După scena lui Ridzi, apare pupitrul lui Secureanu! ”Șefa auditului din Primărie l-a învățat pe Secureanu cum să iasă bine cînd l-a prins cu un pupitru de 80.000 de lei!”

Clarisa Viciu, directorul executiv de audit în Primărie - cînd controlorii le dau lecții celor controlați cum să mascheze achizițiile supraevaluate!

marți, 20 decembrie 2016, 7:03

UPDATE: RAPORTUL OFICIAL DE AUDIT: Auditul l-a scăpat pe Secureanu și a dat ”un avertisment scris magazinerului!”. Deși Primăria nu a furnizat raportul de audit, surse din instituție au oferit Gazetei documentul.  El este un text școală pentru felul în care se mușamalizează o achiziție supraevaluată. Sub șefia directorului executiv Clarisa Viciu, echipa de auditori formată din Tatiana Bărcuțean și Iulian Scrobohaci consemnează cîte ceva din ceea ce au descoperit și propun ”un avertisment scris” magazinerului de la ”Malaxa”!  Priviți fotografia de mai jos! Auditorii Primăriei văd un podium de 80.000 de lei și pupitre de 80.000 de lei. Fiecare costă cît un Renault Megane diesel, echipat binișor! Inspectorii Primăriei descoperă că firma fiului primește banii și spitalul mamei plătește banii, mama recepționînd marfa. Sesizează că nu există documente ”din care să reiasă modul de determinare al valorii estimate”. Și, cu toate acestea, singura măsură este ”un avertisment scris”! Găsiți cele trei pagini din raport la finalul textului.

20161220_083133

Investigație de Mirela Neag, Răzvan Luțac și Cătălin Tolontan

Pe 9 noiembrie 2011, primarul Sorin Oprescu, managerul Florin Secureanu și directorul administrativ Paul Stoica se lasă aplaudați de personalul Spitalului Malaxa.

Sub ropotele-recompensă se gudură doi ani de investiții.

”În această perioadă, Primăria a investit circa 7 milioane de euro” – asta împărtășește sălii, emoționat, Florin Secureanu.

Primarul, în schimb, ia o figură solemnă și severă.

Se ține de ceea ce el însuși anunță pe Facebook – Oprescu a venit să verifice.

Scena de 160.000 de lei

De la pupitrul pe care apare crucea roșie a Cavalerilor de la Malta, Sorin Oprescu spune că ”Malaxa este în acest moment un spital de referință pentru București. În ultimii trei ani, în cele 20 de spitale ale sale, Primăria a investit aproximativ 120 de milioane de euro”.

Apoi, edilul coboară cei 10 centimetri cîteva zeci de centimetri care înalță podiumul.

Se duce lîngă Secureanu, la masă.

În spatele lor începe să ruleze un filmuleț luminos.

Pupitrul de la care a vorbit, masa de prezidiu și podiumul pitic pe care stau au costat 160.000 de lei, aproape 40.000 de euro!

Scaunele adaugă încă 20.000 de euro.

colaj podium

Fiul predă, mama recepționează

Un an mai tîrziu, decembrie 2012.

Clarisa Viciu privește hîrtia și se înroșește.

Ca șefă a serviciului de audit intern al Primăriei Bucureștiului, Viciu are o colecție de năzdrăvănii.

Asta e, însă, una tare.

”Malaxa”, spitalul pe care-l controlează, a cumpărat un podium, ”că asta scrie în hîrtii”, de 80.000 de lei, și pupitre tot de 80.000 de lei!

Clarisa Viciu se uită pe procesul verbal de recepție.

Abia acum amețește de-a binelea.

”Cum să-i predea Lupișcă lui Lupișcă?!”

Vasilica Lupișcă, stânga, magazionera de la Malaxa, și mama lui Marius Lupișcă, dreapta, patronul firmei Daria Mob Design
Vasilica Lupișcă, stânga, magazionera de la Malaxa. Ea este mama lui Marius Lupișcă, dreapta, patronul firmei Daria Mob Design

-Uitați-vă și voi, Vasilica Lupișcă, angajata spitalului, preia de la Marius Lupișcă!
-Da, e Vasilica, e magazinera noastră. Iar Marius e băiatul ei, care are firma.

-Nu se poate asta! E prea de tot. Refaceți procesul verbal de recepție!
-Dacă așa ziceți…

Firma băiatului magazinerei, un milion de lei de la Malaxa

Dialogul are loc în decembrie 2012 și este relatat de martori oculari.

”Clarisa Viciu ne-a învățat cum să facem ca actele să acopere, cît de cît, faptul că am cumpărat mobilă la preț uriaș!”, povestește un angajat din spital.

