Thereau, covor pentru Rădoi

Se va scrie mult despre reintrarea lui Rădoi. E şi normal. Ca să-l vadă din nou jucînd, miile de stelişti au înfruntat  frigul pe care parcă l-a trimis înainte Dinamo Kiev. Ca un avertisment… Rădoi merita această primire. Dar s-a mai întîmplat ceva, pe Ghencea.

duminică, 12 noiembrie 2006, 10:22

Se va scrie mult despre reintrarea lui Rădoi. E şi normal. Ca să-l vadă din nou jucînd, miile de stelişti au înfruntat  frigul pe care parcă l-a trimis înainte Dinamo Kiev. Ca un avertisment… Rădoi merita această primire. Dar s-a mai întîmplat ceva, pe Ghencea.

Un fapt minor, unul dintre acelea care vine tiptil şi răstoarnă meciul, prejudecăţile, pofta de a mai face mişto de alţii şi de a lăuda calităţile noastre, de la Herodot încoace.

Spre finalul primei reprize, cînd Steaua conducea cu 2-0, dar FC Naţional părea că mai zvîcneşte, o minge a ajuns în careul oaspeţilor. Portarul Stanev i-a reproşat ceva lui Panc. Coechipierul s-a întors şi s-a îmbăţoşat. Stanev l-a luat de gît. Faza curgea deja în altă parte a terenului, însă camerele de luat vederi au oferit o reluare, remarcată şi de comentatorul Emil Grădinescu. Panc a ripostat, Stanev s-a întors să-i tragă una. Noroc că s-a interpus stelistul Thereau, care părea şi el mirat, neştiind prea bine cum a ajuns să medieze între doi fotbalişti de la FC Naţional.

Doar cîteva minute mai tîrziu, Thereau a sărit la un balon aerian şi Panc, venit din spate, l-a lovit cu cotul în spate. Cunoaşteţi genul, te faci că te ajuţi de braţe, dar pui cotul înainte. Uimit, francezul s-a trezit că cel pe care îl ajutase să scape nechelfănit ajunge să i-o tragă rapid. Obiceiul pămîntului. Hmmm. Numai că Thereau a venit şi el cu obiceiul pămîntului său şi a marcat iute încă două goluri, cu o furie şi o relaxare umilitoare, de parcă braţul lui Panc apăsase din greşeală butonul unei păpuşi războinice.

Aşa s-a făcut 4-0 şi a început repriza pe parcursul căreia Rădoi a putut reintra în aplauzele unui stadion care l-a aşteptat luni de zile şi a crezut în el.

Comentarii (344)Adaugă comentariu

Urmasul lui Mihai Viteazul  •  13 noiembrie 2006, 12:05

Ptr. momo

Exista „mitici” si in Ardeal!
Daca au ajuns ei in Spania…cum sa nu ajunga in Ardeal?

Doru11  •  13 noiembrie 2006, 12:11

@Danielle
🙂
apreciez ironia, dar, in cazul de fata, e un pic pe alaturi…
probabil nu ai vaut fazele la care ma refer
In sensul ca Dica a dat o pasa pt Paraschiv pe care nu o pot da multi jucatori din Liga I si chiar din lume.
De asemenea, de la Dica a pornit actiunea golului lui Thereau (cu piciorul, nu cele cu capul, asta voiam sa zic:)..)
Tot el a centrat perfect pt Thereau la golul 4
Ideea era ca Dica are un rol f. important la Steaua, de care se achita cu brio. Si multi nu inteleg asta. Nu toti pot analiza un meci de fotbal, cum toti nu pricep fizica nucleara sau geometria in spatiu. Dar, daca nu te pricepi, nu te baga, stii cum e..
Desigur, Dica mai greseste pase, dar e inevitabil. Oricine mai greseste. Dar el creeaza actiuni. Asta e rolul: Para si Petre recupereaza, trimit mingea catre Dica, si el decide ce e de facut cu ea. El trebuie sa gaseasca pasa pe culoarul ideal, driblingul sau sutul. Desigur, Dica nu exceleaza la viteza. Dar pt. asta nu tre’ sa fie injurat sau sa se zica despre el ca nu face nimic! E ca si cum fanii milanezi l-ar injura pe Gattuso ca nu prea da goluri sau pase de gol!

