Procesul maimuțelor la Antena 3

Mihai Gâdea și Mircea Badea cred că televiziunile din străinătate și uneltele lui Soros din țară manipulează conform unui plan de a degrada imaginea României

luni, 30 octombrie 2017, 11:33

UPDATE: Poziția lui Mircea Badea pe blogul său. 

 

Duminică seară, Mihai Gâdea și Mircea Badea și-au expus teoria complotului.

Felul în care televiziunile occidentale au reflectat demonstrațiile de la începutul lui 2017 este, potrivit vedetelor Antenei 3, o manipulare orchestrată din străinătate.

Nu rezultă clar cum, dar în mod cert unul dintre ingredientele propagandei antiromânești este George Soros, pomenit des în emisiune. Numele său a fost propus publicului în același stil vag, însă violent-insinuant, știm noi ceva ce voi nu știți încă!, în care Donald Trump îl folosea în campania sa electorală.

Au fost ridiculizate ONG-uri, precum Funky Citizens, jurnaliști și câteva nume de experți ai societății civile.

Cel mai mult însă Antena 3 a insistat pe premeditarea malefică a mai multor televiziuni și agenții de știri de mare prestigiu care au făcut emisiuni despre România în contextul protestelor #rezist: canalul franco-german Arte, televiziunile publice germane ZDF și ARD, agenția de presă France-Presse sau Al Jazeera.

S-au rostit certitudini, s-au dat coate ca între cunoscători, s-a râs de erorile unora dintre reportaje.

Anumite materiale filmate aveau, într-adevăr, stereotipuri, prejudecăți și trunchieri. În general televiziunile fac asta, nu pentru că și-ar propune, ci pentru că inevitabil micul ecran simplifică. Nu degeaba unul dintre marii oameni de publicitate spunea că ”poveștile lumii sunt prea complexe pentru a fi reduse la un ecran de 60 pe 40 de centimetri”.

Un moment pe nedrept aproape ignorat în studio a fost cel produs de invitatul Cătălin Harnagea.

Cu un aer sever, fostul șef SIE a spus că ”E greu de înțeles de ce tac politicienii români în fața acestor manipulări!”.

Interlocutorii nu prea știau unde bate Harnagea.

”Păi aceste canale sunt finanțate din banii statelor! ZDF e un canal al Germaniei, chiar și celălalt înțeleg că e cu banii comunităților din Germania”, a spus Harnagea. Ele nu pot face așa, ce le taie capul, angajează țările, e limpede că totul are girul guvernelor străine și de aceea România trebuie să reacționeze este ideea în care a continuat fostul șef SIE.

Fabulos!

Omul propulsat pe scena publică de Emil Constantinescu, un președinte intrinsec democrat, a ajuns să creadă că jurnaliștii celui mai mare canal de televiziune german dansează după dictarea guvernului lor.

Prin urmare, poziția unor ziariști ar fi poziția statului german!

Ana Maria Roman, alt invitat la”Sinteza zilei”, un rutinat jurnalist de teren, a susținut teoria că ”nu pentru public au făcut ei acele filme, ci pentru a o apăra pe Kovesi”. Părea că se referă întâi la ONG-uri, însă discuția era centrată pe televiziunile străine. Deci nu pentru publicul iubitor de cultură, tendințe și idei noi lucrează Arte, ci pentru interese oculte din România!

Conform Antenei 3, asistăm la un complot universal, la ”o propagandă pentru compromiterea imaginii României”, în termenii folosiți de Mihai Gâdea și de burtierele care anunțau că țara este ștampilată intenționat și nedrept ca fiind ultracoruptă.

E neclar încă ce legătură are Al Jazeera cu George Soros.

Dar până diseară, cu ajutorul detectivilor conspirației de pe rețelele sociale, se vor găsi zvonuri incontestabile, marfă pentru o nouă ediție specială.

Ce timpuri trăim?

Timpuri de o divizare extremă.

Suntem ca în Procesul maimuțelor, ecranizarea cinematografică a celebrului proces ”evoluționism versus creaționism”, care a împărțit societatea americană. Numai că noi suntem de ani de zile în proces și nu mai ieșim din el.

Cel mai urmărit canal de știri românesc din ultimii mulți ani s-a constituit într-un tribunal în care se judecă diferențele, se lapidează idei și se stigmatizează persoane.

Pe 9 februarie 2016, când Antena 3 a fost obligată să se mute din sediu, o decizie stupidă a ANAF, din care statul a pierdut și continuă să piardă bani!, mii de oameni au participat la un miting de susținere în Piața Constituției.

