Unitatea nefuncțională de arși din ”Floreasca” a fost realizată de sponsorul lui Oprescu, care a concurat singur. Firma: ”Am cîștigat corect!”

O investigație RISE Project continuă dezvăluirile Gazetei și indică legăturile dintre apropiații primarului și sistemul medical. Contactată azi de ziar, firma confirmă contractul de 9 milioane de euro, dar neagă că a fost cu dedicație

miercuri, 4 noiembrie 2015, 12:26

de Mirela Neag și Cătălin Tolontan

1a
1
Gazeta a luat la mînă caietul de sarcini unde a găsit exact dotările cerute de Spitalul ”Floreasca”, dedicate arșilor și livrate, dar nefolosite

Ieri seară, chiar în orele în care zeci de mii de oameni au ieșit în stradă, RISE Project a dezvăluit, într-o investigație semnată de Ionuț Stănescu și Roxana Jipa, că Unitatea nefuncțională de arși de la ”Floreasca” a fost construită de un om de afaceri partener cu familia lui Sorin Oprescu.

Firma Gemedica este deținută de Aurel Galea, sponsor al campaniei electorale al primarului Bucureștiului și partener de afaceri într-o altă firmă cu același Sorin Oprescu.

Acum înțelegem mai bine indignarea medicilor din Spitalul de Urgență Floreasca, în momentul în care au dezvăluit pentru ziar că această secție este nefuncțională.

”Noi operăm în săli normale, cu pericole crescute pentru cei arși, iar Unitatea modernă de arși nu funcționează din motive neștiute” chirurg de la ”Floreasca”

Luni, cînd am preluat, verificat și apoi publicat mărturia medicilor exasperați a fost o zi dificilă dificilă. În acel moment, medicii și spitalele erau în percepția publică populate exclusiv de eroi. Dintr-o dată, era incomod pentru șefii Sănătății, pentru cei de la ”Floreasca”, dar și pentru public să se afle că:

  1. Vreme de 15 ani, statul investise la Spitalul Floreasca peste 4 milioane de euro numai în echipament medical, 9 milioane de euro în total aflăm acum de la RISE Project, într-un pavilion special pentru arși.
  2. Investiția fusese făcută special pentru accidente colective, de mari proporții.
  3. Unitatea fusese inaugurată, în prezența ministrului Bănicioiu, pe 9 iunie 2015.
  4. Unitatea modernă nu a funcționat niciodată.
  5. Nimeni n-a fost tratat sau operat vreme de 7 luni de la inaugurare și nici unul dintre răniții grav din clubul Colectiv nu a fost dus acolo.

În dimineața de luni, luat prin surprindere, ministrul Nicolae Bănicioiu a spus că ”știu de la doctorul Lascăr că Unitatea este nefuncțională, dar că va deveni funcțională în cîteva zile”. La întrebarea de ce au inaugurat-o dacă nu merge, Nicolae Bănicioiu a răspuns: ”Păi am fi pierdut banii de la Banca Mondială”. 

Imediat după ce au aflat că ne interesăm de subiect, avusesem o discuție telefonică în direct cu ministrul Sănătății la Europa FM, șefii de la ”Floreasca” au intrat într-o ședință. ”Vor decide ce să facă și ce să spună”, ne-a dezvăluit cineva.

La finalul ședinței, Ioan Lascăr a susținut altceva decît Bănicioiu: ”Unitatea e funcțională, dar e o decizie medicală a noastră să nu separăm bolnavii. O vom folosi, poate, în zilele următoare”.

Imediat, sursele medicale au revenit. ”Unitatea nu e funcțională! Ei încearcă să ascundă adevărul”, au spus doctorii. Ce se întîmplase cu banii Băncii Mondiale?!

2 mil. euro este profitul Gemedica pe 2014, la o cifră de afaceri de 16 mil. euro

În seara de luni, la emisiunea lui Liviu Mihaiu de la TVR, i-am spus lui Nicolae Bănicioiu că este cam ofensiv, avînd în vedere realitatea: unitatea modernă nu tratează pe nimeni chiar cînd e mai multă nevoie de ea.

În direct la televiziunea publică, ministrul a încercat, pentru prima oară, să amestece lucrurile, spunînd că ”secția lui Lascăr funcționează”. Numai că noi ne refeream la Unitatea modernă adăugată secției, nu la secție.

Ieri, colegii de la RISE Project au dezvăluit cine a încasat banii.

