TOLO.RO
După mintea mea:
miercuri, 22 noiembrie 2006, 5:41
După mintea mea:
1. Punct tare. A fost creditat rapid de rezultate şi asta îl ajută încă în faţa jucătorilor, a lui Becali şi a suporterilor.
2. Punct slab. Dă uneori senzaţia că ramîne inert în timpul jocurilor şi că e depăşit de întimplările din teren. S-a întîmplat la Boro şi s-ar fi întimplat probabil şi ieri cu Dinamo Kiev dacă nu interveneau execuţia lui Dica şi erorile de arbitraj.
3. Punct slab. Comunică civilizat, dar insuficient. Vorbeşte rar despre planurile sale, despre fotbalişti şi suporterii au în faţă un antrenor introvertit. Senzaţia reporterilor gsp prezenţi marţi în Ghencea a fost aceea că, în cazul în care Kievul marca golul al doilea, tribunele ar fi răbufnit în primul rînd împotriva antrenorului. Pe scurt, nu ştie să se facă simpatizat de suflarea stelistă şi răbdarea fanilor e limitată.
4. Punct tare. E genul de antrenor care îşi selecţionează fotbaliştii după un sistem. Slăbiciunile (gen Gigel Coman) sînt puţine şi acceptabile. Steaua e un grup solid, foarte disciplinat şi cuminte, construit din voinţa sistematic aplicată a antrenorului.
5. Punct slab. Are săptămîni în care parcă scapă lucrurile de sub control, devenind ezitant şi aproape copilăros. Simte mereu nevoia să fie susţinut psihic de către conducători.
Acesta este o sinteză rapidă. Sînt convins însă că voi aveţi şi alte unghiuri. Exprimaţi-vă, vă rog, opinia, dacă doriţi. Care sînt punctele tari şi cele slabe ale lui Olăroiu?
tiganii lui JJ • 23 noiembrie 2006, 4:02
punkt slab: numele provine din nume de tigan, olaritul este activitatea preponderenta tiganilor de cort…
puckt forte: e ieftin pentru jj
punkt slab: incepe sa-i puta prostia, cu cit se numara meciurile in uefa si campionat…
punkt forte: sefu lui si presedintele, adica jj si mm sunt 2 idioti carora le ia timp sa priceapa ca faza cu laptopu e de forma…
coco • 23 noiembrie 2006, 7:18
jos palaria pentru suarez!
M.A. • 23 noiembrie 2006, 8:36
– comparatia cu zenga este foarte relevanta. ala, om din/de fotbal adevarat avea sange in veioza, cine nu era in forma nu juca sau era inlocuit repede.
– panarama asta, are o atitudine de milog: ii bata/tine pe unii in teren (banel, oprita, dica) si se roaga sa le iasa ceva; ii schimba doar cand se umple stadionul de spume; de ex: oprita a murit dupa ratare, iar olaroiu a inceput si repriza 2 cu el interen!!!!!!!!
M.A. • 23 noiembrie 2006, 8:42
daca e sa vorbim de puncte slabe, hai sa ne uitam si la secunzii lui.
exceptandu-l pe vasile iordache, ultimul portar adevarat al stelei, pe cine gasim: necula si bolborea (?????????????!!!!!!!!!!!!!!!???!!!!!!)…..
timp in care fosti fotbalisti adevarati ai stelei, fosti mari campioni, nu au loc nici in tribune…….
danni • 23 noiembrie 2006, 8:44
-are reactie intarziata, cand se vede clar ca uni jucatori nu merg si trebuiesc schimbati. Oprita nu cred ca are ce cauta in primul 11, poate sa intre 10-15 min, e inutil., Lovin la fel, poate si Niculita ar trebui sa mai stea pe banca.
-pare un antrenor dur, dar din contra eu cred ca nu prea se impune.
M.A. • 23 noiembrie 2006, 8:49
si nesfarsitele accidentari si recidive ale jucatorilor (vezi cristocea, nesu, radoi) ar trebui sa ridice semne de intrebare asupra felcerilor si macelarilor adusi pe post de medic, preparator fizic etc……….
M.A. • 23 noiembrie 2006, 8:54
in tot sezonul am avut UN SINGUR meci, cu dinamo la kiev.
in rest, jaaaaaaale.
