Vreți să vorbim la ICEEfest cum face google în România de zeci de ori mai mulți bani decît declară?!

Pe o piață muribundă, o companie aspiră mai mulți bani din publicitate decît vă puteți imagina!

luni, 8 iunie 2015, 4:09

Dragoș Stanca explică de ce, în opinia lui, ICEEfest, festivalul care se va desfășura joi și vineri la București, merită o vizită. Printre altele, ca să punem într-un context global experiențele locale. Disclaimer: Dragoș e fondatorul poveștii.

Alt disclaimer: vom susține și noi o prezentare și un panel despre discursul urii din comentariile pe net și despre ce se poate face. Am mai zis asta așa că nu insist.

Dar mai e ceva despre care se vorbește extrem de puțin. Morcovul crizei din publicitate a ajuns nu doar la publisherii de ziare, ci și la agențiile de publicitate, la publisherii de net și la televiziuni. Google și facebook rad atît de mult din piața locală de publicitate încît, dacă sumele pe care le-am aflat sînt exacte, chiar și televiziunile și-ar tăia un deget de la o mînă pentru fiecare dată cînd ar livra un pachețel de mîncare în sediul google! Oricum asta vor ajunge să facă.

Fondată în 2008, filiala Google din România se numește GOOGLE BUCHAREST SRL. Firma a raportat Fiscului o cifră de afaceri de 1 milion de euro în 2011, 2,4 milioane de euro în 2012 și 2,8 milioane de euro în 2013. Dacă n-ar fi de plîns, poți să mori de rîs! Numai un singur client de e-commerce din România, nu-i dau aici numele, bagă în google mai mult decît afacerile raportate de companie la stat! Asta e informație confirmată. Un singur client din zecile de mii face mai mult decît declară firma!

Și facebook face fix la fel, numai că încasările facebook sînt de cîteva ori mai mici decît ale google. ”Mai mici” înseamnă, la nivelul României, sume enorme. Facebook încasează singură în România mai mult decît toată piața de publicitate online de display (bannere pe siteuri) din țară. Mai mult de alea 25 de milioane de euro estimate de IAB ca piață de net în România!

Așadar, facebook face singură mai mult decît ”toată piața”, iar google face de mult mai multe ori decît facebook. Ca să înțelegeți cît e piața reală.

Toată planeta are problema ”ficțiunii fiscale” practicate de google. Dar nicăieri nu s-au prăbușit ziarele atît de mult și nicăieri nu ia google un procent gigantic dintr-o piață de publicitate, de media, de branding și de creație pe care aproape toată lumea pierde sau cîștigă atît de puțin că nimeni nu vrea să mai investească în conținut și în lucruri de calitate.

Dacă o firmă de detergenți, de gogoși, de construcții sau de IT ar raporta o cifră care e doar o fracție infimă din încasările reale, ANAF i-ar bate la poartă în cîteva zile. Despre asta mi-ar plăcea să vorbim la ICEEfest!

Sigur, google e vizionară, a schimbat lumea, inspiră și face lucruri formidabile, dar în acest ritm ar putea să devină bibliotecarul gunoiului universal. Despre asta merită să vorbim joi și vineri!

 

Comentarii (40)Adaugă comentariu

Vulpea Antifoc  •  8 iunie 2015, 16:23

Asta chiar e un subiect interesant, si da cifrele pe care le declara sunt de rasul curcilor..

George  •  8 iunie 2015, 16:32

De parca ar fi valabil numai pentru Google…

Edi  •  8 iunie 2015, 16:41

si 3,5 mil euro in 2014 cu 12 angajati.

Cătălin Tolontan  •  8 iunie 2015, 16:45

@edi: 3,5 milioane de euro, adica nu jumatate, nu de zece ori, ci de zeci de ori mai putin decit ia real din piata 🙂

Edi  •  8 iunie 2015, 16:47

si totusi cum fac platile daca-i vorba de firme mari ? Cash cu baxul ?

