Raţional şi iraţional cu Ion Crăciunescu

După ce a pierdut lupta, împreună cu Gică Popescu, Crăciunescu a tăcut. Poate c-a avut şi alte raţiuni ale izolării, cert este că a dispărut de pe scena publică. De cîteva săptămîni, glasul său se aude din nou în fotbalul românesc. Nu s-a schimbat. E sentenţios, deranjant pentru unii, riscă mult şi sare calul.

vineri, 17 noiembrie 2006, 7:31

După ce a pierdut lupta, împreună cu Gică Popescu, Crăciunescu a tăcut. Poate c-a avut şi alte raţiuni ale izolării, cert este că a dispărut de pe scena publică. De cîteva săptămîni, glasul său se aude din nou în fotbalul românesc. Nu s-a schimbat. E sentenţios, deranjant pentru unii, riscă mult şi sare calul.

Discursul său conţine  multe adevăruri şi o premisă falsă. „Depunctarea echipelor pentru declaraţii ar fi fost benefică fotbalului”, zice el. Cum aşa? Cum poate fi o decizie la masa verde, unică în Europa, benefică unui joc derulat în iarbă? Să trecem dincolo de cazul Steaua! Orice echipă ar fi fost în loc nu merita depunctată doar pentru că pe conducător l-a luat gura pe dinainte.

Se simte în spusele lui Crăciunescu demonstraţia de forţă a fostului mare arbitru. Senzaţia că poţi judeca în locul fotbaliştilor. Că stabileşti tabela de marcaj.

În schimb, el are dreptate atunci cînd vorbeşte despre starea de umilinţă a arbitrajului românesc. Preşedintele arbitrilor deleagă împreună cu şefii cluburilor, concursurile sînt manevrate, şefii îşi favorizează în continuare băieţii, se merge pe mica înţelegere şi nu există nici un orizont. Plus că ecusoane FIFA sînt terfelite de către finanţatori, delegaţi sau jucători, fără ca să sară cineva în apărarea unor oameni care şi-au construit cariere cu dificultate. În spatele fiecărui arbitru cunoscut se află efortul lui şi al celor care l-au crescut, promovat, apreciat. Dacă îi lăsăm în continuare în bătaia mitralierelor cu scuipat, nu vor fi niciodată creditaţi de către FIFA şi UEFA. Aici Crăciunescu are toată justificarea să fie neînduplecat!

Comentarii (101)Adaugă comentariu

alin  •  17 noiembrie 2006, 19:46

De acord cu partea legata de arbitrii. Insa, daca nu Craciunescu (ca fost presedinte la vreo doua cluburi, nu cred ca poate avea credibilitatea impartialitatii, desi el este conviins ca este), cine?

Collina  •  17 noiembrie 2006, 19:48

Bun si atunci ce e de facut? Toti vedem ce se intampla toti ne dam cu parerea si toti criticam . Hai sa luam cazul lui Becali . Trebuie lovit unde il doare mai mult si anume la echipa . E adevarat ca jucatorii nu au nici o vina da atunci ce e de facut? Luate 3 puncte , continua sa faca afirmatii aiurea -inca 3 si tot asa … La un moment dat se va opri pt ca Streaua va pierde locul in CL , apoi in UEFA samd. Si nu cred ca asta ii convine. El e sigur ca nimeni nu ii face nimic ( banii -il doare i n kot). Problema care se pune e ca toate echipele sa fie judecate cu aceeasi unitate de masura – ceea ce mi se pare putin probabil

Albert  •  17 noiembrie 2006, 19:49

„L-a luat gura pe dinainte”..hai sa fim seriosi.Nici jiji nici meme nu-s niste… domni conducatori care au scapari..ei sunt obisnuiti sa scuipe aberatii,,altfel nu stiu sa se exprime.Nu-i mai prezenta ca pe niste mielusei inocenti…de fapt mai bine nu-i mai prezenta deloc in ziarul asta…ia vezi cat de eficenta ar fi masura asta…in mod sigur mult ar fi mai corecta decat depunctarea echipei cu care se identifica;)

andymese  •  17 noiembrie 2006, 19:50

Mda, ai dreptate tolo, dar presupun ca ai observat ca I Craciunescu a inceput sa iasa in prim-plan acum ca a plecat de la Timisoara, si zic yo ca se simte in orice declaratie a lui ca isi vrea postul inapoi, sau macar sa fie bagat din nou in seama dupa esecul numit Poli. Asra e parerea mea. Oricum era doar o observatie, nu sunt impotriva lui, chiar nu m-ar derranja sa se intoarca in fruntea arbitrajului, ca oricum parca incepusera sa se indrepte lucrurile cu el la timona.

