Borcea, om liber. Dinamo, club care speră

Câteva amintiri la eliberarea fostului șef din ”Ștefan cel Mare”

luni, 2 iulie 2018, 4:22

Cristi Borcea a ieșit azi din închisoare.

E sărbătorit ca un salvator de amicii și de loialii a ceea ce reprezintă el.

Așteptările dinamoviștilor se agață de Borcea, așa cum se elongau speranțele și trupurile vietnamezilor din Saigon, pe acoperișul ambasadei SUA, când plecau ultimele elicoptere, înainte de sosirea în oraș a gherilelor învingătoare Viet Cong.

Îmbrăcat la costum elegant, cu batistuță la buzunar, Borcea anunță în poarta închisorii că va vedea meciul de la World Cup de diseară la clubul familiei.

”Merg la Vibere!”.

Apoi se sărută cu Valentina Pelinel.

El urmărea jocurile și până acum, în închisoarea clementă, de baron columbian, nu asta e diferența.

Diferența e că televiziunile vor putea face transmisii live de la clubul Vibere, ”mare om de fotbal privind un meci de elită”, lăsați-ne să ne pregătim de Campionatul Mondial!

Iată câteva mici fapte care nu pot întuneca această zi de sărbătoare.

Dinamoviștii merită să și le amintească.

Cristi Borcea a fost condamnat pentru că a vândut în interes propriu și în cel al impresarilor 7 jucători dinamoviști, aproape cei mai buni ai ultimilor două decenii.

Lista e impresionantă.

Dinamo a luat praful de pe tobă, iar Borcea & prietenii au cules grosul din transferurile lui Contra, Mara, Codrea, Cernat, Mitea, Mihalcea și Alexa.

În România declarau sumele mici, ei încasau diferența, care era mult mai mare decât ce primea clubul din Ștefan cel Mare.

La unii fotbaliști, cazul lui Mitea, transferat pe 720.000 de euro la Ajax, în 2003, ca să nu se mai încurce, au luat ei totul și i-au dat lui Dinamo zero!

Pe de altă parte, e de observat că Cristi Borcea a avut puterea de a-și ispăși pedeapsa.

N-a fugit ca să rătăcească nostalgic, cu placa de surf la subraț, pe malul unui ocean îndepărtat.

N-a făcut pe victima.

A stat în închisoare 4 ani, iar acum societatea care l-a condamnat îl poate privi drept un om care-și caută drumul.

Avem această obligație de a respecta realitatea. Borcea nu mai e un infractor.

Mai exact, după expirarea tuturor condiționărilor nu mai poate fi numit infractor!

Și așa e corect să se întâmple.

Căci o justiție și o societate care nu știu că pedepsele au limită nu sunt în stare nici să pedepsească! Aceeași lege care l-a pedepsit pe Borcea îi apără drepturile de om liber.

Iar dinamoviștii au dreptul să țină minte.

Să țină minte atât cele 10 trofee pentru Dinamo luate sub gestiunea lui Cristi Borcea, cât și prăpădul sădit atunci și cules astăzi.

Gașca de băieți descurcăreți care va sărbători diseară la ”Vibere” e o versiune autohtonă a seriei Ocean’s Eleven.

Cu precizarea că, în acest caz, ei n-au luat de la bogați, ci de la cluburile sărace ale fotbalului bogat.

 

 

 

 

Comentarii (38)Adaugă comentariu

Valentin  •  2 iulie 2018, 16:33

sau ale cambogienilor, când aceleasi elicoptere plecau din Phnom Penh sub privirile khmerilor

Dan Gabriel  •  2 iulie 2018, 16:43

Tolontane il vrei la dinamo? Poate acoperi toate posturile deficitare din conducerea lui dinamo. Cu o singura conditie sa revina si avram la conducerea arbitrajului romanesc.

Gicab  •  2 iulie 2018, 16:51

Pe aceeași logica un violator ieșit din închisoare nu mai e violator...

Faramila?  •  2 iulie 2018, 17:00

Omul și a ispășit pedeapsa. Cred ca e inuman sa îl lovești o data in plus, de dragul rating. E inuman, degradant și arată micimea și lipsa de empatie. Vrei o țara ca afara, și arunci cu laturi intr un om care a stat la pușcărie, plătindu-și greselile... Tolo.....

