Valentin Nicolau i-ar fi fost necesar, în primul rînd, lui Stelian Tănase

UPDATE 2: Printr-un scurt telefon, Valentin Nicolau a dorit sa precizeze: „Reprosul dumneavoastra cu stirile nu e chiar asa, in sensul ca stirile TVR sint, prin reglementarile interne, stat in stat. Daca va uitati pe numele sefilor de la stiri, veti intelege si cine ii numeste. Iar in privinta faptului ca as vrea un TVR mare, nu e adevarat! Am scris si o carte in care optez pentru un TVR suplu, unit cu RRA”.

vineri, 10 ianuarie 2014, 10:51

UPDATE 2: Printr-un scurt telefon, Valentin Nicolau a dorit sa precizeze: „Reprosul dumneavoastra cu stirile nu e chiar asa, in sensul ca stirile TVR sint, prin reglementarile interne, stat in stat. Daca va uitati pe numele sefilor de la stiri, veti intelege si cine ii numeste. Iar in privinta faptului ca as vrea un TVR mare, nu e adevarat! Am scris si o carte in care optez pentru un TVR suplu, unit cu RRA”.

UPDATE1: Fără legătură cu subiectul de mai jos, dar în acord cu vremurile. Gyorgy Frunda, consilierul lui Victor Ponta, face declarația ”România nu e o colonie!” în preziua vizitei la București a Victoriei Nuland, secretarului de stat adjunct al SUA.
”Ce ar fi dacă spunem că am merge noi în SUA să verificăm situația condamnărilor la moarte?”, se întreabă Frunda. Dacă tot a spus-o, iată răspunsul: este argumentul clasic al dictaturilor, în ultimii 50 de ani, în relația cu Statele Unite! Penultimul care a folosit această retorică este regimul de la Teheran. Ultimul este, acum, Bucureștiul.

E aproape o certitudine că Valentin Nicolau ar fi fost reconfirmat, prin alegerile interne ale TVR, ca reprezentant al angajaților în Consiliul de Administrație. Și, tocmai de aceea, șefii instituției au decis ca să schimbe regula alegerilor, luînd angajaților dreptul de a alege o persoană din  afara instituției. Mișcarea e de o fățărnicie specifică politicienilor care protejează conduceri, culegînd avantaje și bani, de pe urma TVR.

Ca avocat al drepturilor tale poți alege pe cine dorești. Uneori, ai mai multă încredere în cineva din afara sistemului. Printre altele, pentru că omul din afară nu poate fi acuzat niciodată că luptă pentru propriile interese! În fine, n-are sens să căutăm contrargumente logice la o mișcare evident îndreptată împotriva unei persoane.

Mă despart de Valentin Nicolau în multe idei despre TVR.

Întîi că mandatul său o fi fost favorabil angajaților, dar a fost totodată, cel puțin în privința știrilor subalterne regimului Năstase, defavorabil telespectatorilor. Apoi, deduc din luările sale de poziții că Nicolau are viziunea unei uriașe televiziuni publice, în care lucrurile să fie ”ca atunci și nu ca acum”, în timp ce senzația mea e că vremurile s-au schimbat dramatic și că TVR consumă fonduri uriașe, în totală disproporție față de agenda publică și față de relevanța socială a prestației sale.

Dar ceea ce i se întîmplă lui Nicolau este aiuritor și amenințător într-un sens mai profund. Interzicerea candidaturilor din afara TVR, amendată cu argumente legale și de ONG-urile specializate, nu a rezultat doar din voința lui Stelian Tănase, ci mai ales din cea a aparatului de eminențe cenușii, gen Istvan Demeter, Cristian Zgabercea și tot așa! E limpede că acești oameni, ale căror combinații financiare pe bani publici așteaptă și azi niște procurori deciși să-și facă treaba, îi sînt impuși în continuare lui Stelian Tănase de politicienii și de cercurile de interese care-i mențin pe orbită.

Cu cheltuieli de 200 de milioane de euro pe an, și nu de 150 de milioane cum a declarat Stelian Tănase, TVR e mare cît un minister și, de aceea, numirile se fac politic nu doar la nivel de director general, ci și la nivelul consilierilor și al directorilor adjuncți, adică al găștilor armate care defilează precum Mad Max prin deciziile și fondurile publice.

