Răbufnire în dosarul Hexi Pharma! Directorul din fabrică acuză complicitatea spitalelor: ”Dacă creșteam concentrația, spitalele nu mai cumpărau dezinfectanții noștri că ziceau că miroseau prea tare!”

Mihail Leva a recunoscut că firma contrafăcea biocidele, dar vorbește procurorilor și despre ”partea de vină” a managerilor din spitale

luni, 18 decembrie 2017, 6:51

 

”Dezinfectantul Hexi este perfect! Soțul meu e chimist și am făcut o analiză. Exact ce e trecut pe etichetă, așa e și în conținut!” Monica Pop, manager al Spitalului de Oftalmologie din București, 24 august 2016

 

”Produsele noastre conțineau mult mai puțină substanță activă decât scria pe etichetă. Dar așa le-am moștenit. Și înainte de a veni eu în fabrică, produsele sigur nu au fost mai bune” Mihail Leva, declarație de inculpat în fața procurorilor

 

Investigație de Mirela Neag, Răzvan Luțac și Cătălin Tolontan

Procurorii de la Parchetul General au strâns probe că în perioada 1 iunie 2010 – 16 mai 2016 Hexi Pharma a livrat ”cvasitotalității sistemului medical din România” 39 de mărci de dezinfectanți diluați și ineficienți.

0,23% e rata infecțiilor nosocomiale raportate în România în 2013, potrivit informațiilor primite de procurori de la instituțiile din sănătate

Mareea s-a tot întins. Nu e vorba doar de spitalele publice, ci și de privați.

Mai multe clinici private, Monza, Sanador, Euromedica, Synevo plus altele, apar în cele aproape 800 de volume ale dosarului.

Infecțiile nosocomiale, într-o rată mai mică și mai puțin cunoscute, există și în spitalele private din România.

Clinicile private înapoiază banii pacienților, dar cer confidențialitate

Mărturiile recente oferite ziarului arată că unele spitale private plătesc pacienților afectați de infecții, asigurându-le recuperarea costului integral al internării și tratamentului.

Totul sub condiția unui contract de confidențialitate.

Ca să-și ia banii înapoi, pacienții afectați se obligă să nu facă publice infecțiile.

5,7% este rata infecțiilor nosocomiale în Europa, conform actelor de la dosarul Hexi Pharma

Unele dintre clinicile private s-au constituit parte civilă împotriva Hexi Pharma.  

Șocați și ei de întinderea fenomenului, procurorii încearcă să afle când a început diluarea produselor.

E mai veche de 6 ani?

Îl cheamă la Parchetul General pe Mihail Leva, directorul de producție al Hexi Pharma.

Mihail Leva: ”Vă dau o convorbire de pe Yahoo Mess”

Leva își recunoscuse deja faptele.

”Aveam concentrații mult mai mici de substanțe active în produse. Toți directorii de producție dinaintea mea au fost forțați să plece când au ridicat gura”. 

Leva se scuză prin ordinele primite de la Dan Condrea și Flori Dinu.

Patron și director general.

Și iubiți vechi, susține Leva.

Drept dovadă, el le oferă procurorilor ”o convorbire dintre Condrea și Dinu, pe Yahoo Messenger”.

Procurorii pun conversația la dosar. De ce ajunge o relație amoroasă într-un dosar penal?

Pentru că, alături de alte probe, Parchetul o consideră o evidență a faptului că managerul Flori Dinu nu era, așa cum susține ea, o simplă executantă a boss-ului Condrea.

Era o intimă în plan personal și un om de încredere, mâna dreaptă în firmă, spune acuzarea.

Condrea către Flori Dinu: ”M-ai părăsit pentru un gibon”

Dan Condrea și Flori Dinu, fosta lui iubită și directorul firmei
Dan Condrea și Flori Dinu, fosta lui iubită și directorul firmei

Dialogul din 2009 de pe mess este spumos.

Condrea era extrem de gelos și-l face ”gibon” pe soțul lui Flori Dinu, iubita care l-a părăsit, dar care-l adora în continuare.

Convorbirea fusese salvată de unul dintre oamenii de la IT.

După ce s-a pornit tăvălugul și Condrea se sinucide pe 22 mai 2016, angajații încep să se teamă că vor deconta ei frauda.

Și scot tot ce au.

Vor să arate procurorilor cum mergea firma și care erau relațiile de putere.