…..iar jiji nu crede ca mai prinde locul 1 :)))))))
in etapa urmatoare il va pierde si pe al 2-lea, bou’ dreq!
toma • 23 noiembrie 2006, 8:56
punct tare: oli e un antrenor care gandeste
punct slab: oli e un antrenor care uneori gandeste prea mult
punct tare: reuseste sa ii convinga pe conducatori sa ii aduca jucatorii pe care ii cere
punct slab: pentru unii jucatori e muma (gigel, ovidiu) pentru altii ciuma (gabriel, singurul brazilian din campionatul romanesc)
punct tare: e un antrenor educat si civilizat
punct slab: nu iese din cuvantul (b)oierului
una peste alta, e greu sa fii iubit de suporteri dupa ce steaua ajunsese sa joace cum juca sub protasov!
vizi • 23 noiembrie 2006, 9:26
De ce nu vedeti ca OLI este cel mai bun antrnor?, JIJI asa il vede.
Din ounctul meu de vedere trebui sa mai ramina cel putin trei ani, si sa distuga stina de oi
Georgero • 23 noiembrie 2006, 9:36
Oli nu este un bun antrenor.
El este poate un fanatic al fotbalului. Dar, in atentia exacerbata pe care o acorda adversarilor si a ceea ce se intampla, in general, in lume, in fotbal, ignora ceea ce este mai important la o echipa. Antrenamentul.
Cred ca are o problema cu antrenamentele. Steaua a pierdut mai toate relatiile de joc si de multe ori pare ca sta la mana jucatorilor. Acestia trebuie sa decida in teren ce trebuie sa faca, fara a avea o viziune a jocului cunoscuta dinainte si insusita prin antrenament…
tony_big_fan • 23 noiembrie 2006, 9:48
Din pacate relatiile de joc se pierd si din cauza rotatiei jucatorilor, aici e un paradox – daca joci tot timpul cu acelasi 11 ai o echipa omogena in care jucatorii se stiu cu „ochii inchisi” insa risti ca jucatorii sa nu tina tot sezonul, daca rotesti 5-6 jucatori avantajul e ca odihnesti pe rand titularii dar relatiile de joc au de suferit. Eu cred ca o rotatie de maxim 2-3 jucatori pe meci ar fi un compromis bun intre cele 2 situatii.
Cristi • 23 noiembrie 2006, 10:07
Da. Nu mi-a placut de Olaroiu inca de la prima investire la Steaua. Are intentii bune, cred ca isi face intr-adevar munca, insa, omul asta nu are deloc curaj, e un elefant care se sperie de un soarece. Isi fixeaza strategia, incepe jocul, nu merge ce si-a planificat, si incepe sa planga ca un copil mic, se pierde, nu reactioneaza deloc. NU cred ca lipsa de forma a Stelei se datoreaza doar jucatorilor. Au trecut multe etape, cred ca se puteau gasii solutii ca Steaua sa arate totusi ceva pe teren. Problema e acum, cine sa il inlocuiasca. Cei care se gandesc la Hagi, cred ca sunt nebuni. Un mare jucator, si atat.
Georgero • 23 noiembrie 2006, 10:14
@Cristi
Nu exista o astfel de problema… De genul „Cine sa-l inlocuiasca”… Sunt multe solutii iar daca gandesti asa, nu schimbi niciodata nimic, traind cu teama ca va f mai rau decat este acum…
eduboeru • 23 noiembrie 2006, 10:17
puncte tari:este dedicat suta la suta meseriei si cunoaste fotbal in TEORIE aproape perfect
Puncte slabe:1.SCHIMBARILE:Niciodata dar niciodata nu a schimbat in prima repriza sau macar la pauza cand a vazut ca un jucator e varza(vezi Oprita cu kiev)asa cum trebuie sa faca un antrenor adevarat,ii este frica sa nu se supere „baietii” pe el ca ii scoate de pe teren asa repede cu toate ca le face mai mult rau(daca il scotea pe Oprita la pauza nu mai avea parte acesta de huiduieli)
2.Se trage mult prea mult de sireturi cu jucatorii(am vazut personal antrenamentele lui),si astora daca le dai un deget te iau cu totul
3.NU ARE PERSONALITATE(in special cu conducerea)
4.Se multumeste cu putin(pentru el primavara europeana e deja marea performanta a vietii)
Concluzia e ca trebuie o schimbare,URGENT!
