niste animale, niste alcoolici, niste drogati. Dar Burleanu nu are de unde sa stie lucrurile astea, el nu face parte din fenomen, e un politruc basist infiltrat la federatie, atata tot. Sandu era cu trei clase peste Burleanu, iar Sandu a fost considerat cancerul fotbalului romanesc. Ce e Burleanu atunci? Poate, Ebola fotbalului romanesc. Oricum, problema cea mare este umilinta de pe teren in fata Ungariei, nu faptul ca niste animale au fost batute prin tribune.

Carol_K  •  14 octombrie 2014, 8:53

Cand dai drumul unui „imn” care face apel mai degraba la violenta pentru a fi simpatizat de un anume tip de public iar dupa ce pierzi controlul evenimentelor constati precum o diriginta de la o scoala de corectie ca „ca batausii trebuie pedepsiti” inseamna ca tu ai o mare problema cu acest fenomen si ca esti un biet politruc aterizat in fotbal doar pentru ca Sistemul te-a impins acolo prin mijloace proprii recunoscute in orice tara cu regim dictatorial si nu una democratica asa cum ne-am placea sa fie.

George  •  14 octombrie 2014, 9:58

firmele astea de pază știu numai să bată. Știind dinainte dificultatea meciului, suporterii ce,lor două națiuni fiind inamici istorici, BGS ar fi trebuit să-și trimite angajații să stea în cele două tabere de suporteri și să împiedice aruncările de petarde, cu atât mai simplu cu cât stadionul nu a fost arhiplin și se știa zonele galeriilor. TV urile au contribuit și ele la instigare, arătând fumigenele aruncate din trenuri, ceea ce a exacerbat imbecilitatea celor care au aruncat. De aici până la a lovi în neștire este un caz ilegal. BGS s-a dezvoltat în toată țara, probabil cea mai mare firmăî de pază și nu consider că este o afacere cinstită ci mai degrabă un monopol care parazitează țara. De ce apare, în cazurile de bătăi numai BGS ? De ce nu apar și alte firme de pază ? Și în primul rând de ce folosesc bâtele din înzestrare ? Sunt haidamaci de 100 kg, poate luptători profesioniști, de ce nu imobilizează niște puști naivi și nu-i saltă din stadion ? Ce dovezi au ei că cei loviți cu bestialitate au fost cei vinovați și nu niște p.. țoi care s-au băgat unde nu era treaba lor ? Românul nju trebuie să fie tratat ca un fraier care trebuie să plătească amenzi pentru burdihanurile polițiștilor (rutieri, ex) sau firmelor de pază.

Cata 1  •  14 octombrie 2014, 11:13

Mda…bun articol.
Incepeti sa va reveniti Domnule Tolontan…oare de ce nu scrieti despre sport si atat tot timpul.
Recunosc, in dimineata asta, am citit tot ce am gasit de sport, si intr-un final am intrat pe GSP.
A fost o surptiza placuta sa vad ca nu scrii din nou despre parerea vreunui politician.

Cu privire la Domnul Burleanu, de la inceput am fost de parere ca fiecarui om ii trebuie timp sa demonstreze, si cred ca inca ii mai trebuie.

Totusi, ceea ce nu inteleg, de unde atata aroganta si de unde acest ego al sau… Probabil pentru ca este foarte tanar si necopt, si aceasta functie ii creeaza falsa parere ca a fost ales pentru multiplele calitati pe care le are si pentru CV-ul sau, ceea ce este FALS.

A fost ales pentru ca toata lumea dorea o schimbare, iar Giga Popescu a fost oprit pe ultima suta de metri.