În ziua interviului pentru Gazetă, patronul a fugit cu documente din fabrică

Ei descriu cum l-au văzut pe Condrea când încercase, inițial, să-și scape pielea.

Pe 24 aprilie 2016, în ziua în care dăduse un interviu Gazetei Sporturilor și primise rețetele ca să le comenteze, Condrea aleargă în fabrică și saltă mai multe documente.

Printre care rețetele de fabricație.

Cele care atestau diluarea dezinfectanților.

”Rețetele nu au fost de găsit la sediu”, constată Parchetul.

Sigur că ele existau și prin alte locuri: harduri și sertare.

Practic, din acel moment, orice om implicat realizează că fiecare e pe cont propriu.

Apar și poze deocheate

Frica crește, așa cum se întâmplă în majoritatea dosarelor penale, când procurorii încep să întrebe.

În afara convorbirilor de pe mess, oamenii de la IT scot de pe hardurile unde se conservau secretele murdare ale firmei tot soiul de fișiere, inclusiv niște poze dezbrăcate cu Flori Dinu, luate din calculatorul lui Condrea.

Asta pentru că între timp patronul murise, Flori Dinu spunea că nu știe nimic, iar subalternii se tem că pică pe ei măgăreața.

Ei consideră că asta ar fi nedrept, câtă vreme ei susțin că Flori Dinu era mâna dreaptă a lui Condrea și că se ocupa de aprovizionarea spitalelor.

Ca într-un carusel al panicii, apar rețete, contracte, conservați amoroase, plăți și fotografii.

Vreme de 6 luni din momentul deschiderii anchetei procurorilor, Hexi Pharma arată ca o firmă în care fiecare vehiculează documente, se delimitează și vine cu orice crede că îl poate disculpa.

Relatările surselor au fost corecte

În acea vară nebună, folosind sursele interne din Hexi Pharma care îi dăduseră rețetele, Gazeta află că:

Ziarul a publicat chiar atunci aceste informații.

Implozia Hexi Pharma se confirmă azi, după un an și jumătate, prin declarațiile, transcrierile și conversațiie de la dosarul devenit public.

Așa cum se întâmplă de regulă, ceea ce scrie presa e puțin față de ce se întâmplă.

România și-a cedat o parte a sănătății publice unei firme cu un comportament nebunesc

Lucrurile au fost mai sordide decât reușiserăm noi să aflăm.

De 10 ori se mărea profitul prin ”triangulația financiară” a firmei, susțin procurorii

Hexi Pharma nu arăta doar ca un univers de slăbiciuni umane, ceea ce se întâmplă frecvent în firme.

Pe datele de la dosarul public, Hexi Pharma era o rezervație condusă de personaje lacome, duplicitare, violente, sexiste care:

  1. Urmăreau profitul prin fraudă financiară și comercială.
  2. Încălcau orice standard științific de producție.
  3. Nu aveau niciun fel de responsabilitate pentru pacienți.

Fără să știe, România își cedase o parte a securității sale sanitare unei firme bolnave la cap.

Dar adevărul e că acest lucru nu se putea fără complicitatea șefilor din sănătate și a spitalelor.

Remember Cadariu, Rafila, Streinu-Cercel, Monica Pop, Astărăstoae

În aceași perioadă când mărturiile curgeau la Parchetul General, mai mulți înalți oficiali și manageri de spitale continuau să fie avocații publici ai Hexi Pharma.

Figuri medicale copios mediatizate preiau, susțin și dezvoltă teoria firmei Hexi Pharma, conform căreia ”substanțele sunt corect produse și, chiar dacă există probleme de concentrație, ele sunt eficiente”.

Monica Pop: ”Dezinfectantul Hexi este perfect!”

Monica Pop

Chiar pe 24 august 2016, când Gazeta publica informația că angajații Hexi Pharma recunosc la Parchet falsificarea, Monica Pop apare la Antena 3.

Dana Grecu își face treaba, încearcă să asigure condițiile unui dialog.

Pop e de neoprit.

Managerul de la Spitalul de Urgențe Oftalmologice asigură publicul că ”Gazeta minte! Lucrăm de mult cu Hexi Pharma și n-am avut probleme”.

Ea susține că a cerut personal analize, făcute de soțul ei, și că biocidele sunt în regulă!

