Articolul Mariei Andries despre Hîldan

Maria Andrieş a scris azi un articol despre Hîldan. Îl găsiţi pe blogul ei. Titlul este „N-am vrut să mor pe teren”. Aproape 1.000 de comentarii însoţesc opinia colegei mele, multe dintre ele fiind acuzatoare, iar destule de-a dreptul scîrboase. Mă refer, ca să fiu clar înţeles, cele care o înjură şi fac apel la statutul ei feminin.

vineri, 6 octombrie 2006, 5:50

Maria Andrieş a scris azi un articol despre Hîldan. Îl găsiţi pe blogul ei. Titlul este „N-am vrut să mor pe teren”. Aproape 1.000 de comentarii însoţesc opinia colegei mele, multe dintre ele fiind acuzatoare, iar destule de-a dreptul scîrboase. Mă refer, ca să fiu clar înţeles, cele care o înjură şi fac apel la statutul ei feminin.

Vă rog un singur lucru. Citiţi încă o dată articolul! Apoi citiţi precizarea pe care Maria a făcut-o. „Acest articol vrea să recupereze un moment de reculegere care n-a fost păstrat, la derby-ul Dinamo – Rapid. Au sunat foarte strident acele “ue”, strigate într-o parte şi în alta a stadionului dinamovist. Cred că respectul nu înseamnă doar vorbe frumoase. Cred că înseamnă uneori şi tăcere”.

Apoi citiţi comentariul unui suporter dintre cei care a fost pe stadion şi care recunoaste că liniştea nu s-a aşternut nici măcar un minut atunci cînd a fost rostit numele lui Hîldan.

De-a lungul anilor, am scris mult despre Cătălin Hîldan. Ne lega un respect reciproc, chiar dacă n-am apucat să bem nici o bere împreună. Lucru pe care îl regretăm amîndoi, dacă nu cumva şi asta vi se va părea o blasfemie.

Nu vreau să spun că eram prieteni. E urît să inventezi amiciţii post mortem. Doar ne preţuiam. Cînd fratele său m-a rugat să scriu ceva pe coperta cărţii dedicata de Ioan Chilom lui Cătălin, am făcut-o cu o viteză de un cuvînt pe oră. E textul pe care l-am scris cu cea mai mare greutate în viaţa mea.

Acum, parcurg mesajele împotriva Mariei Andrieş şi nu-mi vine să cred. Ştiu că nu e „corect politic” să spun asta, ştiu că n-ar trebui să-mi declar stupoarea, însă nu înţeleg! Ne e mai uşor să înjurăm o jurnalista şi să zeificăm un jucător decît să recunoaştem că nici unul dintre noi nu vrea să moară pe teren, tînăr, în putere? Iar dacă tot îl considerăm un sfînt al fotbalului, măcar să păstram un moment de reculegere, pe deasupra rivalitaţilor de club.

Asta vrea să spună Maria Andrieş. Şi asta a spus! Vă rog, citiţi încă o dată! Şi dacă nu vă convinge, atunci mă puteti trimite la cratiţă! Sau acolo unde Cătălin Hîldan nu va ajunge niciodată. Pentru că el s-a dus în partea luminoasă şi tăcută a lumii.

Comentarii (394)Adaugă comentariu

Mario  •  6 octombrie 2006, 14:01

Sunt incantat de scrisul mariei Andries, intotdeauna i-am transmis incurajari pe blog. Cat priveste modul de a scrie a uno cititori, acesta este (statistic) nivelul de civilizatie al societatii din Romania.

Pt dl redactor sef, am totusi o problema nerezolvata. Cum ramane cu accesul interzis pe http://www.blogsport.ro a unor cititori? Eu nu am folosit niciodata un limbaj neadecvat, va supara asa tare criticile care nu contin trivialitati? Apelul la civilizatie a ramas oare ultima voastra arma, asa incat apelati la cenzura?

DE CE TE UITI LA EA SI VEZI O FEMEIE?  •  6 octombrie 2006, 14:02

aici nu ar trebui sa postam, e vorba de un gentelman care a luat apararea unei domnisoare. dar daca a gresit trebuie sa plateasca… ala e un articol confuz.. nu are nici o legatura cu nimic.. de aceea nici un am postat pe blogul ei. eu nu inteleg de ce sunteti infatuati. de ce trebuie neapara sa vada toti ca un domn ovidiu ii zice geniala., si uite CA A PATIT CA TOTATE GENIILE.. E NEINTELEASA:)))), DECI AR TREBUI SA FIE FEIRCITA.. E GENIU.. UN GENIU MAI MIC, MAI DE SUBURBIE. AI FACUT CEA MAI MARE PROSTIE, SA II IEI APRAREA UNUI ZIARIST CARE A SCRIS DE BUNA VOIE SI NESILIT DE NIMENI.. ASA CUM FACETI VOI LUMEA SA CREADA CA ALB E NEGRU ASA CUM PE NISTE SUPOZITII INCROPITI SCANDALURI ARTIFICIALE, ASA CUM GAZETA A AJUNS, SAU DIN PACATE NU A MAI AJUNS… A RAMAS ACOLO IN BALCANISM.. NU A VRUT SA IASA.. NU A VRUT SA DEVINA VREUN BILD…, ASA SI COMENTARII…. DE CE NU INTELEGI CA IT COMES WITH THE TERITORY, ARTICOLELE RIDICOLE ADUC COMENTARI ACIDE..DAR NU INTELEG UN SINGUR LUCRU… VOI ZIARISTI.. PESTE NOI CARE COMENTAM.. MAI MEREU ASA VEDETI LUCRURILE…. UITE ACUM CAND E KK.. INCERCATI O APROPIERE, DOMNULE TOLONTAN.. ASTA E POLITICA CURATA CE FACI TU AICI.., MARIA A GRESIT, S-A PUS IN PIELEA UNUI FOTBALIST SI A GRESIT…. UN FOTABLIST NU GANDESTE ASA CUM GANDESTE EA.. EL VOIA GLORIE.. VOIA SA FIE CEL MAI BUN.. VOIA SA FIE CEL MAI TARE.. VOIA SA FIE CUNOSCUT.. SI NU DE DINAMOVISTI SAU DE ROMANIA.. DE TOT MAPAMONDUL.. AICI A GRESIT EA.. NU STIE CE GANDESTE UN FOTBALIST. MIE IMI PLACE CE SCRIE MARIA IN 90% DIN CAZURI SI TOTUSI NU I-AM LUAT APARAREA PE BLOG.. PT CA LUCRUL ASTA NU SE FACE.. TREBUIE SA O VEZI CA PE UN PROFESIONIST CARE IS ASUMA RSPONSABILITATI.. TU DE CE O VEZI CA PE O FEMEIE?

