Întrebări pentru Red Bull

1. O mare companie organizează un concurs de tăiat lemne, iar un participant se prezintă la faţa locului cu o drujbă legată la o butelie şi i se permite să ia startul. Improvizaţia ia foc şi-l pîrjoleşte pe concurent. În acel moment, compania se consideră legal absolvită pentru că omul a semnat în prealabil un acord prin care-şi asuma răspunderea?!

luni, 20 septembrie 2010, 4:03

1. O mare companie organizează un concurs de tăiat lemne, iar un participant se prezintă la faţa locului cu o drujbă legată la o butelie şi i se permite să ia startul. Improvizaţia ia foc şi-l pîrjoleşte pe concurent. În acel moment, compania se consideră legal absolvită pentru că omul a semnat în prealabil un acord prin care-şi asuma răspunderea?!

2. Cît ar costa-o pe Red Bull rezolvarea acestui caz în Statele Unite, dacă familia Mădălinei Drăgan, fata de 24 de ani cu coloana vertebrală ruptă după ce a căzut pe un pian improvizat, înscris şi admis în concursul Red Bull, ar da firma în judecată? Milioane sau zeci de milioane de dolari? Şi cît de repede s-ar încheia o înţelegere cu victima, astfel încît cazul să nu ajungă în faţa juraţilor şi să nu devină inspiraţie pentru următorul roman al lui John Grisham?

Lăsînd acum Red Bull deoparte, o nedumerire pentru oficialităţile din România: cînd veţi autoriza un trofeu Şi-Mai-Cool-Decît-Astea-Deja-Naşhpa, în care competitorii să sară în apă cu prăjitoare de pîine cablate la prize sau cu bile legate de glezne? Să le dăm ca lumea de lucru medicilor prea bine plătiti din România, nu o banală interventie chirurgicală  reuşită de patru ore pe coloană, ca in cazul Mădălinei!

Comentarii (119)Adaugă comentariu

coco  •  21 septembrie 2010, 1:10

Intrebare pentru @Tolo:
Avand in vedere ca urmatorii:

-Jermo Ribbers, 15 ani, saritor cu schiurile din Olanda – accident in Oberstdorf (K-90) in 2008.
-Nicolas Bochatay, 27 ani, patinator viteza, accident la Olimpiada de Iarna 1992
-Leavander Johnson, 35 ani, boxer, mort in ring in 2005 in timpul unui meci cu Jesús Chávez
(si lista poate continua: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sportspeople_who_died_during_their_careers)

au murit chiar in timpul concursurilor sportive, ar trebui sa le interzicem? Ar trebui sa nu mai permitam meciurile de box, patinajul viteza sau sariturile cu schiurile?

Sa nu spui ca lovesc sub centura un gazetar sportiv, exista zeci de cazuri de oameni morti in timpul luptelor de strada cu taurii (asta sa ne apropiem putin de extremul concursului celor de la RedBull), si cu toate acestea ele au loc an de an, si mii de oameni participa la ele.

Accidentele sunt tragice, nici vorba de altceva, dar probabil nu se vor putea evita in totalitate niciodata. Important este ca dupa fiecare astfel de intamplare, noi cei mai norocosi care am ramas in urma sa invatam, sa intelegem, si sa facem tot posibilul ca in cazul unei intamplari asemanatoare sa stim sa evitam urmarile grave.

Lucian Mindruta  •  21 septembrie 2010, 1:19

Tolo, am niste mici modificari la textul de mai sus, daca ai bunavointa…
Primul paragraf este acesta :

Buna seara! Salut pe aceasta cale compania care se ocupa de imaginea Red Bull in Romania si ii dau cateva sfaturi gratuite in legatura cu operatiunea de PR cu posturi anonime pe care o desfasoara in acest moment pe blogul lui Catalin Tolontan.

si ar trebui sa sune cam asa:

Buna seara! Salut pe aceasta cale ceea ce imi pare a fi o campanie corporate cu posturi anonime, in desfasurare in acest moment pe blogul lui Catalin Tolontan.

Thx!

Lucian

Florin Pop  •  21 septembrie 2010, 10:37

Ioana, „Gonzo”, susţine că „firma Red Bull nu e vinovată cu nimic în povestea asta. Ne-a pus la dispoziţie toate informaţiile. Ştiam ce riscuri sînt, cu multă vreme înainte de concurs. Am semnat şi nişte documente prin care ne asumam întreaga responsabilitate pentru saltul pe care urma să-l facem. Cei de la Red Bull s-au oferit să plătească tot, ar fi dus-o şi în străinătate la operaţie, dar nu era transportabilă”.