”Dezinfectantul Hexi este perfect! Soțul meu e chimist și am făcut o analiză. Exact ce e trecut pe etichetă, așa e și în conținut”, spune Monica Pop.

Cei care cred altceva sunt:

În ”oamenii neinstruiți” vă recunoașteți dumneavoastră, partea cu ”ziariști care ne fac de rușine în Europa” e a noastră.

”Când îmbunătățeam rețeta, spitalele refuzau să mai cumpere că mirosea”

Mihail Leva (dreapta) și patronul Condrea, în fabrica Hexi, chiar în 24 aprilie 2016, când Condrea a sustras rețetele
Mihail Leva (dreapta) și patronul Condrea, în fabrica Hexi, chiar în 24 aprilie 2016, când Condrea a sustras rețetele

În aceeași perioadă când mogulii sănătății apărau Hexi, procurorii îl audiază pe Mihail Leva, șeful producției din firmă, și încearcă să afle de când dura diluarea dezinfectanților.

E mai veche de 6 ani, cât au reconstituit ei?

Are loc următorul dialog.

Procuror: Este posibil ca rețetele dezinfectanților fabricați cu mai mulți ani în urmă să fi fost mai bune, adică cu o concentrație corectă de substanță activă?

Mihail Leva: Produsele sigur nu au fost mai bune.

Da, contrafacerea e mult mai veche.

Procurorii îl inculpă pe Mihail Leva.

Iar directorul ține să încheie, spunând următoarele fraze.

”O parte din vină o au și spitalele, întrucât atunci când încercam să îmbunătățesc rețetele, să pun mai multă substanță activă, acestea refuzau să mai cumpere întrucât susțineau că miros prea tare”

 

”În principiu, de asta și erau preferate produsele Hexi, întrucât miroseau mai puțin” Mihail Leva, director de producție Hexi Pharma

E finalul declarației sale, dar nu e și finalul dezvăluirilor și responsabilităților.

Pe mâine.

 

CUPRINS: Toate capitolele din investigația GSP în dosarul dezinfectanților diluați Hexi Pharma

 

Comentarii (32)Adaugă comentariu

Luca  •  18 decembrie 2017, 8:12

Motivarea inversunarii unor medici , o vom afla in curand, desigur . Multumim GSP ! Probabil ar mai fi murit multi oameni daca erati nepasatori ...

Cătălin Tolontan  •  18 decembrie 2017, 8:14

@Luca: Asta e meseria noastra. Stim ca e un raspuns obositor prin standardul sau. Dar una dintre problemele uriase ale Romaniei e ca regulile profesiilor sunt incalcate tocmai de cei care-si fac meseria. Nu mai stie el insusi daca e ziarist sau lobist, daca e parlamentar sau avocat al propriul dosar penal, daca profesia de chimist te lasa sa falsifici producator de dezinfectanti. Hai sa ne facem intii meseriile, cu toate aspectele lor umile, neplacute si care presupun, uneori, blamul public. Si apoi sa ne certam tara ca e inapoiata. Este inapoiata, pentru ca inapoiati suntem noi ori de cite ori ne incalcam regulile profesiilor.

Liviu  •  18 decembrie 2017, 8:16

Nici nu stiu pentru cine sa rosesc: pentru Flori Dinu sau pentru pozele dezbracate. Cum or fi acestea: albe, neimbracate in hartie (nedevelopate, ca doar erau in calculator) ? Glumeam si eu ! P.S.: Faceti treaba buna ! Tot inainte !

Alina M.  •  18 decembrie 2017, 8:46

Asa nu mai merge cu coruptia comunista! Cer Tribunal International Anticorupt compus din Microsoft, EADS si Bechtel. Procuror acuzator sa fie dl. Gittenstein.

