Comentariul corect

Consiliul Naţional al Audiovizualului a cerut comentatorilor TV să folosească o retorică political corectness. Să evite termeni precum „armeanul de la Rapid”, perceput drept o insultă, sau să nu se mai bucure dacă adversarilor echipelor româneşti li se accidentează cel mai bun om.

luni, 25 septembrie 2006, 6:47

Consiliul Naţional al Audiovizualului a cerut comentatorilor TV să folosească o retorică political corectness. Să evite termeni precum „armeanul de la Rapid”, perceput drept o insultă, sau să nu se mai bucure dacă adversarilor echipelor româneşti li se accidentează cel mai bun om.

Aşadar, bine aţi venit în „Ghencea”! Pe vremuri, i-am fi spus Templul cu fiare şi glorie al fotbalului nostru. Astăzi, în lumina îndrumărilor CNA, vă urăm tuturor o seară plină de armonie în acest oval comunitar.

Cele două echipe intră pe teren. Jucătorii îşi rezumă cv-urile. Vor să dea în această seară valoare carierei lor. În poarta Stelei stă Carlos, un cetăţean comunitar motivat, cu un pachet salarial complex.

A început! Malouda îl depăşeşte pe Lovin, dar nu înainte de a-i spune că în viaţă totul e posibil şi că stelistul se poate perfecţiona prin propriile resurse. Fred e faultat de Goian. Oaspetele se ridică şi-l întreabă pe partenerul său ce-i mai face soacra şi dacă drepturile femeilor sînt consecvent respectate. Lovitură liberă. Jucătorii din zid îşi ţin mîinile pe lîngă corp, pentru că poziţia obişnuită ar însemna o atitudine făţişă de supremaţie falică.

Bate Juninho Pernambucano, cel care a dovedit că nu doar lumea, ci şi mingea „is flat”. Brazilianul, pardon!, nu brazilianul, serviciul externalizat de şutat la poartă, renunţă însă. Cineva i-a făcut semn din tribună. Nu poate şuta violent la poartă. Mai bine să rămînem prieteni şi cetăţeni cu drepturi egale ai globalizării!

Comentarii (178)Adaugă comentariu

vocea americii  •  26 septembrie 2006, 4:07

Radule, in sfarsit un om cu mintea intreaga. Vad ca vorbim aceeasi limba.

Corina  •  26 septembrie 2006, 4:18

Pot sa spun si eu niste lucruri ? Am 50 de ani si de cel putin 40 urmaresc transmisiunile de fotbal la TV. Pe stadion nu am indraznit sa merg.
Cei de la CNA nu au alta treaba ? Pai cum sa-i spuna bietului om daca este din Armenia ? Ce este o tara a carui nume este interzis sa-l pronuntam ? Atunci sa-i spunem francezului locuitor al Republicii Franceze care de la 1789 … etc, americanului locuitor pasnic al continentului Nord American in partea cuprinsa intre Canada si Mexic… Ce ati zice de asta? Cum sa-i spui sasului decat sas, svabului svab, … In privinta comentatorilor, aici aveti dreptate, ca unii mai trebuie sa invete . Dar este vorba de minunata directiva a minunatilor domni de la CNA ?
Eu stiu ca la un meci de fotbal mai ales daca este impicata o echipa romaneasca, comentatorii, romani fiind, se inferbanta, si bine fac.
Fotbalul se joaca pe stadion si nu in Ateneu, iar comentatorii sunt oameni si ei si transmit un meci de fotbal nu un concert simfonic.
Chestia cu rasismul are provenienta vesteuropeana cu iz foarte pronuntat american, si nu are de a face cu poporul roman.

mihai t  •  26 septembrie 2006, 4:22

Cataline,asta e formula de joc pt ca Steaua sa castige azi:4-3-1-2 cu Dica mai retras si Thereau cu Badea in fata!!Transmite-i-o lu Oli pls.Forza Steaua!!

vocea americii  •  26 septembrie 2006, 4:40

Corina, dumneata stii sa citesti? Am explicat mai sus. Nu asta a zis CNA-ul. Catalin Tolontan a zis, ca sa dea apa la moara la blog, ca sa creasca traficul GSP-ului.

