TOLO.RO
Maria Andrieş a scris azi un articol despre Hîldan. Îl găsiţi pe blogul ei. Titlul este „N-am vrut să mor pe teren”. Aproape 1.000 de comentarii însoţesc opinia colegei mele, multe dintre ele fiind acuzatoare, iar destule de-a dreptul scîrboase. Mă refer, ca să fiu clar înţeles, cele care o înjură şi fac apel la statutul ei feminin.
vineri, 6 octombrie 2006, 5:50
Maria Andrieş a scris azi un articol despre Hîldan. Îl găsiţi pe blogul ei. Titlul este „N-am vrut să mor pe teren”. Aproape 1.000 de comentarii însoţesc opinia colegei mele, multe dintre ele fiind acuzatoare, iar destule de-a dreptul scîrboase. Mă refer, ca să fiu clar înţeles, cele care o înjură şi fac apel la statutul ei feminin.
Vă rog un singur lucru. Citiţi încă o dată articolul! Apoi citiţi precizarea pe care Maria a făcut-o. „Acest articol vrea să recupereze un moment de reculegere care n-a fost păstrat, la derby-ul Dinamo – Rapid. Au sunat foarte strident acele “ue”, strigate într-o parte şi în alta a stadionului dinamovist. Cred că respectul nu înseamnă doar vorbe frumoase. Cred că înseamnă uneori şi tăcere”.
Apoi citiţi comentariul unui suporter dintre cei care a fost pe stadion şi care recunoaste că liniştea nu s-a aşternut nici măcar un minut atunci cînd a fost rostit numele lui Hîldan.
De-a lungul anilor, am scris mult despre Cătălin Hîldan. Ne lega un respect reciproc, chiar dacă n-am apucat să bem nici o bere împreună. Lucru pe care îl regretăm amîndoi, dacă nu cumva şi asta vi se va părea o blasfemie.
Nu vreau să spun că eram prieteni. E urît să inventezi amiciţii post mortem. Doar ne preţuiam. Cînd fratele său m-a rugat să scriu ceva pe coperta cărţii dedicata de Ioan Chilom lui Cătălin, am făcut-o cu o viteză de un cuvînt pe oră. E textul pe care l-am scris cu cea mai mare greutate în viaţa mea.
Acum, parcurg mesajele împotriva Mariei Andrieş şi nu-mi vine să cred. Ştiu că nu e „corect politic” să spun asta, ştiu că n-ar trebui să-mi declar stupoarea, însă nu înţeleg! Ne e mai uşor să înjurăm o jurnalista şi să zeificăm un jucător decît să recunoaştem că nici unul dintre noi nu vrea să moară pe teren, tînăr, în putere? Iar dacă tot îl considerăm un sfînt al fotbalului, măcar să păstram un moment de reculegere, pe deasupra rivalitaţilor de club.
Asta vrea să spună Maria Andrieş. Şi asta a spus! Vă rog, citiţi încă o dată! Şi dacă nu vă convinge, atunci mă puteti trimite la cratiţă! Sau acolo unde Cătălin Hîldan nu va ajunge niciodată. Pentru că el s-a dus în partea luminoasă şi tăcută a lumii.
claudiu • 6 octombrie 2006, 6:31
Sper ca multimea de comentarii de pe blog-ul Mariei sa se imputineze dupa ce se va citi si articolul tau! Pacat ca multi, daca nu au inteles adevaratul sens al vorbelor ei, au ales calea cea mai simpla, aceea de a jigni si de ai scade meritele de ziarista doar pt ca apartine sexului slab. Ma bucur ca ii iei apararea cu aceste randuri.
Desi sunt stelist, port un respect enorm pt Haldan…Odihneasca-se in pace!
mine • 6 octombrie 2006, 6:31
Nu te supara, ori toti aia aproape 1000 de oameni sunt prosti, si Mariutza e singura desteapta, ori articolul ala e atat de „subtil” de nici dracu’ (pardon de expresie) nu reuseste sa inteleaga ce a vrut Mariutza sa spuna. Eu sunt stelist, dar marturisesc ca nu mi-a placut aritcolul.. si nici nu l-am inteles.
Radu • 6 octombrie 2006, 6:38
Domnule Tolontan ,
degeaba scrieti pt a-i lua apararea. colega dvs a gresit flagrant… va zic dc int-o singura fraza:
Catalin e un subiect taboo pentru cei d ‘afara’…nu aveti dreptul sa vb despre simbolul nostru…
cipi • 6 octombrie 2006, 6:42
cred ca maria a uitat care este IQ-ul microbistului roman….articolul trebuia sa apra in Dilema …intru rar pe acest blog pe care il consider o modalitate de refulare pentru majoritatea microbistilor preocupati mai mult de nevoi personale decat de problemele de la nationala lu` Piti…apreciez forte mult ca unii gazetari sportivi incearca si uneori reusesc sa fie considerati uneori demni de a scrie pentru …dilema …(nu fac reclama la ziarul mai sus amintit)
denis • 6 octombrie 2006, 6:59
In urma cu 5-6 zile am scris intr-un mesaj pe o tema referitoare la publicitate unde 80% dintre cei care au scris mesaje injurau. Atunci am spus ca este momentul ca aceste exprimari triviale sa nu mai fie afisate pe site. Daca veti accepta in continuare „maimutele” sa se exprime pe aceste blogg-uri o sa vina o zi cand si noi cei care va citim cat si dumneavoastra o sa fim prea scarbiti sa mai intram pe site.
