Guvernul dă televiziunii și radioului public 300 de milioane de euro, aproape atît cît iau, din economia privată, toate sutele de siteuri, radiouri, ziare și televiziuni private la un loc!

Anunțat azi de premierul Grindeanu, bugetul pe 2017 punctează disproporția între media publică și cea privată din România

luni, 23 ianuarie 2017, 1:25

UPDATE: În legea bugetului de stat se prevede ca plata datoriilor către ANAF ale TVR să fie ”prioritară”. Se traduce astfel: bugetul dă 110 milioane pentru TVR pe care TVR îi dă înapoi. Asta se numește că și-a plătit datoriile.

UPDATE: Un oficial din TVR susține, cu rugămintea de a nu-i fi citat numele, ci doar cifrele, că ”noi datorăm către stat 110 milioane de euro și credem că din cei 210 de milioane de euro ne vor pune să ne plătim această datorie”. 

UPDATE: Un mesaj pe e-mail de la Radio România susține că se pregătește o grevă generală pentru că bugetul este insuficient și pentru că ”În vreme ce premiantul este batut cu linia subtire a bugetului la palma, elevul problema primeste o coronita si o cutie cu bomboane, plus scutire de la scoala”. Premiantul este radioul, elevul problemă este televiziunea.
Se atrage atenția asupra faptului că o parte din sume, atît pentru SRR, cît și pentru TVR, reprezintă banii pentru radiorelee.
Aceasta este o alocare de zeci de milioane de euro pe an pe care, într-adevăr, statul ar trebui s-o facă direct, fără să infleze, doar pe hîrtie, bugetele celor două instituții media.

85 de milioane de euro este bugetul RRA pe 2017

211 milioane de euro este bugetul TVR pe 2017

Preluate la bugetul de stat, TVR și RRA au în 2017 bugete mărite semnificativ față de 2016.

O știre de pe realitatea.net indică cele două valori: 950 de milioane de lei pentru televiziune și 383 de milioane de lei pentru radioul public.

Pentru ambele instituții, bugetul e crescut semnificativ. Nu de 7 ori în cazul TVR, pentru că taxele de la contribuabil nu vor mai veni, dar, oricum, crescut.

Interesantă este comparația.

Cele două instituții, fiecare cu mai multe canale, strîng, împreună, aproape 300 de milioane de euro. Bani de la buget.

În acest timp, toată media privată, de la marile canale ProTV, Antena 1 și pînă la Digi24, canalele de sport, dar și zecile de ziare naționale și locale, sutele de siteuri și zecile de radiouri, ZU, Europa FM, Kiss FM, blogurile și toate mărcile pe care le consumați zilnic adună 350 de milioane de euro din piața de publicitate într-un an!

Indiferent dacă le apreciați sau le detestați, indiferent de culoarea politică, toate, puse la un loc, strîng din publicitate 350 de milioane de euro pe an, din care televiziunile iau 70%!

Mai există și alte venituri, vînzări la tarabe pentru ziare, abonamente de online pentru siteuri, însă ele sînt aproape neseminficative față de cifra din publicitate.

Estimările aparțin celor de la Media Fact Book. Alte surse specializate indică o valoare chiar mai mică de 350 de milioane. Dar diferențele de estimare nu sînt foarte mari.

Din acești 350 de milioane de euro trăiește practic toată media privată.

În timp ce din 300 de milioane de euro vor trăi televiziunea și radioul public.

820.000 de euro cheltuiesc pe zi cele două instituții publice. E mai mult decît are Hotnews bugetul într-un an de zile. 

 

 

 


Comentarii (55)Adaugă comentariu

ploiesteanu  •  24 ianuarie 2017, 14:37

@Lista salariilor din SRR, salariile în TVR în medie sunt între 2500 și 2600 de lei. Nu sunt mari. Nu pe salarii se duc banii cei mulți. TVR-ul plătește mai multe, am mai spus-o. Și reclama e puțină.

O scrisoare uitata  •  24 ianuarie 2017, 15:10

La sfarsitul anului trecut a fost publicata scrisoarea presedintelui PSD, Liviu Dragnea, catre organizatiile profesionale de media. In depesa, Liviu Dragnea a promis alocarea de la bugetul statului, in 2017, a sumei de 420 de milioane de lei pentru SRR si a sumei de 680 de milioane de lei pentru TVR. Guvernul il lasa pe Liviu Dragnea in off-side, transformand vocea nr 1 din partid intr-una mincinoasa si stabileste, la nivelul proiectului, suma de 383 milioane lei pentru radioul public si 950 (?) milioane de lei pentru TVR. Extras din scrisoarea semnata de Liviu Dragnea: "...pentru Societatea Română de Radiodifuziune (SRR) ar urma ca pentru anul 2017 să se aloce prin Legea Bugetului de Stat o sumă de 21 lei pentru fiecare cetățean român, ceea ce ar reprezenta un total de 420 milioane lei, respectiv 93 milioane euro (20 milioane cetățeni x 21 lei). Adică mai bine decât dublul sumei colectate din taxa radio în 2015 de către SRR, care a raportat venituri din această sursă în cuantum total de 206,7 milioane lei, respectiv 46 milioane euro". Scrisoarea integrala o puteti parcurge pe http://www.stiripesurse.ro/dragnea-scrisoare-catre-organizatiile-media-ce-urmeaza-dupa-eliminarea-taxei-radio-tv_1160356.html http://jurnalul.ro/bani-afaceri/economia/liviu-dragnea-eliminarea-taxei-radio-tv-nu-inseamna-bani-mai-putini-727164.html