stiri sportive direct pe telefonul tau mobil http://www.mfun.ro

huntelaar  •  17 noiembrie 2006, 19:52

nu poti fi corect in tzara hotilor! De aia a si fost decapitat! Ar fi bine ca el sa taca si sa-si duca crucea pina la capat, dar e greu ….

PS Parerea mea este ca multi dintre arbitri romani nu au valoare ….

Georgero  •  17 noiembrie 2006, 20:00

@huntelaar

„Multi dintre arbitrii romani nu au valoare…”

Eu zic ca niciun arbitru roman nu are valoare.

MariusB  •  17 noiembrie 2006, 20:10

Marturisesc ca aveam multe gloante in „mitraliera” pentru Tolo, dar articolul m-a induplecat. Bine scris, obiectiv si la obiect!
Sorry fellows, not this time!

sebastian  •  17 noiembrie 2006, 20:10

craciunescu nu stie sa fie decat arbitru ,altceva nu mai stie sa faca ,acuma fiind somer trebuie sa se bage in seama daca alcineva nu-l baga!

flo  •  17 noiembrie 2006, 20:11

de ce de fiecare data cand un oficial sau jucator de la steaua spune ceva ,cei de la federatie au ca prima reactie declaratii de genul:amenda….;puncte….;si de ce nu spun :vom verifica …;vom deschide o investigatie ,sa vedem poate e adevarat ce zic astia???si daca nu …lupescu,prunea sandu sunt primii care apar pe toate posturile tv. dupa un rezultat bun al steleisi izsi dau cu parerea,poate ar fi mai bine sa se abtina!!!!

vuvrea_b  •  17 noiembrie 2006, 20:11

domnul craciunescu sa nu se mai bata cu pumnul in piept ca el este cel mai corect.in perioada cat a fost la conducerea CCA s-au facut multe abuzuri ,asa ca sa nu mai vorbeasca
daca vreti sa va dau exemple ,imi este f usor ,dar nu vreau sa pun unele persoane in ipostaze nu tocmai placute .asa ca …. ciocu mic nea nelu !

MariusB  •  17 noiembrie 2006, 20:11

@huntelaar: sorry, am sa folosesc un cliche, dar nu vezi padurea din cauza copacilor, frate! Sau, mai degraba, vezi padurea si te impiedici de uscaturi!

MariusB  •  17 noiembrie 2006, 20:12

@Tolo
„Se simte în spusele lui Crăciunescu demonstraţia de forţă a fostului mare arbitru. Senzaţia că poţi judeca în locul fotbaliştilor. Că stabileşti tabela de marcaj.”

Superb punctat!

imho  •  17 noiembrie 2006, 20:18

Buna seara Catalin.

In legatura cu prima problema – cea cu declaratiile necontrolate, gen George Becali si, eventual, MM Stoica, cred ca e destul de greu sa ne formam o opinie obiectiva. Eu unul sunt stelist si asa am fost mereu si sincer nu sunt de acord cu unele afirmatii facute de sus-numitii. Dar la fel de bine nu pot sa ma grabesc sa-i judec si sa-i condamn. Din simplu motiv ca nu cunosc dedesubt-urile acestei afaceri numite fotbal. Si nu cred ca as vrea sa le cunosc – prefer ca fotbalul, pentru mine, sa ramana la stadiul de spectacol. La fel de bine nu cred ca exista cineva, exeptand persoanele implicate direct – gen actionari/finantatori, arbitri, si conducatorii de la federatie/liga, si nu neaparat toti care intra in aceste categorii – care sa fie la curent cu aceste dedesubt-uri. Ceea ce inseamna ca exista posibilitatea ca la baza afirmatiilor care apar in presa sa exista unul sau mai multi samburi de adevar. Acum, de ce nu aduc si dovezile necesare in sprijinul lor, greu de spus. Poate ca nu le au, sau poate ca le au dar trecutul lor nu este tocmai … „curat”. Nu vom sti niciodata probabil. Ceea ce inseamna ca declaratiile vor continua.. dar poate acesta este semnul ca totusi se doreste schimbarea, uitarea trecutului si inceperea unui nou capitol in povestea fotbalului romanesc.

