De ce furioasă

Jurnalista Mirela Neag e, în același timp, mândră și rușinată că e decrețel

vineri, 21 octombrie 2016, 1:50

Cel mai relaxant lucru într-o redacție sunt contrazicerile.

Când te apropii și auzi rumoarea simți că ai ajuns, într-un fel, acasă. Zgomotul replicilor precede cunoașterea. Simți cu ochii închiși, după nivelul dezbaterii, că ai ajuns în redacție. Ești ”acasă” în ciocnirile de opinie și în stilul diferit al oamenilor.

Lucrez bine alături de Mirela Neag nu în pofida faptului că suntem diferiți, ci pentru că suntem diferiți.

Ea e directă, mânioasă, gata să reacționeze pe măsură ce ajunge la limita de fierbere. Nu durează mult.

Îi mulțumesc și acum îngerului nevăzut care a făcut-o ca, în vara lui 2009, să iasă răsucind cu zgomot un scaun din sala conferinței de presă de la MTS, pentru că altfel ar fi fost și acum pe YouTube aruncând cu rujul în prezidiul de unde vorbea Monica Ridzi!

Nu are cine știe ce țintă, poate că îl nimerea pe Octavian Belu.

Secretar de stat, Belu fusese adus în fața presei pe post de decor de către ministrul PD-L. Când și-a dat seama care-i treaba, Belu s-a sculat demn, i-a lăsat pe Ridzi și pe ceilalți directori să explice cum ”se putea cheltui și mai mult”, și s-a îndreptat spre ziariști. ”Mirela e bine?”, m-a întrebat.

Nu, Mirela nu e bine.

Nu e bine pentru că și-ar dori să facă altceva, dar n-are încotro și, de un an, se ocupă de infecții nosocomiale și de povești care ne albesc la față cu fiecare zi care trece.

Dar n-are încotro. Asta e treaba ei, să fie diferită, și așa a fost mereu.

De ce furioasă

de Mirela Neag

Sunt un ”decrețel” pursânge produs în vara lui ’68 și sunt furioasă pe generația mea.

OK, suntem două milioane de oameni care am făcut o Revoluție, care apoi ne-am aclimatizat la democrație, am avut șansa de a ne reseta profesional.

Șerban Alexandrescu spune că atunci când vorbești de ”decreței” vorbești de antreprenori, de middle-class, de managerime, de corporaţii, de bani, de case, de credite.

Costi Mocanu spune că ”am făcut legătura dintre lumi, că avem grijă de sacrificați și îi facem mari pe consumatori”.

Suntem două milioane de oameni care în mare parte ne-am retras în mediul privat, unii chiar de la început, alții mai târziu, care ne facem treaba bine la locul de muncă, ne permitem vacanțe în străinătate, intrăm în depresie când revenim acasă, dar noroc că ne trece repede și o luăm de la capăt.

Suntem și ultima generație cu bun-simț, adaug eu.

Foarte frumos! Merităm nota 10 și coroniță la pensie! Care-o apuca…

Atunci de ce sunt furioasă pe generația mea cea inteligentă?!

Pentru că abia acum descoperă halul de țară în care trăiește. Pentru că a dormit 20 de ani și abia acum vede că nici o instituție nu mai funcționează sănătos și corect, că nu mai are păduri, că se tratează în spitale infecte, că are bucățele de autostradă.

Că ne ducem dracului cu toții.

Aici mă despart de generația mea.

Pentru că e generația care a preferat să tacă și să muncească, să facă bani, să se descurce și nu să și lupte deschis pentru ideile și destinul ei.

Pentru că după orele de serviciu s-a desăvârșit în arta compromisului, pentru că s-a lăsat insultată și umilită de funcționarul public, pentru că a contribuit la ”cheta” de la școala copiilor săi, pentru că a ales să nu-și complice viața în loc să reclame nedreptățile și abuzurile de la tot pasul, că a permis incompetența, corupția, nepăsarea.

Sunt furioasă pe generația mea pentru că m-a lăsat să cred că eu sunt nebuna din peisaj, care se ceartă cu toată lumea, și că ei sunt normalii, calmii, echilibrații, raționalii și profunzii.

Sunt furioasă pe generația mea pentru că nu a mai ieșit deloc în stradă.

N-a protestat nici măcar atunci când deciziile guvernanților i-a afectat viața în mod direct și profund.

Ca o comparație tristă, în 2010, când a fost majorată vârsta de pensionare, generația-minune a rămas complet inertă. În schimb, în Franța, la o inițiativă asemănătoare, inclusiv studenții au protestat zile și nopți până când guvernul a făcut pasul înapoi!