Aurel Galea, omul care a dotat cu echipament medical Unitatea inaugurată, dar nefuncțională, a fost dezvăluit încă din 2011 de Kamikaze ca un sponsor al lui Sorin Oprescu.

RISE scrie că Gemedica, compania lui Galea, a concurat singură în contractul Unității de arși. De fapt, Gemedica a participat singură la toate contractele pe care le-a cîștigat la ”Floreasca”. În număr de cinci.

Unitatea care a făcut obiectul contractului e parte a Clinicii de Chirurgie Plastică, condusă de Ioan Lascăr.

Contractul a fost atribuit în 2013 și a avut valoarea de 38 de milioane de lei.

Gazeta a contactat un mai mulți oameni de la Gemedica. Unul dintre directori exprimă poziția oficială a companiei și a acceptat un scurt interviu, dar nedorind să-i apară numele:

”Nu din cauza echipamentelor noastre nu funcționează Unitatea de arși de la Floreasca. Nu cred că avem vreo problemă” –Director Gemedica

 

Comentarii (31)Adaugă comentariu

AdrianH  •  4 noiembrie 2015, 12:31

Excelenta ancheta Tolo! Te sustinem.

eugen  •  4 noiembrie 2015, 12:40

De acord! dar... Ce cauta intr-o publicatie de sport??? Credeti ca asa va credibilizati mai mult??

Geo  •  4 noiembrie 2015, 12:45

Oprescu e bine? Mai are nevoie de insulina? Ca daca da, ii aduc eu, la pachet ***!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

lemon  •  4 noiembrie 2015, 12:47

La TVR, luni, Banicioiu zicea ca va fi functionala in 2 zile unitatea. Au trecut 2 zile. E functionala?

Mihai  •  4 noiembrie 2015, 12:55

In multe spitale exista astfel de investitii uriase care nu sunt folosite, unele echipamente medicale, extrem de scumpe, stau de ani de zile in magazii. Scopul acestor dotari a fost obtinerea comisionului. Dupa ce comisionul a fost incasat, nu a mai interesat pe nimeni ca acele echipamente sa functioneze. Ce se mai aude cu comisionul de 4 milioane de dolari incasat de doctorul Bradisteanu pentru dotarea cu echipamente extrem de scumpe la spitalul inchisorii Jilava ? Autoritatile elvetiene au descoperit contul lui Bradisteanu dintr-o banca din Elvetia in care a fost depus comisionul de 4 milioane de dolari. De ce nu duce Tolo o lupta la fel de hotarita si pentru recupererea banilor furati de Bradisteanu ? Va urmari Tolo si cazul de la sectia inaugurata dar nefolosita de luni de zile de la Spitalul Floreasca, pina cind infractorii vor ajunge in puscarie, iar averile le vor fi integral confiscate ? Urmareste Tolo si cazul tergiversarii confiscarii averii lui Felix ?

gilos  •  4 noiembrie 2015, 13:02

Hai ca e cusuta cu ata alba rau de tot !! Ce vrea sa ne spuna acest Banicioiu, ca cei de la Banca Mondiala au insistat ca ei sa faca o inaugurare la misto, altfel vor pierde banii ? Chiar asa, au conditionat virarea banilor de taierea panglicilor, ca da bine la televizor ? Felicitari Tolo, aici chiar e nevoie de o ancheta serioasa !

Cătălin Tolontan  •  4 noiembrie 2015, 13:07

@eugen: E justa intrebarea ta, dar esti pe un blog de jurnalist si nu pe siteul unui ziar.

mihai  •  4 noiembrie 2015, 13:12

Demisiii pe liniiie !... : http://mcscrib.blogspot.ro/2015/11/ponta-si-dat-demisia.html

brod  •  4 noiembrie 2015, 13:23

deci: votați-l pe Oprescu.. încă odată.... și altă dată...

jay  •  4 noiembrie 2015, 13:46

Nimeni n-a fost tratat sau operat vreme de 7 luni de la inaugurare și nici unul dintre răniții grav din clubul Colectiv nu a fost dus acolo. A fost inaugurata acum 5 luni (9 iunie 2015).

