Cu bannerul la aprobat

Pe vremea comunismului, posesorii maşinilor de scris le prezentau regulat la stăpînire, ca să li se ia „amprentele”. Maşinile erau fişate în funcţie de caracteristicile tehnice. Micile imperfecţiuni deveneau semne distinctive. Un „m” bătut mai apăsat pe hîrtie sau un punct puţin deplasat le făceau unice şi uşor recognoscibile. În timp, literele de plumb oboseau şi apăreau alte abateri, care erau şi acestea minuţios monitorizate.

marți, 26 septembrie 2006, 5:42

Pe vremea comunismului, posesorii maşinilor de scris le prezentau regulat la stăpînire, ca să li se ia „amprentele”. Maşinile erau fişate în funcţie de caracteristicile tehnice. Micile imperfecţiuni deveneau semne distinctive. Un „m” bătut mai apăsat pe hîrtie sau un punct puţin deplasat le făceau unice şi uşor recognoscibile. În timp, literele de plumb oboseau şi apăreau alte abateri, care erau şi acestea minuţios monitorizate.

Pentru un regim totalitar nu e mare diferenţă între a deţine o puşcă sau o maşină de scris. Literele sînt uneori mai periculoase decît gloanţele.

Probabil că asta şi-au zis Dragomir şi Sandu în momentul în care azi au interzis apariţia bannerelor pe stadioanele româneşti. Sînt exceptate doar afişele oficiale. Cum adică? Suporterii ar trebui să se ducă la club şi să primească, ce?, poate o ştampilă pe bannerele lor. Măsura ar fi amuzantă dacă n-ar fi împotriva Constituţiei.

Nu întotdeauna am fost de acord cu ultraşii. Şi nici nu voi fi doar pentru că e la modă să nu contrazici galeriile! Cred că li se poate spune că greşesc, cred că sîntem liberi nu doar faţă de patroni, ci şi faţă de public. Nu voi accepta violenţa şi dacă asta înseamnă să fiu înjurat sau ameninţat, ok, acesta e preţul.

Dar voi lupta necondiţionat, cu armele jurnalistului, pentru dreptul suporterilor români de a scrie pe un banner „Tolontan, eşti un prost!”. Este esenţial pentru sănătatea noastră ca naţie să nu ne mai temem, să acceptăm criticile, să respectăm libertatea altora de a fi în dezacord cu noi. „Tolontan, eşti un prost!”, nu mă face fericit, dar interdicţia de a afişa un astfel de banner, e doar un exemplu!, mă scoate din sărite. Pentru că îmi dă senzaţia că n-am evoluat deloc.

Nu aşa vor elimina Dragomir şi Sandu violenţa de pe stadioane. Aceşti doi domni au fost fondatorii şi, mai apoi, complicii sistemului care a creat haos, corupţie, neîncredere şi, în final, violenţă. Nu au nici un drept să facă asta!

Comentarii (316)Adaugă comentariu

Tanase Catalin  •  26 septembrie 2006, 18:03

Va sfatuiesc pe toti sa intrati pe http://www.lpf.ro si sa scrieti mesaje de protest.
De asemenea sa printati acest articol al lui Catalin Tolontan si sa il trimiteti pe fax la LPF pana li se termina hartia sau tonnerul!!

Fax LPF:

+40-21-412.0165

„Buna ziua

Va scriu acest mail in speranta ca cineva va realiza cat de penibila si stupida este hotararea de a interzice bannerele suporterilor pe stadioane. „Domnilor, in pragul integrarii in Uniunea Europeana asemenea decizie este o rusine, o mizerie. Nu poti ingradi libera exprimare a suporterilor….nu poti elimina spectacolul reprezentat de coregrafia unei galerii. Uitat-va la alte federatii, la galeriile din italia, spania, anglia…..schimbati aceasta mentalitate comunista sau cedati locul unor tineri capabili care sigur nu vor lua asemenea decizii aberante. Astept reactia cluburilor caci noi, suporterii sigur va vom rasplatii cu adjectivele rigoare.
O zi buna domnilor.