Asta da, atitudine!

Sunt furioasă pe generația mea pentru că nu a fost în stare să dea un lider.

Așa că ne-am trezit că ne-au sărit la rând generația obraznică a lui Udrea, Ponta, Ghiță, Ridzi și alții, care au arătat că au o ”chimie” aparte cu șmecheria și minciuna.

Dacă pot accepta aversiunea pe care o avem, noi, ”decrețeii”, față de politică (faptul că am trăit ”in between” ne-a făcut să fim pentru ”privat” și împotriva ”autorității”), lașitatea, comoditatea nu le pot înțelege.

”Decrețeii” au făcut o Revoluție, dar mai mult ca sigur, atunci, în Decembrie 1989, și-au consumat tot curajul. Pentru că acum par că ar avea ”balls” doar în spațiul virtual.

Statisticile arată că ”decrețeii” sunt cei mai prezenți în blogosfera românească.

Și fac blogging foarte bine pentru că, spun unii, au multe amintiri, dar și frustrări, pentru că le place lectura, se pricep să povestească, sunt creativi și le place dialogul. Sunt activi și pe rețelele de socializare, ce mai, sunt cei mai tari! Problema e că în viața reală, totul se năruie în jurul nostru.

Nu-mi dau seama, dacă e prea târziu pentru noi? Dacă nu doar că ne-am copt, ci ne-am și ars deja? Avem toate șansele să intrăm în istorie ca generația irosită! Nu ratată, ci irosită.

Un gând nu-mi dă pace. Mereu am știut un lucru. Că nu e suficient doar să ne facem treaba bine la locul de muncă! Am fost educați să privim în jur, să înțelegem mai mult decât propria persoană.

Undeva, această distanță, această lecție ne-a dispărut și ne-am întors către un singur punct.

Azi suntem blocați în acest orizont cât un punct.

De aceea sunt furioasă.

 

Citește primele 4 episoade:

Comentarii (43)Adaugă comentariu

dan  •  22 octombrie 2016, 10:17

Si eu sunt decretel si nu am invatat nimic din lectia Decembrie 89. Timp de 25 de ani am facut aceleasi greseli ca parintii nostri si o sa ajungem sa fim salvati de revolutia odraslelor noastre. Am fost prea preocupati de noi, de cati bani facem ca sa mai vedem ce se intampla in jurul nostru...

x man  •  22 octombrie 2016, 10:25

Au trecut cam 27 de ani . Romania a murit . Traieste insa virtual si asta datorita Internetului . Traiasca Instagramul !

Dan  •  22 octombrie 2016, 10:29

Si da, suntem o generatie irosita pentru tara

Lucian  •  22 octombrie 2016, 10:35

Generatia ta e lasa!!! E frustrata un sensul ca sunt " Gheorghe Dracu "! Naspa ca voi , vad ca va considerati ca ati facut o revolutie! Tu esti normala? De aici rezulta si articilele puse pe tolo! Deja este clara! Conjugam: tu, el frustrat! Da' sa te si vaiti!? Asta e prostie!

Flaviu  •  22 octombrie 2016, 10:46

Un punct de vedere realist si corect după părerea mea. Articolul d-nei Neag e singurul care exprima intr-adevăr CEVA , din tot acest serial( poate si al lui Costi) .. Am 40+ ani si aceleași păreri ca si cele din articol.. Da, aceasta generație nu a produs lideri politici adevărati..

Victor  •  22 octombrie 2016, 10:57

Cu rusine o spun, cred ca suntem cea mai egoista generatie dintre cate am avut ocazia sa cunosc.

addy  •  22 octombrie 2016, 10:59

sunt decretel, un pic mai tanar de cat tine. eu am luptat sa fie mai bine, in felul meu. nu m am angajat intr un loc in care "sa mi vand sufletul" pentru bani. nu am incurajat sistemul de spaga din scoli si din spitale, asta desi am copiii la varsta examenelor. i-am educat si pe ei in acelasi spirit, asa cum incerc la birou, la iesirile cu prietenii si oriunde ma duc sa le transmit tuturor ca asa e bine si normal. si nu in ultimul rand nu am emigrat, desi sotia are cetatenia americana. in principiu fiecare face ce crede mai bine pentru el, dar l a un moment dat plateste pentru alegerile facute. daca esti furioasa, inseamna ca ai facut unele alegeri gresite, desi tu te consideri o "altfel" decat ceilalti. vorba poetului "Ei sunt cuminţi... Eu sunt nebun... Dar cum Eu sunt ce-am fost mereu - Poate că cel cuminte-s Eu - Deşi de câte ori le-o spun, Eu pentru Ei... sunt tot nebun..."

