Dică şi Mironică

Să comentezi jocul de fotbal e la fel de uşor precum să ridici colacul closetului cînd faci pipi. Oricine poate, nimeni n-o face. Dacă vă iese, tot respectul! Sînteţi bărbatul model. Vă ţineţi şosetele împerecheate, nu adormiţi după şi mîncaţi disociat. Lor nu le-a ieşit marţi seara. Comentariul partidei Steaua – Dinamo Kiev s-a plasat substandardul ProTV. Vedeţi ce frumos o dăm? În cazul în care era vorba de TVR, am fi renunţat la limbajul de pliant publicitar şi am fi zis că:

miercuri, 22 noiembrie 2006, 11:17

Să comentezi jocul de fotbal e la fel de uşor precum să ridici colacul closetului cînd faci pipi. Oricine poate, nimeni n-o face. Dacă vă iese, tot respectul! Sînteţi bărbatul model. Vă ţineţi şosetele împerecheate, nu adormiţi după şi mîncaţi disociat. Lor nu le-a ieşit marţi seara. Comentariul partidei Steaua – Dinamo Kiev s-a plasat substandardul ProTV. Vedeţi ce frumos o dăm? În cazul în care era vorba de TVR, am fi renunţat la limbajul de pliant publicitar şi am fi zis că:

1. Televiziunea publică îi îndobitoceşte pe români la fel ca în ’89 şi ascunde fazele dubioase din careul echipelor noastre laolaltă cu benzile mineriadelor. În general, achităm abonamentul ca să ni se livreze narcotic populist.

2. Comentatorii, vai de tine, Grădinescule!, s-au facut că nu văd avantajul acordat Stelei de arbitri, ceea ce înseamnă, printr-un raţionament limpede pentru toată lumea, că sînt cumpăraţi de Gigi Becali.

În cazul TVR nu se acordă prezumţia de nevinovăţie, de uluială, de partizanat din reflex. Fiind însă vorba de o televiziune comercială, şi încă de una cu o bună reputaţie a crainicilor, judecăm diferit.

Pe vremea cînd comentau doar muzica astrelor, „Ronaldinhooo, ce simfonie de gol!”, cei din ProTV erau percepuţi ca parte a lumii superioare. „Ferice de stelele care se zăresc doar de la distanţă”, scrie undeva Nicolae Iorga. Fotbalistul de la Gaz Metan, doar nu credeţi că fac pe deşteptul, azi nu primesc înjurături pe blog!

În momentul în care au început să comenteze o echipă românească, Mocanu, Drăghici, Mironică şi Vîjeu au coborît printre noi. Le-am observat poticnelile şi exagerările. Uneori patetismul. Grija de a nu deranja în interviurile de după meci. „Domnule Olăroiu, acum vine o întrebare care s-ar putea…” zicea Mironică la Madrid. Una dintre cele mai ascutiţe inteligenţe din cabină faţă cu realitatea din teren.

Inamovibilii de pe Stamford Bridge au devenit ţintele de pe Ghencea. Au intrat în strunga suspiciunilor: dacă ţipi la golul Stelei eşti stelist, dacă ridici vocea la caruţa marcată de Lyon înseamnă că eşti dinamovist sau rapidist. De fapt, nu sînt! Ramîn nişte oameni normali, mult mai talentaţi ca noi, însă debusolaţi în momentele neobişnuite. Au tăcut aproape un meci întreg în faţa favorurilor făcute Stelei de către brigada cehă. Paranteză! Să sperăm ca nu s-a rupt vraja porţii dinspre tabela de marcaj, acolo unde Piţurcă înscria acum 20 de ani primul gol în semifinala cu Anderlecht! După ce a trecut prin zonă tuşierul poltergeist Zlamal, decis ca Dinamo Kiev să nu marcheze, e posibil ca mîna lui invizibilă să scoată goluri din plasa multă vreme de acum încolo. Încremeniţi cu gura căscată, dinspre comentatori s-a auzit într-un tîrziu ceva despre „cea mai mare eroare de arbitraj în favoarea românilor, din toată istoria”, genul de superlativ ProTV pe care Drăghici l-a rostit cu timbrul său de jurnalist american matur şi fumător şi care a salvat ceea ce în cazul altora ar fi fost de neiertat.