In legatura cu moartea lui Haldan multi nu au inteles probabil ca mai presus de Steaua, Rapid, Dinamo este viata iar un om si-a pierdut viata pentru ca vroia sa ne faca pe noi fericiti.
paltinisanu • 6 octombrie 2006, 7:01
Cred ca gresesc si unii si altii. Tragedia mortii lui Haldan, maniera socanta in care a murit, i-a adus o aura aparte, cum numai socul poate sapa in sufletele oamenilor.Totusi, e o zeificare putin fortata. Daca nu ar fi murit poate ca lui Haldan i se vopsea si lui masina,era alergat prin tufisuri la saftica sau urmarit cum masina de „suporteri”, cum s-a intamplat anul trecut la Dinamo. Poate ca ati uitat ca si el a avut parte de lucruri din astea cand traia. Galeria lui dinamo i-a aratat tot atatea degete ostile cate i-a aratat dusmana steaua. Abia dupa tragedie imbecilitatea celor care il jigneau s-a transformat in idolatrie, ceea ce spune totul despre natura umana. Nu-i cred pe cai care-l plang acum cu accente de golgota pentru ca aceasta convertire e vicioasa si le foloseste tot lor, celor care vor sa mimeze compasiunea, in dauna unei comemorari sincere si decente. Pentru ca, cei care jelesc o fac in tacere, nu injurand si erijandu-se in politie a memoriei.
Balthazar • 6 octombrie 2006, 7:06
Imi pare rau pentru Maria, daca n-ati publica atatea poze cu fete dezbracate poate ca si conditia femeii ar fi alta in Romania. Probabil ca nu se poate altfel. ?!
Maria scrie foarte bine asta e tot pacatul ei. Articolul despre Haldan insa nu este cel mai reusit al ei. In fond daca n-a fost liniste la meci de ce ar fi liniste aici pe blog.
Daca Bulgaria bate Olanda (Stoichikov e nebun de legat, deci orice e posibil) o sa incepem sa regretam de-a binelea ca n-avem un om serios sa se ocupe de nationala.
Cred ca Gh. Copos il vrea din nou pe Rednic la Rapid. Nu-l vad prea bine pe Razvan daca faca vreun pas gresit cu Boleslavii.
DJ TROR • 6 octombrie 2006, 7:09
N-am sa cad in capcana de a citi blog-ul Mariei acum cand se face referire la el.Nu l-am citit nici pana acum si asa va ramane necitit si asta nu pentru ca nu-mi place stilul autoarei dar pur si simplu nu ma intereseaza Catalin Haldan fotbalistul.Pot spune doar,Dumnezeu sa-l odihneasca.
Nostradamus • 6 octombrie 2006, 7:13
Datoria unui jurnalist e sa se faca inteles atunci cind scrie un articol. De data asta nu a reusit. Sa fiu sincer nu prea am inteles articolul, mai ales ca nu stiam de evenimentele de la stadion. Dar nu mai am chef sa-l recitesc, Si stiti de ce? Ca sa intelegeti ca nu e frumos ca atunci cind cineva face o greseala sa fie injosit asa cum este Maria acum. Dar asta e specialitatea reporterului, sa loveasca in cei care gresesc. De exemplu pe Cristi Chivu lati facut de rahat doar pentru faptul ca v-a spus ca articolele traduse din italiana nu au fost corecte. Pe Mutu lati nenorocit dupa scandalul cu cocaina. Si la urma urmei ce a facut? A tras si el niste liniute. Dar voua va place sa loviti, sa injositi daca se poate. Acum mi-ar placea sa o vad pe Geniala plingind, s-o aud rostind „dar nu am vrut sa jignesc, de ce ma injura oamenii? de ce imi raspund urit? A gresit sa plateasca (trebuie sa recunosti ca trebuia sa se exprime mult mai simplu avind in vedere ca articolele de pe bloguri sunt scrise in general pentru prostime). Ca sa intelegeti ca greseala e omeneasca si nu trebie sa abuzati cind un fotbalist prinde o zi proasta sau cind o personalitate scoate o perla. Acum Geniala a prins o zi proasta, si va platii exact cum a platit Carlos dupa greseala pe care a facut-o in meciul cu Lyon. Sunt sigur ca in curind Carlos va fi aplaudat din nou. Dar sa vedem cind vom spune din nou Bravo Geniala, mi-a placut articolul tau?
Radu A. • 6 octombrie 2006, 7:13
Cataline, inteleg ca incerci sa o salvezi pe colega ta din aceasta situatie, dar sa spui ca s-a strigat „ue” intr-o parte si in alta e de-a dreptul nesimtire!!! Cum poti crede ca macar un singur dinamovist ar putea striga CEVA cand toata lumea (minus galeria rapidista) tinea momentul de reculegere in memoria lui CATALIN HILDAN.
As vrea sa intreb si eu, pe calea aceasta, pe toti rapidistii care au fost pe stadion cum s-ar fi simtit daca un fost jucator de-al lor ar fi murit in trecut, iar adversarii lor ar injura in momentele de reculegere de la inceputul unui meci?
senateo • 6 octombrie 2006, 7:14
Eu cred ca un (o) ziarist (a) trebuie sa-si apere singur punctul de vedere. Nu cred ca era cazul sa-i iei apararea colegei. Cind te hotarasti sa scrii intr-un ziar de tiraj citit de microbisti ( majoritatea barbati ) trebuie sa ai si incredere in capacitatea ta de a te face inteles de oricine ( nu doar de 2% din cititori). Colega a gresit grav cind a considerat ca va fi citita de literati nu de publicul de pe stadioane si telespectatori. Ar trebui sa invete cum sa faca sa turbeze un ciine….
vocea americii • 6 octombrie 2006, 7:40
Domnule Tolontan:
Oportuna si nobila interventia d-voastra. Dupa o zi intreaga ieri, pe blogul Mariei Andries (da, am irosit o zi din viata mea), am inteles ca nu se poate. N-ajuta interventia d-voastra, cum n-ajutat nici articolul Mariei. Atita ii duce capul. Pe scurt: prosti, da multi!