Combaterea rasismului este o initiativa ultra necesara. Nu, la noi in Romania nu se pune. Ce daca galeria stelei le spune alora de la rapid ca sint tigani, ciori, etc? Ce daca becali zice ca a ajuns un ungur sa-i fure lui meciul? In Romania nu este rasism. Noi nu ne vindem tara!

vocea americii  •  26 septembrie 2006, 4:44

Corina, in astia 40 de ani de care zici, trebuie sa-l fi prins si pe Topescu comentator. Ai auzit vreodata de la el vreo vulgaritate? Ai auzit vreodata vreun comentariu ne la locul lui? Si cu toate astea, toti cei 23 de milioane de romani traiam din plin drama meciului, alaturi de el si de echipa. Vezi, se poate. Dar trebuie sa ai clasa pentru asta.

Corina  •  26 septembrie 2006, 5:06

Nu vorbeam despre comentatori. Am spus asta. Comentatorii mi-au dat mereu dureri de cap. Cu rare exceprii. Prea rare, din pacate. De cele mai multe ori la baschet (mai ales campionatul mondial, dar nici cu NBA-ul nu mi-i rusine), atletism, si chiar fotbal prefer sa urmaresc fara sonor. Stiu jucatorii (atletii) bine si am destul experienta sa vad daca este fault sau simulare, si imaginea imi spune mai mult decat sonorul.
Din pacate comentatori ca Topescu nu o sa avem inca mult timp, desi multi il contesta. Si tot din pacate pornografia verbala este tot mai des prezenta si la tot mai multi.
Si parafrazand o fraza celebra a „epocii de aur” (brr ! ) acesta este omul nou fauritor al noii societati..bla, bla, bla…
Dar nu inteleg de ce se supara tiganii ca li se spune tigani ? Nu asta sunt ? Le este rusine ? Daca ne gandim bine in trecut daca ti se spunea tigan era o rusine deoarece echivala cu o persoana care nu avea dupa ce bea apa
Acum s-au cam inversat rolurile. As vrea sa mi se spuna toata ziua ca sunt tiganca si sa am banii vecinii mele care este RROMA cu doi de R ca sa nu existe confuzii cu numele unui frumos oras

max  •  26 septembrie 2006, 5:17

din cand in cand citesc gsp…doar ca sa-i spun lui tolontan: „iar ai dat-o-n bara, mestere !” Citeste-ti articolul si fa-ti autocritica, in felul asta o sa intelegi ce simtim noi citindu-ti porcariile.

fa-te zidar, frate, ca se castiga mai bine si nu te injura nimeni !

hai noroc!

P.S. Se pare ca mr. tolontan nu stie sa accepte criticile cititorilor, altfel nu se explica faptul ca ne ignora…doar pentru a scrie un articol mai idiot decat cel precent. Oare sefi nu are baiatul asta? il lasa astia asa, de capul lui?

vocea americii  •  26 septembrie 2006, 5:34

Corina, cuvinte ca tigan, maimuta, negrotei, ungur, etc. nu sint nimic altceva decit cuvinte. Cind le folosesti intr-un mod denigrator, atunci devin rasiste. Rasismul nu este un cuvint. Este o atitudine. Ii spui tigan unuia pentru ca il consideri de clasa inferioara.

Dupa cum am mai spus, cind iesi in afara tarii simti imediat pe pielea ta ca nici romanii nu sint exclusi din categoria raselor inferioare. Iti spun eu, multi nemti (a se citi vestici) ne desconsidera pe noi romanii, la fel cum ii desconsidera pe bulgari, rusi, chinezi etc. Tu crezi ca noi sintem vazuti ca sfinitii? Si noi sintem de multe ori subiectul unor atacuri rasiste. Si crede-ma, nu e placut.

EU_frustrat  •  26 septembrie 2006, 5:51

Salutare… cu toata considertia trebuie sa recunosc ca tolontan are dreptate… comentatorii sportivi din romania s-ar putea sa fie idioti si cu siguranta ar putea fi putin mai culti mai cizelati… dar de aici si pana la rasism e cale lunga domnilor. „Armeanul de la rapid”?!?!!?… eu daca as juca la bolton wonderers ar fi o onoare sa mi se zica „romanul de la bolton”!!! Atata timp cat nu se face bascalie pe seama natiei, etnicitatii si rasei oricarui om nu cred ca spunandu-i pe „nume” este politically incorrect!… negrul este negru pentru ca este negru!… si guess what… ARTIOM ESTE ARMEAN… si mai mult… CHIAR JOACA LA RAPID!!!