Marconi  •  25 ianuarie 2017, 11:08

Ce este foarte interesant de ceva vreme este faptul ca nu ne luptam, mai ales noi cei din media (de stat sau privata) ca posturile PUBLICE (SRR si SRTV) sa nu fie dependente de Parlament. Nu am vazut deloc comentarii pe aceasta tema, nu am vazut proteste sau alte forme de revolta. Daca nu se scotea taxa radio-tv nu se ajunge aici, dl Tolontan sa comparati bugetele celor doua Institutii. Probabil ca nici nu va interesa subiectul, asa cum am vazut ca chiar daca ati scris doua articole, totul s-a oprit. Surprinzator. Eu cred ca daca faceti anchete de investigatii, trebuie dus totul pana la capat. In alta ordine de idei, oare de ce nimeni nu-l incrimineaza pe Dragnea ca acopera furtul din TVR? Daca platesti datoriile acesteia nu inseamna ca ai pus batista pe tambal? Iar ultimul subiect este despre statutul de "bugetar" Nu credeti ca este o ura fals intretinuta intre cei de la privat si bugetari? Oare cei de la stat nu sunt buni sau chiar mai buni decat multi din privat? Si stau pe niste salarii de tot rahatul. Eu cred ca subiectele pe care le abordati par interesante dar daca nu le duceti pana la capat nu arata decat lipsa de profesionalism. O parere a unui viitor bugetar de la 1 februarie 2017.

Cristi  •  25 ianuarie 2017, 23:48

Ca sa aveti masura corecta a irosirii de bani care are loc in TVR si RR, va rog sa comparati bugetul CPB - Corporation for Public Broadcasting (televiziunea si radioul public din SUA) in anul 2016: 445 milioane USD (aproximativ 415 milioane Euro), cu bugetul propus TVR + RR pe 2017: 1333 milioane lei (aprox 296 milioane Euro). CPB are peste 1400 de statii de radio si televiziune memebre si afiliate. TVR + RR au 20 de statii de radio si televiziune membre (numarand toate canalele nationale si studiourile teritoriale). SUA au o suprafata de 9,834 milioane km2, Romania are o suprafata de 0,238 milioane km2. SUA are 318,9 milioane locuitori, Romania are 19,96 milioane locuitori. Ganditi-va bine daca nu suntem cu adevarati nebuni ca acceptam, noi contribuabilii, sa fim furati in acest hal!

GGiiGGii  •  27 ianuarie 2017, 17:47

Traim in Capitalism si putem profita de pe urma lui. Un individ sau un grup de indivizi nu poate inchide o televiziune sau un ziar pentru ca ar fi afectat dreptul la informare si periclitata libertatea presei. Dar un individ sau un grup de indivizi poate sa afecteze considerabil buna functionare a unei televiziuni prin influentatea veniturilor acelei televiziuni. Principala sursa de venit a televiziunilor, este spatiul publicitar in anumite intervale orare si in timpul anumitor evenimente ce este vandut unor anumite branduri, fie ca vorbim despre produse sau servicii. Exceptand televiziunile publice, care sunt mult mai atent monitorizate in legatura cu continutul prezentat, televiziunile particule au avut destul de multe deparaje in ultimul timp, atacand persoane sau idei, prezentand stiri false, manipuland opinia publica astfel incat anumite persoane sa aiba foloase de pe urma lor. Companii producatoare sau prestatoare de servicii apeleaza la acest tip de reclama deoarece are o acoperire foarte mare si un impact imediat la consumator. Noi, ca si consumatori putem profita de acest aspect si putem amenda, indirect si total legal, derapajele televiziunilor private. Cum? Sa zicem ca televiziunea X nu este agreata de un individ sau un grup de indivizi din cauza continutului prezentat. Televiziunea X are ca si sursa de venit un anumit numar de calupuri publicitare pentru produsele A,B,C. Cunoastem produsele A,B,C, suntem multumiti de aceste produse, sunt produse de calitate, suntem consumatori ale acestor produse, dar totusi faptul ca producatorul sustine o televiziune care nu este pe placul nostru ne deranjeaza. Ce putem face? In primul rand facem o lista cu produsele sau serviciile consumate constant si care au spoturi publicitare la televiziunea X. Gasim o modalitate de a comunica Producatorului, in cel mai politicos mod, faptul ca suntem clienti fideli, ca folosim produsele lor ca apreciem calitatea lor, dar ca suntem nemultumiti de faptul ca foloseste televiziunea X pentru a-si promova produsele. De asemenea ii comunicam ca nu vom mai cumpara produsele, apela la serviciile lui pana cand nu va inceta sa colaboreze cu televiziunea X. Daca un producator primeste un numar considerabil de astfel de semale de la clientii lui, precum si o scadere a vanzarilor, va fi fortat sa nu mai lucreze cu televiziunea X si sa gaseasca surse altenative de publicitate( deja stie motivul pentru care pierde clienti si nu ii va fi foarte greu sa faca alegerea asta) Daca tu ca consumator nu esti satisfacut de un produs, cu siguranta vei gasi cel putin 3-4 alte produse asemanatoare care iti pot satisface nevoile. Distribuiti mai departe, un singur om poate schimba lumea doar cu ajutorul celor din jurulu lui.

Comentează