Insolvențe în serie pe piața de difuzare de presă

Două companii de difuzare au anunțat, în ultimele zile, intrarea în insolvență. E vorba de MAV (fostă Symmetria), firma care controla aproximativ 15% din piață, a treia cotă națională. MAV deținea peste 500 de chioșcuri în principal în Banat și Transilvania, dar distribuia ziare și reviste în multe alte orașe, printre care București, Galați, Craiova și Brăila.

joi, 13 februarie 2014, 11:38

Două companii de difuzare au anunțat, în ultimele zile, intrarea în insolvență. E vorba de MAV (fostă Symmetria), firma care controla aproximativ 15% din piață, a treia cotă națională. MAV deținea peste 500 de chioșcuri în principal în Banat și Transilvania, dar distribuia ziare și reviste în multe alte orașe, printre care București, Galați, Craiova și Brăila.

Cea de-a doua firmă care a intrat în insolvență este CPD Ing Val, cu aproximativ 80 de chioșcuri în Baia Mare și Satu Mare.

Cele două se adaugă lui PressPoint, numărul 2 de pe piață, cu o cotă de peste 30% în momentul intrării în insolvența consemnată la finalul anului trecut. Rezumînd: în nici trei luni, piața de difuzare și-a pierdut locurile 2 și 3, ceea ce a adus ziarelor și revistelor pierderi de milioane de euro, în condițiile în care titlurile sînt oricum în dificultate! Ce se poate întîmpla în continuare?

Iată cum a arătat în ultimii ani situația medie a încasărilor ziarelor și revistelor din România

Graficul indică mecanismul prin care, din prețul de copertă, publisherului îi rămîne cam 38%! De ce? Pentru că 9% merg la stat ca TVA, 33% este comisionul firmelor de difuzare și cam 20% reprezintă bani care nu mai vin niciodată, din cauza falimentelor, în ritmul înregistrat pînă la finalul lui 2013. În acest 20% intră nu doar falimentele deja înregistrate, ci și măririle de solduri de la an la an.

Practic, din banii scoși din buzunar azi, 13 februarie 2014, de către cititor la chioșcul de ziare, redacției i se întorc ceva peste o treime, cam la jumătatea lunilor mai sau iunie! Din 2 lei plătiți de dumneavoastră, încasăm 80 de bani, cu o întîrziere de aproximativ 110 de zile. Sigur că procentele merg în cascadă, ele poartă aproximări de la companie la companie, dar discutăm despre o medie rezonabilă, cu o bună reprezentativitate.

Așa au funcționat ziarele și revistele din România pînă în acest moment. Unele au închis și au anunțat că o fac din cauza difuzării. În spate a rămas o redacție goală, un text de mare bun simț și uimirea că de pe o zi pe alta pot dispărea cele mai importante titluri de print de pe piața înfloritoare a computerelor.

De fapt, lucrurile nu se petrec de pe o zi pe alta. Realitatea nerostită e că multe dintre companiile de ziare și reviste din România funcționează în insolvență sau s-au mutat de pe o companie pe alta.Adevărul Holding, cu Click, Adevărul și cîteva reviste, este doar cazul cel mai vizibil de funcționare în insolvență.

De-a lungul anilor, Jurnalul Național, ProSport, România Liberă sau Ziarul Financiar și-au schimbat compania editoare. Imaginați-vă că discutăm inclusiv despre Ziarul Financiar, unul dintre titlurile cele mai solide și profitabile din anii buni ai presei!

Cînd îți rămîne din publicitate 15% și încasezi din vînzarea la chioșc cam 38% la ce te poți aștepta? Asta ca să nu mai vorbim despre ”mănușa fiscală” de pe mîna politică, care a dus, ce mai faceți domnule Blejnar?,  doamna Udrea, sînteți bine?, la dispariția companiei care edita Academia Cațavencu și Cotidianul.

Am văzut că unii se bucurau că Evenimentul Zilei are datorii la stat. Oribil! E sindromul Cațavencu pe invers.

Într-un fel sau altul, ziarele și revistele au continuat să meargă înainte. Dar, în acest moment, după insolvența firmelor 2 și 3, ceva mult mai mare se întîmplă pe piață. Dacă modelul se va replica la Tutun și Ziare, liderul pieței de difuzare, care a ajuns să controleze 40% din volumele de difuzare, am asista la un mat al presei!

Iar în compania lider cu sediul la Constanța există o situație tensionată, pentru că, din momentul arestării lui Nicușor Constantinescu și a începerii urmăririi penale pentru Radu Mazăre, ambii fondatori ai trustului originar din care a răsărit rețeaua de difuzare, banii către presa din toată țara au venit tot mai greu.

În plus, cînd numerele 2 și 3 își încetează plățile, numărul 1 nu beneficiază, ci dimpotrivă. Pentru că legăturile între firmele de difuzare sînt strînse și ele și-au pasat de-a lungul anilor creanțe, solduri, companii și rețele. E ca în dominoul băncilor. În România, mai sînt active aproximativ 4.000 de chioșcuri de ziare.

În acest moment, unele firme cer mărirea comisionului. E adevărat că au fost și situații în care marii publisheri ”i-au călcat pe gît” pe difuzori în anii buni, coborîndu-le comisioanele. Cele două părți, presa și difuzarea, au versiuni diferite ale poveștii, dar consecința e unică.

Sigur că insolvența nu înseamnă automat faliment, însă ce e cert e că firmele de difuzare intrate în insolvență nu mai plătesc către redacții, și că celelalte au început și ele să aibă întîrzieri adăugate întîrzierilor de pînă acum. Presa e în cel mai dificil moment al ei de după 1989. Și urmează televiziunea.

 

 

 

Comentarii (47)Adaugă comentariu

Lucian  •  13 februarie 2014, 12:10

Si editoriii nu se invata minte . Semnale su fost incepand de la caderea Rodipetului . Din cauza orgoliilor dintre edituri nu sa facut o societate de distributie controlata de edituri . Se semnau contracte direct si cu reteaua moderna care are o cota catre 50 % din vanzari si se controlau usor restul clientilor traditionali . Dar … Sunt atatea interese personale pe la mai toate editurile incat chiar nu conteaza cine mai da teapa ci doar cum imi merge mie azi !