Controlorul îl învăța pe controlat cum să scape.

Daria Mob Design SRL este firma lui Marius Lupișcă, băiatul magazinerului de la Spitalul ”Malaxa”.

În 2011, cu trei săptămîni înainte de inaugurare, Daria Mob Design mobilează sala de festivități a spitalului:

TOTAL 293.000 lei

Plățile făcute pentru mobilă:

WhatsApp Image 2016-12-19 at 4.31.34 PM WhatsApp Image 2016-12-19 at 4.31.00 PM WhatsApp Image 2016-12-19 at 4.31.16 PM WhatsApp Image 2016-12-19 at 4.31.49 PM

”Ne-am crucit, dar n-am avut ce face. Era ordinul lui Secureanu că dorea în mod special să se lucreze cu firma Daria Mob pentru inaugurarea cu Oprescu”, rezumă oamenii din ”Malaxa”.

Vă amintiți de scena plătită de Monica Iacob Ridzi, la Costinești, în 2009?

Au trecut 7 ani și mobila ne ține în continuare în priză.

Atunci, Ministerul Tineretului a plătit o scenă cu 65.000 de euro. 

Acum, descoperim că Spitalul Malaxa a dat 60.000 de euro pe un podium, un pupitru și 100 de scaune.

În loc de control, Viciu reface documentele

În decembrie 2012, cînd vine în control la ”Malaxa”, Clarisa Viciu este directorul executiv al direcției de audit din Primăria Capitalei.

17 ani de vechime în Primărie are Clarisa Viciu

Ea reprezintă autoritatea supremă a Primăriei pe zona de control și cheltuire corectă a banului public.

”Respectul față de lege și integritate morală”, sînt primele cuvinte din CV-ul ei.

Intrată în instituție pe vremea lui Viorel Lis, Clarisa Viciu schimbă primarii și veghează ca miliardul de euro pe an să fie cheltuit cum scrie la carte.

La experiența ei, rezolvarea situației de la Malaxa este o sarcină oarecare.

”Am refăcut documentele după cum ne-a zis Clarisa Viciu. Au discutat îndelung în birou, managerul a fost fericit, ea a plecat fericită și ei doi au rămas într-o relație excelentă”, povestesc oamenii din Malaxa.

Facturile nu există în spital

Rezultatul?

Mobilarea sălii costă 300.000 de lei și Secureanu învață de la cei mai buni cum se maschează lucrurile!

1 milion de lei a încasat, în mandatul lui Secureanu, firma Daria Mob de la spital

Întocmesc nota de fundamentare, o scot pe mama patronului, doamna Vasilica de la magazie, de pe procesul verbal, totul e OK.

Și o încăpere ”de pînă în 100 de locuri și puțin peste 100 de metri patrați”, conform directorului administrativ Paul Stoica, este mobilată la aproape 70.000 de euro.

”Facturile nu există nici acum în spital!”, confirmă cineva din ”Malaxa”.

Cînd DNA le va căuta nu le va găsi decît dacă nu le scoate vreunul dintre oamenii lui Secureanu de pe unde sînt dosite.

Pe aici a trecut Clarisa Viciu!

”De ce am lucrat cu Daria Mob dacă era firma băiatului magazinerei? Pentru că Florin Secureanu era vecin cu magazinera, sînt prieteni. Managerul a decis toată mobilarea” Paul Stoica, director administrativ la ”Malaxa”

Primăria nu a dat raportul de audit

Și raportul de audit al directoarei din Primărie redactat în ianuarie 2013?

”Apă de ploaie, normal”, zîmbesc oamenii din „Malaxa”.

”Am găsit ceva, ca peste tot”, a spus Clarisa Viciu, aseară, pentru ziar. ”Mai multe nu declar, am dat ce am avut către biroul de presă al Primăriei”, conchide ea.

Gazeta i-a spus că va scrie azi despre faptele ei.

Ziarul a vrut să obțină și perspectiva directorului de audit, dar Viciu a zis că și mîine e o zi. Dacă poți să trăiești pe aripile vîntului, de ce nu?

Prin consilierii de imagine, primăria nu răspunde la telefoane și la mesajele ziarului, dacă tot întreabă publicul ce ne răspunde Gabriela Firea.

Nimic nu ne răspunde.

De cinci zile, Primăria nu mai furnizează nici un document public pe care ziarul îl solicită, nici raportul de audit al Clarisei Viciu.

”Da, am lucrat la Malaxa, unde era și mama mea” e tot ce spune și Marius Lupișcă, patronul lui Daria Mob Design.

Crima perfectă.