P.S. S-a facut grataru`….e bun vinu`???”

alin  •  26 septembrie 2006, 18:03

asta este…. vedem cum depuncteaza echipe si ce echipe!!! HUA!!!!!

Dr@Gosh  •  26 septembrie 2006, 18:03

primul baner care imi vine in minte este „CATALUNIA IS NOT SPAIN”…dupa ce aud zvonul legat de interzicerea bannerelor la noi ma intreb oare spaniolii sunt mai prosti decat nashu si nea mitica de au acceptat o asha dezicere de natiune? Prin bannere suporterii isi arata si fata inteligenta si originala, compunerea bannerelor devenind opera de arta in cultura stadioanelor, asha cum graffitiurile sunt o forma de arta exprimata in preajma strazii si in spatele blocului, arta care desi nu este foarte apreciata de „inalta societate” da o culoare aparte… asha cum pentru orice forma de arta exista o reglementare, asha trebuie sa existe si pentru bannere, dar interzicerea totala este o greseala din punct de vedere juridic, dar si din punct de vedere moral si psihologic. Cei care stiu cate ceva despre mase si evolutia acestora stiu k interzicerea este o masura care are un efect contrar celui dorit, cea mai buna cale de a ingradi o manifestare nedorita este reglementarea corespunzatoare si incorporarea acestei forme…concluzia ar fi k federatia nu a facut decat sa incite spiritele cu aceasta decizie…
PS: astept cu frik ziua cand spectatorii vor fi obligati sa nu se ridice de pe scaune la goluri si ziua cand nu vor fi permise aplauzele sau deranjarea „actorilor” din teren pana la finalul partidei.

Mister  •  26 septembrie 2006, 18:04

O decizie absurda.Aceste mesaje fac parte din coregrafii.Cele obscene sa fie verificate si interzise,dar celelalte de ce?E dreptul suporterului sa vina cu mesaje.Oricum nu se va respecta,pai decizia cu penalizarea echipelor cu 3 pct la jigniri nu poate fi aplicata deoarece la Becali nu se pune,pentru ca mai usor i-ar taia limba,el nestiind decat jigniri,ar ramane mut toata viata.

Sharpe  •  26 septembrie 2006, 18:04

bannerele cu continut trivial sau rasist, oricum nu treceau de jandarmi. nu inteeleg de ce s-a pornit aceasta „cruciada” impotriva fenomenului ultra’. oamenii astia nu stiu ca fara suporteri pe stadioane sau in fata televizorului fotbalul nu poate exista?? oamenii astia nu inteleg ca jumatate din cei care se duc pe stadioane au sau au avut steaguri sau bannere personale?? parerea mea este ca javra de mircea sandu a vazut pe prea multe stadioane din tara cum i se cere demisia prin bannere si acesta este motivul pentru care au fost interzise… altceva nu gasesc. in loc de bannere mai bine ar fi exclusi jandarmii din peisaj

Peter Pan  •  26 septembrie 2006, 18:04

@RAFI

Si voi vreti sa scrieti, de fapt, UE & MI, nu-i asa? 🙂

anonimu`  •  26 septembrie 2006, 18:04

ar trebui interzise doar anumite bannere…cele obscene sau cu caracter rasist…dar nici macar basescu sau mai stiu eu cine poate interzice unei galerii sa-si sustina echipa prin afisarea unor bannere, sau sa poata interzice unei factiuni dintr-o galerie sa se distinga prin bannere…de ce nu interzic dragomir si sandu si afisarea steagului romaniei pe stadioane sau in fata cladirilor oficiale, de exemplu???

geo  •  26 septembrie 2006, 18:05

ASA VOM AJUNGE ACOLO UNDE TREBUIE ……………ADICA VOM PLECA IN ALTE TARII MAI LUMINATE, AICI S-A STINS LUMINA. PACAT DE TARA NOASTRA, SE PARE CA ACESTI COMUNISTI TRAIESC CAM MULT POATE PESTE VREO 20, 30 DE ANI CAND ACESTI ….. NU VOR MAI FI POATE O SA PUTEM AFISA UN BANER „SUPORTERI IMPUSCATI, JANDARMI IN LIBERTATE” AAAAAA SCUZATI ADEVARUL SUPARA !!!!!