… zicala zice „zi hop pana n-ai sarit calul”… ei la noi se pare ca inca nici nu a aparut calul si deja ne-am luat elan sa sarim cat mai sus… jenant!

vocea americii  •  26 septembrie 2006, 6:08

Altul!!!

Pentru a mia oara, „armeanul de la rapid” nu e rasism. E o o scorneala de 2 bani pentru a stirni discutii. Dar exista rasism adevarat in Romania la meciurile de fotbal (si pe strada, si in venele noastre). Aveti ochelari de cal?

ioan plischi  •  26 septembrie 2006, 6:26

directiva – sau cum dracu’ (si asta este negru, deci scuze pentru iadorasism!) s-o numi – trebuia citita in direct inaintea partidei cu francofonii de lyon de catre marele iubitor de pasari gabriel safta.

ioan plischi  •  26 septembrie 2006, 6:33

ps. daca i-as spune tipului de la „vocea americii” „sa ne stearga”, se cheama ca sunt rasist sau „politically incorrect” (cu doi „r”)?!

ripper  •  26 septembrie 2006, 6:43

vocea americii…nu stiu care america…ne cam plictisesti….peste tot in lume e rasism…cum ai zis si tu si ma refer la nationalitati….poate cand vom depasi franta germania etc, atunci nu ne vom mai simti jigniti cu termenul de roman…….dar cand vezi atata ungurime si in tara asta cum sa nu fi rasist…asa ca lasa-ne cu america ta perfecta ca aia sunt cei mai rasisti….la noi sunt vorbe care poate nici nu punem suflet in ele….la aia sunt fapte…crezi ca daca eu cant pe stadion „boala pe tigani” chiar crezi ca am boala pe ei?! am intr-o mica parte dar nu asta e ideea….

ripper  •  26 septembrie 2006, 6:45

si inca ceva…sunt multi cunoscatori de lb engleza in romania….cei mai multi mai bine ca tine….asa ca nu mai da lectii p-aici de scriere citire gramatica etc…unii se simt jigniti…altii trebuie sa puna mana sa invete….ai fost rasist la faza asta

h0ria23  •  26 septembrie 2006, 6:58

aia cu nationalitatea e tampenie, dar cu accidentarea e perfect justificat. Ce dracu se accidenteraza ala si comentatoru dantuie si zice vai ce bine. Aia nu e normal din punct de vedere moral. Sa nu mai spunem ca eu nu sunt de acord nici cu comentariul partinitor chiar daca joaca romania contra altcineva.

Alex  •  26 septembrie 2006, 6:59

Cata, esti beton, frate. Iar cei care critica comentatorii romani, sa asculte macar o data cum se comenteaza un meci de fotbal la Chisinau. Carcotasii ar avea de lucru o luna

vocea americii  •  26 septembrie 2006, 7:08

Mai ripper, ce crezi tu in particular despre negri si tigani e treaba ta. Pe tine nu te da la televizor. E vorba de ce spun persoanele publice la televizor si in presa.

Si ce, am zis eu ceva de America? Nu e America mea si nu e perfecta. Si nu-mi pasa. E vorba de Romania.

Ai, n-ai tu boala pe tigani cind cinti la stadion, dar problema nu e ce simti tu, e ce simt aia pe care ii jignesti si ce se vede in afara tarii. Face impresie proasta. Eu ma rog la Dumnezeu ca miine sa nu-si dea aurolacii din galerie in petec si sa strige ca maimutele, ca de data asta se da meciul si in vest.

Iar cu cunoscatorii de engleza din Romania, i-ai numarat tu? De unde stii citi sint si cit de bine vorbesc? Si chiar asa sa fie cum spui tu, m-am legat eu de vreun cunoscator de engleza? M-am legat de un necunoscator.