Un Valentin Nicolau opozant în Consiliul de Administrație i-ar fi fost benefic în primul rînd lui Stelian Tănase, care ar fi fost ferit să meargă în orb pe mîna sfetnicilor săi personal interesați.

TVR a trecut, de-a lungul vremurilor, și asta e păcat pentru substanța profesoniștilor de acolo, pe sub multe guvernări parașutate. Politruci, visători, canalii cu pretenții calofile, cam tot bestiarul uman i-a stat în frunte, după cum observa Patrick Andre de Hillerin într-un articol din Cațavencii.

Adaug ceva. Niciodată însă, televiziunea publică n-a fost condusă de o mînă de aventurieri cinici de rang secund, de briganzi post atomici calificați în dezastre golănești, așa cum se întîmplă de doi ani încoace.

Primul care ar trebui să se ferească de ei este Stelian Tănase, pentru că-i vor face praf reputația și poate mai puțin decît atît! Să ții privirea în sus în fața regimului Nicolae Ceaușescu și să te compromită sau să te bage în bucluc legal cuplul Zgabercea – Demeter, asta e insuportabil și pentru noi, cititorii cărților lui Stelian Tănase.

Comentarii (37)Adaugă comentariu

victor L  •  10 ianuarie 2014, 11:22

„Primul care ar trebui să se ferească de ei este Stelian Tănase, pentru că-i vor face praf reputația”
dle Tolontan,
apoi reputatia lu` domnu` Stelian Tanase n-o mai poate repera nimeni. Aveti umor, chiar si involuntar.

Cătălin Tolontan  •  10 ianuarie 2014, 11:24

victor L: e opinia dumneavoastra, v-o respect, eu am alta

Argus  •  10 ianuarie 2014, 11:35

Intai si-ntai, La multi Ani dle. Tolontan!
Acum…”la oile noastre” fara…”Steaua”)as vrea sa va spun ca sunt
de aceiasi parere (daca conteaza…) cu un singur amendament, anume acela ca Stelian Tanase nu este o intruchipare a omului „vertical”, consecvent unei idei! Este intruchiparea PURA a ceea ce se defineste prin pragmatism (cf.Dex.ro: Atitudine a celui care se adaptează la orice situație, care ia în considerație (numai) eficacitatea, utilitatea practică). Am in vedere, intre altele, emisiunile realizate in tandem cu Dinescu, in care, rolul acestuia ca moderator (?) se rezuma in a se hlizi la „glumitele” poetului (dupa ’89, devenind „cel mai bun afacerist dintre poeti” si, totodata „cel mai bun poet dintre afaceristi”). Argumente din care sa reiasa ca S.Tanase este adeptul zicalei „ubi bene ibi patria”, este acceptarea functiei de conducere din TV, atentie, la cateva zile dupa ce scrisese ca cel ce va accepta functia, nu fi putea sa reziste presiunilor politice din 2014, anul alegerilor…Atunci, implicit, acceptand functia, sinecura, a acceptat si sa-si „curbeze coloana” – si as, nu destul de verticala…in rest, numai de bine!

koll  •  10 ianuarie 2014, 11:52

Opinia dumneavoastra despre Valentin Nicolau, care este?

mihai  •  10 ianuarie 2014, 11:55

Da, toti avem dreptul la opinie, poti sa ii spui si lui victor si mie si oricui asta, realitatea e ca „reputatia” chiar nu mai e un atribut cu care sa se laude Stelian Tanase. A avut grija de asta el insusi, nimeni nu stie exact de ce; si fiindca vreau sa iti dau si un argument (chiar daca nu personal), vezi si : http://www.contributors.ro/cultura/anatomia-unei-mistificari-stelian-tanase-si-istoria-comunismului-din-romania-plus-bonus/

Unul dintre cele mai lucide comentarii cuprinde si fraza urmatoare : „Castigatorul premiului Uniunii Scriitorilor in anii 80 a ajuns dupa multi ani sa stea la masa cu SOV si mai nou cu elita USLista. F trist.” RIP.