bg  •  18 decembrie 2017, 8:54

Cred ca acum este clar pentru toata lumea (si pentru fam. Pop) ca dezinfectantii de la Hexi Pharma erau creati in scop exclusiv pecuniar si nu aveau legatura cu domeniul medical. Sa luam de exemplu dezinf. de niv. inalt, emblematic, SUPRASEPT - pentru instrumentar, suprafete si aer, care trebuia sa contina 12% glutaraldehida si 7% sar. cuat. de amoniu. Formula aceasta (autorizata de Comisia de Biocide) este una neadecvata, nefericita, periculoasa si toxica pentru om si mediu. Nu exista dezinfectant bun la toate care sa fie folosit intr-un spital. Dezinf. ptr. instrumentar contin 2% glutaraldeh. si se folosesc numai in vase cu capac etans, iar dezinf. concentrati ptr. suprafete pot contine max. 5% glutaraldeh., ca aditiv, nu ca subst. activa de baza (asta in Europa). In SUA, dezinf. ce contin glutaraldeh. se folosesc NUMAI ptr. instrumentar si nu ptr. dezinf. pe suprafetelor. In SUA, FDA care autorizeaza punerea pe piata a dezinf. de nivel inalt, se bazeaza pe o intreaga armata de specialisti, experti si o retea de laboratoare de testare. Ei intorc pe toate fetele si cerceteaza vreme de ani buni un dezinfectant pana sa-i elibereze autorizatia. Nu spitalele modifica formula unui dezinfectant pe baza perceptiilor umane. Producerea unui dezinfectant inseamna stiinta si nu poate aparea ca un hocus-pocus, pe principiul lasa ca merge si asa. La noi, Comisia de Biocide nu se bazeaza pe nimic, examineaza dosarul prezentat de producator si elibereaza autorizatia in 45 de zile, ca orice act administrativ. Inca o data se dovedeste ca suntem o tara a formelor fara fond. Am luat Documentele UE privind biocidele si le-am implementat fara sa avem sau sa cream dedesubt o infrastructura adecvata incadrata cu specialisti in domeniu. Eu stiu raspunsul autoritatilor:"nu au fost si nu sunt bani".

antonia  •  18 decembrie 2017, 8:59

E limpede ca totul s-a facut cu complicitatea sefilor din sanatate si a managerilor de spitale. Dar unde erau cei care trebuie sa vegheze ca astfel de lucruri sa nu se intample, cei care raspund de siguranta nationala? Nu te joci cand e vorba de sanatatea oamenilor ***. Complicitatile in acest caz duc pana la cel mai inalt nivel nivel, motivul e clar unul de natura materiala, toti primeau sume mari de bani fara sa le pese de urmari. Aici s-a ajuns, ***.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Andrei F  •  18 decembrie 2017, 9:03

Iarasi sunt ceva probleme de logica...In articol este scris ca angajatii au intrat pe calculatorul si in folderele PERSONALE ale lui Condrea...Asta este o infractiune! Este asa cum eu as deschide corespondenta din bloc pentru a cauta indicii compromitatoare pentru altii...Ca as vrea eu sa- mi apar pielea descoperind ce rai sun altii...Daca si Justitia romanesca ar judeca dupa precedente atunci lucrurile acestea ar fi fost clare! In dosarul Elodia sotul este condamnat si pentru ca citeste corespondenta sotiei!Mai mult...acei angajati ni se spune in articol ca au cautat in calculatorul patronului pentru a- si asigura spatele! Asta ne poate duce la gandul ca puteau sa stearga sau sa adauge in calculatorul lui Condrea informatii dupa bunul plac sau dupa cat erau de compromitatoare la adresa lor! De asta aceste probe acum la legile Justitiei cad! De fapt se preia din legile de afara! Acolo s- a ajuns la concluzia ca la tehnica de astazi se poate falsifica orice proba! Doar stim ca exista filme facute pe calculator!!! O alta problema este a inginerului de productie.El spune ca productia era falsificata si inainte de venirea lui in firma dar si ca s- a incercat ridicarea concentratiei dar s- a lovit de problema cu mirosul...De ce nu se poate ca concentratiile sa difere si in functie de oferta?Personal mi se pare ca prin aceasta afirmatie se inculpa deoarece se vede ca si el stia despre ce se intampla. Hexi ne- ati spus ca o parte din productie o exporta.Astia cum mai erau in cardasie cu Condrea? Ar mai fi multe de spus dar revin cu o veche intrebare: de ce nimeni nu merge la doamna de la Barlad care singurica a descoperit ca produsele Hexi sunt inefciente? Am sti cat de greu era de descoperit frauda,am aduce stima unei doamne dintr- un domeniu acum in suferinta si cred ca am mai descoperi si altceva...Daca doamna a mai descoperit si alte firme? Parca la un moment dat se vorbea si de un dapun folosit de chirurgi...

