Articolul Mariei Andries despre Hîldan

Maria Andrieş a scris azi un articol despre Hîldan. Îl găsiţi pe blogul ei. Titlul este „N-am vrut să mor pe teren”. Aproape 1.000 de comentarii însoţesc opinia colegei mele, multe dintre ele fiind acuzatoare, iar destule de-a dreptul scîrboase. Mă refer, ca să fiu clar înţeles, cele care o înjură şi fac apel la statutul ei feminin.

vineri, 6 octombrie 2006, 5:50

Maria Andrieş a scris azi un articol despre Hîldan. Îl găsiţi pe blogul ei. Titlul este „N-am vrut să mor pe teren”. Aproape 1.000 de comentarii însoţesc opinia colegei mele, multe dintre ele fiind acuzatoare, iar destule de-a dreptul scîrboase. Mă refer, ca să fiu clar înţeles, cele care o înjură şi fac apel la statutul ei feminin.

Vă rog un singur lucru. Citiţi încă o dată articolul! Apoi citiţi precizarea pe care Maria a făcut-o. „Acest articol vrea să recupereze un moment de reculegere care n-a fost păstrat, la derby-ul Dinamo – Rapid. Au sunat foarte strident acele “ue”, strigate într-o parte şi în alta a stadionului dinamovist. Cred că respectul nu înseamnă doar vorbe frumoase. Cred că înseamnă uneori şi tăcere”.

Apoi citiţi comentariul unui suporter dintre cei care a fost pe stadion şi care recunoaste că liniştea nu s-a aşternut nici măcar un minut atunci cînd a fost rostit numele lui Hîldan.

De-a lungul anilor, am scris mult despre Cătălin Hîldan. Ne lega un respect reciproc, chiar dacă n-am apucat să bem nici o bere împreună. Lucru pe care îl regretăm amîndoi, dacă nu cumva şi asta vi se va părea o blasfemie.

Nu vreau să spun că eram prieteni. E urît să inventezi amiciţii post mortem. Doar ne preţuiam. Cînd fratele său m-a rugat să scriu ceva pe coperta cărţii dedicata de Ioan Chilom lui Cătălin, am făcut-o cu o viteză de un cuvînt pe oră. E textul pe care l-am scris cu cea mai mare greutate în viaţa mea.

Acum, parcurg mesajele împotriva Mariei Andrieş şi nu-mi vine să cred. Ştiu că nu e „corect politic” să spun asta, ştiu că n-ar trebui să-mi declar stupoarea, însă nu înţeleg! Ne e mai uşor să înjurăm o jurnalista şi să zeificăm un jucător decît să recunoaştem că nici unul dintre noi nu vrea să moară pe teren, tînăr, în putere? Iar dacă tot îl considerăm un sfînt al fotbalului, măcar să păstram un moment de reculegere, pe deasupra rivalitaţilor de club.

Asta vrea să spună Maria Andrieş. Şi asta a spus! Vă rog, citiţi încă o dată! Şi dacă nu vă convinge, atunci mă puteti trimite la cratiţă! Sau acolo unde Cătălin Hîldan nu va ajunge niciodată. Pentru că el s-a dus în partea luminoasă şi tăcută a lumii.

Comentarii (394)Adaugă comentariu

bogdan m  •  6 octombrie 2006, 8:59

Bravo, Trandafire! i-ai zis-o! N-o sa mai poata dormi la noapte!

A.C.A.B.  •  6 octombrie 2006, 8:59

Catalin Hildan, nu Haldan…asa ii scria si pe tricoul de la nationala, asa ii este scris si numele pe cruce…nu o sa te uitam niciodata, Cataline!!!Te vom iubi mereu

Bogdan  •  6 octombrie 2006, 9:01

Trandafire, taci maica din gura ca nu stii decat sa jignesti.

Khafre  •  6 octombrie 2006, 9:02

@RomaniaFootball
iti multumesc pentru aprecieri … in spatele a tot ce am scris sta de fapt credinta ca oamenii oricat de limitati sau pregatiti ar fi impartasesc o trasatura : unilateralismul , incapacitatea de a intelege si accepta opinia celuilalt . Daca divagam de la subiectul blogului pentru o secunda , penuria de democratie din Romania nu pleaca de la politicieni hoti si oameni de afacere verosi ci de la incapacitatea majoritatii de a accepta o pluralitate de opinii sau din lipsa unei minime tolerante . Cand ceva nu merge trebuie sa cautam in fiecare dintre noi raspunsul si nu sa fabricam spectre ale raului metamorfozate in X , Y , Z … totul pleaca de la umilinta
nu am vrut sa fiu martial pana in acest moment insa o persoana care are ca motto : ” Domnul Ovidiu imi spune Geniala ” este in acel moment cu cel putin un pas mai departe de aceasta .