Cătălin Tolontan  •  8 iunie 2015, 16:52

@edi: contracte directe cu google irlanda. Deși publicitatea e plătită de companii din România pentru a atinge piața din România.

vasim  •  8 iunie 2015, 16:53

Trebuie vazut ce declara la cifra de afaceri.
Probabil ca nu declara banii din publicitate pe care firmele le contracteaza online, chiar daca este pentru piatza din Romania.

lemon  •  8 iunie 2015, 16:54

Deci e teaser, va vorbi cineva despre asta la ICEEfest? Sau tre’ sa ne luam bilet la eveniment ca sa aflam daca da sau nu? ( „e ieftin” zice dl Stanca :)))

Rat Hat  •  8 iunie 2015, 16:59

Daca contractele sunt facute cu Google Irlanda (unde e si hubul EMEA al lor), nu ai ce sa faci… Doar sa incerci sa schimbi anumite legi in interiorul UE, ceea ce insa ar fi foarte dificil.

Rat Hat  •  8 iunie 2015, 17:03

Oricum, paradisul irlandez in materie de taxe pe profitul corporatilor e pe duca:
http://www.economist.com/news/business-and-finance/21625444-irish-government-has-announced-plans-alter-one-its-more-controversial-tax-policies

Catalin  •  8 iunie 2015, 17:05

Oare care va fi solutia Romaniei? Or sa zica asa: nu putem retine la incasator (Goolge Strainate SRL) impozite. Hai sa impozitam la cel care da.

Ce ar fi daca s-ar da un impozit: toti cei care fac reclama, platesc o taxa de 16% (gen vama over internet pe servicii de reclama). E ca si cum Google ar fi obligat sa plateasca 16% (si astfel ar mari preturile – fortat stiu).

Problema este dificila si nu stiu daca avem un stat care sa stie sa puna problema fara sa loveasca pe cine are la indemana: cetateanul roman.

Toma  •  8 iunie 2015, 17:05

Iar ai gasit un alt vinovat pentru moartea presei din Romania. Doar patronii si ziaristii nu au nicio vina. :))

Google nu face publicitate pe cer, ci tot pe pagini romanesti. E drept, isi ia un comision consistent, dar banii aia nu intra toti la Google in buzunar, ci ajung la publisheri.

Cu Facebook e la fel. Voi umpleti Facebook-ul cu tot felul de ineptii pentru ca va convine un trafic irelevant. Traficul de pe Facebook va convine, dar vreti ca Facebook sa munceasca gratuit pentru voi. Facebook ofera continut relevant (sau macar se straduieste). Presa in schimb se intrece in clickuri pe baza de articole scrise pe closet.

gf  •  8 iunie 2015, 17:16

D-le., desi sunt totalmente de acord cu subiectul si opinia dvs., nu pot sa nu remarc ipocrizia aferenta. V-ati trezit in calitate de invitat la eveniment sa va luati direct de un alt participant si, indirect, chiar de organizator. Asta ptr ca firma organizatoare este principalul pilon Fb in Ro, iar Fb are exact aceleasi practici de ocolire a fiscalitatii locale precum Google. E ca si cum m-ati fi invitat pe mine la o conferinta GSP si eu as fi propus ptr. discutie niste practici ‘mai gri’ in politica ziarelor, respectiv firmei dvs. Nu inainte, nu dupa, ci fix in timpul conferintei la care am fost invitat.
Deasemenea presupun ca stiti ca Google factureaza veniturile din advertising din Irlanda si nu de pe srl-ul din Ro, dar banuiesc ca n-ar fi dat atat de bine in articol. Mai stiti de asemenea si ca incasarile de 20 mil ale lui Google in Romania sunt nimic in comparatie cu miliardele pe care le face anual in pietele vest europene. Si ca lupta ptr. reglementarea gigantilor din online e una globala in care sunt implicati jucatori mari, nu e o lupta pe care sa o rezolvati dvs. la o conferinta.
Stiti lucrurile astea, iar eu sunt convins ca, de fapt, nici macar n-ati avea tupeul sa propuneti acest subiect.