Mihai  •  22 octombrie 2016, 11:01

Decreteii nu se misca liber nici macar in mediul virtual pentru ca si acela este compromis de postacii trepadusilor politici. Strada ramame singurul loc unde poti sa te manifesti corect si adevarat. In strada poti sa vezi cati au curaj cu adevarat. Asa cred eu, tot un decretel la fel de furios

stefan  •  22 octombrie 2016, 11:23

ok, deci urmează luțac, apoi redacțiile gsp, jurnalul și în general amici și șefi din trustul intact, dom' profesor voiculescu (nu e decrețel, da' are muuult peste 40, și-n fond el și ai lui au făcut revoluția, să nu ne iluzionăm ...), apoi familia, rude și vecini, corect? am o rugăminte: pune-i pe toți laolaltă și comasează-i într-un articol mamut, să scăpăm, naibii, de prostia asta cu pretenții literar-sociologice

Mihai Badea  •  22 octombrie 2016, 11:28

Am crezut că democrația și capitalismul fac lucrurile să meargă de la sine. După cum se vede, nu este așa. Nu este suficient doar să votăm. Și nu este suficient ca doar o mână de ziariști rezistenți la stres (din fericire, în ultima vreme, parcă ceva mai mulți) să stea cu ochii pe cum se administrează această țară.

Liana  •  22 octombrie 2016, 11:45

Vă înțeleg foarte bine și vă dau dreptate. Încă de la începutul anilor 90 am remarcat și eu cu durere că majoritatea celor din generația mea își ”rezolvau” impasurile existențiale impuse de viața din România prin metode care ocoleau esența problemelor sociale, axându-se pe soluții de avarie individuale. Și cred că, dacă atunci am fi fost uniți și ne-am fi cerut drepturile cu perseverență și demnitate, cu totul altfel ar fi arătat astăzi România. Dar, fiecare era cam pentru el și găsea o soluție convenabilă strict lui însuși. Cred că revolta dumneavoastră vine și din conștientizarea menirii istorice pe care generația noastră nu și-a asumat-o. Aș da câteva exemple de reacții în fața problemelor, tipice ”decrețeilor”. Una din principalele ”rezolvări” a fost plecarea definitivă din țară, pentru că doar în occident au putut profesa într-o meserie pe care și-au dorit-o și care aici nu exista sau era rezervată 100% pilelor (în medicină: ginecologia, chirurgia estetică etc.). Aici nu vorbesc de cei care au visat toată viața să plece, ci de cei care n-ar fi plecat. O alta (care a fost folosită chiar de unii ”decreței” pe care-i credeam onești, dar care nu au mai avut nici un fel de conștiință sau scrupule când era vorba de un post bun) a fost ”pila” sau metodele neortodoxe (amantlâcuri, cumetrii etc.). O soluție neutră a fost angajarea în mediul privat sau deschiderea propriei afaceri, în general în domenii care nu aveau nici o legătură cu studiile și competențele lor anterioare - pentru unii o binecuvântare, pentru alții o dureroasă pierdere (în anii 90 un medic rezident a ales să fie șofer de TIR pentru a-și hrăni cei doi copii). Și, exact ca și dumneavoastră am fost neplăcut surprinsă de tupeul unora născuți după ‘73, pe care, începând cu anii 2000, i-am văzut brusc cocoțați în poziții de lider pe oriunde mă învârteam (de la ”microlider” până la ”macrolider”) și-i vedeam cum ne priveau (și ne privesc și astăzi) de sus, cu aere de infailibilă superioritate, deși se vede clar superficiala lor cunoaștere profesională. Iar când am fost la demonstrațiile ținute împotriva exploatării cu cianuri de la Roșia Montană, nici măcar o singură persoană dintre toți prietenii și cunoștințele mele ”decreței” nu au considerat că merită să participe, toți având preocupări mult mai elevate și selecte decât vulgarul și anonimul mărșăluit pe străzi.

Iulia  •  22 octombrie 2016, 13:15

Ai dreptate, Mirela Neag! Tocmai acel Bun simt de care vorbesti e cel care ne tine in loc! Scarba de a ne baga in cloaca in care politicienii nostri se simt ca la ei acasa ne tine la distanta si ne transforma in spectatori muti! Vedem cum ne pleaca copiii departe de tara, o data cu padurile noastre :-( Vedem cum tupeul si nesimtirea sunt ridicate la rang de virtute! Sunterm spectatori dar suntem gata sa luam atitudine! E timpul!

