Mari probleme pe piata de masurare TV!

„Sintem aproape de o criza importanta”, sustin componenti la virf ai ARMA, organizatie care grupeaza televiziuni, clienti si agentii si care se ocupa de masurarea audientei pe TV. Asta pentru ca un audit facut de CESP, firma din Franta, a descoperit in raportul preliminar, potrivit celor din ARMA, probleme grave ale masurarii TV realizate de GFK.

luni, 19 ianuarie 2009, 1:47

„Sintem aproape de o criza importanta”, sustin componenti la virf ai ARMA, organizatie care grupeaza televiziuni, clienti si agentii si care se ocupa de masurarea audientei pe TV. Asta pentru ca un audit facut de CESP, firma din Franta, a descoperit in raportul preliminar, potrivit celor din ARMA, probleme grave ale masurarii TV realizate de GFK.

Practic, 1 milion de euro pe zi cheltuiti pe TV in Romania sint suspecti de a fi repartizati incorect pentru ca panelul nu mai este reprezentativ! Potrivit ARMA, exista cel putin urmatoarele probleme:

1. Multe case din panel nu au toate televizoarele metrate.
2. Unele gospodarii au ajuns panel fara a face parte din cercetarea de configurare intiala!
3. In 50% dintre case peoplemetrele nu erau etichetate corect.
4. Firma de cercetare ar fi folosit panelul TV si pentru alte studii, ceea ce este interzis.
5. Pe sistemele DTH canalele nu sint recunoscute corect, cu alte cuvinte audienta raportata pe anumite canale este deformata!

ARMA, GFK si CESP se vor intilni la Paris, in conditiile in care intre ARMA si GFK au inceput deja sa circule notificari care anticipeaza, de regula, o actiune recpiroca in justitie. ARMA atrage atentia membrilor intr-un document intern ca exista si varianta „unei probleme majore pentru piata care ar ramine fara date de audienta TV”, un veritabil soc mai ales in conditiile lui 2009.

UPDATE: Într-o reacţie oficială, ARMA nu neagă informaţiile, dar le cataloghează drept „preliminare şi neoficiale”.

Comentarii (30)Adaugă comentariu

Adrian  •  19 ianuarie 2009, 13:53

Wow!

Am mai auzit de probleme in masurarile tv, dar ce scrii aici e efectiv uimitor, mult peste ce a fost in trecut.

Esti sigur de ceea ce scrii? Mi se pare greu de crezut… nu pot crede ca asa ceva ar fi adevarat la nivelul anului 2009.

Cătălin Tolontan  •  19 ianuarie 2009, 13:55

adrian: da, sint sigur

Dan  •  19 ianuarie 2009, 13:56

Au! Si parca ar fi vorbiti. SATI e si el vulnerabil: ***

James Crissilv  •  19 ianuarie 2009, 14:10

Vom mai avea televiziune? Sau mai corect spus vom mai avea televiyiune de sport?
O zi minunata iti doresc

Marius  •  19 ianuarie 2009, 14:41

Un document emis de cine? De ARMA? De un post TV? De CESP? Diferenta este mare intre rezultatele auditului si o eventuala plangere a unui post / grup.

Flavia  •  19 ianuarie 2009, 15:22

Dar inteleg ca este vorba de un raport preliminar…
De ce se mai intalnesc la Paris, daca deja am avea concluzii sustenabile…

Eu una astept raportul final!

aAlex  •  19 ianuarie 2009, 16:32

In Republica Moldova nu exista masurari de acest gen. Va dati seama cum activeaza televiziunile de aici?!
Si daca cineva doreste sa se dea mare, chipurile ar avea audienta si nu mai stiu ce, angajeaza o companie de publicitate care face un chestionar printre populatie. Astfel, cea mai mare audienta o are postul care comanda si plateste acest sondaj. De aceea, de fiacare data cand apare un astfel de clasament al audientei, rezultatele sunt diferite. Platesti – esti in top.

aAlex  •  19 ianuarie 2009, 16:36

P.S. Publicitate mai multa, respectiv mai multi bani, au posturile cu cele mai bune relatii la companiile mari si nu cele cu audienta mai mare.
Si inca ceva, daca-mi permiteti o paralela cu fotbalul. In Moldova, o echipa de fotbal daca vrea sa se transmita un meci de campionat la TV trebuie sa plateasca televiziunii ca sa apara pe post.

aAlex  •  19 ianuarie 2009, 16:39

Cataline, daca ai veni la Chisinau si ai sta aici o saptamana, ai pleca acasa cu subiecte comico-tragice pentru un an

saureign  •  19 ianuarie 2009, 16:39

Asta da, j(urn)alism!
Se iau neshte info dintr-un document preliminar de uz intern, se interpreteaza dupa interese, se „citeaza” neshte membri de vaza, dar anonimi, dupe care se arunca pe pieatza, sa-i vedem cum urla!
Fitileshte-i, domne’, ca moare productzia la biznis!