Cătălin Tolontan  •  2 iulie 2018, 17:02

@Faramila?: exact asta am scris, ca pedeapsa ispasita trebuie marcata ca atare. Dar, atentie, asta nu inseamna ca te califici pentru a prelua un club pe care l-ai pagubit si care n-a recuperat nimic din banii pierduti. Despre asta e vorba.

Cris  •  2 iulie 2018, 17:17

Da, Gicab! Pe aceeasi logica un violator care si-a ispasit pedeapsa nu mai este considerat infractor. Si beneficiaza de toate drepturile unui om liber, care a platit pt fapta sa. Asa e corect intr-o societate democratica. Daca nu vrem sa-l schimbam pe Dragnea cu vreun dictator de prin Cambogia sau aiurea. Altfel, in oglinda aceleiasi logici (strambe pe care vrei s-o induci) ar trebui socotite toate faradelegile. De exemplu, faradelegea constand in parcarea interzisa sau incalcarea unei reguli de circulatie, care il transforma pe subiect in contravenient (deci antisocial), ar trebui sa-i puna sempitern stampila de persoana antisociala.

caratase walter  •  2 iulie 2018, 17:31

borcea +caracter =0

gicab  •  2 iulie 2018, 17:36

@Cris ... Stii ca in țările mai dezvoltate când este eliberat un violator poliția are grija ca vecinii lui sa afle?

Bârgaoanu Dragoş  •  2 iulie 2018, 18:08

Pe când şi un articol despre faptul că prejudiciul produs de faptele penale ale lui şefu'Dan Voiculescu este extrem de greu de recuperat?!Sunteți un "justițiar" tare amuzant, domnu'Tolontan!Hahahahaha!Mă distrează teribil felul în care vreți să păreți ceea ce nu sunteți!VĂ MULȚUMESC PT STAND-UP COMEDY-ul PE CARE-L PRESTAȚI ÎN PRESA DIN ROMÂNICA!CTP-ul pare un simplu amator, pe lângă dvs!!!!

di livio  •  2 iulie 2018, 18:11

tat ii bine si frumos cind scrii de altii...de bine sau de rau...tu mai ai vreo legatura cu gsp.ro?...tu sau Ioanitoaia sau Geambasu...nu stie nime ce-i cu gsp.ro asta...amu scrie acolo ca sirboaica Donna Vekici a facut si a dres...de doua ori scrie ca Vekici ii sirboaica...zi de zi faceti niste gafe impardonabile pe gsp.ro...si atunci tot voi va luati de comentatorii TVR, da Buzarnescu ca injura, da Gradea, Patraru si da tata lumea...da nu va vedeti pe voi...cind o sa scrii ceva de gsp.ro?...oare cind?...te asigur ca o sa ai 1001 de comentarii laudative

Bozo  •  2 iulie 2018, 18:30

"Așteptările dinamoviștilor se agață de Borcea, așa cum se elongau speranțele și trupurile vietnamezilor din Saigon" Pardon? Care dinamovisti il asteapta inapoi pe escrocul asta care impreuna cu ceilalti infractori au bagat clubul asta in faliment? Poate ca il asteapta la Dinamo prietenii lui de matrapazlacuri Gigi Becali si Mitica Dragomir. Numai ca astia nu sunt dinamovisti ci dimpotriva. Si poate alde Bucurica si alti profitori minori ai banilor vanturati de Borcea la Dinamo. In rest niciun dinamovist nu-l asteapta pe Borcea inapoi. Si asta nu din cauza de Negoita care nu e in stare sa faca mai mult decat sa tina clubul intr-o mediocritate in care nimeni nu a crezut ca va ajunge vreodata. Ci pentru ca niciun dinamovist nu-si doreste sa schimbe un patron sarac si zgarcit cu un "investitor" care a falimentat clubul in interes personal in mod dovedit. Cel putin in mediocritate mai exista o speranta de mai bine, in faliment nu mai exista nimic. Asa ca mai usor cu afirmatiile astea fara acoperire, chiar daca dau bine in naratiune.