Articolul Mariei este sublim, spune multe si frumos, in putine cuvinte. Dar mugetele care urmeaza spun si mai multe.
Si uite, chiar vine un moment cind iti vine… pe ma-sa de viata.
becali sluga de oier • 6 octombrie 2006, 7:47
„N-am vrut să mor pe teren. Nu aşa. Moartea e suprema ratare, şi adevărul e că am făcut-o lată, băieţi, am făcut-o lată, mi-e atît ruşine că v-am lăsat baltă.”
Cataline, explica-ne si noua metafora „genialei” din paragrafu’ de mai sus.
E clar ca duduia Maria vrea sa fie poeta, e clar ca asa cum ea zice, un oarecare domn Ovidiu „imi spune geniala”…
Ce nu este clar:
1. Desi ea lasa sa se subinteleaga ca acest domn este Ovidiu Ioanitoaia poate fi vorba de orice handralau numit Ovidiu…
2. In ce ipostaza, sau sa fiu mai grafic, in ce pozitie, acest domn Ovidiu ii spunea: „Marioaro, esti geniala!!!!!”
…ma tem ca, domnu’ Ovidiu in nici un caz nu se referea la calitatile narativo-descriptive ale Marioarei ci mai degraba la alte calitati care mai degraba tin de „lumea sportului si-a exercitiului fizic” decit de cea a gazetariei mai mult sau mai putin sportive.
bila_ro • 6 octombrie 2006, 7:50
Catalin,
Nu pot spune daca este un articol inspirat,sau nu. Moartea pt. unii,nu este „suprema ratare”. Ci implinirea vietii. Pentru asta ne nastem: sa murim. Dar important este ceea ce facem in timpul vietii. Putem muri ca niste ilustrii nimeni. Intr-o lume „stramba”,Catalin Hildan a devenit un simbol al valorii reale,fara loc cumparat cu bani in echipa,sau la „recomandarea” cuiva. Noi,oamenii de rand, care nu ne pricepem la metafore sau alte „floricele” stilistice preferam formele simple de exprimare a unei tristeti…. Dovada este feed-back-ul cititorilor. Iar faptul ca te asezi „paratraznet” intre Maria si cititori, e onorant pt. tine. Tu te descurci mai bine. Ne poti ameti mai usor…
kojak • 6 octombrie 2006, 8:02
pai 779 nu inseamna „aproape 1.000”—ce rusine.
si tie domnu’ ovidiu iti spune ziaristu’, asa e tolombecule?
bai bila, nu ti-e rusine sa umfli la cifre de parca ai umfla colacul la mare?
si de ce trebuie sa-i iei tu apararea lui andries. cine te crezi tu?
scoala-te-n picioare cand vorbesc cu tine. rusine sa-ti fie.
asa, acum iesi afara.
mihai25 • 6 octombrie 2006, 8:05
domnule tolontan,
poate va deranjati – stiu ca sunteti ocupat – sa lamuriti cateva aspecte legate atat de discursul dvoastra, cat si cel al doamnei/domnisorei maria andries.
1. acuzati faptul ca, fiind femeie, e trimisa la cratita. ca e mai usor sa aplici sexismul decat sa ai orizonturi deschise si sa vezi ce poate scrie o femeie intr o lume sportiva a barbatilor. Dar cand GSP face BANI SERIOSI aducand mii de hituri pe paginile cu femei goale pe care le publicati, parca nu mai e acelasi lucru? cu totii stim despre legatura evidenta intre cumparatorii de publicitate si gradul de notorietate de care trebuie sa se bucure o publicatie. GSP e siteul numarul unu ca accesari si pentru ca are femei goale si frumoase/divizia sexy si alte jigniri evidente la adresa statusului femeii. Dar cand 1000 de oameni comenteaza un blog al unei jurnaliste gsp, bagandu-va bani in buzunare intr-un mod mult mai curat decat sa arati sani si funduri apetisante, brusc e o problema. Moralitatea este unica si nu se dribleaza in functie de interese, ca sa picati mereu in picioare.
2. Catalin Haldan NU a vrut sa moara punct. NIMENI nu vrea sa moara la 25 de ani, decat eventual daca cumva e personaj desprins dintr-o drama a lui dostoievski. Insa asta nu inseamna ca el trebuie uitat, asta e marea greseala a domnisoarei Andries. In momentul in care respectiva isi atribuie fictivele cuvinte ale unui decedat, intr-un demers demn de Dilema si Idei in Dialog, NU de jurnalism profesionist sportiv, risca sa nasca maaaari probleme. De ce? Pt ca: Haldan pentru 20% din cei care intra aici este un sfant si un tabu, oameni care platesc mult timp si multi bani ca sa faca bannere cu el si sa-i duca numele peste tot prin Europa. Intelegi va rog fenomenul. Haldan nu este un nume care se scandeaza doar de dragul ca peluza dinamovista sa para ” intr-o drama ce merita atentie/sa faca pe interesantii si loialii/ de fapt jumatate dintre ei nu stiu cine e haldan” Pentru suporterii adevarati, Haldan inseamna foarte mult, motiv pentru care ei fac singurul lucru ce poate fi facut – SA NU-L UITE.