„Sîntem o gaşcă de viaţă. Am văzut în concursul ăsta o chestie distractivă. Am participat şi în 2007. Eu sînt cel care a împins-o cu pianul. A fost un accident. Acum, Mădă e bine, are un moral super”
Sorin Bobea, cel care a construit pianul

„Fiecare dintre noi a avut cîte un rol. Al Mădălinei a fost să sară pe pian. Ea şi-a dorit asta şi toţi am fost de acord”
Ioana, colega Mădălinei

Şanse mici într-un proces
Un avocat susţine că şansele Mădălinei de a cîştiga un proces intentat organizatorilor ar avea şanse minime de reuşită. „Dacă organizatorul a avut autorizaţie, dacă le-a asigurat concurenţilor toate condiţiile necesare bunei desfăşurări a competiţiei şi dacă a şi încheiat un contract cu fata în care nu-şi asumă responsabilitatea în eventualitatea unui accident, e un caz pierdut. De obicei, aşa se procedează înaintea unor astfel de concursuri pentru ca responsabilitatea să fie limitată sau exclusă”, a precizat avocatul Vlad Cîrjan.
Altfel ?

Mihai  •  21 septembrie 2010, 11:07

Catalin,

Iti inteleg indignarea, dar exemplul cu Statele Unite dovedeste ca nu intelegi, sau probabil ca nu stii ca astfel de evenimente au loc foarte des aici, modelul fiind impotrat si de Romania si in niciun caz inventat acolo. Ce nu stii este ca inainte de „concurs”, se semneaza un act prin care participantul isi asuma toate riscurile sau nu este acceptat. Accidente au loc foarte des si aici si nimeni nu da pe nimeni in judecata tocmai datorita existentei acestui act (disclaimer). Ceea ce se cere insa, este o asigurare de unica folosinta (nu stiu cum sa o numesc altfel).
Nu stiu daca Red Bull Romania a insistat asupra acestei asigurari. Probabil ca nu pentru ca astfel ar fi descurajat participantii din cauza ori a preturilor prea mari ori din cauza ca acest fel de asigurare, poate ca nici nu exista in oferta companiilor de asiguarari de acolo.
Acest fel de concurs are un grad ridicat de risc tocmai pentru ca aceste masinarii sunt improvizate. Nu este ca la olimpiada unde este obligatorie folosirea numai a unor echipamente omologate.

sorinel  •  21 septembrie 2010, 11:26

Mda.Vad o gramada care ii iau apararea „saracei fete”.** Cine a pus-o sa sara in Dambovita pe un pian?Ce a fost in capul ei?Vroia senzatii extreme?Uite ca le-a primit.
Mai bine decat sa isi consume banii si energia pe tampeniile astea,se ducea cu amicii ei la fel de inteligenti si ecologiza un parc din Bucuresti.Iti spun eu ca toata lumea avea de castigat.
Iat dumneavoastra dl.Tolontan, de ce nu ati facut un astfel de articol inainte sa se dispute concursul?Atunci nu a carcotit nimeni nimic.Dupa razboi toti sunt viteji.

Cătălin Tolontan  •  21 septembrie 2010, 11:45

Florin Pop: ai citat din gsp. Relatam si avem si opinii. Separat unele de altele. Adica ne facem meseria. Altfel? 🙂

Che Guevara  •  21 septembrie 2010, 12:06

Aiureli. In USA nu s-ar intampla nimic in acest caz. In altele poate… Dar aici chiar nu exista date pentru un proces. Se poate face, in cel mai rau caz, o reclamatie. Nu poti sa vrei sa fii cool (adica mai smecher decat altii) si pe urma sa dai vina pe terte parti ca te-ai accidentat incercand asta. Banuiesc ca in Bucuresti aveti locuri amenajate pentru skateri. Acestea au fost amenajate de Primaria Capitalei. Corect? Daca un skater isi frnage gatul pe o trambulina de-aia trebuie sa dea Primaria in judecata si sa ceara despagubiri? Fiti seriosi! Skater-ul nici macar nu a semnat vreun contract cu Primaria.

CristiT  •  21 septembrie 2010, 12:39

In ultima perioada Red Bull face tot felu de *******…eu ii consider vinovati de acest incident indiferent daca juridic sunt acoperiti…ei sunt raspunzatorii morali.