Viciu, analize gratuite la ”Malaxa”

Unul din buletinele de analize ale Clarisei Viciu, făcute la Spitalul Malaxa
Unul din buletinele de analize ale Clarisei Viciu, făcute la Spitalul Malaxa

În continuarea relației cordiale, Secureanu îi face favoruri Clarisei Viciu.

Atît ea, cît și rudele sale beneficiază de analize gratuite la „Malaxa”.

Ziarul publică, fără nici o dată medicală și personală, facsimilul uneia dintre ele.

Nu e normal să ți se facă analize gratuite?

Încercați și dumneavoastră la ce spital vreți să vedem dacă vi se fac!

Cît despre Clarisa Viciu, ea rămîne directorul cel mare pe audit în PMB pînă în septembrie 2015.

Atunci, primarul general interimar Marin Ștefănel demite cinci directori, printre care și pe Viciu.

Întrebat ieri de ziar, fostul primar explică: ”Citesc presa și am avut suspiciuni legate de activitatea unor directori din Primărie. Ceea ce am reclamat atunci, privind modul în care au fost cheltuiți banii de investiții ai Administrației Spitatelor și faptul că Auditul Intern nu a putut preveni dezastrul, s-a adeverit”.

Ați avut și alte informații?

Răspuns: ”Nu, nu am cunoscut-o, nu știu mai multe, dar și mîine aș face la fel!”.

Din nou în control

”Respectul față de lege și integritate morală” nu pot fi însă persecutate mult timp.

Clarisa Viciu redevine ”director executiv” la începutul lui 2016, în mandatul de interimar al liberalului Răzvan Sava.

Astăzi, Viciu e din nou șeful amuzat, din acea dimineață, cînd a văzut factura pentru pupitrul de 80.000 de lei de la ”Malaxa”.

Ea controlează.

Ea coordonează.

Ea veghează la cheltuirea corectă a miliardului de euro pe care bucureștenii îl dau, an de an, orașului lor.

CUPRINS: Toate capitolele din investigația GSP despre Florin Secureanu/Spitalul Malaxa/Sistemul de sănătate

20161220_09294020161220_0932153

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Comentarii (80)Adaugă comentariu

Cătălin Tolontan  •  20 decembrie 2016, 14:37

@Dragos: multumim! @Andrei F: V-am mai raspuns la tema aceasta. Nu incercati sa reinventati meseria aceasta ca ea functioneaza asa de sute de ani. Nu asteapta nicaieri in lume jurnalistii sa faca flagrant politia. Nu lucreaza presa impreuna cu procurorii pentru ca presa trebuie sa fie independenta si sa relateze obiectiv despre cazuri. Conform logicii dumneavoastra nici avocatii n-ar trebui sa-si apere clientii ca-i incurca pe procurori.

Andrei F  •  20 decembrie 2016, 14:42

@Dragos • 20 decembrie 2016, 13:28 Frumos!Numai ca o singura banca de stat cu fundul a costat 8000 de euro!Una singura!Falca a instalat mult mai multe!Si treaba este ca presa din Arad a spus ca bancile erau asa de bune incit au rezistat doi ani!De ce am vorbit de Falca?Pentru ca exemplul cu Falca este vechi-daca bancile deja sunt deteriorate!

mihai  •  20 decembrie 2016, 14:46

Aşa-i românul de când el se ştie, Dacă nu fură nu se simte bine. Nu doarme bine sub plapuma sa Până nu înşeală statul cu ceva! Sărbători Fericite!

Andrei F  •  20 decembrie 2016, 14:50

@Cătălin Tolontan • 20 decembrie 2016, 14:37 Ca presa este putere independenta...desigur ca aveti dreptate!Asta nu inseamna ca procurorii nu pot interzice ca fapte anchetate sa nu fie divulgate...Si nu dv. ne-ati spus astazi ca deja sunt acte acuzatoare dosite?Pina la urma vreti ca Primaria Capitalei sa fie anchetata sau vreti ca Primaria sa va raspunda dv. si nu procurorilor?Apoi este tot logic ca dv. ati dat-o pe logica...Firea si PSD-ul ar avea tot interesul sa dezvaluie adevarul despre articolul de astazi pentru ca dv. ne-ati spus ca Viciu este de la PDL iar Sava de la PNL...Primaria tace pentru ca i s-a impus!Un punct de vedere de la Sava ati incercat?