Cat priveste „starea de umilinta a arbitrajului”… si-au facut-o cu mana lor. Nu prea are rost sa le plangem de mila, atat timp cat ei nu o fac. Vorba lui .. sa’si poarte crucea!
Daca vor sprijinul presei si al nostru, al suporterilor, sa dea dovada de integritate mai intai. Sa fie primi care sa reactioneze violent la anumite dovezi de … „prietenie”. Si atunci vom fi cei mai buni prieteni ai lor.

Dar pana atunci… noapte buna..

MariusB  •  17 noiembrie 2006, 20:19

@Tolo

Haideti sa adaugam un PS:

Dupa retragerea din activitate, cand batea la porti inchise, Craciunescu a fost angajat de porumboiu. Cine i-a tras presul de sub picioare, scuza-ti regionalismul, dupa ce craci a ajuns sef? Si de ce oare?

gheorghe  •  17 noiembrie 2006, 20:19

totul este o mare mafie

MariusB  •  17 noiembrie 2006, 20:21

@Tolo
„Cum poate fi o decizie la masa verde, unică în Europa, benefică unui joc derulat în iarbă?”

Tu chiar nu traiesti in aceeasi tara cu Lupescu? Nu vezi ce birocrat a rasarit din iarba in FRF? Cum sa nu stabileasca el ierarhia la masa verde, in loc de iarba verde?

MariusB  •  17 noiembrie 2006, 20:22

In fapt, ce tot atata literatura comparata. Uite la conducatori -politica, FRF, massmedia- si nu poti spune decat: tara de ra..t, rezultate individuale de exceptie!

PS
Tolo, tu raspunzi maine? Speram!

gigi  •  17 noiembrie 2006, 20:27

Domnul Craciunescu s-a exprimat gresit. A vrut sa spuna:
“Aplicarea stricta a regulamentului ar fi fost benefică fotbalului”, si nu
“Depunctarea echipelor pentru declaraţii ar fi fost benefică fotbalului”.

Iar daca nu sunteti de acord cu aplicarea stricta a regulamentului, e foarte grav. Asta e o cauza principala a golaniei din fotbalul romanesc.

Articolul dvs e tendentios si e nu demn de un ziarist la o gazeta cu oarecare pretentii. Domnul Craciunescu nu „stabileste tabela de marcaj”, ci e un om umblat, care stie ca democratia inseamna reguli stricte, care se aplica, si mai putine drepturi.

BB (stelist)

dakota  •  17 noiembrie 2006, 20:28

domnilor,
cu parere de rau dar d-l craciunescu dovedeste ca „ii lipseste CIOLANUL”nemaiavind acces la el acum il plinge pe la colturile diferitelor televiziuni.a uitat d-l craciunescu cind dadea „directive”arbitrilor sa le „bage mingea in poarta”unor echipe.(dinamo,rapid etc).cind l-a dat gigi(si el)cu „cracii in sus”nu a crezut.si bine a facut.acum alta nenorocire.actualul sef al arbitrilor este pe post de ‘aschiuta”iar sforarii(M.SANDU,LUPESCU,PRUNEA,MITICA)fura tot pentru aceleasi echipe.eu propun sa -i delege pa corpodean,serea,balas la toate meciurile lui dinamo,iar dinamo sa joace toate meciurile cu dinamo2,gloria,galati,(echipe infratite si care se prostitueaza de cite ori are nevoie badea,borcea,lupescu,prunea,m.sandu,mitica etc).si asa va cistiga „o echipa”campionatul.
ce ziceti?
dakota

Real Sport Romania  •  17 noiembrie 2006, 20:30

s-o fi exprimat gresit, dar la cite influente se intind in stinga si-n dreapta fotbalului romanesc, cu siguranta ca a deranjat pe unii puternici de la capitala. E clar ca, sa fii corect, drept si calificat, nu-s caracteristici ce se doresc la noi … asa ca ne afundam in ra….t pin la git … si apoi incepem sa improscam ce mai e in jur … tipic romaneste … ne dam singuri cu stingu-n dreptu !

http://real-sport.blogspot.com/

Georgero  •  17 noiembrie 2006, 20:41

hehe… dl Tolontan stie bine despre ce vorbeste.