Mitchell Harley • 23 noiembrie 2006, 10:29
Punct tare:Marian Iancu a zis ca Olaroiu e antrenor de locurile 3-4…Punct slab:acolo va ajunge Steaua cu el in urmatorii 3-4 ani…Ramine de vazut daca Jiji o sa-si lase stina sa atinga acest obiectiv.
Nos` • 23 noiembrie 2006, 10:40
domne mai lasati-ma in pace cu marele antrenor protasov…………bai fratilor voi sau sunteti orbi sau aveti probleme la etaj. ce a facut protasov ca nu mai tin minte foarte bine ??????????? ahhhhhhhhh da a reusit un loc 2 in tur si o ratare de toata frumusetea de a intra in c.l. de ce?????? simplu
un antrenor mare nu schimba postul jucatorilor intrun meci important(nesu mijlocas ?????????? bostina varf retras??????????)
altfel ce a mai facut????? ah da a jucat cu acelasi 11 un tur intreg si a reusit sa rupa in doua cativa jucatori din cauza excesului de efort facut. iar echipa nu era asa de spectaculoasa cum va place voua sa credeti.
de olaroiu ce sa spui: a castigat campionatul, a prins o semi-finala de uefa si o calificare in CL si a reusit sa castige multe meciuri afara in europa lucru care nu era specific stelei.
in momentul actual oricum echipa are nevoie de un psiholog sportiv profesionist si de o vacanta.
puncte tari la oli: foarte bun strateg, gandeste bine jocurile, da credit oamenilor cu talie(in sfarsit am scapat de pitici)
puncte slabe: ezita la schimbari, si ii este frica sa schimbe tactica in ttimpul meciurilor(+ gigel coman si oprita care amandoi sunt niste parasute)
apropo celor care tot dau sfaturi cu nicolita si alti jucatori care nu sunt in forma: steaua nu are rezerva pe postul de mijlocas dreapta(nicolita). nu are rezerva pe postul de varf retras(dica). plus ca nu este un lot suficient de puternic si de egal valoric ca sa faca fata la meciurile care le-au avut(peste 60 anul acesta)
Marius • 23 noiembrie 2006, 10:46
Oli este antrenorul care ne-a facut multe seri minunate stelistilor si romanilor.A reusit multe performante notabile: o semi-finala de Cupa Uefa,un titlu de campion,o spercupa a Romaniei(asta,poate,nu asa se importanta),o calificare dupa 10 ani in Champions League,iar acum o noua performanta prin calificarea in primavara europeana.Nu inteleg ce se vrea mai mult de atat,la lotul pe care il are,Steaua nu e Barca,Chelsea sau nu stiu care alta mare echipa.
Cu alte cuvinte Oli este antrenorul cu cele mai multe reusite de dupa revolutie.Bravo lui ca este un antrenor mare,care din punctul meu de vedere este antrenorul cel potrivit la Steaua,pentru ca este tipul de antrenor cerebral, si dedicat meseriei.
Bravo OLI!suporterii adevarati te vor iubi mereu.
Mujo Tutun • 23 noiembrie 2006, 10:55
Daca din marii jucatori ies arareori mari antrenori, din cei mediocri, cum a fost Olaroiu, nu iese nimic. Toate punctele, slabe si tari ale lui Olaroiu se acumuleaza in ceafa de taur pe care a facut-o de cand e la Steaua; si nu zic nimic de burta. Lasand la o parte rezultatele, nici un stelist rezonabil nu poate fi multumit de jocul echipei; cum lotul, in linii mari, e neschimbat – poate chiar intarit – este evident ca Olaroiu duce de rapa munca predecesorilor; dar D-ne fereste sa vina Hagi! Oameni buni, nici Zenga, nici Protasov nu au fost stelisti. Steaua are nevoie de un Antrenor. A, Lacatus…
Mujo Tutun • 23 noiembrie 2006, 10:56
Suporterii adevarati l-au iubit „mereu” si pe Carlos!
Mujo Tutun • 23 noiembrie 2006, 10:59
Punctele slabe si tari ale lui Oli, mi-a venit ideea citindu-l pe NEA OVI, sunt punct ochit, punct lovit! Ocheste slab si loveste tare: Steaua e in primavara europeana (s-o mai spun? pentru a treia oara!); dar NU-I MERITUL LUI!