GAVRILACHE  •  10 ianuarie 2014, 12:02

Dl. Stelian Tanase are o mare problema : il doare undeva de reputatia proprie! Pentru domnia sa important este ce-a fost nu ce este! Ce-a fost s-a facut singur, ce este l-au facut „vremile” tulburi! Pentru ce-a fost „de vina” sunt scrierile sale, pentru ce este „de vina” e societatea romaneasca : un om de valoarea lui e obligat sa „pupe” orice pentru a-si castiga, macar, in noua lume, un statut material decent! Sa despartim, inca o data, dle Tolontan, omul aflat sub vremi de opera lui (relativ interesanta, adica, atentie, in raport „cu ce”)! Oricum, nimic nu se va schimba la TVR (poate in si mai rau, vom vedea in timpul bataliilor politice care vor urma)! Daca o vrea Dumnezeu (adica vom mai trai), ne vom convinge si eu si dumneavoastra!

lolipop  •  10 ianuarie 2014, 12:05

Nu, dle tolontan, ultimul regim care a avut o atitudine asemanatoare atat fata de sua cat si fata de UE, este cel de la budapesta. Ca sa nu mai zic de ultimele confruntari verbale intre merkel, PE si sua pe tema interceptarilor convorbirilor telefonice. Dupa principiul tau, sua este un dumnezeu si daca iesim din cuvantul lui e blasfemie. sua au gresit de multe ori, de la sustinerea politicii de aparheid pana la razboiul din irak (cand au mintit ca au aia arme chimice). Daca tu ai o atitudine de sclav si incerci prin tot felul de sofisme penibile sa-i influentezi si pe altii, asta sa fie pacatul tau.

Cătălin Tolontan  •  10 ianuarie 2014, 12:09

4, koll: in afara de ce am scris in textul de fata, opinia despre valentin nicolau este aceea ca se pricepe la management de media si de oameni mai bine decit multi dintre cei care au fost la TVR. In privinta reformei necesare la TVR, cred ca gindim diferit.

7, lolipop: pedeapsa cu moartea este o tema pe care chiar americanii o dezbat permanent. Multi dintre ei sint opozanti ai pedepsei cu moartea. Nu ma plec in fata nimanui, doar am observat ca retorica consilierului premierului Romaniei e aceeasi cu retorica uzuala a dictaturilor. In privinta politicii lui Orban, nu cred ca e un exemplu de politica deschisa si de regim democratic de invidiat.

Victor Ciutacu – Vorbe Grele » Blog Archive » De ce este TVR stat în stat? Uite d-aia!  •  10 ianuarie 2014, 12:41

[…] Tolontan scrie (şi o face bine) despre cum încearcă Stelian Tănase să-l îndepărteze pe Valentin Nicolau din TVR. Îi cunosc şi pe Stelică, şi pe Vali, am o relaţie civilizată cu amândoi. N-am […]

Der Deutsche  •  10 ianuarie 2014, 12:44

Oare, prin deductie logica, retorica Papei, a Parlamentului UE si a cancelariilor europene, la adresa pedepsei cu moartea din SUA este identica cu cea a dictatorilor? Partenerii americani daca ne considera egali (ma refer la UE)trebuie sa accepte criticile.Ambele sisteme atit cel american cit si cel european au avantaje si dezavantaje. Fundamental este votul liber a cetateanului care in Europa este atasat de valorile UE. In particular in Romania la ultimele trei runde de alegeri cetatenii au respins cu majoritate intre 70% si 80% sistemul basist. Va place sau nu d-voastra sau d-nei Nuland acest lucru nu conteaza. Sint aceeasi alegatori care l-au votat in 2004 pe Basescu. Asa functioneaza democratia si in SUA si in UE.

DT  •  10 ianuarie 2014, 13:24

D-le Tolontan, faptul ca argumentul condamnărilor la moarte în SUA a fost și este folosit de dictaturi în ultimii 50 de ani nu face din argument în sine un silogism și nu-i distruge validitatea. Este perfect adevarat ca SUA au omorât oameni nevinovați, ca au închis pe viata oameni nevinovați, etc., lucru absolut reprobabil și demn de condamnat în orice democrație a acestui univers.