Craciunescu chiar stabilea scoruri… Petrolul – Rapid in finala Cupei… distribuitor Samsung in Valcea, Copos unic importator… e poveste lunga aici

tavi  •  17 noiembrie 2006, 20:44

Perfect de acord.
Cu respect
Tavi
http://www.solutiiaccesibile.com

BUGA 29  •  17 noiembrie 2006, 20:49

dl Craciunescu zice frumos dar cind a fost seful arbitrilor nu prea a respectat regulile ,nu a fost demis degeaba se stie ca facea jocurile unei firme de impresariat al carei angajat a fost sau mai este. in alta ordine de idei se vede clar ca si dl ziarist are unele interese pt ca daca era o alta echipa in discutie cred ca era cel mai agitat pt a se respecta regulamentele .Daca numai asa putem rezolva unele manifestari ale conducatorilor din fotbal atunci sunt deacord .vedeti cut de fayer-play au fost conducatorii lui steaua si RAPID daca au fost amenintate cu sanctiuni drastice din partea UEFA ,deci se poate ,numai trebuie sa avem conducatori fermi la liga sau frf cea ce nu avem ,pacat

alin  •  17 noiembrie 2006, 20:55

e pauza la Craiova… poate apare Tolo…

zburatoru  •  17 noiembrie 2006, 21:04

referitor la arbitraje,problema la noi e ca fiecare arbitru o face asa cum il taie pe el capul…fie sunt prea duri,fie prea toleranti..eu sunt fan steaua,o recunosc…ati vazut cum a fost arbitrat real-steaua?iacob-a fost lovit de adversar si lipseste jumatate de campionat,nesu la fel,la o intrare care in orice alta lume ar fi dus la eliminare si suspendare pe un numar mare de etape…stelian stancu era sa-si rupa clavicula in acelasi meci,insa thereau, pentru un cot aplicat de la 5-10cm de adversar,intr-o lupta de demarcare,a zburat imediat…l-a vazut vreodata cineva pe viorel moldovan cum protejeaza balonul…ati putea spune ca ma iau de adversarii stelei…spun doar ca nu exista masura,ci doar „parerea” arbitrilor..trecand la craciunescu,el are mare dreptate,arbitrii sunt tratati ca niste carpe,dar si-o cam fac cu mana lor…
seamana cu tiganii lautari care vor sa cante in orchestra dar se iau numai dupa ureche…mi se pare strigator la cer pentru ca toate astea se vad din avion,si cei care ar putea face ceva stau…
craciunescu va cadea intotdeauan victima dictonului romanesc:cine nu se kaka cu mine,se kaka impotriva mea…

sahmat  •  17 noiembrie 2006, 21:17

parerea mea ca tolo scrie sub influenta lui
ioanitoaia… cel il mai laudati pe craciunescu
asta? ca e superman, ca e cel mai tare arbitru…

care sunt interesele gsp la faza cu craciunescu?
ce se ascunde aici? de ce i se creeaza acestui
mascarici imagine tv?

parerea mea e dura… arbitrajul sufera, a suferit
si va suferi. noi insa, trebuie sa veghem si sa
schimbam oamenii… rotatii de cadre, comitete,
personal, totul… altfel, se creaza coruptie, fie ca
e sub sandu or popescu….

idea de baza e ca nu am nimic cu craciunescu, dar
e de domeniul trecutului. in schimb, daca sunt asa transant
fata de el, atunci as vrea si ca toata federatia sa fie
demisionata, oameni noi, figuri noi, mai putina coruptie,
nepotie si hotie… cam easta e mesajul meu pentru tine TOLO

BagherA  •  17 noiembrie 2006, 21:23

Catalin, problema lui Craciunescu este ca pe vremea lui arbitrajul era condus sa „fure” cu staif european, pe scurt, campionatul se decidea (cu finete) de catre el si era in principiu al lui Dinamo. Dar nu aveai ce sa-i reprosezi, gasea el o virgula pe undeva prin regulament. Sa ne amintim victoriile lui Dinamo la Timisoara si Constanta, cu fanta de lumina si faultul la Gurita inaintea golului dinamovist. Si tot cu Corpodean pe mana…
Nu Craciunescu i-a eliminat cam usor pe Camtaru si Vaisovici la un Steaua-Dinamo intre Nea Nicu si Secu ? E si el un om sub vremuri… asta o confirma finala de cupa Rapid-Petrolul.