A.C.A.B.  •  6 octombrie 2006, 9:03

Poate Maria Andries nu a folosit cuvintele cum trebuia. Poate a utilizat prea mult substratul ziaristic. Sunt un ultras din Peluza Sud Dinamo. Multi de aici, printre care, poate si Maria Andries nu intelegeti care a fost relatia noastra cu Catalin Hildan. Va dau un copy-paste, in continuare al unui articol de pe sit-ul http://www.dinamomania.net . cititi cu atentie ceea ce spune tatal sau, poate va veti schimba, unii dintre voi, parerea.

Marin Hildan: „Ce au avut cu baiatul meu de l-au injurat rapidistii la meci, ce le-a facut el lor?”

de DinamoMania 06.10 / 00:36

In cursul serii zilei de ieri, un grup de suporteri din Peluza Catalin Hildan (aproximativ 100) au mers la Branesti pentru a se reculege la mormantul Capitanului si pentru a-i vizita familia. Va prezentam in continuare o poveste a momentelor traite de suporteri la Branesti si o parte a discutiei avute de acestia la casa lui Catalin, rememorate de un suporter, membru PCH care a fost acolo.

Am fost astazi la mormantul lui Catalin Hildan. Ne-am strans in fata la Red Dogs si am plecat… destul de tristi spre el, spre Catalin…
Cand am ajuns la cimitirul din Branesti, am aprins cate o lumanare fiecare, unii dintre noi nu si-au putut ascunde emotiile, lacrimile… Era si firesc.
Am stat la Catalin la mormant, ne-am recules iar dupa aceea am fost la el acasa. Acolo am dat de tatal sau, Nea Marin, in fata poartii – ne astepta…
A fost atat de bucuros cand ne-a vazut: „Bine ma baieti, stiam eu ca nu l-ati uitat voi pe Catalin. Dar de ce sunteti tristi? Suntem pe primul loc!…”
Ce om… nici nu vreau sa ma gandesc ce era in sufletul lui. Ne-a invitat la un pahar de tuica sau de vin, am stat putin de vorba (sau sa il ascultam ce are de zis). „Au fost si baietii de la Sud mai devreme, nici ei nu l-au uitat”.
Ne-a invitat apoi in camera lui Catalin.
Acolo tronau fulare alb rosii, steaguri alb rosii, postere cu Catalin, articole din ziare despre el, ce sa mai… toata camera era dedicata lui, Capitanului!
Pe langa toate acestea mai erau si cateva foi, scrise cu pixul: „sunt poezii facute pentru el, pe care le-am gasit la mormantul lui, ne-a marturisit Nea Marin. Sunt cateva fete care mereu vin pe la el si ii pun si flori… Nu trece nici o dimineata sa nu ma duc pe la el sa-l vad si mereu gasesc cate ceva… Le adun si le aduc acasa, dar deja nu le mai pun in camera asta, e plina, le pun in alta parte”.
A continuat sa ne vorbeasca… „E bine ca nu l-ati uitat si la fiecare meci il strigati pe Catalin. E alaturi de voi! Creste inima in mine cand va aud ca il strigati!”
La un moment dat isi aduce aminte: „Ma baieti, dar ce au avut cu baiatul meu de l-au injurat rapidistii la meci, ce le-a facut el lor?”. Mai avea putin si ii dadeau lacrimile… In momentul acela am simtit cum imi dau si mie lacrimile… „Cand a dat Dinamo golul de 3 – 1, nu am mai putut si am iesit in strada sa ma bucur, sa ii mai aud ce mai ziceau de copilul meu!”

La plecare, in fata curtii, a venit si domnul si doamna Hildan, am ridicat toti bratele spre cer si am inceput sa cantam: „Aleo, aleo, Catalin Hildan inseamna Dinamo!…” Se intunecase, asa ca nu le-am vazut bine fetele, probabil plangeau dupa copilul lor… Spun asta in speranta ca vor intelege si adversarii ca „despre morti se vorbeste numai de bine”…
Inainte de plecare, nea Marin a mai adaugat: ”Baieti! Vreau sa imi aduceti tricoul de campion anul asta!”

Da, domnule Hildan, asa vom face si vom canta pentru Catalin, nu il vom uita, sa fiti sigur de asta! Are un loc special in inima noastra si mereu va avea!