oups  •  13 februarie 2014, 12:55

Fara suparare domnul Tolo, ce este in Romania,nu se numeste presa…90% sunt aservite politic….articole scrise la comanda si rafuieli”personale” .Pseudo-jurnaliatori…cu Bacul luat in conditii dubiose si putini cu facultate in domeniu..si aceea facuta stim noi cum.Aceiasi scribi care se complac de multe ori in mici santajuri , in care de cele mai multe ori..se vand pentru un pumn de arginti…uitand adevarata menire a presei-libertatii de expresie.Ce presa?Cea care foloseste” goagalul” si apoi dupa un copy-paste..gata articolul..si acela incoeerent? Jurnalisti care nu stapanesc limba romana , gramatica este inexistenta de multe ori…acorduri, timpi.Sa dau un exemplu…in materie de sport unde sunteti cel mai avizat…Ma uit de multe ori si vad acelasi tip de articole..nimic nou…aceiasi exprimare.;aceiasi forma..salvate pe undeva..si schimbat doar titlul…aceiasi asa zisi jurnalisti de sport..care nu mai stiu ce sa inventeze si sa minta..doar, doar se mai „baga in seama”.Aceiasi care scriu articole la comanda, denigrand pe x sau y in functie de interesele personale?Jignind si mintind ,nu cred ca face parte din meseria dvs.Nu se gandesc la consecinte…lor sa le fie bine…poate ataca fara motiv uneori..poate oamenii aceia au de suferit, au familii, copii, prieteni care vad si poate cred mizeriile unora..distrugandu-le viata.Valabil pentru toata presa din Rromanistan…aratam mereu spre altii(tipic romanesc)..dar noi suntem primii in toate in general.ma refer la ce este mai rau.Vreau doar sa va intreb, daca puteti raspunde sincer…acela este jurnalism..cand imi aduc aminte nu stiu daca trebuie sa rad sau sa plang.. in noaptea de Revelion, cand toata lumea este cu cei dragi la cumpana dintre ani..erau unii care il filmau in direct pe gigi becali ce face si ce zice???in loc sa isi sarute iubite, sa se bucure cu copii , familia, prietenii…dvs cum numiti asta?In incheiere vorbind de presa…sa nu intru in latura politicului ca acolo e cloaca, nu e presa sau jurnalism..ramn la sport…unde sunteti bine informat si sper iar la un raspuns obiectiv..Apropos de JO de la Sochi…nu am vazut si eu un articol , o ancheta…o opinie… cati bani s-au investit pentru delegatia Romaniei, ce obiective au avut…ce perspective sunt, daca sunt?Cine e responsabil pentru acest dezastru…cei care conduc destinele sportului sunt masochisti? am ajuns un neam caruia ii place umilinta?si la final, vad articole despre anchetele DNA la Ploiesti si Piatra Neamt..pai daca e revolutie sa fie Revolutie..trecem peste toata Romania…si ramanem in Liga 1 cu 4-5 echipe la fotbal…desfiintam liga a 2 a… valabil si la handbal, baschet,sau restul sportului….presa? ce rol are in toate astea? unul important va zic eu, dar nu se vrea..totul se face la comanda…si apoi ne miram ca unul si altul dau faliment?Sa inchei cu ceva „pozitiv”..nu am vazut ziare mai infecte ca in romania, ma refer la domeniul online…unde nu exista moderatori sa blocheze IP ul , sau sa ia masuri multelor clone care in lipsa de activitate sau chiar voit uneori isi fac veacul pe acolo…dar cei care scriu acele articole se complac si se bucura ca au si ei trafic..netinand cont..de etica, moralitate…respectul fata de ei si meserie

Vlad N.  •  13 februarie 2014, 12:57

Ce nu au inteles in ultimii ani managerii de presa (bineinteles persoanele de fata se exlud 🙂 )este ca disparitia unui ziar NU este o veste buna pentru cei ramasi in viata pentru ca pune presiune pe costurile de difuzare ale celor ramasi. Si acum se uita buimaci ca nu stiu ce i-a lovit. Culmea e ca unii nu cred nici acum ca printul va disparea cu totul.

Cum draq sa crezi ca cele probabil zece mii (nu stiu cate or fi) de chioscuri de presa din tara asta pot inlocui scaderea dramatica de venituri prin vanzari de pixuri si brichete.

Dragos C.  •  13 februarie 2014, 13:02

De ce nu va faceti retea de distributie? In atatia ani de functionare, nu v-a trecut asta prin cap? De ce sa platiti 33% altcuiva cand puteti avea propria retea? Adica un taran ca Ghita Ciobanul a realizat ca isi poate face propriul magazine pentru produsele sale iar voi, ditamai trustul de presa, nu puteti deschide magazine pentru vanzarea propriilor publicatii? Cat costa sa inchiriati un chiosc in Gara de Nord? Si inca 50 in Bucurest, in locurile cele mai bune (statii de metrou, statii RATB din centru, aeroport)? Si pe langa ziare puteti vinde si alte produse… nu-i mai rentabil asa?

ion  •  13 februarie 2014, 13:35

sa nu uitam de cresterea taxelor pe drepturile de autor.

Vlad N.  •  13 februarie 2014, 13:38

@ Dragos C. Nu se justifica economic. Lui Ghita ii ajunge Piata Matache (sau unde o avea el magazinul) ca sa isi vanda marfa. Pentru un ziar e esential sa aiba acoperire nationala. E ca si cum ai avea o hidrocentrala si ai trage de unul singur cabluri in toata tara ca sa iti vinzi electricitatea.

Dar, ma rog, iti explica Tolo mai bine 🙂

Adi  •  13 februarie 2014, 13:40

Catalin, pe final faci niste constructii ale frazelor imposibil de urmarit. Chiar incoerente(vezi situatia Constanta sau tutun si ziare) .Sper sa nu te superi.

Tolontan: insolvențe în serie pe piața de difuzare de presă | Reporter Virtual – stiri exclusive | Pe urmele stirilor  •  13 februarie 2014, 14:01

[…] Citiți pe tolo.ro. […]

alex  •  13 februarie 2014, 14:11

presa e in cel mai mare impas de dupa revolutie pt ca lumea si-a pierdut increderea in ea – cum sa cumpar frate gazeta sau prosportul cand acolo scriu… sau scriau ziaristi precum Stiucan sau Radulescu care acu 5-6 ani la tv au inceput sa faca din emisiuni de sport emisiuni de can-can, oameni care au promovat bataia de joc la TV???
refuz
cat despre alte ziare – cele politice, acestea au fost controlate in permanenta in Romania si rar au reusit sa fie echidistante
presa nu mai e a patra putere in stat pt ca nu mai are valoare, oamenii nu va mai cumpara – e o reactie in lant, societatile de difuzare a presei sunt extinse la un nivel mult prea mari, deci au cheltuieli mult prea mari, deci…insolventa

Gabi  •  13 februarie 2014, 14:15

Ion – ai dreptate. Ionut Popescu (fost ministru de finante, fost director la revista Capital) a fost cel mai mare prostovan punind niste conditii de 2 lei pentru plata drepturilor de autor: sa nu folosesti laptopul, pixul, hirtia etc celui caruia ii cedezi dreptul de autor. De parca ar avea vreo importanta, atit timp cit se plateste opera ce te intereseaza cu al cui pix e scrisa? Doar ca neprotestind nimeni, a ramas asa porcaria … Editorii ar tb sa preseze pt revenirea la vechea forma!

un nene  •  13 februarie 2014, 14:24

Eu de 2 zile nu mai gasesc gazeta la chiscul de unde iau de obicei (Bucuresti, Piata Iancului)
E cumva legat de articolul asta cu insolventa difuzorilor?

Osz Andras  •  13 februarie 2014, 14:33

Din pacate si aceste amanunte duc spre disparitia presei scrse in favoarea celei digitale. Eu sant abonat de 30 de ani la G.S. pe care le-am pastrat pentru arhiva personala, sper ca inca multa vreme pot sa le citesc printat.