Down with the sickness  •  4 noiembrie 2015, 13:50

Am fost la protest, am stat pana la ora unu. M-am trezit pana mai devreme si am vazut un nume vehiculat pentru pozitia de premier: Ciolos. Deja incep sa regret, Ciolos si a sa interventie directa m-a lasat fara un loc de munca.

nupreastiu  •  4 noiembrie 2015, 14:00

banuieli, nimic altceva - banca mondiala vine cu un proiect vag dar cu bani certi, se cumpara echipamente dupa o informare pe internet (cam asta ne-ar trebui), aceste echipamente nu se potrivesc grozav, poate s-au mai facut niste economii sa iasa si de niste donatii in plic cu alte cuvinte, ar mai trebui niste bani si niste oameni priceputi sa puna in functiune un centru nu foarte util (adica cei de la floreasca nu tratateaza arsi, pe ei nu-i ajuta in activitatea cotidiana) si marea intrebare - de ce nu s-a facut la spitalul de arsi centrul acesta?

Ungurul_Vesel  •  4 noiembrie 2015, 14:12

Din pacate aceasta tragedie se transforma incet si sigur intr-un circ politic iftin si de prost gust. Incidentul trebuia sa devina un punct zero pentru o revizuire serioasa a legislatiei si normelor de siguranta in cladiri dar se transforma, repet, intr-un circ polic . Au aparut deja comunicate din unor partide in care cer alegeri anticipata in care spera sa prinda si ei o bucata mai mare din ciolan. Inca p bila neagra si foarte, foarte mare pentru clasa "politica"(am folosit ca ghilimelele doarece acei indivizi numai politicieni nu sunt). P.S. In urma cu cativa ani a avut loc o explozie intr-un club din Sighetu Marmatitiei soldat cu morti si raniti. Isi mai aminteste cineva de el? Ce masuri au fost luate in urma incidentului? S-a vorbit de el o saptamana-doua si s-a uitat!

fotbal  •  4 noiembrie 2015, 14:19

pai, cu graficul meu?! simpaticule! faci din el electrocardiograma. da, asa e. si gemedica.frumos, n-am ce zice! am barba. si perciuni. de la ioc opinie pe eveniment politic. te saluta yeti :-P

andreesanu  •  4 noiembrie 2015, 14:30

ingropi banii in povesti atunci cand iti iei partea !!!,cand e nevoie cu adevarat de acele clinici speciale !!!,vezi ca nu exista sau nu functioneaza !!!,asta nu-i crima cu premeditare ????

nausea  •  4 noiembrie 2015, 14:50

Dar cine a facut specificatia tehnica? "Sa suporte o greutate maxima de cel putin 180 kg" , adica e doar pentru aia de fix 180kg ..sau "alarma porneste cand portiunea capului se afla sub un unghi mai mic de 30 sau 45" ..adica is unghiuri sub 30 si unghiul care e fix de 45, sau e unghiurile mai mici de 45, deci intra si alea mai mici de 30 ... "corpul camerei sa fie confectionata" , aicea subiecutul e "corpul", trebuia facut acord la masculin ..etc

e  •  4 noiembrie 2015, 15:11

@Catalin Tolontan iarasi de acord.....dar... daca nu conexati blogul cu platforma online gsp ma indoiesc sincer ca aveti peste 10% din comentariile actuale si/sau notorietatea actuala!!!

Cătălin Tolontan  •  4 noiembrie 2015, 15:23

@e: mai putin de 10%, de acord

Cătălin Tolontan  •  4 noiembrie 2015, 15:24

@jay: In 9 aprilie 2015 a fost inaugurarea. Au trecut 7 luni

dan  •  4 noiembrie 2015, 16:00

A fost inaugurata mai devreme probabil pentru ca are un termen de finalizare , daca e depasit se pierd bani :) , ce va mirati atata coruptia e peste tot in lume treaba e ca in romania e mai greu cu plati pentru ea , la noi e nimic toata fata de america de ex. unde exista lobby legal ( x firma plateste unui lobby-ist x suma sa faca lobby la un politician ,lobby-istul doneaza bani politicianului ,daca firma care a bagat banu are nevoie de o anumita pozitie , ia ghiciti cum va actiona politicianul )

Bubucul  •  4 noiembrie 2015, 16:41

Felicitări pentru articol! Ace toată susținerea mea!

cosmin  •  4 noiembrie 2015, 17:27

Legea permite atribuirea unei licitatii publice in momentul in care este doar un ofertant? Chiar doar o singura firma putea executa aceste dotari? Exista control guvernamental asupra licitatiilor publice si cine aproba aceste investitii?

