Cum si-a facut SOV trust de presa

Iulian Comanescu scrie ca o parte din problemele de cash flow de la trustul Realitatea – Catavencu vor fi rezolvate dupa ce OMV va cumpara Petromservice, societate a sindicalistilor, controlata de Sorin Ovidiu Vantu. Tranzactie este estimata, conform Evenimentului Zilei, la o suma de ordinul sutelor de milioane de euro.
Aceasta miscare este doar ultima dintr-un ciclu inceput acum citiva ani. Practic, Vantu si-a construit trustul pe banii Petromservice, care a finantat cu zeci de milioane de euro investitia de la Realitatea TV. Iar acum, SOV va detine un trust consolidat si va lua si banii pe Petromservice! Tare, nu?!

vineri, 4 mai 2007, 11:25

Iulian Comanescu scrie ca o parte din problemele de cash flow de la trustul Realitatea – Catavencu vor fi rezolvate dupa ce OMV va cumpara Petromservice, societate a sindicalistilor, controlata de Sorin Ovidiu Vantu. Tranzactie este estimata, conform Evenimentului Zilei, la o suma de ordinul sutelor de milioane de euro.
Aceasta miscare este doar ultima dintr-un ciclu inceput acum citiva ani. Practic, Vantu si-a construit trustul pe banii Petromservice, care a finantat cu zeci de milioane de euro investitia de la Realitatea TV. Iar acum, SOV va detine un trust consolidat si va lua si banii pe Petromservice! Tare, nu?!

Comentarii (21)Adaugă comentariu

GabiKoreanu  •  4 mai 2007, 11:39

Mai sunt o gramada de alte chestii, in care nu e numai SOV bagat, ci si Liviu Luca, sindicalistul care la orice ora din noapte dadea ordine oricarui director din Petrom. Poate parea ciudat sau comic, insa asta e realitatea. Plus o gramada de vile, hoteluri, tot din buzunarul Petromului.
Curios ca presa a tacut in toti acesti ani, ca informatii a avut cu siguranta. De ce oare? Trebuiau sa apara blogurile, ca sa-si dea drumul?

GabiKoreanu  •  4 mai 2007, 11:39

Acu, ce am mai scris, de mi-a aparut avertizarea de moderare?

un_rapidist  •  4 mai 2007, 11:40

oarecum tare…pe de alta parte, SOV detzine, intr-adevar, un super-trust de presa, aflat in deplina consolidare!
„o_pasarica” mi-a spus ca SOV s-a intzeles cu Adamescu sa cumpere FluxTv…iar campania de achizitzii va continua in viitorul apropiat.

Riggo  •  4 mai 2007, 12:21

Teoretic nu el va lua bani ci prietenul sau, Luca, liderul sindical…SOV a fost doar consultant financiar la PetromService.Probabil ca va avea doar onorariu..Practic insa, va lua foarte multi bani.. Oricum, ar trebui anchetati foarte multi cu privire la modul prin care si-au finantat trusturile de presa…De exemplu, seful trustului din care face parte GSP…Numai bine!

Victor Ciutacu  •  4 mai 2007, 14:32

Hai s-o luam metodic, Cataline.
Petromservice detine, direct sau prin interpusi, imensa majoritate a partilor sociale din Realitatea Media. Daca Vantu vinde Petromservice catre OMV, pe cale de consecinta, „trustul de presa consolidat” va fi controlat de OMV, nu de Vantu.
Pe cale de consecinta, Vantu ramane (cel mult) cu buzunarele umflate. O fi el, Vantu, capitalistu’ lu’ Peste Prajit, da’ nici baietii de la OMV n-au gasit bani pe strada.

un_rapidist  •  4 mai 2007, 14:45

@ Victor Ciutacu

Te inseli. In contractul lui vintu cu OMV este stipulat negru pe alb ca Petromservice nu renuntza la participatziile detzinute la tertze firme. In consecintza, vintu/ liviu luca au acceptat sa vinda doar Petromservice, nu shi grupul media „Realitatea-Catavencu”, nu shi hotelurile controlate tot de ei2 prin Petromservice.
Shi inca un amanunt: OMV nici makr nu este interesata de preluarea trustului media…austriecii nu doresc altceva decit mana de lucru shi materia prima a Petromservice-ului, nicidecum celelalte „afaceri” derulate pe alt plan de aceasta companie.