Cătălin Tolontan  •  20 decembrie 2016, 14:52

@Andrei F: nici procurorii, nici primaria si nici nimeni altcineva nu poate secretiza pe timpul unei anchete un document public! Raportul de audit de la Malaxa pe 2011 este public. Sa-l puna in dosar, sa faca ce vor cu el, dar nu pot sa-l secretizeze. Oricum am facut rost de el, dar e o chestiune de principiu. Nu trebuie sa ne lasam drepturile incalcate. E ca si cum Curtea Constitutionala ar spune: nu ma consideram publica motivatia X pentru ca a inceput Parchetul o investigatie. Sau ca si cum, la limita vorbind, DNA ar secretiza Constitutia, care e tot un bun public, ca si raportul de audit. ”Public” inseamna ca ne apartine tuturor, deci nu poate fi rechizitionat de nimeni. Uf! Au trecut 27 de ani de democratie!

CITIZEN  •  20 decembrie 2016, 14:58

De la o vreme incoace nu ma mai uit la filme seriale si nici carti thriller nu mai am nevoie sa citesc. E de ajuns ce citesc aici zilnic. Sper sa le citeasca si altii.., multi altii.

Eugen  •  20 decembrie 2016, 15:03

Ma bucur ca usor, usor ajungeti tot mai sus. Dupa cum se stie Secureanu si restul sunt doar mici soldati ***). Astept sa vad cum pica Nasii de azi si de ieri. Ps. Cand il anchetati pe Secureanu, v am spus ca astept exact ce ati declansat acum. Felicitari si poate cu timpul mergem si spre orasul vecin, de unde s-au facut transferuri catre capitala si care are si el un buget pe masura de capusat.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Andrei F  •  20 decembrie 2016, 15:20

@Cătălin Tolontan • 20 decembrie 2016, 15:01,,Uf! Au trecut 27 de ani de democratie!,, Ce sa-i faci,oi fi eu mai batut in cap!Deci celor mentionati de mine mai sus li se incalca un drept costitutional?Sa incep sa-i pling pe Ponta si Udrea!?

Dragos  •  20 decembrie 2016, 15:31

@Andrei F: nu vreau sa par partinitor, nici nu sunt, imi place sa cred ca sunt un tip echilibrat si, care, inainte sa isi formeze o parere, se informeaza din mai multe surse. Asadar, ca a fost o banca, poate ori fi fost 100, la pretul de 8000 de euro, daca o astfel de banca nu costa mai mult de 80 de euro, inseamna ca cel care a semnat plata pentru achizitie a furat. Sau a facut abuz in serviciu. Adica si-a batut joc de banii contribuabilului. Ca oi fi eu contribuabilul, ca oi fi tu, nu mai conteaza, ideea e ca s-au aruncat bani pe fereastra (care si aia o fi costat vreo 3-4000 de euro). Nu ar fi fost nicio diferenta daca banca ar fi costat 100 de euro, cei 20 de euro diferenta sunt, la fel, aruncati pe fereastra. Sau veniti ca parandarat, dar asta nu o pot dovedi, asa ca ma abtin. Ce vreau sa spun e ca nu conteaza numele celui care a furat (sau a facut abuz in serviciu), pentru mine hotia trebuie pedepsita ca atare. Daca Falca va fi dovedit ca a furat, sa fie judecat si condamnat in concordanta cu faptele lui. N-o sa plang eu dupa el. Diferenta intre ce a facut Falca si fac alde Secureanu prin spitale, e facuta de Tolontan si echipa. Ca aici, Tolontan a venit cu dovezi, hartii oficiale, semnate olograf si stampilate. Adica adauga credibilitate anchetei. Asa poti face diferenta intre o presa aservita si o presa independenta. Ca s-a nimerit sa dea peste o filiera a PSD-ului, asta cred ca e doar hazard. Nu cred ca a plecat de la inceput pe ideea sa dea in PSD. Ca sa nu mai zic ca e angajat al trustului care ridica in slavi PSD-ul de cate ori are ocazia. Sanchi, Tolontan nu o face! Si bine face. Asa si-a construit credibilitatea in atatia ani de presa sportiva si de investigatii. Deci, te rog, Andrei, stiu ca esti o persoana cu capul pe umeri si ca poti discerne. Asa cum bunul simt te impiedica sa te scarpini in fund in public, desi nu e reglementat de vreo lege, asa bunul simt ar trebui sa-l impiedice pe Dragnea sa se propuna ca prim-ministru. Si da, e vorba de LIPSA de bun-simt care l-a impiedicat pe Basescu sa-si dea demisia, desi promisese ca si-o va da. Si de acelasi lipsa care nu a impiedicat-o pe Udrea sa candideze din nou pentru Parlament. Din cauza lipsei de respect, romanii I-au aruncat la cosul de gunoi al istoriei. Bine, pe Basescu inca nu, ca a "prins" Parlamentul, dar nu cred ca mai dureaza mult. In rest, numai bine si Sarbatori Fericite!