Faptul ca senatorul Frunda și-a exprimat părerea în legătura cu vizita d-nei Nuland în termeni nu foarte elogioși e iarăși un exercițiu democratic la care chiar și d-l Frunda are dreptul. Nu i se poate cere nimănui sa fie incantat de vizita unei reprezentante a unui stat unde corupția e la nivele de neînchipuit (a se vedea falimentele Enron, Lehman Brothers, Bear Sterns și chiar actul de înființare al FED – ca sa citez doar câteva exemple).

Octavian Stăncioiu  •  10 ianuarie 2014, 13:25

Daca au ajuns SUA modelul de urmat, atunci chiar ca nu mai are niciun rost, nicio discutie… Dar sunt Marele Polițist al Terrei si n-ai ce sa faci.

marian  •  10 ianuarie 2014, 13:25

Cred ca discutia despre dl. Nicolau este un pic fortata. De ce ar fi normal ca unul din cele doua locuri atribuite prin lege angajatilor TVR sa fie ocupat de un neangajat al institutiei ?! Dvs., domnule Tolontan, sunteti aici de o inconsecventa neasteptata (stiti la ce ma refer). Adica, daca l-ar fi propus un oarece partid pe dl. Nicolau, ati fi avut aceeasi opinie ? Spuneti ca domnia sa s-ar pricepe la management („TV si oameni”) mai bine decat multi dintre cei care au fost la TV ! Mai sa fie … pai uita analistul Catalin Tolontan ca printre acei multi care au fost la TV se numara chiar dl. Valentin Nicolau ca presedinte-director general al TVR intre 2002-2005 ? Dezastrul de astazi al televiziunii publice chiar nu are nici un fel de legatura (si) cu managementul dlui. Nicolau (era sa zic Nemira …) ? Oare postura domniei sale de fondator al unei edituri si al unui post de radio nu ridica nici un fel de umbra a unui posibil conflict de interese ? Am inteles ca dl. Nicolau s-a simtit „vanat”. Atunci sa ia si el pusca si sa-i faca praf pe gonacii pusi, zice-se, pe urmele sale. Astept cu interes dezvoltarea acestei intrigi … UNESCO va spune ceva ?

razvan dinicut  •  10 ianuarie 2014, 14:45

doamne.ajuta sunt si momente in care nu sunt de acord cu dumneavoastra…caci altfel am fi fost un cuget si.o simtire:

1. in ceea ce priveste tvr.ul, dincolo de ceea ce propunea victor ciutacu, de desfiintare si reinfiintare a tvr.ului pe niste principii moderne(mult mai putini angajati, pe posturi mai concurentiale si cu un tvr care incearca sa se lupte cu tridentul protv antena1 kanald) se afla o propunere mult mai ancorata in realitate, zic eu, cea a lui costi rogozanu: stim ca niciodata nu se va da afara cu adevarat masiv din tvr – macar, daca tot luam taxa obligatorie si avem acest mega-hiper-super buget, sa sprijinim productia proprie, productia sociala de documentare, sa analizam(pe principiul pbs- nu suntem in stare sa obtinem exclusivitatea pe o tema, insa avem cele mai profunde si bine facute analize)

2. nu sunt deloc, dar deloc de acord cu ceea ce sugerati in legatura cu vizita victoriei nuland in bucuresti. cred cu tarie ca pe americani ii doare.n paispe de „statul de drept” din romania. vezi situatia din alte tari aliate, precum arabia saudita, quatar, multe alte „dictaturi de treaba”…una din cele mai mari deceptii ale mele personal este cea legata de modul in care putem sa criticam democratia, capitalismul, marele partener american. nimeni nu contesta ca sua este partenerul cel mai dezirabil, de departe. insa de aici pana a nu mai putea critica multele erori structurale si de executie e cale lunga. m.a scarbit reactia vasnicilor luptatori anti.comunisti si anti.securisti( poate cel mai mult am fost dezamagit de cristian preda, care, intr.o emisiune televizata a frizat penibilul incercand sa musamalizeze si sa minimizeze cazul interceptarilor ilegale nsa)

scuzati.mi postarea lunga, si multumesc ca ma lasati sa mi scriu ofurile

Viorel  •  10 ianuarie 2014, 14:59

Donmule Tolontan pt. ca sunteti mai la curent decat noi ceilalti cuproblemele din TVR 1, va rog in cateva randuri sa ne spuneti si noua ce se intampla cu Monica Ghiurco la ora actuala, profesional vorbind?