ANTI-JOC • 23 noiembrie 2006, 11:02
Oli a ajuns antrenor ca a dat bani la National si conditia a fost sa-l puna pe el antrenor.
Nu stiu daca acest lucru trebuie trecut la puncte slabe sau puncte forte.
ANTI-JOC • 23 noiembrie 2006, 11:04
Oli a plans cand l-a dat afara becali si a bagat ceva cu Dumnezeu sa-l impresioneze pe becali.
Punct slab sau forte?
ANTI-JOC • 23 noiembrie 2006, 11:05
Oli n-are tupeu de antrenor precum avea Piturca
Becali il controleaza f usor.
Asta cu siguranta e un punct forte.
MirceaZ • 23 noiembrie 2006, 11:05
Un punct slab ar fi ca echipele lui nu arata mai nimic in atac, bizuindu-se pa faze fixe si balbaieli…din punctul asta de vedere, se integreaza perfect in Steaua ultimilor ani (poate mai putin a lui Protasov).
Georgero • 23 noiembrie 2006, 11:06
@Marius
De ce se vrea mai mult?
Iti dau un singur exemplu si las la o parte nemultumirile legate dejocul echipei…
pt ca daca aveam un punct la Madrid si o victorie marti, acum nu ne mai multumeam cu Cupa UEFA…
Daniel • 23 noiembrie 2006, 11:09
Are momente cand pare in control si momente cand e pur si simplu depasit de situatie. Exemplul care m-a scarbit a fost chiar meciul cu Middlesborough, cand Steaua, ca niciodata in istorie, a jucat cu 8 fundasi, dupa schimbarile lui Oli: 4 fundasi laterali (!!!) si 4 centrali.
Tin minte ca pe Zenga il acuzasem la un mom dat ca juca cu un singur varf.
Probabil asta e soarta antrenorilor, sa fie huliti. Mie mi se pare ca sunt momente cand e excesiv de fricos si cand bate in retragere prin schimbari. Moment din care Steaua nu mai joaca nimic si golul adversarilor sta sa cada.
Vreau si eu sa vad schimbari tupeiste, cum a facut Lippi cu Italia, de erau in corzi si a fost introdus atacant la mijlocas defensiv, ca raspuns la ac. gen de schimbare a adversarilor.
Dar la noi este eternul mijlocas defensiv in locul atacantului care pune presiune mai mult pe fundasii centrali, pentru ca mingea se joaca prea aproape de ei si atacantul nu mai poate face presing de unul singur.
Punct forte – este foarte muncitor. Si asta se vede. Jucatorii stiu totul despre adversar inainte de un meci. Mai trebuie sa interpreteze bine partiturile lor si iese un meci reusit.
Consistenta vine din exercitiu.
damnsmartblonde • 23 noiembrie 2006, 11:25
SLABE (fata de cele care s-au spus in articol, si cu care sunt de acord): 1. nu stie sa isi motiveze echipa, poate ar trebui sa mai stea de vorba cu Lucescu jr peste gard; 2. este mult prea defensiv si daca pana acum mai mergea, ca aveam aparare buna, acum nici asta nu mai e; 3. nu stie cand si ce schimbari sa faca; 4. nu stie sa foloseasca potentialul jucatorilor, cum e cazul lui Bostina, care acum joaca prost, si sub Protasov manca pamantul..si mai sunt si altii ca el. Trist e ca Jiji il iubeste, nu stiu cat pentru banii pe care ii datoreaza lui Oli mai mereu (asa zice gura lumii) si cat pentru ceea ce face la echipa…..dar cred ca suntem siliti sa il suportam la infinit, pentru cateva meciuri bune care mai scapa, si care mereu sunt impinse in fata in momentele nefaste…genul”jucam prost…dar mai tineti minte meciul nu-stiu-care? mare meci!” Tristete mare….sper insa ca iarna sa aduca macar niste jucatori mai buni, desi nu stiu daca Oli va stii ce sa faca cu ei 🙁
momo • 23 noiembrie 2006, 11:42
Unul din punctele slabe: nu are cultura fotbalistica a lui Zenga sau Protasov. De aceea, nu gaseste intotdeauna solutiile adecvate la problemele ivite. Cele mai clar minusuri: automatismele si inertia din timpul meciurilor cu privire la schimbari.