Dan Dinca  •  6 octombrie 2006, 9:04

Astia sunt ratatii Romaniei. Un moment de reculegere este prea mult pentru ei. Nici macar de atat lucru nu au auzit de la parintii lor. Am o propunere. Sa se scumpeasca biletele la meciuri. Sunt prea ieftine si orice ratat isi permite sa cumpere unul din cele 3 spagi care le-a facut la spalatoria auto unde lucreaza. In strainatate nu ai voie sa fumezi pe stadion. La noi daca nu sta cu picioarele pe scaun nu se simte suporterul bine. Unde sunt legile care se aplica in strainatate???? Avem impresia ca occidentalul este asa de civilizat pentru ca asa i s-a sculat lui!!!! Nu este adevarat. Este si obligat putin sa fie mai respectuos cu cel de langa el. Vreau sa citesc in Gazeta: federatia sau, ma rog, liga cine se ocupa de asta a dat lege sa nu se mai stea cu picioarele pe scaun si sa fie obligatorie pozitionarea pe locul scris in biletul de intrare in stadion! Nu aberatii de genul ca nu mai este permisa afisarea de banere. Dar cap patrat astia (mitica sandu lupescu si prunea) au alte scopuri prin pozitiile pe care le ocupa. Sa apara la tv, sa participe la conferinte in strainatate….Acum as pleca din tara asta. Cu ce am acum pe mine. Fara sa intorc capul

Theryon  •  6 octombrie 2006, 9:05

Domnule Tolontan,

daca intr-adevar asta dorea sa fie mesajul domnisoarei Andries, de ce n-a cautat cuvinte mai putin ofensatoare? De unde apelul la a doua omorare a lui Catalin, cea prin uitare?
Raman la parerea ca a fost un articol neinspirat…
toate bune

Emanuel  •  6 octombrie 2006, 9:06

Pentru tine si pentru toti ziaristii:
Pe stadion in galerii nu s-a stiut ca este moment de reculegere sau pentru ce este moment de reculegere!
In galeria Dinamovista se striga „Cine sare caine e” iar rapidistii raspundeau cu traditionalul „M..e”
Repet: NU S-A ANUNTAT NIMIC PE STADION
Mai mergeti si voi pe stadioane mai baieti ca scrieti numai aberatii!
Rusine sa va fie!
Mass media este de vina pentru ca dezinformeaza sau exagereaza majoritatea lucrurilor!
Documentarea ziaristica a disparut, se cauta senzationalul in orice, se face din tantar armasar sau invers dupa caz sau interese (spaga)!

o dinamovista  •  6 octombrie 2006, 9:07

Buna dimineata,

Domnule Tolontan,

Cum am spus si ieri, nu sustin articolul Mariei, nu spun ca a fost prost scris, ar fi trebuit facut intr-o maniera mai simpla; dar daca nu sunt de acord cu ceea ce spune ea nu-mi da dreptul sa ii aduc injurii, sau sa dau cu noroi in ea.
Iar fatul ca articoul Marie ai primit comantarii mai mult sau putin licentiose, nu-i dreptu vocii americii sa na considere „multi dar prosti” .
Nu este vina nimanui ca Maria a filosofat atat de mult intr-un simplu articol de gazeta.
Pe noi ne-a deranjat faptul ca a vorbit in numele lui Catalin, ca a considerat moarte o suprema ratare, ca ne-a rugat (in numele lui)sa-l uitam intr-un colt de tribuna.
Nu este vina noastra, a suporterilor dinamovosti, ca momentul de reculegere a fost intrerupt de cei de la Rapid au strigat *UE Dinamo, noi am dat dovada de repect si bun simt si am scandat doar numele echipei ai carei suporteri suntem.

Khafre  •  6 octombrie 2006, 9:08

@Emanuel
eu am fost pe stadion si iti garantez ca s-a anuntat momentul de reculegere si in cinstea cui se tine … ba mai mult galeria echipe Rapid a tacut pentru cateva secunde si la un moment dat a inceput sa injure …

Pau_Gasol  •  6 octombrie 2006, 9:09

Ce draq sa inteleaga toti retardatii care intra pe blogurile astea…multora le place doar sa injure ..asa ca…

blueberryboost  •  6 octombrie 2006, 9:10

@A.C.A.B: bravo, acest cut & paste spune totul!