Cătălin Tolontan  •  18 decembrie 2017, 9:04

@Andrei F: tot timpul sunt probleme de logica in viata de zi cu zi. Realitatea nu e matematica, e, mai degraba, biologie. Si ceea ce dvs va vine greu sa acceptati este urmatorul lucru: noi nu suntem aici ca sa corectam erorile de logica ale oamenilor despre care scriem sau bresele de logica din realitate. Noi povestim fapte si redam ce spun oamenii asa cum sunt ei. In cazul articolului de azi, nici macar nu suntem noi cei care am adunat declaratiile, ci autoritatile statului. In ceea ce ne priveste profesia: nu ne-o negociem. Scriem ce aflam, nu ce da bine, nu ce ne confirma noua sau dvs opiniile. Si asa vom face indiferent cit de mult veti protesta de fiecare data, reprosindu-ne ca nu facem realitatea una pe placul opiniilor dvs politice sau de orice alt fel.

Andrei F  •  18 decembrie 2017, 9:08

...sapun folosit de chirurgi...

bg  •  18 decembrie 2017, 9:32

Precizare importanta...Conform Reglementarilor nat. si Internationale, fiecare afirmatie si informatie de pe ETICHETA produsului trebuie sa fie sustinuta de o intreaga documentatie stiintifica: studii, cercetari, experimente, teste si analize de laborator toate standardizate. Aceste informatii (formula chimica, eficacitate microbiologica, dilutii in aplicare,etc.), o data trecute pe eticheta produsului Nu mai pot fi modificate si orice interventie constituie infractiune. Dezinfectantul este eficient si isi atinge scopul (distrugerea microbilor) NUMAI daca se respecta ce scrie pe eticheta si orice abatere ii altereaza efectul.

Zaleukos  •  18 decembrie 2017, 9:34

Doamna pop ce mai zice? Dar soțul? Chimistul de renume mondial?

Andrei F  •  18 decembrie 2017, 9:41

@Cătălin Tolontan • 18 decembrie 2017, 9:04 De data asta dumneavoastra plecati de la prejudecati...Unde am dezinculpat eu pe cineva?Unde am facut eu remarci politice?De ce nu puteati crede ca eram de acord cu dumneavoastra si ca va luasem acum ca echidistant???Pai uite ca un comentariu mai sus ne spuneati ca fiecare sa ne respectam meseria!Dumneavoastra va refereati printre altele la un chimist...Eu va spun ca si meseria de anchetator trebuia facuta tot la fel...de cei care sunt angajati acolo si dumnealor trebuie sa-si faca meseria ca noi toti cu buna credinta!De ce consider eu ca are relevanta ca lumea sa stie ca nu se poate transforma in anchetatori?Pentru ca Justitia penalizeaza asta!Si daca eram rau intentionat exemplificam cu tentativa de spargere a corespondentei a sefei DNA caz public ,adevarat si anchetat!Dumneavoastra pe langa mine mai aveti o datorie.Sa educati cititorul si nu sa fie ambiguu legile existente.Acum spargerea corespondentei este infractiune!Unde gresesc eu?Cumva cand amintesc de cazul public in care se vorbea si de un sapun care era plin de microbi si era destinat chirurgilor?Ca am amintit de doamna de la Barlad-poate ca nu va place Barladul?O sa ma gandesc ce a deranjat...

andrei. f  •  18 decembrie 2017, 9:47

*** de la ofta este un pericol public, cu minciunile ca şi ale ei a ajuns sistemul sanitar la pământ!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

addriann  •  18 decembrie 2017, 9:54

Sunt multe asemanari intre acest caz si cazul ,, Secureanu ". Chiar daca au fost adevarate ,, mine de aur " , pentru ,, beneficiari", la ora actuala nu mai este nimeni arestat... Cei care trebuiau sa controleze nu sunt inculpati... Singurul lucru bun este intreruperea ,, afacerilor " , in cele 2 cazuri... Este totusi mult prea putin !

Cătălin Tolontan  •  18 decembrie 2017, 9:55

@addriann: da, e corecta observatia dvs. Sunt multe asemanari. Frauda uriasa, pe o durata de cite un deceniu (!!!), mecanisme grosolane (sa iei bani din casierie in cazul Secureanu si sa diluezi cu apa dezinfectantii in cazul Hexi Pharma), control zero al statului.