Avea insa o calitate: stia cum sa-i invete pe cei tineri sa intre in MAFIA arbitrajului european si mondial. Ca si acolo se fura la greu, dar mai cu decenta oarecum… Aici este pierderea noastra.

Gasca de acum serveste pe toata lumea. Insa Craciunescu nu s-ar fi pretat niciodata la promovarea unui arbitru care a fost nevoit sa dea 2 stelisti afara degeaba ca sa-i ajute pe Dinamo sa castige. Asemenea ciobaneala nu inghitea, trebuia ceva mai rafinat, gen Tudor sau Balaj.

ARIANUL  •  17 noiembrie 2006, 21:25

Stau si ma intreb de ce sunt nervos ! Ascult Tudor Gheorge si ma intreb daca baiatul de care se vorbeste e cel care tocmai asi dadea autogol cu niste nordici necunosciti . Sau poate gresesc si e baiatul care a fost gonit dintre fundasi spre mislocul terenului doar pentru a micsora dezastrul care se intampla in jurul lui in careul mic ! Sau poate e finutzu lui RETARD-VODA , poate a si baut dupa el ca prea e indoctrinat .A inceput sirtaki…mai bine ma duc sa dansez decat sa vorbesc despre unul cu mintea odihnita . Spurkatilor mi-e mila de voi , ati ajuns definitie in ce priveste limita de jos a conditiei umane . Mi-e mila de voi !D-zeu sa va ierte ! Aaaa……… nu e vorba de Radoi ? Am citit despre ”IRATIONAL ” si nu stiu de ce m-am gandit la nash-finul cel cu creier de oaie ! Eu nu cred ca pe prosti trebuie sa-i lasi in pace , ci trebuie sa-i strivesti sub calcai , in tarana , acolo unde ai gasesti si unde le place sa stea !

Catalin  •  17 noiembrie 2006, 21:28

Corect comentariul asupra depunctarii echipelor desi Becali sau Borcea nu cred ca ar fi ajuns aici daca nu ar fi fost incurajati de atitudinea ziaristilor (si nu ma refer doar la GSP).
Dar a continua sa-l sustineti pe un mascarici precum Craciunescu va discrediteaza personal, d-le Tolontan. Pana una alta dumnealui are un fecior arbitru (si e taaaare slab) si tin sa va reamintesc ca l-a tinut in brate cat a putut ca sef. Pana una alta, Teodor Craciunescu, si nu Graham Poll, a fost primul arbitru care a continuat meciul cu un jucator care a luat doua cartonase galbene:) Cat despre Serea si celelalte creatii de ale lui nici nu are rost sa mai vorbim.
Si apoi stiti foarte bine ca a fost si este pe statul de plata al tuturor indivizilor care voi sustineti ca fac rau fotbalului romanesc: Netoiu, Becali, Porumboiu, Iancu… Opritiva in a-l prezenta ca pe un Mesia, el este inferior pana si lui actualei conduceri a CCA

tavi  •  17 noiembrie 2006, 21:31

Perfect adevarat.
Cu respect
Tavi
http://www.solutiiaccesibile.com

Adi  •  17 noiembrie 2006, 21:46

Salut.Nu are nicio legatura cu subiectul ceea ce doresc sa relatez:urmaresc pariurile sportive si vad la Bochum-Frankfurt min 5,0-2 ,dubla Streit,jucatorul de origine romana.Domnul asazis Piti nu are ochii???Sau Bundesliga e un campionat derizoriu pt a fi luat in seama.Am tot urmarit evolutia acestui jucator,care are un randament f.bun in majoritatea cazurilor .Dle Tolontan ,poate trageti un semnal in legatura cu acest jucator.Un gol senzational a marcat in urma cu o luna doua in cupa UEFA cu Pelermo.E un jucator de bagat in seama.Multumesc

Adi  •  17 noiembrie 2006, 21:48

Scuze pt greseli

tatalinho  •  17 noiembrie 2006, 21:49

Felicitari Tolo! Un articol de valoare.