Automatismele: cand nu gaseste solutii, fie il trece pe Banel de pe dreapta pe stanga sau invers, iar pe jucatorul de pe partea opusa la fel. Cred ca ar trebui solutii mai ingenioase.
In plus, instabilitatea pe posturi (Banel a jucat chiar fundas intr-un meci) confuzioneaza jucatorii.
cristiann • 23 noiembrie 2006, 11:43
Tolontane, ce-ti mai place tie sa ridici mingea la fileu unora! Esti mare jurnalist.
Dar sondajul asta, ca asta se vrea articolul tau, printre suporterii stelisti nu-si are rostul in momenul asta.
Steaua si-a indeplinit obiectivul, si-a pastrat locul 3 intr-o grupa foarte grea.
Cu sansa e adevarat, dar s-a calificat mai departe in cupa uefa.
Olaroiu, e limpede, mai are de invatat, dar un lucru e clar… NU FACE RAU STELEI.
Are niste performante notabile totusi. Deci, in niciun caz nu trebuie lasat sa plece.
pecos • 23 noiembrie 2006, 11:56
olaroiu nu este un antrenor cu personalitate, mental este dominat de patron, relational este dominat de manager…
nu se poate atinge performanta fara personalitate…
cu personalitatea necesara performantei te nasti dar ea trebuie sa fie una constructiva nu distructiva, vezi cazul lui hagi antrenor…
a avea personalitate optima performantei inseamna a detine un sistem de valori si uman, si inuman…
pragmatism, rigoare, implicare, studiu, determinare, insuflare…
ce au in comun marii antrenori: mourinho, alex ferguson, wenger, capello, lippi, poate chiar si lucescu senior…
olaroiu nu poate fi un antrenor de inalta performanta atata timp cat pune prea mult suflet in ceea ce face…
iar becali tocmai asta a apreciat la el…
Bobo • 23 noiembrie 2006, 11:59
oli nu e antrenor,ar fi bine sa ma contrazica dar el a avut rezulatate pt ca a jucat echipa, a avut ambitie si determinare si acum au cam aobosit jucatorii si acum se vede valoarea lui oli.nu stiu de ce ii este frica sa joace cu badea si thereau si dica in spatele lorsi sa nu mai vb de ce schimbari face.sper sa ma contrazica.si gigel coman zic eu ca ar cam trebuii sa plece de la steaua ca nu are ce cauta aici
valea • 23 noiembrie 2006, 12:22
Mi-aş dori să rişte mai mult…să punem mingea la punctul de la mijlocul terenului cu unicul scop de a o băga in poarta adversarului…să inţeleagă că scopul fotbalului este să dai mai multe goluri decât adversarul…să facă echipa să joace frumos…să joace pentru noi,in primul rând…
Nu Oli,nu băieţi,nu vrem victorii urâte cu 1-0(1-1 mai nou),vrem spectacol, vrem adrenalină,vrem să murim şi să inviem de 10…de 20…de 30 de ori intr-un meci!!!
Fotbalul inseamnă spectacol total…”părerea mea”…
ANTONIO • 23 noiembrie 2006, 12:32
tolo dar tu ai ceva cu steaua.olaroiu nu e antrenor de steaua.sezonul trecut a obtinut roadele lui protasov,acum ekipa nu joaca nimic.iar tu ai ceva cu steaua.m ai lasa i frate in pace.
paul • 23 noiembrie 2006, 13:03
olaroiu este depasit de evenimente. Se vede in tot ceea ce face; il foloseste pe ratatul ala de coman (ba fundas, ba mijlocas), pe nicolita la zapacit cu atatea schimbari (incepe meciul mijlocas dreapta- ajunge mijlocas stanga- si-l termina fundas dreapta), pe bostina nu-l mai foloseste pt ca asa ia spus nea’ Gigi (inca un pct slab, n-are personalitate).