Georgero  •  6 octombrie 2006, 9:11

Nu-i mai judecati pe suporteri ca nu au tinut momentul de reculegere. In nebunia derbyului, in care ei organizau coregrafia si vroiau ca totul sa iasa perfect daca mai pui si emotiile de la inceputul meciului, poate ca nici nu si-au dat seama ca se tine un moment de reculegere. Poate ca momentul de reculegere nu a fost anuntat indeajuns de bine pentru ca toti fanii sa priceapa ca se va tine un moment de reculegere… Inca o dovada ca Maria nu pricepe inca f bine fenomenul…

Matei  •  6 octombrie 2006, 9:14

D-le Tolontan, nu ati fost prietenul sau pretuitorul lui Hildan, ci complicele infractorilor din fotbal. Pe cartea dedicata celui decedat trebuia sa scrii nu ca a fost un Zatopek al fotbalului, ci faptul ca a fost ucis de catre niste inconstienti ahtiati dupa avere. Nu trebuie uitate si alte cazuri din aceeasi generatie, cel mai cunoscut exemplu fiind Florentin Petre, si el la un pas de moarte. Hildan a fost otravit prin „sustinatoare de efort”, dupa care tot aceeasi medici si-au acoperit urmele. Inainte sa-i expunem calitatile, altfel remarcabile, pentru Hildan trebuie sa facem altceva: sa spunem ADEVARUL, lucru de care, din motive subiective – ca sa nu spun penale – ati demonstrat ca nu sunteti capabil.

Georgero  •  6 octombrie 2006, 9:14

Dealtfel, asta e o problema generala, in Romania nu se percepe ce insemna fenomenul ULTRAS, cu bune si rele, de aici si atitudinea jandarmilor… oamenii sunt nepregatiti sociologic pt asa ceva si uneori judeca prea dur actiunile ultrasilor, raportandu-se la un stil normal sau alteori barbar de viatza… amendand ff dur comportamentul ultrasilor, uneori cu bata, alteori cu pixul

o dinamovista  •  6 octombrie 2006, 9:14

Khafre:

sunt de acord cu tine, si eu am fost pe stadion, Elias a anuntat momentul de reculegere, dar cei din galeria Rapidului, au profita de ocazie ca sa scandeze *UE Dinamo.
Daca situatia ar fi stat invers, sunt convinsa ca suporteri dinamovisti le-ar fi respectat durerea.

Vasilica  •  6 octombrie 2006, 9:14

De inteles s-a inteles despre ce era vorba. Formularea a fost putin „blasfemica” la adresa lui Hildan. Atata tot. Credeti ca toti care am postat impotriva manierei de exprimare a „genialei” suntem batuti in cap?

A.C.A.B.  •  6 octombrie 2006, 9:16

Momentul de reculegere s-a tinut pe tot stadionul, cu exceptia sectorului de rapidisti, care dupa 10 secunde au dattonul la o rusinoasa scandare. credeti-ma, ca nici la Peluza Catalin Hildan, nici la Peluza Sud, nici la Tribunele 0, I si a II-a nu s-a strigat sau cantat nimic. Momentul de reculegere a fost anuntat cat se poate de clar la statia de amplificare a stadionului.

Alex  •  6 octombrie 2006, 9:17

Maria a vrut sa scrie ceva emotionant, cred ca s-a asezat cu gandul asta la masa. Nu i-a iesit pentru ca poate nu avea starea de spirit necesara. Avizi de lacrimi varsate pentru o moarte intr-adevar eroica, suporterii dinamovisti s-au simtit lezati fiindca lacrimile au ramas la locul lor. De aici, frustrarea. Nu a fost in nici un caz un articol defaimator sau o aberatie, ci doar unul, sa-i spunem, mai putin reusit, adica prost, fara obiect si fara subiect. O aruncatura de cuvinte fara legaturi prea mari intre ele. Mai sunt si momente de-astea.

Khafre  •  6 octombrie 2006, 9:19

@Vasilica
asa se pare … eternitatea curge doar prin venele unora hraniti cu ambrozie si scaldati in pruncie in apele Styxului … noi cei care avem probleme cu gravitatia si efectele de sera trebuie sa ne sustinem mediocritatea contempland carti de colorat …
nu e bine am devenit ironic si cad in pacatul pe care il infierez 🙂

Alex  •  6 octombrie 2006, 9:20

Corect, Emanuel, in galerii nu s-a stiut ce se intampla. Poate s-a auzit la statia de amplificare la tribune, dar in galerii in nici un caz. Cel putin in cea dinamovista. De-abia la sfarsitul jocului ne-am dat seama care a fost faza cu mom de reculegere.