Adriana Negruti  •  22 octombrie 2016, 13:17

E atat de exact acest text incat e cu atat mai dureros, pentru ca nu e nimic transfigurat artistic ci e realitate pura. Eu sunt o generatie mai veche cu 17 ani decat Mirela, dar simt absolut la fel. Ma simt vinovata ca am plecat in 2000 in strainatate pentru o slujba mai buna, dar eram resemnata ca la noi lumea va avea curaj sa schimbe ceva cand absolut toate grupurile sociale erau infestate cu fosti 'invartiti' ai societatii dinainte care-si vedeau retelele de interese perpetuate si chiar inflorind, plus ca manipularea ii facea pe foarte multi sa iubeasca noul PCR si toate celelalte partide vopsite in altceva, dar tot PCR-iste...Eu nu cred in curajul acestei natii, suntem o natie resemnata si 'invartita'...cine se ridica pe baricade sa spuna ceva e eliminat...Ziaristii ne macina si isi macina energiile cu subiecte minore si viata merge inainte...Probabil ca Romania va fi distrusa daca nici macar liderii de opinie nu sunt uniti si se barfesc intre ei...Daca macar jurnalistii s-ar putea uni, ma refer si la jurnalistii de televiziune, poate ar influenta in bine populatia, dar ei isi arata originalitatile irosind o sansa, aceea a unirii in constiinta....

gigelos  •  22 octombrie 2016, 13:52

Inca o data femeile ne arata ca nu noi (nu pot spune barbatii )baietii suntem sexul puternic . In Romania asa e , casa , masa , copii , slujba . Asta e

Cristian  •  22 octombrie 2016, 14:08

Mirela, eu sunt de parere ca nu e o generatie irosita. Cred ca a juns la maturitate si inca are multe de spus. Retragerea, sau mai bine zis apetitul pentru dezvoltare personala/libertate profesionala oferite de mediul privat, facuta sandwich cu solitarismul virtual duc la o "voce surda" care genereaza frustrari, neajunsuri,lehamite. V-ati imaginat cum ar fi sa avem un milion de "decretei" ofertati de sistemul de stat si ei sa accepte? Trebuie o masa critica sa poti schimba atitudini,mentalitati,abordari. Noi inca mai suferim de subordonare prin ierarhizare oarba. Total in contrast cu atmosfera descrisa din redactie, mai des intalnita in mediul privat. Cum reusim sa promovam 1,000,000 de "Sorin Pavel" in sistemul public? Ar fi una din actiunile principale care sa micsoreze ecartul cu tarile dezvoltate. Felicitari intregii echipe pentru anchetele jurnalistice, cu impact cat pentru o generatie deloc irosita!

papp oliver daniel  •  22 octombrie 2016, 14:20

Generatiile 68-76 daca aveau oportunitatile generatiilor actuale eram acum cu mult mai avansati, din pacate am fost lenesi si l-am urmat orbeste pe Ion Iliescu si Petre Roman, "marii aducatori ai democratiei" in Romania, acum ne plangem de mila si doar asistam la aterizarea fara parasuta a acestei tari.

viorel  •  22 octombrie 2016, 14:41

O intrebare de bun simt ! De cate ori ai fost la vot !!!!

bg  •  22 octombrie 2016, 15:17

MANDRA INTELEG, DAR DE CE FURIOASA? Generatia nascuta dupa 1967 (care la revolutie avea max. 22 de ani) au fost martorii supliciului indurat de parintii lor sub dictatura regimului ceausit. Cu ce s-au ales ei, parintii dupa o viata de munca continuua (7 zile din 7)? Cu nimic...Si atunci generatia de dupa 1967 a dorit altceva pentru ea: o profesie adevarata, bine platita, sa creeze, sa calatoresca, sa fie libera, sa fie fericita, sa zboare... Si pentru ca societatea se schimba greoi sau aproape de loc, generatia 1967 a cautat brese in sistem, oportunitati, care sa o duca mai repede la telul propus.(au plecat in afara, au devenit patroni de firme, etc...) Si daca sa zicem ca s-ar fi implicat in politica, la 22 de ani crezi ca "tot ce zboara se mananca" (il citez pe tatal meu), fara experienta de viata, ar fi fost spulberati de dinozaurii politicii de tranzitie din Romania. Ar fi fost acelasi lucru si ne-am fi aflat in acelasi punct. Credeti ca altii nu au incercat pe cont propriu? Exemple: actorul Mircea Diaconu (cat s-a luptat cu sistemul...), regizorul Mircea Danieliuc, etc...Uneori trebuie sa recunostem ca suntem sub vremi...sau ca am obosit. Dar ce va impiedica sa va implicati acum in politica? Sunteti maturi, sunteti tarsiti in lupte ideologice, aveti experienta, sunteti responsabili...dar trebuie sa va si placa sa faceti politica si sa o faceti profesionist. Oare printre absolventii de stiinte politice din Romania nu sunt si colegi de generatie, nascuti dupa 1967? Ei ce au facut in tot acest timp ca doar asta le era meseria? Cautati-i, intrebati-i, convingeti-i...Parerea mea...Mandra da, dar nu furioasa...