Paolodicanio  •  13 februarie 2014, 14:38

Asa, Catalin, si ce daca dispare presa? Sunt cauze naturale . Sunt multe afaceri prabusite in acest context economic. De ce crezi ca ne-ar interesa de presa? Pentru ca era candva cainele de paza al democratiei?! Am lucrat 12 ani in presa. Stiu despre ce vorbesc. Fac eforturi sa gasesc ceva interesant de citit in presa romaneasca. Doar in publicatii de nisa te mai poti regasi, daca preferi genul asta de lectura. Aceleasi pareri de rau ar trebui sa avem si despre cei care isi pierd afacerile pe mana unor parteneri salvati de insolventa. E ca si cum ai spune ca brunetii n-ar trebui sa moara ca sunt mai interesanti decat cei blonzi ! In situtia de fata, nu conteaza apartenenta sau genul de afacere. Imi pare rau !

dan.enache09  •  13 februarie 2014, 15:00

Domnule Tolontan, lucrez pentru unul din liderii mondiali ai productiei de cerneala. Cele doua mari activitati ale grupului sunt reprezentate de piata publicatiilor si de catre cea a ambalajelor. Prima dintre ele scade anual cu 20%, cealalta creste cu 5-6%. Batalia cea mai mare intre concurentii directi este pe cota de piata din ambalaje pt ca in publicatii moartea este in ante-camera. O industrie matura, a gasit o iesire, o nisa care s-a transformat in activitate de baza, urmand apoi comoditizarea.

Presa trebuie sa faca acelasi lucru; dvs. analizati ce se intampla in supply-chain-ul presei, dar trebuie sa gasiti alte aplicatii ale meseriei dvs. Poate ca internetul e solutia, poate ca nu. Deocamdata eu nu sunt deloc motivat sa cumpar un ziar la chiosc in conditiile in care pot sa imi aleg singur informatia, pe internet. Pe de alta parte nici nu sunt dispus sa platesc o suma modica pentru a aveaz acces la formatul electronic al ziarului. In cazul asta dumneavostra trebuie sa gasiti solutia ca banii pe care eu nu ii mai dau la chiscul de ziare sa ajunga tot la cei care produc presa.

Dumneavostra sunteti dedicat meseriei pe care o faceti probabil cu pasiune si simtiti o responsabilitate pentru viitorul bransei. Insa trebuie sa gasiti solutii, scenarii salvatoare pentru a incasa acel leu pe care eu vi-l datorez zilnic. O mai mare colaborare in supply-chain poate fi benefica, sau noi produse, desi acum internetul mananca tot. Aveti o meserie extraordinar de dificila, intr-o industrie de cosmar. Va doresc multa întelepciune si agilitate.

Cu respect,
Dan Enache.

c24  •  13 februarie 2014, 15:34

Stimate Domnule Tolontan, fiscul pune latul la gatul presei pentru ca, ea presa, in loc sa-si vada de treaba ei de presa, a preferat parti priss-urile politice, uneori pentru ca patronatul deja le avea, alteori pentru ca au fost pur si simplu naimiti. Asa ca presa, cel putin la nivelul capilor (patroni, staf redactional) n-are motiv a se plange, loviti de soarta, ca intodeauna, nu-i asa?, au fost truditorii de rand (reporteri, corectori, tehnoredactori etc). Raul si l-a facut singura cand s-a ocupat de doar de Riti pentru cateva sute de mii de euro, dar nu de Oprescu, care, prin gaura neagra a stadionului a sifonat bani din greu (vezi comparativ stadionul municipal Cluj). Nu spun ca ancheta Riti n-ar fi mai mult decat laudabila, spun doar ca nu-i singura care trebuia cautata in poseta.
Daca presa reusea sa reziste asaltului politic si-si vedea de treaba ei, adica sa fie, ce nu este, caine de paza, ar fi avut solidaritatea cetateanului, el, cetateanul, daca ar fi simtit ca presa e in slujba lui si nu a otrepelor politice, ei bine, atunci presa ar fi fost inca in putere, pentru ca ar fi fost citita.
Eu cred, stimate domn, ca citita fiind, presa ar fi avut nu numai vanzare, ci si comanda publicitara din sectorul privat sanatos, si nu, aproape exclusiv, din sectorul privat dependent de relatia cu partidul politic furnizor de contracte banoase.
E intradevar momentul sa deplangem falimentul presei, dar acest moment e vechi tare, e un moment continuu, a inceput atunci cand primul ziar independent a inceput sa-si caute sponsori politici, acum se culeg rezultatele si se vede unde sau la ce duce o coloana vertebrala din cauciuc.

dvs  •  13 februarie 2014, 16:33

Adi.
Sediul societatii Tutun si Ziare se afla la Constanta.
Acum sper sa intelegi restul….

Octavian Stăncioiu  •  13 februarie 2014, 16:43

Presa, sportul, scoala, economia, ordinea publica, morala, societatea, toate sunt, in România de azi, in cel mai dificil moment de dupa caderea lui Nicolae Ceausescu.

România este o țară in pragul pre-Apocalipsei.

Gheo  •  13 februarie 2014, 17:58

Cu MAVu-i reteta veche, nu v-ati obisnuit?, o tot tine asa de prin ’97, cand cu Elipticul. Cine o fi oare de vine? Nu tot editurile care, dupa ce Nica mai baga o firma in faliment si deschidea alta noua, „curata”, alergau cu limba scoasa la susmentionatul sa semneze un nou contract?
Multe edituri sunt in insolventa, altele merg in pierdere de ani de zile, imi pare rau pentru ele, dar si-o merita. In toti acesti ani – Eliptic, Symmetria, Rodipet etc., nu au facut nimic sa sutina distributia, dimpotriva…
Un calcul simplu arata ca, la un discount mediu de 33% si la preturile de coperta actuale, nici o firma de distributie nu va reusi sa supravietuiasca.
Singurul lucru bun care s-a facut in toata aceasta perioada a fost ca au disparut multe „fituici” de pe piata, „fituici” care sufocau piata pana acum 3-4 ani… dar e prea putin.

Dragi jurnalisti, aveti, cel putin asa imi place sa cred, painea si cutitul, de ce nu faceti lobby pentru scaderea taxelor, de exemplu, mai ales pentru transport, si (indraznesc sa continui sa visez frumos) de ce nu incercati ca macar 1 an sa va dati mainile si sa renuntati la razboiul dintre edituri – razboiul preturilor de coperta, al continutului si add-on-urilor, distributie etc.?
Poate asa reusim sa oferim o gura de oxigen unei piete aflate in agonie.

gogu  •  13 februarie 2014, 18:33

Cand va mergea bine a-ti distrus difuzarea prin vanzatorii la negru. Era coada de la miezul noptii cu vanzatorii ambulanti care vindeau ziare la negru in intersectii sau prin trenuri. Acum culegeti ce a-ti semanat.