Radu  •  6 octombrie 2006, 9:20

Bravo domnule Tolontan!

Emanuel  •  6 octombrie 2006, 9:21

Khafre
Ai cuvantul meu ca in jurul meu in galerie toata lumea se intreba ce este cu momentul de reculegere… unii chiar spuneau ca este „in memoria unui suporter stelist omorat de jandarmi…!!!!
Problema nu este asta ci:

„Mass media este de vina pentru ca dezinformeaza sau exagereaza majoritatea lucrurilor!
Documentarea ziaristica a disparut, se cauta senzationalul in orice, se face din tantar armasar sau invers dupa caz sau interese (spaga)!”

Cosmin  •  6 octombrie 2006, 9:22

Dle Tolontan, atat dvs. cat si dsoara Maria sunteti dezinformati, ca sa nu formulez altfel. Galeria dintr-o anumita parte a stadionului, asa cum lapidar o numiti dvs, a tinut momentul de reculegere de cand echipele si arbitrul s-au asezat in jurul cercului.Daca cealalta parte a stadionului nu a sesizat intentia organizatorilor, este o alta problema.Momentul de liniste al celor incriminati a continuat si atunci cand tot stadionul era in reculegere, singura lor vina fiind aceea ca au pornit scandarile inaintea terminarii asa numitului „minut de reculegere” care pentru unii durase mai mult.Multumesc!

blueberryboost  •  6 octombrie 2006, 9:24

Mr Tolontan:

Cred ca exagerati prezentand ca subtila o persona care are un Motto ca al Mariei Andries…

Khafre  •  6 octombrie 2006, 9:26

@Emanuel
eu nu contest pozitia ta … nu am nici un motiv sa o fac … sunt convins ca dincolo de confruntare sportiva avem in comun respectul pentru cei care nu mai sunt intre noi … din pacate a fost o neintelegere … cu toate astea , si daca ar fi decedat un suporter stelist , nu merita acelasi respect ? in final vorbim de viata unui om , nu ? ( sunt retoric 🙂 )

Sylvinhoster  •  6 octombrie 2006, 9:27

Nici nu ma mir prea tare de reactiile de yahooi ale celor care au dat de pamint cu un jurnalist altfel dotat, cultivat, sensibil si cu condei.
Pentru cei care doreau articolul „mai simplu”: Maria nu l-a complicat deloc. Asta a simtit ea, asta a vrut sa spuna si asa a vrut ea sa spuna. Nu-i vina ei ca e o fiinta mai complexa decit altii, dupa cum nici Beethoven nu-i „vinovat de complexitate”, snob, elitist etc. ca a scris simfonii si nu manele. Ati fi mult mai cistigati, voi toti, daca ati lasa reactiile viscerale la o parte si ati incerca sa intelegeti sau macar sa nu injurati. Dar astea-s vremurile, asta-i semnul timpurilor, populismul dicteaza, ca el aduce banul. Pacat de valori si de persoanele nobile, ca se chinuie sa supravietuiasca.

Radu  •  6 octombrie 2006, 9:27

Dupa citirea acelui stupefiant articol, nu prea stii ce sa crezi. Femeia aia ori e atat de proasta incat nu-si a dat seama ce face ori este atat de incarcata de ura impotriva Clubului Dinamo incat si si-a ales sa loveasca acolo unde doare cel mai tare, indiferent de consecinte. Efectul va fi oricum acelasi, boicotarea ziarului pentru ca o asemenea blasfemie, chiar daca scrisa de un inconstient nu avea voie sa apara.
Nu cred ca va mai exista vreun dinamovist care sa cumpere acel ziar.

o dinamovista  •  6 octombrie 2006, 9:29

Emanuel:

nu stiu in ce parte a galeriei ai fost tu, dar acolo unde am fost eu se stia clar ca acel moment de reculegere a fost in memoriam Catalin Hildan.