Adi  •  26 septembrie 2006, 7:08

CNA= Consiliul National al Aiurelii

claudiuhermelin  •  26 septembrie 2006, 7:43

Nu cred ca exista zi de la Dumnezeu , in care Raluca Filip, aceasta amfitrioana pe deoparte si cerber pe de alta, a perceptiilor noastre televizuale, sa nu dea cu batul in mlastina proprie. Imi aduc aminte de raluca la inceputurile existentei acestei comisii de mancatori gratis cat de supla era, iar prin comparatie astazi il percep (televizual desigur) la dimensiuni bine rotunjite, semn al evolutiei si a bunastarii personale. Atat de bine rotunjit, cum spuneam, incat pana si „Marul lui Adam” care altadata oscila in ritmul abjectiilor debitate, a disparut de la nivelul gatului, acoperit de osinza si a aparut in compensatie indesat sub ratul lui finutz!
In alta ordine de idei il salut pe „romanul de la CNA”!!!!!

NONAME  •  26 septembrie 2006, 7:58

PENTRU DOMNUL ralu filip, CETATEANUL CARE TRAIESTE IN TARA NUMITA ROMANIA (I-AS FI SPUS ROMAN, DAR MI-E TEAMA SA NU SE SIMTA LEZAT IN ORGOLIUL SAU):
CRED CA VA SIMTITI TARE GROZAV PENTRU CA ATI REUSIT SA AVETI UN COMENTARIU PE ACEST BLOG DIN GSP! ORICUM DACA NU V-ATI PRINS PANA ACUM, MISTER FILIP, PENTRU DVS. ACEST COMENTARIU NU E DE BINE! AIUREA, VOI CNA-UL CHIAR NU VEDETI PADUREA DIN CAUZA COPACILOR?

alexandru adamescu  •  26 septembrie 2006, 8:16

Decizie usor exagerata, comentariu usor deplasat.
CNA-ul, ca de altfel toate toate organismele ocupate cu implementarea normelor uropene, incearca sa fie mai catolic decat Papa.
E o chestiune bine inradacinatat in mintea tuturor romanilor ca odata ca primesc un ordin sa incerce sa-l dezvolte si sa-l aplice cu cat mai mare strictete.
Cel mai apropiat exemplu ce-mi vine in minte este cel al pasapoarteleor cand s-a produs din nou o mare brambureala pe la vami tocmai dintr-un exces de zel.
Asta privind comentatorii, are si nu prea acoperire. Are pentru ca ii face sa se gandeasca asupra manierei de cometat si nu prea pentru ca in fond este dreptul comentatorului sa-si pasterze linia care l-a facut celebru. Si apoi ar fi anost sa vorbim in termeni pe care nici macari strainii nu-i folosesc (oare prietenii nostri francezi nu ne faceau lautari…ca erau membri fondatori ai UE)
Domnul Tolontan e acid pentru ca si domnia sa e ziarist. Nu este afectat de decizia CNA foarte tare, pentru ca ziarele nu au in CNA un organ de control (de altfel nici nu stiu daca exista in Roamnia asa ceva dar s-ar putea sa fiu ignorant in domeniu).
Insa domnul Tolontan raspunde astfel dintr-un spirit de fronda. Organul represiv al colegilor sai trebuie si el atacat.
Ei bine, domnule, se putea face si altfel nu printr-un atricol la fel de tamp precum recomadarile audiovizuale.
Azi ati avut o zi mai proasta!

profu  •  26 septembrie 2006, 8:21

Adevarul este ca cei care comenteaza meciurile de fotbal de la noi (cei mai multi dintre ei = 95%) o dau in bara la greu: nu stiu cat e scorul, incurca cine si de catre cine a fost eliminat, se incurca in stiinta (statistica), etc……; de parca zici ca au venit direct de la emisiuni economice. Ar fi normal sa mai lase din acuzele cum ca anumite formatii mai slab cotate ca nu fac spectacol, dar nu-si dau seama (sau nu vor) ca si ei contribuie la plictiseala enorma din fata TV-urilor cu comentariile lor hilare.