Cătălin Tolontan  •  8 iunie 2015, 17:18

@gf: pai eu tocmai am propus subiectul, nu ca ar fi o chestiune de tupeu.

Si nu, google nu face in Romania 20 de milioane de euro, mai uitati-va, va rog, inca o data in text. Facebook face mai mult de 20 de milioane, iar google face muuuult mai mult 🙂

gf  •  8 iunie 2015, 17:27

@Tolo: Tupeu e daca-l discutati la iceefest nu pe blog. In textul dvs. nu apar decat niste prezumtii speculative, nu cifre exacte, asa ca dati-mi voie sa nu stiu cat face G pe piata din Ro. Oricum, comentariul meu nu se lega neaparat de cifre pe care se pare ca nu le stim, ca altfel aveam niste referinte, se lega de cat de inoportun mi se pare mie topicul dvs in contextul dat.

Cătălin Tolontan  •  8 iunie 2015, 17:34

@gf: am inteles. Dvs vi se pare inoportun, va respect opinia, eu am alta.

Investigatii  •  8 iunie 2015, 17:54

Ar fi de vazut cate tranzactii au loc direct in Irlanda si, mult mai important, daca oamenii care le fac sunt inregistrati ca operatori intracomunitari. Aceiasi situatie este si la Carrefour sau Kaufland, ca tot sunt acum sub investigatia DNA ultimii dintre ei. Singura diferenta este ca la Google se face tranzactia direct in Irlanda, in vreme ce la alte multinationale se face incasarea in Romania, dar se platesc niste redevente afara si astfel se diminueaza profitul

Tolontan ACUZĂ Google și Facebook de evaziune fiscală în România! | Reporter Virtual | Portal  •  8 iunie 2015, 18:00

[…] facebook. Ca să înțelegeți cît e piața reală”, a scris jurnalistul Cătălin Tolontan pe blogul […]

mihai  •  8 iunie 2015, 18:07

+ 1 @ toma

la comentariile de genul asta de ce nu raspunzi, marite tolo?

shane  •  8 iunie 2015, 18:09

ce chestie cu demersul asta al tau, Tolo. uite aici o solutie UK-made pentru ce inteleg eu ca fiind aceeasi problema: http://www.theguardian.com/business/2014/dec/03/autumn-statement-2014-osborne-to-introduce-google-tax
anaful trebuie ca nu stie de chestia asta, ca altfel nu stiu ce sa spun. in fine, astept cu mare interes sa vad cat de mare iese, de data asta, focul asta pe care il starnesti tu 🙂

cristian007  •  8 iunie 2015, 18:10

Ironic, hotii striga hotii.In ziua in care pe GSP nu o sa gasesc titluri special tilcuite sa iti fure un click, atunci o sa va iau in serios. Pana atunci vedeti-va barna din ochiul dumneavoastra.Cat despre mecanismul prin care Google ia bani, este unul onest…fiecare click dat pe reclama clientului de catre un utilizator este inregistrat si apoi platit. Per total, eu cred ca vina este a industriei de publicitate romane, infestata de plafonati…exemplu campania NN, absolut stupida, plina de clisee, care probabil o sa l trimita pe client exact in bratele Google. Cat despre publicitatea in ziare…e greu sa faci publicitate pe hartie igienica….si ma refer aici exact la calitatea hartiei.

Costi  •  8 iunie 2015, 18:18

in general firmele cu capital strein sau filiale ale marilor companii internaționale nu dau 2 bani pe anaf-ul nostru. Il fentează mai ceva ca messi. De ce ar fi google si Facebook altfel?
P.s. : știu o mulțime de firme cu nume gen xxxxxxxx romania SRL si cu cod fiscal de Bulgaria numai la mișto sa păcălească clienții si cand iti vine factura vezi ca prețul nu are TVA ca e factura de Bulgaria .