Cat despre Mass-media, sunt de acord cu tine.

gerrusu  •  6 octombrie 2006, 9:29

Am scris si ieri o replica la acel ….sa zicem articol …. si azi vad ca cei de la gazeta in loc sa bage capul in pamant si sa zica da am gresit noi nu cei 1000 si ceva care au tipat ca respectivul „articol” e aberant ies cu fruntea inaltata catre cer si zic ca nu e normal sa fie injurata fata si nici sa se ia oamenii de statutul ei femini ….ok intr-o prima faza dar stai esenta unde domnule Tolontan …….”articolul” …sau mai bine zis blasfemia aia scrisa ieri …. aveam o parere chiar buna despre dumneavoastra …..sa nu imi zica cineva ca i-a placut blasfemia !!! Normal ca Hildan ( apropo aviz tuturor SE SCRIE HILDNA nu HALDAN !!! ) nu vroia sa moara tanar poate pe terne dar nu la varsta aia …. normal ca u vroia sa ajunga un idol pentru ca a murit dar acest deces a accelerat procesul de idolizare al acelui OM ! pt cei ce au avut ocazia Catalin Hildan a fost on OM adevarat. Asadar cat o vrea gazeta sa o apere, fatuca sau doamna ….. nu are rost sa-i pronuntam numele …… a GRESIT ….noi cei care ne-am simtit jicniti asteptam scuzele ei sau macar un articol in care sa prezinte imaginea lui Hildan asa cum este ea!

P.S. subliniez HILDAN da nu cu A…..

nemesis  •  6 octombrie 2006, 9:30

Recunoaste Cataline ca de data asta colega ta , a cam facut-o lata.A vrut sa faca o operatie pe creier dar a nimerit toporul in locul bisturiului.Plus ca pacientul nu era anesteziat sau pe moarte cum crezuse ea ci foarte viu.Catalin Hildan va ramane viu intotdeauna in amintirea noastra.Nici macar nu are legatura cu asa-zisa lui „sanctificare” sau „zeificare”.Omul asta a fost si este un exemplu pt toti prin determinarea pe teren , spiritul de luptator si seriozitatea lui.Ca multi altii , poate ca Maria Andries nu a vazut niciodata un meci in care a jucat Catalin Hildan , poate nu stie ca omul asta nu a fost implicat niciodata in scandaluri , declaratii etc.Modestia ,seriozitatea, omenia si vointa fantastica il caracterizau.Dar de la modestie la uitare e un drum prea lung.Maria a gresit si suporta consecintele.Daca la meciul cu rapid , in tribune ar fi fost mai multi oameni ca el nu am mai fi auzit injuraturi.Si atunci cum si de ce sa uitam un asemenea om si sa nu-i atribuim meritele?Nu pentru moartea lui nu-l vom uita niciodata ci pentru omul care era in teren si in afara lui.Cand te joci cu cuvintele beneficiind de statutul tau in redactia gsp poti gresi grav , asa cum si pe teren in jocul cu mingea se poate gresi grav.Iar cand gresesti trebuie sa platesti.

Sylvinhoster  •  6 octombrie 2006, 9:30

„Moarte prostilor” scria pe un zid din Parisul anului ’68.
„Vast program!” – De Gaulle

Inocentul  •  6 octombrie 2006, 9:32

Iulia a fost capul rautatilor.

RomaniaFootball  •  6 octombrie 2006, 9:33

pt Khafre:
„incapacitatea de a intelege si accepta opinia celuilalt” – intoleranta se promoveaza agresiv pe toate canalele media, intoleranta da nastere unor polemici aprinse si cum scandalul genereaza intotdeauna audienta, cred ca nimic nu se va schimba in curand. Asa zisele modele promovate pe tv sunt alese pe criterii stricte de audienta si nu de moralitate.
Cat despre articol, am avut senzatia ca fost scris in primul rand pentru a atrage o audienta cat mai mare si atat, desi nu credeam ca va genera reactii atat de dure. Putem avea opinii diferite dar cred ca trebuie sa le exprimam decent, numai asa vom progresa.
Ce ma deranjeaza este faptul ca in general in media nu se incearca sa se promoveze fair-playul si bunul simt, si, referitor strict la presa sportiva, se vorbeste prea putin de fenomen in sine si mai mult de barfe, scandaluri, etc.

Jack Red  •  6 octombrie 2006, 9:33

FAC UN APEL la administratorii acestui site si la cei de la marketing, la domnii tolontan, ioanitoaia si Felix, chiar si la doamna sau domnisoara Camelia Voiculescu.
OPRITI MIZERIA AIA DE RECLAMA CU BERGENBIER CA MA SCOATE DIN SARITE.

DUPA CE CA BEREA AIA E PROASTA RAU, MAI ADUCE SI GHINION ECHIPEI NATIONALE. MAI BINE PUNETI UN POSTER CU PITURKA DIND CU ZARUL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DDD  •  6 octombrie 2006, 9:38

Da, Cataline, da chiar nu avea ce scrie altceva!?, alt subiect, decat un articol despre Catalin, care nu-si avea rostul, si apropo acolo e o echipa de editorialisti excelenta, daca chiar vreti sa fie si o parte feminina in componenta, a-ti ratat persoana, tipa chiar e slaba…ma rog fiecare cu opinia lui..