rexrapidistul  •  22 octombrie 2016, 17:00

Pacat de "tineretea si frumusetea" ei!

Ionela  •  22 octombrie 2016, 17:22

Un articol care descrie exact situația in care ne aflam! Generația decrețeilor, noi, trebuie sa luam atitudine!

xenti  •  22 octombrie 2016, 17:54

In primul rând, numele de decretel e degradant. Am convingerea ca marea parte a copiilor din vrmea lui Ceausescu au apărut din dorinta parintilor si nu datorita decretului lui Ceausescu. Mai ales in cazul fam. cu 1sau 2 copii. In al doilea rând, ai o părere mult prea buna despre tine. In al treilea rând, daca vrei sa scapi de furia de care vorbesti, analizează-te cu atentie. Sunt convins ca gasi- la tine- mult mai multe lucruri de care sa te rusinezi si deloc de care sa fii mandra. In al treilea rând, priveste cu atentie in jur, am convingerea ca vei găsi foarte multi oameni care se jertfesc pentru semenii lor decât iti imaginezi acum (cauta peste tot, dar mai ales in scoli, spitale, justitie, adica in zonele cele mai infierate de media). Apoi compara-i pe acestia cu tine. Exercitiul te va deprima, iar furia de care vorbesti va deveni constructiva, pt ca se va întoarce împotriva ta. O sa fie greu, dar te va ajuta sa mai cresti, putin, pana te vei indragosti iarasi de tine. Iar cand se va întâmpla iarasi asta, repeta exercitiul.

Stefan Bragarea  •  22 octombrie 2016, 18:16

So what? Long life to mr Rogozanu - it musr be difficult to be such an ***!

gigelos  •  22 octombrie 2016, 18:51

@rexrapidistul....si de inteligenta ta

MZM  •  22 octombrie 2016, 19:02

Doamna Neag, cateva comentarii, permiteti? 1. Atribuiti gresit epitetul "decretel" unei intregi generatii (1968-74), ca si cum toti nascutii din aceasta perioada ar fi fost nedoriti de parinti, ceea ce e absurd, ilogic. Ar insemna ca fara decretul (criminal!) al lui Ceausescu in acea perioada natalitatea ar fi fost zero. Daca ati fost nedorita de parinti, daca mama dv. ar fi dorit sa faca chiuretaj si nu a putut de frica securitatii ceausiste atunci sunteti decretel, daca nu, nu! Mai corect ar fi sa vorbim de generatia 68-74. 2. Considerati ca sunteti ultima generatie cu bun simt (care a fost penultima?!), de nota 10 cu coronita, generatia inteligenta! Miroase a lauda de sine si a infatuare. 3. Spuneti despre generatia dv. ca "ne-am aclimatizat la democratie". Nu prea cred. Generatia dv. (majoritara de dreapta) si-a facut un titlu de onoare din a nu se prezenta la vot pentru ca... "pe mine m-a deziluzionat tot spectrul politic". Asa ca, stanga disciplinata (oamenii in varsta + zona rurala) au decis structura parlamentului, de care acum sunteti nemultumiti. De cate ori dreapta (mai ales generatia tanara) a mers la vot (in special la alegerile prezidentiale), stanga a pierdut, ea nemaicucerind postul de presedinte al tarii din anul 2000. 4. Sunteti furioasa pe generatia dv. ca "nu a fost in stare sa dea un lider"?! Exagerati! Pai, a dat, cel putin unu, pe Marian Munteanu. E adevarat ca e un pic mai copt decat generatia de care vorbim, dar "a luptat in revolutie". Nu se stie exact de partea cui... Ii reprosati ca s-a inscris in partidul lui Virgil Magureanu, ca are idei legionare si ca a fost informatorul securitatii? Si eu ii reprosez! 5. De asemenea exagerati cand spuneti ca "ne ducem dracului cu totii", si ca "totul se naruie in jurul nostru". Acest sentiment catastrofic nu are acoperire in realitate. Nu vreau sa intru in amanunte, dar traim incomparabil mai bine decat pe timpul comunismului, sa fim seriosi! A, ca vrem sa o ducem si mai bine si institutiile statului sa functioneze cum trebuie, desigur ar f i perfect. Dar ce e perfect pe lumea aceasta, d-na Neag?