Doru11  •  13 noiembrie 2006, 12:11

*vazut

Urmasul lui Mihai Viteazul  •  13 noiembrie 2006, 12:16

Ptr. Cosmin

Ai pus punctul pe „i” ce sa caute „ardelenii” in Bucuresti cand nu mai ai loc de: tigani si de caini vagabonzi?
PS. Nu mai raspund la SMS, vorba ardeleanului: Time is money!

Doru11  •  13 noiembrie 2006, 12:16

@cosmin
ai dreptate, de obicei nu injur si nu jignesc pe fata, dar daca te-ai uita sa vezi ce scria individul acela ai fi vazut ca nu ar intelege altfel de argumentari.
Sigur, ar fi trebuit ignorat, dar nu m-am putut abtine. Imi cer scuze fata de cei care s-au simtit lezati indirect. Daca stai sa analizezi definitia din DEX a cuvantului prost, ai vedea ca nu e departe de adevar constatarea mea…

MARIAN  •  13 noiembrie 2006, 12:22

DICA, esti lipsit de personalitate!!!!!!! Parerea mea! Intr-un clasament,al nostru Dica este undeva in frunte( goluri marcate), intr-un alt clasament tot DICA a urcat vertiginos (sufletele suporterilor), e……..imi permit sa va intreb pe voi toti ce suferiti pt steaua, voi ce va bucurati pt steau………..
DE CE NU A ACCEPTAT SA PRIMEASCA BANDEROLA DE CAPITAN, DIN MAINILE LUI RADOI ?! si DE CE NU A FOST DICA DESEMNAT SA EXECUTE LOVITURA DE PEDEAPSA? exista alte prioritati la Steaua (ca de… chiar munceste pt fiecare gol)
Nu vreau sa fiu inteles gresit dar atitudinea asta nu face cinste unui jucator ca Dica……pt mine el este un al doilea Radoi!

cosmin  •  13 noiembrie 2006, 12:24

Doru11
problema este ca intra unii ca URMASUL ciobanului mioritic si arunca cu jigniri in stanga si in dreapta…probabil sa plictisit in barlogul lui a furat 10.000 de la parinti si a dat fuga la casa de cultura sa intre pe singurul calculator din dotare si sa posteze pe gsp jigniri la adresa unui oras intreg..in fine…
iti dau dreptate..cateodata nu te poti abtine 😀

Georgero  •  13 noiembrie 2006, 12:24

@Urmasul lui Mihai Viteazul

Si Mihai Viteazul a fost un „mitic”. Si nu neaparat in sensul ca s-au creat mituri pe seama lui.

Nasuk  •  13 noiembrie 2006, 12:24

S-a vazut mentalitate cu adevarta profesionista adversar sau coechipier Thereau si-a aratat clasa de fotbalist disciplinat si educat in elita fotbalului modern. Chir daca am primit un cot de la cel pe care il ajutase nu a contat pentru el si a inscris 2 golori. nu stiu care fotbalist din campionatul intern ar mai fi facut asha ceva

Georgero  •  13 noiembrie 2006, 12:30

Cat despre Thereau, e un fotbalist excelent. Dar, dupa parerea mea, in articol se ajunge iar la idei preconcepute referitoare la caracterul unui popor, reiesit dintr-un meci de fotbal. Cred ca gsp are o mare problema cu chestia asta.

Ori este o chestiune de marketing, gsp incercand sa profite de sensibilitatea cititorilor la astfel de subiecte, ori redactorii gsp au chiar un fix in a transforma comportamentul unora pe un teren de fotbal in trasaturi dominante ale unei natiuni…
aberant, chiar josnic, as zice

Doru11  •  13 noiembrie 2006, 12:31

@cosmin
asa e

Georgero  •  13 noiembrie 2006, 12:33

Respectand ideea articolului, falsa, dealtfel, ce ar trebui sa zicem de Zidane, ca i-a dat un cap in gura lui Materazzi???

In cazu’asta, Zidane nu a mai fost educat in spiritul Uniunii Europene???