costelk  •  6 octombrie 2006, 14:02

@ Quicky
*
De unde deduci tu asta, mai, desteptule?! Din explicatia “GENIALEI”?! Spune-mi si mie CUM rezulta asta din ARTICOL!!!
*
Dar ajunge cit si citi au incercat sa scoata piatra asta…!

Gabriel  •  6 octombrie 2006, 14:03

Cataline, cred ca dupa 100 de mesaje acuzatoare pe blogul ei, ”Geniala” a venit la tine si a spus : ”Tati, tati, uite ce zic astia despre mine…Scrie un articol impaciuitor”.
Daca era destul de matura, acest articol al tau nu aparea niciodata. Trebuia sa aiba demnitatea sa recunoasca ca a gresit.
Cand vreo 7-800 de oameni spun ca este beata, trebuie sa se duca sa se culce!

GSP e in criza…  •  6 octombrie 2006, 14:04

Cei de la GSP in frunte cu Tolontan sunt in pana de idei… Se vede si prin ultimile titluri de prima pagina… Se duce de rapa si gspu’…

joe  •  6 octombrie 2006, 14:06

Domnule Tolontan, in articolul Mariei este o distanta uriasa intre ce a vrut sa spuna si ce a reusit sa scrie. Din acest motiv, in lumea asta sunt 6 miliarde de oameni si doar cateva zeci de mii de scriitori talentati. Daca nu esti sigur ca poti sa transmiti mesajul corect , renunta. Inchipuirea geniului este extrem de periculoasa atat pentru cel care se pretinde , cat si pentru cei care il sustin. Prostul nu e prost destul daca nu e si fudul. Dumneata spui ca nu-ti vine sa crezi cand citesti mesajele de pe blogul Mariei. Mai bine ai citi dumneata din nou articolul ei si ai sa vezi cat infantilism egocentric degaja. De exemplu ti se pare corect ” MI-E RUSINE CA VAM PARASIT „. Cred ca mesajul ar fi fost ” dragi suporteri imi pare rau ca vam parasit „( ce a vrut ea sa spuna? ca ii este rusine sau ca ii pare rau ?) . Eu cred ca cele doua enunturi suna al dracului de diferit. Unul deranjeaza, unul nu. Hildan a murit. Atat. Nu exista nici un motiv sa-i fie rusine. Nu e nimic rusinos in a muri. E trist si uneori, asa cum e cazul lui Hildan treci in legenda. Asa cum am spus si pe blogul ei, legenda lui Hildan nu face rau nimanui , din contra pe cei din galerie ii ajuta si uneori ii face mai umani si rar de tot mai buni. Cand nu stapanesti arta scrisului nu te hazarda sa transmiti mesaje metaforice maselor. In 90% din cazuri , din vina celui care transmite mesajul , se provoaca tulburari si reactii neasteptate. E normal sa va luati apararea unul altuia, dar cred ca ar trebui sa-i sugerati sa -si faca timp si sa-si ceara iertare celor pe care cu sau fara voia ei i-a indurerat. Inca ceva. Sa-si faca timp sa mai citeasca cate o carte. Poate mai invata. Modestia si bunul simt nu a omorat pe nimeni, mai ales la varste fragede. Si daca sunteti amabili transmiteti Mariei ca sunt destui oameni pe care ii deranjeaza incultura si sa-si scoata de pe frontpage-ul blogului stupizenia ” Domnul Ovidiu imi spune geniala ” . In cel mai rau caz sa scrie ” Domnul Ioanitoaia imi spune ca mai am de invatat”.

ghitza de la portitza  •  6 octombrie 2006, 14:07

Gabriel Says:

October 6th, 2006 at 2:03 pm
Cataline, cred ca dupa 100 de mesaje acuzatoare pe blogul ei, ‘’Geniala’’ a venit la tine si a spus : ‘’Tati, tati, uite ce zic astia despre mine…Scrie un articol impaciuitor’’.
Daca era destul de matura, acest articol al tau nu aparea niciodata. Trebuia sa aiba demnitatea sa recunoasca ca a gresit.
Cand vreo 7-800 de oameni spun ca este beata, trebuie sa se duca sa se culce!

Nu zau! adica daca turma cere capul unui om, i-l dam, pentru ca sunt multi si au dreptate – sau, altfel spus, ceea ce spune o valoare ca tolo nu poate rezista in balanta cu ceea ce au spus 800 de ouvrieri din galeria lui Dinamo! E bine ca nu mai traim intr-un stat comunist adus de altii – nu de alta, dar se pare ca astfel o sa ne facem noi unul, mai solid decat cel anterior…

gerd muller  •  6 octombrie 2006, 14:07

Tolontane, dupa ce scandal a ieshit, de ce Geniala n-are o replica ?