Pentru binele federatiei ar fi bine sa se trezeasca…

Cătălin Tolontan  •  14 octombrie 2014, 11:23

99, gabriel esanu: ok, inteleg ca ati gresit, ni se poate intimpla oricaruia dintre noi. Multumesc, o zi buna!

liviusmaximus  •  14 octombrie 2014, 11:35

Salut. am fost la acest meci. nu sunt ultras si nu-i apar. am consumat 12 ore pt asta, am platit bilet in partea de Nord, am mirosit lacrimogene, n-am vazut 20 min din meci, mi-a fost teama pt un domn care fugea cu un copil de 4-5 ani printre baietii BGS (si nici-un jandarm aflat in spatele acestora nu-l proteja atunci cand a cazut), mi-a parut rau pt o doamna care fugea cu 2 fetite de mana in timp ce trei baieti de la BGS il calcau pe unul in picioare intre scaune langa fetitze, etc, etc. A fost un sector in care se aflau acei suporteri recalcitranti (pareau de la cluj dupa scandari) iar BGS, cu jandarmii in spate, au navalit in 3 sectoare si au calcat efectiv in picioare pe oricine le iesea in cale sau nu era suficient de rapid sa fuga pe acele gradene abrupte. puteau sa-i izoleze lejer cu doua cordoane de jandarmi, doar pe aceia si sa-i scoata din stadion. Ce am vazut (si filmat) eu : baietii BGS aveau bastoane si spray-uri. Mare parte (probabil superiori ierarhic) erau in civil, dar participau la impartit bocanci si pumni. Jandarmii inaintau in spatele celor de la BGS, cu mana pe umarul celui din fata; nu am inteles de ce nu au intervenit ei, avand costume de protectie in dotare…? Cand „ultrasii” aceia au intrat in stadion, ungurii strigau „tziganii, tziganii”. Astia au raspuns cu „treceti batalioane romane carpatii, etc, etc”. Au inceput sa zboare petarde din ambele tabere. Nimeni nu s-a sinchisit sa-i incadreze intre cordoane de jandarmi si sa-i excluda. Dupa 10 min de bombardamente, au navalit in doua linii, un om BGS + Jandarmul aferent in spate, in cele 3 sectoare si au calcat totul in picioare. Apoi s-au mai auzit lupte pe holuri, dupa care doar o parte din cei evacuati au revenit – acestia erau tot din galerii si nu oamenii normali care statusera cu cateva minute inainte acolo. Din galeria maghiara, s-a aruncat cu scaune si petarde pana la final. Nimeni nu a incercat sa-i identifice sau sa-i linisteasca. Romanii care primeau in partea cealalta scaune si torte aprinse, le aruncau inapoi si-i injurau pe romanii BGS si pe cei din Jandarmerie, ca nu intervin. Pe baiatul de la BGS de langa scaunul meu, l-au injurat si bruscat spectatorii oripilati de ceea ce se intampla un nivel mai jos, acuzandu-l ca „ai lui” nu intervin la maghiari. Daca nu-l protejam cativa din zona, il linsa un grup de domni pensionari (sigur nu erau ultrasi:). In fata stadionului erau zeci de masini ale Jandarmeriei. De ce era nevoie de 1000 de BGS-i la acest meci ? 1 milion s-a platit pt serviciile lor ? Trebuia justificata cumva nevoia pt aceste servicii scumpe ?.Inspirata si alegerea frf de a oferi bilete „ultrasilor” la numai un sector distanta de galeria maghiara. Din acelasi motiv ? trebuia justificata atat suma achitata pt servicii de paza, cat si calitatea scazuta a sportului pe care-l practicam prin „tensiunea crescuta” a acestei partide ? Inteleg ca fiul dlui Oprea era „acoperit” ? Mai foloseste si alti acoperiti in firma acest BGS ? Urmeaza sa-i trimitem si in Irak sau Afganistan in locul armatei sau jandarmeriei?