Doru11  •  13 noiembrie 2006, 12:34

@Marian
Problema e ca daca nu il lasa pe Radoi, il injura si mai multa lume. Iti dai seama, nu? S-ar fi scris articole pe seama acestui fapt. De ce sa accepte banderola? Nu e Radoi capitanul, in fapt?
Hai sa ne luam de Dica…

Georgero  •  13 noiembrie 2006, 12:35

Sau poate discutia ar devia intr-o directie si mai gresita. Adica, nu-i asa, ca Zidane e algerian, de fapt, si nu are treaba cu Franta civilizata…
In fotbal exista oameni si oameni, nu mai raportati comportamentul unora la etnia lor…. ESTE GRESIT

Vernes Gyula  •  13 noiembrie 2006, 12:36

apropo de Thereau …nu pot sa nu remarc modul in care toti comentatorii mitici ii pronunta numele : „Tereo” !!!!…..cand ,normal ar trebui pronuntat
„Tero” cu accentu’ pe prima consoana – francofonii lu’ peshte care sunteti

Doru11  •  13 noiembrie 2006, 12:36

@urmasul Marelui ban al CRAIOVEI
Mihai Viteazul asta, mare om, mare caracter, da’ el era oltean, respectiv, ai ghicit, „mitic”. Tu, ca, urmas al lui, nu esti tot „mitic”?

Georgero  •  13 noiembrie 2006, 12:38

@Gyula

accent pe consoana??

cosmin  •  13 noiembrie 2006, 12:39

Vernes Gyula
gata te propun comentaor la pro tv….ighen?

Davy  •  13 noiembrie 2006, 12:42

sper ca thereau sa nu invete niciodata limba romana.

Danielle  •  13 noiembrie 2006, 12:43

Doru11

🙂 Ok ok.Am prins ideea.Dica e jucator.Nimic de zis.Doar ca uneori nu prea vrea sa joace.Vorba lu nea Gigi.Fitze.

Acu ce vreau sa zic.Mi-a placut aia din galerie

SORA ESTI PUSSY? LUPTA IN PRIDE !!!

hhhhhh

cosmin  •  13 noiembrie 2006, 12:47

Danielle
da super tare faza din galerie…numai ca SORA ii este clar superior lui zmarandescu…din toate punctele de vedere…sunt sigur ca zmarandescu tot cadea oana la urma…a fost sa fie asa..pacat pt spectacol….
totusi ar fi inconstienta pt zmarandescu sa mai urce in ring cu sora…

Urmasul lui Mihai Viteazul  •  13 noiembrie 2006, 12:49

„Miticii” din Bucuresti cred ei au inventat fotbalul… daca au jucat cu Real Madrid si ca inernetul exista numai, numai la ei in”Ferentari”!

PS. Nu mai raspund la SMS ptr. ca mi-e mila de voi, ca o sa platiti tarif international!

Doru11  •  13 noiembrie 2006, 12:50

@Gyula
Faza e ca accentu’ ala sugubat de pe „e”-ul din TherEau face ca numele acesta sa nu se pronunte „Tero” ci „Tereo”, dar nu cum zic unii „Tere-o”, e si o sunt parte a unui diftong, cum ar veni. Asa ca lasa-i pe francofonii lu’ peste si verifica gramatica limbii respective, daca tot te bagi in asemenea discutii.

Littbarski  •  13 noiembrie 2006, 12:50

Nu cred ca este un caz titpc rominesc ceace sa intimplat intre Panc si Panev, reamintiti-va doar de Bowyer si Dyer, coechipieri la Newcastle si internationali englezi…

Danielle  •  13 noiembrie 2006, 12:51

Cosmin

Sincer sa fiu ai dreptate tu.Cred ca ar fi cazut Zmarandescu pana la urma.Dar pana una alta,daca e sa respectam adevarul Sora a gresit.Zmara (zic specialistii) ar fi trebuit sa castige.Prin descalificare cica.Dreaq stie.

In alta ordine de idei K1 nu e stilul lu`Zmarandescu.Cum nu e Pride a`lu Sora.E problematic ptr Sora in Pride.E constient daia ezita.

Georgero  •  13 noiembrie 2006, 12:54

@Littbarski

Total de acord. GSP face din tzantzar armasar, pacaleste cititorii. Totusi, sper ca Tolontan a facut-o voit, refuz sa cred ca poate exista atata ignorantza la Tolontan, incat chiar sa creada in ceea ce a scris.