Ion  •  18 decembrie 2017, 11:22

Manager de spital in Romania = beneficiar si vajnic aparator al companiilor farmaceutice. Saracile companii au nevoie de tot ajutorul pe care il pot primi. Manager de spital in Romania = principal angajator al copiilor, nepotilor, verilor, sotiilor, nasilor, finilor in acelasi spital pe care il "conduc". Manager de spital in Romania = "de origine sanatoasa", adica intangibil in fata legii. Manager de spital in Romania = in extrem de bune relatii cu tot ceea ce inseamna servicii, in primul rand, politicieni, preotime (mai nou in fiecare spital a rasarit si cate o biserica, poate doar Dumnezeu ne mai salveaza...), companii furnizoare si cu mass-media in care sunt prezentati ca niste "oameni cu har", ca niste "somitati". Apropos de oameni cu har, real de aceasta data - tot managerii spitalului mai aveau putin si il aruncau in strada pe Dr. Alexandru Pesamosca, cel care nu s-a preocupat de acumulat averi si ajunsese sa locuiasca in conditii aproape mizere in Spitalul Marie Curie. Asta pentru ca muncise prea mult si nu se preocupase sa isi faca vile. Acum i-au ridicat o statuie, dar in timpul vietii era cat pe aci sa il arunce in strada. Pentru mine cuvantul "manager de spital" este echivalent cu hotie, nepotism si genocid asumat. In cazul Hexi Pharma s-a facut genocid cu buna stiinta. Totul pentru bani.

Cătălin Tolontan  •  18 decembrie 2017, 11:23

@Ion: sa nu generalizam si sa nu gandim in categorii, va rugam, pentru ca ratam esentialul. Nu toi managerii sunt asa. Nu toti au aparat Hexi Pharma. Tocmai de aceea e sanatos sa-i numim pe cei care au facut-o. Forta noastra ca societate sta in a discerne, iar o tara avanseaza daca poate urmati faptele pina la capat, astfel incit ele sa fie baza noastra comuna, indiferent ce ne separa.

Urod  •  18 decembrie 2017, 12:13

Diluarea produselor se făceau în funcție de ce nivel atinsese șpaga... Asa zisele licitații, care în mod normal ar fi trebuit sa asigure o competiție corecta, sunt de fapt generatoare de corupție. Din diferența dintre rețetă și ce era în realitate, rezulta șpagă care mergea peste tot, dar mai ales la partide.... Asa ca este o problema și mai grava... Adică partidele care trebuie sa fie în slujba poporului, sunt de fapt cele care generează corupție și distrug o țară.... Și asta pt ca n-au frica... De ce nu le e frica?!!!!... Răspunde tu Cătălin... Intrebarea cea mai grea este, cum poate fi oprita aceasta corupție pt ca ajuns sa fie,, no limit"... Este metastaza...

Urod  •  18 decembrie 2017, 12:26

Catalin te înșeli, toți managerii de spitale sunt numiți politic...toti sunt obligați sa joace cum le spune partidul... Îți spun din poziția unui om care un membru de familie a lucrat în spital(contabilitate) ... ***. Singura diferența dintre ei este cât de mare a fost tupeul fiecăruia... Și acum când faci articolele astea, tot se întâmplă acte de corupție... Va trebui o armata de procurori sa investigheze toate spitalele din tara... Sănătatea a fost unul din factorii principali producători de bani pt partide.... Unde se fac mulți bani?!!!... În biserici și din sănătate omului... Excepții de manageri care nu s-au compromis, sunt asa de puține încât nici nu mai contează...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

alex  •  18 decembrie 2017, 12:56

As fi curios sa stiu ce se petrece acum dupa tot acest scandal - ce desinfectanti se folosesc si cit de buni sint ei?

Urod  •  18 decembrie 2017, 13:05

@alex...buna întrebare....