TONY  •  6 octombrie 2006, 14:10

sa fim serioshi ,faptul ca in buletin scrie ca e o femeie nu are nici o legatura cu criticile noastre!!! sa fim clari,shi tu tolontane shi „geniala” va ascundeti in spatele acestui alibi !!! NU NE INTERESEAZA CA E FEMEIE LA FEL CUM NU NE INTERESEAZA CA TU TOLONTANE ARATI SHI TE PORTI CA UN HOMOSEXUAL!!! NOI COMENTAM PROSTIILE SCRISE DE EA NU FAPTUL CA E FEMEIE,REPLICA CU CRATITA VINE NATURAL SHI FIRESC IN CAZUL EI,LA FEL CUM AR VENI IN CAZUL IN CARE UN BRB AR FI SCRIS ARTICOLUL UNA DE GENUL ” DUTE LA SAPA”….

stelistul  •  6 octombrie 2006, 14:10

stii ceva Tolontane? eu inteleg ca e colega ta si e normal sa ii iei apararea. Geniala a gresit insa prin simplul fapt ca a dat-o prea in abstract. era mai frumos si mai de efect un articol cu exprimare simpla, pe intelesul tuturor. la urma urmei chiar autoarea acelei….compuneri, fabule…zi-i cum vrei…spune despre Hildan ca era „unul dintre noi”. te intreb….ce rost isi au abstractizarile intr-un ziar sportiv? sau va considerati revista filosofica? abstractionismul din articolele voastre recente ma scarbeste, dar asta scris de Geniala mi se pare o blasfemie. dar poate ca sunt pur si simplu un tip redus, un ignorant care nu intelege sau nu se poate ridica la nivelul colegei tale. si, da Tolontane….fugi la cratita daca tu crezi ca a fost un articol potrivit (ma refer la forma lui, la continut si mai ales la ziua in care a aparut)

rador  •  6 octombrie 2006, 14:11

gerd muller Says:

October 6th, 2006 at 2:07 pm
Tolontane, dupa ce scandal a ieshit, de ce Geniala n-are o replica ?

Exact… Sa vina sa ne lamureasca Geniala ce a vrut sa transmita prin acel ceva… Un numar mult mai mare de post-uri pe blog? Ce?

Mario  •  6 octombrie 2006, 14:12

De articole insipide pe teme de sport e plina presa romaneasca. Si de mediocritate!
Daca nu va place cum scrie andries, de ce nu cititzi Prosportul, sau libertatea, etc. Aia nu deranjeaza pe nimeni, dar la sfarsit nu esti mai putin plictisit.
Acum am sa plec de pe blog, ca se supara Tolontan si-mi da iar äccess forbidden”” si nu sunt pe calculatorul meu.

Redsor  •  6 octombrie 2006, 14:25

SI UITE ASA PE SEAMA NOASTRA DOMNUL IMPARTIAL TOLONTAN ISI MAI ADAUGA CATEVA MII DE EURO IN CONT PE SEAMA TRAFICULUI FACUT DE NOI FARA SA AIBA BUNUL SIMT SA NE MULTUMEASCA

SCOATE MOTTO-UL ACELA ABJECT DIN SUSUL PAGINII SAU VREI SA TE IDENTIFICI CU EL.

EXISTA MULTE EXPRESII MULT MA BUNE DE CITAT DIN LUMEA FOTBALULUI

NjoYMe  •  6 octombrie 2006, 14:31

deci in primu rand 1000 de posturi din care 900 sunt de „bine” zice si asta ceva si nu cred ca zice ca 90% din romani sunt prosti…acele 900 de posturi care o critica nu cred ca 900 din 1000 sunt oameni prosti care nu au inteles articolul genialei…nu si nu sunt pentru ca articolul nu zice nimic ca rapidisti au strigat „UE” in articolul acela ea vorbeste in locul uni jucator a unui idol al dinamovistilor…cine ii da ei dreptul sa vorbeasca in locul lui Catalin…cum zicea cineva din posturile acelea….ea a intrat incaltata in templul dinamovistilor acum sa suporte consecintele…iar prin faptul ca tu te bagi in seama sa o scoti si sa zici ca articolul ei se referea la altceva dovedeste ca acele 1000 de persoane nu pot gresi cu toti…si cum ziceai tu 1 cuvant pe ora…ea a scris 1 pe secunda…nu a gandit inainte sa posteze ceva pe site si uite ce a iesit

Gabriel  •  6 octombrie 2006, 14:31

ghita de la portita – OFF DOAMNE ! ! ! –
stratan e sursa ta de inspiratie,nu?
bun model…
bai baiatule(?) … in cazul asta cei 7-800 au dreptate!
dar de ce imi pierd eu timpul cu tine?
ar trebui sa te duci si tu sa te culci…poate cu ”Geniala”!