mihai  •  10 ianuarie 2014, 15:04

tolontan lolipop are dreptate,du-te si culca-te tu cu sua sub perna si lasa-i pe altii sa-si formeze propriile pareri,sua au principiile lor „democratice” dupa care nu intervin intr-un loc decit in contextul in care au interes sa o faca,e pacat ca scrii de atita timp(uneori intr-adevar o faci bine)si influentezi opinia publica si nu ai inteles ca sua a sprijinit si a facut scapati dictatori (asa de mult huliti de tine)de-atitea si atitea ori,iar principii democratice de baza au fost incalcate cu buna stiinta nu o data
in rest in legatura cu tvr-ul ai dreptate,presupun ca ai mai multe informatii pe care noi nu le avem dar lucrurile probabil stau cum le-ai prezentat

marian0904  •  10 ianuarie 2014, 16:45

Argumentul d-lui Frunda la vizita Victoriei Nulande la Bucuresti este de fapt un exemplu nevinovat, devreme ce nu s-a actionat in consecinta. Problema este ca Romania este privita ca si o colonie, nu ce exemplu da d-l Frunda. In plus, acestei vizite i se da o importanta mult prea mare. In aceasta perioada, cand SUA are mari probleme externe (Coreea de Nord, Siria, Iran, Iraq, Afganistan sau Libia) se pare ca Departamentul de Stat a gasit o situatie in care, daca-si incordeaza muschii, vor fi unii care ii vor multumi pentru efort. Basescu si compania. Eu nu. Cat despre TVR (ca si despre SRR) am urmatoarea parere: sa fie desfiintate! Cand in Grecia s-a desfiintat, pentru o zi, televiziunea NATIONALA (?!) mi-am zis ca grecii s-au trezit. De ce „NATIONALA (?!)”? Pentru ca institutia a ajuns o feuda a unor persoane, asa cum scrii si tu.

Adrian  •  10 ianuarie 2014, 16:45

tot ce are legatura cu statul este corupt!

Mihai Badea  •  10 ianuarie 2014, 16:50

SUA au făcut niște investiții în România. Au făcut aceste investiții pe baza unor angajamente din partea autorităților române (inclusiv ale primului ministru Victor Ponta). Dacă România și-ar fi respectat angajamentele, nu ne-ar mai fi bătut nimeni obrazul.

Dovada că primul ministru se simte vinovat este că nu se arată la vedere. Dacă știa că n-a greșit cu nimic, putea să se întâlnească cu oficialul american și să-l înfrunte. Sau, dacă considera că oficialul american nu este de rangul lui, putea să-și facă un alt program (ca prim-ministru, are atâtea probleme de rezolvat!). Dumnealui însă a ales să dispară, ca un copil care știe că a comis-o și nu are curajul să suporte cearta părintelui.

Gyorgy Frunda este o persoană rezonabilă, în general, dar ANI pare a-i provoca niște imense frici. Visurile sale de a vedea ANI desființată au fost zădărnicite de poziția fermă a SUA. Dacă ne-am rupe de SUA, domnul Gyorgy Frunda și-ar putea vedea visul cu ochii. Reacția sa necontrolată sugerează însă că nu prea mai trage mare speranță în sensul acesta.

Bozo  •  10 ianuarie 2014, 17:09

De acord, Valentin Nicolau e un om cu experienta si in perioada in care a for presedinte al TVR lucrurile mergeau mai bine decat azi (dar e greu sa comparam perioade diferite). Dar si Nicolau a lasat datorii istorice din neplata unor drepturi de autor care cumulate cu altele similare au dus la datoriile imense de azi.

Insa pozitia de ‘reprezentant al salariatilor’ era una ciudata, cu atat mai mult cu cat Nicolau nu mai e demult salariat al TVR.

