Restricțiile impuse de noii șefi TVR produc efecte comice: un prezentator al postului public își încheie colaborarea incognito cu Digi FM, schimbându-și numele! 😊

Conducerea TVR a dat un edict, dar n-a ținut cont de faptul că unii prezentatori ai săi aveau contracte în derulare

miercuri, 24 ianuarie 2018, 11:15

”Aveam un contract pe care încerc să-l închei decent cu Digi FM și să respect și hotărârea conducerii TVR. Am găsit soluția asta nu prea fericită pentru ultima lună de colaborare cu Digi” Radu Andrei Tudor, alias Ștefan Andrei

 

Radu Andrei Tudor este realizator pentru TVR 1.

El prezintă, de luni până vineri, între 18:30 și 20:00, emisiunea ”Pulsul zilei”.

Numai că, după ce își îngroașă vocea, susțin surse din Digi FM, și-și schimbă numele în Ștefan Andrei, ziaristul redactează și citește și buletine de știri la Digi FM.

De ce se ascunde?

Conform paginii de media, la finalul anului 2017, Doina Gradea, noul președinte al TVR, a interzis practic colaborările externe cu Eurosport, Digi, Look, Magic FM și alte posturi.

Comitetul director a permis câteva colaborări, dar numai cu instituții media ”de stat” sau ale cultelor: Radio România și ”Lumea credinței”.

E o schimbare care merită pusă în context.

Doina Gradea, șeful TVR numit practic pe linia de forță directă a lui Liviu Dragnea, vine din grupul ProTV.

Ea nu s-a ocupat de conținut, ci inițial de relații corporate și, apoi, de managementul ProTV Internațional.

ProTV a avut permanent o politică de ”star sistem închis”.

Conducerea Pro nu doar că nu și-a lăsat vedetele să apară sau să scrie în altă parte, dar ceea ce se întâmplă, în general, și în străinătate, dar a aplicat același regim oricărui angajat.

Ziariștii lor nu apăreau nici ca invitați la alte media. Problema angajării part-time în altă parte nici nu se punea.

Excluziunea a mers însă și mai departe.

Foarte mulți ani la rând, sistemul Pro a citat destul de rar, și numai când a fost practic silit de evenimente, surse de presă din România.

Preluată și de alte televiziuni, politica a dus la o fragmentare a circulației ideilor, opiniilor și informațiilor.

În ultimii ani acest aspect, al necitării știrilor generate de alte media, s-a atenuat în Pro.

Dar, iată, că, începând cu decizia din decembrie, apar primele semne ale enclavizării, deocamdată prin interdicția angajărilor part-time, la TVR.

Contactat, Radu Andrei Tudor a recunoscut că el este același om care apare cu numele Ștefan Andrei la Digi FM.

”Numele l-am schimbat, da, dar nu-mi îngroș vocea, e vocea mea de radio care sună altfel decât la TV și e aceeași în noiembrie și în ianuarie. Asta cu vocea schimbată e o răutate a oricui v-a spus asta”, susține el.

”Numele meu, ca ziarist, este creat de TVR și respect televiziunea publică. Dar aveam un contract cu Digi, care se încheie acum, la finalul lui ianuarie. Nu puteam să-i las pur și simplu baltă, că mizau pe mine pentru un interval de program. Dar nici nu doream să încalc decizia TVR, care dorea să nu apară numele meu la Digi, așa că am ales această soluție cu a-mi schimba numele, care nu e fericită, însă ce să fac?”, își explică el dilema.

”Asta e. Renunț la Digi FM, deși îmi place radioul foarte mult, însă sunt fidel TVR. Nu comentez decizia Comitetului Director, mă supun ei, poate că atunci când se vor uni TVR și Radio România se va schimba situația”, a glumit Radu Andrei Tudor, în final.

Digi from Gazeta Sporturilor on Vimeo.