Ramon  •  22 octombrie 2016, 21:23

citiți peste un an aceste rânduri și vedeți dacă se schimbă ceva! 27 de ani ați fost *** ratingului care a distrus presa tipărită și a înlocuit-o cu mizeria Facebookului autohton. 20 de ani suntem spectatorii unei mizerii morale numită luptă electorală. Tot in 20 de ani ne-am distrus orice speranță, de la venirea lui Ceorbea si Constantinescu, incheiata cu respingerea lui Stolo si Isarescu in anul 2000, la alegeri. Speram acum la alt tip de alegeri, la respingerea partidelor politice si desemnarea pe Facebook a unui prim ministru cu bun simț, așa cum președintele nu răspunde mizeriei politice vărsată pe 5 posturi TV de știri. Dar cum va fi țara peste 2 ani, vom mai avea sport de performanță, cu cine ? Ne-am întrebat acum 12 ani cum va fi România președintelui jucător. Ne-am săturat de ea. Mă întreb dacă nu cumva vrem să avem o forță conducătoare fără apartenență politică care să semene, într-un fel, cu societatea totalitară condusă printr-un simulacru de alegeri.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Stefan  •  22 octombrie 2016, 21:44

Sunt si eu un decretel furios. In 2014, sistemul medical dinRomania si-a propus sa ma omoare, am reusit sa imi salvez viata la Chisinau. Ca urmare, ANAF mi-a trimis o hartie ca mi-a recalculat impozitele pe 2012 si am de plata 2700, regularizare la sanatate. Anul acest mi s-a nascut un baietel, in Romania, prin cezariana. Dupa 4 luni si jumatate de investigatii, se constata ca era infectat cu klebsiella din sala de nasteri. Nu se stie de ce avem cea mai mare mortalitate infantila din Europa.. O contracarez pe Monica Pop pe blogul ei, ii spun ca prin afirmatiile dumneaei loveste in persoane cu dizabilitati, printre care ma numar si eu, dansa anunta politia rutiera sa imi ridice permisul de conducere. Nu s-a deranjat sa citeasca directivele europene si legislatia romana, a ales sa loveasca intr-o persoana cu dizabilitati. Luni, 31 octombrie o sa merg sa anunt procuratura in legatura cu abuzul in serviciu al doamnei Monica Pop. Care pe toate posturile de televiziune continua sa loveasca persoane aflate in dificultate si nu se gaseste nimeni in Romania sa reactioneze.. Am anuntat deja si Comisia Europeana pentru persoanele cu dizabilitati. Poate sunteti interesati de rezultate... [email protected] Ce nu merge bine? Raspunsul e unic. Justitia. Nu avem sosele pt. ca justitia nu isi face datoria. Nu avem sistem de sanatate pentru ca justitia nu isi face datoria. Nu avem educatie pentru ca justitia nu isi face datoria. Nici un sistem nu functioneaza daca nu simte coltii taiosi ai justititei in ceafa. Aroganta si nesimtirea celor de la putere dispare in salile de judecata? Voi ati scris asta.

demonbanal  •  22 octombrie 2016, 22:01

eu nu sint decretel si scriu dupa regulile pe care le-am invatat la scoala. aiureala asta cu decreteii ma dezgusta. nu-mi pasa cum traiti si citi bani faceti,va doresc mult noroc. dar de ce va considerati asa speciali ? nu stiu ce revolutie ati facut voi,nu v-am observant in nici in fel si e normal asa. erati doar niste plozi excitati de libertate si dornici sa chiuliti de la ore. va felicit ca v-ati realizat,insa,marea voastra majoritate,e prin puscariile lumii. putini ati ajuns ceva in lumea asta,nu va judec,nu va condemn,doar constat. nu aveti nimic special,doar sansa/ghinionul de a va incepe viata aproape simultan cu aparentul deces al regimului communist. in rest,va doresc tuturor,indiferent de anul nasterii,noroc si sanatate. in 2-3 ani vine si rindul vostru,ok ? trebuie doar sa fiti prezenti,sa nu dormiti in weekend peste masura :)

maria  •  22 octombrie 2016, 22:55

Doamna, Gresiti! Revolutia a fost facuta si de oameni nascuti si in 1947, de exemplu, care au murit atunci. Nu a fost facuta de o generatie ci de mai multe. Au murit 1000 de oameni, nici acum nu se stie exact cati, depinde pe cine intrebi, de toate varstele.