Doi la mana, TVR are o problema atat din cauza administratiei defectuoase dar la fel de mult din cauza salariatilor. Cred ca stim cu totii ca TVR a devenit un fel de asociatie cu circuit inchis unde gasim familii intregi de parintii, fii, unchi, nepoti etc. Stim la fel de bine cu totii ca salariatii TVR au facut sumedenie de contracte paguboase, unele extrem de suspecte de joc dublu…numai contractele pentru Liga Campionilor (40 mn euro pe 4 ani!), contractele de cesiune publicitate, contractul pentru furnizare finlme cu NBC (crescator, de la 2 mn dolari/an la 9 mn dolari/an in 2011!) samd. Desigur ca presedintii TVR au semnat pentru aceste contracte, dar se stie ca au facut-o in unele cazuri ca primarul iar cei ce au dus negocierile au fost anumiti salariati cu functii.
Peste toate salariatii TVR erau pana de curand peste 3000 de capete (!) dintre care sefii, editorii, prezentatorii au niste venituri barosane pentru Romania si situatia TVR, respectiv de peste 5000 de lei.

Acum nu sunt mare fan Tanase si sunt convins ca nu are cum sa faca rentabila TVR daca nu preia statul datoriile istorice.
Dar nici dl Nicolau nu e unul care sa dea sperante de mai bine la TVR. Cu tot respectul pentru ceea ce a facut Valentin Nicolau ca dramaturg, cu Nemira etc.

Stelian Tanase va merita respect daca va rentabiliza operarea TVR (foarte posibil si in conditii de pastrarea a unui standard de calitate bun) si va cizela grila de programe.

Referitor la ce spune dl Frunda despre vizita dnei Nuland in Neverland adica Romania:
Impartasesc gandurile dansului, spalarea chilotilor murdari in public din ultimii ani ne-a retrogradat la nivel de bantustan. Normal daca insusi presedintele tarii anunta lovituri de stat. Nu stiu daca realizati ca sunt si alte tari UE cu politicieni dubiosi, coruptie etc. Dar ei au avut decenta sa se lupte intern si nu sa spuna lumii ca aia de li se opun dau lovituri de stat. Sa nu uitam ca americanii considera state de drept inclusiv dictaturi care le sunt aliate. Deci nu asta e problema lor ci o alta, respectiv mentinerea Romaniei drept pionul lor in UE si la granita cu estul slav. Si nu stiu cat ne avantajeaza pozitia asta dpdv al viitorului economic al tarii.
Pe de alta parte, sunt de acord ca dl Frunda trebuia sa-si infraneze impulsul de a declara ce gandeste pentru ca nu da bine si e pagubos sa deschizi conflicte de idei pe care le-ai pierdut din start.

Ion  •  10 ianuarie 2014, 18:34

Invocarea, problemei condamnărilor la moarte în SUA este neadevărată? nedemocratică? de ce să nu se vorbească? Dacă 70% dintre români au spus să plece Băsescu, a fost nedemocratic? cred că nedemocratic a fost că nu a plecat Băsescu, lucru care s-a întâmplat și pentru că SUA și Europa a jucat necinstit cu poporul român.
Dar, cum spunea poetul ”vrem democrație, dar nu pentru căței”.

Avertisment catre Stelian Tanase.Semnale din presa | Ioanavram's Blog  •  10 ianuarie 2014, 21:31

[…] Tot articolul aici:https://www.tolo.ro/2014/01/10/valentin-nicolau-i-ar-fi-fost-necesar-in-primul-rind-lui-stelian-tanas… […]

Tagore  •  10 ianuarie 2014, 22:53

Draga Tolo…in primul rand felicitari pentru premiul primit asta-seara,ai avut si un discurs frumos dar hai sa nu mai facem pe „mai catolicii decat Papa”,daca Romania era o tara cat de cat normala,sa spunem ca Polonia sau Cehia sau chiar Ungaria,merita sa fim proamericani fara obiectii dar asa,cand fie ca-ti place,fie ca nu-ti place Basescu el tot primitiv ramane si ne injosim noi pe noi insine acceptand toate aiurelile „omului” si pozam in proamericani.Nu e in firea romanului sa accepte sa fie pacalit si mai are si el dreptul sa aiba tzandara sarita din cand in cand.Turcii si tatarii ne-au calarit(si inca unul ne mai calareste),rusii ne-au calarit,nemtii ne-au luat si ne iau de fraieri,acum si americanii? Hai sa fim o tara normala si un popor normal,civilizat,fara jmekerashi care sa ne conduca(de fapt care sa-si bata joc de noi)si pe urma mai discutam despre unghiul de inclinatie in fata oricui.Prea si-au procurat multi hartie igienica pe care stau imprimate cuvintele „poporul roman”.