Cris  •  2 iulie 2018, 18:41

gicab, nu este adevarat ce spui. Si chiar daca ar fi, dar nu este, in tarile respective dezvoltate, principiul reabilitarii de jure, prin functia sa educativa, si principiul reintegrarii sociale, prin functia sa socio-umana, sunt piloni ai regulilor democratiei statale (sociale si juridice). Altfel degeaba iesim in piata si strigam jos aia care nu ne plac si pe care-i banuim de antidemocratie, daca noi insine nu avem principii corecte dpdpv democratic pe baza carora sa pretindem construirea si consolidarea unei democratii precum cea pe care o ravnim la altii.

nic  •  2 iulie 2018, 19:17

nu sunt fan bucuresti ,dupa parerea mea BORCEA NU mai are ce cauta in conducera lui DINAMO ,a furat clubul ,la dus in insolventa , dar cel mai tare a fost ,cand a vandut meciul pt calificarea in grupele CL CU LAZIO ,asa sa scris ca el cu ION BECALI ,ar fi incasat bani de la italieni pt a ceda partida se stie cine a fost ,vinovatul din teren omul adus de borcea .si daca totusi vine el nu mai poate face ce a facut atuncea erau cu el V.TURCU ,N.BADEA .VALTER SI IN SPECIAL GIGI NETOIU , care a furat toata echipa U.CRAIOVA si a duso la dinamo .UNDE ERA DINAMO FARA CL.NICULESCU SI GOLURILE SALE ,ALEXA ,STOICAN, MOTI TOTI FURATI DE LA CRAIOVA , si inca ceva a vandut pe MUTU, ZICU , TORJE care au aus bani buni la club ,acuma ce mai vinde !!??nimic ,nu are rost sa va mai incurcati cu borcea .

Mircea  •  2 iulie 2018, 19:40

Faină metaforă cu Saigonul de 1975...

emil bobu  •  2 iulie 2018, 19:59

"un club pe care la-i pagubit" Tontolane vai de capul e-i de gramatica

Tyriel  •  2 iulie 2018, 20:10

@Bozo...Total de acord.Chiar sunt curios:de unde stie el ca dinamovistii il asteapta?Iar metafora cu elongatia pune capac prin imaginea pe care o ofera.***.Tolontan,vorbeste in numele tau te rog!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Johnny  •  2 iulie 2018, 20:22

@emil bobu, una e greseala de tipar, alta e gramatica deficitara! Eu zic sa cauti atent in scrierile jurnalistului greseli gramaticale foarte atent. Daca vezi ca-l caracterizeaza da-i cu cartea-n cap! Daca nu, taca-ti fleanca!

Silviu  •  2 iulie 2018, 20:37

Chiar nu verifica nimeni articolele din ziar ? Va faceti de ras. ( "e mai mare cu 6 ani cand de fapt sunt 8") - subiectul si asa de umplutura dar macar sa fie corect. Ce ***!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