Un alt caz in care Red Bull e de cacao este relatat aici:

http://www.ukclimbing.com/articles/page.php?id=2840

mihai  •  21 septembrie 2010, 12:42

FRF plateste atunci cand un jucator se accidenteaza pe teren?

tudor  •  21 septembrie 2010, 12:45

SSM-ul este ceva cu care nu te joci. daca pianul cu care a sarit i-a fost pus la dispozitie de organizator fara sa intrunesca standarde calitative ISO zic eu ca organizatorul are raspunderi, indiferent de contractul semnat de victima ori de legatura dintre calitatea pianului si motivele accidentului in sine.

Nea Caisa  •  21 septembrie 2010, 13:45

Cred ca reprezentantii locali au imaginat un show cretin la care s-au gasit unii si mai cretini sa participe. Si cum toti vor foloasele si nu ponoasele, incepe cearta. Scuzati-ma, domnule Tolontan, dar daca o luam pe daune, atunci compania poate si ea sa ceara daune „purcelei”. Dar de ce sa ne preocupam de cretini?

m  •  21 septembrie 2010, 13:45

@Lucian Mindruta
dap, corect, am postacit si eu vreo 4-5 mesaje, acuma ca nu le vedeti voi, nu-i bai 😀

ciupi  •  21 septembrie 2010, 14:21

disperarea naste monstri!

serban alexandrescu  •  21 septembrie 2010, 15:39

@Lucian Mandruta

Sunt unul din asociatii din Headvertising, adica agentia care pare sa faca obiectul comment-urilor si sfaturilor dumneavoastra. Poate ma cunoasteti, poate nu, Tolo insa ma cunoaste personal foarte bine si stie ca nu imi dau cuvantul aiurea: nimeni din agentie nu a avut ieri ‘sarcina de servici’ sa infiltreze commenturile de aici cu informatie pro-red bull. Deci, nu e „de la noi”, iti garantez asta.

Si daca nu e „de la noi”, de la cine sa fie? Exista oare posibilitatea sa fie „de la ei”, adica – culmea! – chiar de la cititori? Exista oare posibilitatea ca Tolo sa se fi ambalat prea tare si fara sa fi avut toata informatia necesara si astfel fanii marcii sau ai sporturilor extreme sau ai gsp-ului sa fi vrut sa ii amendeze putin pozitia in acest subiect?

Sunt convins ca exista posibilitatea asta, pentru ca astfel nu si-ar mai avea rostul sa permiti comment-uri pe blog. Tolo nu are nevoie doar de laudatori ci si de „opozitie”. Si poate ca opozitia sustinuta din acest caz ii poate da o idee despre avantul poate nitel exagerat pe care si l-a luat in acest subiect. Uneori ai preponderent oameni de acord cu tine, uneori parerile sunt foarte impartite. Si iata, uneori ai un o majoritate „impotriva”.

Stiind prea bine ca „se practica”, ma simt totusi nevoit sa subliniez inca o data cat imi repugna „postacitul” si de aceea ma intreb daca sfaturile dumneavoastra vin cumva din experienta personala in consilierea unor clienti vis a vis de „postacit” sau daca erau doar o ironie post-moderna la adresa noastra. Desi, dupa cum tocmai v-am asigurat, in cazul nostru e o ironie care nu isi are sensul.

Serban Alexandrescu

Boti (Lorand Balint)  •  21 septembrie 2010, 16:15

In seara de dinaintea red bull flugtag-ului organizatorii ne-au interzis ((echipa The Impalers) sa zburam cu avionul pe care l-am construit pentru ca era prea periculos pentru pilot. Fara multe discutii, ne-au zis ca fara modificari semnificative nu ne dau voie sa zburam, doar sa-l aruncam in apa.

Desi avea logica ceea ce ziceau, ne-am enervat instantaneu si am luat in calcul cateva scenarii:

– sa impingem avionul pana la locul in care o bautura concurenta avea un eveniment si sa-i dam foc acolo (foc rezonand cu numele respectivei bauturi – un fel de fanta sprite in cutie mai acatari)

– sa urcam pe rampa si sa sarim toti patru in apa si sa lasam avionul acolo sus

– sa aruncam pur si simplu avionul in apa

– sa facem modificarile si sa speram ca ne dau voie (aveam noaptea la dispozitie)

Am eliminat prima si a doua varianta pentru ca la urma urmelor organizatorii isi faceau treaba si punctul lor de vedere era valid (plus dupa cum ziceam chestia concurenta este o palida copie a originalului).

A treia varianta ni s-a parut prea de tot asa ca in timp ce impreuna cu victor si razvan g eram la instructaj, razvan p a mers la cumparaturi si am facut modificarile cerute.

Dimineata am primit ok-ul care ne-a fost ulterior retras dupa primele doua accidente. Nota 10 din punctul meu de vedere pentru organizatori, chiar daca nu ne-a picat bine deloc. toti stiam la ce ne expunem si a fost decizia noastra.

