Grupă în trei?

Fotbalul ne amendează prejudecăţile. El refuză să fie prizonierul supoziţiilor, pentru că, iată:
 

duminică, 8 octombrie 2006, 11:12

Fotbalul ne amendează prejudecăţile. El refuză să fie prizonierul supoziţiilor, pentru că, iată:
 

1. Olanda nu este stăpînul absolut al grupei. Iniţial, noi toţi, inclusiv „tricolorii”, vedeam istoria acestor preliminarii scrisă cu sabia lui Van Basten, urmînd ca lupta pentru a doua poziţie calificantă să se ducă în trei: România, Bulgaria şi Slovenia.
 

2. Da, bătălia e în trei, dar la vîrf. Pentru două locuri se luptă Olanda, Bulgaria şi România. Cele trei mari echipe au ras toate punctele puse în joc cu celelalte competitoare şi n-au putut să se separe în meciurile directe.
 

3. Din această neputinţă de a se distinge între ele a rezultat echilibrul care face, deocamdată, specificul grupei. Dar cine poate crede că nici una dintre cele trei nu va călca greşit cu cele mici?
 

4. Olanda pare dezamăgirea, mai mult prin joc decît prin rezultate, iar Bulgaria, revelaţia ei. „Nebunul” Stoicikov este ocrotit de şansă. Sau de pricepere? Noi, sîntem în grafic, iar înfruntarea următoare, cea cu Olanda, din 24 martie, va testa capacitatea noastră şi resorturile grupei.
 

5. Acel meci ne poate duce pe locul 1 ca şanse. Oricum, pare punctul de inflexiune al grupei! O eventuală victorie a noastră, deloc imposibilă dacă ne uităm la olandezi!, ar anula dintr-un foc avantajul obţinut de către bulgari prin punctul de la Constanţa şi prin punctul scos în faţa Olandei sîmbătă.
 

6. Şi, ca să încheiem într-un mod antipatic pentru suporterii care cer mereu maxim de la „naţională”, nici un egal n-ar fi rău, cu o condiţie: să nu ţinem apoi cont că ne mutăm şansele în deplasare!

Comentarii (185)Adaugă comentariu

sahdesah  •  8 octombrie 2006, 11:23

fara piti poate avem sanse, cu el, poate doar cu faze de tip piti 86 cu galatasaraiul, cind l-a lovit mingea in degajare si a intrat in poarta,
si sarea cu gura mare ca a fost gol… atita putea saracu, a ris o
intreaga europa de idiotu asta de piturca

mirceaCLUJ  •  8 octombrie 2006, 11:23

cred ca toti ne-am dat seama ce suporteri mizerabili au fost ieri in ghencea…ca a ratat mutu ca nu a rata,ca a driblat si nu prea ia iesit NU TREBUIA huiduit..n-am auzit in giulesti o huiduiala catre vreun jucator al nationalei…iar in giulesti si cu andorra a fost plin(intr-adevar mai mic decat ghencea)..multumesc si HAI ROMANIA

Emil-Mircea  •  8 octombrie 2006, 11:26

Intr-adevar e o grupa echilibrata.Diferenta o poate face insa potentialul echipei Olandei,care pana acum nu a jucat mare lucru si tocmai de aceea e echilibrul de care vorbim.
Dar daca Portocala incepe sa-si valorifice forta de joc latenta ,trebuie o Romanie la mult mai mult de 100 la suta din capacitatea normala pentru a-i putea tine piept.
Dupa parerea mea,Olanda e clar echipa cea mai valoroasa a grupei.dar asta nu inseamna sa ne gandim doar la locul doi – cum am impresia ca se gandeste Piturca.Bine organizati si cu o agresivitate care sa compenseze diferenta de valoare(trebuie s-o recunoastem) ,putem bate Olanda ,macar acasa la noi.

Fulg  •  8 octombrie 2006, 11:26

Speram incontinuu la egaluri.Diferenta intre noi si RESTUL lumii.
Cu atitudinea asta .. sigur o sa ajungem acolo unde ne dorim.

Soulikah  •  8 octombrie 2006, 11:27

In mod normal echip care va pierde cele mai multee puncte cu outsierii grupei (albania belarus slovenia) va ramane acasa. In campania trecuta noi am pierdut 2 puncte in Armenia si cehia na pierdut decat cu olanda 6 si cu noi 3.