Ion  •  13 februarie 2014, 23:35

Tolo,explica-mi ca unuia de 6 anishori: de ce nu pot citi gazeta sporturilor online, achitand un abonament? Stiu, exista deja Gazeta Digitala. Taiati gsp.ro ca si asa l-ati adus in punctul in care titlul articolului suna asa „VIDEO A semnat cu „lupii”! » Petrolul atacă titlul cu un atacant de 1,2 milioane! Cum arată dream team-ul lui Contra”, iar eu de-al dracu’ nu intru in articol, mai bine nu aflu cine e baiatu, puneti tot continutu contra cost si eu zic ca cine ar fi luat ziaru va plati si pentru abonament. De ce nu e viabil planu asta? De ce nu pot citi o informatie de pe ecran si atat? De ce e musai sa am ziaru in mana? De ce blogul tau e la liber? Ori castigi din el, deci se poate, ori nu castigi desi ai putea… Eu nu cumpar ziarul in lunile ianuarie si februarie pentru ca singura informatie interesanta in perioada asta sunt editorialele tale, iar astea apar si gratis pe blog.

petru  •  14 februarie 2014, 0:29

Probabil ca solutia este o combinata intre internet si retea proprie de distributie. Dar o retea complet inovatoare. Daca dai o bere iti dau 2 idei. Deaspre distributie , desigur . Nu vb de internet unde sigur va pricepeti , probabil, cel mai bine.
Trebuie sa va ganditi cine va paraziteaza incasarile. Statul desigur…. dar de el nu putem scapa…Difuzorii neseriosi sau tepari si agentiile de publicitate care traiesc din gloria trecuta.
Probabil ca asta e zona in care trebuie sa lucrati.
Ce trebuie sa constientizeze toata lumea in vremurile astea este ca numai cei puternici ( prin bani , valoare profesionala si combinatia celor doua ) pot rezista. Fiecare component al echipei ce genereaza un business trebuie sa fie brici si sa genereze plusvaloare. Multa. E ca in padure. Nu e papa pt. toti. Dar pana la urma ursul prinde loc la masa. E mare …..nu-l bate nimeni.

PRIMA PAGINĂ: Turnătorul Dan Felix Voiculescu, despre „securistul” Băsescu | Reporter Virtual – stiri exclusive | Pe urmele stirilor  •  14 februarie 2014, 10:04

[…] >> CĂTĂLIN TOLONTAN DESPRE VÂNTUL CARE BATE PRIN BUZUNARELE PRINTULUI. Un semnal de alarmă în privința presei scrise trage Cătălin Tolontan pe prima pagină a cotidianului „Gazeta Sporturilor” de astăzi: „Câți bani mai rămân presei din România?”… […]

asdepica  •  14 februarie 2014, 10:19

Gheo zice bine ce zice. La fel si gogu, referindu-se la vanzatorii de presa la negru. As adauga acum, cand nu presa neaparat, ci distributia de presa este pe butuci situatiile care sunt inca actuale in care editurile isi angajeaza proprii volanti, le dau comisioane identice (30-33%) ca si distribuitorilor, crezand ca asa isi rezolva problema cash-ului zilnic. Iar acum se vad in situatia de a nu mai avea cine sa le vanda marfa. Pentru ca problema cea mare e asta: presa, asa prost cum se vinde, E TOTAL INSUFICIENTA pe tarabe. E permanent o criza de publicatii vandabile! Domnule Tolontan, pentru ca pareti mai destept decat ceilalti :), luati initiativa si incercati sa aduceti la aceeasi masa pe toti actorii sistemului: editori, engrosisti si detailisti. Fiecare parte ar trebui sa se asigure ca ceilalti sunt pe plus cu afacerea, iar asa si numai asa sistemul poate sa mearga inainte. Daca tu te bucuri de problemele financiare ale celuilalt, daca tu ii cauti permanent o slabiciune unde sa-l lovesti, nu rezolvi nimic, te ingropi si tu insuti, mai devreme sau mai tarziu.

asdepica  •  14 februarie 2014, 12:18

Petru, tu-ti cauti servici? Ca vad ca ai tot felul de idei inovatoare despre distributie, dar nu le dai doar celui care-ti da „o bere”…

pruteanu  •  14 februarie 2014, 12:28

„sau s-au mutat?”… as fi folosit „ori s-au mutat”… altfel, toata stima, Tolo!

CATALIN  •  14 februarie 2014, 13:45

catalin, ca cititor zilnic de presa citita (gsp), pot sa-mi exprim o opinie si anume ca nu este doar vina difuzorilor de presa sau a cititorilor ca nu mai doresc varianta scrisa, o vina o au si ziarele, si aici ma refer strict la gsp pentru ca au fost nenumarate zile mai ales in extrasezon fotbalistic in care nu am cumparat ziarul din cauza subiectelor aparute si anume gen „cancan” cu acuzatii de blaturi, cu informatii false, etc asa ca aveti si voi o parte de vina.

Cheetah  •  14 februarie 2014, 13:57

Insolventa unora ce-ti datoreaza bani nu inseamna faliment. Inseamna ca „a uitat” sa ti-i plateasca, temporar. Dar acea entitate datoare tie, producator de continut de presa sportiva, ARE acei bani, declarati „virtuali” odata cu starea de insolventa. Inseamna ca tu, producatorul de continut de presa sportiva,vei primi acesti bani, in final, deci poti face apel la un credit de „rulaj” sau „cash-flow” sau cum i s-o spune in limbaj de specialitate.
De luat inapoi sigur ii vei lua, pentru ca Statul nu doarme cum credem noi, pregateste convertirea SRL-ului ca entitate juridica in SRN, adica „raspundere nelimitata” – si astfel vei putea sa „tragi” banii inclusiv din bunurile patronului debitorului, numai ca un pic mai tarziu ; evident, e vorba de valoarea in timp a banilor, dar asta e alta discutie.

Si ca un sfat, daca sumele URIASE cheltuite pe tiparnite extrem de scumpe de origine nemteasca sau japoneza s-au amortizat deja, care-i problema, investiti in echipamente IT&C si de comunicatii/stocare ultra-performante, data centre, etc, apoi mariti vizibilitatea in OnLine de unde va veti lua TOTI banii de-acum inainte. E vreo problema? Asa e viata, evolueaza…
In on line va citesc si alte sute de mii de romani aflati pe tot globul,ce ar fi, evident, bucurosi sa va dea „leul” (sau „paraiul” :)) acela contra informatiilor de calitate pe care voi i le furnizati la mii de Km distanta de tara.
Se pot face bani si se pot recupera cei de la datornici,voi stiti mai bine chestia asta, asa ca actionati!
Bafta!