Andrei F  •  20 decembrie 2016, 15:46

@Dragos • 20 decembrie 2016, 15:31 Sa sti ca-mi place tot mai mult varianta mea de mai sus cind am spus ca poate oi fi batut eu in cap!Tu te entuziasmezi la ceva care ce sa vezi s-a intimplat in Romania tot timpul!Si daca ai curiozitatea cauta pe net.De Armeanu s-a scris din 2011!Public ,tot intr-un ziar-Cotidianul.ro.Totusi nu e prea mult sa o dai macar astazi pe filiera PSD cind repet astazi este vorba de PDL si PNL...ba chiar s-a spus mai mult ca controlul de la primarie era acelasi de pe timpul lui Lis?Sau asta o fi fost PSD?Chiar atit de mult oi fi eu dus cu capul? Si mai mult...potrivit surselor altor ziaristi scandalul Secureanu ar duce la Blaga si Boc-verifica pe National...

valll  •  20 decembrie 2016, 15:57

Spre deosebire de majoritatea ziaristilor care trateaza cazuri, echipa domnului Tolontan vede fenomenul general. Evidentiaza similitudini, sugereaza existenta retelei. Ceeace a facut aceasta functionara, caracterizeaza aprope toata functionarimea, de la primariile satesti pana la cea a capitalei, de la institutiile centrale ale statului, pana la sucursalele din orasele cele mai obscure. De aceea preturile sunt anapoda, drumurile inexistente, consumatorii platesc preturi exagerate pentru servicii proaste. Iar romanii inghit. Nu stiu cum s-a intamplat ca oriunde era rost de bani, au aparut „baieti destepti” si fraieri care inghit. E clar, reteaua exista, iar intrebarea urmatoare este: cum s-a format? A fost construita, sau s-a format spotan? Configuratiile mafiote, precum cele din spitalelor capitalei, sunt organizate, exista un creier central, sau cei predispusi au procedat instinctiv, imprumutand idei unii de la altii? Ce spun procurorii, au descoperit interdependente, structuri, cooordonare? Ce spun psihologii natiunii, sociologii? Ii vad pe la televiziuni facand figuratie, ca sa dea bine, cu cateva banalitati si pleaca trecand, probabil, pe la casierie. Au cercetat daca natiunea noastra e blnava? O fi predispusa genetic la coruptie, sau a pus stapanire pe ea o stare de spirit viciata care ar putea fi inlaturat, si atunci cum?

Iulian  •  20 decembrie 2016, 16:02

Asa se explică de ce nu beneficiem de servicii medicale mai bune in spitale si in alte unități medicale de ani multi, in ciuda faptului ca alocarile au ajuns la 7 miliarde de euro anual (față de 2-3 miliarde echivalent euro în anii 1990-2000). O sumă uriasă care ar trebui sa inchida gura celor din sistem sau din afara lui, care spun că domeniul sanitar este subfinantat. Aiurea, la noi ajunge putin din aceasta suma fiindca grosul este papat si palmat de indivizii astia lipsiți de constiință și Dumnezeu, indivizi si practici mizerabile pe care le devoalează de ceva timp echipa Tolontan. De la ministri, parlamentari, directori numiti politic, manageri de spitale etc. toți se înfruptă hulpav din banii acestui colos șubred, care este sistemul medical. Cum se explică că aceste scur.suri ale societății fură cu nerușinare si incearcă să ne îmbrobodească că nu e asa, în ciuda faptului că au venituri uriase. O să-mi spuneți ca au salarii mici față de răspunderea uriașă pe care o au. Nici nu vreau sa aud asta. Un director de spital are peste 100 mil lei salariu pe luna, iar veniturile cumulate depășesc oficial 2-300 mil. Si atunci despre ce vorbim? Iar Coana Firea si altii ca ea ar face bine să dea explicațiile si documentele asteptate de echipa Tolontan, daca nu vrea sa fie socotita si ea corupta sau pactizand cu hotii! Ca dupa aia stim si noi ce sa facem: Fireo, cum iesi din primarie freza ta o sa aibe parte de cateva zeci de oua in fiecare zi.

boboc  •  20 decembrie 2016, 16:05

@Andrei F amice chiar ca esti batut in cap, delirul tau nu are nici o logica, asta pe linga faptul ca nu stii sa scrii si sa te exprimi corect. Esti un ****** care se contrazice singur, insailarile tale nu au nici cap nici coada, te bagi in seama total aiurea, pe linga subiect si fara sa ai nimic de spus.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Gogu  •  20 decembrie 2016, 16:19

Au trecut 27 de ani de democratie, domnule Tolontan si dvs. confundati auditul cu controlul...