E greu de crezut ca intr-o tara de lumea a II-a, in 2006, unii oameni, in deplina sinceritate, iubesc si nu vor sa uite un jucator de fotbal, si nu numai membri de familie/prieteni apropiati, atunci cand respectivii decedeaza. Asa ca multi spectatori stau p margine, precum Maria Andries, si privesc cu scepticism demersul de 6 ani al PCH. Sa-i scandeze numele. E foarte posibil ca dna/dsoara Maria Andries sa se fi plictisit de auzit atata „haldan”, in fond, atunci cand haldan si cu lupescu faceau cel mai tare cuplu de mijlocasi centrali din campionat, doamna Andries era prin liceu/facultate, iar sportul era ultimul lucru la care se gandea. Si nu o spun cu rautate. Asa gandeste fiecare individ de pe blogul dansei.
in loc de incheiere. Peste o luna si ceva, la Londra la ciocanari se va auzi, pret de 1-2 minute, din gurile a 20-30 de suporteri macar.. „Haldan Haldan” Un tip care a murit in Romania acum 6 ani. Englezii nu vor intelege o iota. Insa oare conteaza pentru suporterii dinamovisti acest lucru? Oare si atunci o mai fac pentru camerele video? Cand voi auzi in Belgia, Londra, cand am auzit anul trecut in Marseille sau la vecinii nostri bulgari „Aleo Aleo, Catalin inseamna Dinamo” eu nu pot sa fiu decat mandru de faptul ca avem o asemenea galerie de fotbal in Romania. Si sa-mi doresc sa o tina cat mai mult asa, nu sa-l „uite printr-un colt al peluzei”. Blasfemia ii apartine colegei dumneavoastre, un decedat „nu se uita niciodata prin vreun colt”, ca s-ar putea apoi sa-l pierdem definitiv din memoria noastra si sa nu-l mai tinem minte niciodata.
Razvan R. • 6 octombrie 2006, 8:10
IN LEGATURA CU CE S-A INTAMPLAT LA MINUTUL DE RECULEGERE…
Deci ambele galerii au tacut pentru vreo 30 de secunde, dupa care nenorocitii din galeria rapidului au inceput sa strige „Dinamo ..ue Dinamo” atunci cand tot stadionul tacea – IN MOMENTUL DE RECULEGERE !!!
Asa ceva eu zic ca este nepermis … o nesimtire mai mare nu am vazut…
Khafre • 6 octombrie 2006, 8:11
Buna dimineata domnilor . Daca mi se permite as dori sa imi exprim opinia vis a vis de articolul domnisoarei Andries pe care l-am lecturat cu destula dificultate ieri . Marturisesc ca nu ma aflu printre fanii domnisoarei Andries ba mai mult ii ocolesc editorialele pentru ca stilul dumneai nu mi se pare agreabil , la fel cum nu mi se pare agreabil Kafka . Inainte de toate nu contest bunele intentii ale dansei si marturisesc ca aceste randuri nu sunt expresia inabilitatilor mele de a transcede suprafata unui text . Daca imi este permis nu as considera randurile dansei o sublima metafora sau o alegorie fina ci mai degraba un text tangibil , monoton si translucid . Am observat o categorie de persoane care sublimeaza stilul domnisoarei Andries si coboara pe cei ostili in fosa grobianismului si neghiobiei . Nu pretind a fi un Calinescu sau un Perpesiciuss insa imi cer zilnic sa fac fata problemelor vietii si din perspectiva logicii si a ratiunii . Imi pare rau pentru lipsa de umilinta a unor colegi de blog . Domnilor , stupizenia este cu adevarat universala insa nu aruncati in cazanul cu smoala toti oamenii care nu vad realitatea din perspectiva dumneavoastra . Imi pare ca unele persoane raporteaza la viziunile lor toate aspectele inteligentei si eruditiei . Daca nu iti place textul Mariei Andries esti prost pentru ca mie imi place si sunt destept … Cat despre subiect si maniera literara de a scoate ideile in evidenta sunt in opinia mea cel putin nefericite . Totusi este o opinie personala care nu contine nimic demiurgic .
sharky • 6 octombrie 2006, 8:17
Bah adevarul ca la cata scoala au aia care striga „m*** steaua” de cand se scoala pana adorm, mai bine Maria le punea un desen cu Haldan cu aripi de inger….
In prostia lor e mai simplu sa sara sa dea cu paru decat sa zica „Maria, nu inteleg ce ai vrut sa zici, ne mai poti spune o data, dar altfel?”.
Dexaebalvs • 6 octombrie 2006, 8:19
Pe marginea unui articol scris de Maria Andries s-au nascut mai multe discutii separate pe subiecte diferite. Am vazut oameni care puneau la indoiala statutul de simbol al lui Haldan, oameni care acuzau golaneala de pe stadioane, si altii care pur si simplu se certau intre ei, dar na, libertatea opiniei.
Daca e sa ma refer fix la blogul dumneavoastra, domnule Tolontan, consider ca ceea ce ati scris este perfect adevarat, dar articolul Mariei Andries nu se rezuma numai la atat. Cel putin nu in mintile celor care au raspuns de aproape 1000 de ori.