Dragomirceasandu  •  26 septembrie 2006, 18:06

Bine le mai zici Cata’ !

amt  •  26 septembrie 2006, 18:06

E clar cum vad Sandu si Dragomir „viitorul” fotbalului romanesc. Niste nemernici ! Of ce banner imi fac cu astia doi… Si sa vad daca au ceva de zis daca mi-l atarn pe geam, acasa. La etajul sase. Sa se vada bine 🙂 Tu’va neamu’n noroc

cineva  •  26 septembrie 2006, 18:06

tolontane..dar tu pe cine ai sustinut cand s-au facut alegerile pt FRF….cred ca multi au tinut cu Sandu…e drept ..nu prea aveam ce sa alegem…poate Gica Pop. venea si el sa scoata bani si isi urmarea interesele….dar de ce nu ati criticat voi presa modul in care s-au desfasurat alegerile….ce imi place mie la presa…scrie dupa ce se intampla…bravo lor…unii o sa zica…pai ce tolontan e nostradamus?…..nu e..aveti dreptate nu are de unde sa stie ce o sa se intample, dar avand o experienta in jurnalistica ar tb sa anticipeze unele lucruri…ce naiba ma…cati ani ai tolontane in domeniu….ai vazut multe la viata ta…ai scris multe….nu vezi ca se repeta lucrurile …in fiecare an se acuza arbitrajul la nivel de cluburi…in fiecare an scandaluri…”ca ma furat…arbitrul…ca a facut blat X”….m-am saturat de stiri despre sport doar cu scandaluri…exemplu „a facut scandal becali…a amenintat cu tribunalul dragomir….a blatuit fc dunarea…arbitrul a luat mita”….m-am saturat de stiri de astea….

Jan  •  26 septembrie 2006, 18:07

Eeee, Cataline, stai sa vezi cand o sa inceapa vanatoarea pe internet(„Operatiunea Gramofonul” si altele).Deja un tip de la ORDA cerea ca toate calculatoarele sa fie inregistrate la politie si sa se faca un bilant cu toate programele pe care le contin. Asta porneste de la Basescu, cu poftele lui de dictator, nu de la pulifricii astia de Sandu si Dragomir. Problema nu e ca apare banner cu „Tolontan e prost”, ci ca ar putea sa apara cu „Basescu e prost”.

Andriu  •  26 septembrie 2006, 18:08

probabil ca o sa puna astia scaune cu centuri care se inchid inainte de meci si se deschid dupa…Mai bine le dadeau la toti suporterii caluse inainte de meci!!!!

Ionutz  •  26 septembrie 2006, 18:08

Le fac o japoneza, merita :))

O merita sa stric materialul cu numele lor?!

RAFI  •  26 septembrie 2006, 18:09

pt Peter Pan : asa e :),darnu e genial,ce atatea banere,o facem din oameni si atunci ce or sa spuna?

casual  •  26 septembrie 2006, 18:11

ff bun articol domnule tolontan.. in astfel d momente mi e rusine k sunt roman.. astfel d actiuni alre comunistilor d la frf instiga si mai mult la violenta(atat verbala cat si fizica).. vor aparea marsuri , proteste.. oare d in aceasta tara exprimarea libera este mereu incalcata…consider un mare abuz c se intampla.. sunt trist..
LIBERTATE IN PELUZE!!!!!!!! NU VOM RENUNTA NICIODATA LA LUPTA!!!!!!

lider_IASI  •  26 septembrie 2006, 18:11

ARMA VOASTRA E CENZURA……………ARMA NOASTRA ESTE GURA

Poate va ganditi ca de acum incolo sa nu avem voie sa stam nici in picioare,toti suporteri sa stea sezut pe scaune si sa isi incurajeze echipa numai cu bataii din palme si cantece patriotice.