Emil-Mircea  •  8 octombrie 2006, 11:28

Addendum: De ce lumea sare cu gura cum ca suporterii din Ghencea incolo si incoace? Aseara pe stadion nu au fost doar sustinatori ai Stelei.

claudiu  •  8 octombrie 2006, 11:28

ai dreptate, eu am fost foarte mirat cand de-alde piturca si chiar comentatorii isi doreau o victorie olandeza la sofia. cu egalul asta au pierdut ambele cite 2 puncte. de-aici incolo ramane doar pe noi sa aratam ca meritam (sau nu) sa ne calificam. puteam(si inca putem) sa batem bulgaria, oriunde, iar cu olanda poate reusim sa nu ne mai prezentam la stadion ca mielul la taiere…

TB  •  8 octombrie 2006, 11:28

O intrebare pt dl Tolontan, cu foarte putina atingere topicului. V-ati uitat aseara si la HCM Constanta – Gudme in Liga Campionilor la handbal? Pt ca finalul acelui meci cu adevarat remarcabil s-a suprapus cu primele 20 de minute ale nationalei, minute in care s-au marcat si primele goluri. Sunt chiar curios sa stiu daca redactorul sef al Gazetei este interesat numai de fotbal, sau chiar apreciaza o performanta senzationala la nivelul echipelor de club, cum este cea a Constantei care are 2 victorii din 2 meciuri in grupele Ligii Campionilor din care una cu campioana Danemarcei. Va multumesc mult!

riki_faq  •  8 octombrie 2006, 11:34

1.Olanda e favorita.te minti singur Catalin.2- adevarat Romania si Bulgaria se vor lupta pt locul 2:)).3-4-5-6-7-8-9 Olanda castiga ambele meciuri cu Romania(Van Persie si Robben ,vor face diferenta)si pe bulgari ii spulbera in Olanda.

cineva  •  8 octombrie 2006, 11:43

domnu tolontan…ce mare dreptate ai cand ai zis ca lupta va fi transata de sabia lui van basten…..oau super articol….bai tolomacule…de cati ani scrii la gazeta? ca numai prostii scrii…noroc cu bulgaria care e echipa adevarata….nu se lasa, nu zice : „aaa…noi suntem bulgari…aaaa…ne batem cu romania pe locul 2….aaaa…suntem la fel de prosti ca romani care capituleaza inainte de lupta….aaaaaa…..” asa suntem obisnuiti noi romanii …sa ridicam steagul alb inainte de lupta….pai da…la romani traditia are un loc aparte..este respectata in fiecare an…aceasta traditie de a primi 2 boabe de la olanda in fiecare meci…dak stefan cel mare sau mihai viteazul ar fi fost ar fi gandit cum gandeste tolomacul tolontan ….ar fi pierdut toate meciurile…si unii dintre noi nu am fi existat azi,….tu ai fi existat oricum ca esti neam prost ….

riki_faq  •  8 octombrie 2006, 11:43

vindem iluzii :))

tavi  •  8 octombrie 2006, 11:47

Romania se califica, dar Piti nu face convocarile cum trebuie. jucatori ca Reghekampf (excelent la echipa de club), Neaga, Mara, Ganea, Moldovan, Cernat nici nu sunt bagati in seama. Si face schimbarile prea tarziu. ENERVEAZA! Sa se joace in Giulesti sau la Timisoara sau la Craiova. E o nesimtire sa-l huidui pe Mutu. Si numai 10000 de spectatori e cam putin pentru nationala.

cuucuu  •  8 octombrie 2006, 11:49

domne totul se invarte in jurul fotbalului ….esti cel mai mare ziarist din romania dak scrii de fotbal…se pare ca asa se fac avansarile in romania ..in presa sportiva…ioanitoaia a ajuns director sau ce sef o fi el acolo, doar ca a scris de fotbal….dak il intrebi de handbal sau volei nu stie nimic ametitul….nu mai conteaza ca nici la fotbal nu ne prea pricepem….tot se spune ca avem talente ca suntem buni….dak eram faceam ceva….hai sa acceptam adevarul si sa nu mai spunem prostii in presa….suntem acolo unde ne e este locul

Shrogre  •  8 octombrie 2006, 11:49

nu inteleg de ce a fost mutu fluierat…
oare stelistii gasesc ei in echipa lor pe cinava macar pe jumatate cat mutu?
sau poate cred ca nu s-a dedicat suficient meciului de aseara?