Dan  •  23 octombrie 2016, 1:00

Daca vom incerca sa ne adunam si pentru altceva decat pentru a sarbatorii 10 ani, 15 ani, 20 de ani, 25 de ani de la absolvirea liceului sau a facultatii (si la astea suntem specilisti), poate ca reusim sa ne salvam onoarea sau sa scapam turma :))

Adr11  •  23 octombrie 2016, 1:19

Neagu, Tolontan & echipa au dreptate. Ce putem face acum?

paul.o.53  •  23 octombrie 2016, 1:49

Cata melodrama si manipulare in acest articol ! Adica parca nu ar fi existat Lech Walesa, Papa , falimentul URSS in Afganistan , Gorbaciov ! Dintr-o data generatia 'decreteilor' a facut rEVOLUTIA in ro ! "Mirela nu e bine !" sau "Mirela, nu e bine!" ?

Danut Munteanu  •  23 octombrie 2016, 8:59

Îmi place foarte mult seria și tușa feminină din acest articol o înnobilează. Dar as avea unele amendamente : generația noastră nu și-a pierdut curajul in Decembrie 1989. După aceea au urmat " mineriadele ", îndreptate TOT ÎMPOTRIVA lor. Apoi, deși înfrânti in 1992, s-au regrupat și au produs primul transfer pașnic de putere, in 1996. Din pacate, de abia atunci când promisiunile dreptei au fost la fel de demagogice ca și promisiunile stângii, s-a rupt ceva. Iremediabil. Azi nu generația noastră este cea care aleargă după " pile, cunostiinte și relații " la angajare, ci copiii din România ai generației noastre. Pe acești copii , cei rămași in țara nu au reușit sa ii educe corect, așa ca au renunțat și au revenit ( mulți dintre ei, nu toți ! ) la metehnele părinților generației noastre. Și de-abia atunci generația aceasta a început sa moara... Păcat , a fost poate cea mai frumoasa șansa a generației noastre. ***... *** ***. *** ***. ***... ***. ***...***. E ultima misiune a acestei generații. Sper ca nu o va rata...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Adr11  •  23 octombrie 2016, 13:38

Mi-am dat seama ca nu suntem uniți si cand a mărit ,,dl" ponta carburantul cu 5o bani pt un an (si au trecut normal, 3-4)soluția ?!? In strada... Lideri avem , dar lipsesc cu desăvârșire ...

alipapi  •  23 octombrie 2016, 15:14

foarte bun articolul ...

Octavian Stăncioiu  •  23 octombrie 2016, 16:53

”Le place lectura, se pricep să povestească, sunt creativi și le place dialogul (...), au bun-simț”, spuneți despre ”decreței” (ce termen ***!, de parcă toți copiii născuți în acei ani, și nu doar o foarte mică parte, au fost născuți că nu s-a putut altfel). Da, ei au calitățile pe care spuneți că le au pentru că au învățat școală în anii '70-'80! Și nu e deloc adevărat că această generație nu s-a implicat în politică. S-a implicat și a făcut-o exact ca ”Udrea, Ponta, Ghiță, Ridzi și alții”.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Octavian Stăncioiu  •  23 octombrie 2016, 17:44

Câte cenzură! Ați tăiat un termen din DEX! Voi, toleranților ce sunteți!

Vasglomerulul  •  23 octombrie 2016, 19:47

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

tancau  •  23 octombrie 2016, 23:30

,hai noroc,( ca va avem!!! Pe voi mirela,tolo,micul lutac& co....)! Pai chiar asa de furioasa sa fi mirela neag incat sa arunci cu poseta dupa ditamai ministru ritzi!!!pai e frumos?!! Daaaaa... e frumos! ,hai noroc,! Hai ca ma intorc in tara! Sunt in italia...Vreau o tara ca afara! Ma intorc in tara ,ptr ca sunt in romania si furiosi ca mirela si tolo si altii care vor o ,romanie curata ,civilizata si demna,!

Mihai  •  24 octombrie 2016, 9:56

MZM, sunt de acord cu aproape tot ce ai scris; cel mai bun raspuns de pana acuma la articolul de mai sus. Cea mai buna linie : "Considerati ca sunteti ultima generatie cu bun simt (care a fost penultima?!), de nota 10 cu coronita, generatia inteligenta! Miroase a lauda de sine si a infatuare". Bullseye !