Imi aduc aminte un interviu a-l lui Bostina de acum un an, spunea ca in clipa in care gresea si se uita spre banca si-l vedea pa Protasov cat de linistit era ii venea sa intre in pamant de rusine; acum…………….se uita toti spre banca si nu vede nimik.
paul • 23 noiembrie 2006, 13:05
are si un punct tare
stie cum il cheama fara sa se uite in buletin (in caz ca totusi se incurca il scapa memelucul)
paul • 23 noiembrie 2006, 13:05
dar il sustin pentru ca a avut rezultate pana acum chiar daca meritul pentru aceste rezultate nu e decat in mica masura al lui
paul • 23 noiembrie 2006, 13:10
tolontane, dragomir a fost bland cand a spus ca daca te-ar musca un caine cainele ar turba; nu numai atat ar disparea toata rasa(aici as include si cainii aia rosii:D)
luis • 23 noiembrie 2006, 13:15
Intre atatea puncte slabe si tari l-ati scapat pe ala forte. Este un antrenor documentat, are probabil vrafuri de cd-uri, dvd-uri, ziare, manuale de tactica. Nu ezita sa intrebe antrenori mai experimentati – vezi Mircea Lucescu, nu ii cad galoanele daca urmareste cum se antreneaza marile echipei ale Europei. Pe scurt, nu e detinatorul adevarului absolut si e constient de asta. Vi-l inchipuiti pe Piturca urmarind antrenamentele lui Ancelotti?
Cristi Jardan • 23 noiembrie 2006, 13:22
nu stiu daca o sa mai citeasca careva ce zic si io, insa un punct tare al lui Oli ar mai fi faptul ca se invatza pe propriile greseli. Cel putin dupa momente jenibile, gen Middlesborough, cand a stat fara reactie, meciul cu Rapid din acest an mi se pare o stralucita victorie a lui Oli…A mutat incredibil si a riscat…dar a castigat in final…
Ca punct slab, e prea tacticizat si lipsit de fantezie, ca de altfel stilul sau de viata… si ca si jucator era asa…
Nu-i sta sa faca misto-uri…
ady • 23 noiembrie 2006, 13:31
punct slab este acela ca nu poate sa faca un 11 ideal..nu-l inteleg dece nu incepe cu badea si thereau si dica in spate lor…si iar nu-l mai inteleg ce tot insista cu gigel coman atat, se vede clar ca nu are valoare de steaua,iar banel ar fi bun la atletism nu la fotbal …pacat de el ca alerga dar doar atat, in fotbal treb sa mai sti si cu mingea…cam atat oricum BRAVO STEAUA
vladulescu • 23 noiembrie 2006, 14:02
in sf sa gasit cine sa vb si d olariou..marele antrenor..nu lam suprotat si nul voi suporta pt k nu face fatza la nivelu asta si nici stofa d mare antrenor nare…asta e cu asta defilam da sper sa nu n mai inkurce prea mult k si ahsa a faqto destul…..antrenor defensiv????poate da mai bne nu atsa e pb el vrea sa dea dovada d agresivitate dar din pakte nu e in stare sa le zica ce sa faca cu mingea in fatza portzii asta e mai grav….
aleXinho • 23 noiembrie 2006, 14:19
Calitatea principala a lui Oli este faptul ca stie fotbal, dar, spre deosebire de antrenorii straini pe care i-a avut Steaua(in special Protasov) el are presiunea ca este roman si, mai mult decat atat este STELIST (nimeni nu poate spune ca nu iubeste aceasta echipa). De aceea el nu-si permite jocul plin de fantezie al ucraineanului si nici nu se poate baza pe pragmatismul lui Zenga. Daca cei doi au cautat in primul rand sa se remarce ei, ca antrenori, la Steaua, Olaroiu da totul pt echipa, pt rezultatele acesteia, pt indeplinirea obiectivului. Olaroiu pare genul de antrenor pt care scopul scuza mijloacele. Desi,mijloacele nu lipsesc;ele nu sunt insa pe gustul oricarui suporter. Sunt convins ca daca va ramane pe banca Stelei, Oli o sa invete sa joace si pt public. Trebuie sa i se acorde incredere,e un antrenor valoros!
spaga • 23 noiembrie 2006, 14:28
tipic romania!!!!dupa ce a batut pe standard,kiev,si anu trecut cam tot ce a prins pana la episodu boro „cand de vina au fost jucatorii” era cel mai bun dintre totzi…acuma gata ttrebe schimbat si in opinia celor mai multzi cu cine…………..??????????cu Hagi…halal antrenor!!!!bv voua minti luminate!!!