constantin  •  2 iulie 2018, 20:41

@Bârgaoanu Dragoş Nu sunt avocatul lui Dan Voiculescu, dar m-am săturat să citesc lozinci mestecate de unii care nu au intrat nici măcar o dată într-o judecătorie şi nici nu sunt dispus să accept faptul că tot românul se pricepe la drept penal şi civil. Dan Voiculescu a preluat ICA pe pierderi, funcţionând în nişte sedii insalubre, şi un teren pârloagă pe care nu se putea construi ceva. A dat înapoi ICA pe profit, funcţionând în nişte sedii propice activităţii desfăşurate, terenul pârloagă + sediile Antenelor + toţi banii din cont... Nişte milioane de lei. Până la 60 milioane de euro mai este mult, este adevărat, dar cum a fost stabilit prejudiciul? Ne-a povestit experta lui peşte prăjit: la comandă! Plângea şi scria... Nu era mai bine să plece acasă şi nu mai scria?... Că nemernici ca ea nenorocesc alţi oameni. Să mai vorbesc şi despre judecătoarea Camelia Bogdan? Ne-a vorbit Băsescu... . "Păi bă, Bogdan, eu te ştiu cine eşti!“ Eu am o singură întrebare pentru dumneavoastră: Daţi-mi un singur exemplu de privatizarea frauduloasă din ultimii 28 de ani în care a fost recuperat tot ceea ce s-a luat + un leu! Iar intreprinderea luată pe pierderi a fost predată pe profit... VĂ ROG. Eu aş avea un exemplu, dar încă nu s-a luat, nici măcar nu se anchetează... ***. Eu m-am săturat de tupeul unora care cred că pot prosti proştii din orice poziţie. În concluzie, Dan Voiculescu a dat înapoi tot ce a luat + toţi banii din conturi şi, probabil, are poprire pe venituri până la sfârşitul vieţii, în timp ce alţii, foarte mulţi, enorm de mulţi, nu au dat înapoi nici măcar ce au luat. Pentru că, în enorm de multe cazuri, ce au luat nu mai există. Nu-l plâng pe Dan Voiculescu, nu mă înţelegeţi greşit, dar nu mai pot cu manipularea şi dubla măsură. În legătură cu Borcea şi Dinamo. Borcea şi compania au fost o gaşcă de golani care au făcut avere prin jefuirea clubului Dinamo, dar care au păstrat echipa de fotbal la un nivel competiţional destul de bun, campionate, cupe... Se putea şi mai rău, este adevărat... Liga a IV-a, precum Rapid sau Gloria Buzău. Dar să nu creadă cineva că Borcea şi compania mai merită o şansă în fotbal. Dacă ar fi după mine, Borcea nu ar mai trebui să aibă dreptul de a ocupa un loc la VIP-uri. La peluză, tati! Borcea, Becali, toţi!... Toţi golanii! Şi tot la peluză ar mai trebui să stea şi generalul Cornel Dinu, cel care a girat... şi care a beneficiat de firimituri.Că fără Dinu aceşti golani nu ar fi reuşit.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Silviu  •  2 iulie 2018, 20:47

@Bârgaoanu Dragoş....Domnu Tolontan nu e ziarist se joca si el dea justitia. despre "sefu "nimic.

Demolarii  •  2 iulie 2018, 20:55

E greu sa citesc un astfel de articol. In anii 80 ai secolului trecut așa arătau articolele dedicate membrilor de frunte a PCR. In plus , domnul Tolontan crede că dinamoviștii adevărați suferă de amnezie. Da, sunt persoane care regreta risipa din perioada lui Badea și Borcea....și eu regret risipa de talent din acea perioadă, costul uriaș avut pentru o performanță relativă....daca, macar ,era bine organizat clubul astfel încât să fie funcțional ( a fost condus de Badea și Borcea vreo 14 ani) , adică să poată avea performanta pe resursele ( jucătorii/ specialiști) proprii. Tipul de geambasie cu jucători , din care să câștige geambașul , s-a cam terminat odată cu ultimele generații care au prins resursele fotbalului amator. Apariția LPF și a sistemului profesionist în fotbalul din Romania a dat startul competiției dintre specialiștii de genul lui M Iancu ( nu a cheltuit un ban cu Poli , dar era patron, motiv că Dragomir să-l considere istet,) Badea,Borcea,Becali, Bucsaru, etc, a căror scop era și este buna lor situație( Borcea, conform lui Dragomir,a avut grija de neveste și copii, doar clubul de fotbal avea datorii de milioane de euro). Mă opresc aici cu comentariul la aceasta reclama-omagiu care nu beneficiază nici macar de talentul unui Păunescu sau C V Tudor.....

ionut  •  2 iulie 2018, 21:43

"e de observat că Cristi Borcea a avut puterea de a-și ispăși pedeapsa" ce exprimare de ***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

gigelos  •  2 iulie 2018, 21:43

Borcea reprezinta tot ce e mai urat in societatea romaneasca , o mizerie analfabeta autostivuitor , un repetent pe care nu dadeai doi bani , ajuns mare ... nu stiu ce , un hot ce-ti fura la cantar , un tip pe care acum 30 de ani nu dadeai una de 10 lei . Eu nu am mai calcat in Groapa de cand a aparut el acolo .De fapt la inceput ii cara servieta lui Dinu ... de fapt merita sa vorbim ? Este incununarea acestei conduceri PSD , era bomboana pe coliva in aceasta perioada cand se discuta de justitie ...cum sa dai atentie unui asemenea specimen ? de fapt la ce traim astazi , e incununarea ... imi aduc aminte de un arab , copil de familie miliardara din Golf , venit sa faca un transfer de la Dinamo,, m-am intalnit cu o persoana prost crescuta , ce nu stia sa salute , sa discute civilizat cu subalternii , cu partenerii de afaceri ... il puteam baga in buzuarul de la ceas , era un nimic imbracat scump...a distrus Dinamo . Au vandut Dinamo la fier vechi apoi se laudau ca nu functioneaza clubul fara ei