Albert  •  8 iunie 2015, 18:54

Cătălin, tu știi sumele reale? Sau, de cînd cu teddy e mai safe să nu dai cifre? Altminteri, dacă e așa cum spui tu, (ceea ce sper că nu e) atunci e mult mai grav decît își imaginează oricine. Cît ar putea să ia google? 50 de milioane pe an? 80? bate Pro-ul?

Vlad  •  8 iunie 2015, 19:02

Domnule Tolontan, nu mai dezinformati. Dupa cum vedeti nu exista shopping ads in romania si la text ads nu se triggeruieste nimic pe termeni populari „iphone 6, xbox, playstation samd.”, asa ca sunt tare curios care e retailerul ala mare. Aveti dreptate pe de o parte, dar pe de alta companiile astea nu fac atat de multi bani cum credeti dumneavoastra.

Cătălin Tolontan  •  8 iunie 2015, 19:55

@albert: e mai grav decit am banuit si eu, si tu, si oricine altcineva. Nici mie nu mi-a venit sa cred, dar exista confirmari pe bucatile care compun intregul.

@vlad: de fiecare data ma amuza cum cititorii cred ca nu avem informatii. Si, dupa ce ele se confirma, devin ale tuturor. De fapt, dincolo de o frustrare umana, acesta este in fond rolul presei.

Tik  •  8 iunie 2015, 23:49

E ilegal? Atunci e imoral? N-ar fi prima industrie sau primul domeniu de activitate care se stinge din cauza ca lumea se schimba. Kodak in 2000 avea zeci de procente din piata, azi nu mai exista. In rezervatii omenirea conserva mediul pentru speciile protejate, in lumea libera adaptarea la mediu e conditie a supravietuirii. Sa declaram gazetaria pe hartie scrisa specie protejata nu cred sa fie solutia. In mediul online sunt romani de-ai nostri care fac bani frumosi, doar ca nu in publicitate. Din partea mea Facebook nu cred sa fi castigat vreun cent dar ce-i de facut daca unora le place dea click-uri pe pagini clocite peste ocean.
Mult mai grave imi par afacerile corporatiilor cu sedii internationale care refactureaza marfuri sau servicii pana aduc sucursala locala la profitul minim care lor le pare acceptabil.
Situatie ca cea de mai sus s-ar rezolva simplu: decat impozitul pe profit, mai bine un impozit universal pe cifra de afaceri. 2.5% pe orice ban miscat e de tz ori mai valoros decat 16% pe un profit inexistent.

Alex  •  9 iunie 2015, 9:18

De Apple tocmai au inceput sa se ia pentru ocolirea fiscalitatii si, ca sa vezi, tot prin Irlanda. Se zice ca ar fi vorba de 70 de miliarde de dolari paguba in patru ani. Probabil Google o sa urmeze si el. Si s-ar putea sa mai vedem niste amenzi astronomice din partea CE.
Dar e foarte bine ca discutati acest subiect in Romania. Poate ca in afara celor cale nu le pasa unde se duc banii mai sunt si unii care nu stiu.

Manu  •  9 iunie 2015, 9:36

Nu aveti â la tastatură?????

Dan Masca  •  9 iunie 2015, 10:00

Catalin Tolontan, a ajuns in Romania subiectul dupa multi ani de zbateri si dezbateri?
Vedem doar efectele si nu pricepem cauzele?

Altii prin vest discuta de multi ani despre ceea ce se numeste STAT inteligent.
Noi, cu lipsa libertatii politice si economice, nu prea avem decit sa constatam, deoarece din pacate nu suntem in stare de altceva.

Din pacate pentru tine si altii din presa,nu Google si Facebook sunt problema, ci ceea ce se intimpla in Romania, de jos din comunitati, deoarece nicaieri in tarile de afara nu se intimpla ce se intimpla la noi.

Nicaieri ,de exemplu, vicecampioana La fotbal, nu se asociaza cu primaria, nu are antrenor platit din bani publici, in timp ce presa offline si online locala este cumparata de politicieni prin contracte de comunicare.
Nici dracu nu vrea sa isi faca reclama pe siteurile lor. Nu au continut, nu au profesionalism si etica.