Zoro • 23 noiembrie 2006, 14:32
Am senzatia ca pur si simplu cei mai multi comentatori de pe blog nu pot sa vada un big picture:
1. In 2006, Steaua va juca 60 de meciuri, din care 17 (echivalentul unui tur de campionat) in cupele europene. Nimeni de la Steaua nu a fost pregatit pentru un asemenea parcurs (management, jucatori, antrenor). Vina pentru inexistenta unui plan B (adica un scenariu in care chiar joci 60-65 de meciuri pe an) nu i se poate pune in carca doar lui Oli.
2. Problema principala la Steaua e gestionarea politicii de „turnover”. Oli a mers excelent pana dupa meciul de la Kiev. De acolo – managementul turnoverului de criza (sub presiunea accidentarilor, a lui Gigi, a suporterilor, a rezultatelor) a fost deplorabil. Trebuiau setate si asumate prioritati vs. resurse (MM, Gigi, Oli – si astea trebuiau comunicate transparent suporterilor). Poate ca acceptai de la inceput sa nu fortezi cu Lyon nimic (si jucai cu Ochirosii stanga, sau incercai cu Badea-Thereau in fata), sau cu Real. Incercarea de a castiga toate meciurile in conditii de criza e sinucidere curata. In debutul sezonului actual, Juventus a pierdut meciul de cupa cu Napoli in serie B (singura lor sansa de a juca in cupele europene in 2007), dar nu a trimis titular in teren nici o vedeta obosita sau accidentata usor dupa CM (Del Piero, Camoranesi, Trezeguet etc); in schimb au debutat Bojinov, Paro, Marchionni. Apoi, 7-8 meciuri de campionat Juve a jucat cu acelasi 11, ulterior a inceput progresiv sa introduca rezervele (aprox 2 titulari schimbati). Rezultate: Juve e la 3 puncte de locul 1, in conditiile unui handicap de -10 puncte la inceputul sezonului. Dar – nu va juca in cupele europene in 2007.
3. Dependenta de Banel! de ce e Banel titular meci de meci, chiar si cand joaca deplorabil? Pentru ca – dupa trecerea lui Bostina pe banca de rezerve si accidentarea lui Cristocea – nu avem alt jucator care sa execute fazele fixe (cornere in special). O echipa ca Steaua- care inscrie pana la 30% din goluri folosindu-se de faze fixe a ajuns sa joace cu jucatori iesiti din forma pentru ca nu are solutii la fazele fixe. E greu sa scoti un singur vinovat din chestia asta – tine clar de managementul lotului, dar si de viziune (poate ca trebuie sa pregatesti un plan B, sa incerci sa schimbi schemele, sa incerce sa bata Dica cornere etc).
4. Suntem o echipa care joaca la un nivel prea mare pentru mediocrii (Lovin, Baciu, Oprita), dar prea mic pentru a atrage jucatori mari (gen Juninho, Maniche, Matuzalem etc). Probabil ca vom trai drama asta mult timp, fara un departament de scouting. Mai mult, pozitia asta te obliga sa incerci tot timpul marea cu degetul la transferuri. parafrazandu-l pe Forest Gump, transferurile la STeaua sunt like a box of chocolates: you’ll never know what you gonna get! Poate sa fie Saban, Carlos, Stancu, Badea etc. Nu exista un pattern (altul decat pretul), nu exista garantii. Problema va fi si mai mare cand vei incerca sa vinzi, pentru ca incepi sa pierzi bani cu mediocrii celebrii (cine naiba ar da acum pe Lovin mai mult de 2-300K euro, fie el din Romania sau de aiurea?).
carpisca • 23 noiembrie 2006, 15:02
Cata ai dreptate,un antrenor face schimbarile mai devreme ,oli le face in min.82.si inca ceva;de unde dracu tot ii aduce pe doctorii aia, de-alde nikos,hipolliti si toti hobiti aia nu .stiu .in rest Oli eu antrenor bun iar nesimtitul ala de florin calinescu e cel mai mare latrau din tara si il suge de pula pe Oli de cate ori are ocazia
carpisca • 23 noiembrie 2006, 15:05
ce ziceti de tibi balan de la sportul?bineinteles dupa ce-si revine dupa accidentare.eu zic ca e un jucator de genul lui f. cernat
Guti • 23 noiembrie 2006, 15:07
Punct forte: stie sa aibe jucatorii de partea sa,reuseste sa organizeze o ekipa unita.Asha s`a intamplat si la national si la poli si la steaua
Johnny 63 • 23 noiembrie 2006, 15:30
Din analiza atenta a meciurilor jucate de Oli in perioada sa de revenire la Steaua cred ca se pot trage urmatoarele concluzii.