Khafre  •  6 octombrie 2006, 9:39

@RomaniaFootball
perfect de acord cu tine … inteleg necesitatea de a te adapta pe o piata concurentiala apeland la orice mijloace de promovare … eu nu ma refeream la GSP … GSP este o afacere , rolul domnului Tolontan este sa aduca bani … nu aduce bani , isi cauta loc de munca … simplu si firesc … eu iubesc capitalismul si tot ce tine de el … inclusiv incrancenarea aceasta care de multe ori contesta anumite precepte morale ale societii
dar eu nu ma refeream la GSP … eu ma refeream la lipsa tolerantei in fiecare dintre noi … aici este cu adevarat problema … capitalismul este un sistem in care trebuie sa te adaptezi , altfel mori … insa ceea ce esti tu in interior te defineste ca om … iar momentele in care iti arati calitatea umana sunt cele in care nu ai nimic de castigat sau de pierdut … asa cum se intampla pe acest blog … iar eu din acest blog desprind o acuta lipsa a tolerantei … atata tot 🙂

seby-yo  •  6 octombrie 2006, 9:40

ma lasa-ne ma Tolontane…ca femeia asta e critaicata de toata lumea la orice articol asta nu inseamna decat ca domnisoara sau doamna sau ce o fi ar trebui sa se lase de aruncat cu pareri despre fotbal. sunt si alte rubrici la ziarul dumneavoastra sau alte ziare, reviste etc. poate ca ii place fotbalul, dar asta nu inseamna ca stie multe despre el

dinamo forever  •  6 octombrie 2006, 9:43

catalin, multe mesaje au criticat-o pe maria in termeni civilizati. eu cred ca multi din cei care au criticat-o au inteles ca maria a vruut sa scrie ceva frumos, dar cea ce a iesit ramane,dupa parerea mea, un articol negativ la adresa UNICULUI CAPITAN

Scuzatul  •  6 octombrie 2006, 9:43

Imi cer scuze. Nu Iulia a fost de vina, ci noi toti, toata societatea asta care nu are respect pentru nimeni…

gogu  •  6 octombrie 2006, 9:44

are dreptate Jack Red in legatura cu reclama! mai lasati-o draqu!
in alta ordine de idei,Tolontane nu incerca sa „o scoti” pe super-ziarista maria. si tu iti dai seama ca a gresit. chiar trebuia sa intervii,sa scri un articol care sa incerce sa repare ceva? daca este femeie, trebuie imediat sa-i sari in ajutor? ea si-a ales meseria de jurnalist si dupa articolul scris,cred ca si-a ales meseria gresit! iti da cumva o parte din salariul ei? este cumva amanta ta? eu nu cred! asa ca las-o cu treburile ei! dar ai dreptul ,din pozitia in care esti, sa o mai tragi de urechi atunci cand se crede „mare” ziarista!

Aiurel  •  6 octombrie 2006, 9:44

Un singur lucru ma nedumereste, de ce trebuie sa vii tu, Cataline, sa raspunzi in locul Mariei ?!
Despre articol si valentele lui literare se poate discuta la nesfarsit, majoritatea celor care au blamat (foarte multi dand dovada de proasta-crestere) acesta creatie ar fi fost usor de potolit daca Maria facea efortul de a intra si spune ceea ce ai spus tu, asta nu pot intelege, chiar are nevoie de intermediari?!
Nu conteaza cui se adreseaza, nu conteaza nivelul mai ridicat sau mai scazut de instruire al cititorilor, conteaza ca desi a vazut cate reactii a stranit, nu s’a catadicsit sa discute cu acesti oameni. Deci nu Cataline, nu sunt multumit de raspunsul tau in locul Mariei, nu cred asta a vrut sa spuna in articol si cred ca este doar o parere, ca a celor 1000 care au comentat ceea ce au citit.

dinamo forever  •  6 octombrie 2006, 9:46

ideea este ca aceste critici sa dea de gandit tuturor ziaristilor,in special redactorilor-sefi, care ar trebui sa citeasca de mai multe ori un articol inainte sa il dea spre publicare

Robert  •  6 octombrie 2006, 9:46

Vreau sa spun un singur lucru..cand am citit articolul respectivei doamne, mi-au dat lacrimile. Pacat ca berbecii interpreteaza gresit.