un_rapidist  •  4 mai 2007, 14:46

@ Victor Ciutacu

Te inseli. In contractul lui vintu cu OMV este stipulat negru pe alb ca Petromservice nu renuntza la participatziile detzinute la tertze firme. In consecintza, vintu/ liviu luca au acceptat sa vinda doar Petromservice, nu shi grupul media “Realitatea-Catavencu”, nu shi hotelurile controlate tot de ei2 prin Petromservice.
Shi inca un amanunt: OMV nici makr nu este interesata de preluarea trustului media…austriecii nu doresc altceva decit mana de lucru shi materia prima a Petromservice-ului, nicidecum celelalte “afaceri” derulate pe alt plan de aceasta companie

dragos nedelcu  •  4 mai 2007, 14:47

Victor,

nu te face ca nu intelegi. posibila vanzare a petromservice nu are nici o legatura cu realitatea media. e vorba doar de activitatile din petrol. ce sa faca omv cu realitatea ? in plus, il vezi tu pe vantu vanzand realitatea acum ?

Cătălin Tolontan  •  4 mai 2007, 15:00

Victor Ciutacu: Dragos are dreptate. Petromservice a finantat Realitatea, dar nu inseamna ca a devenit si proprietara. De pilda, o parte a finantarii s-a facut prin publicitate. Tocmai aici a stat lovitura: sa finantezi de la altii si sa ramii tu proprietar 🙂

Victor Ciutacu  •  4 mai 2007, 15:26

@Catalin Tolontan: merci ca m-ai luminat in domeniul economic, nu stiu ce m-as fi facut fara atenta indrumare. Partial, ai dreptate, insa nu s-au bagat bani doar sub forma de publicitate, ci si prin repetate majorari de capital social.
@Dragos Nedelcu: ce sa faca OMV cu Realitatea Media? Putere, influenta, capacitate de a-l strange de portocale pe Jucator. Mai vrei motive? Deci nu vinde Petromservice, din cate vad, ci doar o parte a activitatilor. Si atunci cine va mai ramane actionar in Realitatea Media, daca nu Petromservice, umbra lu’ Vantu?

Victor Ciutacu  •  4 mai 2007, 15:28

P.S. In masura in care anteriorul meu comentariu – ala care „is awaiting moderation” – va trece, atunci mai am o adaugire pentru Dragos Nedelcu.
OMV poate face cu Realitatea fix acelasi lucru pe care-l face Gazprom cu „n+1” ziare si televiziuni pe care le are

Victor Ciutacu  •  4 mai 2007, 16:47

Nu apare, banuiesc, fiindca a aparut cu numele magic Tolontan in frunte. Deci reiau:
@Tolo: merci ca m-ai luminat in domeniul economic, nu stiu ce m-as fi facut fara atenta indrumare. Partial, ai dreptate, insa nu s-au bagat bani doar sub forma de publicitate, ci si prin repetate majorari de capital social.
@Dragos Nedelcu: ce sa faca OMV cu Realitatea Media? Putere, influenta, capacitate de a-l strange de portocale pe Jucator. Mai vrei motive? Deci nu vinde Petromservice, din cate vad, ci doar o parte a activitatilor. Si atunci cine va mai ramane actionar in Realitatea Media, daca nu Petromservice, umbra lu’ Vantu?

sjymmy  •  4 mai 2007, 16:52

„pe cale de consecinta”, cum iti place sa spui, dle ciutacu, ma convingi inca o data ca degeaba te chinui sa pari destept, tot inginer care nu pricepe nimic din economie ai ramas…

petromservice chiar e actionar la realitatea, insa vantu (sau luca etc) vor vinde ACTIVE ale petromservice, nu toata entitatea -> vor vinde doar active care se refera la instalatiile petroliere si constructii

cum sa-ti explic ca sa pricepi, dle ciutacu? hai sa cobor la nivelul dumitale: e ca si cum ai fi in piata Obor, sa cumperi ciuperci. aici niste bani in buzunar. buuuuuun! ma urmaresti, nu? ei bine, tu dai niste hartii (daca le ai) din buzunar pe acele ciuperci, insa asta nu inseamna ca te-ai vandut pe tine, ca un faust modern… greu, greu…