Cătălin Tolontan  •  20 decembrie 2016, 16:41

@Gogu: ”In cazul identificarii unor iregularitati sau posibile prejudicii, raporteaza imediat Primarului General si/ sau conducatorului entitatii publice subordonate CGMB, dupa caz si structurii de control intern abilitate”. Din obligatiile auditorilor. Nu e grav daca jurnalistii nu scriu ca in lege, pentru ca in relatari se folosesc sinonime, dar grav e cind auditul gaseste pupitre de 80.000 de lei si se face ca nu vede. Dar da, aveti dreptate, noi avem tendinta sa simplificam si cind scriem, generic, ca auditorii sau Curtea de Conturi se duc in control asta zgiriie timpanele cunoscatorilor, ca ei fac audit, nu control. Apropo, auditul n-a vazut ca s-au scos peste 1.000 de zile bani cash din casa, cam aceleasi sume pe zi? :-)

Loredana  •  20 decembrie 2016, 17:03

Si cu toate astea un sondaj recent arata ca dna. Firea se afla in Top 3 in preferintele romanilor pentru pozitia de prim-ministru, dupa "stimabilii" Liviu Dragnea si Victor Ponta. Inca mai sunt multi care au capacitatea sa digere o informatie si sa ii inteleaga gravitatea. Dnl. Tolontan, va rog sa le faceti un Craciun Fericit! :)

CATA  •  20 decembrie 2016, 17:08

Cam asta se intampla in PMB: https://www.realitatea.net/active-watch-primaria-generala-a-devenit-o-fortarea-a-atent-pazita-prin-practici-abuzive_2014795.html

Efect  •  20 decembrie 2016, 18:13

Catalin, Lasa basmele si spune-ne cand ajungi la dom-doctor!? :) Stii tu care dom-doctor! Ca el a fost sefu la sfori. El le tragea si facea pe umilu la televizor. Acuma, saraca doamna Gabi a picat pe ea magareata si o cam ia in freza. #saracagabi :)))

addriann  •  20 decembrie 2016, 18:23

Este un alt articol interesant, in ritmul acesta ancheta echipei de investigatii poate depasi suta de articole, atat de multe dovezi au lasat in urma Secureanu, Armeanu... Importanta va fi si ancheta procurorilor, astfel ca trebuie sa va uitati la ancheta din cazul Hexi Pharma, care are 7 luni avans fata de aceasta... Trebuie sa fiti constient ca acolo nimeni nu a descoperit vreo fapta de coruptie, toata lumea este in libertate ( control judiciar) , totul este redus la o PROBLEMA DE CHIMIE ( analizele substantelor folosite )... Sa speram ca la anul vom avea si altceva decat o delapidare a unui manager instabil...

Obiectiv  •  20 decembrie 2016, 18:31

Cum sa ai incredere in asemenea oameni, sau in partidele care-i sustin? Si nu este vorba doar despre cele doua partide (fostul PDL si PSD), ci de toate, desi USR n-a avut timp sa insele asteptarile votantilor! PNL-ul actual, plin de foste *** ale fostului presedinte, nu mai starneste increderea din urma cu cativa ani. O.!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Gabriel  •  20 decembrie 2016, 19:15

Boala sistemului de STAT in ROMANIA: - Licitatii ; - Achizitiile ; - Auditul ; - Rapoarte efectuate de CURTEA DE CONTURI ; multe lucruri care pot produce dosare penale daca se vrea, dar oameni ca si SECUREANU, sunt susutinuti de toata clica politica, PSD ( OPRESCU, FIREA), PNL, PDL, iar peste tot in tara se intampla cam acelasi mod de lucru. Ex : SPITAL JUDETEAN BIHOR - UN BIROU + UN SCAUN = 10000 LEI.

cristi  •  20 decembrie 2016, 19:17

am gasit o chestie interesanta la cautarea numelui auditorului pe google: http://www.domnuleprimar.ro/95369-rog-frumos-cititi-ultimul-raport-audit-Curtii-Conturi-legatura-pierderea-finantarilor-europene-prin-Programul-Operational-Regional-2007-2013-spitalele-Gomoiu-Foisor-pasajul.htm

Bog  •  20 decembrie 2016, 19:56

D-na Firea ori face ordine in primarie la figurat, sau daca nu atunci la propriu !