Nanu Florin  •  3 noiembrie 2016, 16:18

Cel mai neserios magazin posibil, ei impreuna cu haita de la Depanero. Telefonuleu un samsung s7 care nu a suferit o cazatura in viata lui, m am trezit cu el intr o zi ca se inegreste ecranul. Am mers la emag Crangasi si m au trimis la service ul lor Depanero. Ajuns acolo mi s a facut o constatare vizuala a produsului, s au observat urme de utilizare normala , ca n a mai apar mici zgarieturi si mi au zis ca inauntrul display ului se vede o mica fisura(bun la ochi tipul) dupa care mi l au trimis la service pt o evaluare "profesionista". Trec 3 zile si primesc telefon de la ei in care mi se spune ca servicul telefonului nu poate fi efectuat pe garantie si trebuie sa suport reparatia lui ce costa 700 de lei deoarce s a constatat ca nu m am purtat cu grija cu telefonul si exista o fisura mica in interiorul displayului ca urmare a unui soc mecanic. Cand si unde s a produs socul asta mecanic nu mi explic ca telefonul nu a fost trantit pe jos niciodata iar un soc asa puternic care sa strice displayul ar avea repercursiuni si asupra sticlei de pe fata si spatele telefonului si asupra ramei. Fratilor nu mai cumparati de la EMAG nu merita, cei mai neseriosi si *** posibili ei si slugile lor de la Depanero. Nu mi ramane decat sa i actionez in judecata chiar daca costurile depasesc reparatia displayului dar asa poate nu o sa si mai bata joc si de altii si vor invata sa se poarte cu clientii lor. Am vb deja cu avocatul iar maine voi depune plangerea dupa care voi anexa si raportul lor si telefonul. De asa magazine n avem nevoie in Romania.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

gicapuia  •  6 noiembrie 2016, 16:37

CORECT ! DUREROS DE CORECT!

krudus  •  26 noiembrie 2016, 10:57

Trist, revoltator dar perfect adevarat ce spuneti ! Suntem chiar ultima generatie cu bun simt(cer anticipat scuze pt lipsa de modestie), cu o educatie comunista dar care include si cei 7 ani de acasa.Ani de zile am crezut ca in democratie ne vom bucura de libertatea de exprimare si miscare, am crezut ca vom fi mai fericiti si cel mai important ca vom ramane oameni normali. Fals, legea junglei a fost cea care ne-a caracterizat in acest capitalism barbar.Din Romania au disparut aproape 4 mil de romani.Unii au ajuns sclavi prin alte tari, altii au murit din diverse motive.Foarte multi s-au sinucis din cauza faptului ca au fost dati afara din case de ciuma revendicatoare cu acte false , din care cu jena o spun, face parte la loc de frunte si actualul presedinte .Imi asum aceasta afirmatie.Nu voi intelege niciodata de ce a fost distrus sistemul de invatamant care in opinia mea era foarte riguros organizat.Invatamantul privat a fost cel care a contribuit la aparitia "dottorilor" si a sefilor pe care ii avem astazi, indivizi foarte slab pregatiti in absolut toate domeniile .Profesionistii si adevaratii meseriasi au disparut.La moda sunt puscariasii care vor conditii decente.Inchei prin a spune ca in Decembrie 1989 eram militar in termen.Nu am tras un glont.Un alt militar care a tras a ajuns procuror general al Romaniei.Misto capitalismul, dar sincer, incep sa regret vremurile cand imi salutam vecinul de bloc, ieseam la munca patriotica cu totii, cand ne respectam ca oameni si nu ne vindeam ca acum, pe nimic.Ne-am indatorat copii si nepotii cu o datorie externa fabuloasa, ai nostrii parinti o platisera in "89, ba chiar ne-au mai lasat plus de recuperat vreo 2 mld de dolari.Si eu sunt vinovat pentru toate acestea si platesc acum pentru "cumintenia pamantului" de care am dat dovada.

Dana  •  15 decembrie 2016, 7:38

Da, furiosi pe sistem dar in primul rand furiosi pe noi ...ca am depasit cei 20 de ani prezisi de Brucan ca vom avea nevoie, pana vom ajunge sa avem o societate democratica! Dar ne incadram in cei 50 de ani de care vorbea dupa revolutie domnul Coposu! Si cine putea sa inteleaga mai bine fenomenul decat un dizident, martir al unui sistem ticalos care a ucis insasi spiritul unei natii. Daca furia nu ne va intuneca mintea si vom fi mai pragmatici, daca ne vom creste copiii in spiritul acelorasi valori... poate nepotii nostri vor trai in tara pe care ne-o dorim. Iar noi nu vom fi trecut degeaba prin aceasta viata!

Comentează