Poli for ever  •  17 noiembrie 2006, 21:51

Tolontane, cu articolul ăsta ai inventat apa caldă şi ai descoperit mersul pe jos ! Spune-ne ceva nou, că de aia eşti redactor şef . De ce nu te-ai luat de Crăciunescu când era la Poli sau era şeful arbitrilor ? Dacă eşti tare, scrie despre Sandu, Dragomir, Becali, Copos, sau alte gunoaie care conduc fotbalul românesc.

Xulescu  •  17 noiembrie 2006, 22:06

BagherA, probabil ca-l lasa pe Salomir sa fure ca-n codru pt Steaua

Xulescu  •  17 noiembrie 2006, 22:09

Radoi vorbeshte cam mult in ultima vreme. S-a luat de Dinamo, s-a luat de Lucescu. Doamne fereshte sa n-aiba Lucescu dreptate shi sa fi revenit prea repede. Prea mult talent irosit aiurea la baiatul asta, care merita o alta soarta, dar a nimerit sub Becali.

Poli for ever  •  17 noiembrie 2006, 22:09

Pentru BagherA:
Sunt de acord cu tine. Crăciunescu a fost un mare arbitru, în sensul că ştia cum să te fure fără să-ţi dai seama. Şi Balaj şi Porcodean, la fel. Cât despre Augustus, fiul lui tata, no comment! Singura speranţă e că eu am 20 de ani şi ei au ceva mai mult, şi s-ar putea ca peste vreo 40 de ani să văd şi eu un meci arbitrat de arbitri.

Poli for ever  •  17 noiembrie 2006, 22:13

Tatalinho, ce articol ai citit tu ?

Xulescu  •  17 noiembrie 2006, 22:14

„Copiii ploii” Baghera shi Poli for ever, Craciunescu a ajuns ca performantza in arbitraj unde a ajuns Steaua in 1986. A arbitrat o finala de Cupa Campionilor. Indiferent despre ce jocuri de culise shi furturi bate-ti voi campii, performantza lui Craciunescu ramane, precum a Stelei. Apoi singurale momente dupa 90 cand arbitrajul romanesc a avut ceva credibilitate au fost sub Craciunescu. Asha ca vorbitzi shi voi despre altceva la care va pricepetzi.

Poli for ever  •  17 noiembrie 2006, 22:26

Pentru Xulescu:
Calculatorul tău nu ştie să scrie „ş” şi „ţ” ? Şi la chestia cu „bate-ţi voi câmpii” ai pus din greşeală o liniuţă, pentru că la câte şcoli ai tu nici nu mă gândesc că ai fi putut să o pui intenţionat.
Şi eu am spus că a fost un mare arbitru, aşa că nu văd ce te deranjează. Tot respectul pentru el, la meciuri internaţionale nu ne-a făcut de ruşine, dar în campionatul nostru sunt alte unităţi de măsură, pe care tu nu ai cum să le înţelegi !

Xulescu  •  17 noiembrie 2006, 22:36

Lasa ca le-ntzelegi tu la 20 de ani. Ce pretentzii ai de la arbitrii, cand peste jumatate din jucatorii din Liga Natzionala nu stiu sa faca un stop ca lumea. Ce sa mai vorbim de un dribling. Iar de portari, uita-te cine apara poarta Stelei pana etapa trecuta. Shi un sfat, evita sa te mai iei de gramatica cand nu-ti convine ceva. Nu suntem pe site-ul Academiei Romane.