StefanCM  •  20 decembrie 2016, 20:46

Stiti ce e tolo.ro pentru politicieni, indiferent de culoare politica? ( Indiferent de culoare pentru ca majoritatea care inca nu au furat, nu au furat pentru ca inca nu au fost in pozitia sa fure, nu ca ar fi sfinti, opinionul meu. ) Deci, tolo.ro ieste care ieste picatura chinezeasca :)) Nu exista leac pentru asa ceva. O eruptie o tratezi, ai scapat de ea. Picatura chinezeasca e insignifianta la inceput. Apoi, timpul trece, apa-i rece. Si pic pic, pic pic, te trezesti legat. Formatul clasic, legat ***, dar adaptat tarii noastre, te trezesti legat la...? Mititicaaa.. Tot o dati voi ca nu doar voi, ca sunt si alti jurnalisti care isi fac treaba, bla bla, modestie, colegialitate, varza murata. Da ce faceti voi nu a facut nimeni in tara asta dupa revolutie pana acum. Si majoritatea nici nu or sa faca. Nu e vorba de episoade de sinceritate, e vorba de constanta si consistenta. Nu spun ca nu ajuta tot ce fac restul jurnalistilor independenti, dar substanta aproape doar aici intalnim. Altii vorbesc de ipoteze si ipotenuze care oricum nu schimba parerea cititorilor lor, ca oricum publicul lor e in aceeasi caruta cu ei, practic *** cu pensula. Voi luati sabia cu luneta la ochi si cum ii prindeti cu *** cum aruncati *** si incepe tontoroiul. Plus ca oamenii or sa fie mai dispusi sa va spuna voua ce se intampla decat sa mearga sa depuna o plangere undeva si tot ei sa o muste, sa se trezeasca ori concediati, ori cu cariera inghetata, sa mai aiba si familiile lor belele. Eu sa lucrez la primarie la audit unde seful sa fie corupt nu m-as inghesui sa fac plangere la politie daca as avea copii si nevasta acasa, nu de alta, dar facerea de bine in tara asta e... cum sa zic, tot felul ieste. Hai Rapid!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

elle  •  20 decembrie 2016, 20:52

Nu inteleg cum a fost reangajata in acelasi post, dupa ce a fost data afara de catre primarul interimar? Nu exista un statut al functionarului in Tara Romaneasca? Sau au numai atributii, fara obligatii. Sa tot fii functionar in Tara Romaneasca! Inca o data tanti Firea ne arata cat de " capabila " este ca primar si ce "echipa fenomenala " are in primarie. Chapeau L' Equipe!

Adrian  •  20 decembrie 2016, 21:04

Schimbarea puterii ,va aduce cu sine o reactie mult intarziata a anchetelor institutiilor abilitate. Apreciez din tot sufletul stradania de a publica informatii certe .

solox  •  21 decembrie 2016, 2:02

Interesanta lupta asta mediatica, dar finalul este mereu in avantajul escrocilor - stiu ce spun. Uitati-va la cazul Oprescu si mita - e liber, bine mersi dupa ce presa a facut mare tamtam. Oamenii nu inteleg de ce se intampla mereu la fel, chiar daca se schimba primarii si directorii institutiilor subordonate. Daca primarii care preiau puterea ar face un audit corect la preluarea mandatului , primarul care pleaca din functie ar trebui sa intre la mititica pentru modul in care a cheltuit banii publici. Dar nu se intampla asa din motive care se stiu in sistem. Cel care vine schimba de ochii lumii cativa si pune oamenii lui. Acolo unde nu se schimba este pentru faptul ca functionarii publici , nu toti ci directori ,sefi de servicii, de compartimente s.a sunt total aserviti noului "rege" al bugetului - se fac pres si nu dau gres, raman in functii. Cei importanti au statut de functionari publici si nu e simplu .Normal ca semneaza in grup PV receptie cum ca au vazut cu ochii lor cum a fost balastat un drum comunal cu 120 camioane de balastu. Ce autoritate vine si verifica daca au fost 120 si nu doar 75? Se mai fac si niste achizitii de materiate de constructii pentru "reparatii curente" dupa care incep sa apara vilutele pe ici pe colo . La vreo doi ani incep iar reparatiile curente , in aceleasi locatii . Ce control poate face lumina daca gledul si varul au fost aplicate pe pereti in 2014 sau 2016? Niciunul desigur, si nici nu exista interesul pentru ca exista un PV receptie lucrare semnat de 4/5 angajati cum ca asa e si toti spun ca ei. Cand vine un nou guvern la conducere ce spune?- Facem investitii pentru sustinerea sectorului privat - apoi astea sunt investitiile mesele si scaunele, podiumurile de zeci si sute de mii de euro si multe multe altele, daaaar facute desigur nu de orice firma privata ci de cele ale puterii care cotizeaza la oamenii din partid. Dupa ce primesc partea normal ca "investitiile" se reiau. Iar romanasii merg la vot sa perpetueze la infinit aceste gasti de infractori regrupate la ciolan cu alte denumiri si aliante. Deh tara trebuie condusa. Misto . Nu? Pana la urma nimeni nu a bagat mana in buzunarul celuilalt. Dar ne ducem la fund cu totii . Toti cei angrenati in marea lupta pentru ciolan stiu de portitele legislative din sistem iar daca nu stiu , exact cum scrie si in articol , sunt repede adusi cu lectia la zi, chiar de catre cei care trebuie sa-i controleze - desigur nu pe gratis , ca pana la urma sunt banii statului si toti trebuie sa traiasca. Situatia e stiuta si e la nivel de tara , dar e cu perdea si cu toate actele in regula. Se cheama Mafia Legalizata. Cazul Secureanu e mai nasol intradevar -pentru brutalitatea ingineriilor financiare - probabil angajatii terminati nu au mai rezistat si au hotarat sa rasufle in presa , sau poate cineva important a hotarat debarcarea lui Secureanu pentru ca nu mai lucra "profesionist" iar DNA-ul de voie de nevoie a trebuit sa miste ceva, sau poate ca...bla bla. E de rau frati romani , suntem incalecati nasol de tot. V-o spun cu mana pe inima!