Sylvinhoster  •  6 octombrie 2006, 14:35

Pt. dl. TOLONTAN:
Cu toate riscurile pe care le prezinta o practica anti-democratica, si anume stergerea unor mesaje si interzicerea EFECTIVA a accesului unor persoane, cred ca asta e masura cea mai potrivita pentru igienizarea blogurilor GSP.
Am banuit de la inceput ca aici o sa se ajunga, ca tsunami-ul ignorantei si fanatismului o sa se pravaleasca de la inceput asupra voastra, gazetari dotati si oameni cu coloana vertebrala si asupra noastra, celor care incercam sa pastram un climat si un dialog civilizat pe bloguri. S-au vazut, cred, deja, si e destul de devreme, riscurile unui instrument modern de comunicare la un popor atit de emotional ca al nostru si pe deasupra iesit nu de multa vreme dintr-un marasm cum a fost comunismul. Daca aveti masuri mai filtrante decit o astfel de actiune de mina forte, go ahead – aici atmosfera a devenit sufocanta.
Sau… sa speram ca iar forma va crea fondul si ca idolatrii si cei cu mentalitate de manelisti se vor plictisi la un moment dat si se vor cara dupa ce se vor fi sfisiat bine intre ei.

Ghitza  •  6 octombrie 2006, 14:36

TOLONTANE!!!!!!… du-te ma si lasa-ne…. a gresit-o TARE DE TOT colega ta. io zic sa mai citesti tu de vreo 4 ori articolul respectiv. las-o asa cum a picat.. :))
si noua ne e lehamite cateodata de balivernele voastre…. (bine ca nu scrieti mereu tâmpenii)..
mai zi ceva despre arbitraje.. la asta sunteti cei mai buni!!! :))

Simplu  •  6 octombrie 2006, 14:37

Nu vreau sa intru in polemica creata in jurul articolului scris de catre Maria care de altfel nu este unul rau , trebuie doar sa nu fii patimas si sa stai sa cugeti la mesajul ei ….nu cred pe de alta parte ca este geniala fata , asa dupa cum si-a postat pe blog…insa pe zi ce trece mi=e tot mai dor de nea Vanea si sunt tot mai putini cei ce scriu asemeni lui …sau tot mai putini cei care au invatat ceva de la el…pacat
Cataline te apreciez , astept cu nerabdare articolele tale …reactiile tale dar se pare ca sunteti tot mai putini cei care spuneti ceva in gsp…Cand erati cu totii la Pro Sport cumparam ziarul si „sorbeam” langa cafea articolele voastre cu o placere stranie ….ati plecat de acolo ….am migrat si eu dupa valoare…am uitat de Pro Sport ….acum doar Gazeta imi ofera doza zilnica …insa pe zi ce trece …mi-e tot mai dor de nea Vanea …adunati-va Cataline …faceti ceva ….nu alungati citittorii cu concursuri iluzorii…lasati fetitele despuiate concurentei…voi nu aveti nevoie de asta…si o stii si tu prea bine …incantati-ne cum o faceati cindva…faceti-ne sa uitam de nea Vanea…sa-l lasam si pe el sa vorbeasca cu Haldan….sa-i spuna ce rau ii pare ca a plecat…ca a ratat meciul cu viata…
Sper sa citesti randurile mele
Cu respect

gerrusu  •  6 octombrie 2006, 14:37

# ghitza de la portitza Says:
October 6th, 2006 at 2:07 pm

Gabriel Says:

October 6th, 2006 at 2:03 pm
Cataline, cred ca dupa 100 de mesaje acuzatoare pe blogul ei, ‘’Geniala’’ a venit la tine si a spus : ‘’Tati, tati, uite ce zic astia despre mine…Scrie un articol impaciuitor’’.
Daca era destul de matura, acest articol al tau nu aparea niciodata. Trebuia sa aiba demnitatea sa recunoasca ca a gresit.
Cand vreo 7-800 de oameni spun ca este beata, trebuie sa se duca sa se culce!

Nu zau! adica daca turma cere capul unui om, i-l dam, pentru ca sunt multi si au dreptate – sau, altfel spus, ceea ce spune o valoare ca tolo nu poate rezista in balanta cu ceea ce au spus 800 de ouvrieri din galeria lui Dinamo! E bine ca nu mai traim intr-un stat comunist adus de altii – nu de alta, dar se pare ca astfel o sa ne facem noi unul, mai solid decat cel anterior…

amice ….. cum ar spune Catavencu … esti idiot ! …. normal ca daca tu esti singur si peste 1000 de oameni iti zic ca ai gresit inseamna ca ai dat-o in bara!

Normal era ca in frunte cu ea gazeta sa-si ceara scuze si sa explice mai pe intelsul tuturor ca blasfemia pe care a scriso trebuia sa sune altfel si ca de fapt nu a vrut sa jicneasca ci doar a vrut sa prezinte modestia si ……… nu are rost articolul e prost facut si e prost facut pt ca peste 90% din replici au fost impotriva lui si asta spune multe !
Asteptam in contiunare scuze de la ziarista „geniala” ( ce urat sa te lauzi singura ! ) si de la redactia gazetei ca doar nu e ziarul ei si articolul nu a aparut acolo fara ca ceilalti sa nu stie.

P.S. si pentru a mia oara e HILDAN da nu cu A cu I … !!! dumnezeu sa-l odihneasca !!!

BruZli  •  6 octombrie 2006, 14:39

cateodata e bine sa nu faci din articolul sportiv o arta …. nu toti o intelegem …

david0ff  •  6 octombrie 2006, 14:46

catalin…l-am recitit…nu ai dreptate.Te rog, du-te la cratita.Sau trimite-o pe ea la cratita.
Un jurnalist nu are voie sa se atinga de simbolurile unei echipe.Acelea sunt subiecte tabu.Si un om nu are voie sa vorbeasca in numele unui mort.E lipsa suprema de respect…incercarea ei patetica de a fi spirituala a lovit toti dinamovistii care ieri si-au amintit de idolul lor, omul care si-a dat viata pe teren.
Iar un om care moare pe teren sub culorile pe care le iubesti cu atata pasiune merita zeificat.Pentru ca important nu e daca a vrut sa moara(normal ca nu a vrut, nimeni nu vrea asta) ci ca a facut-o.