Filip q33  •  26 septembrie 2006, 18:11

nu stiu cat e de vina base la afacerea asta .. el vbine pe stadion scuipa seminte mitica si nasu` insa ii doare la pix

Marco Van Basten  •  26 septembrie 2006, 18:13

Tolontane, cred ca ai inceput sa-mi placi…

overmars  •  26 septembrie 2006, 18:13

Comunistu!!!!! Comunistii!!!!!!!….. incredibil.. sa n ai voie cu un amarat de banner pe stadion..ca ce chestie??Sandu comunistu cel mai mare…dar nici dragomir nu se lasa lasat mult in urma…

Dragomirceasandu  •  26 septembrie 2006, 18:13

Tolontane, sa-ti bagi minitile-n cap . da? Vezi ca eu stiu ce-ai facut ma. Cand eram eu la Victoria..asta..sau la Sportul tu scriai -tot pe aprobare- in Cutezatorii. Era o revista frumoasa, se scria cu respect. Asta va lipseste voua mai derbedeilor, respectul. O sa vorbesc eu cu Ioanitoaia sa te bage in sedinta. Si ce vroiai ma, sa-i las pe toti derbedeii sa scrie ce vor, sa ne facem de minune in Europa? Baa, ‘Ioropa ie cu uoachii pa noi , baa…Ai grija ma baiatule. Si sa nu se mai repete, da? Aaa, si maine sa vii tuns. Hai ca te-am rezolvat si pe tine.
Salutari sotiei.

Sharpe  •  26 septembrie 2006, 18:13

a, si am uitat sa precizez ca aceasta hotarare, nu va face decat sa creasca vertiginos numaril incaierarilor dintre suporteri (care vor incerca sa introduca bannere pe stadion) si jandarmi (care se vor opune cu toata abnegatia de care pot da dovada introducerii acestora)

si daca  •  26 septembrie 2006, 18:14

absolut crasa nesimtire… absolut… la ora 16.00 si citeva minute, presedintele UE spune ca Romania intra in UE la 1 ianuarie… si vine acest nesimtit de Mircea Sandu, campionul jegului la nivel inalt in fotbal, om implicat in toate rahaturile din jegul asta de fotbal românesc sa interzica „DREPTUL LA LIBERA EXPRIMARE”, garantat prin Constitutia României; mestere Sandu, citeste si altceva decit etichetele sticlelor de vin; macar legea fundamentala a acestei tari…
– absolut incredibil… Sandule, tu sa stingi lumina in tara asta… auzi, tu sa pleci ultimul!

Voltaire  •  26 septembrie 2006, 18:15

Je suis pas d’accord avec ce que vous dites, mais je suis pret a me battre jusqu’a la mort pour votre droit a le dire.

takada  •  26 septembrie 2006, 18:15

interzis de cine?cu ce drept mi se interizce mie ca ,club sau fan sa afisez un baner cu aproape orice,in limita bunului simt?
si de catre cine?de hotii din fotbalul romanesc?de cei care incuviinteaza cooperativa si arbitri corupti?le e frica?de ceea ce le e frica nu vor scapa!
asa cum i-a fost frica lui ceausescu si n-a scapat,asa si ei!
te pomenesti ca va desfiinta vreun club ca a permis fanilor sa vina cu banere impotriva mafiotilor din fotbal?
nu stiu dc voi ziaristii nu faceti mult mai mult,nu va ridicati impotriva lor si sa ii ingropati in hotiile care le-au permis 15 ani!