Andrei F  •  18 decembrie 2017, 13:05

@Urod • 18 decembrie 2017, 12:13 Cum probezi ca in acest caz banii au ajuns la partide?Uite eu imi amintesc de un articol vechi pe tema Hexi unde se intreba daca Condrea nu are legaturi cu Serviciile-sediul in bloc SRI...Mai mult ,spitalele particulare,spitalul Armatei,spitalele SRI sau produsele Hexi ajunse in alte tari...?Sau si in Armata si in Servicii se face politica si acceasi politica si in tarile straine?Apoi mai este ceva...Fabrica Hexi avea nenumarati angajati,spitalul Malaxa la fel Nasta la fel,spitalele in care au ajuns produsele Hexi...Ei de ce au tacut?Si de fapt,,ei,,nu suntem noi?Membrul acela de familie daca cunoaste aspecte penale si nu le face cunoscute autoritatilor...este o problema.Si se poate sa fie comuna cu problema noastra...Pana la urma cel mai bun lucru citit aici este referirea domnului Tolontan ca fiecare sa-si faca bine meseria...

zoli  •  18 decembrie 2017, 13:13

A face apologia monarhiei si a vorbi in numele a 23 milioane din regatul imaginar e activism sau jurnalism? Raspunsul in doi peri neatent la intrebare ci la cine a pus-o e jurnalism sau elitism? Generalizarile si comparatiile dvs generalizatoare dintre mere si pere sunt norme din jurnalismul profesionist?

Ion  •  18 decembrie 2017, 15:38

@Cătălin Tolontan Afirmatia „sa nu generalizam“ este o consecinta a faptului ca sunteti jurnalist si intrebuintati des lozinci ca: „sa nu generalizam“, „pana nu avem dovezi...“ sau „prezumtia de nevinovatie“. Ele suna bine intr-o lume ideala. In lumea reala, cea a dezinfectantilor diluati si a lui Secureanu, a unui sfert din populatie emigrata, a medicilor si managerilor care isi angajeaza toate rudele si prietenii in spitale – sa stiti ca lucrurile stau un pic altfel. Dumneavoastra sunteti jurnalist si ati aflat relativ recent despre aceste lucruri. Altii au contact direct si vorbesc din experienta. Da, ceea ce spuneti este adevarat. Cu siguranta nu au luat toti managerii de spitale apararea Hexi Pharma. Numai ca eu nu am afirmat acest lucru. Eu am afirmat ca sunt “aparatori ai companiilor farmaceutice”. Asta inseamna ca le apara interesele, nu neaparat pe Hexi Pharma. Va asigur ca nu au nevoie de apararea dumneavoastra domnii manageri de spitale. Domnii manageri de spitale au alte griji. Iar daca nu 100%, macar 99% se afla in una din urmatoarele situatii: 1. Sunt pusi pe functie politic, nu ca o urmare a unei cariere ireprosabile si a unor rezultate profesionale notabile. 2. Rudele si prietenii acestora lucreaza tot in sanatate, uneori in acelasi spital. 3. Se afla in relatii desavarsite cu politicul, cu serviciile, cu firmele producatoare de echipamente medicale, cu firmele farmaceutice, cu preasfintii si cu domnii si doamnele din mass-media. 4. “Au abilitati manageriale” – insa starea si aspectul spitalelor pe care le “manageruiesc” spune cu totul altceva. Prin urmare, nu le mai luati apararea ca nu aveti de ce. Ei, spre deosebire de pacienti si medicii care emigreaza, o duc foarte bine si copiii lor la fel. Daca v-ati afla intre ei si interesele lor sau ale prietenilor lor – v-ar da la o parte in 3 secunde. Lucru pe care unii dintre dansii l-au si incercat in cazul Hexi Pharma. Cum de ati indraznit sa ii atacati pe prietenii dansilor?! Hexi Pharma trebuia aparata. Din fericire, nu le-a reusit! Va respect si va felicit pentru ceea ce faceti.

Urod  •  18 decembrie 2017, 16:26

@andrei f.... Ori ești naiv, orice te faci.!!... După 27 de ani ai vreun dubiu unde se duc banii?!!!!.... Dar când cobora Elena Udrea pe scări la DNA și tipa în gura mare....,, Asa se sifoneaza banii de ani de zile și ca de ce ne miram.. "... Asta ție ce-ți spune...?!!!... Dar când se duce familia lui Anghel cu mormanul de bani la FRATELE PREȘEDINTELUI... EL CE FACE?... ÎN LOC SA FUGA SAU SA CHEME POLITIA, EL I-A BANII BINE MERSI?!!!!!... de ruda mea care nici nu o cunoști, ea fiind o umila contabila și nefiind numita politic vad ca știi sa insinuezi ca ar fi amestecata dar în schimb o faci pe miratul cu banii care ajung la partide..!!!!!.... Vrei sa probez eu...?!!.... Pai de mâine dacă ma fac procuror în 24 de ore (metafora) demonstrez tot.... De ce crezi ca tipa americanii,, independenta justiției?!!!... Pentru ca pana acum lupii au fost paznici la oi... Adică au dispărut MILIARDE DE EURO DIN TARA și tu te miri?!!!!!... Eu cred mai degrabă ca nu ești naiv, ci doar ipocrit... Scuza-ma dar asta este părea mea...