dragos  •  26 septembrie 2006, 8:40

Au si dreptate cat de cat astia de la CNA, ca de ex la meciul cu Kievul, Mironica era tare bucuros ca s-a accidentat un jucator de la oaspei. Insa faza cu „armeanul de la rapid” daca e adevarata mi se pare cea mai mare idiotenie. Pai de cand a devenit o insulta sa ti se spuna armean?mai ales ca asta esti.
Pilif s-a facut iar de tot respectul……:D

Cristi  •  26 septembrie 2006, 8:41

n-am nimic cu nimeni decat cu tiganii (nu cred ca este rasism, pentru ca nu sunt o rasa,nu?)…in rest jiji i-a dat in cap lui malonga si nu a patit nimic asa ca…

al3xx  •  26 septembrie 2006, 8:49

si ca de fiecawre data cand e un eveniment important se trezeste piticu din capul li ralu filip sa mai dea un comunicat un amendament o nebunie;daca asta scria in amendament fata de nationalitatea jucatorului e nebun;pai acum ce o sa zica de pernabucano ??de fred?chiar as fi curios sa vad cum este prezentatun jucator cu doua cetatenii care evolueaza intro tara care nu ii este trecuta pe pasaport;pur si simplu niste imbecili fotbalul este facut ca sa fie comentat cat mai aproape de ceea ce se intampla pe teren si daca ptr asta se vor folosi expresii ca ”armeanul de la rapid” ”portughezul de la Steaua” e ok iar in ceea ce priveste chesita cu abanosul ar trebui sa cititi in daily times parca era un articol despre eto’o in care se foloseau cuvinte ca abanos ,negru ;acum acuzati anglia de rasism unde populatia lor este plina de oameni de culoare ?!?

de la marius pt pilif…multa….  •  26 septembrie 2006, 8:57

Probabil intr-o gandire profunda analizata in timpul unei flatulatii de-a domnului Pilif i-a mai venit inca o idee stralucita de-a dansului de a eradica infastuoasa degenerare a privitorilor de sport cu balonul(daca zic microbisti poate fac discriminare fata de cei ce se uita la baschet si ii mai vine vreo idee)din a mai face astfel de tipatoare la cer si incitante analize sportive.Va dati voi seama cum fierbe sangele in mine cand zice armeanul de la Rapid,cutzu’ schiop de la Dinamo… etc.Bai Pilif daca esti atat de prost iti spunem noi ce conteaza cu adevarat(cel putin pentru mine):Ca omu e la Rapid,ca ala e la Dinamo,ca altul e la Fc AvantuPrabushirea…atat…nu nationalitate,nu culoare,nu altceva.Pentru un adversar al echipei respective nu conteaza decat ca e la echipa aia.Nu injura tara lui,nu injura de etnie ci de club sau persoana.Probabil o sa ajungem sa puna patratzel rosu la meciurile de fotbal pentru a nu strica buna educatzie a tinerei generatii si conservarea celei trecute.Domnule Pilif mergeti 5 minute pe langa o scoala,un loc mai aglomerat sau pur si simplu spuneti in gura mare undeva pe la Unirii cum va cheama si o sa vedeti ca nici urechea dvs nu poate percepe cate injuraturi pe secunda se pot transmite…incepand de la tzancul care inca nu stie cum se tine pixul in mana pana la oamenii obositii sam ai priveasca cum se tot schimba ceva in tara asta de cand era lupul…catzel.
Cu acestea fiind spuse….domnilor comentatori faceti ce stiti mai bine si lasati oamenii incompatibili in lumea lor.Sa vina ei in realitatea noastra cand s-or trezi.daca o vor mai face….

MMA  •  26 septembrie 2006, 9:03

Aia cu pozitia in zid e mondiala :))) Asa e, noi trebuie sa fim mai catolici decat Papa. Ba chiar ma gandesc ca la partidele de fotbal sa fie detasati preoti misionari pentru un comentariu in spiritul sfant al Bibliei. Spun misionari pentru ca daca se supara „copii” din tribune ii vor transforma in sfinti 😛 CNA-ul nostru tine cu tot dinadinsul sa iasa in fata si de aceasta data. N-a iesit in timpul retoricilor crestine dintre Iancu si MM. Nu, iese acum ca e audienta maxima. Iar comentatorii PRO TV mi se par chiar decenti in comparatie cu altii.

simon  •  26 septembrie 2006, 9:05

ai fost tare tolontane de data asta, recunosc 😉 .. CAT DESPRE CNA, PILIF STIE EL CE STIE.