PRIMA PAGINĂ: Turnătorul Dan Felix Voiculescu, despre „securistul” Băsescu | AdrianHalpert.com  •  14 februarie 2014, 14:20

[…] >> CĂTĂLIN TOLONTAN DESPRE VÂNTUL CARE BATE PRIN BUZUNARELE PRINTULUI. Un semnal de alarmă în privința presei scrise trage Cătălin Tolontan pe prima pagină a cotidianului „Gazeta Sporturilor” de astăzi: „Câți bani mai rămân presei din România?”… […]

Gabriel Bratu  •  14 februarie 2014, 14:25

Presa scrisa este, din pacate pentru ea, un produs perimat. In Romania situatia este chiar mai rea decat in restul Europei, pentru ca romanii sunt mai saraci si mai lenesi decat media europenilor, de aceea au ales pentru informare metode mai ieftine si mai comode decat ziarul tiparit. Tara a mers si merge prost, nu mai exista performanta in niciun domeniu, deci cine ar da bani ca sa citeasca vesti rele, permanent ? In plus, lucratorii din presa si de la periferia ei s-au complacut in a fi partizani, in a se certa toata ziulica pentru nimica toata si pentru nimic esential, in a-si bate joc de cititori pe toate caile si prin toate mijloacele posibile, dezvaluirile si anchetele fiind niste rarae aves.
Nimic surprinzator, asadar.

asdepica  •  14 februarie 2014, 14:54

Cheetah, sunt nevoit sa te contrazic. In Romanica, daca un srl isi cere insolventa, 90% va fi faliment. Iar banii nu-i mai vezi, pentru ca stai la coada dupa fisc si banci. Asa ca daca te dedai la credite o faci pe barba ta. In afacerile cu presa, in general se merge pe creditul furnizorului. Adica primul creditor este editura, apoi distribuitorul. Beneficiarul final al creditului este detailistul. Daca ala acumuleaza solduri debitoare mari nu inseamna neaparat ca i-a baut. Pot fi si reture neacceptate (iar aici se practica refuzul batos – ai intarziat cu returul, il platesti! -virtual, bineinteles, ca de platit nu-l plateste nimeni la modul real). Pot fi si executari de garantii al unora care tocmai se retrag din piata – iar in cazul asta soldul se reporteaza urmatorului venit pe piata. Poate fi, pur si simplu, pe minus, in sensul ca veniturile din vanzari nu-i acopera cheltuielile. Iar acel minus tot in soldul debitor se regaseste, se aduna luna de luna.
De-aia zic eu ca ar trebui un moment 0 de la care sa se plece. Dar asta nu se va intampla decat atunci cand toti vor intelege ca nu pot unul fara altul.

Manasse  •  14 februarie 2014, 16:36

Oh, da, mare tragedie dispariţia presei tipărite! aşa cum a fost şi dispariţia specialiştilor în ascuţit săbii şi halebarde, a distribuitorilor de cartuşe de muschetă, a fabricanţilor de biciuşti şi capre de trăsură şi, mai recent, a pălărierilor. Selavi-ul vieţii!

Cheetah  •  14 februarie 2014, 16:56

Asdepica, multumesc, sunt nevoit sa-ti dau dreptate! 🙂
Mai ales cu referire la ultimele doua propozitii din postul tau, pentru ca sigur e necesara o pace intre cei implicati in distributia catre cititor a content-ului de presa, in general.

Vicentiu  •  14 februarie 2014, 19:25

Dl. Tolontan,

In ziarul de astazi la programul TV nu exista Eurosport 2 care difuzeaza campionatul german. In schimb apare GSP TV si am putut afla ca la ora 19.30 se difuzeaza emisiunea TUF 13. In aceste conditii, ma pot gandi ca de fapt banii nu vin de la cititori(si nu mai are rost discutia cu distribuitorii, cati bani raman, etc.), ci de la GSP TV? Ca nu faceti un ziar pentru cei care platesc 2 ron ci pentru cei care fac parte din grupul dvs media?

Si daca e asa, atunci poate ca nu e o problema atat de mare daca intrati si dvs. in insolventa iar noi cautam toate informatiile pe net.

Povestea cu respectul pentru cei care platesc 2 ron nu o mai discut pentru ca mi se pare o simpla strategie de marketing.

ramon  •  14 februarie 2014, 22:22

hai să vedem câtă media aveam în 1989 și câtă este acum. Atunci un program TV, 2 ziare (Sc + RL) + Sportul, acum nshpe posturi TV, vreo 4 ziare (Evenimentul, JN, Adevarul, RL) + un ziar de sport. Ceea ce atunci se printa acum se difuzeaza la TV. Câte agenții de știri și câți angajați erau atunci, câte acum ? Și apoi este dorința cititorului de a citi alteva decît mizerii zilnice. Ați pierdut 200.000 de cumpărători zilnic, RL cam tot atâția, față de 1989, deși nr de pagini a crescut, s-au colorat, publicitatea s-a înzecit. Și atunci de ce nu vă mai cumpără lumea ? Mai vreți să recuperați ce ați pierdut ? Nu. Generația tânără vrea numai scandal, nimic inteligent. Cei de 40-50 ani vor numai dosare, condamnări. Unde este ziarul de știri care era Sportul ? Unde sunt formațiile meciurilor din liga 2 cu care ați concurat gazeta în anii 94 ? Unde este interesul pentru fotbal în Arad, Constanța, Bacău, Suceava, Pitești ? I-ați uitat, ei de ce să vă mai cumpere ? De 4 săptămâni citim doar de Sânmărtean, Keșeru, Mutu. Restul nu contează ? După dispariția uzinelor și combinatelor, unde se citeau ziare în schimbul de după amiază, acum dispar și ziarele. Rămâne un ocean pe net, unde veți mai avea 100 cititori.

dmi  •  14 februarie 2014, 22:39

Tolo, cu totii stim un lucru: calitatea e nostalgie, cu mici exceptii, ziarele se vând la noroc (in judetul Suceava, de exemplu, gazeta e, daca e, ca pâinea, veche, de catavencii nu a auzit nici măcar vânzătorul si ne mai miram. Solutii? Vorba unui tip de la New York Times… Nu voi fi la mana facebook-ului. Mare păcat ca nu ati luat in mana distributia, chioscurile, poate ca nu se putea…

E păcat, iti inteleg lupta si te admir. Dar mă tem ca te lupti cu morile de vânt… Acel vânt care bate prin peretii necajitilor ce vand căciuli cu Steaua, caci ziare nu prea sunt. Mai ales după ora… 14….

Eugen DELCEA  •  16 februarie 2014, 13:13

Că tot nu-l postezi, că n-ai făcut-o niciodată…Când toţi editorii de ziare aţi început să vindeţi cărţi în tiraje de 30-50-100.000 ex.,la jumătate de preţ faţă de editorii de carte, care nici nu pot visa la astfel de tiraje, aţi fost fericiţi că îngropaţi pe alţii…Când eu încercam (ca vechi ziarist în presa centrală) să obţin ca ajutor date despre câţiva difuzori, mi s-a întors spatele de peste tot.Editorii au fost şi sunt dezbinaţi, difuzorii sunt mai uniţi şi îşi permit să ceară şi comisioane de…55% !

