Vot masiv impotriva folosirii publicatiilor neauditate si a presiunii TV in publicitatea pe print si on-line

Ieri, Adunarea Generala a BRAT a aprobat schimbarile de statut si de regulament pe care le puteti gasi aici. In esenta, s-a stabilita ca este o rea practica folosirea de catre agentii a publicatiilor neauditate sau incercarea ca forta televiziunilor sau a altor media sa fie utilizata pentru acordarea de publicitate in presa scrisa si on-line.

vineri, 28 martie 2008, 9:51

Ieri, Adunarea Generala a BRAT a aprobat schimbarile de statut si de regulament pe care le puteti gasi aici. In esenta, s-a stabilita ca este o rea practica folosirea de catre agentii a publicatiilor neauditate sau incercarea ca forta televiziunilor sau a altor media sa fie utilizata pentru acordarea de publicitate in presa scrisa si on-line.

Dintre cele 130 de voturi exprimate de editori, agentii si clienti, 118 au fost pentru schimbare si 12 au fost abtineri. N-a existat nici un vot impotriva!

Decizia AGA de ieri incearca sa protejeze cifrele presei scrise si libertatea de strategie si de planning a agentiilor in fata fortei televiziunii sau a dorintei clientilor de a folosi publicatii si siteuri neauditate. Nu este o impunere, ci o recomandare, un tip de declaratie de onoare si de buna practica.

Pe această temă a scris şi Dragoş Rouă.

Comentarii (19)Adaugă comentariu

Bogdan  •  28 martie 2008, 9:56

Chiar ma gandeam … de ce oare nu ai postat nimic despre adunarea de la BRAT ?

btw … nu ai ajuns si la party-ul de seara … a strigat Andi … si acum Cataliinnnn Tolontan… dar nu il cautati prin sala, se pare ca nu a reusit sa ajunga 🙂

on topic … sunt curios sa vedem ce efect o sa aiba decizia Brat.

E un pas … bun/rau ?

Cătălin Tolontan  •  28 martie 2008, 10:05

bogdan: e un pas care exprima ingrijorarea editorilor, a agentiilor si a clientilor.

Petrisor  •  28 martie 2008, 10:14

Corect

red baron  •  28 martie 2008, 10:22

tolo astept de la tine totusi si un articol in memoria lui Gheorghe Pruteanu

zoso  •  28 martie 2008, 10:42

si dupa aia unul in care sa explici de ce trustul intact baga euforia si antena2 pe gat cablistilor…

Cătălin Tolontan  •  28 martie 2008, 10:58

zoso: scrie, te rog, trustului intact. din cite stiu se inteleg asa rau cu cablistii de tocmai vor sa participe la licitatia de drepturi tv impreuna 🙂

Bogdan  •  28 martie 2008, 11:16

Decizi nu va avea nici un efect. Nu se va schimba absolut nimic.

zoso  •  28 martie 2008, 11:27

catalin, ce usor uiti.

Export versus piata locala in publicitatea online  •  28 martie 2008, 13:16

[…] cum scria si Catalin Tolontan pe blogul sau, in AG BRAT din 27 martie s-a votat masiv pentru folosirea rezultatelor BRAT / SATI in procesul de distributie a publicitatii pe print si online. E vorba de fapt de o recomandare pe […]

Kaos AD  •  28 martie 2008, 13:51

Ce frumos eviţi acum un răspuns concret. Pînă acum săreai în sus că face MediaPro-ul presiuni, acum spui că se înţeleg cabliştii foarte bine cu Intact-ul. Dacă nu ştiai, îţi spun eu: RCS-ul nu reprezintă toţi cabliştii… şi chiar dacă ar fi aşa, una n-o exclude pe alta
Dar, asta e: ipocrizia e mai puternică decît cinstea. Măcar n-o mai fă pe marele deontolog. Lupţi şi tu pentru bani ca toţi ceilalţi, nu e nimic rău în asta, dar măcar scuteşte-ne de chestiile alea cu lupta pentru democraţie, cinste, onoare. Lupţi pentru propriul tău interes, nu pentru „cei mulţi şi năpăstuiţi”.

Cătălin Tolontan  •  28 martie 2008, 14:17

kaos: se citeste atit de clar partizanatul in ceea ce spui! nu intelegi? dc ai ceva de reprosat antenei, fa-o, te rog! numai ca ar fi mai simplu sa o faci direct, pe site-ul lor. pur si simplu, nu stapinesc subiectul relatiei dintre posturi si cablisti.

Kaos AD  •  28 martie 2008, 14:42

Partizanatul de partea cui se citeşte atît de clar? Dacă nu stăpîneşti subiectul relaţiei dintre posturi şi cablişti, cum de stăpîneşti atît de bine subiectul relaţiei dintre trusturile media şi agenţiile de publicitate?

zoso  •  28 martie 2008, 16:36

kaos, let it go, jurnalismul nu mai e ce-a fost. oamenii uita repede.

Kaos AD  •  28 martie 2008, 17:30

Ştiu asta… dar e amuzant să-i văd pe ditamai ayatolahii jurnalismului şi ai deontologiei jurnalistice cum încearcă să-şi justifice nişte acţiuni bazate pe interese personale prin faptul că ar lupta pentru dreptate.
Nu zic că alţii ar face altfel, toţi luptă pentru interesul lor, dar măcar n-au făţărnicia să spună că o fac pentru cei mici şi năpăstuiţi.

Gusti Roman  •  28 martie 2008, 17:49

Zoso, este normal ca tu, ca angajat al trustului Pro, sa sustii cauza unei companii care incearca astfel de practici. Ca sa te citez: nici „blogaritul” nu mai e ce a fost. Independenta se pierde repede cind e vorba de $$$. Nu-i asa?

zoso  •  28 martie 2008, 18:36

he he, mi-a ramas comentariul in moderare 🙂

dorel 62  •  31 martie 2008, 11:22

SA FIE PRO TV . DACA VA CASTIGA ANTENA MOGULULUI COMUNIST SI SECURIST , VOM VEDEA RECLAME CU CLANUL SPRANCEANA LA INTRERUPERI

dan  •  31 martie 2008, 12:11

daca intrati pe site-ul http://www.clirmedia.ro/index.php?page=politica_de_vanzari
o sa vedeti clar in politica de vanzari a regiei de vanzari, cei care consuma pe toate mediile au conditii preferentiale, citez: In cazul in care, un client isi asuma bugete pe mai multe medii din portofoliul CLIR (obtinand astfel conditii
preferentiale) ”

Deci media pro nu este singurul trust care negocieaza cu ajutorul TV-ului

Adevarul despre publicitatea in print | Blog Oferta de Oferte  •  17 mai 2009, 11:54

[…] Vot masiv impotriva folosirii publicatiilor neauditate si a presiunii TV in publicitatea pe print si… Ieri, Adunarea Generala a BRAT a aprobat schimbarile de statut… […]

Comentează