Raresh  •  8 octombrie 2006, 11:49

Am vazut meciul de aseara dintre Olanda si Bulgaria. Bulgaria s-a luptat, insa mie mi s-a parut mare diferenta de valoare intre Olanda si Bulgaria, in conditiile in care olandezii nu au aliniat cea mai buna echipa, s-a accidentat si Kuyt, in fine, cu toate acestea i-au dominat pe bulgari la greu in a doua repriza…Cocalarov ar trebui sa fie fericit ca echipa antrenata de el a reusit un egal…Cat despre noi…Pitzurca si-a facut planul sa bata toate echpele mici, care oricum sunt adversari grei pt. noi (a se vedea meciurile cu Albania si Belarusul) sa ciupeasca ceva cu bulgarii iar cu olandezii nu prea isi face iluzii. In consecinta, eu nu cred ca lupta se da in trei pt. ca noi suntem prea fricosi…Veti vedea ca vom lua bataie si aici si la ei de la olandezi…In asemenea conditii, nu stiu de ce avem pretentii sa ne calificam.

In alta ordine de idei, desi Mutu nu-mi este simpatic deloc, reactia spectatorilor mi s-a parut cel putin exagerata aseara.

maxx  •  8 octombrie 2006, 11:49

1.Eu cred ca sanse avem….conteaza sa nu le dam cu piciorul…(a se citi pasi gresiti in slovenia,belarus,etc)
2.Olanda este favorita- pt ca la primavara poate fii cea mai in forma echipa din grupa
-pt ca are un ANTRENOR CAPABIL
-pt ca are jucatori cu mentalitate de INVINGATORI
ETC
3. NE BATEM CU BULGARIA PT LOC 2

riki_faq  •  8 octombrie 2006, 11:50

@tavi ai dreptate :D,buna selectie :),si cred ca Giulesti e stadionul perfect mai ales acum in reconstructie :D.nu uitati ca la meciul cu Danemarca au fost 50.000 si ce atmosfera.Canditi-va de ce numai vine lumea la meciurile nationalei.offff,mai ,mai….

eugen  •  8 octombrie 2006, 11:51

Sperante caraghioase, nu avem sanse la primul loc, decat teoretice. D-le Tolontan considerati jocul Olandei ca fiind slab ??? Dar noi cum jucam ??
Am pierdut puncte cu Bulgaria la C-ta si nu vom castiga cu Olanda. As vrea sa nu am dreptate dar ….. Nationala asta plina de inculti, prosti cu adevarat, drogati si infractori are pretentii de la publicul romanesc ! Probabil ca li s-a dat prea multa atentie, mult prea multa. Sunt si alte sporturi care merita atentia noastra.

Emil-Mircea  •  8 octombrie 2006, 11:52

Bai oameni buni ,de unde si pana unde fanii Stelei l-au injurat pe Mutu? Ca puteau la fel de bine fi fanii Forestei Falticeni sau ai Corvinului Hunedoara..

bibi  •  8 octombrie 2006, 11:52

Am vazut ca lumea este suparata ca publicul l-a injurat pe Mutu si se leaga asta de faptul ca Mutu ar fi fost injurat de stelisti. Totusi, acelasi public l-a aplaudat pe Fl. Petre, pe Marica, pe Dani Coman. Asta inseamna ca publicul, fie el stelist, nu are ceva cu jucatorii celorlalte echipe, ci cu Mutu. Am vazut la Chivu ca accepta si o injuratura si am mai vazut ca ceilalti jucatori nu au tinut partea lui Mutu. Cred ca si presa insista prea mult pe acest subiect.