lupu  •  17 noiembrie 2006, 22:37

Arbitrii romani nu au valoare(Igna, Craciunescu ,Porumboiu au fost exceptii) si gata. Trebuie sa ne impacam cu aceasta idee si sa incercam sa ne facem treaba cu ei asa cum sunt, altii nu avem si nu cred ca e o idee buna sa aducem arbitrii straini sa arbitreze meciurile din campionatul nostru.S-ar putea ca noi ,romanii, sa nu avem talent pentru aceasta meserie .Asa cum elvetienii fac cele mai bune ceasuri, nemtii sunt tari la masini ,japonezii in electronica etc. si cei mai buni arbitrii sunt italienii(care in alte domenii nu exista:gimnastica,handbal) asa si romanii au in singe unele aptitudini si altele le lipsesc. Pentru a progresa si in acest domeniu ,al arbitrajului, trebuie sa facem in primul rind urmatorul lucru:sa terminam cu nepotismele si sa fie promovati numai cei ce merita cu adevarat ,progresiv, de la baza la virful piramidei nu cum s-a facut pina acum cind au promovat „la exceptional”numai baietii fostilor arbitrii. Din cite stiu eu arta arbitrajului nu este ereditara , nu se mostenestede la tata la fiu si aici este de apreciat domnul Porumbuiu care si-a indreptat fiul catre alta directie si nu a dat nastere la diverse discutii ca in cazurile cunoscute ale baietilor altora care au ajuns peste noapte sa conduca meciuri importante din prima divizie fara sa aiba experienta necesara care se capata si pe maidanele din diviziile inferioare unde te mai injura unul , te mai alearga altul dar si caleste.

Xulescu  •  17 noiembrie 2006, 22:41

lupule, cred ca nu prea ai vazut meciuri din campionatul italian, cel mai corupt din Europa „cu pretentzii”. Pana shi marele „Colina” mai facea gresheli. Cine l-a dat jos pe Craciunescu?

ARBITRU ACTIV  •  17 noiembrie 2006, 22:41

Il stiu bine pe Craciunescu.Nu am arbitrat cu el ,dar l-am avut sef la CCA.Stiti cum a fost cat a fost sef?Ca un Gestapovist. COnducea terorizand pe toata lumea si nu accepta nicio opinie-nici contrara ,nici de aceeasi parte cu el!A vrut sa anuleze tot ce s-a intamplat pana la el. L-a inventat pe Tudor, care nu e in niciun caz in spiritul arbitrului modern european . L-a anulat pe Corpodean cand acesta se pregatea sa treaca in first class. A scris la UEFA ca nu e un arbitru credibil.L-a distrus efectiv.De fapt nu a vrut sa esxiste un arbitru care sa fie in masura sa-l depaseasca vreodata!In schimb Tudor e singurul arbitru european care sta de 3-4 ani in asteptarea first class si care probabil ca va fi retrogradat pana la urma(caz unicat) Si asta din cauza ca el a tot fost asezat pe poz 1 fara sa aiba valoare. Noi n-am mai avut arbitraje internationale tocmai pentru ca daca Tudor era nr. 1 al nostru nu mai contam valoric! A facut niste dezastre pe la turnee finale europene de juniori sau pe la meciurile de prin Cupa UEFA!In campionat ,e drept ca n-a vrut decat arbitraje corecte ,dar le-a vrut cu bastonu -n mana.Orice gresala insemna excludere. De aparat nu-i apara decat pe Balaj si pe Tudor. Restrul se stergea pe picioare cu ei. A promovat alti arbitrii pe criterii fizice mai degraba ,pe care apoi i-a sacrificat si pe aceia la prima gresala mai substantiala.Era sclavul lui Giovani ,iar pe Porubmboiu (alt „mare arbitru obiectiv”) ba il ajuta pe fata ,ba il executa in functie de cum curgea relatia lor. Acum e mai multa obiectivitate ,desi sunt favorizati in continuare fiii comisiei.Unii au ceva valoare (Augustus-dar nu grozav!) altii sunt dezastru-Avram ,Teo Craciunescu (bine nu mai e in Comisie ,dar il mai deleaga ca sa nu para discriminat). Oricum ,Craciunescu a fost departe de ceea ce voia sa para:un tip cinstit! In niciun caz-umblau zvonuri despre delegarea internationala a unor tusieri(tusierii ii fixeaza Comisia-de regula de la UEFA vine doar delegarea centralului!)-Savaniu, Nica, Ispas Cojocaru ,contra unor avantaje materiale! Ca arbitru a fost la fel de incorect:l-a dat in judecata de Rothlisberger care stia despre niste foloase necuvenite luate de la nationala Elvetiei ,dar pana la urma si-a retras actiunea tocmai pentru ca elvetianul avea dovezi. Cautati la Curtea Penala Elvetiana sa vedeti ca procesul a fost intrerupt de Craciunescu! Apoi finala Juve-Ajax ,a facut tot posibilul ca sa castige italienii . N-a reusit ,dar se vorbea prin Valcea de cateva zeci de mii de dolari si de o masina inapoiata dupa finala. Cercetati la arhivele RAR Valcea!Despre Rapid-Petrolul nu mai vorbesc…La un turneu final de calificare pentru Mondialulamerican (cand el era al doilea european din ierarhie) n-a asculat de organizatorii americani ai competitiei si a intervenit decisiv (arbitrand insa corect!) calificand Irak-ul in dauna Japoniei -exact invers de cum voiau americanii. Acesta este misterul neparticiparii lui la Worl Cup 94-dar a facut-o mai mult din spiritul de fronda care il caracterizeaza decat din corectiudinenativa.Oricum nici el nici Constantin nu sunt o solutie.De zeci de ani criteriul principal de selctie la nivelurile inferioare au fost spaga si pila. De unde sa se formeze atunci un arbitru si apoi un manager al arbitrajului corect? Din actuala comisie doar Lazarescu e credibil. Dar el e in afara mafiei Dragomir si castiga prea bine ca sa-l intereseze „reform”. Mai asteptam -deocamdata nu sunt solutii !