Comentarii (19)Adaugă comentariu

iulian  •  24 ianuarie 2018, 12:00

multe dintre fabricile comuniste considerate mai mult sau putin just ca fiind energofage/neadaptate economiei de piata au fost rase si milioane de oameni au ramas fara loc de munca. tvr e o uzina pe pierdere de multi ani. cu toate astea prezentatorii tvr continua sa incaseze sume chiar mai mari decat incaseaza prezentatori de la televiziuni comerciale. chiar nu e cazul sa le plangem de mila si sa-i privim ca pe o profesie liberala abuzata. sunt de facto salariati ai tvr, nu au ce sa caute la televiziuni/radiouri comerciale. decizia de a nu-i lasa sa se infrupte si din "alte colaborari" este salutara dar probabil ca nu va fi pentru mult timp.

ionnis  •  24 ianuarie 2018, 12:18

nu isi ingroasa vocea ca sa nu il recunoasca aia de la tvr, o ingroasa ca are el complexe :))

Sanautanu  •  24 ianuarie 2018, 12:26

Un adevar care ar putea sa-l coste pe Radu Andrei Tudor. Sau pe... Stefan Andrei.

Luca  •  24 ianuarie 2018, 12:40

O decizie asemanatoare ar trebui aplicata medicilor . Sunt medici care lucreaza in cateva locuri : spital public , clinica privata si unii mai predau si la facultate . Credeti ca pot sa isi faca meseria corect ?

Costică  •  24 ianuarie 2018, 13:13

Imparțialule!Bine zice Luca!Trebuia,deh,ziarist "sportiv",să aluneci politic.

mihai  •  24 ianuarie 2018, 13:29

TVR-este un refugiu pentru multi care s-au perindat prin alte posturi tv ? Sustin cu fervoare ceea ce spune ,cere LUCA referitor la medici.

Andrei F  •  24 ianuarie 2018, 13:34

Adica PRO TV ce facea?Nu de alta dar tot astazi am citit ca PRO TV este in general un exemplu bun pentru Romania!Si afirmatiile apartin aceluiasi om! Probabil ca Dragnea a gasit la PRO TV singurul angajat mai altfel...Paralela PRO TV TVR este fortata pentru ca una este sa fi bugetar si alta particular.Altfel decizia luata de conducerea TVR este foarte buna!Cum sa ai angajati care mai au si alti sefi din acelasi domeniu de activitate?Si nu ar fi o discriminare fata de celelalte trusturi care nu ar avea un astfel de avantaj?Cum o fi daca un ziarist ar fi si in GSP si in Prosport?Redactiile ar trebui sa ascunda stirile proaspete de angajati?

Sile  •  24 ianuarie 2018, 13:44

Bai tolontane las o *** cu dragnea si circulatia ideilor si alte alea, ca decizia asta e mai mult decat normala. Pai ce, ti se pare ca cei de la tvr sunt saraci si n au dupa ce bea apa de trebuie sa mai colaboreze si cu privatii? Ar trebui sa se concentreze *** pe ce fac in tv publica si sa i creasca raitingul ca sunt varza din punctul asta de vedere. Hai sa nu i mai plangem atata...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

tevereu  •  24 ianuarie 2018, 13:54

fara sa discutam despre competenta directorului si ce era protv, discutia este alta. atita timp cit esti angajat si ai un contract de exclusivitate pare un pic de obraznicie la mijloc. daca esti liber profesionist (ca CTP sa zicem), ai dreptul sa apari pe unde te taie cheful si cu cite pseudonime vrei. un pseudonim nu trece peste o clauza contractuala.