Dumi-BV  •  8 octombrie 2006, 11:54

Stelisti prosti,habar n-aveti fotbal Ii huiduiti pe Niculescu si Mutu,”expertilor”.Asa e cand jucam in Ghencea unde vin toate oile frustrate.Jucati pe Lia Manoliu, sa fie oile in minoritate.Pe Dica,cel mai prost de pe teren,care n-are ce cauta nici la echipa de old boys a Romaniei,l-ati aplaudat,sunteti penibili.Meciurile mai usoare cu Albania,Luxemburg trebuie jucate la Iasi sau Piatra Neamt unde stadioanele au nocturna iar oamenii i-ar sutine la fel pe toti jucatorii,nu ca stelistii care sunt cei mai prosti din Europa,nici la turci cand se joaca pe Sukru Saracoglu stadionul lui Fener nu sunt huiduiti cei de la Galata,nici unde in Europa nu se intampla ca in Ghencea

Silver  •  8 octombrie 2006, 11:55

Pacate amare! Locul III e al nostru,meciul de ieri era meci de castigat la scor pentru o echipa buna cu pretentii la vreun campionat international de fotbal!Suntem o echipa slaba iar meciul cu Olanda din martie va rastigni definitiv aceasta pseudo-generatie de mari fotbalisti,cu pretentii neargumentate.Sunt roman,tin la tot ce tine de imaginea tarii mele in lume dar sunt si realist si trebuie sa fim cu totii astfel pentru a netezi asperitatile unui drum spre adevaratul si gloriosul succes!

stelist  •  8 octombrie 2006, 11:57

bah mai lasati-ne cu treaba cu suporterii!!mutu merita mai mult decat huiduieli???nu cred!cand dupa romania olanda din giulesti i sa cerut demisia lu piturca nu sa facut urat!!!toata lumea se ia de stelisti dar atunci nu sa luat nimeni de rapidisti!!hai sa fim corecti nu sa fim importiva stelei asa din principiu!!!

riki_faq  •  8 octombrie 2006, 12:00

@Dumi-Bv esti cuuuuuullll.a jucat nationala?Steaua-Dinamo si nu stiu eu?:)

Dumi-BV  •  8 octombrie 2006, 12:00

La Manchester dupa,0-0 cu Macedonia nici un jucator al Angliei n-a fost huiduit,cine sunteti voi sa huiduti la victorie,pe un juctaor care marcheaza?.De ce nu-l huiduti pe Dica care a fost cel mai prost? Si cine e idiotu,de comentator de pe TVR 2 care se isteriza la fiecare atac al Olandei si se oftica la fazele bulgarilor?de unde ii aduna tvr-ul pe toti handicapatii astia

Dumi-BV  •  8 octombrie 2006, 12:02

riki_faq Intreaba-i asta pe stelistii care ieri l-au huiduit pe Niculescu la intrarea in teren

riki_faq  •  8 octombrie 2006, 12:02

@Dumi esti paralel cu fotbalul …acel comentator se mai si pricepe si cred ca se isteriza pentru atacurile Olandei …stiind de sansele noastre de a scoate puncte cu Olanda si 3 puncte pentru bulgari …..:))))))))erau fatale 😀

riki_faq  •  8 octombrie 2006, 12:05

@Dumi sunt stelist frate ,aia sunt niste ultarsi ,nu generaliza ca ma doare sufletul ca nu ma pot duce sa vad un meci al Stelei pe Giulesti sau in Stefan cel Mare din cauza unor golani care nu stiu decat scandal si de o parte si de alta.Niculascu nu am nimic cu el ,face chiar o treaba buna la Dinamo si ieri pur si simplu nu avut ce sa arate (piti il baga 3 minute, e posibil?).

cristi313  •  8 octombrie 2006, 12:06

N-am mai vazut o echipa a Romaniei mai dezlanata si fara idei de joc, fara omogenitate decat cea care a jucat ieri. Nu ne calificam sub nicio forma. Ma intreb ce a facut Piturca in doi ani de mandat. A pierdut vremea si s-a certat cu presa. Este cel mai slab selectioner de la Gh. Constantin „Profesorul” incoace (1990).