Majoritatea oamenilor care au citit articolul sunt microbisti, ca mine. Marturisesc ca prima reactie pe care am avut-o cand am citit aticolul a fost automat de indignare. Si asa au reactionat cei mai multi. Apoi am cautat sa inteleg ce a vrut sa spuna cu adevarat Maria Andries in acel articol. Si am inteles, nu e asa de greu. Cu adevarat interesant punctul de vedere, a fost doar un om, un om pt care in prezent roman sparge capul la alt roman daca zice ceva de rau despre UNICUL CAPITAN. Asta e realitatea, dar nu se poate schimba, Catalin Haldan are un soclu foarte solid in inimile suporterilor dinamovisti, suport de pe care nu va putea fi doborat, nu vad cum. Si tocmai aceasta idolatrizare a facut ca reactia celor care au raspuns sa fie atat de virulenta. Principala nemultumire, marturisesc ca si a mea, e ca Maria Andries a scris un articol in numele lui Catalin Haldan, lucru care…nu stiu…pur si simplu nu pot accepta. Ceva din mine imi spune ca nu avea voie. Nu l-ai cunoscut, nu stiai ce fel de om e cu adevarat, nu ai voie sa scrii in numele lui, nici eu nu am voie, nimeni in afara de cei care l-au cunoscut cu adevarat, dar nici ei nu o fac.
Am zis si pe blogul Mariei Andries, daca articolul ar fi fost scris sub forma unei analize despre violentele care se comit in numele lui Haldan, despre conflictele idioate dintre galerii, despre idolatrizarea poate usor exagerata a unui jucator de fotbal decedat pe terenul de joc….ar fi fost ceva reusit. Dar nu ar fi fost la fel de spectaculos.
Adrian A. • 6 octombrie 2006, 8:19
De ce nu intelegeti, domnule Tolontan?
Pai, se poate?
Incerc sa va ofer eu o explicatie – plauzibila, din puctul meu de vedere.
Ati ales O CALE. Vreti sa va citeasca o mare majoritate, sa va laudati cu „maximul” atins, sa se citeasca si dezbata orice articol. Drept urmare, de aceea acordati zeci de pagini scandalurilor si franturi unor meciuri celebre, de aia „Chivu si Mutu in Mamaia” e dezbatut infinit mai mult decat restul sporturilor, de aceea avem poze cu gagici peste tot pe site.
Nu, nu mai putem vedea un Real – Barca live, sau un Chelsea – Man Utd sau un Roma – Lazio, dar ne laudam, pe prima pagina, la un an de zile, cu achizitia drepturilor de televiziune pentru ceea ce, la vremea respectiva, era un fel de Liga a IIa europeana.
Va adresati maselor.
Ei bine, cand vrei sa te adresezi maselor, lasi subtilitatile si geniul narator acasa. Sau la intrarea in birou. Sau, daca a trebuit „sa-l aduci”, il bagi in sertar. Scrii clar, sa te inteleaga suporterii dinamovisti – pentru ca LOR li te adresezi, si nu criticilor literari. Nu celor ce vor sa citeasca poezii si nu celor ce le plac metaforele.
In momentul in care ai incurcat borcanele, ai gresit. Iar daca tu („geniala”) nu recunosti, cei de deasupra ta ar trebui s-o faca.
In momentul in care in Dilema (frumos exemplu unui antevorbitor) vom gasi articole adresate celor ce-si petrec mare parte din timp injurand pe blogurile gsp, atunci poate articolul Mariei ar prinde.
Pana atunci…nu e simplu?!
Sunt la primul comentariu si nu vreau sa fiu lupul moralist; numai ca pare oarecum impardonabil ca o greseala evidenta sa nu fie inteleasa, cand parca totul e atat de simplu.
Intr-un final, lasand genialitatea la o parte si referindu-ne strict la momentul de reculegere…de ce a trebuit sa ne laudam dupa Steaua – Lyon? Ne imbatam mereu cu apa rece, iar acest ‘moment’ a fost o dovada-n plus…
ultras_gore • 6 octombrie 2006, 8:19
daca ar fi atat de geniala, colega ta ar incerca sa se apere si singura pentru ca da, inspiratia a parasit-o in momentul in care a incercat sa scrie acele randuri . probabil ca nu poate mai mult si s-a ascuns intr-un colt de redactie.
Dan • 6 octombrie 2006, 8:20
Un moment de reculezere in memoria lui Catalin inseamna respect pentru el. La meciul Dinama- Rapid nu s-a tinut cont de asta. Asta cred eu ca e ideea principala a articolului. Pacat.
Jack Red • 6 octombrie 2006, 8:22
Toti imbecilii isi dau cu parerea, un dezavantaj al democratiei. Papagalii n-au inteles mesajul Genialei. Eu sper ca nu sunt dinamovisti printre ei. Si eu injur din cind in cind, chiar des, dar nu inainte de a fi sigur ca inteleg
dinamo_forever • 6 octombrie 2006, 8:25
acum am citit si eu articolul mariei dupa al dumneavoastra domnule tolontan si va spun drept asa ca un mare dinamovist si ca un om care la fel ca toti suporterii lui dinamo il considera pe catalin unicul capitan: ARTICOLUL MARIEI E PENIBIL DINTR-O INFINITATE DE MOTIVE!!!!!!!!
Toma Romulus • 6 octombrie 2006, 8:29
Singurii vinovati pentru reactiile de pe blogul Mariei sunteti tot voi,ziaristii. Din dorinta de a avea vanzari cat mai mari, ati pus tot timpul pe tapet toate scandalurile penibile purtate intre „intelectualii” conducatori de cluburi si intre fotbalisti, axandu-va astfel pe un target cu un nivel intelectuel,in general, destul de scazut. Acum sunteti socati ca marea majoritate a cititorilor vostri n-au fost in stare sa inteleaga subtilitatile articolului… Asta ori este ipocrizie,ori inconstienta din partea voastra. Si asta riscam sa fie doar inceputul.
bogdy • 6 octombrie 2006, 8:29
buna dimineatza, 🙂
1. Fiecare poate sa aiba opiniile lui, iar inteligentza noastra putem sa o comentam intre noi, dar dvs. presa nu prea e normal sa ne judecati. Totushi de pe urma noastra va cistigatzi existenta unii dintre dvs.