Doru11  •  13 noiembrie 2006, 12:54

@Danielle
Da, Dica e jucator. Uneori pare indolent prin executii. Nu cred ca e. Uneori, antrenorii adversi se prind de tactica pe care am descris-o mai sus, pe undeva, (nici nu e foarte greu sa te prinzi de altfel) si ii fac marcaj strans. Daca marcajul reuseste, Steaua nu mai joaca nimic si toata lumea il injura pe Dica.
Il apar pe Dica pt. ca aseara, de ex., la meci o gramada de asa-zis suporteri stelisti il injurau. De ce? Omul a jucat foarte bine. Am fost alta data la un meci in care Dica a dat 2 goluri si o as de gol. Alti oameni, de aceeasi speta, il injurau si ziceau ca nu joaca nimic. De ce?? De ce mai vin pe stadion si nu stau acasa…poate pt. ca de acolo injuraturile la adresa lui Dica nu se mai aud? STUPID !

Doru11  •  13 noiembrie 2006, 12:55

*pasa de gol, tastatura mea o ia razna…

telian  •  13 noiembrie 2006, 12:59

Thereau un mare caracter dar nu il inteleg pe Oli dece il baga le coman care este o petarda si nu merita nici pe banca stelei sa stea

Georgero  •  13 noiembrie 2006, 13:01

si culmea, Tolontan l-a gasit tocmai pe Thereau, care a fost dat afara de la Orleans, pt. ca isi batea coechipierii…. incredibil acest articol al lui Tolontan

Danielle  •  13 noiembrie 2006, 13:04

Ba fratele meu.Nu inteleg io frustrarea asta.Care e treaba cu miticii?

E atat de greu sa recunoastem ca LA BUCURESTI SE DA ORA EXACTA?

Danielle  •  13 noiembrie 2006, 13:06

Adevarat,de la Timisoara a pornit revolutia.Asa incep toate revoltele.In „suburbii”?Dar la Bucuresti s-a desavarsit. 😛

Doru11  •  13 noiembrie 2006, 13:06

@Georgero
da? da-mi si mie un link sau ceva care sa ateste faptul ca Thereau isi batea coechipierii. Chiar m-ai facut curios 🙂

Georgero  •  13 noiembrie 2006, 13:08

D-le Tolontan, continuati sa scrieti pt cei care nu cunosc… repet, Thereau este cunoscut pt ca isi batea coechipierii…. Greseala dvs. este imensa, dvs. faceti aici referire la caracterul unei anumite natiuni, desi un jurnalist nu are voie sa faca asemenea greseli. Dar chiar si asa, comentariul dvs. este paradoxal. Dvs. alegeti ca exemplu negativ un bulgar si un roman, si alegeti ca personaj pozitiv, tocmai pe Thereau care este cunoscut ca se smardoia cu coechipierii.

Nu am nimic cu Thereau, consider ca este un jucator excelent, iar caracterul sau incepe sa se schimbe. Se pare ca baiatul chiar vrea sa profite de sansa pe care o are. Dar atitudinea dvs. ca redactor, este de un amatorism incredibil

cosmin  •  13 noiembrie 2006, 13:09

Danielle
bine spus

Georgero  •  13 noiembrie 2006, 13:10

.:: Gazeta Sporturilor ::: Fotbal : Rebelul Thereau ::.
Despre Cyril Thereau, atacantul Stelei, s-a scris foarte mult în ultimele zile în presa franceză. Ieri, „Ouest France” a notat cu umor: „E acelaşi care juca …
http://www.gsp.ro/index.php?a=57227&shift=1

Din pacate, articolul a fost scos din arhiva. Oare de ce? Incerc sa-l gasesc in arhiva Ouest France…

Vernes Gyula  •  13 noiembrie 2006, 13:12

@Doru 11

No’ ca nu-i nici un accent sugubat pe „e”-ul din numele lui :

Nu c’as fi io mare frantzuz da’ ma zgarie pe urechi pronuntia din „tereOul ala , zau asa !!!

Doru11  •  13 noiembrie 2006, 13:14

@Gyula
Ma, io am auzit ca in buletinu’ lu’ Cyrill, acel accent exista. de vazut, nu l-am vazut. dar asa umbla vorba prin targ, ca el ar fi.