Asa ca ne ducem unde avem libertatea si neutralitatea, adica internetul si produsele si serviciile, care le ofera.
Ca ii spune Google sau Facebook nu conteaza.
Romania primeste bani de la UE, asa caa doare in cot ca UE ea bani de la
irlanda si ajung in Romania si ca banii sunt facuti de la mine.
Asa cumpar o multime de servicii si la fel vind din Ro, unde impozitul pe venit este mic, iar la programatori astia ai nostri l-au facut zero.
Asta nu este concurenta neloiala? 😉

Marian  •  9 iunie 2015, 10:43

Trebuie sa fii cretin sa platesti impozit la o tara condusa de Victor Ponta si de Dan Voiculescu. Si eu incerc sa fentez acest ANAF care ii ocoleste pe hotii tarii dar in schimb se iau de cei care creeaza locuri de munca in Romania. E o campanie tipic comunista, la care Tolontan e arondat din spirit de turma si pecuniar.

Tolontan DEZVĂLUIE cum fentează Google ANAF-ul: Semnează contractele pe Irlanda! | Reporter Virtual | Portal  •  9 iunie 2015, 11:00

[…] de fiecare data ma amuza cum cititorii cred ca nu avem informatii. Si, dupa ce ele se confirma, devin ale tuturor. De fapt, dincolo de o frustrare umana, acesta este in fond rolul presei, spune jurnalistul pe blog. […]

Andrei  •  9 iunie 2015, 17:59

In primul rand felicitari pentru topic . In viziunea mea publisherii ar fi cei care ar trebui sa ciuleasca atent urechile. Problema nu este la G sau FB , ar trebui sa incepem cu inceputul si sa cunoastem si sa recunoastem adevaratele probleme ale online-ului romanesc . In primii ani de existenta al online-ului romanesc ………( ex. Regii si publisher mari ) nimeni nu stia de unde sa il apuce cu atat mai putin oamenii care erau de print prin excelenta. Asta a fost prima greseala ca oamenilor de print le-a fost dat sa valorifice si contentul online. Pentru dansii online-ul era ceva ce o sa treaca o moda , un capriciu al vremurilor si mai ales un copil teribil care ameninta sa le ia painea de la gura , o corvoada care trebuia tolerata . Si asa ,preturile pe online la inceput destul de maricele pentru a ajuta o piata emergenta au scazut prin metoda vanzarii la kilogram ( imi iei o macheta de 1 pagina in print iti dau bonus x numar de afisari online. De parca asta nu ar fi fost de ajuns piata s-a fragmentat fiecare entitate se lupta pentru o portie dintr-o placinta si asa mica iar preturile au scazut dinnou . Lupta nu s-a dat pe calitatea continutului ci in discount-uri si rebate-uri . De la discount-uri de 10 % – 20 % s-a ajuns rapid la discount-uri de 50% din pretul CPM . Asta era prin 2008 cand inca se mai putea negocia un discount cu un client /agentie. Si pentru ca tot aveam cele mai mari discount-uri din piata de media ne-am gandit sa dam si cele mai mari rebate-uri care in ziua de astazi nu sunt negociabile sunt la impuse. Un rebate de 30-40 % e ceva comun intr-o piata de 25 de mil de eur. Nu pretind ca sunt bun la cifre dar daca ai un pret de 10 eur cpm si dai un discount de 50% iar din ce a mai ramas dai un rebate de 40% ce ii mai ramane publisherului ? Bascai daca e un publisher care nu are forta proprie de vanzare si trebuie sa se vanda printr-o regie care are un commission cuprins intre 20 si 30 % ?Cu ce isi mai plateste un publisher exclusiv online oamenii sa produca content de calitate Pana aici Google si Facebook nu au facut nimic , ne-am “ajutat” singuri . Am putea sa discutam putin si despre oamenii care alcatuiesc nucleul hard de mari publisheri cu un cuvant de spus care, atunci cand s-au vazut amenintati de aparitia noi modalitati de plata ( Cost per click ) au hotarat sa nu mai vanda in regim CPC ( in loc sa hotarasca cum sa reglementeze acest nou trend asa cum era normal ) …. ce s-a intamplat de acum suntem invadati de cereri CPC SI CPL ( Cost per lead ) aceeasi oameni au rupt randurile si au lasat onoarea si binele pietei deoparte si au vandut initial in secret in regim cpc la numai o luna dupa istorica decizie…bineinteles ca agentiile au profitat si au avut un punct “forte” de negociere …ala imi da tu de ce nu imi dai daca nu imi dai sunt nevoit sa te scot din planuri pentru ca noi cautam performance .