Gicutu’  •  26 septembrie 2006, 18:15

Daca in presa mai exista si morala e un lucru bun. Si mare.
Trebuie odata curata federatia asta de mafia lui Sandu si Mitica care a dus echipa nationala la faliment. AVEM O NATIONALA DE BAGABONTZI! Golani mai golani decat cei mai golani din orice galerie!
Incapacitatea lor de riposta la comentariile lui Gigi Becali i-a facut sa ia decizia de anula punctele echipei. Cand o sa alerge ei pentru acele puncte, atunci sa le ia. Pana atunci sa taca din gura si SA FCA CEVA. CEVA real, nu balciul din America, meciurile pompieristice ale nationalei, si golaneala din cantonament.

rahoulle  •  26 septembrie 2006, 18:16

sportul, in cazul nostru fotbalul, se joaca pentru si numai pentru spectatori…se joaca pentru ca noue ne place! nu se joaca doar ca sa-si faca X sau Y bani, nu se joaca pentru banel sau ganea sau coman…nu se joaca asa cum cred unii pentru ei! faptu ca fotbalistii ating milioanele din salarii e doar o consecinta a faptului ca noua ne place fotbalul…ne place fotbalul…dar nu cum vor ei! intr-o zi unii o sa opreasca televizoarele, intr-o alta zi probabil mult mai curand decat va asteptati peluzele se vor goli! trebuie de fapt sa lasam peluzele alea goale sa mearga dragomir si sandu cu nevestele la stadion sa-si duca tot neamu de babe si copii…as vrea sa vad cum ar arata un stadion fara oamenii de peluza, fara ultrasi …s-ar mai umple stadionul? si ce folos daca se umple si se-aude doar trosnitul semintelor? probabil ca steaua lyon s-ar juca cu casa inchisa si fara ultrasi…dar oare atmosfera ar fi aceeasi?

mircea sandu reales la al saispelea congres!

MARIAN  •  26 septembrie 2006, 18:16

Numai daca ar fi gandit asa ceva si ar trebui dati afara.

Werblack  •  26 septembrie 2006, 18:16

Cineva sa-mi aminteasca in ce an traiesc. Violenta nu o sa fie oprita ca nu mai vine lumea cu bannere la stadione. Chiar nu isi dau seama ca isi fac rau lor in primul rand. Aici nu e vorba de suporterul/ii unei echipe ci de toti. Sper sa termine cu prostia asta inainte sa ne facem de ras in europa.

E3  •  26 septembrie 2006, 18:16

Deci….ce e mai de zis…COMUNISMU RENASTE sau REANTOARCEREA COMUNISMULUI….Pace shi numa bine 😉

Stelist  •  26 septembrie 2006, 18:16

Mizerie.

Cetateanul Turmentat  •  26 septembrie 2006, 18:18

Jos mIRCEA sANDU
Jos dUMITRU dRAGOMIR
Jos lingaii iONUT lUPEACSCU , fLORIN pRUNEA
SAnteti RUSINEA acestei tari.
HUOOOOOOOOOOOO

Iskander  •  26 septembrie 2006, 18:19

Domnule Tolontan, se poate lua o masura legala impotriva acestei aberatii? Din cate stiu, simpli cetateni nu pot sesiza Curtea Constitutionala, nici nu ar avea de ce, aceasta nu este o lege. Cum se poate lupta impotriva acestei hotarari?

rahoulle  •  26 septembrie 2006, 18:21

apropo „iubitii” nostri vecini unguri protesteaza non-stop uneori intrecand chiar anumite limite pentru ca prim-ministru i-a mintit…noi ce facem? petitii online? ia mai cu suflet sa iesim sa protestam…se mizeaza acum din partea federatie pe ura existenta intre steaua dinamo rapid etc…de data asta nu conteaza ce esti…in primul rand suntem cetateni liberi…presupun ca daca-mi iau un tricou pe care va scrie un mesaj de-asta funny nu neaparat vulgar voi fi amendat, arestat, batut etc

RUSINE RUSINE RUSINE

chilotzel  •  26 septembrie 2006, 18:22

Sandu asta e cancerul fotbalului romanesc,nu Padureanu.Incredibil
Asta ar trebui sa fuga din tzara cu a facut-o ficasa

tifo  •  26 septembrie 2006, 18:23

la constanta au fost o perioada interzise bennerele pe gard si va spun k e foarte nasol daca pun in practica legea asta

Pau_Gasol  •  26 septembrie 2006, 18:23

TOLONTANE…….ESTI TARE MAH!!!!!!! TI-AI SPALAT TOATE PACATELE PRIN ARTICOLUL ASTA>>>MERGEM INAPOI IN COMUNISM CU SANDU SI MITICA>………………………