KillerMire  •  26 septembrie 2006, 9:06

Excelent articol! Scris cu mult stil si rafinament. Demn de un meci de Liga Campionilor. Sper ca doar la meci sa nu se strige impotriva cetatenilor romani din Giulesti sau a animalelor de prin preajma stadionului Stefan cel Mare. Asta vrem, o Romanie armonioasa in care vor convietui plenar toate natiile adunate sub soarele nostru mioritic si potocronic.Dixit!

Vali  •  26 septembrie 2006, 9:20

Cel mai mult imi plac „moralistii” de genul celor plecati afara. Eu cat am stat in tara nu am gandit nici 2 secunde ca tiganul e tigan in sensul peiorativ sau ca negrul e mai stiu eu cum. Rasismul l-am invatat afara, unde la randul meu am fost discriminat si am invatat sa discriminez. Nu inseamna ca o fac insa, fiindca am discernamantul necesar. Daca ramaneam aici, nu as fi invatat sentimente de genul acesta, desi si la noi sunt gramezi de arabi, chinezi, italieni si alete cele, fata de care nu am nutrit nici un sentiment de superioritate. Fratilor, rasism e afara. Cu siguranta sintagma „armeanul din Giulesti” nu il face pe Karamian sa se simta discriminat. Dimpotriva. Cu siguranta Miklos Nagy nu s-a simtit discriminat cand a fost numit „ungur”. E ca si cum eu sau noi toti ne-am supara daca ni s-ar spune, fiind in strainatate, „romani”.
In alta ordine de idei propun sa fie amendati comentatorii ProTV pentru urletele insotite de prea multi decibeli de la golurile Stelei de la Kiev. Oare nu s-au gandit ca avem si o minoritate ucraineana in Romania?

Armata Ultra  •  26 septembrie 2006, 9:24

CNA nu are ce face si se leaga din nou de fotbal. Bine ca nu interyice sa se rosteasca numele jucatorilor pe motiv ca lezeaza nush ce lege.

http://www.varadinum.com/2006/09/26/steaua-vs-lyon-sau-david-vs-golliat.html

olf  •  26 septembrie 2006, 9:24

asa suntem noi romanii. mergem sa recoltam granele pe care nici nu le-am plantat.
jiji injura, ameninta, cumpara arbitrii si multe altele. mititelu bate arbitrii si primeste o pedeapsa doar ca sa fie. pe gazon 22 de jucatori injura cat o tribuna intreaga, si multe multe altele pe care nu le vedem si nu ne intereseaza. e important sa nu mai spunem „armeanul de la rapid”!!! corect, dar mai intai sa rezolvam ceea ce e cu adevarat important.
mai bine nu, atunci n-am mai fi romani!!!

Sorin  •  26 septembrie 2006, 9:32

Apropo de apelative…. „domnul” este un apelativ si se foloseste in adresarea directa. Cind se vorbeste despre o persoana se poate spune numele, eventual si functia. deci „Traian Basescu”, „Basescu” sau „presedintele Basescu” etc…..

Bserver  •  26 septembrie 2006, 9:34

Am intalnit si eu situatia in care un comentator, in urma accidentarii unui jucator (nu spun cine, bine Rebrov?), s-a bucurat copilareste de faptul ca jucatorul a fost inlocuit si asta inainte de a-si pune problema ca accidentarea ar putea fi serioasa. La momentul respectiv comentariul mi s-a parut crud. Desigur, situatia era tensionata. Iar in astfel de momente primeaza instinctul.
Totusi vezi un om suferind de durere si instinctul tau e sa te bucuri de ce i s-a intamplat? Esti, totusi, comentator profesionist; comentator al unei intalniri care face parte dintr-o competitie imbracata in haine de fair-play. Imbraca-le si tu!

Dau si eu dreptate CNA-ului in acest caz.

botzman  •  26 septembrie 2006, 9:35

Ce ne tot invartim in jurul degetului? Sa fim cinstiti, rasism o sa existe tot timpul nu avem noi cum sa il oprim. Asta e natura umana… asa suntem facuti.