alex claudiu  •  14 octombrie 2014, 12:30

Si mie mi se pare ca suna a articol comandat, dar uitandu-ma la numele jurnalistului ma gandesc ca doar suna. Personal nu am dubii in privinta integritatii profesionale a lui Catalin Tolontan si cred ca in general ne grabim cu scenarita. Din punctul meu de vedere Catalin si-a construit de-a lungul anilor de jurnalism de investigatie o reputatie suficient de puternica incat sa nu planeze asupra lui asemenea suspiciuni. Altfel, in cazul de fata, nu pot fi de acord cu felul in care vede acest tablou. Sunt chiar oarecum descumpanit de cum judeca lucrurile in aceasta situatie, parerea mea fiind ca are o viziune mai degraba obtuza asupra eventimentelor. In primul rand pentru un om care m-a obisnuit cu echilibru in rationament, cu punerea in balanta a tuturor factorilor pana la a trage o concluzie. Aici parca pune in balanta doar ce ii convine astfel incat sa ajunga la o concluzie prestabilita (nu in sensul de arvunita, ci mai degraba concluzie formata anterior evenimentelor). Nu insist asupra lucrurilor pe care, din punctul meu de vedere, nu le pune in balata Catalin (le-au enumerat multi dintre antecomentatori), ii inteleg iritarea legata de comportamentul tot mai barbar al unora dintre fani/ultrasi si frustrarea legata de instrumentele putine si ineficiente de ducere in normal a ”vietii” pe stadioane, dar pana la a judeca doar prin aceasta prisma evenimentele de pe National Arena este drum lung. Si ceea ce ma dezamageste cu adevarat este selectia comentariilor la care a ales sa dea reply. Din punctul meu de vedere le-a evitat tocmai pe cele relevante, cele care il puneau in postura de a-si nuanta/apara pozitia. Sa nu zic comentariul sau de la pozitia 95 cand, abracadabrant, se gandeste ca ar putea chema in instanta pe cineva care formuleaza o parere/convingere. Sau poate ca am eu o parere gresita despre notiunea de calomnie. Fie!
Pe de alta parte, ar fi de-a dreptul nenatural sa fim toti pe aceeasi lungime de unda.

Cătălin Tolontan  •  14 octombrie 2014, 12:35

107, alex claudiu: va explic. Daca cineva spune „Tolontan e un ziarist slab, partinitor sau modest intelectual” aceasta este o opinie si nu am nimic de comentat, eventual sa argumentez ca eu cred altceva.

Daca cineva spune ca sint platit de BGS, atunci afirma un fapt, nu o parere a lui si este calomnie.

Ginditi-va daca cineva spune despre dvs ca nu aveti dreptate. E parerea lui. Dar daca spune ca sinteti platit de FRF ca sa postati aici (e un exemplu, evident ca nu cred asta), atunci nu mai e o opinie, ci afirmarea unei fapte. La care nu puteti ramine indiferent.

Va multumesc, o zi buna

Nu mai mergeți pe stadioane! » nwradu blog  •  14 octombrie 2014, 14:00

[…] Părerea lui Tolontan […]

alex claudiu  •  14 octombrie 2014, 14:18

Daca cineva spune ca “Tolontan e un ziarist slab, partinitor sau modest intelectual” este, in primul rand, pe dinafara. Dincolo de asta, consider ca intre ”SUNT CONVINS ca Gigel e prost” si ”Gigel ESTE un prost!” este o diferenta. Pentru mine e ca si cum as fi acuzat de calomie daca as avea convingerea ca 1+1=3. Cum, tot asa, de la ”SUNT CONVINS ca ai luat bani” pana la ”ai luat bani”, ” se stie ca ai luat bani”, ”esti un jurnalist platit” etc, din punctul meu de vedere, este o diferenta. Omul pleaca de la articolul tau si isi formeaza o CONVINGERE urmare a celor citite (ca asa se si exprima), nu spune ca stie el, ca a auzit el. Este probabil singura concluzie logica la care a putut sa ajunga citind articolul si raportandu-l la ”adevarul” sau despre evenimentele respective. Ca e in eroare, sunt FERM CONVINS. Ca exista o mare probabilitate sa ma insel la randul meu referitor la notiunea de calomnie, asa cum am afirmat si mai sus (si nu ironic!), sunt perfect constient. Dar, prin ce argumente mi-ati adus (poate sunt ignorant eu), sincer va spun (pe cat de sincer va si apreciez), nu reusiti sa ma convingeti. Altfel, inteleg si iritarea unui om curat, integru cand ii sunt puse in discutie insasi principiile lui de baza (ca le are, ca nu le are etc), dar mi se pare deja alta mancare de peste si nu cred ca se serveste cu garnitura de calomnie.
Referitor la articol si la concluziile pe care le tragi, sunt de parere ca ai dreptate in cea mai mare parte, dar de cele mai multe ori doar daca scoti anumite detalii din context. Nu prea imi vine a crede ca esti de acord cu ideea de ”pedeapsa colectiva”, cu amatorismul in ceea ce priveste exercitarea sarcinilor de serviciu (FRF, jandarmerie, BGS), abuzul si tot asa. Chiar as fi mirat. Si mirat sunt pentru ca sunt nenumarate comentarii care abordeaza, zic eu, pertinent subiectele astea, iar tu le ignori. Cu toata multumirea pentru timpul acordat sa-mi raspunzi, sa clarifici ce era de clarificat si pentru ca incerci sa educi prin explicatii (desi, repet, pe mine nu m-ai convins), consider ca altele sunt intrebarile carora ar fi trebuit sa le dai prioritate.
Cea mai buna zi iti doresc !