Te rog, in numele tuturor dinamovistilor, ca maine, in GSP sa apara scuzele acelei asha-numite ziariste fata de toti dinamovistii care s-au simtit jigniti, fata de Dinamo si fata de Catalin Haldan.

El manifesto-Prosport « David`s blog  •  6 octombrie 2006, 14:49

[…] http://www.blogsport.ro/tolontan/2006/10/06/articolul-mariei-andries-despre-haldan/ […]

Raul  •  6 octombrie 2006, 14:50

problema e in felul urmator : nu toti utilizatorii de PC-uri au un IQ sau o ratiune destul de matura ca sa judece , si majoritatea barbatilor din Romania sunt misogini din anumite ratiuni sau frustrari, tocmai de aceea se limiteaza sa judece problema prin prisma unei gandiri subiective 🙂
iar daca erau „adevarati” nu puneau pe primul loc injuraturile la derby , ci respectul fatza de un fost jucator al echipei respective 🙂
ca o parere de sfarsit, ma indoiesc ca mai mult de 30 % din reply -uri sunt scrise de persoane majore sau care depasesc varsta de 20 de ani 🙂

ghitza de la portitza  •  6 octombrie 2006, 14:51

gerrusu:

Ba baiatule, e rau de tot cu tine…
Replica aia nu e a lui catavencu – ori ai vrut sa spui caragiale, ori un anume personaj, care se numea nitza…
Dincolo de asta, eu zic sa facem asa: mergi la scoala, inveti gramatica elementara si apoi discutam…
Si inca ceva – haldan, uite asa! te oftici?

marcel  •  6 octombrie 2006, 14:53

Cind vrei sa iesi prea destept iese tot timpul altfel. Simplitatea e lucrul cel mai bun, mai ales intr-o asemenea problema…, cind trebuia sa fie constienta ca va stirni injurii.
Catalin Hildan a devenit un simbol pentru galeria dinamovista, desi ramine un simplu fotbalist care a decedat, la fel ca si altii in intreaga lume, pe terenul de fotbal, adica la locul de munca. Pe cit de aiurea si ofensator suna fraza pentru unii, pe atit este de adevarata. Normal ca nu vroia sa moara, dar Maria nu are de unde sti lumea interioara a lui Haldan mai ales dupa decesul sau. Orice presupuneri sau speculatii in acest subiect sunt foarte periculoase, tinind cont ca in spate sta o armata de oameni care si-au facut un idol. Nu conteaza daca si l-au facut logic ori nu prea.
Vizavi de femei: ori stau la cratita ori lupta. Din pacate, realitatea e alta – ele vor sa fie si ocrotite, dar si egale in drepturi. Cind te bagi intr-o bataie generala, nu poti striga nu da in mine ca imi strici frumusetea! Putea sa riposteze singura, fara taticu. Da doamne minte!

MOMO  •  6 octombrie 2006, 14:54

Cred ca voi, cei de la gazeta ar trebui sa mai cititi articolul. Sunt stelist, am fost miscat de soarta tragica a lui Catalin Hildan, dar articolul este infiorator, macabru.
Ce-o spune familia baiatului aluia care s-a prapadit atat de tanar? Pe voi chiar nu va intereseaza decat tirajul, sentimentele celorlalti fiind ignorate cu desavarsire?

Claudiu  •  6 octombrie 2006, 14:56

Domnule Tolontan,
Va apreciez foarte mult, din intamplare am avut placerea sa stau doua luni de zile cu Dumneavoastra in redactie, si chiar sa primesc felicitari personale de care imi aduc aminte cu placere.
La randul meu ma „lepad” de mesajele deplasate, insa este evident ca articolul deranjeaza, la fel ca si atitudinea Mariei din aparitiile tv, tipic romaneasca, unde autoarea este ferm convinsa ca detine adevarul absolut si ca este singura care priveste lucrurile din unghiul potrivit. Insa, daca privim randurile scrise dupa meciul Dinamo-Rapid, vom descoperii niste greseli uriase (autorul celui de-al doilea gol este Ze Kalanga si nu Ganea) care ar trebui sa ii mai diminueze din „genialitatea” de care este atat de mandra,desi cu totii suntem oameni si gresim. Dupa cum observati nu nu fac nici o referire la sex, pregatire, aspect sau orice altceva, ci doar la modul in care a fost conceput articolul respectiv, desi nu contest intentia care poate intr-adevar a fost una nobila….

gerrusu  •  6 octombrie 2006, 14:57

ghitza de la portitza Says:
October 6th, 2006 at 2:51 pm

bai baite esti degeaba mai bine te lasi habar nu ai ce vb dute la culcare amice ca de ti-am zis mai devreme ce esti …..
si ai dreptate mai invata gramatica …..rromanule

HILDAN unicul capitan!!!