Ar mai fi multe de spus dar esentialul este urmatorul. Nu Google sau FB sunt vinovati de starea actuala a industriei de online ci noi cei care am participat activ la distrugerea ei din fasa . De ce sunt site-urile dependente de veniturile din Google Pentru ca s-a impamantenit obiceiul ca agentiile sa plateasca publisherului / regiei la un termen de 90 -120 de zile pe cand Google plateste ca un ceas elvetian . Am si o solutie care este utopica dar care poate salva aceasta piata muribunda . Sa dam lui google ce e al lui si lui facebook la fel . Unul aduce incasari iar celalat trafic , daca nu ma insel cred ca aproape jumatate din traficul unui site in momentul actual este adus din Facebook . Asta nu ne impiedica insa sa reglementam lucrurile in ograda noastra . Pana cand PIATA reunita nu va construi un cod de buna practica pentru vanzarea publicitatii pe internet piata va ramana la o crestere de 2-3 % pe an in timp ce in UK depaseste volumul pe TV. Cum ar fi sa nu se mai accepte comenzi decat la CPM cu o valoare minima de 8 eur si asta pentru volume asumate Cum ar fi daca penalizarile pentru intarzieri de peste 30 de zile sa fie reale
Si vin si intreb in conditiile de mai sus cine ar avea nevoie de google ? Nu cumva am scoate toti codurile google de pe site-uri si am astepta ca advertiserii care platesc acum 0.05 eur per click sa plateasca 8 eur cpm Nu, nu ar muta si aceste bugete pe TV si nu ,nu ar dura mai mult de 2 luni pana sa se plieze toti pe noua realitate a pietei . Puterea care a fost cedata atat de usor s-ar intoarce in mainile producatorilor de content . E piata din .ro destul de matura sa is idea seama ca isi omoara content-ul pe zi ce trece ? Are cineva interesul de a participa la o astfel de initiativa ? Pana nu demult numele doamnei Prodan era CeaAlCareiNumeNuTrebuieRostit si multa vreme doua din cele mai mari publicatii online au respectat acest pact . Oare nu merita sa faceti un pact cu totii sic and e vorba de o industrie intreaga ? cateodata trebuie sa adopti masuri radicale pentru a te ridica din mocirla in care oricum tot noi ne-am bagat . Asta foarte foarte pe scurt . Poate ar trebui sa nu ne manie zecile de milioane pe care le iau din piata google sau fb ci ar trebui sa ne manie propia noastra impotenta . Nu spun ca ar trebui sa dispara campanile de performance dar ar trebui sa avem un cod bine stabliti in ce conditii se vinde in regim CPC sau CPL si la ce valoare ( pretul de 0,05 eur CPC ar trebui sa dispara din vocabularul agentiilor de media ) . Poate ca un topic mai bun ar fi urmatorul : Cum am ajuns aici si cum iesim ? Sau GOOGLE SI FACEBOOK isi fac treaba bine , noi cum ne-o facem ?

