Containere ca să învețe copiii în ele! Ideea unei directoare de școală din Sectorul 3. „Nu dau explicații nimănui!”

Maria Preotescu, șefa Școlii nr. 89, refuză să spună de unde sunt și cât costă închirierea containerelor care stau degeaba

vineri, 29 iunie 2018, 7:01

UPDATE: În poziția trimisă la câteva zile după publicarea articolului, școala explică faptul că aceste containere n-au fost folosite pentru că nu au putut fi luate avizele în timp, ”datorită procedurilor greoaie de avizare”. Comunicatul integral, la finalul articolului.

De Mirela Neag și Cătălin Tolontan

Din ciclul mărunțișuri care ne scormonesc, ne amețesc și ne afectează viața.

De 8 luni de zile, 9 containere au crescut în curtea Școlii Generale nr. 89 ”Nicolae Labiș” din București.

”Aici vor învăța clasele a treia și a patra, din cauza lipsei de săli!”, le comunică părinților, în noiembrie 2017, Maria Preotescu, directorul școlii.

Preotescu e director de un an și jumătate.

Înainte a condus o grădiniță.

Părinții sunt uluiți și, din fericire pentru copii, se revoltă. ”Un singur exemplu: scările metalice de acces de la containerele suprapuse sunt un mare pericol!”, arată mamele cu degetul. 

Ceilalți profesori refuză și ei ideea directoarei. Nu vor să predea în containere.

Așa că școala se trezește cu 9 module care zac, dintre care 6 sunt suprapuse, pe două niveluri.

”De ce le-a adus dacă nu vor primi niciodată aviz de funcționare?”

În Consiliul de Administrație al școlii, colegii o întreabă pe Maria Preotescu ”De unde au fost aduse cele 9 containere și cât și cine plătește chiria?”.

”«Nu vă interesează. Nu trebuie să vă dau explicații vouă», ne-a zis”, povestește unul dintre oamenii din CA.

”De ce le-a adus că niciodată nu vor primi aviz de funcționare aceste containere?! Oricât de rău o duce învățământul românesc, nu poți pune elevii de 9-10 ani să urce iarna pe trepte de metal și să stea în conserve 4 ore pe zi!”, spune un cadru didactic din Școala nr. 89.

Containerele nu au fost folosite nicio zi.

În Școala nr. 89, sala de sport e o clasă cu spaliere

Între timp, a început construcția unui corp suplimentar, dar adăugirea arhitectonică nu are proiectată nicio intrare, accesul copiilor urmând să se facă prin vechea și unica ușă destinată elevilor.

Școala Generală nr. 89 este printre puținele școli din sectorul 3 care nu au sală de sport și elevii fac ora de educație fizică pe holurile clădirii când nu încap în ”sala de sport”.

De fapt, ”sala de sport” e vechea clasă în care e improvizată o sală, doar cu niște spaliere prinse pe pereți, un obicei în școlile de acum 45 de ani, când intrase în școli cea mai numeroasă generație de copii a României!

”Eu nu trebuie să dau explicații nimănui!”

Discuția cu Maria Preotescu, purtată chiar la școală, față în față, e scurtă.

”Nu trebuie să dau explicații presei”, spune directoarea.

”Dar conduceți o instituție de interes public și finanțată din banii părinților!”.

”Eu nu trebuie să dau explicații nimănui. Dacă doriți explicații, adresați-vă Inspectoratului București!”.

 

Comentarii (101)Adaugă comentariu

Deva  •  14 iulie 2018, 11:48

@Mik: Mai , Milk, cine esti tu sa zici ca Nicolae Labis, nu a fost asa mare poet??! Iata ce spune marele poet Nichita Stanescu despre Labis Nicolae! Marele Nichita Stănescu (1933-1983), mai mare cu doi ani decât Labiş, a povestit, la un moment dat, cam ce a însemnat pentru el întâlnirea cu Nicolae, într- un amfiteatru al Facultăţii de Filologie din Bucureşti. “Ne-a recitat poemul «Moartea căprioarei»… Am rămas cu gura căscată. Până atunci, credeam că sunt şi eu un poet mare. Ei bine, în momentele când Labiş recita, mi-am dat seama cât de mare poet era el şi cât de prost eram eu…". Vezi ca jignesti scoala si cadrele didactice din unitatea de invatamant " Nicolae Labis " din capitala , si toate unitatile scolare Nicolae Labis din Romania , jignesti poporul roman, jignesti studentii de la Litere , jignesti elevii care inca dau Bacul din Nicolae Labis ...., jignesti Academia Romana, jignesti iubitorii de poezie si frumos! Daca nu a fost asa mare precum eronat afirmi, de ce in 2015 la Bac ,la lb.si literatura romana , s-a dat Poezia " Dor cazut "de Nicolae Labis? Aveţi mai jos subiectul complet şi baremul de evaluare şi de notare: Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare Probă scrisă – Limba şi literatura română Varianta 9 Filiera teoretică – Profil real; Filiera tehnologică; Filiera vocaţională – Toate profilurile (cu excepţia profilului pedagogic) · Toate subiectele sunt obligatorii. Se acordă 10 puncte din oficiu. · Timpul de lucru efectiv este de 3 ore. SUBIECTUL I (30 de puncte) Citeşte următorul text: Jăratecul din ochii-ți azi e fum Și umbre moi pe chipul tău se-ngână Tot mai cu greu te deslușesc pe drum Când luneci trist cu pas felin de lână – Îmi stărui într-atâta și acum Cu ochi duioși și arzători precum În prima seară în care ne văzum Șezând cu amintirile de mână. Când viscolele viselor se sting Te văd înstrăinată în unghere Și-ți țese-al nepăsării mut paing* Mantii voievodale de tăcere. Azi te iubesc cum ești și cum vei fi Dar umbre mari pe chipul tău se-ngână Și-n mine zaci precum în licăriri Un chip întârziat într-o fântână. E-o lege vană, dragoste nestins Să ardă pururi peste depărtare? Ori eu nicicând să nu-mi pot năbuși Cu tine, suferința în uitare? Cărările se spintecă-n sfârșit Și de alt vis cumplit, văd trist și crud Că am să-ncerc ca dorul înmiit În mii de alte lacrimi să mi-l ud. (Nicolae Labiș, Dor căzut) *paing s.m. păianjen Scrie pe foaia de examen răspunsul la fiecare dintre următoarele cerinţe cu privire la text: 1. Numeşte câte un sinonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor chipul şi șezând. 2 puncte 2. Explică rolul cratimei în secvența se-ngână. 2 puncte 3. Construieşte un enunţ în care să foloseşti o locuţiune/expresie care conține substantivul umbră. 2 puncte 4. Transcrie, din textul dat, două cuvinte/grupuri de cuvinte care sunt mărci lexico-gramaticale ale subiectivității. 4 puncte 5. Precizează două motive literare prezente în textul dat. 4 puncte 6. Selectează, din textul dat, două secvenţe care conturează dimensiunea temporală a imaginarului poetic. 4 puncte 7. Prezintă semnificația a două figuri de stil diferite din primele două strofe ale textului. 4 puncte 8. Ilustrează, cu câte un exemplu din textul dat, două trăsături ale genului liric. 4 puncte 9.Comentează, în 60 – 100 de cuvinte, strofa a patra a textului, prin evidențierea relației dintre ideea poetică și mijloacele artistice. 4 puncte

Comentează