Mircea  •  2 iulie 2018, 22:26

Wtf ! Asta a iesit din inchisoare si imediat I se ofera un podium peste tot incl pe gsp ! Peste tot declaratii si interviuri. Puscariasul borcea este vedeta zilei. Numai in tari bananiere vezi asa ceva. Incredibil

Jac  •  3 iulie 2018, 0:11

O problema de logica. Dupa ce perioda de timp victima unui furt, viol sau al unui omor se mai poate considera victima. Enuntul este exprimat voit tautologic, pentru ca toti cei care promoveaza non valorile cautand fisuri in ceea ce spun altii mai mult decat in ceea ce fac, sa-l inteleaga. Integrarea sociala si mai ales apoteoza celor care siluit societatea romaneasca este o prioritate morbida profesata de tot felul de vanzatori de iluzii. Restul e doar intransigenta!

Gigi  •  3 iulie 2018, 3:43

nu va mai ascundeti dupa comentarii pompoase, Borcea reprezinta jumatate din societatea romaneasca pe ansablu ei, care dupa ultimile sondaje le plac baietii "destepti" care devalizeaza buzunarele statului. Stati linistiti ca peste cateva luni auziti ca Borcea a preluat Dinamo, Negoita abia il asteapta, cine poate tine cinstit o echipa de fotbal dupa urma careia nu obtine nici o performanta si nici un beneficiu? Banii lui Borcea au fost spalati si sunt mai curati ca banii vostrii, ma intreb si eu ce beneficiu a avut statul roman si ce sume a recuperat de la acesti indivizi dupa ce ia tinut ani de zile prin inchisoare, eu ias fi tinut o luna la inchisoare si le confiscam toata averea.

Fane  •  3 iulie 2018, 7:22

Astea sunt "valorile "noastre din păcate în număr imens,cu care suntem bombardați fără milă de mass-media obedienta. Nici nu mă interesează ce scrie în articol,reclama oricum și -a atins scopul.Să nu ne mai mirăm de limbajul de cea mai joasă speță care însoțește foarte multe așa -zise comentarii. .

Adrian  •  3 iulie 2018, 7:31

"Patriot businessman"acest Borcea,precum un celebru personaj al lui Kusturica,sau un adevarat "mafiot" ar spune Giovani Becali despre amicul sau care a "indurat cu stoicism" puscaria. Cat despre ultrasii lui Dinamo de la peluze , doua cuvinte : "asistati sociali".Stau la mila baronilor gen Borcea, Dinu sau Badea, sa le dea ceva si lor, de doi bani speranta.Tolo, acelasi comportament de "asistati sociali " il au si fanii celorlalte echipe care stau la mila stabilor, gen Becali,al clanului Pandele , etc. Fotbalul românesc o sa revina in elita europeana, atunci cand va scapa de aceste personaje dubioase , care au " teleormanizat " sportul romanesc: Clanul Becali, clanul Pandele, Borcea,Clanul Negoita etc. PS.Siman , Copos au distrus 2 echipe de traditie , iar Becali si Borcea vin puternic din urma.

sundance kid  •  3 iulie 2018, 7:40

In orice tara din Vest lua cu suspendare cu conditia sa returneze mai mult decit a incasat pe "fotbaliatorii" numiti de tine . Asa la intelegere . Daca a luat 10 milioane sa returneze 20 . Oricum "epoca" acestor asa zis creditori e incheiata .

dan65  •  3 iulie 2018, 9:01

Borcea nu are dreptul sa preia dinamo,la fel cum Becali nu a avut dreptul sa preia Steaua.Daca vrei unul dintre cluburile de traditie e obligatoriu sa fi fost securist (gen Badea Nicolae)sau in cel mai rau caz absolvent al Academiei Naționale de Informatii(ca orice eventual profit din fotbal trebuie sa umple conturile avide de banuti ale serviciilor).De fapt asta este mesajul ,sau nu am dreptate domnule Tolontan?