lili  •  21 decembrie 2016, 8:43

"Gabriela Firea a declarat că nu îi va fi frică de DNA: "Activitatea mea va fi transparentă sută la sută" miercuri, 08 iunie 2016 Activitatea mea va fi transparentă sută la sută, toate întâlnirile mele vor fi publice, vor fi anunţate, voi comunica foarte mult (...). Toate contractele din primărie vor fi anunţate pe site, inclusiv anumite acte adiţionale. Prin urmare, câtă vreme activitatea este corectă, toată activitatea, toate contractele şi documentele semnate sunt pe site, nu aş avea de ce să mă tem', a spus Firea la B1 TV." "Transparenta" doamna Firea s-a opacizat, i-a disparut transparenta, NU mai comunica?! S-o fi imbolnavit de atata transparenta, o fi periculoasa transparenta asta, poate d-aia nici NU se practica in politica romaneasca! Reamintiti-i OFICIAL ca a declarat ca "va fi transparenta suta la suta" In 8 Iubnie 2016! Si mai rugati-o sa defineasca "transparenta suta la suta", marca PSD!! Poate ca la PSD "transparenta suta la suta" e altfel...decat "suta la suta" la noi, muritorii de rand!!!

Lucian  •  21 decembrie 2016, 12:41

Nimic nu mai este de comentat! Ceea ce știam a fost confirmat! Ți-e nu Tolo, fraților?http://www.stiripesurse.ro/sevil-shhaideh-propunerea-psd-de-premier-video_1170411.html

Nick_85  •  30 decembrie 2016, 23:49

@ Catalin Tolontan apropo de aceasta doamna Viciu Clarisa. pt ca am o memorie buna, mi-am adus aminte de un raspuns dat de doamna Firea cand cineva a intrebat de ce mai este in functie Viciu Clarisa "Audit (Miercuri, 6 aprilie 2016, 9:17) hiram stone [anonim] 1. Este normal sa ai acelasi director la Directia Audit din PMB pus de 12 ani cu dispozitie 6 luni,pauza 6 luni(coordonator !?!) ? 2.Uitati-va pe CV si o sa vedeti ca are trecut o facultate care nu se gaseste nici pe Google: http://www.pmb.ro/institutii/primaria/conducere/cv/viciu_clarisa.pdf trimite raspuns (Miercuri, 6 aprilie 2016, 13:45) Gabriela Firea [hotnews.ro] i-a raspuns lui hiram stone Multumesc pentru aceasta informatie, daca voi ajunge primar general al Capitalei va asigur ca voi dispune realizarea unui audit financiar dar si unul al resurselor umane iar persoanele care nu corespund criteriilor profesionale si de integritate vor fi solicitate sa intre atat in legalitate cat si in cerintele obiective ale societatii. Asa cum sigur stiti, in Primarie lucreaza functionari publici care se bucura de prvederile functionarului public dar asta nu inseamna ca se va tolera la nesfarsit ca intregul corp al functionarilor sa fie denigrat din cauza unor functionari certati cu legea si cu morala." http://www.hotnews.ro/stiri-alegeri_locale_2016_bucuresti-20916965-gabriela-firea-candidatul-psd-primaria-capitalei-discuta-online-cititorii-hotnews-miercuri-13-00.htm si asta am gasit-o acum la un search pe google http://www.domnuleprimar.ro/95369-rog-frumos-cititi-ultimul-raport-audit-Curtii-Conturi-legat.htm poate gasiti ceva interesant.

Comentează