gigi  •  11 ianuarie 2014, 0:18

nu stiu de ce, dar cand aud de frunda sau il vad la televizor imi amintesc brusc de caracterizarea facuta lui talleyrand de napoleon. in franceza ar veni ,,un merde dans un bas de soie,,…. traducerea va apartine! :)oricum, faptul ca acest vajnic anti-roman adopta pozitia si limbajul cel mai populist-neaosist – nedeosebindu-se cu nimic de limba de lemn ceausista prin care se mima ,,mandria nationala,, – spune ceva despre timpurile pe care le traim….

romanul  •  11 ianuarie 2014, 0:53

d-le tolontan! am citit decit inceputul si nu am putut continua!fac precizarea ca locuiesc in florida si am o a doua cetatenie americana!vad ca d-neata te pozitionezi in tagma alora care care considera de drept america , ca fiind jandarmul lumii!cu ce drept se baga in sewama peste tot in lume?oare popoarele, natiunile,[ daca vreti ]numai au drept la autodeterminare?va rog [fiind in dreptul meu ca virsta si poate ca si ani de scolarizare] sa-mi dati un singur exemplu in care sua a gistigat un razboi [dupa ’45] si un singur exemplu , cind interventia sua a fort benefica poporului unde ‘S-A RAZBOIT’.d-le am rugamintea personala sa nu incerci manipulari de doi lei!daca sua nu si-ar putea cumpara banii [ sunt convins ca stii ce spun]era falimentara de mult!daca te intereseaza au un sistem de invatamint de doi lei. ai drepturile pe care ti le da politistul ori multimilionarul! justitia e prntru ‘clase’ sociale iar saracul[infractional] sta in jail, iar bogatulin bahamas ori virgin island!pacat ca nu se intelege in tara ca avem dreptul de a fi cine credem noi ca suntem, si ne umilim in fata unor papitoi!nu cred ca trebui sa public pe ‘face’pentru a ma face auzit, sunt convins ca aveti suficienta ‘coloana’pentru a da un punct de vedere.

Cornel  •  11 ianuarie 2014, 1:18

Ion 21 si ceilalti – da, ar fi fost nedemocratica debarcarea lui Basescu asa cum s-a desfasurat. Legea referendumului in vigoare atunci spunea clar ca presedintele e demis daca 50% plus 1 voteaza astfel. Listele electorale in vigoare inainte de declanasarea referendumului calcula populatia tarii cu drept de vot undeva la 16 milioane de cetateni. Pentru demiterea presedintelui au votat 7,4 milioane de cetateni. Un numar mare, imens chiar, dar insuficent legal. CCR n-a facut decat sa consfinteasca acest lucru. Acestea au fost faptele, asa au fost vazute din exterior.

Revenind in zilele noastre, daca ura pentru Basescu, cu tot ce implica modul lui de a fi presedinte din 2004 incoace, scuza in ochii multora incercarile USL de a pune la adapost „posibilii” infractori din politica si nu numai in fata legii, atunci e binevenita orice interventie externa, ca se numeste SUA, Merkel sau Comisia Europeana.

vasco  •  11 ianuarie 2014, 10:46

D-le Tolontan se pare ca ,cel putin in domeniul acestui articol(social-politic),aveti cititori mai informati si mult mai pertinenti decit la fotbal.

mrnb  •  11 ianuarie 2014, 11:42

Incredibil!

1. d-le Tolo va felicit pt continua neliniste legata si de alte subiecte extra sportive; acestea repr demersuri imp, chiar daca de cele mai multe ori nu sunt de acord cu crezurile dvs fundamrntalist-basiste (a nu se confunda cu dreapta!). Din pacate, in ciuda asteptarilor din 2004, poate ca cel mai mare rau al RO postdec a fost repr de PDL-Base;

2. de acord cu opiniile dvs legate de mizerii umane precum Zgabercea. Acestia nu vor aduce decat dezastru, dar…. sper ca Antonescu sa nu ma dezamageasca si sa-l sustina pe Tanase atunci cand acesta, daca va mai fi interesat, se va impotrivi unor mizerii umane precum Zgabercea.