Gabriel Esanu  •  14 octombrie 2014, 16:52

Fiind in cauza comentariul meu, ma simt dator cu unele explicatii. Am fost foarte dezamagit de articol, trebuie sa recunosc asta, iar exprimarea mea la cateva minute dupa ce l-am citit lasa loc de niste interpretari care nu isi au rostul. Asa cum am spus inca din primul comentariu, Catalin Tolontan este un ziarist pe care il apreciez. A avut coloana vertebrala la subiecte poate mai sensibile ca acesta, deci am convingerea ca si acum avem parte de parerea exprimata de un jurnalist cu mare experienta in sport si nimic altceva. Imi mentin parerea ca ideile exprimate in acest articol sunt departe de realitate. Parerea unui om care vede fenomenul din exterior si merge pe generalizarea „un grup de drogati care vin la meciuri doar ca sa se bata”. Pentru a evita sa cad in extrema cealalta, trebuie sa recunosc ca exista astfel de cazuri in randul ultrasilor. Pentru ca fenomenul sa mearga in directia corecta ar fi important ca acestia sa fie identificati si interzisi pe stadioane pentru totdeauna. Ma refer aici la cei care vin sa se bata, nu si la cei care aprind torte si incearca sa tina viu fenomenul ultras. Poate aici sunt subiectiv, dar nu cred ca tortele sunt problema in peluze. In orice caz, sunt sigur de un lucru. Nu se poate schimba nimic in bine daca introducem in peluze un alt grup de batausi, mai multi, mai bine pregatiti si echipati, care isi varsa frustrarile pe cine apuca in calea lor. Au fost cativa ani in care eram nelipsit in peluza, deci stiu despre ce vorbesc. In peluza am legat prietenii trainice, am cunoscut oameni de mare caracter. Exista si cazuri de ultrasi pe care rivalitatea ii orbeste si le transforma toata placerea acestui fenomen in ura fata de adversar. Acestia sunt cei care trebuiesc readusi pe calea cea buna cu ajutorul sefilor de galerie, al ziaristilor si al cluburilor. Sau exclusi si pedepsiti conform legii. In cazul de fata, actiunea bgs este in genul mineriadelor. La fel si gandirea celor care le iau aparare. „Bine ca i-a batut, ca oricum erau cam deranjanti”. Fortele de securitate ar trebui sa considere ca este mai bine sa lase neamendati sau batuti 100 de huligani decat sa loveasca sau sa amendeze un singur om nevinovat. In schimb, pe stadioanele din Romania se stie ca orice amenda sau interdictie va fi anulata fara probleme de judecatori, deoarece jandarmii nu pot demonstra niciodata ca au pedepsit un om care chiar se face vinovat de ceva. Sunt de acord ca nu se va schimbi nimic prin numirea altei firme de securitate. Nu se rezolva nimic daca vin alti batausi, imbracati in alte culori si cu alte litere pe bluze. Se va rezolva ceva cand oamenii pusi sa asigure ordinea pe stadioane vor fi alesi si in functie de educatia pe care o au, nu doar dupa calitatile fizice. Acum se cauta fosti infractori care sa fie buni la bataie si sa fie dispusi sa bata oameni la gramada. Asa nu vom progresa, indiferent de firme. Va mai prezint doua filmulete care imi vin acum in cap si mi se par elocvente: https://www.youtube.com/watch?v=XElxpoJEFd8 si https://www.youtube.com/watch?v=KuyVRhK-SD0 – cel de-al doilea, de la Steaua – Timisoara, este incredibil. Au urmat atunci lupte de strada in jurul stadionului. Alte lupte, dar cu alt adversar: jandarmeria. Nu asa ar trebui sa fie tratati cei care platesc bilete pentru a veni pe stadion! In final trebuie sa scriu si despre cum fac altii in astfel de situatii. Am fost in galeria Stelei la meciul cu Bayern, de la Munchen, in noiembrie 2008. O parte din fanii veniti de la Bucuresti au aprins torte in mijlocul zonei destinate romanilor. Fortele de ordine au incercuit imediat zona (erau peste 1000 de fani romani, doar aproximativ 50 au aprins torte)si nu au schitat nici macar un gest cat timp s-a desfasurat spectacolul pirotehnic. Au filmat totul, iar imediat dupa ce s-a degajat fumul au inceput sa-i identifice pe o parte dintre cei vinovati. Cu mult calm si cu o engleza impecabila i-au rugat pe acestia sa mearga pentru a viziona un filmulet. I-au dus intr-o camera unde puteau vedea infractiunea pentru care sunt amendati. Unde nu erau clare imaginile, nu s-a dat nicio amenda, iar celor deranjati li s-au cerut scuze. Cu totii au fost condusi inapoi in stadion, unde au urmarit in continuare meciul pentru care au platit bilet. Nu s-a schimbat nici macar o imbranceala intre „huligani” si fortele de ordine, toate lumea a ramas cu o placuta amintire de pe acel frumos stadion (poate doar cu exceptia scorului :)O zi buna tuturor!