ticbis  •  24 ianuarie 2018, 14:22

Din 1991 si pana in prezent am lucrat ca angajat (in functii cheie) doar la companii private, toate fiind multinationale cu brand-uri renumite pe plan mondial. La absolut toate dintre acestea eram obligat sa semnez la angajare, pe langa contractul de munca, doua documente aditionale: un contract de confidentialitate si un contract de exclusivitate. Asta insemna ca pe durata angajamentului mi se interziceau orice fel de alte colaborari cu alte firme si ca, dupa incetarea contractului, nu aveam voie sa ma folosesc la noul loc de munca de nicio informatie privind tehnologia, strategia, politica comerciala si investitionala sau cifre despre buget, balanta si profit sau alte date interne despre chestiuni tehnice sau financiare. Am semnat de fiecare data astfel de contracte si le-am respectat cu responsabilitate maxima cand m-am mutat de la o companie la alta; mi s-au parut firesti, normale si indreptatite toate aceste prevederi contractuale. Revenind la subiect, TVR-ul, societate de stat platita din bani publici a procedat (in sfarsit) foarte bine interzicand angajatilor sai colaborarile cu trusturile de media private si, evident, concurente pe piata audio-vizualului (ceea ce PRO TV, post media privat, face pe buna dreptate de cand s-a infiintat). Acum, cazul lui Radu Andrei Tudor, alias Stefan Andrei, este delicat, pentru ca s-a trezit brusc in schimbarea aceasta de strategie a TVR, fiind deja in contract de colaborare cu postul privat Digi. Normal ar fi fost sa opteze clar: raman cu Digi sau cu TVR; dar nu este neaparat vina lui pentru ca incearca sa-si duca la final ambele contracte. Probabil ca in perioada urmatoare lucrurile se vor lamuri, pentru toate partile implicate. Atrag serios atentia asupra acestui aspect: un angajat dintr-o institutie publica, platit de la bugetul statului din banii cetateanului de rand, nu ar trebui sa aibe dreptul de a fi pe statul de plata al niciuneia dintre societatile private din lume, indiferent de pozitie sau de functie. Prin urmare, un profesor universitar angajat cu norma intreaga la o universitate de stat n-ar trebui sa aibe dreptul de a profesa ca angjat si al unei facultati particulare. De asemenea, un medic angajat cu norma intreaga la un spital de stat n-ar trebui sa aibe dreptul de a detine cabinet particular sau de a fi angajat si la clinici private. Exista o separare clara in democratiile occidentale: daca lucrezi la stat si esti platit din bugetul public, in orice domeniu, n-ai ce cauta a castiga bani din mediul privat. Daca esti angajat la privat, in orice domeniu, si angajatorul iti permite sa prestezi si la alte firme private pentru un ban in plus, n-ai nicio restrictie legala si nici vreo contradictie de natura morala sau de interese. In Romania e un talmes-balmes in cazurile astea si de aici incep si prolifereaza abuzurile, de toate felurile, incepand cu parlamentari, ministri, magistrati, primari, medici, profesori, etc. Spre exemplu, in USA exista o regula de baza: daca esti om de afaceri si ai fost ales sau angajat intr-o functie publica, esti obligat sa-ti predai administrarea afacerilor catre un tert, un imputernicit care sa sa ocupe total si absolut de ele pe toata perioada mandatului tau public. La noi se practica altceva; Dragnea divorteaza de Bombonica si-o lasa pe ea sa conduca afacerile sale private in timpul mandatului sau public:))... In USA smecheria asta nu i-ar fi mers...! Si nu este singurul exemplu!

Vasile Ionica  •  24 ianuarie 2018, 17:58

Radu Andrei Tudor dormea la TVR pe unde putea dupa ce prezenta la radio dimineata, in loc sa isi pregateasca emisiunea de la TVR. E cinstit sa isi castige banii din doua locuri si sa isi faca treaba prost la TVR? Nu. Sa nu discutam despre ce se intampla la emisiune si de beneficiile de care are acesta parte datorita faptului ca este angajat TVR, pentru ca si acolo apar niste probleme de incompatibilitate cu statutul de jurnalist. In plus, sa nu uitam ca ascensiunea acestuia la TVR s-a produs pe fondul cresterii influentei PSD in TVR. Asa ca Tolo, una e libera circulatie a informatiei si dreptul fiecaruia la munca si alta este concurenta neloiala, munca sub un anumit standard al calitatii si beneficiile necinstite de care are parte un ziarist/jurnalist. Aceste lucruri se intamplau si se intampla in contunuare in TVR si sunt impotriva statutului de jurnalist, de angajat al unui trust de media.