Eugen DELCEA  •  16 februarie 2014, 15:25

Bun,dacă pot să-mi exprim o părere,o s-o fac.Experienţă am destulă:ziarist în presa locală şi centrală, patron de revistă pe Oltenia, editor de carte de 17 ani(în paralel).”Dacă voi,presa,eraţi uniţi,ne terminaţi pe toţi!”(un general,1997).Acelaşi lucru e valabil şi acum, inclusiv cu editurile…Asta explică de ce s-a ajuns aici,ca Puterea să-şi bată joc de presă,apoi difuzorii, marea majoritate securişti sau alogeni.Articolul tratează difuzarea,aici presa nu are relevanţă.Când exista Rodipet iar Puterea era încă prudentă,presa era deasupra.Când Puterea a început să ignore presa scrisă, difuzorii au început şi ei să facă ce vor.Mai ales că,în teritoriu,numai cei agreaţi sau partinici au putut primi reamplasările de chioşcuri(pe motive de modernizare).O nouă lovitură a fost TVA de 9%, fără precizări clare, care au bulversat difuzarea.După ian.2004 a dispărut jumătate din presa de carte!În 2002:lege ca penalizările să nu depăşească datoria(preluată din Egiptul Antic, 2000 îen!).După 2010,insolvenţa voită a devenit sport naţional. Până atunci,escrocii se prevalaseră de criză (indusă mental)să nu mai plătească nimic…În tot acest timp,Justiţia şi executorii au avut grijă ca cei care deschideau noi procese să fie pedepsiţi!O mafie de înnebuneşti!Şi atunci, ce să le faci unor escroci care nu-ţi plătesc,nu-ţi returnează marfa,apoi intră în insolvenţă? Nimic,iar ei ştiu asta şi fac ce vor!Presa scrisă are o mare vină, că nu a reacţionat la timp,din egoism şi calcule individuale,crezând fiecare că se descurcă şi nepăsându-i de toţi şi viitor…Media a fost şi ea indiferentă la problemele confraţilor sau chiar inconştientă,în cazul trusturilor de mass-media! În difuzarea de carte,situaţia este şi mai rea,în colaps chiar,dar nimănui nu i-a păsat…

Andrei30  •  16 februarie 2014, 18:33

Tolontan esti un jurnalist adevarat, dar ca sa iti poti face tu meseria reala de ziarist trebuie vreo 50 de insi sa faca cancan pentru click pe editia online, ca altfel ajungi freelancer. Nu exista presa in Romania. Ziarele sunt aservite politic si nu fac decat sa scrie la foc automat pentru partidul care ii plateste, iar restul ziarelor sunt cancan si scandal. Asta e si gsp, un tabloid sportiv online. Goana dupa senzational, vulgaritate, scriitura agramata si indoielnica, articole scrise la minut de pe facebook si titluri tipice de tabloid care n-au treaba cu continutul. Din punctul meu de vedere presa a murit de mult.

tristan  •  17 februarie 2014, 8:34

Eu m-am bucurat ca EVZ are datorii la stat! Nu vorbeau ei de performanta, omul de dreapta, etc., dar salutau impozitul forfertar si alte masuri care au lovit in mediul privat? E usor sa comentezi cand esti sprijinit politic, dar cand ajungi sa depinzi de piata te plangi ca n-ai voie sa ai datorii la stat!

Cătălin Tolontan  •  17 februarie 2014, 16:55

Comentariu de la Ciprian Ene:

Bună ziua,

Nu arunc cu piatra. Îmi permit să vă spun părerea mea.

Unde suntem acum:

Editorial – OK, acceptabil. Sunt prezenţi în România mari editori (De Agostini, BurdaRingier, Sanoma până mai ieri).
Tipar – tipografii moderne, nu se pune niciun fel de problemă.
Distribuţie – jale.

Îţi pui întrebarea “Cum editorii (dintre cei mai sus enumeraţi) au curajul să investească pe o piaţă în care nu doar că nu ştii dacă îţi mai recuperezi banii, ci te şi loveşti de o lipsă totală de profesionalism la foarte multe societăţi de difuzare. Trebuie să fii cel puţin inconştient să investeşti editorial, în promovare şi să nu te intereseze deloc distribuţia. Nepăsarea marilor case de editură, ani la rând, cu privire la distribuţie a dus la situaţia de acum. Să nu omitem să spunem că distribuţia a însemnat un punct nevralgic de la începuturi, nu doar acum.

Când s-a înfiinţat ACCES PRESS mulţi naivi din domeniu au zis că s-a rezolvat problema.
Nici pe departe. Sigurul lucru bun a fost că oraşul a devenit ceva mai frumos, chioşcurile arătând mai bine decât vechile tarabe. În rest…
A apărut “ghişeul”, bariera dintre produs şi cumpărător fiind evidentă.
Societăţile de difuzare nu au mai plătit locaţiile la primăriile de sector, au devenit chiriaşi la Acces Press, plătind de 7-8 – 10-20 ori mai mult decât la primărie (dacă la Primărie se plătea 1-300 lei/chirie, la Access Press chiriile erau de 700-3000 lei, în funcţie de licitaţie.
Proprietarul Access Press a devenit peste noapte “jucător”: important.
Aşa au putut să apară firme precum Bludot, Press Point, firme de care s-a vorbit şi care au avut o relaţie specială cu Hiparion.

Care este situaţia în acest moment?

Pe de o parte:

– Mai sunt încă societăţi de difuzare a presei care au drept scop păcălirea furnizorilor; mai puţine în provincie, mai multe în Bucureşti.
– Societăţile de difuzare sunt secătuite. Nu au capital de lucru, nu pot investi (în marfă – presa sau produse complementare).
– Lupta permanentă cu primăriile de sector. Ba nu arată bine chioşcul, ba în locaţia X nu mai trebuie să existe chioşc de ziare, ba nu ai voie să vinzi şi alte produse decât presă. S-a ajuns la situaţia hilară de la Big Berceni, unde sunt aliniate toate chioşcurile pe o alee în parc, în afară traficului.
– Vânzătorii care învaţă din mers meserie, deşi ei vând informaţie, vând cultură si ar trebui să aibă o minimă pregătire, să ştie cum să expună, cum să prezinte.
– Comisioanele de distribuţie sunt relativ mici, adică venituri mici pe fondul scăderii masive a vânzărilor.
– Proprietarii firmelor de difuzare parcă nu sunt oameni de afaceri, nu investesc în nimic cu bani proprii, ci numai cu banii editurilor. Ăsta nu mai este om de afaceri.

Pe de altă parte:

– editori mari şi mai puţin mari care se chinuiesc să vândă, să încaseze;
– dispariţia multor publicaţii;
– investiţii în promovare scăzute.

Ce este de făcut?

Chiar nu ştiu.
M-aş opri totuşi la câteva idei:

Uniunea editor – difuzor.
Nu sunt duşmani, nu sunt concurenţi, ci trăiesc ambii din aceeaşi piaţă. O apropiere mult mai mare ar fi de bun augur, cred eu.

Eliminarea “plictisului” proprietarilor de firme de difuzare.
Învăţaţi cu vânzări mari, cred că acum nu mai merită să faci vânzare de presă. Dar nici nu renunţă. Şi aşa mai mult încurcă.

Însănătoşirea sistemului

Plecând de la exemplul MAV Distribution se poate înţelege că o firmă poate să treacă prin momente dificile. Se intră în insolventa şi, după un oarecare timp de “observaţie”, se decide dacă firma poate să ducă la bun sfârşit un plan de restructurare sau se alege direct lichidarea. E legal şi normal.

Ce face MAV Distribution? Îşi mută activitatea pe alte societăţi făcând cesiuni de creanţă cu unii, păcălind pe alţii. Asta seamănă a înşelăciune, rămânând în piaţa un om care acum 2 ani lucra pe Millenium Press, acum 4-5 ani pe Symetria, acum nu ştiu câţi ani pe Eliptic şi tot aşa.
Peste doi ani de zile (va mai fi presă, în mod sigur) vom afla că îşi mută activitatea pe o altă societate, venind rândul altor editori să rămână cu buză umflată.
Legat de această poveste (MAV), Convergent ce poziţie a adoptat?