Emil-Mircea  •  8 octombrie 2006, 12:06

Vai de mine ,Niculescu e vreo fata mare?? Ei sa-si faca treaba pe teren ,ca de aia iau atatia bani..\\nu sa faca mofturi ,figuri si sa-si dea cu parerea in stanga si-n dreapta..
Iar Mutu daca nu se droga ,nu-l lua nimeni la misto acum ..Sa-si vada lungul nasului

Dumi-BV  •  8 octombrie 2006, 12:06

Rezultatul care ne avantaja pe noi era egalul,dovada, acum suntem lideri,iar el se isteriza la 1-1 sperand sa inscrie olandezii inca un gol.Oricum astept raspunsul la prima intrebare

riki_faq  •  8 octombrie 2006, 12:08

@Emil_mircea: iarta si vei fi iertat ,numai da cu pietre .

body  •  8 octombrie 2006, 12:08

domnule Tolontan, e evident ca e o problema intre suporteri si nationla, ceea ce e inadmisibil.cullmea e ca desi se pare ca vina le-ar apartine in principal celor dintai, la o privire care nici nu trebuie sa fie ft atenta se va observa ca defapt nationala poarta aceasta vina. necalificari la turnee finale, fite de vedeta ale unor componenti…oare suporterii nu au nimic de spus? ceea ce aud eu si nu aude FRF-ul sau chiar dvs e ca lumea nu-l mai vrea pe mutu..i s-au dat atatea sanse bietului mut sa se exprime incat deja, oricum s-ar exprima, pe teren sau in afara lui, e tardiv.echhipa nationla ar trebui regandita…fara mutu, fara chivu cel de-acum, fara altii ca ei.sa fie si o echipa a pasiunilor, nu doar a orgoliilor. ii vad pe tinerii culesi din campionatul national cat de dornici sunt de afirmare si cat de umili sunt dupa meci…umili nu in sensul catre patetici, ci intr-un sens admirabil…punctul pe i ar fi excluderea lui mutu din nationala si stoparea „victor-becalizarii” echipei

Dumi-BV  •  8 octombrie 2006, 12:08

Scuze, raspunsul a venit cand scriam,eu de stelistii ultrasi ma legam(poate ca trebuia sa fiu mai clar),nu ma legam de stelisti normali ca tine ,ca doar am si eu prieteni stelisti

riki_faq  •  8 octombrie 2006, 12:09

@Dumi raspunsul e mai sus.

rEzK  •  8 octombrie 2006, 12:09

Trezirea…toti vrem calificare numai 1 parca nu vrea.Aseara a fost joc de calificare?Aia sunt jucatori de valoare?Piturca.. e antrenor de NATIOANALA?Cum sa nu bagi jucatori de la singura echipa din Liga -1 .. care nu a pierdut nici un meci pana acum in campionat.. si sa iti bati joc de Niculescu sa il bagi 1 min jumate?Ganea??Trebuia lasat acasa?Aman2 sunt golgeterii campionatului.. Buga?? A dat si el vrun gol ? .. Trezitiva … oficiali Nationalei .. suntem de rapa , ne batem joc de ce avem mai bun ! In rest .. sa speram ca jucam cu Olanda cum am jucat cu Cehia la Constanta !!

cristi313  •  8 octombrie 2006, 12:12

Cehia care a pierdut la Constanta nu e cumva echipa care s-a facut de „cacao” la Mondiale?

Dumi-BV  •  8 octombrie 2006, 12:15

Din pacate ieri a mers apararea foarte prost.Bulgarii n-au reusit sa bata Olanda careia i-au lipsit majoritatea atacantilor,a gresit si Stoickov ca l-a scos pe Petrov,daca Olanda va avea toti jucatorii apti cu noi,ne va fi mult mai greu sa scoatem un egal decat le-a fost ieri bugarilor.

rEzK  •  8 octombrie 2006, 12:15

Si cu asta ce vrei sa demonstrezi? Oricum si noi ne faceam,si o sa ne facem daca da domnu sa ne calificam 😉 . Vad ca toti ziceti sa credem in fortele noaste.. dar unde sunt ele ?

cristi313  •  8 octombrie 2006, 12:15

In doua mandate, lui Piturca i-a iesit o singura data jocul: Portugalia=Romania 0-1 cu mare noroc. In rest, daca nu se intorcea Hagi atunci, nu faceam nicio branza. Ce performante a avut Steaua cu el pe banca? Zero! E un ratat infumurat, care foloseste metode de antrenament de acum 20 de ani.

cristi313  •  8 octombrie 2006, 12:17

Eu nu sunt dintre cei care cred in forta Natinalei! E o echipa mai slaba si decat aceea din 1980-1981. Este cea mai slaba echipa nationala a Romaniei pe care am vazut-o vreodata. Stam acasa si merg bulgarii. Si asta NUMAI din cauza lui Piturca.