3. NU SUNT DE ACORD CA TVR TREBUIE SA-SI ASUME UN ROL MINIMALIST. de ce? bbc sau zdf de ex. sunt adevarati titani. nu va inteleg (dc privesc dintr-o perspectiva principiala)incisivitatea prin care doriti ca tvr sa renunte la achizitia de evenimente maj sportive de pilda! LA TVR TREBUIE SA VAD CELE MAI TARI DOCUMENTARE, EMISIUNI DE CALITATE PRECUM GARANTAT 100%, Replay, etc., DAR SI EVENIMENTE SPORTIVE MAJORE (de altfel singur remarcati parca ca dintre comentatorii trans sp preferati un gradinescu format de tvr.
INTR-UN TRUST CA AL DVS DATORITA DIFERITELOR INTERESE DE RATING CRED CA ESTE IMPOSIBIL CA LA TV SA VEDEM CALITATE DE TIPUL CELEI INVOCATE MAI SUS, iar istoria televiziunilor postdec demonstreaza atat prin manelisticul protv cat si prin usuraticul Antena 1, cele sustinute de mine.

axel  •  11 ianuarie 2014, 14:47

este absolut normal ca FMI sa decida programul la metrou, SUA sa se intereseze de temperatura celului lui ad. nastase si sa il ia pe van gothem care omorase un bastinas oarecum celebru.

trist ca avem asemenea formatori de opinie! foarte trist! nu cred ca e prostie sau teribilism, cred ca e VANZARE! iar asta nu se poate ierta.

vasco  •  11 ianuarie 2014, 15:18

@Cornele ,
ori nu intelegi,ori te faci ca nu intelegi,ori esti un pdlac jalnic.Prima varianta ar fi cea mai avantajoasa pentru tine…

joenegut  •  11 ianuarie 2014, 17:27

Ca unul care am avut de a face cu Dl. Tănase cred că ar putea face lucruri bune!
Numai să aibă răbdare,aici este problema!
Cu D-na Nuland treaba este clară, s-a comportat cu un diplomat de extracţie britanică, nu americană, precum Philip Gordon care acreditează anecdota cu rezonul diplomaţiei americane comparativ cu cea germană!

alex  •  12 ianuarie 2014, 0:34

TVR a ajuns o gaura de bani si un mijloc de propaganda guvernamentala. Nimeni nu mai e interesat de programele pe care le ofera. Singura solutie pe care o vad e desfiintarea TVR si infiintarea unei arhive a televiziunii romane.

Cornel  •  12 ianuarie 2014, 1:37

Ori imbecil, ori ticălos – aceasta e intrebarea. 🙂 In rest, le stim pe toate.
Ce nu inteleg eu e de ce-l mai injura (mult spus) unii, altii pe Catalin Tolontan. Folosind o logica de tip Mircea Badea, ca tot e destept, autorul UPDATE1 a spus ca argumentul (mult spus) dlui Frunda e tipic dictaturilor din ultimii 50 de ani in raport cu SUA. Dovada mai mare decat asta ca Romania e o dictatura nu cunosc. Poate doar dubla condamnarea politica a lui Adrian Nastase.

brod  •  12 ianuarie 2014, 15:11

stelian tanase este un profitor inteligent si cinic.
felicitari, domnule tolontan, pentru „pleasna” data lui frunda – cel care, pana in 89, sublinia ca pe el il cheama gheorghe, nu gyorgy! de aceea, porecla lui din UDMR este GIGUI. adica, inca un gigel pe lista lui plesu.

Șerban  •  12 ianuarie 2014, 21:00

Cum să fie acceptat V.N.?!
Păi el A LĂSAT BANI ÎN CONTURILE TVR, adică cu el în preajmă nu se prea poate fura!

Cătălin Tolontan  •  13 ianuarie 2014, 11:34

cineva: vom studia cazul, v-am trimis si un mail, daca nu va parvine, va rog contactati-ma la catalin.tolontan@gsp.ro

multumesc!

pensionar  •  13 ianuarie 2014, 22:57

trebuie sa intelegeti ca onde-i sfantn e si drac ,asa ca e si acolo mafie si trebuie sa te supui ei ca altfel mori… si la ce-ti foloseste

Comentează