scarnavie  •  6 octombrie 2006, 14:58

asta este primul si ultimul post pe site-ul dumneavoastra. In primul rand Geniala domnisoara ar trebui sa stie ca in piata nu exista oameni superiori. In al doilea rand ar trebui sa stie sa nu scrie in numele unui simbol, la persoana I in virtutea unei epifanii pe banii si emotiile mele de dinamovist. In final, eu cumpar(am) ziarul, mie mi se adreseaza Bergenbier si alti tampiti pe site si in paginile voastre deci scrie pentru mine si ar trebui sa ii bagati asta in cap Genialei. Iar dumneavoastra, domnule Tolontan, ma jigniti profund spunand ce ar trebui sa simt si sa gandesc cand citesc mizeria Genialei dumneavoastra colege si asta tot pe banii mei. Si dumneavoastra, domnule Tolontan tot pentru mine scrieti si pentru cei care si-au rapit minute pretioase pentru a va injura colega. As fi facut-o si eu daca ar fi meritat macar atat. Am sa exersez si eu acum o epifanie si am sa va rog sa nu va simtiti lezat pentru ca am o stare creativa: Va doresc, atat dumneavoastra cat si Genialei dumneavoastra colege, ca un suporter dinamovist sa scrie (pe banii dumneavoastra, evident) cate un epitaf pentru parintii dumneavoastra, la persoana I, cerand sa fie uitati. Si va mai doresc sa fiti nevoit sa intelegeti ca daca un oarecare Ovidiu, chiar si Publius Naso afirma despre autor ca este genial, dumneavoastra sa cumparati mai multe epitafe de la dinamovisti si sa nu va simtiti deloc atins pentru ca dinamo are un moment artistic. Sa va fie rusine. Gazeta Sporturilor nu e Gazeta lui Catalin si a Mariei care isi etaleaza orgolii pe banii si nervii mei. Asa ca pana nu zburati amandoi, pe fundul meu nu mai primiti bani nici de la Bergenbier, nici de la Rodipet. Sa va fie rusine.

ghitza de la portitza  •  6 octombrie 2006, 15:01

gerrusu

bai baite, dute – le ai, domnule, nimic de zis… despre ce vorbesc eu…hm…las-o asa (cum spunea, desigur, catavencu).
Catalin Haldan!

andriesh e dezastru!  •  6 octombrie 2006, 15:02

ba fratilor daca debitatarile dezaxate a lu’ fata asta se pot numi arta,atunci mai bine emigram!a scris o tokana de idei sifilitice,dintre care singura idee ok e cea cu injuraturile cam multe pe stadion,dar pe absolut toate stadioanele din lume se injura ,asha ca sa faci din comemorarea unui simbol a unei echipe o platforma pentru a expune acest lucru ,shi VIOLAND DE DRAPTUL INTIMITATEA SUFLETULUI ACESTUI FOTBALIST E DEZGUSTATOR SHI DE A DREPTUL REVOLTATOR!….ASTFEL DE „ARTISHTI” SA NE LASE!!!..SA NU MAI SPUN CA SE SHI FOLOSESHTE DE LUCRUL ASTA PT A SE AFIRMA PROFESIONAL CEA CE E PENIBIL,EA NU E CU NIMIK MAI PREJOS DE GALERIA RAPIDULUI CARE S A FOLOSIT DE MOMENT PT A SHI EXPRIMA URA FATZA DE ECHIPA ADVERSA! LA FEL A FACUT SHI EA :S A FOLOSIT DE COMEMORAREA ACESTUI SIMBOL!!!!

Gabriel  •  6 octombrie 2006, 15:02

ghita…
of, viata ta !
ti-a mai spus unul ca esti prost!
fa si tu un serviciu omenirii : taci !

Catalin Asavoaei  •  6 octombrie 2006, 15:04

Incredibil. Este pentru prima data cand sunt pe aceeasi baricada cu domnul Tolontan. Iar despre gazetarul Maria Andries….hhhmmm numai admiratie si cuvinte de lauda. Din pacate pentru domnia ei uneori este mult prea profunda pentru mintile indobitocite ale caracudei suporterilor de orice culoare. Acestia nu inteleg decat alb sau negru, „relativismul” ca principiu de abordare a problemelor devine tamaie pentru diavol, iar „altera pars” devine „scriere in compensatie”. Nu prea merge treaba cu aceste bloguri, nu? Se doreste libera exprimare, impartasirea de opinii, educarea publicului (in primul rand trafic) dar nu iese altceva decat un mare gunoi aruncat de la unii la altii.

Mido  •  6 octombrie 2006, 15:06

Da Cataline pe mine m ai convins.Bravo.Acum pune ti sortzul pe tine si du te la cratitza si fa niste varza cu carne.Ia o si pe Maria cu tine.

gerrusu  •  6 octombrie 2006, 15:06

degeaba ii zici lui ghita sa taca ca e la fel ca fatuca de scrise mizeria pe care o discutam e i….
asta e nu mai zicem nimic si il toleram ca e unul dintre cei care nu sunt prea dotati in IQ……

HILDAN nu merita nici mizeriile lui ghita & co nici ale gazetei Dumnezeu sa-l odihneasca!

ghitza de la portitza  •  6 octombrie 2006, 15:08

gabitza, despre tine am vorbit si ceva mai sus – oricum, asta e ultimul post ca m-am saturat de prosti – deci, gramatica, lecturi, si apoi mai discutam…
Sanatate, fericire, etc.
PS pentru gerrussu – Catalin Haldan!

gerrusu  •  6 octombrie 2006, 15:11

Asa asa sa scapam de p… cu zici dute si lasane invata gramatica analfabetule si respecta memoria unui OM care efectiv si-a dat viata pe teren CATALIN HILDAN CU ADEVARAT UNICUL CAPITAN !!!

ghita esti degeaba probabil roman cu multi de rrr si 4 clase din randul celor care la momentul de reculegere au inteles ca trebuie sa injure ….bine ca am scapat de tine

inca o data amice esti I….