Urmasul lui Mihai Viteazul  •  13 noiembrie 2006, 13:15

„Revolutia” a inceput bine si sa sfarsit…prost (vina miticilor) „!…la fel ca meciul Stelei la Madrid!… nu mai vorbesc de „cascadorii rasului” din meciul cu „Boro”!

Doru11  •  13 noiembrie 2006, 13:16

@Gyula
era pe cand nu s-a zarit
azi il vedem si nu e.
🙂

Danielle  •  13 noiembrie 2006, 13:22

Din cate am citit eu pe bloguri am realizat ca sa fii ziarist inseamna sa ai nervii tari.Si moral beton.

Indiferent cat talent ai tot esti criticat si injurat.
Indiferent cat de clar te-ai exprima tot se gasesc oameni care nu inteleg.Sau interpreteaza.

Ma gandeam la Maria Andries.Pai cat a fost si este injurata femeia asta nu am pomenit in viata mea.Si continua sa scrie.Uneori am impresia ca nu citeste blogu`.Daca o face totusi inseamna ca are un psihic de invidiat si e mai „barbat” decat multi de pe blogurile astea.

Doru11  •  13 noiembrie 2006, 13:24

@urmasul unui mitic „mitic”
Da, s-a facut tare de ras Steaua in semifinalele Cupei UEFA si in meciurile cu Real si Lyon de acasa, nu??
Vorba aia, fata de performantele lui Poli din Europa, spre exemplu, suntem mici copii, corect?

Doru11  •  13 noiembrie 2006, 13:25

@Danielle
dom’le, iar ai dreptate cu ceea ce spui despre ziaristi. gg

patronu  •  13 noiembrie 2006, 13:33

ROMANIA are nevoie de Radoi, romanii au nevoie de RADOI, iar stelisti il au pe „el capitan” in sange…………………….un adevarat lider care stie sa se faca respectat si nu lasa nimic sa treca poate doar umbra ca mingea nu ai sa vezi sa treaca cu jucator pe langa RADOI…………..rar chiar foarte rar…………..el este seful stelistilor !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ionut  •  13 noiembrie 2006, 13:37

un meci placut…am o mare dilema. poate uni nu sunt deacord dar eu ma intreb de fiecare data cand il vad pe Oprita pe teren: „Ce cauta omu’ ala acolo?” bine, recunosc aseara a avut cateva interventii bune poate si alta data- dar totusi..omu asta nu prea stie fotbal sau hai sa-l luam ca pe carlos- nu are abecedarul…la niste faze super usoare (nu ca eu as reusi) la care un jucator nu ar trebuie sa greseasca- el o face!! d-ul olaroiu- scoateti-l ca strica meciul sau se arata ca avem in echipa si noi oameni care nu stiu fotbal. va multumesc

Doru11  •  13 noiembrie 2006, 13:39

@Gyula
Stiu ca romanii nostri nu prea pun accentul, dar…uite ce zic baietzii de la wikipedia
http://fr.wikipedia.org/wiki/Cyril_Th%C3%A9r%C3%A9au

Urmasul lui Mihai Viteazul  •  13 noiembrie 2006, 13:42

Ardeleanul

„Decat sa fi de rasul Europei…mai bine stai acasa!”…vorba ardeleanului: „decat codas la oras…mai bine fruntas la tara!”
Daca Steaua n-a putut mai mult cu Apulum….decat Vanjul Mare, atunci trebuie sa acceptati ca asta-i „valoarea”ei!

Doru11  •  13 noiembrie 2006, 13:46

@urmas de pui de oltean
decat sa dai dovada ca nu stii sa scrii corect romaneste (sa fii de rasul, nu sa fi de rasul) sau sa dai citate din popor dupa ureche, ca „vorba” respectiva e un pic altfel, mai bine taci. Sau in cazul de fata, nu scrii…

Doru11  •  13 noiembrie 2006, 13:48

@urmasul stramosului
dupa logica ta, rapidul e cea mai buna echipa din tara. stii de ce?

ANTI-JOC  •  13 noiembrie 2006, 13:49

MI-E SI MILA DE STELISTII ASTIA.
SARACII…
SE BUCURA SI EI DUPA O VICTORIE CU NATIONAL.

Comentează