Comisionul de difuzare este totuşi mic. Poate şi zgârcenia editorilor a dus la situaţia actuală, care pare fără ieşire.

Eliminarea celor care au drept ţel păcălirea furnizorilor

Clarificarea relaţiilor dintre primarii şi vânzătorii de presă.

Altele pe care acum nu le ştiu sau nu mi le amintesc.

Aceste lucruri se pot realiza doar prin implementarea unor regului acceptate de toată lumea: licenţa de difuzare.

Un om important din presa scrisă mi-a spus că aşa ceva ar fi împotriva normelor europene. Probabil, nu ştiu, n-am cercetat. Dar cum se distribuie informatie, cultură, nu văd de ce televiziunile au un CNA al lor, cu reguli şi toate cele, iar presa scrisă nu.

Aceasta licenţă, acest acord trebuie agreat, însuşit, în primul rând de editori.

Pe domeniul public poţi vinde presa (carte) doar dacă eşti posesorul licenţei de difuzare.

Şi prima condiţie a posesorului de licenţă de difuzare este să-şi respecte contractele cu furnizorii.
Nerespectarea contractului cu editura X duce, după avertizări, înştiinţări, concilieri, la sistarea aprovizionării difuzorului respectiv cu orice fel de marfă, de către TOŢI furnizorii.

De exemplu, nu contează că BURDA nu are probleme cu difuzorul respectiv.
Nu trebuie să se teamă că-i scad vânzările, pe termen lung are de câştigat şi el, şi toată piaţă.
Ar mai fi, dar…

Multumesc,
Ciprian Ene

P.S.
1.Rodipet – pe structura Rodipet se putea face o societate, care să-i aibă drept acţionari pe cei înscrişi la masa credală. A fost o propunere în acest sens, însă nu a interesat pe nimeni.

2.Care este rolul Clubului Roman de Presă, mai există?
Au fost înfiinţate fel de fel de patronate, asociaţii. Nu au nicio iniţiativă sau nici ele nu mai sunt?

Să faci un ziar bun, o carte bună, e doar jumătate.
De jumătatea cealaltă nu a vrut să se îngrijească nimeni. Au spus că nu este treaba lor.
Acum au constatat că este. Dar… se pare că este târziu.

Tolo sau Tucă | Studenții scriu cu spor  •  4 martie 2014, 18:20

[…] ales doi autori care scriu pentru același trust (Intact Media Group): Cătălin Tolontan, „Insolvențe în serie pe piața de difuzare de presă” și Marius Tucă „Vize pentru […]

Mircea  •  8 martie 2014, 13:46

Daca stirea de pe HotNews referitor la alianta cu Ringier este adevarata , felicitari ! Cam tarziu se intampla dar este un pas inainte . E cazul sa se faca curatenie si in distributia de presa nu doar in sport si politica .

Zozo  •  18 aprilie 2014, 14:04

Va salut,
Vad ca nimeni nu pomeneste mai in detaliu de cancerul presei incepand din anul 2006 si pana in present sub diverse titluri.

Regii tepelor in presa sunt in ordine:Dan Vasile,Cristian Racz,Lucian Veghes,Catalin Turcu.

Firmele detinute:Hiparion Distribution=Presspoint Distribution=Local Curier=Casa de difuzare presa. Ultimii doi indivizi impreuna cu ajutorul sustinerii politice au pus in genunchi piata presei scrise.

Au fost ajutati in jaful lor nebun si de onorata firma Burda Romania care prin al sau director stimabil Sandi Apostoloiu au furat impreuna pe rupte.

Toti au conturi grase in banci,case la munte si in delta.Asta ar trebui sa anchetati domnule Catalin Tolontan si sa sesizati organelle de urmarire penala.

Va garantez ca veti gasi banii lipsa din presa. Numele din spatele lor sunt:Sorin Blejnar,un purtator de cuvant al presidentiei si nu numai.Spor la treaba.

Adiana  •  8 mai 2014, 21:10

Buna seara!
Am o problema cu revista ‘Click pentru femei” – am trimis ‘POVESTEA MEA” IN 14.02.2014 mi-au publicat-o si de atunci, ma tot mint, trimit mesaje mincinoase, si tot taraganeaza plata celor 200 lei oferiti ca premiu, ba ma si jignesc si ma acuza pe nedrept. Mi-au scris ca sunt ‘MII IN SITUATIA MEA” ceea ce este grav, tinand cont ca nu au renuntat la aceasta rublica si in continuare femeile scriu si tot asa …. se poate face ceva? unde sa scriu sa-i reclam?
BAFTA!
Adiana

Manea Mihai -Manager MANPRES  •  24 septembrie 2014, 22:18

Salutare, ce pare ciudat este faptul ca nimeni nu aduce in discutie si hotia practicata de firmele de difuzare presa dar in regim de abonament. Si cand spun hotie ma refer la faptul ca au incasat in avans banii de la abonati si au fugit cu ei.
Printre aceste firme de difuzare abonamente presa, care la randul lor au dat tepe editorilor amintim in ordine : SC
Zirkon Media SRL, SC Mirion Press SRL alias Abopedia, SC Media Press SRL, SC interpres SRL, SC MT Press SRL, SC Infoerotrading SRL, SC Alibris Distributie SRL, SC Quantax SRL, SC Amco SRL, SC Ina K Baia Mare SRL.
Cat despre cele mai mari tepe date editorilor amintim aici 3 la numar: pe primul loc este HIPARION, alias Rauta Kirja, alias Press Point si acum numindu-se Burda Romania ( daca este se ne luam dupa faptul ca in 2013 Burda Romania a preluat Press Point – acest aspect vazindu-se in cifra lor de afaceri din 2013 de 20.000.000 lei si respectiv in neplata editorilor).
Pe al doilea loc este symetria care efectiv de 15 ani, tepele financiare acumulate catre editori au depasit valoarea tepei date de Rodipet ( locul 3) in 2009 editorilor.
Clar : indiferent de situatie toate tepele s-au putut da numai sub supravegherea atenta a editorilor – cum spune Mircea Badea ” cu para-n darat construim presa in Romania.