Daca ne referim strict la partea de evaziune fiscala atunci sunt intru totul de accord cu tine si ar trebui sa se rasfranga asupra lor toate rigorile legii. In materie de print nu ma pronunt dar nu sunt din tabara celor care ii canta prohodul .O sa se mai inchida din ziare dar asta nu e tocmai un lucru rau pentru ca vor supravietui cei care au un management bun si o politica de vanzari sanatoasa. In privinta bugetelor totusi proportia trebuie sa se schimbe , nu trebuie sa mai vina 90 % din print din mai multe motive . Impact , masurabilitate , interactivitate etc . My 2 cents in it.

Economie de bază cu banii de reclame Google și Facebook » nwradu blog  •  10 iunie 2015, 6:31

[…] citit de trei ori acest articol al lui Tolontan și nu m-am decis dacă glumește sau dacă visează cai verzi pe […]

Andrei  •  10 iunie 2015, 7:56

Domnule Tolontan,

Ați uitat să spuneți (sau nu ați observat în timpul research-ului) că pe facturile Google și Facebook scrie că TVA-ul se plătește în țara beneficiarului. Deci statul român mănâncă 24% din sumele investite de retailerul ăla mare care se termină cu mag.

Despre ce vorbim?!

Tolobolovan  •  10 iunie 2015, 8:29

Stimabile Tolobolovan, ai verifcat diferenta dintre Google Ireland si Google Romania? Ai verificat inainte sa scoti pe gura aberatiile acestea catre cine si de catre cine se fac platile advertiser-ilor/publisher-ilor? Nu trebuie sa raspunzi, raspunsul este unul cert pentru mine. Doar ca lipsa crasa de cunostinte tehnice si eminamente ziaristice, te face sa scrii despre tot ceea ce iti vine in minte, fara sa verifici inainte (oricum nu stii). Nu apar Google sau facebook, este clar ca si ele fac evaziune fiscala, insa, inainte de a face tam-tam pe o tema pe care nu o cunosti sub nicio forma (numai din exprimarea tehnica pe care NU o ai), invata sa te documentezi si mai presus de orice, lasa-te de sportul de performanta, este un domeniu cu care nu ai nicio tangenta. Pacat ca esti promovat si pacat ca promovezi numai aberatii.

De ce nu face GSP bani din online ~ Aurasmihai.ro  •  10 iunie 2015, 10:55

[…] In alt articol, domnul Tolontan confunda firma Google Bucharest (care probabil se ocupa de salariile angajatilor din Romania si de cheltuielile locale de promovare a serviciilor Google) cu Google Irlanda, firma care incaseaza banii din advertisingul venit de pe continent. Cititi mai multe la Nwradu, are un articol intreg pe tema asta. […]

Ciprian  •  10 iunie 2015, 11:39

Imi pare rau, dar sunteti complet pe langa. Eu zic sa reveniti la sport, ca la economie si online aveti aveti probleme mari in a intelege chestiile de baza.
Firma din Romania nu este cea care incaseaza banii din reclame. Platile se fac catre Google Irlanda si Facebook Irlanda. Firma din Romania este destul de mica, iar cifra ei de afaceri este reprezentata de banii primiti de la companiile mama pentru salarii, evenimente si cine mai stie ce…
Centrare, cap, gol…cam aici e nivelul 🙂

Cătălin Tolontan  •  10 iunie 2015, 13:34

@ciprian: asta auzim de 20 de ani. Sa ne intoarcem la numarat cornere. Sa stiti ca e un compliment, nu o insulta 🙂

Donkeypapuas  •  13 iunie 2015, 18:36

Câte exemplare vindea „Jurnalul” în ianuarie-februarie 2012 pentru că reflecat ceea ce se petrecea în Piaţa Universităţii? Şi la cât le-a scăzut tirajul în toamna lui 2013 pentru că tăcea chitic respectivul ziar în faţa demonstraţiilor din Bucureşti legate de Roşia Montană? Uite d-aia vă scad vânzările: de la prostituţia intelectuală dovedită.