Ionutz  •  26 septembrie 2006, 18:24

Hmm, faza cu depunctarea n-o vazusem… e de „bine”!!
Deja se porneste de la ideea ca suporterii sunt vinovati ca si-au tras pulane pe spane, ei singuri au rugat jandarmi sa traga in ei sau sa mai „planga putin”, fortati de gaze…
Asteptam noi decizii…
S-au impartit deciziile astazi:
1.interzicerea bannerelor – cadou pt conducatori(banuiesc ca pt asta s-a hotarat asta, deoarece unora nu le placea ironia unora dintre noi)
2.depunctare in urma incidentelor- cadou pt jandarmerie, ca vine jandarmu si iti da una in cap cand tu esti cu spatele TU ESTI VINOVAT si-n plus mai depuncteaza si echipa…

Daca ei cred ca se va schimba ceva pe stadioane, se insala amarnic!Prima oara sa se scape da jandarmerie, firme de paza si gata…n-ai treba cu ele, nici ei cu tine!

Cainele  •  26 septembrie 2006, 18:25

Domnule Tolontan , nu ii lasati ( dvs ziaristii) pe acesti nemernici sa ne ia si una dintre putinele placeri de care avem parte. Oamenii care voteaza au alte placeri , noi iubim fotbalul , atat ca spectacol pe gazon , cat si in tribuna. Derbyul fara mesaje , e ca nunta fara lautari… sau ca securitatea fara mitica… sau ca blaturile din liga1 fara sandu.
Nu renuntati…sper sa nu fie ultimul articol al dvs pe tema asta .
Succes.

Iskander  •  26 septembrie 2006, 18:25

NU avem voie cu: brelocuri, monede, sucuri la pet sau sticla, umbrele, aparate foto, camere video, brichete, torte si acum bannere? INCREDIBIL! mai lipseste sa stau cu mainile la spate si sa ni se interzica privitul dupa domnisoare pentru a intregi aceasta scena. de unde tampenia asta? din ce campionat? al cubei, al coreei de nord? Bannerele cu caracter jignitor erau interzise, si sunt de acord cu asta, nu pot sa controleze introducerea lor asa ca le interzic de tot? Nu stiu de ce am impresia ca a fost o recomandare a jandarmeriei…

Chihuahua  •  26 septembrie 2006, 18:25

nu vom scapa de comunisti si de doctrina comunista decat cand vor disparea toti comunistii din Romania.

returnofheaven  •  26 septembrie 2006, 18:25

Deci dragi prieteni probabil ca in curand nu vom mai putea intra nici cu cartoane sau cu foi de hartie colorate pt a putea face o coregrafie si va spun sincer ca eu nu cred ca din cauza violentei au vrut sa interzica banerele ci din cauza acuzelor aduse acelei „mirifice’masini de redus la tacere suporterii romani denumita jandarmarie,acea adunatura de animale de 2 pe 2 sau 0,1 pe 0,1 care sunt de 3 ori mai betivi dekt unii suporteri cum le spun ei si mai huligane .Poate intradevar nu sunt ei de vina poate sunt cei mai mari care dau ordine da nu inteleg cum sa poti sa impusti oamnei sa bati femei si copii totusi suntem, oameni la fel ca ei ,poate si fiul lor va fi suporter si cand o sa ajunga odata aks cu mana si piciorul in ghips sau o sa primeasca un telefon si o sa spuna tata sunt la spital vino sa ma iei sa vdm cate mustrari de constiinta va avea, E pacat ca se intampla una ca asta .Este una dintre caile de a ne inchide gura si de a ne arata ca ei detin controlul ,dar vor reusi numai pt un tmp foarte scurt ca se vor gasi modalitati pt exprimare chiar dak va fi inca o revolutie.
Si se va mai intra cu banere fara nici o prob da ce se va intampla dupa ce se afiseaza nu se stie ,sunt sigur de asta ca in general toate peluzele sud or sa faca tot de pot pt a isi impune punctul de vedere
LIBERTATE PT SUPORTERI ;DREPTUL LA EXPRIMARE E AL NOSTRU;NE IMPUSCATI, NE BATETI ,NE INCHIDETI GURA, NOI CE DREPT MAI AVEM?