Alexandru  •  4 decembrie 2014, 4:25

Tocmai Manea Mihai vorbeste?!? Dle Tolontan, Manea Mihai este cel care a pus umarul la prabusirea Rodipetului. El, in calitatea de Director de abonamente la Rodipet, si-a infiintat in 2007 (cu 2 ani inainte de prabusirea Rodipetului) firma Manpres (firma direct competitoare Rodipet). A plecat din Rodipet cu toata baza de date a firmei (nume de clienti, adrese, contacte, etc) punand astfel pamant pe mormantul Rodipetului. Cand Rodipet a ramas fara clientii sai, datorita faptului ca i-a luat Manea la Manpres, a intrat in insolventa. Exista chiar si un proces pe numele lui Manea Mihai intentat de catre rodipet in 2007.
Dar de ce nu vb Manea si cum reuseste an de an sa convinga toate institutiile publice sa semneze contract cu Manpres chiar daca cumpara mai scump de la ei. Pai sa luam pe scurt ca si studiu de caz cele mai importante firme de distributie care au intrat in insolventa in ultima perioada.
Interpress – contract cu Adevarul Holding de distributie a ziarelor impreuna cu cartile de colectie. Ce face? investeste in personal si echipamente (masini) Ce se intampla dupa un an? Adevarul nu mai colaboreaza cu ei si sunt nevoiti sa intre in insolventa
Zirkon – Salveaza Adevarul Holding, in momentul cand Adevarul aveau conturile blocate datorita tepelor pe care le-au dat si erau in insolventa, semneaza contract de distributie si cedeaza firmei Zirkon toata distributia publicatiilor editate de catre ei. Asta include si incasarea banilor pentru abonamente, deoarece colaboratorii Adevarul nu mai plateau in contul de colectare al executorului, plateau in contul Zirkon iar zirkon mai departe….stiti Dvs. unde plateau si la cine. Astfel s-a ocolit falimentul Adevarul Holding. Ce face Adevarul cand si-a revenit? anuleaza contractul cu Zirkon si ii lasa pe oamenii aia cu o groaza de datorii – au investit foarte multi bani in personal si echipamente (masini) pt a putea onora intelegerea cu Adevarul. Vedeti cum o singura editura a omorat 2 companii de furnizare abonamente? …Mai departe, sa trecem la Mirion Press.
Mirion Press nu „s-a bucurat” de nicio colaborare cu vreo editura, ba din contra, majoritatea editorilor ofereau firmei Mirion Press contracte mult inferioare fata de ce ofereau lui Manpres sau Zirkon – spre ex. daca lui Manpres, pt un serviciu de contractare si distributie ii ofereau un discount de 40-45% din valoarea unui abonament, Mirion Press primea 25-30%. Mirion Press a incercat sa-si atraga clienti noi prin calitatea serviciilor prestate si prin pretul oferit. Asta a dus in decursul anilor la niste datorii care s-au cumulat si s-a ajuns in situatia acesta. Mirion Press nu avut „prieteni” in institutiile de stat sa-i ofere contracte dupa contracte la preturi convenabile. Mirion Press s-a luptat pentru fiecare client si l-a castigat cinstit! Cum va explicati Dle Tolontan urmatoarea „coincidenta”: Pentru anul 2013 (cand legea achizitiilor publice obliga autoritatea contractanta – adica statul sa cumpere prin achizitie directa de maxim 15000 de euro), Curtea de Conturi a Romaniei cumpara de la Manpres abonamente de aproximativ 25.000 de lei iar anul urmator, cand plafonul a fost ridicat la 30000 de euro, aceasi institutie, cumpara abonamente de aproape 100.000 de lei prin achizitie publica directa de la Manpres….Nu este ciudat? adica oamenii aia, de la un an la altul s-au decis ca au nevoie de 4 ori mai multe abonamente decat in anul precedent? in conditiile in care nu s-au facut angajari?!?!!? Si cate alte institutii sunt in aceeasi situatie 🙂
Cu astfel de lucruri a trebuit sa se lupte Mirion Press. Cu o piata in continua scadere + o concurenta neloiala. Daca mai adaugam si plata catre statul roman a contributiilor (diferite impozite, contributii , etc) insolventa nu era decat o problema de timp.
Vorbea Manea mai sus ca „au fugit cu banii”. **** Daca cineva vroia „sa fuga” cu banii o facea la inceput de an atunci cand se aduna banii de la clienti. Nu in luna septembrie la sfarsit de an cand majoritatea contractelor erau pe sfarsite. Asta este doar o minciuna sfruntata marca manea mihai.
De cat sa umple paginile de net cu minciuni, acest *** de la manpres ar putea sa povesteasca cum reuseste sa aibe „prieteni” in cele mai importante si in majoritatea institutiilor de stat din Romania. Cred ca ar avea ce povesti. Sau sa povesteasca cum a inceput in 2007 sa se duca la fiecare client al Rodipet cu un pachet de cafea Jacobs pentru a-l convinge sa semneaza cu manpres…. **** manea mihai…un sincer ****

MANEA MIHAI  •  12 aprilie 2016, 11:33

Buna ziua, fata de atacul mizerabil de mai sus in care respectiva persoana [ de o calitate indoielnica ] mi-a adus cuvinte jignitoare si vulgare, fac urmatoarele precizari simple si verificabile: 1. CONVERGENT MEDIA editorul ziarului Gazeta Sporturilor ofera catre MANPRES de 10 ani un comision de 25% pentru un serviciu de contractare si distributie din valoarea unui abonament; 2. Editura INTACT PUBLISHINGditorul ziarului Jurnalul National ofera catre MANPRES de 10 ani un comision de 26% pentru un serviciu de contractare si distributie din valoarea unui abonament; Deci afirmatia domnului privind un comision mare de 40-50% acordat catre MANPRES pica; 3. RODIPET cand a intrat in insolventa, in 2009, avea acelasi numar de abonati pe Bucuresti raportat la anul cand am plecat eu din el, in 2007, mai putin cu 10 institutii bugetare, care au fost castigate in urma unor licitatii unde au participat peste 4- 5 firme de abonamente; in 2008-2009 o institutie bugetara incheia pentru un an de zile contracte cu 5- 6 furnizori de abonamente. 4. referitor la faptul ca o institutie bugetara poate cumpara de o valoare dubla sau tripla in urmatorul an, va pot spune ca acest lucru se intampla peste tot si-n privat, daca opertaorul economic livra toate publicatiile si nu pacalea clientul . 5. in luna august a anului respectiv, prin onorarea a doar ziarelor din contract, matematic inseamna ca aveati onorat o proportie de 30% tinand cont de comenzile clientilor din acel an; mai mult, foarte multe ziare nu le aveati platite la editori pe tot anul 2014; este de notorietate faptul ca ati putut pacali si un editor mare international Financial Times si nu le-ati platit abonamentele livrate de ei catre dumneavoastra timp de 12 luni . Rusine sa va fie. 6. portofoliu de abonati/clienti MANPRES din primul an 2008, a fost castigat numai la licitatii publice unde au participat peste 4-5 firme concurente. mai mult, cum poti sa crezi ca un pachet de cafea iti poate aduce un contract de furnizare abonamente??!? 7. cum poate spune ca saracutul de el a ajuns sa aibe datorii, cand marja de profit o avea 25-30% ? eu unul nu pot intelege acest aspect; 8. Cum de clientii decid sa vina la MANPRES si nu la el? simlu; asa cum au decis atat Convergent Media si Intact sa vina clienti la MANPRES - contand facilitatile oferite: plata lunar dupa livrare, un pret bun si servicii bune. Neputinta te aduce la o stare de fustrare. Ce nu a invatat acest domn este faptul ca doar clientii dicteaza in piata cu ce firma lucreaza dupa raportul servicii de inalta calitate oferite si pret. Clientul analizeaza, se informeaza si decide daca cumpara sau nu servicii de la o firma fara sa mai fie pacalita. Ce a avut MANPRES si celelalte firme nu au avut: in primul rand respect fata de editorii furnizori, in al doilea rand respect fata de clienti/abonati si-n al treilea rand 10-12 ore de munca asidua zi de zi.

Comentează