Gabi  •  18 decembrie 2017, 16:42

Ce tara avem, aflata la cheremul hotilor si impostorilor, se pot numi oameni cei care ascund adevarul in privinta pacientilor imbolnaviti in spitalele romanesti care nu au dezinfectanti si medicamente ?!...NU, desigur...Si ce conteaza pentru ei, cata vreme pot da vina pe SISTEM pentru tot ce se intampla ?!...Cand vor raspunde, solidar cu SISTEMUL ?!...

Andrei F  •  18 decembrie 2017, 19:06

@Urod • 18 decembrie 2017, 16:26 Domnule ,iarta-ma!Nu insinuez nimic despre ruda voastra...Daca de la ea aveti informatii despre practici rele ar trebui sa informeze si autoritatile.Treaba este ca in tara in care trenurile au intarzieri de ore,masinile fac pe drumuri mai mult decat normal,scolile scot ***,la incidentul de la metrou nimeni nu a reactionat ...cum ar fi fost ca tocmai spitalele sa functioneze?Vreau sa spun ca noi toti suntem vinovati.Noi facem sau nu facem ,lucram sau ne facem...drumurile,caile ferate,scolile,spitalele ...sunt ale noastre...Chiar si politicienii...Totusi nu totul se fura.Macar de principiu mai lasati o indoiala...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

CIMPIAN  •  18 decembrie 2017, 20:14

De la a***.in fatza la ministerul de interne.....nu mai exista ceva in materie de " afacerile ".in Romania.......iar doctoritza Pop.....stie de toate " cum s-o dai..si cum s-o iei "..si postul sa ***-l ***...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Urod  •  18 decembrie 2017, 20:16

Felul în care am ajuns sa arătăm, este o consecință la cum am fost aduși sa arătăm... Mentalitățile, educația... Etc.. într-adevăr ne aparțin pt ca am și fost guvernați de oameni fără calitate umană.... Ruda mea, pe cine trebuia sa informeze, pe lupii care erau puși sa supravegheze tocmai ce furau ei?!!!... Cine își expune viata sau viitorul știind ca nu are nici o șansă... Șanse ar fi fost tocmai la ce se refereau americanii... independenta justiției... O șansă mare a noastră sa dus sâmbăta... De-acum nu vad cum se pot îndrepta lucrurile... Doar sa ne guverneze alții, care nu sunt perfecți dar care nu se ot asemăna niciodată cu specimenele de la noi.

Andrei F  •  18 decembrie 2017, 22:59

@ Urod Iarasi nu va inteleg! Ati afirmat ca ruda nu se putea adresa tocmai celor care erau lupi...Pai trebuia sa se adresese justitiei independente de care pomenesti!Pana la urma ruda nu avea incredere in justitie care ne spuneti ca era buna pana sambata...Va dau o stire...justitia este aceeasi pentru inca mult timp...Deci nu s- a intamplat nimic sambata ...Cu justitia.

ticbis  •  20 decembrie 2017, 13:52

@Andrei F: Tovarase, bati campii, ca de obicei! Ai luat-o de dimineata de la ora 9:00 si probabil o s-o tii langa in acelasi fel pana dupa miezul noptii, cum ai facut si ieri, si alaltaieri, si saptamana trecuta, si acum doua luni...:)) Ai 47 de ani, dupa afirmatiile tale puteai fi pensionar, dar inca nu esti; asta inseamna ca ar trebui sa fii la munca (mai ai inca 18 ani pana la pensie)... Cum naiba ai timp sa stai toata ziua pe net si sa postezi toate neroziile ce-ti trec prin cap??? Tovarase, poate nu-ti dai seama, dar... ceva miroase destul de urat! Era o vorba: "mai rasfirati, tovarasi, mai rasfirati!" :)))))))

Service GSM  •  8 februarie 2018, 14:45

Fiti siguri ca spitalele au fost complici in asa ceva

Comentează