Pau_Gasol  •  26 septembrie 2006, 18:26

Propun ca Frf sa lase sa se intre cu un singur banner (de fapt sa ne oblige sa-l purtam) : „””” Sandu – Presedinte”””…RUSINE BAH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! E BUN VINU’ SANDULE

Emil-Mircea  •  26 septembrie 2006, 18:26

Asa ceva nu se va intampla niciodata.

Ionutz  •  26 septembrie 2006, 18:26

Banuiesc ca interzicea bannerelor se refera si la cele de gard??!!
Sau doar a mesajelor…orcum daca e vorba si de cele de gard e cam nasoala treaba!Deja este…

ok  •  26 septembrie 2006, 18:26

daca nu ne ironizam prin mesaj atunci prin ce ?

Pau_Gasol  •  26 septembrie 2006, 18:27

Iar peste un an vom avea voie pe stadioane doar legati la gura…..NU, sandule?????????????????????????? La gara cu tine!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Adrian  •  26 septembrie 2006, 18:27

No comment despre ziarul dumneavoastra de astazi.Probabil nu joaca decat o singura echipa in cupele europene si campionat sau deja aveti alt patrom pe jiji.Scriam in alta parte dar este prea sarac in informatii ziarul dumneavoastra.
Meciul Dinamo – Steaua nu a avut o „pregătire de artilerie”. Surprinzător si îmbucurător, nimeni n-a declansat înainte de meci clasicul război psihologic. Numirea brigăzii de arbitri, cu Sorin Corpodean la fluier, nu a deranjat nici prin Centru nici în Ghencea, desi istoria sus-numitului era cunoscută(?!), am înteles de la MM. A fost, probabil, o solutie aleasă în pripă, dar, după arbitrajele de care a beneficiat Steaua si în acest început de campionat, mai ales la Pitesti si cu Rapid, oricare altă solutie ar fi fost mai putin satisfăcătoare pentru toată lumea. Paradoxal si inadmisibil, primii care au iscat suspiciuni la adresa arbitrilor, prin insinuări tendentioase, au fost comentatorii tv. ai meciului, Bogdan Cosmescu si Emil Grădinescu.

Ultimul, mai ales, a agitat permanent spiritele împotriva lui Corpodean si a lui Dinamo. Cine crede că Grădinescu e dinamovist numai pentru că locuieste pe str. PIC, să zicem, un pic mai încolo de stadion adică, se înseală. Stim noi mai bine ce si cum stă treaba. Inclusiv cu telefoanele care îi sună pe comentatori în timpul transmisiei. Si înaintea lor… Băiat instruit, de felul său, si comentator talentat, Grădinescu – recunosc, preferatul meu pînă mai ieri – si-a cam lăsat obiectivitatea profesională la o parte în ultima vreme. De ce oareee? Asa îmi vine să le spun acestor crainici, mai mult crai decît crainici – ai grijă si tu, Samoilă, sîntem cu ochii pe tine! – că unul dintre ei are toate sansele să ajungă la… prima! Ciao!

După meci, s-a declansat isteria anti-Corpodean si anti-Dinamo. Hotii strigă hotii! De trei zile-ncoace, gura nu le tace. Mafia stelismului urlă, rănită de moarte în orgoliu si interese! De fapt, în loja ocupată de interlopii din Ghencea, isteria a izbucnit chiar între reprize. Stim si de ce si cum. Apropo, stie cineva unde a plecat Farfuridi la pauză si Brînzovenescu mai apoi? Ha-ha-ha! Păi ce, ne credeti prosti?! Dar, cum a arbitrat, dom’le Corpodean, ce fapte a comis ardeleanul acesta, care să justifice atîta ură deversată asupra sa? De fapt, niciuna!