Andreea Vasilescu  •  24 ianuarie 2018, 19:10

Conducerea TVR a instiintat angajatii de multe ori de-a lungul timpului ca pot avea colaborari externe in mass-media doar cu acordul comitetului director. S-a acceptat o perioada buna de timp, iar multi dintre cei care aveau colaborari externe au ajuns sa lucreze foarte slab pentru TVR, mai ales prezentatori, comentatori. Este un lucru lipsit de etica sa iti castigi banii degeaba. Acestia castiga suficienti bani in TVR beneficiind de un spor consistent de Live, ore suplimentare, sarbatori legale. Multi dintre ei ajung sa castige mai mult decat directorul general. Pe de alta parte, comitetul director a hotarat sa nu mai permita aceste colaboarari. Si acestia, avand in vedere ca fac parte dintr-o gasca de oameni eterni aserviti partidului politic aflat la putere, se rotesc in functii dupa bunul plac. Avand in vedere ca pana in decembrie s-au permis colaborarile si din decembrie s-au interzis, nu arata decat un joc dublu al acestor oameni. Acestia sunt principalii responsabili pentru dezastrul din TVR. Dupa cum observati, cand vine un anumit director, ei iau o decizie ca sa il multumeasca, atunci cand se schimba directorul, acestia pot lua decizia total opusa, fara nicio remuscare pentru a-l multumi pe noul director. Si tot acestia resusec sa ingroape un director atunci cand partidul comanda. Gabriel Gherghescu, Razvan Nicolescu, Cristian Zgabercea, Iuliana Marciuc, Carla Tompea, Sorin Burtea, Andras Demeter, Raico Cornea, Mircea Neacsa, Cristina Leorent, Adela Stirbescu, Horia Cazan, Daniel Selaru, Dan Manoliu, Razvan Butaru, Romeo Couti.

Dorin Munteanu  •  24 ianuarie 2018, 19:28

Bine asa Tolo, l-ai deconspirat si pe Tudorica, luptatorul! Prezentatorul anunta pe pagina de media ca isi incheie colaborarea cu digi in decembrie pentru ca i-a interzis comitetul director al tvr. A mai stat o luna sa vada daca ii tine acoperirea cu vocea ingrosata si numele schimbat, dar nu i-a tinut si atunci a bagat vrajeala cu faptul ca a vrut sa termine onorabil. S-a deghizat artistul ca sa nu fie recunoscut. Hai ca e faina rau stirea. Asta demonstreaza capacitatea intelectuala redusa a distinsului prezentator! Poate se prinde si TVR ca Radu. Andrei, Tudor invita in emsiunea de la TVR1. tot felul de necunoscuti din lumea muzicii. doar ca sa le prezinte el mai. apoi evenimentele din teritoriu si sa ii iasa banu. Asta da incompatibilitate. cu statutul de jurnalist/ziarist/prezentator.

Anghel Merchel  •  24 ianuarie 2018, 20:29

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Alexandra Ungureanu  •  24 ianuarie 2018, 23:21

Conform paginii de media, Radu Andrei Tudor a anuntat pe 29 decembrie 2017 ca in acea zi a fost ultimul sau jurnal la Digi FM. https://www.paginademedia.ro/2017/12/radu-andrei-tudor-colaborarea-digi Conform aceluiasi site, colaborarea cu Digi FM a inceput la jumatatea lunii spetembrie, stirea fiind postata pe 15 setembrie 2017. https://www.paginademedia.ro/2017/09/radu-andrei-tudor-realizatorul-emisiunii-pulsul-zilei-de-la-tvr-se-aude-si-pe-radio-la-digi Contractele la Digi se semneaza pe 6 luni. Asta inseamna ca lui i-ar fi expirat contractul in martie. Deci. minte. A facut o. combinatie. ieftina: si-a anuntat incetarea colaborarii in decembrie, si-a schimbat numele si si-a modificat vocea (care apropo, este modificata digital intentionat, nu cum. sustine el ca vocea de televiziune difera semnificativ fata de cea de la radio) sperand ca astfel va continua nestingherit. Nu a fost asa. Bun articol Tolo.