Gabriel  •  6 octombrie 2006, 15:13

pt: catalin asavoaei :
bine ca esti tu destept!
p. s : ai vreo relatie de rudenie ci ”geniala”?
p. s 2 : stelistule, poti sa ne scrii ceva de ex-ultras, ex-asalt si ex-tk?
asa…relativ…

Sylvinhoster  •  6 octombrie 2006, 15:13

Scarnavie:
uite ca niste lecturi (sau poate numai niste name-dropping otravit) si niste neologisme nu te pot ajuta sa-ti maschezi limitele – uite ca n-ai inteles nimic (pe banii tai). Asta pentru cei care cred ca instructia sau, dimpotriva, simplitatea face omul om – nimic nu reprezinta o garantie ferma.

Gabriel  •  6 octombrie 2006, 15:19

ghitica, tata…
esti prea prost pt sec. XXI !
ce gramatica si lectura, ma?
eu am mai multe zile de vacanta decat ai tu de scoala (ma rog, alea 2-3 clase…)
idiotule !
despre discutie…nu-ti acord onoarea de a vb cu mine!

adi bratu  •  6 octombrie 2006, 15:37

cred ca dupa articolul asta o sa ne zica ioanitopaia sa mai citim odata articolul tau ca nu team inteles

iadhu  •  6 octombrie 2006, 15:45

simplu si la obiect. foarte frumos spus. inca o data ati dovedit ca respectul pe care vi-l port nu e de prisos.
e de admirat ce ati facut acum. si imi pare bine ca d-soara Maria Andries este sprijinita atunci cand oameni care nu sunt in stare sa citeasca un articol exceptional o acuza.

Ionel  •  6 octombrie 2006, 15:58

Bravo Maria! Bravo Catalin!
Fac o paralela la articolul Mariei si injuraturile primite cu meciul Stelei in CL. Pe majoritatea oamenilor i-a surprins aplauzele primite de francezi la finalul meciului. Nu trebuia sa surprinda pe nimeni pt ca asa sunt romanii, adevaratii suporteri romani. Daca preturile la bilete ar fi fost ca si in campionat sigur francezii ar fi fost huiduiti. Cei care injura au ramas pe afara injurand clubul Steaua pt preturile biletelor, iar cei dispusi sa aplaude au fost prezenti pe stadion.
Probabil ca numeni nu ar fi injurat-o pe Maria daca articolul ei, implicit ziarul ar fi avut un pret de minim 50 RON.

Mihai TM  •  6 octombrie 2006, 16:05

Uitati ce poate sa scrie un umanoid dinamovistoidian in secolul 21, inainte de intrarea in Europa: „Catalin e un subiect taboo pentru cei d ‘afara’…nu aveti dreptul sa vb despre simbolul nostru…”

Domnule Tolontan, cand citesc asemenea aberatii imi vin in minte imaginile cu Khmerii Rosii.. cu acei copii cu creierele spalate si Kalashnikov-uri in mana ucigandu-si semenii..compatriotii pentru ca stiau franceza sau ptr ca se uitau cumva piezis la ei! Mie imi place sa cred ca am dreptul in tara mea la libera exprimare..inca…
P.S. de ce nu e sanctificat si venerat Dudu Georgescu sau chiar Danciulescu ca e golgheter all time. Va spun eu de ce: ptr ca are zile de la Dumnezeu si nu a avut „sansa” sa moara ca un „erou” pe teren, facandu-si meseria!!!

SECESSIONE ! LIBERTA ! GRANITZA LA ORSHOVA !

Bogdan  •  6 octombrie 2006, 16:09

Draga Catalin,

nu sunt dintre cei care au postat la articolul Mariei si nici nu-mi plac manifestarile vulgare. Sunt dinamovist, e bine de amintit de la inceput si iara e bine sa o spun ca sunt genul de om care nu agreeaza idoli.

E foarte frumos gestul tau de a sari in apararea unei colege dar trebuie sa recunoastem co totii ca articolul n-a fost absolut deloc inspirat.

Scrii ca Maria a vrut sa spuna ca „nici unul dintre noi nu vrea să moară pe teren, tînăr, în putere”. Exista vreun om care vrea sa moara? (exceptandu-l pe Isus, sinucigasii, kamikaze si in general cei ce se sacrifica in mod constient pentru o cauza sau pentru a salva alte vieti)
Crezi ca marea majoritate a eroilor cazuti in razboaie si glorificati pentre tot in lume si-au dorit moartea? Sau milioanele de evrei ucisi de nazisti?
Avea vreun rost sa scrie un articol despre asa ceva lunadu-l pe Haldan drept motiv?

Nimeni nu-si doreste moartea, mai cu seama cand esti tanar si nu ai terminat ceea ce aveai de spus pe lumea asta. Dar intotdeauna cei buni care au cazut la datorie au fost glorificati, e in natura noastra. Altfel omenirea ar fi mai saraca cu cateva capodopere si ceva muzee.

Nu l-am cunoscut personal niciodata dar in opinia mea Catalin a fost un mare sufletist si un fotbalist foarte bun, era deja capitan de echipa la Dinamo. Nu l-am cunoscut dar ca suporter i-am admirat dorinta de victorie, puterea de a lupta, talentul sau.
Nu vad de ce trebuie minimalizat, nu vad ce e rau ca multi dinamovisti il idolatrizeaza. In orice caz e un exemplu pozitiv si faptul ca a devenit un cult pentru suporteri nu e ceva rau intr-o era a violentei primare pe stadioane.
Maria a scris un articol prost, a vrut sa iasa din tipare dar a iesit intr-un mod neinspirat. E jenant sa te erijezi, chiar si simbolic, portavocea unei persoane meritorii plecate dintre noi si sa ceri in numele sau, fie si ca o figura de stil, sa fie lasat in pace ca el n-are nevoie de asta.
Daca, precum spune ea si repeti si tu aici, scopul articolului era sa recupereze un moment de reculegere era mult mai eficient sa condamne direct comportamentul ambelor galerii, sa faca o fabula despre eveniment etc. Maria a atacat cauza, tragica moarte a lui Catalin Haldan, incercand sa sugereze ca ar fi mai bine sa o lasam mai moale cu idolatria. Pentru ca oricat ai suci-o asta a scris acolo.