un caine  •  6 octombrie 2006, 9:46

Pentru toti cei care se baga aiurea aici gen paltinisanu&co….Vedeti-va de treaba si nu mai vorbiti despre noi,dinamovistii.Cat despre articolul Mariei Andries este o blasfemie si trebuie sa inteleaga faptul ca noi suntem diferiti de ceilalti suporteri din tara,iar sintagma „caine pana la moarte” nu a fost inventata de dinamovisti doar de dragul de „a da bine”.Si pur si simplu ptr ca noi asa gandim.Ne respectam valorile(ce sa facem daca echipe precum timisoara sau rapid nu au avut asa ceva?)…Il iubim pe Hildan pentru ca este un model pentru toata lumea:fidelitate,atitudine,dorinta un caine in adevaratul sens al cuvantului.Cat despre rapidisti…Pentru noi,voi nu existati…

MMA  •  6 octombrie 2006, 9:47

Maria Andies a scris de-a lungul timpului cele mai frumoase articole despre Dinamo. Articolul despre Catalin face parte din acestea iar mie mi-a placut f. mult. Am inteles ce a vrut ea sa spuna, nu sunt de acord cu tot ce a scris insa nu o pot acuza de blasfemie sau alte acuze cu iz de anatema cum au facut majoritatea celor ce au postat pe acel blog. E sunt de parere ca ideea de „patron spiritual” al galeriei este un lucru pozitiv chiar daca Haldan a murit printr-o nefericita succesiune de ghinioane si nu s-a jertfit realmente pe altarul echipei Dinamo. A fost insa un caracter puternic, drept si luptator si un suflet profund devotat culorilor alb-rosii si macar pt. acest lucru isi merita locul in constiinta suporterilor dinamovisti. Bine ar fi ca acest lucru sa aiba un efect pozitiv si sa fie un exemplu pt. copii din galerie.

Respect Maria! Respect Catalin!

avem-avem  •  6 octombrie 2006, 9:48

>
>
>
EU ZIC SA NU SE SUPERE D’SOARA,IAR COMENTARIILE DE PE BLOGUL DUMNEAI SA LE CONSIDERE UN EXERCITIU DE CULTURA SI CIVILIZATIE AL SUPORTERILOR DINAMOVISTI.
SI CAM ASA SE SI POT INTERPRETA UNELE COMENTARII
avem cap sa nu ne ploua in gat :-))
>
>
>

RomaniaFootball  •  6 octombrie 2006, 9:50

pt Khafre:
merci; incerc si eu sa promovez toleranta si sa dau exemple de oameni simpli, necunoscuti, anonimi, de mult ori ascunsi in spatele unui pseudonim, care sincer ma mpresioneaza. Am apreciat intotdeauna comentariile tale si apreciez dorinta ta de a incerca sa schimbi ceva in comportamentul cititorilor si celor ce posteaza pe blog.
Si-mi mai place de Tudor Octavian, nu stiu daca ai citit ultimul lui articol, aparut ieri sau alaltaieri pe gsp.ro . Are ceva aparte, are umor, nu stiu, pur si simplu imi place cum scrie…
PS Am scris ceva despre tine pe blogul meu, pentru ca sincer imi place cum gandesti si m-ai pus pe ganduri, in sens pozitiv..

Sportaholic  •  6 octombrie 2006, 9:51

„Asta vrea să spună Maria Andrieş. Şi asta a spus! Vă rog, citiţi încă o dată! Şi dacă nu vă convinge, atunci mă puteti trimite la cratiţă!”

Te doare-n palarie pe tine de reactiile aparute la adresa marii ziariste Maria Andries (care, fie vb intre noi, nu prea intelege fenomenul) ! A scris nishte prostii intr-un mom nepotrivit. Oricat ai da-o la-ntors s-o scoti (de fapt, scotandu-te pe tine), tot nu ma convingi. Mergi linishtit shi i-ati shortzu’…

ruiz  •  6 octombrie 2006, 9:52

Sincer am citit articolul Mariei cu interes pentru ca imi place stilul.Problema e cind scrii articole de acest gen sa reusesti sa nu cazi in cealalta parte. Sa faci cititorul sa inteleaga subintelesul cuvintelor tale.Chestie de rafinament. Pe care ea il are din plin. S-a apropiat insa riscant de mult de limita creind oarecare confuzie.Recunosc ca in timp ce parcurgeam articolul am avut si eu la un moment dat dubii chiar daca stiam ce vrea sa spuna.Trebuie totusi tinut cont ca nu toti cititorii au citit Nietzsche sau Kant si ca articolul nu este scris pentru clubul roman de presa.

Comentează