Victor Ciutacu  •  4 mai 2007, 17:30

@sjymmy
1. parerea ta despre mine, izvorata din sufletelul tau anonim, ma lasa rece.
2. ia uite, puiut, ce am scris eu in doua comentarii consecutive care N-AU APARUT: „@Dragos Nedelcu: ce sa faca OMV cu Realitatea Media? Putere, influenta, capacitate de a-l strange de portocale pe Jucator. Mai vrei motive? Deci nu vinde Petromservice, din cate vad, ci doar o parte a activitatilor. Si atunci cine va mai ramane actionar in Realitatea Media, daca nu Petromservice, umbra lu’ Vantu?”
3. tolontan si evz nu vorbesc despre vanzarea de active, ci a SOCIETATII petromservice

Victor Ciutacu  •  4 mai 2007, 17:39

Nu apare, banuiesc, fiindca a aparut cu numele magic Tolontan in frunte. Deci reiau:
@Tolo: merci ca m-ai luminat in domeniul economic, nu stiu ce m-as fi facut fara atenta indrumare. Partial, ai dreptate, insa nu s-au bagat bani doar sub forma de publicitate, ci si prin repetate majorari de capital social.
@Dragos Nedelcu: ce sa faca OMV cu Realitatea Media? Putere, influenta, capacitate de a-l strange de portocale pe Jucator. Mai vrei motive? Deci nu vinde Petromservice, din cate vad, ci doar o parte a activitatilor. Si atunci cine va mai ramane actionar in Realitatea Media, daca nu Petromservice, umbra lu’ Vantu

Victor Ciutacu  •  4 mai 2007, 17:40

@sjymmy
1. parerea ta despre mine, izvorata din sufletelul tau anonim, ma lasa rece.
2. ia uite, puiut, ce am scris eu in doua comentarii consecutive care N-AU APARUT: “@Dragos Nedelcu: ce sa faca OMV cu Realitatea Media? Putere, influenta, capacitate de a-l strange de portocale pe Jucator. Mai vrei motive? Deci nu vinde Petromservice, din cate vad, ci doar o parte a activitatilor. Si atunci cine va mai ramane actionar in Realitatea Media, daca nu Petromservice, umbra lu’ Vantu?”
3. tolontan si evz nu vorbesc despre vanzarea de active, ci a SOCIETATII petromservice

marius  •  4 mai 2007, 22:22

apropo de deplasarea domnului vantu in austria, pentru „negocieri” cu omv. stiti cumva de ce si-a luat si cainele favorit? il ajuta in discutiile cu vienezii? sau omul s-a mutat la Viena pentru o perioada nedeterminata, pana la linistirea crizei politice in care stim prea bine de partea cui joaca?!

abg  •  4 mai 2007, 23:42

aflam ca omul trebuie sa vinda ca sa acopere problemele de cash flow. de ce s-a ajuns la aceste probleme la realitatea media, ne spune cineva? sau, dupa ce vor fi rezolvate aceste probleme, de unde stim ca nu vor aparea altele la fel? pentru ca e greu de crezut ca realitatea isi va schimba stilul. se prea poate ca genul acesta de presa sa nu fie tocmai unul profitabil.

sorin  •  5 mai 2007, 22:06

Daca , inainte sa va repeziti sa va dati cu parerea despre orice va iese in cale, va uitati la structura actionariatului Realitatii, vedeti ca PetromService e actionar minoritar. Daca nu, nu.

Catalin  •  6 mai 2007, 23:29

Soruin Ovidiu Vantu asta are toate caractersiticile unei lichele, probabil daca mama lui ar valora bine la bursa ar vinde-o imediat si ar cumpara inca o televiziune sau un ziar

ANAF se luptă cu off-shore-urile lui Vântu- Bestiar de presă  •  6 iunie 2010, 12:31

[…] mai citiți: aici, aici, aici și […]

Comentează