2. Pe de alta parte, multi din cei ce scriu au 14-17 ani, cel putzin la minte, si le place sa se tzina de poante , sa provoace, etc. Virsta, deh.
3. Intr-adevar trebuia tinut un moment de reculegere, nu s-a tinut, si acuz mai mult conducerea clubului dinamo, decat suporterii.
O zi buna, tuturor fanilor de fotbal;)
PS. Am putea acum sa trimitem cite un gind de iertare si odihna vesnica catre Catalin HALDAN, niciodata nu e prea tirziu! D-zeu sa-l ierte, si pe noi, ca mai gresim!
rador • 6 octombrie 2006, 8:30
Chiar credeti ca Hildan si-ar fi dorit sa fie uitat… Ma surprindeti domnule Tolontan… Nu ma asteptam sa luati partea unei amatoare (indiferent cat de geniala o crede Ioanitoaia), care debiteaza numai aiureli… Daca ar fi spus ca regretul lui Catalin este ca nu a fost pe teren in meciurile cu Steaua si Rapid, sau in meciurile din UEFA… Poate… Ce credeti ca ar simti Marin Hildan daca ar citi articolul habarnistei? Pacat… Ati mai murdarit o amintire…
Khafre • 6 octombrie 2006, 8:31
@Jack Red
ce ne facem totusi cu cei care au inteles si totusi nu le place … cum spuneam un pic mai sus metafora ii este lipsita de fabulos … e o metafora corecta , umana care merge cu tramvaiul si arunca pachetul de tigari pe jos . Daca mie nu imi place si consider nefericita metoda de transmitere a informatiei … pot sa o spun ? Sau trebuie sa ma aliniez la parerea baietilor destepti cititori de Dilema Veche care si-au injghebat un soclu din cartoane pe acest blog si scuipa seminte in capul plebeilor ? Imi pare rau sa o spun dar sunt pe aici niste domni care radiaza mai puternic decat carul condus de legendarul Phaeton … eu deja mi-am luat crema cu protectie solara … multumesc pentru atentie
dinamo_forever • 6 octombrie 2006, 8:37
chiar ca articolul e varza…….catalin haldan nu ar dori sa fie uitat niciodata de dinamovisti!!!!!!!!!!!!!
Jack Red • 6 octombrie 2006, 8:38
Khafre
Judecam pe doua criterii, emotiv si rational. Rational m-am intrebat. Ar fi un motiv pentru care aia mika, Geniala, sa insulte memoria lui Hildan? Si am gasit ca nu ar avea nici un motiv. Daca ar fi putut sa fie mai clara si mai putin geniala, nu s-ar fi ajuns la avalansa de injuraturi. Esentialul, deci, ramine, anume ca Mika geniala nu a avut intentii rele
HighSictiR • 6 octombrie 2006, 8:40
Lucrul cel mai dureros este ca probabil in cativa ani, cu putin noroc si destul alcool, aceste proeminente gaste vor procrea, generand alte puroaie asemanatoare. Tara, suferinta e numele tau. In alta ordine de idei ” Nu am creier , dar asta ma ajuta la dans ” .
Marian • 6 octombrie 2006, 8:41
Probabil ca reactia unor cititori vine si din faptul ca acest articol nu se refera si la alti jucatori care au murit pe teren: Misa Klain, Vrabioru, etc. Probabil ca si lor trebuie sa le datoram respect. De aceea spun ca se poate interpreta, ca de fapt, in subconstient, Maria Andries datoreaza respect intai lui Dinamo si apoi lui Haldan. Nici Vrabioru nu a vrut sa moara pe teren. Daca Haldan nu juca la Dinamo ci Vrabioru acum ati fi scris de ultimul. Te intreb Domnule Tolontan cu ce a fost mai prejos viata lui Klain sau a lui Vrabioru fata de cea a lui Haldan? Dumnezeu sa-i ierte pe toti.
silviu • 6 octombrie 2006, 8:42
rinjaila sau mario bugeanu? cunoscut acest nume?daca da inseamna ca impartialitatea ta este zero.o greseala nu se repara cu o alta greseala,este adevarat dar si noi avem mortii nostri.nici hildannici bugeanu nu merita uitarea,indiferent cit de mare a fost fiecare.in fata mortii suntem egali.in fata adevarului la fel.sau ar fi de dorit. p.s. sistemul acustic al stadionului dinamo= zero. eu am auzit dupa ptr cine se strinsesera jucatorii in vederea pastrarii unui moment de reculegere. DUMNEZEU SA NE IERTE PACATELE!
bogdan • 6 octombrie 2006, 8:44
Cataline am citit articolul Mariei si mi s-a parut de-a dreptul tampit!Dar acum pot sa spun ca am gasit ceva si mai tampit si anume articolul tau.Nu esti tu in masura sa educi cititorii acestui ziar, ei sunt capabili sa inteleaga ce vrea sa spuna Maria si fara sa-i mai citeasca odata articolul.Maria putea sa-si exprime parerea despre moartea lui Catalin Haldan folosind persoana a III-a, si nu I.Inca o data, nu esti tu in masura sa atragi atentia cititorilor si sa le explici ce-a vrut sa spuna „geniala” Maria, eu unul consider aceasta o jignire.