Bai, vocea americii… si imi permiti sa zic BAI, cand si tu te-ai adresat altora cu „Baaa”, dom’le… nu da tu lectii de rasism pentru altii, sau mai bine nu da nici un fel de lectii atata timp cat ti-e rusine ca esti roman. Ca rasism nu inseamna doar alb si negru, inseamna si prejudecata si discriminare.

Domnule Tolontan, chiar aveam nevoie de articolul asta inainte de asa meci important… chiar trebuie sa punem pe hartie (sau pe ecran) tot ce ne vine in cap? Chiar nu mai avem nimi altceva de scris? Facem din tzantzar armasar.

In ceea ce ii priveste pe compentatorii nostrii… na, ce sa facem… altii nu avem….poate aducem niste straini (cica sunt mai impartiali… cica) Nu va place cum comenteaza, dati televizorul pe mut… si comentati singuri meciul. In caz ca sunteti in afara tarii… si ascultati la radio meciurile…nasol, ziceti multumesca ca macar puteti sa ascultati meciurile.

Si ce daca se bucura un pic un comentator cand se accidenteaza un jucator de la echipa dusmana… ce voi nu va bucurati? Deschideti Biblia si cititi vre-o rugaciune sau ziceti vre-un gand bun….? Nah… poate asa la suprafata.. dar in interior urlati de fericire ca echipa favorita are o cale mai usoara spre o posibila victorie.

Hai sa nu ne mai ascundem dupa deget… si sa pretindem ca suntem ceva ce nu suntem… ca atunci sigur devenim „politically correct” in ceea ce priveste ceea ce ne inconjura, dar in acelasi timp devenim „stupidly incorrect” in ceea ce ne priveste pe noi insine.

DANKOSS  •  26 septembrie 2006, 9:39

Toata presa straina a spus numai „ROMANUL LUCESCU”… „ROMANII DE LA STEAUA”, ETC… De ce oare ne dam mai europeni decat europenii, mai ortodocsi decat Sfantul Andrei, mai fotbalisti decat Lyonul. Nu stiu daca toti vad legatura… dar buna mi s-a parut replica unui ziar francez parca… redata in presa de ieri: „ROMANII AU O MAI BUNA PARERE DESPRE FRANCEZI DECAT FRANCEZII INSISI..” Asa suntem noi… cu un pas inaintea Europei… Hahahaha!!!

Corectoru’  •  26 septembrie 2006, 9:49

Tontolane, se zice politically correct

MMA  •  26 septembrie 2006, 9:52

@ DANKOSS

Eu zic sa-i dam in judecata. Adica cum sa-l faca pe Lucescu roman? Ce, el e ca noi? El castiga 3,5 mil pe an. Eu mai tai 3 zerouri si impart si la 2 😛

del_piero  •  26 septembrie 2006, 9:57

tolontan ….nu ai scrieti nimic de mutu si de „victima” lui ?

nu stiu cum ati putut sa credeti un individ ca gigi grosu :)))) voi nu ati vazut ca e un terminat ?

inca o dovada ca sunteti un ziar de kk

dirk kuyt  •  26 septembrie 2006, 9:58

pai daca nici acum nu se baga filip in seama cand?!… toata lumea e cu ochii pe meciul asta si sa lipseasca ceva cadre si cu aspectuosul ala… un neam de bagatori in seama, asta suntem… macar de avea ceva de zis si daramatul ala… ma rog… imbecil.
asta nu inseamna ca nu se poate imbunatati comentariul protevistilor. sa-l aud pe salceanu mai des ( pe care l-au „detasat” pe la tv sport – e promitator, baiatul), ca ne-am cam saturat si de costi mocanu si mironica… un plus pentru vajeu si celalalt ( cum il keama?!)…
hai steaua, hai dinamo, hai rapid!! vrem puncte la coeficient.