Marius  •  4 noiembrie 2015, 17:41

Buna Cataline, Poate ca noi toti, cei implicati in activitatea de zi cu zi cu procedurile de achizitie publica (ca ofertanti) indiferent de domeniu (dispozitive medicale, lucrari de constructii, achizitii servicii, etc...) ar trebui sa punem pe tapet principalele modalitati prin care devine "cu dedicatie"un caiet de sarcini. Poate asa vom reusi sa creionam un minim cadru, pentru noua lege/pachet de legi a achizitiilor publice, care sa fie implementat. De la aceste smecherii pleaca multe, enorm de multe cazuri de coruptie, plicuri, bani negri, demisii, si din pacate in final tragedii, gen cazul Colectiv. Poate nu ar fi rau sa aducem lumina, macar 1 zi pe saptamana, cum se si s-au furat banii publici, in toate domeniile. De acolo, se ajunge usor la lucrari, bunuri achizitionate inutil, defecte, sau cu costuri mari de intretinere, depasite tehnologic, fara suport tehnic in Romania, sau cu firme de apartament create doar pt. "one time business". Binenteles, ar fi sursa de inspiratie pentru DNA si alte Parchete, dar nu asta e scopul al delatiunii. In opinia mea. Probabil ca stii si tu multe, dar ma gandesc ca devoalind trucurile uzuale, poate reducem locul de manevra pe viitor. E si asta un ajutor, sa impiedicam, alte morti inutile, desi de la distanta, remotely, din fata calculatorului...ce zici ? Succes in continuare, oricum. Te urmarim (in sens pozitiv).

mircea  •  4 noiembrie 2015, 21:30

Faceti va rog o ancheta si vis a vis de numarul mortilor. Din diferite surse, destul de sigure, stiu ca au fost 56 de morti la fata locului. plus cei decedati ulterior, s-a trecut de 60. Incercati sa deschideti, pe facebook sau pe site, o lista cu numele victimelor, apeland la cititori. sigur se va ajunge la peste 50.....cei 2 din trupa, plus cei 2 decorati, plus baiatul de 15-16 ani, plus cei 2 care urmau sa se casatoreasca, plus prietena unuia dintre chitaristi. sunt 8 care-mi vin rapid in minte. Continuati dvs , va rog....

ovidiu  •  4 noiembrie 2015, 22:34

pana la urma, de ce nu functioneaza ?

Lucian  •  4 noiembrie 2015, 23:44

Am mai auzit de astfel de investitii, se tin nefolosite cativa ani apoi sunt declarate vechi si depasite moral, urmeaza actele de casare si le cumpara la un pret de nimic o clinica privata.

cristina  •  5 noiembrie 2015, 9:20

Exact. Pana la urma de ce nu functioneaza? S-ar putea sa fie o chestiune de resurse umane. Cei din Floreasca sigur stiau toti de tampeniile astea si nu erau multumiti. Inteleg ca cineva de acolo deja a vorbit, poate mai vorbesc si altii. Nici un proiect nu poate fi eficient, oricat de inovativ, fara resurse umane care sa se implice si carora sa le pese si nimanui nu o sa-i pese cand sefii lui fac tot felul de hotii.

Ted  •  5 noiembrie 2015, 10:12

@mircea: Termina cu teoria conspiratiei. Face rau tuturor. Cauta pe net, lista este publicata si actualizata. Sunt atatia morti cati au fost declarati. Nu poti face sa dispara 30 de cadavre si sa taca 30 de familii indurerate.

Daniel  •  8 noiembrie 2015, 8:19

In afara de faptul ca a fost singur la licitatie, in rest nu vad argumente. Ce relevanta are ca e prieten cu Oprescu ?! Nu reusiti sa ajungeti la o concluzie de ce e nefunctionala noua sectie ?! Arata a petarda articolul. Doar zgomot.

Vlad  •  10 noiembrie 2015, 11:08

@Daniel... serios? Faptul ca este partener cu Oprea... nu est elocvent ptr tine? Firma Gemedica este deținută de Aurel Galea, sponsor al campaniei electorale al primarului Bucureștiului și partener de afaceri într-o altă firmă cu același Sorin Oprescu... Esti un mare naiv mai Daniele sa spui asa ceva... ori esti platit sa creezi suspiciuni?

Carmen I  •  27 ianuarie 2016, 16:33

Domnule Tolontan, cred ca ar fi interesant sa intrebati daca medicul Lascar Ioan are contract de munca incheiat cu Spitalul Floreasca. Pe declaratiile lui de avere mentioneaza ca doar "colaboreaza" cu spitalul, fapt ilegal, deoarece petru a exercita functia de sef de sectie este necesar sa ai obligatoriu contract de munca.
Am cerut detalii la spital, insa cei de acolo au refuzt sa raspunda la cererile mele. Poate dvs. ca jurnalist, veti avea mai mult succes.

Comentează