Khafre • 6 octombrie 2006, 8:44
@Jack Red
perfect de acord cu tine … nu cred ca mi-ai citit postul de mai sus … nici eu nu o suspectez de rea intentie … o suspectez de supraestimarea propriilor talente narative …
pe mine ma irita superioritatea unora care confisca inteligenta si eruditia si o pun in capul propriei mese … ce dreaq eu nu accept sa mi se spuna ca textul are o atat de mare valoare incat numai un exeget o poate patrunde … nu e nimic sublim in text … recunosc nu imi place stilul domnisoarei Andries … dar incerc sa fac abstractie de setul meu de pareri preconcepute , inerente oricarui individ …
nu cred ca Eugen Simion scrie pe blog la ora 8 ca sa ma raportez la autoritate in critica literara … asa ca mai multa modestie nu ar strica din partea intelectualilor de rigips de pe siteu asta
Eidos • 6 octombrie 2006, 8:44
Si totusi…docil si intelegator de felul meu…si totusi nu pot accepta art. Mariei, nici apararea lui Tolontan, nici recursul care va urma din partea „gasitorului” de geniali(e), nici pipitele goale din GSP, nici spectacularul pe care il cauta „genialii”.
Catalin (HALDAN), nu te vom uita niciodata…esti simbolul nostru de care aveam nevoie…esti aripi pentru jucatorii si suporterii lui Dinamo. Marie Andries, daca nu poti intelege asta…esti geniala precum PIB-ul Romaniei.
Bogdan • 6 octombrie 2006, 8:45
Domnii mei, inteligenta in lume a ramas constanta. Doar numarul oamenilor s-a tot marit. Daca 1000 de oameni sunt prosti, nu e nimic extraordinar in asta.
Nu va fie rusine sa recunoasteti ca nu intelegeti, dar nu ne acuzati pe noi, ceilalti, pentru „pacatele” parintilor vostri.
Nu mai incercati sa ne aduceti la nivelul vostru!
Nu mai folositi discriminarea ( misoginismul aici de fata ) ca sa va refulati pe acest blog.
Si, personal, o mica rugaminte: nu mai postati, domnii mei, daca nu sunteti in stare. Cand nu intelegeti, macar aveti minimum de bun simt sa taceti!
Maria, bravo, dar cam strici orzul pe gaste! Apreciez incercarile tale si ale colegilor de a-i mai destepta pe unii cititori ai gazetei (pentru care de altfel tot in gazeta apar fete goale si alte prostii, rusinicaaaaa! ), dar se pare ca ei chiar nu voi sa priceapa. Asta e! Prostul daca nu-i fudul, parca nu e prost destul.
bidi • 6 octombrie 2006, 8:46
Din pacate majoritatea cititorilor blogurilor afiliate gsp.ro au un IQ subunitar (sau ajuns la o stare critica) si nu pot intelege un text scris. Ma refer aici la cei ce au actionat dur la un text scris foarte limpede.
Din punctul meu de vedere…
C.Haldan a jucat pentru bani ..era profesionist.
Ca a murit pe teren a fost o pura intamplare… bine mersi putea fi alt jucator si la fel se putea vorbi de un „super erou”
Nu neg calitatile sale si daruirea dar sa pastram totusi anumite distante.
cristianu • 6 octombrie 2006, 8:50
sunt un fan inflacarat al violei banatene dar cand am fost mic am avut un jucator exemplu un jucator care incercam sa il copiez
uram dinamo dar il respectam pe acest jucator un jucator incredibil acesta a fost este si va ramane( cel putin ptr mine )CATALIN HILDAN
acum CATALIN joaca acolo sus unde ii este locul
dinamovistu • 6 octombrie 2006, 8:50
haldan a murit, dar baietii din galeria lui dinamo il tin inca in viata. e de domeniul evidentei ca bietul baiat ar fi dorit sa traiasca cu adevarat, nu in mentalul colectiv al galeriei dinamoviste. toti stiu asta.
dar articolul acesta nu trebuia sa apara. pentru ca nici un dinamovist nu si-a dorit ca el sa moara. si pentru ca gestul galeriei de a-i scanda permanent numele este un gest deosebit. si pentru ca nu trebuie sa vorbim in numele mortilor.
din punctul meu de vedere puteti merge amindoi la cratita vreo saptamina. pacat ca un ziar se vinde cu astfel de articole in el.
RomaniaFootball • 6 octombrie 2006, 8:51
pt Khafre:
ca intotdeauna, ai un punct de vedere foarte decent, pe care il impartasesc si eu. Ai dreptate si acum, ca si in alte comentarii…
Cristi • 6 octombrie 2006, 8:53
ROMANU’ ESTE CRETIN…DACA SCRII UN ARTICOL CU PUTIN SUBSTRAT INTR-UN ZIAR DE SPORT TE-A BATUT DUMNEZEU…ASTA CAM SPUNE MULTE DESPRE MAJORITATEA CITITORILOR DE PRESA SPORTIVA…DOBITOCILOR, NU ESTE DE AJUNS SA CITESTI, MAI TREBUIE SA SI PRICEPI…PRESA ISI ARE CITITORII PE CARE SI-I MERITA (avand in vedere calitatea indoielnica a unor materiale care promoveaza limbajul vulgar si comportamentul violent)…SA NU-MI SPUI CA VA ASTEPATI CA CITITORII SA SCRIE IN MOD CIVILIZAT CAND VOI REPRODUCETI IN ZIAR TOATE CRETINISMELE LUI JIJI FECALI SI A ALTORA.