Sigur ca fiecare e liber sa scrie cum doreste si sa-si publice deschis ideile atat timp cat i se permite asta.
Sigur ca articolul asta controversat a adunat puzderie de vizitatori pe siteul gsp si asta face bine.
Dar parerea mea e ca din punct de vedere moral eu cred ca Maria a gresit. Articolul ei e undeva intre morbid si penibil. Te incearca un mare sentiment de jena pentru autor cand il citesti. Cu sau fara voie a comis-o. Sper sa nu repete figura si pentru Vrabioru, Neamtu si altii care au murit pe teren jucand fotbal si pentru propria prosperitate dar si ca sa ne bucure sau ca sa castigam o paine scriind despre ei. Mortii astia fara voie din sport sunt si creatori de joburi, fara ei presa sportiva n-ar exista.
Si ca sa inchei in stilul articolului Mariei Andries propun sa o lasam moarta cu justificarile si sa mergem mai departe.

O zi buna!

vocea americii  •  6 octombrie 2006, 16:18

D-le Tolontan:

Dupa cum spuneam mai sus, nu ajuta. Nimic nu ajuta. Daca aveau inteligenta sa inteleaga interventia dumneavoastra, ar fi inteles de la inceput si articolul pe care il tot injura.
Somnul ratiunii naste monstri.

Pentru toti dezaxiatii:

Va spun dezaxati pentru ca voi n-aveti valori, si atunci va cautati idoli, care in mintile voastre aurii (!) ii ridicati la nivel de Dumnezeu.

Catalin Hildan nu a fost martir, Catalin Hildan nu e sfintul protector al stadionului Dinamo, nu e zeul ciinilor si nici nu piroteste deasupra tribunei ca sa va aduca noroc. Catalin Hildan a fost un om simplu, caruia i-ati fi vopsit masina fara sa stati pe ginduri, mai deunazi, cind erati pe locul 2-3, si pentru care nu aveti nici un fel de respect adevarat. Sa stiti ca nu chiar vegheaza asupra voastra, mai. Multi nici nu l-ati cunoscut, nici nu l-ati vazut cum joaca, e numai un nume pe care il auziti strigat de sefii vostri de gasca, pe care din spirit de turma ii copiati cu devotament.

A, si in caz ca nu v-a spus nimeni, nu exista Mos Craciun.

Razvan Barbulescu  •  6 octombrie 2006, 16:18

Imi si mie rau Tolontane, ca femeia a vrut sa zica ceva dar a zis altceva.In primul rand de unde stie ca Haldan nu voia sa moara pe teren?Si chiar si asa ce e rau in faptul ca noi apreciam ca a murit pe teren.Era mai bine daca il uitam(Nici Vrabioru n-a fost uitat dar asta e problema celor de la Astra si nu a suporterilor lui Dinamo)?
Momentul de reculegere, parca au fost cei de la Rapid care nu l-au respectat.Trebuia sa scrie impotriva celor ce nu au respectat si nu impotriva Dinamovistilor pentru ca-l idolatrizeaza.
Tolo fata a gresit si ar trebuie sa-si ceara scuze!

vocea americii  •  6 octombrie 2006, 16:19

Cum nu vii tu, Ţepeş doamne, ca punând mâna pe ei,
Să-i împarţi în două cete: în smintiţi şi în mişei,
Şi în două temniţi large cu de-a sila să-i aduni,
Să dai foc la puşcărie şi la casa de nebuni!

alegzandru  •  6 octombrie 2006, 16:28

Asa cum voi sunteti vesnicii acuzatori ai sportivilor din varii motive, asa noi suntem ziaristii vostri, noi va facem analiza articolelor. Nu sunt deloc de acord cu manifestarile ciobanesti pe aici, insa trebuie tinut seama si de ele. Sunt mijloacele unor oameni mai redusi de a protesta. Unii o fac elegant, altii injurand, dar efectul este acelasi. Am vazut foarte multe aplauze la adresa unui articol al Mariei, si personal nu am inteles de ce a fost unanimitate, fiindca articolul era, cum m-am exprimat si atunci, „bun, si atat”. Deci lumea stie sa si aprecieze. Acum nu a fost asa, lumea a condamnat, nu comentez stilul abordat. Deci juratii au decis, articolul nu a fost savurat. Atat ca se face prea mult caz, si la un consens de pareri nu se ajunge niciodata.

gerrusu  •  6 octombrie 2006, 16:38

vocea americii Pentru toti dezaxiatii:

Va spun dezaxati pentru ca voi n-aveti valori, si atunci va cautati idoli, care in mintile voastre aurii (!) ii ridicati la nivel de Dumnezeu.

Aha si tu ai valori aha? …cred ca esti ghita de mai sus sub alt id sau o ruda a aluia ……ce vb noi si ce spui tu ……adica daca tie iti moare cineva drag si eu sau fatuca asta am scrie la ziar ca persoana respectiva nu mai vrea sa fie plansa vrea sa fie uitata nu mai vrea sa apara in prim plan cum ai simtii?

Ce a scris ea e blasfemie lasarea in uitare vine in contradictie cu esenta promovata de biserica ….stii tu ” vesnica pomenire ” …sau poate ca nu stii nu crezi dar te bagi in vb ca esti plictisit ……

Comentează