Realitatea baga presa si consultanta in aceeasi oala

Decizie fara precedent in presa romana. Grupul Realitatea a fondat astazi o noua divizie, care va face presa de business si consultanta de afaceri. Chiar si numele este mixt: Media & Consulting. Ea va fi condusa de Sorin Freciu si Dragos Nedelcu, iar fostul sef, Dragos Stanca, a devenit sef al diviziei de New Media.

luni, 1 septembrie 2008, 11:20

Decizie fara precedent in presa romana. Grupul Realitatea a fondat astazi o noua divizie, care va face presa de business si consultanta de afaceri. Chiar si numele este mixt: Media & Consulting. Ea va fi condusa de Sorin Freciu si Dragos Nedelcu, iar fostul sef, Dragos Stanca, a devenit sef al diviziei de New Media.

In conditiile in care, in presa occidentala, zona de content isi ridica bariere tot mai sofisticate in fata asaltului, la rindul sau tot mai rafinat, al deciziilor comerciale, e interesant de urmarit cit va fi media si cit va fi consultanta de business din ceea ce vor face postul de televiziune Money Channel si publicatiile Business Standard si Money Express.

Comentarii (21)Adaugă comentariu

james crissilv  •  1 septembrie 2008, 12:06

Nu stiu ce consultanta vor putea oferi sau face, mai ales ca sunt executanti si nu creatori, la fel cat nici media nu stiu cat au facut, nevazand performante in intervalul de timp scurt. La banii investiti in „ei” se puteau obtine performante reale.
o zi minunata iti doresc

Cătălin Tolontan  •  1 septembrie 2008, 12:16

jams crissilv: performanta intr-un domeniu sau altul este de discutat. alaturarea celor doua domenii mi se pare improprie

dragos nedelcu  •  1 septembrie 2008, 12:34

Catalin,

In cazul de fata te-ai comportat ca un jurnalist 🙂 Eu sunt directorul general al diviziei de business, o divizie independta a Money Consulting. Activitatile sunt complet separate. Dar Money Consulting va aduce un know-how pe zona de marketing, vanzari, dezvoltare etc. pe care il va implementa. Nu si pe partea editoriala.
Dar daca te uiti putin la modelul Bloomberg sau la situatia Reuters-Thomson ai sa constati aceeasi matrice. E doar o chestiune de perceptie…romanii sunt mult mai scrupulosi prin natura experientei.

sss  •  1 septembrie 2008, 12:37

o decizie f buna, exista modele asemanatoare afara, ba chiar in est, in rusia de ex este un astfel de model foarte reusit, listat la bursa (de asemenea cu succes), bafta

Cătălin Tolontan  •  1 septembrie 2008, 12:50

dragos nedelcu: da, m-am comportat ca un jurnalist, desi prin asta intelegem lucruri diferite 🙂 tu probabil ca ai vrut sa spusi „frivol, nedocumentat…” 🙂 Conform comunicatului vostru oficial, exista o divizie Media & Consulting, pe care o conduci. Nu judec dc e bine sau rau, am spus doar ca e o premiera si ca mi se pare ff interesant de vazut cum se va apara independenta continutului media in conditiile in care opereaza business de consultanta si business de media. Eu unul n-as sti s-o fac. Dar e o provocare pt voi toti si sint sigur ca voi stiti. Succes!

dragos nedelcu  •  1 septembrie 2008, 13:16

Pai tocmai aici nu ai inteles: eu conduc doar divizia de business media (TMC, Money Express, Business Standard). Nu si partea de consultanta.
Rolul lui Sorin Freciu este acela de a integra cat mai profesionist cele doua activitati. Astfel incat sa ne listam la bursa cu succes 🙂 pentru ca acolo totul este transparent

Tiberiu  •  1 septembrie 2008, 13:24

Dragos Nedelcu: Tot n-am inteles ce o sa faca partea de media din acest nou departament si cum o sa separe de cea de afaceri.

PS Apropos, nu exista cam multe departamente, sectii etc in trust si cam multi sefi? 🙂 Sunt rau si stiu asta, dar am observat ca presa isi umfla burta cu o caruta de conducatori iubiti, personaje care n-au treaba cu breasla, ci cu periuta. Ma refer la situatia generala. Exceptiile sunt prea putine.

Cătălin Tolontan  •  1 septembrie 2008, 13:39

dragos nedelcu: am inteles. sorin freciu, vedeta tv si om de continut, integreaza cele doua afaceri: media si consultanta. tocmai asta mi se pare mie dificil: sa integrezi media si consultanta

Victor Ciutacu  •  1 septembrie 2008, 14:38

Iertata fie-mi impolitetea, da’ n-ar fi mai eficient sa-si dea lor insisi consultanta? Ca sa nu mai vina Sorinache lunar cu bani de-acasa…

popas  •  1 septembrie 2008, 16:07

nedelcu: stim cum v-a mers cu stanca divizia de media business, ziceti ca stiti cum o sa mearga cu freciu divizia de consulting. n-aveti cumva in plan si vreun fond de investitii? ca aici ar trebui sa aveti knowhow-ul garantat 🙂

sss  •  1 septembrie 2008, 16:23

documentati-va, chiar nu e nimic deplasat in decizia lor

obsevator  •  1 septembrie 2008, 16:48

ciutacu- lasa prietene, ca nici cu felix nu mi-e rusine. la cum merge a1 azi, cu fotbalul scump pe cap, incheie dom profesor anul in rosu. nu-l mai plinge pe sorinache, ca si la voi se termina zestrea fetelor.