Precum s-a văzut, au fost trei faze discutabile, mari si late si atît. Între acestea, două eliminări perfect regulamentare. Prima, aceea a lui Therreau, care a primit „rosu” de la arbitru la sesizarea corectă si curajoasă a asistentului Miklos Nagy, după ce stelistul l-a lovit cu cotul în stomac pe Moti – FĂRĂ MINGE SI ÎN AFARA FAZEI DE JOC PROPRIU-ZISE ! NU IMPORTĂ CÎT DE TARE SAU USOARĂ A FOST LOVITURA APLICATĂ, CĂCI REGULAMENTUL NU PREVEDE UN ETALON COMPARATIV. NICI NU AR FI ÎN SPIRITUL ETICII, CĂCI GESTUL CONTEAZĂ SI SE SANCTIONEAZĂ (aici trebuie adăugat faptul că anonimul vîrf stelist si-a recunoscut după meci gestul nesportiv si infractional).

Asadar, unde au gresit arbitrii? Ce vină au ei că la Steaua se practică loviturile cu pumnul si cotul, atît în teren si prin vestiare cît si în tribuna oficială? Este un abuz fără margini pe care îl fac stelistii, cînd, invocînd nu stiu ce semnificatii nationale ale prezentei lor în Liga Campionilor, îsi crucifică arbitrii care nu le pot trece cu vederea carentele de educatie si adversarii care nu le cedează meciurile. Mi se pare, dimpotrivă, că degeaba te duci în Europa, dacă n-ai trecut pe la scoală!

A doua eliminare, a lui Nicolită. Eliminare absolut regulamentară. Bănel nu stie să mintă, zice MM. Dar regulamentul îl stie? Că de limba română nu mai mă-ntreb. Cînd arbitrul Corpodean i-a spus, textual, „nu se poate acum”, oprindu-l să reintre în teren cînd jocul era întrerupt, fotbalistul Stelei trebuia să stie si să înteleagă că „se poate la semnul arbitrului”, care semn, fireste, nu putea fi făcut decît după repunerea mingiei în joc! Dacă jucătorii din Ghencea nu cunosc regulamentul si nu pricep limba română, vina nu este a arbitrilor. Acestia nu au obligatia de a face educatia si instruirea fotbalistilor pe teren. Cu atît mai putin a fotbalistilor care pretind că joacă în Liga Campionilor.

Interesant că, de miercuri, cînd Dinamo a bătut pe Steaua, Mafia se dă de ceasul mortii împotriva echipei lui Mircea Rednic. Capii din Ghencea au dat alarma si au comandat represalii. Ei nu pot tolera superioritatea lui Dinamo. Îi doare. Îi umple de ură şi invidie. Se simt jigniti si păgubiti. Prin urmare, locotenentii din presa aservită si capetele familiilor de la Timisoara, Pitesti, Vaslui si Craiova au iesit la drumul mare, mitraliind tot ce miscă în alb-rosu. Nici „Vamă” nu ar sta cuminte. Atentie! Răfuiala cu Dinamo a reînceput. Echipa din „Stefan cel Mare” face ravagii în campionat, este pe primul loc, la distantă mare de echipa Mafiei si amenintă interesele acesteia. În primăvară, cînd se prăbusise în derizoriu, Dinamo nu mai deranja pe nimeni… Vor interlopii cu dosare pe rol război cu DINAMO? Îl vor avea, nici o grijă. ALO, PROCURATURA?

Orizont  •  26 septembrie 2006, 18:27

Ce lege imi poate interzice mie sa vin cu un banner si sa-l tin in mina cu inca un prieten? Poate jandarmul ca mi-l ia din mina? E proprietatea mea. Sa duca la politie? Sub ce pretext? Sa-mi dea amenda? Ca am incalcat ce lege?

Ion Ion  •  26 septembrie 2006, 18:28

tocmai azi cand practic am intrat in UE vine domn mitica si interzice libera exprimare . Stau si ma intreb acum cum poate fi liga si frf mai presus de constitutie ????

Comentează