jap jap  •  7 august 2015, 11:39

O experienta personala din primavara asta. Am o rabla de desktop, de vreo 12 ani, abia isi trage sufletul navigand. Monitor cu tub. N-am tv, ma mai uit online la emisiuni B1tv cand e ceva mai interesant. Imaginile sunt impiedicate. Obisnuiam sa inchid toate reclamele de pe pagina respectiva ca sa las, zic eu, mai mult suflu calculatorului sa afiseze streamul, audio macar, ca imaginea… Cand inchizi o reclama furnizorul iti da un chestionar sa alegi din 4 optiuni de raspuns la intrebarea, de ce inchizi reclama. Evident, niciunul gen „rabla mea are 12 ani”. Nu s-au gandit. Asa ca eu, un biet anonim din miliardele care ruleaza reclamele respectivei firme, inchideam badaraneste si aceasta pagina, fara sa aleg vreun raspuns. Pana, dupa cateva zile de asemenea samavolnicii din parte-mi, in care pagina cu raspunsurile nu s-a mai lasat inchisa, ma soma sa dau un raspuns. Internetul s-a revoltat, ma soma. S-a rasculat. Drepturile-i erau incalcate. Nefiind obisnuit sa rezolv proteste si revolte de-ale paginilor de internet, am inchis pagina brutal inchizand browserul. Mi s-a parut putin si ca ma insulta cu pagina aia cu lista aia succinta de raspunsuri imbecile imaginate de vreun programator imberb, impertinent si imigrant. Ei bine, pagina de internet s-a suparat de-a binelea pe mine, anonimul navigator, o treime dintr-o miliardime de internet. Din spatiul virtual, ca intr-un cosmar, s-a intrupat si aproape ca mi-a batut la usa. Peste o saptamana, tarrrrr, mobilul. „Alo, sunt de la o firma de sondaj al opiniei publice. Am dori sa va punem o intrebare. Ce fel de reclame ati prefera?” In general, deci nu „reclame pe internet”. Zic, amabil, nu ma intereseaza reclamele, sunt inutile in ce ma priveste. Vocea insista, avea nevoie de raspuns la aceasta singura intrebare a „sondajului”. N-am avut ce-i zice. N-am facut conexiunea imediat, ca nici prin vis nu puteam presupune ca ajung atat de departe cu insistentele si impertinentele. Adica sa-ti caute prin datele personale, sa-ti cotrobaie un neispravit de cine stie de pe unde din lume emailurile (ca eu nu mi-am dat, in ciuda insistentelor, numarul de telefon la vechea mea casuta de email transformata si aia, fara sa fiu intrebat, din simpla adresa intr-un cont stufos). Si pentru ce? Ca numarul meu de telefon nu l-am dat, n-am cont pe FB, nu am amici, in ultimii 5 ani nu am adaugat pe nimeni pe telefon. Singurul loc de unde impertinentii puteau sa scoata numarul de telefon erau cele cateva, probabil, email-uri cu CV atasat sau inca din altele putine rare mesaje personale. Probabil ca de la un incident din asta, in State, poti sa-ti indestulezi batranetele, sa-ti rezolvi toate problemele. Plus ca dai compania impertinenta pe mana organismelor UE care s-o mai scuture de o suma cu adevarat usturatoare pentru respectivii. Plus ceva PR negativ in presa, legat de modul in care pastreaza si folosesc datele personale, numai de asta duc lipsa.
Ah, n-am zis, dupa „sondajul de opinie”, s-au terminat reclamele cu papuci si monitoare, „personalizate” adica, si am avut parte vreo doua saptamani numai de reclame cu escorte, travel-girls, etc.
Niste impertinenti. Si cand ma gandesc ca suntem inca o lume multipolara, bipolara de fapt, si astia isi dau deja arogante ca si cand am fi o lume monopolara. Iar ei, guvernul mondial. Ce aroganti, adica un lant nesmintit, neintrerupt, de mitocani cu aere. De la programatorul ala scos din tufe, la sclavul ala care pazeste reclamele companiei, la seful lui cu doctorat in nimic din headquarters, la sluga-sef din Romania, la sluga-de-sluga care ma piseaza pe mine cu telefoane stupide si impertinente.

Comentează