Sorin Freciu  •  1 septembrie 2008, 20:39

Catalin,

Sunt surprins de comentariile tale. Iti lipsesc anumite elemente ( de ex. am renuntat la functia de redactor sef al The Money Channel, aparitiile mele in emisiuni vor fi foarte rare etc.) si ma mir ca nu ai ales calea de a te documenta sumar despre subiectul pe care ai ales sa-l comentezi. In alte situatii numarul meu de telefon iti era cunoscut.

Multumesc,
Sorin Freciu

P.S. daca voi scrie vreodata despre fotbal, desi nu cred (chiar daca imi place) te sun sa-ti cer parerea

moreni  •  1 septembrie 2008, 22:36

Oamenii si-au facut divizie de consultanta in business. E foarte interesant si nimic nou in sine. Niste tipi destepti care s-au gandit ca ar avea pe cine sa consilieze pe probleme de afaceri in RO. Probabil ca, asa cum spune Dragos Nedelcu, vor sa ajunga un fel de REUTERS: iti spunem si cand sa dai drumul actiunilor pe bursa, dar avem si un trust media in spate care poate sa iti mai dea o mana de ajutor in caz de panica. Intrebarea mea este de ce nu se concentreaza Realitatea pe dezvoltarea proiectelor de print pe business + TMCTV inainte sa se apuce de consultanta? Plus de asta imi permit o paralela cu ziaristii transformati in PR-isti doar pentru ca au relatii in presa si mai stiu cum sa aseze cuvintele in pagina? Consultanta imi poate oferi un fost GM sau CEO sau COO sau un antreprenor, un om care a dat cu capul de probleme, nu cineva care discuta la televizor sau scrie in ziar…

Cookie  •  1 septembrie 2008, 23:36

cum zicea cineva aici, baietii lu’ Vantu au ei insisi nevoie de consultanta! pe media:)))

mai intii postul de stiri Realitatea, mi se pare ca si-a atins punctul maxim. Nu mai creste cu nimic de aici incolo. Au renuntat de mult sa se mai bata pt audienta la stiri la ora de virf, 19.00. Si daor e post de stiri. Sint in continue cautari, e un post care experimenteaza vesnic variante de stiri, variante de prezentari, de decor, de mama zmeilor!

Si mai apoi, sa ai tu banii lu vantu in spate, ma baiete ma, si sa nu fii in stare sa ‘spargi piata’ cu nimic in 2-3 ani… Adica unii pot si fara bani si altii nu pot nici macar cu bani!

unanonim  •  2 septembrie 2008, 10:44

Noi discutam despre presa romaneasca, strategii si medii, dar pentru a va face o imagine clara asupra industriei asteia va invit sa mergeti in spatele Casei Presei Libere sa vedeti ce mizerie crunta este acolo. Din intamplare Jurnalul National si Realitatea Catavencu au logistica acolo.

Cătălin Tolontan  •  2 septembrie 2008, 15:47

sorin freciu: uite, ca sa spun asa, cred ca ar fi o provocare ca gsp sa faca si media si consultanta sportiva pentru cluburi, jucatori, adik pentru cei despre care scrie. Dar, asa cum bine spui tu, poate scriind despre sport, nu inteleg eu cit de complexa este lumea de azi. Succes, sorin, e o provocare interesanta, asta am si scris!

explorish  •  2 septembrie 2008, 17:13

pai, andrei vochin a prestat deja consultanta la clubul sanatatea cluj. chiar, cum a fost?

Cătălin Tolontan  •  3 septembrie 2008, 11:11

explorish: ca gluma e buna 🙂

iulian toma  •  4 septembrie 2008, 0:21

Catalin, Cred ca integrarea serviciilor in media va fi problema numarul 1 a anilor care vor urma in conditiile in care publicatiilde de afara vand deja telefoane si alte servicii online.

Nu stiu daca si in grupul R-C aceste servicii sunt sau nu similare in consultanta, insa toata povestea este o noutate sub aspectul faptului ca va fi oferit de oameni din media.

Undeva exista o zona de intersectie, din pacate nefericita, pe care foarte putini o vor intelege si o vor incadra la media care presteaza servicii. Schimbarile cred ca sunt mult prea rapide ca sa se inteleaga cine ce va face(sorin freciu va ramane in mintea mutora seful TMC indiferent daca va mai fi sau nu redactor sef).

La mulți ani, Dragoș Nedelcu! « prisacariu  •  18 aprilie 2010, 21:41

[…] e ziua ta, Drăgoșelu, nu te bucuri? Iartă-mă că-ți zic “la mulți ani!”, cînd lucrezi pentru Vîntu […]

Comentează