Nu i-a adunat nimeni cu forța și nici cu bani. Exact ca la #rezist, ca la mitingurile Colectiv, unde Antena 3 consideră însă că lucrurile s-au petrecut taman invers decât la ei!

La un moment dat, pe scena din Piața Constituției a urcat Carmen Avram.

Realizatoarea emisiunii ”În premieră” a avut un discurs excepțional.

”Este loc pentru noi toți în România! Oamenii sunt diferiți. Oamenii au voci diferite, ochi diferiți, vieți diferite. Diferența este că noi nu le cerem să moară sau să plece. Îi acceptăm!” Carmen Avram, 9 februarie 2016, adresându-se publicului Antenei 3

”Îi acceptăm”.

Întrebați-o pe Laura Ștefan dacă se consideră acceptată după ce duminică a fost atacată de nenumărate ori cu insinuări de genul ”omul lui Soros”, plătit să facă propagandă la posturile străine.

De fapt, ce au reflectat televiziunile din străinătate atât la Colectiv, cât și la mitingurile #rezist? Este, de doi ani de zile, imaginea României cea a unei țări corupte?!

Nu, aceasta e o imagine mult mai veche. Și o realitate incontestabilă.

Ceea ce toată presa internațională remarcă, de la ZDF la CNN și de la Al Jazeera la France Presse, e că românii nu sunt resemnați în fața subdezvoltării țării lor. Că ei speră și încearcă să se implice. Iar asta nu face din România o țară mai rău văzută, ci dimpotrivă!

Sigur că statutul de cetățean se retrezește greu și cu un vizibil risc de radicalism.

O parte a mișcării #rezist este la fel de intolerantă față de publicul Antena 3, pe cât sunt Gâdea & Badea față de cei pe care-i țintuiesc pe ecran, în procesele lor de fiecare seară.

”Nu vă place Antena 3? Foarte bine. V-ați câștigat dreptul la telecomandă. Dar nu călcați în picioare cealaltă parte de Românie!”, se adresa acum un an și jumătate Carmen Avram celor care atacă postul. E corect!

Discursul său e perfect valabil și în oglindă, că nu știi niciodată cine sunt maimuțele într-un proces, nu știi dacă vorbele bune nu ți se întorc, cerându-ți ție însuți să le respecți.

Spre final, ”Sinteza  zilei” s-a lansat pe pista referendumului pentru familia tradițională.

Multe opinii de o singură parte.

Dar nu numai. Reporterul i-a chestionat și pe ceilalți oameni, pe cei din minoritate, pe cei care privesc căsătoria ca pe o decizie privată.

Ținându-și bicicleta cu mâna dreaptă, o ”hipsteriță” din cele ironizate permanent de Gâdea și Badea s-a adresat calm, fără să-i vadă, celor de pe scaunele judecătorilor: ”Eu nu cred că e treaba statului să-mi intre în casă și să-mi spună cum trebuie să trăiesc. Dar nu pot impune ideile mele nimănui. O societate avansează împreună. Sunt doar stăpâna vocii mele, nu a vocii celorlalți. Putem avansa doar împreună!”.

”Doar împreună”.

Se apropia miezul nopții.

 


Comentarii (153)Adaugă comentariu

Andrei  •  31 octombrie 2017, 23:00

***, as accepta eu sa ma uit la asta!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cosmin  •  1 noiembrie 2017, 14:27

Realitatea este ca Sorosi a facut bani din specula la bursa si in mare parte pe specula la cursul de schimb. Si aici nu intra doar ca a gindit el bine ci ca influentat piata ca dupaia sa profite de ia. Deci asta doneaza 2 miliarde la ong-uri, si noi ar trebui sa credem ca face asta fara un profit? Tu daca lucrezi oriunde si cineva iti plateste salariu este normal ca ala sa cistige dublu. Daca ar fi sa te uiti la cum a afacut asta banii si ce fel de om si tot ai avea mari semne de intrebare daca e cazul sa iei bani de la el fie si prin intermediul unor ONG-uri. Faptul ca cineva declara ca are scop nobil si confirmarea ca are scop nobil e data de faptul da banii la ONG- uri este o prostie.Actiunile trecute ale acestui personaj nu arata deloc un on altruist.

Rok  •  2 noiembrie 2017, 13:00

Nu cred ca am vazut vreodata site mai cenzurat, in afara de blogul lui iliescu, fituica infecta a lui liviu alexa si pagina de facebook a lui burnei. Toti ilustrii de pe the dark force isi cenzurează la greu criticii.

Comentează