In echipa noastra pilotul a fost desemnat razvan (giurcaneanu) in special pentru dimensiunile avantajoase pe care le are. Prima rezerva am fost eu – dar nu as fi zburat niciodata cu avionul asa cum era sambata seara. Giurca isi asumase riscul, eu nu.

Cu avionul de duminica as fi zburat – chiar stiind ca probabilitatea sa-mi rup dintii in diadema lui Tepes era foarte mare.

Foarte tare modul in care oamenii din echipa organizatorilor au stiu sa tina lucrurile in mana, sa ne raspunda la comentarii si sa ne puna la punct scurt si fara multe ocolisuri.

Lucian Mindruta  •  21 septembrie 2010, 20:08

@Serban Alexandrescu: va cunosc din auzite, si din auzite de bine. Remarcam doar unitatea stilistica a commenturilor din partea unor oameni pe care nu i-am prea vazut pe aici.

Dar sa zicem ca sunt adevarati. Si le lansez o provocare: hai sa discutam subiectul la mine in emisiune. Cu dumneavoastra si cu ei, cei care au scris aici.

Ma pot gasi si se pot inscrie la profilul meu de facebook.

Inca un lucru: nu sunt anti-business. Ar fi ipocrit din partea mea. Remarcam doar ca e nevoie de mai multa finetze, dupa umila mea parere, care nu sunt sef de agentie de PR.

Ea a aparut abia la final, sub forma comentariului dumneavoastra onest si asumat. Iata deci ca se poate…))

Ionut Mosteanu  •  22 septembrie 2010, 16:18

@Lucian Mindruta

RedBull are multi fani care nu trebuiesc platiti sa ii ia apararea; multi fani care stiu sa scrie mai mult de 3 randuri. Daca veneai duminica la eveniment si te invarteai printre echipaje ai fi fost extrem de placut surprins sa vezi ca cei care au ales sa sara in Dambovita sunt oameni foarte cititi si spalati, mult peste medie.
De ce sa fim tendentiosi si sa nu ne gandim ca oamenii astia iau apararea unui brand fata de care se simt aproape. Un brand care prin tot ceea ce face le da posibilitatea sa-si potoleasca setea de adrenalina.
Daca iti place adrenalina, brandul asta e aproape de tine ca nici un alt brand – la concursuri la care riscul e extrem de prezent – moto, formula 1, rally, rally raid, enduro, motocross, freestyle, snowboard.

@Tolo
Nu are nici o vina RedBull – a pus la dispozitia doritorilor un cadru in care sa se distreze altfel, fara mici si bere.

Eu sunt sigur ca berile si vodcile ieftine genereaza in fiecare weekend mai multe drame, insa media a facut ca incaierarile la birt, parii in cap si cutzitele in spate sa ni se para ceva extrem de obisnuit.

Stima,

Un fan RedBull cu multe oase rupte si reparate 🙂

andrei ciobica  •  22 septembrie 2010, 20:11

Eu stau si ma intreb ce legatura are Flugtagul cu sporturile extreme. Eu nu vad nici una. Mi se pare doar un eveniment de BTL foarte reusit…
Cat despre responsabilitatea Red Bull Romania mi se pare ca se exagereaza pe tema asta cat timp orice participant semneaza o declaratie pe proprie raspundere asupra riscurilor la care se expune.

Iulian  •  25 septembrie 2010, 18:26

Inginerul/responsabilul cu siguranta, care zicea care aparat e bun si care nu, ar fi trebuit sa se gandeasca de doua ori inainte de a aproba aparatul-pian. Ce altceva se putea intampla cand o placa mare de polistiren (ranforsat, datorita peretelui lateral al „pianului”) cade plat pe apa? Sanse destul de mici sa cedeze si sa nu se raneasca persoana de pe aparat. Placa aia ar fi trebuit pregatita pentru asa ceva, special pentru a ceda mai usor. In mod normal, se slabeste structura cu o serie de taieturi, exact cum se pregateste recuzita cascadorilor. Cand e aruncat Xulescu si cade peste o masa si o rupe, o rupe asa de frumos pentru ca era pregatite si pre-slabita inainte de filmare.

E clar ca nu a fost dorinta echipei de a avea la final un aparat care sa raneasca pe vreunul din ei, numai ca a cam fost o serie de factori (vina unora, lipsa de experienta a altora) care a dus la acel final nefericit.

Sa speram ca toti cei implicati in eveniment au avut cate ceva de invatat.

Comentează