Johnneil  •  3 iulie 2018, 9:29

Ce nu se spune absolut deloc este ca borcea a promis ca va face absolut tot ce-i sta in putinta ca sa creasca populatia Romaniei. Protejativa mamele, sotiile, ficele, surorile si chiar bunicile.

bigradu  •  3 iulie 2018, 9:59

Catalin, Borcea a fost, este si va fi intotdeauna un infractor. Cu atat mai mult cu cat a fost condamnat si a si facut puscarie. Faptul ca a iesit din inchisoare nu-l spala de ce a facut. La fel si clanul Becali.

Max  •  3 iulie 2018, 10:14

Frumos articol!

Razvan  •  3 iulie 2018, 10:54

Dl Tolontan, vad ca insisti cu absurditatea aia ca un om care a ispasit pedeapsa nu mai poate fi numit infractor. Ai fi bun in comisia Iordache, pe bune! Dupa logica ta, nazistii care au fost condamnati la Nurnberg nu mai sunt criminali de razboi, sunt Ilene Cosanzene si ar trebui sa li se ridice niste monumente...ceva! Altfel, de acord, sa iti pui speranta intr-unul care e dovedit ca a furat banii clubului, a inselat statul si a mituit judecatori....e ca si cum ai vota PSD-ul la alegerile urmatoare...si de ce nu? Daca face Dragnea puscarie, se numeste ca e curat ca lacrima!

Venom  •  3 iulie 2018, 11:43

@Tolo Mea culpa! Și eu care crezusem că ați făcut un mic chef prin semese cu știucanul, la liberarea noului model viral social și potențial de click bait și multi-haștag... Bine că numai televiziunile manelizate și avide de senzațional ieftin, nu și GSP, promovează borfașii ăștia, prea sunați de ziariști și pe subiecte de tenis, și că nu mai este site-ul sufocat de "știri" cu Mimi Stoica și Becali și Borcea.

Toader  •  3 iulie 2018, 11:52

Borcea, ca mulți alții, este personaj* nu om, este fațadă pentru cineva sau ceva. N'ar fi primul ce'a făcut pușcărie pentru alții sau că așa era scenariul. (*)„persona” în latină înseamnă mască teatrală, caracter.

jean valjean din salajean  •  3 iulie 2018, 13:50

Eu nu stiu de ce se plang astia de conditiile din parnae cand toti astia care ies dupa 4-5 ani sunt neschimbati. Deci Borcea iesind din parnae fata de Borcea la nunta nu e nici o diferenta poate un rid doua acolo...Iar chestia cu reabilitarea cu om liber ca gata e ca nou e discutabila. La recidivisti in nici un caz. Un om care facut parnae nu poate fi la fel cu unul care n-a facut. Amandoi sunt liberi amandoi au drepturi dar degeaba. Nu oricine are dinti musca si nu orice are aripi zboara. Sigur ca el poate sa fie ok mai departe sa-si vada de treaba si s-ar putea sa fie asa. Iar comparatia cu placa de surf iar e fortata, tu vrei s-o vezi la parnae pe Udrea, ok, fiecare cu micile placeri ale vietii dar daca e nevinovata? Daca stie cum s-a facut dosarul si ce a facut? Cand stii ca n-ai luat 1 euro ai face puscarie doar ca asa a zis un judecator undercover? Nu stiu zic si eu...Nu ca as apara-o pe Udrea dar am vazut cum se fac dosarele si cum s-au dat unele sentinte.

faramila  •  3 iulie 2018, 15:17

De ce se leaga sperantele lui Dinamo de borcea? Omul a iesit din inchisoare, pentru rating s-a speculat direct ca ia Dinamo... Partea cu "si-a facut datoria, a facut pedeapsa"e pentru trepanati. A zis el cu sibiect si predicat ca ia Dinamo? Lasati omul sa-si linga ranile, sa-si pupe copiii, sa-si ia rudele in brate, sa doarma in pat normal si sa faca baie....Atata dezumanizare, rar vezi, am devenit niste justitiari, mai ramane sa ne luam sabii si sa facem noi legea pe strada. Sau sa spunem noi daca chiar s-a realibilitat sau nu... Offf

Comentează