1. Este un antrenor norocos.(+)
2. Beneficiaza de un lot cimunte si jucatori disciplinati tehnico-tactic.(+)
3. Nu stie sa isi formeze echipa din jurul sau, medici, psihologi, darul de a „vedea” in jucator valoros de perspectiva.(-)
4. In momentele de criza nu are argumente in timpul meciului ramine impasibil si se observa ca nu are „variante” de succes, bagaj tehnico-tactic redus chiar daca se docdumenteaz destul de mult.(-)
5. Nu cred ca face antrenamente individuale cu jucatorii ptr a imbunatati calitatile fiecaruia, asemeni nu sunt convins ca performeaza calitatile fiecarui jucator ci chiar incearca sa obtina mai mult fara ca jucatorul sa poata da, mai exact incerca sa formeze abilitati noi fara a avea fondul si aptitudinile jucatorilor. Lotul Stelei nu este flexibil din punctul de vedere al aptitudinulor.(-)
In acest moment echpa este rupta psihic si fizic trebuie de urgenta analizata situatia in vederea imbunatatirii lotului si echipei manageriale , fiind totusi destul de orgolios ar trebui sa observe lipsurile la Psihoilogia jucatorilor, lipsa tehnicii individuale ptr marea performanta, primenirea lotului, lipsesc jucatorii de creatie capabili sa faca ambele faze, un preparator fizic de calibru gen Florentin Marinescu (in perioada de glorie a stelei 85′-90′ ech[a nu a avut accidentari majore, a cistigat CCE cu un lit de 17 jucatori.
Pregatire individuala pe posturi cu jucatorii (exista caste cu meciurile stelei din acea perioada) sunt cele mai bune exemple acele studii de caz ulterior-lucrat practic.
Si cred ca ar fi promitator de discutat cu Ienei (lotul stelei de atunci fiind unul pestrit ca personalitati) si s-a obtinut cea mai mare performanta din futbolul romanesc.
Mai putin orgoliu si deschidere spre cele pozitive din vechime si cele de astazi.
Mult succes Steaua.
Citeva sugestii
bunicu • 23 noiembrie 2006, 15:39
Haha. Mie nu-mi place Olaroiu. Sunt dinamovist, nu l-as vrea niciodata la Dinamo. Olaroiu e calculat, stie sa vorbeasca (fara sa spuna nimic de obicei), ar fi bun pe post de manager. Nu de antrenor.
Tot scoateti ochii cu ce a facut Olaroiu. Pai hai sa vedem ce a facut. Sezonul trecut a luat campionatul. Haha. Cum? Pai Dinamo, care era in plin scandal, a schimbat gramezi de antrenori, certuri peste certuri, avea sanse pana la penultimu’ meci sa ia campionatul. Dinamo care in retur nu a castigat nici un meci acasa! avea sanse sa ia campionatul daca in ultimele etape castiga. Campionatul nu l-a castigat Olaroiu (Steaua) ci l-a pierdut Dinamo. Pai la cum a jucat Steaua … daca ramanea Andone la Dinamo termina pe primul loc la 10 puncte diferenta. Nu uitati ca Rapidul avea 7 puncte in spate la sfarsitul turului si a pierdut campionatul in ultima etapa pe blatul stelei de la Vaslui (meci dupa care Badea si Panait au venit la Steaua. Panait care nu a jucat nici un meci la Steaua!!!!). Si tot asa, Rapid nu a castigat tot, s-a impiedicat des …
Iar ca Steaua a eliminat Rapidul din eufa … fara sa castige nici un meci!! si jucand mai slab decat rapidul!!!
Ca a ajuns in Champions League? si datorita lui Zenga si Protasov. Ii reprosati lui Protasov ca a furat-o cu Rosenborg? Pai de cata vreme era el la echipa? Pe cine a batut Steaua cu Oli? Zenga a eliminat Valencia!
Concluzia e clara …
ion ion • 23 noiembrie 2006, 15:42
LACATUS