Multumesc • 6 octombrie 2006, 8:54
Cinice unele raspunsuri, Catalin, si dure (vezi adrian A., cel cu calea). Ca jurnalist, iti da mult de gindit. Parca mai tare suna ecoul unei opinii inteligent exprimate (impotriva articolului Mariei), decit un cor de injuraturi venite din partea unora care nu inteleg. Insa cinismul in fata unei situatii e pina la urma doar un refuz elegant de a o confrunta. Oare chiar asa sa fie? Cale…Mase… Din fericire, alegerile voastre sunt mai nuantate. Trebuie scris cum scrii tu! Trebuie scris cum scrie Maria! Nu va lasati descurajati. Unii injura. Altii stau. Si, chiar daca va vine citeodata sa va pisati pe viata, voi schimbati lumea in bine.
A.C.A.B. • 6 octombrie 2006, 8:54
Catalin Hildan, nu Haldan…asa ii scria si pe tricoul de la nationala, asa ii este scris si numele pe cruce…nu o sa te uitam niciodata, Cataline!!!Te vom iubi mereu
Quicky • 6 octombrie 2006, 8:55
ARE VOIE UN MOLDOVEAN SA ZICA CEVA?
POATE DE AICI, DE LA PIATRA NEAMT, LUCRURILE SUNT SI MAI CLARE.
VOI, TOTI CEI CARE NU ATI INTELES CE A VRUT TOLONTAN SI COLEGA LUI SUNTETI NISTE IDIOTI COCLITI, NISTE IPOCRITI SI NISTE IMBECILI.
LA MECIU DINAMO-RAPID S-A VRUT UN MOMENT DE RECULEGERE PENTRU „OMUL” CATALIN HILDAN BAI NECIOPLITILOR.
FAPTUL CA S-A STRIGAT *UE PE STADION CAND AR FI TREBUIT SA FIE UN MOMENT DE RECULEGERE, V-A PLACUT, V-ATI SIMTZIT CA LA VOI ACASA.
SUNTETI JALNICI SI DEMNI DE MILA.
AL DVS. FAN DLE TOLONTAN
Dragos
Piatra Neamt
Georgero • 6 octombrie 2006, 8:55
Maria a vrut sa spuna chiar mai mult decat atat. Nu vreau sa ma dau mare ca am inteles ce-a vrut ea sa zica, dar felul in care a spus-o este extrem de sensibil.
In primul rand s-a pus in locul unui om decedat, figura de stil f pretentioasa si f inflamatoare, mai ales ca Haldan este atat de respectat si nu doar de dinamovisti. Apoi, in al 2lea rand, din articol reiese ca lui Haldan, de acolo de unde este, i-ar fi rusine de suporterii sai, preferand sa nu fi fost celebru, ceea ce poate fi interpretat ca o jignire adusa fanilor. Se stie f bine ca ultrasii nu suporta si nu accepta sa li se dicteze lor ce sa faca, mai ales cand e vorba de un idol de-al lor.
In concluzie, mesaj subtil, dar f periculos, care dovedeste ca inca Maria nu cunoaste bine anumite fenomene si, in dorinta ei de a scrie cat mai bine, merge prea departe. Anumite subiecte chiar sunt tabu si se preteaza doar la abordarea de catre anumite personalitati si cu o mare atentie la stilul ales. Maria a ignorat aceste lucruri. In rest, ii doresc toate cele bune…
blueberryboost • 6 octombrie 2006, 8:55
Mr Tolontan,
Ceea ce a incercat sa faca Ms Andries a esuat. Poate ca ar threbui sa lase astfel de exercitii ambitioase unora care pot scrie mai bine …
Si-a asumat un risc si acum trebuie sa traiasca cu consecintele. Ati spus ca dumneavoastra v-a trebuit un cuvant pe ora…din nefericire cred ca Ms Andries nu a zabovit mai mult de o ora sa scrie tot articolul in care a esuat lamentabil…
bogdan m • 6 octombrie 2006, 8:55
ma distreaza dinamovistul forever. cred ca a gresit pe undeva, trebuia sa se autointituleze dinamo fever – la cap. cred ca are o mare problema cu functionarea creierului… auzi: „un mare dinamovist”… sa inteleg ca ai 80 de ani, sau ca ai 1metru90? baiatule, incearca sa nu mai sondezi infinitul – zici ca „ARTICOLUL MARIEI E PENIBIL DINTR-O INFINITATE DE MOTIVE” – , s-ar putea sa-ti prajesti ultima farima de neuron ramas intreg!
acum, ca mi-am facut damblaua, mi se pare mie, sau redusii care „il venereaza” pe Catalin Hildan n-au argumente sa combata articolul? numai injuraturi vad, ceea ce imi confirma ca acest articol a atins o coarda sensibila. cred ca unii dintre oamenii astia nu-l merita pe Catalin Hildan. asa cum nu-l merita nici pe Florentin Petre, pe care l-au injurat inainte de plecarea de la Dinamo.
Trandafir • 6 octombrie 2006, 8:57
Tolontane: Ti-ai pus citat din Dragomir pe frontispiciu.
Pai Dragomir te defineste pe tine ma baiatule? Singur nu esti in stare?
La fel si Geni(t)ala. Doua nulitati urcate pe umerii lui Dragomir si Ioanitoaia.
Tine-ne la curent cu ce mai spune Dragomir despre tine, ca doar esti ziarist.