Xulescu  •  17 noiembrie 2006, 22:49

Domnule Arbitru „frustrat” Activ, poate ca nu e Craciunescu „usha de biserica”, dar a ajuns acolo, in fruntea ierarhiei. Probabil ca are un caracter mai dificil, ca se cam cearta cu toata lumea, dar inca odata, singurele momente cand arbitrajul a avut credibilitate dupa revolutie a fost sub comanda sa. De acord Tudor nu shtie sa arbitreze in spiritul jocului, dar ai vazut „spirit” la Salomir, Corpodean shi Serea, care fac praf cate un meci la 2-3 luni? De unde sa aleaga? Spune-ne shi noua cu ce te-a nedreptatzit Craciunescu cat a condus arbitrajul?

Poli for ever  •  17 noiembrie 2006, 22:58

Pentru Xulescu
Nu suntem pe site-ul Academiei, dar totuşi suntem români.
Şi eu şi tu suntem suporteri, deci nu putem fi obiectivi.
Spune-mi din ce oraş eşti, ca să ştiu cum discutăm în continuare.
Mi-ar face plăcere să te cunosc.

Xulescu  •  17 noiembrie 2006, 23:00

De ce? Daca sunt din Sud, sunt „mitic” shi nu ma pot ridica la valoarea ardeleano-banatzeana? Din Bucureshti

ARBITRU ACTIV  •  17 noiembrie 2006, 23:02

Xulescu
Nu m-a dezavantajat cu nimic1 Dar eu n-am vorbit despre mine, am vorbit despre modul cum a condus Comisia.Salomir e un arbitru fara valoare-e tot fiul Comisiei-chiar daca formal taica-sau s-a retras!A am uitat si de „fratele ” Comiseie-Abrudan -in aceeasi situatie. Despre Corpo si Serea nu mai sunt de acord. Sunt foarte buni ,dar mai gresesc si ei.La Steua-Gloria -Seres s-a pierdut si Becali a trebuit satisfacut cumva .exact asta-i unul dintre capetele de acuzare la adresa lui Craciunescu!

ARBITRU ACTIV  •  17 noiembrie 2006, 23:04

Era vorba evident despre Constantin ,care l-a sacrificat pe Serea ,dupa ce Craciunescu l-a mai distrus odata dupa un meci de Cupa Dinamo-National!

Xulescu  •  17 noiembrie 2006, 23:06

ARBITRU ACTIV, Serea nu a greshit a facut praf 2 meciuri intr-un an shi ceva. Despre Corpo, OK n-a mai facut de mult un meci praf, dar chiar shi la Dinamo-Steaua, nu intzeleg de ce nu i-a dat al doilea cartonash lui Tamash shi a tolerat coatele-n gat dintre Kalanga shi Marin. Parerea mea e ca Salomir are valoare, dar este prea sub influentza Stelei.

Comentează