Inca un blogger  •  19 ianuarie 2009, 17:09

avea dreptate Dan Diaconescu 😀

Cătălin Tolontan  •  19 ianuarie 2009, 17:52

saureign: esti pe un blog, prietene. Si, da, in general, asa merg lucrurile: informatii ascunse se scot la iveala si se publica.

saureign  •  19 ianuarie 2009, 18:07

Stimate prieten,
n-am facut decat sa atrag atentia asupra faptului ca blogul acesta este foarte important pt industria de profil, ceea ce inseamna ca trebuie sa existe ceva mai multa responsabilitate; nu este „un blog” oarecare. Situatia cu audienta TV e bine de stiut si de comentat, insa conteaza si cum o aduci in peisaj; mai mult detaliu si atentie n-ar strica. Altfel, exista riscul manipularii, ceea ce nu va doresc.

Cătălin Tolontan  •  19 ianuarie 2009, 18:25

saureign: poate ca mai multe detalii ar fi dus lucrurile si mai departe, gindeste-te, te rog, si la asta!

adi  •  19 ianuarie 2009, 18:32

sa inteleg ce se duc pe dambovita institutele de masurare a audientei?:D

BABILONUL IMOBILIAR  •  19 ianuarie 2009, 18:44

In ce naiba de lume „se-nvart” astea…si in ce fel de lume (mai) traim?!
La cate belele exista in media, inclusiv la TV, datorita crizei si inerentei scaderi (d)in publicitate, asta mai trebuia televiziunii, in genere !…

Cătălin Tolontan  •  19 ianuarie 2009, 18:52

adi: ei, nu, sa intelegem ca problemele exista si ca oamenii lucreaza la ele

uwe  •  19 ianuarie 2009, 19:24

Punctul meu de vedere propriu si personal: Televiziunile nu sunt credibile. In special Antenele si ProTV-ul. Cu toate bratele caracatitelor aferente. Inclusiv Catalin Tolontan.

alsi  •  19 ianuarie 2009, 20:14

Intactul a actionat in judecata acum un an si ceva firma care masoara audientelele..deci inca de atunci erau suspiciuni
Ce s-a mai intamplat cu cazul ???

Semne de intrebare privind masurarea audientelor TV | ShowBiz  •  19 ianuarie 2009, 20:18

[…] (ARMA) urmeaza sa fie prezentat in perioada imediat urmatoare. Luni, Catalin Tolontan citeaza pe blogul sau un document preliminar ce ar indica "probleme grave ale masurarii TV realizate de GfK", […]

jey  •  19 ianuarie 2009, 22:11

probleme in privinta masurarii audientei sunt peste tot, atat la BRAT (SNA, SATI) cat si la ARMA (SAR) si toate se vor accentua daca nu au loc discutii serioase cu privire la metodologiile folosite si la standardele aplicare, in raport cu realitatea cercetarii de audienta din Romania.

saureign  •  19 ianuarie 2009, 23:20

Inteleg atunci ca distanta de la blog la jurnalism este precum cea dintre „semne de intrebare” si „probleme grave”.
Revenind la problema, sunt convins ca GfK va raspunde legal pt felul in care desfasoara activitatea.

misu  •  20 ianuarie 2009, 10:17

dupa cum ii cunosc pe cei de la GFK e posibil sa asistam la o punere in justitie a piesei de teatru.nu prea ai cu cine discuta la gfk. cine stie de povestea cu banii ceruti pe niste rapoarte stie despre ce vorbesc

Ionut  •  20 ianuarie 2009, 12:16

Daca audientele TV nu sunt bune, treceti cu reclamele pe online unde se poate masura…

YODA  •  23 ianuarie 2009, 10:28

Din cate stiu eu cei de la Antena 1 au sesizat aceasta problema. E ciudat sa ajungi de la 7,6 punct la 2,1 puncte rating. Chiar asa brusc? Ganditi-va cati bani s-au dat degeaba.

Masluire in masurarea audientelor TV | Alexandru Negru  •  25 ianuarie 2009, 1:25

[…] detalii despre raportul de audit facut companiei GfK România de catre firma franceza CESP, aici si […]

armin  •  28 ianuarie 2009, 19:35

Asemenea afirmatii nu pot ramane fara raspuns; vreau insa sa te intreb daca stii cu siguranta cine cu cine se bate si daca esti constinent de procentajul informatiei care va atinge intr-un final populatia. Long story short, de ce nu se dezbate toata problema? De ce nu se analizeaza tot de la cap la coada ca sa nu mai fie lumea buimacita de franturile de informatii primite?

mani  •  5 februarie 2009, 16:45

pentru alsi:
in urma sesizarii facute de trustul Intact, firma TNS a fost auditata la sfarsitul anului 2007 de catre CESP si cum rezultatele auditului au fost ok, probabil au renuntat la acuzatii.

Incomod » Blog Archive » Cei mai influenti 25 de oameni din media  •  7 februarie 2009, 13:14

[…] a acuzat luna trecuta GfK, compania care se ocupa de masurarea audientelor TV, de nereguli serioase in respectarea procedurilor. Un precedent a existat si in 2007, cand Antena 1 a facut o plangere in […]

Schimbari pe piata de radio | Blog Oferta de Oferte  •  31 mai 2009, 10:07

[…] Mari probleme pe piata de masurare TV! “Sintem aproape de o criza importanta”, sustin componenti la virf ai ARMA, organizatie care… […]

Comentează