rEzK  •  8 octombrie 2006, 12:18

trebuia lasat ganea acasa ? si niculescu 2 min ? Buga sa joaca aproape o repriza? isi bate joc

cristi313  •  8 octombrie 2006, 12:20

Nu doar ca isi bate joc, este un antrenor prost, fara idei si plin de fumuri. Asa era si ca jucator. Un pomanagiu ingamfat

RedDOG  •  8 octombrie 2006, 12:21

e nasol ca ne dorim tot timpul locul 2 si nu incercam mai mult…dar pana la urma astae mentalitatea noastra, a natiei noastre infecte…care mai e si alimentatea de paranoia exagerata a unui pseudo antrenor, care da cu zaru cand antreneaza.de ce nu putem tinti la locul 1? si cu publicul din ghencea…mai mult decat jenant…stelistii sunt niste jegosi…si daca ziceti nu erau numai stelisti la meci, atunci pe dica de ce nu l-a huiduit nimeni? ci doar pe coman, mutu, tamas, chivu…etc?

rEzK  •  8 octombrie 2006, 12:22

Aveam 14 ani .. cand sa jucat barajul cu Slovenia, de am luat bataie in ultimile secvente,tin minte .. ca tata zicea ca mai o sa jucam la CM, cand o sa am eu 18 ani.Am facut 18 ani…nici o calificare, o sa an 20,nici atunci.oare cand om fi si noi iar pe la finale ?

maradinhio  •  8 octombrie 2006, 12:22

ECHIPA ROMANIEI SE POATE CALIFICA DOAR CU MULTA SANSA.CRED CA OLANDA SI BULGARIA SUNT PESTE NOI SI EVOLUEAZA MULT MAI BINE.PITURCA FACE EXPERIMENTE CA NU-SI AU ROSTUL,PUNEREA LUI CHIVU IN LINIA MEDIANA FIIND UN ESEC TOTAL.OVIDIU PETRE OARE DE CE L-A ADUS?PITURCA UN ANTRENOR MEDIOCRU,AVEM MULT MAI MULTI ANTRENORI PESTE EL… .
ROMANIA NU MAI TREBUIE SA JOACE IN BUCURESTI,IAR DUPA INCIDENTELE DE ASEARA CU SUPORTERII DIN BELARUS(CARE SIGUR AU FOST INFLAMATI DE CATRE AI NOSTRII) AR TREBUICA UEFA SA NE SUSPENDE VREO 2-3 ETAPE TERENUL.POATE NE INVATAM SI NOI MINTE.IN ULTIMUL TIMP VAD PE STADIOANE NUMAI HULIGANI,FRUSTRATI DE PROPRIILE ESECURI IN VIATA… VIN TIPA INJURA PENTRU CA SIMT CA TREBUIE SA SE RAZBUNE PE CINEVA DIN CAUZA PROPRIILOR ESECURI.

cristi313  •  8 octombrie 2006, 12:24

Sa joci meci de meci cu Florentin Petre titular este cea mai mare dovada de imbecilitate a unui antrenor. Petre este civilizat, modest, chiar simpatic, dar nu are valoare si nici calitati fizice. Pierde 80-90 % din mingile pe care le primeste. Iar Tamas este un malai-mare care bubuie mingile.

Dumi-BV  •  8 octombrie 2006, 12:25

COMAN: „În prima repriză am fost înjurat tot timpul de aşa zişii suporteri care au stat în spatele porţii şi nu mi se pare normal.”Si asta jucatorului care la 2-1 ne-a salvat in trei situatii in care Lobi ar fi luat tot atatea goluri

rEzK  •  8 octombrie 2006, 12:26

scuzama ca iti zic.. dar inseamna ca nu ai vazut meciu aseara.Te=ai uitat la altul.Petre … el a jucat cel mai bine .. el a fost motoru,dumnule ..cum poti sa zici asa ceva?E dinamovist si daia ? Dica a jucat ? =)) Marin ? …Chivuuu ? .. uitativa in ograda ..pe urma comentati …

Emil-Mircea  •  8 octombrie 2006, 12:29

Eceptand pasa aceea inapoi , cel mai bun a fost Rosu

Comentează