Jey  •  25 ianuarie 2018, 0:40

Citesc si ma minunez. In primul rand care e stirea? Soarecul asta nu s-a sfiit sa puna poze si sa glumeasca ca e stefan andrei la radio. O simpla cautare pe facebook ul lui personal ar fi edificat. Expica acolo ca pana pleaca nu mai folosese numele din buletin. Pe cine naiba intereseaza ce face el? Omu ar trebui sa stea mai geana, e clar ca are multi prieteni si in TVR si la radio. In fond omul nu a facut decat sa vrea sa lucreze si sa castige un ban muncit. *** mare in presa, oricum.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

cataracta  •  26 ianuarie 2018, 14:37

Atata prostie si rautate plus invidie rar am vazut. vorbiti vorbe fara sa stiti exact cum stau lucrurile. Daca Radu Tudor nu-si face treaba in TVR e de datoria sefilor sai sa-l verifice si sa l sanctioneze . Sau sa-l dea afara etc..Dar sa i se ia dreptul de a munci in timpul liber si altundeva e aberant. In plus, angajatii tvr nu au statut de functionari publici si salariile nu sunt asa cum credeti voi ca sunt. Iar altii colaboreaza in continuare fara probleme in tvr, nu va faceti iluzii. inclusiv eu. si ca sa nu existe discutii, da, lucrez in tvr si da, colaborez si in alte parti .Nici macar nu sunt afectat de acea decizie , care nu a fost a C.D.-ului , ci a unei singure persoane.Pentru ca eu nu pot fi verificat. Daca va roade invidia ca unii muncesc sau o freaca in mai multe locuri e treaba vostra. Dar inainte sa vorbiti vorbe , documentati-va. Macar principial.

Dorel Visan  •  26 ianuarie 2018, 19:51

Dar de ce nu sunt obligati sa-si declare colaborarile si firmele detinute si membrij comitetului director si sefii de departamente in TVR? Daca tot se aplica o regula, sa o aplicam pentru tu, nu? Un director care are o firma. intr-un domeniu adiacent televiziunii nu se afla in conflict de interese. atunci cand TVR achizitioneaza echipamente? Sau un alt membru al comitetului director nu se afla in incompatibilitate atunci cand. mai lucreaza si in alta televiziune? Ba da. Pentru ei de ce nu se aplica aceeasi regula, daca pentru prezentatori si comentatori se aplica?

steflanel  •  16 februarie 2018, 12:42

ce penibil....imi dadeam demisia de la tvr si faceam si scandal monstru!!!!

Comentează

Redacția GSP și echipa de investigații te invită să sprijini jurnalismul apăsând butonul DA!

Publicitatea pe net este vitală ca să putem produce în continuare investigațiile, știrile și faptele pe care le regăsești zilnic aici. Așa că avem nevoie de acceptul tău ca să-ți oferim, în continuare, jurnalism independent, în timp real și verificat.

Redacția GSP și partenerii noștri utilizează tehnologii precum cookies, profilare și prelucrare automata a datelor, pentru a personaliza către tine articolele și reclamele. Prin acceptarea cookie-urilor, ne ajuți să utilizam această tehnologie pe site și să ne finanțăm ziariștii. Ai posibilitatea să iei oricând altă decizie, printr-o simplă revenire pe site. Pentru detalii, te rugăm să citești Documentul de informare a utilizatorilor despre prezenta cookie-urilor pe site și Termenii de utilizare.

Da, sunt de acord