dirk kuyt  •  26 septembrie 2006, 10:00

@dankoss… ai salariu de boier shefu’… nu te mai plange. daca ma ajuta mate ai cam 1700 pe luna… sa traiesti si sa dai si la altii care muncesc 4 luni pentru banii tai…:))

dirk kuyt  •  26 septembrie 2006, 10:02

MMA… ma rog…

fane spoitoru  •  26 septembrie 2006, 10:08

PT VOCEA AMERICII [daca mai esti pe blog si n-ai plecat la lucru unde est european fiind ai cel mai mare salar din firma,iar patronul nu se uita la tine ca l a un”hot de butelii”] Prietene care ne dai lectii la”fraierii care am ramas in tara” sa stii ca in Germania discriminarea unui roman,bulgar,rus nu e rasism cum ai spus mai inainte ci o manifestare XENOFOBA! mai ia si tu DEX-ul la mana….

Kenaniah  •  26 septembrie 2006, 10:10

Am citi articolul Dumneavoastra si sunt surprins. Eu locuiesc in Anglia si nu imi amintesc sa fi vazut un meci in care comentatorii sa nu faca referire la originea etnica, sau nationalitatea jucatorilor. Si nimeni nu se simte ofensat. Expresii de genul ‘the Argentinian show great skill’ sau ‘only a Brasilian could do that’.. sunt frecvente. Si nimeni nu se simnte atacat. Eu cred ca CNAul nostru incearca sa ne faca mai sfinti ca Papa. Pacat!

FlorinZ  •  26 septembrie 2006, 10:11

Tolontane ai luat-o in barba de la cititori cu articolul asta. Credea-i ca o sa fie ceva indedit dar ai dat-o in bara. Dar eu cred ca tu nici nu mai citesti ce scriem noi.

Mario  •  26 septembrie 2006, 10:17

Am sa mai abuzez putin de acest blog si mai postez niste raspunsuri.

Nu traiesc in Franta, ci in Olanda. Iar rasism exista in toata Europa, berechet! Mai ales in Justitie, protectie sociala, etc. Mai precis xenofobie, s-au saturat de straini.

Problema este ca sunt foarte atenti cand se exprima. Si in materie de procedura. Nu te opreste nimeni aici, spre exemplu, sa nu-ti placa negrii sau indienii – dar nu ai voie sa arati asta.

Chestia cu „armeanu de la rapid” denota o lipsa de vocatie internationala. E ca si cum ai spune „strainul de printre noi”. De ce sa nu spunem „internationalul care joaca la noi”?

Am simtit multa iritare acasa cand incep discutii despre cum e in Europa. Dar acolo vrem sa ajungem, nu? Si trebuie sa-i intelegem pe europeni si sa ne adaptam, chiar daca mai strambam din nas la multe faze. Si plecati in Europa, noi tot romani suntem, si cel mai mult ne ajuta sa imbunatim perceptia Romaniei, ca o tara Europeana. De aceea avem nevoie asa mare sa faceti schimbari de forma, si de fond, dl. Tolontan!

Bodo, ma bucura ce ai scris. Nu am vazut evidentiate or discutate aceste aspecte in presa sportiva romaneasca. De aceea, si perceptia fotbalului romanesc la Uefa este asa cum este.

Augustin  •  26 septembrie 2006, 10:20

cred ca ralu(ca) filip sufera din plin de o lipsa acuta de personalitate… ma intreb cum de acceptam ca un asemenea specimen sa fie platit din banii publici…

MMA  •  26 septembrie 2006, 10:20

Dirk, era pe an 😛

Mario  •  26 septembrie 2006, 10:22

Da, Kenaniah, dar ecelea erau exprimari laudative. Nu stim ce vroia sa puna in evidenta comentatorul la armeanul rapidului. Scoasa din context, se intelege doar faptul ca jucatorul e strain, nu e de-al nostru. Si aceasta este xenofobie. Iar, cel putin in Anglia (am trait si eu 6 ani acolo), xenofobia este considerata rasism. Oficial!

aaxel  •  26 septembrie 2006, 10:34

Mario, te rog, esti varza..
karamian n-a mai fost la nationala de secole, deci comentatorul englez n-ar fi putut sa zica: “the Armenian international of Rapid”.

o intrebare: daca-i zicem lui thereau francez, e tot discriminare

hai ca deveniti penibili cu antirasismul vostru exacerbat..

Comentează