ultimul dinamovist  •  15 octombrie 2014, 15:11

Foarte bun comentariul anterior! Absolut de acord cu Gabriel Esanu.
Exceptand faptul ca sunteti un ziarist foarte bun, de investigatie sau nu, acum n-aveti dreptate!
Astept sa ma dati in judecata, iar daca aveti nevoie de motive, alegeti Dumneavoastra cateva din zecile de postari de-aici. Si sa-mi spuneti si cum sa va jignesc, pentru a putea avea castig de cauza in instanta. Ce-ar fi sa ii dati pe toti in judecata? Pe toti care v-au jignit. Ne stringem cateva zeci pentru inceput, apoi sute, apoi nu veti mai avea timp sa scrieti pentru ca veti avea mii de procese. Daca nu mai multe…
Atitudinea asta n-o apreciez la Dumneavoastra! Va respect, dar gresiti! Si cand iti spun mai multi ca gresesti, ori te duci la culcare, ori…

Nu poti, ca OM, sa ieri apararea bgs-ului. E ca si cum l-ai apara pe basescu, ponta, iliescu, nastase, voiculescu, „neamtul” pentru ca nu au furat suficient de mult in tara asta. De ce nu o aparati si pe udrea in cazul Bute, pe nastase in cazul salilor de sport, pe ridzi cu festivalul tineretului, sau pe primar in cazul patinoarului din Brasov.
Despre licitatia lu’ peste dintre Strabag si Astaldi nimic nou? A facut-o primaria sau Ministerul Finantelor?

Va urez o viata linistita!

Cătălin Tolontan  •  15 octombrie 2014, 19:07

112, ultimul dinamovist: nu ma deranjeaza ca ma criticati, ceea ce am spus e ca nu aveti dreptul sa spuneti ca sint platit de BGS. Atita tot! In rest, puteti spune orice: ca gresesc, ca fac erori de judecata, ca sint superficial…

Comentează