Bine că s-a terminat aşa! De la Dică şi pînă la Mironică, povestea meciului Steaua – Kiev n-a fost despre înţelepciune şi răscumpărare, ci despre cît sîntem de fragili în sentinţele noastre de velociraptori masculi, care fac pipi fără să ridice colacul.

Comentarii (688)Adaugă comentariu

L F C Bucharest  •  22 noiembrie 2006, 12:46

Execrabil comentariu meciului dar ma tem ca m-am obinuit… La finala Milan – LFC mi-au scos peri albi cu „marele” Milan care stergea pe jos cu Liverpool.
Prin comparatie, comentatorii de la ITV Sport spuneau dupa golul lui Gerrard (minutul 52, primul gol LFC) : „atentieee, atentieee, nu se stie niciodata cu Liverpool !” Sa fi fost intuitie sau profesionalism ? Ma tem ca Mironica nu va afla prea curand…

gabi  •  22 noiembrie 2006, 12:47

da poate ca vreau sa ma uit

gabi  •  22 noiembrie 2006, 12:48

asa daca nu itzi place ce zicem inchide gsp ull si nu mai citi ce scriem

ANTI-JOC  •  22 noiembrie 2006, 12:49

CASETA TEHNICA A MECIULUI O GASIM UNDEVA IN GAZETA?
CU AMANUNTE PLICTISITOARE PRECUM SISTEM DE JOC,SUTURI LA POARTA,PE POARTA,FAULTURI ETC.

masty  •  22 noiembrie 2006, 12:49

Nici acesti comentatori sportivi nu au coloana vertebrala. Au zis ei ceva cu jumatate de gura ca nu a fost ofsaid la golul ucrainienilor, dar cam atat. Tineti minte cat taraboi s-a facut in cazul Urs Maier, dar in cazul meciului pierdut de Dinamo Bucuresti in ultima secunda? Pe acesti arbitri din Cehia,sau de unde mai erau,ar trebui sa-i facem cetateni de onoare daca pe Urs Maier si pe altii i-am facut ”persona non grata”. La noi in Ardeal e o vorba mare care spune: cand primesti iti fata vaca, cand trebuie sa dai iti moare vitelul. Cand o sa invete comentatorii din romania si ziaristii sportivi sa nu se mai bucure de un egal chinuit scos acasa sau de o infrangere „la limita” in fata lui Real Madrid? Spuneti fratilor lucrurilor pe nume. Intotdeauna s-a premiat doar castigatorul. De ce ii invatam si pe cei mici ca in viata sa se multumeasca cu putin. Pana nu vom scapa de aceasta mentalitate nu vom progresa. Si vom mai avea nevoie de multi ani de acum incolo sa „ne pregatim de CL”. Pana atunci ar fi bine sa se reintroduca Cupa Balcanica. Dar si acolo trebuie sa avem grija cu Bulgarii.

Laurentiu  •  22 noiembrie 2006, 12:50

Salut Catalin,
Pun si aici ce am postat la „Felicitari inclusiv arbitrului”, acolo s-a pierdut in marea de injuraturi. Eu chiar am o problema si vreau sa ma lamuresc. Poti sa ma ajuti?
Am si o indoiala cu al doilea gol neacordat ucraneinilor. Toata lumea zice a fost gol valabil. Dar… Intr-adevar cel care a marcat golul nu era in off-side. Dar a fost un alt ucrainean in off-side, undeva in mijlocul careului. Si in momentul in care minge a ricosat din zid, arbitrul de tusa a ridicat fanionul(eu asa am vazut la o reluare). Fiindca ucraineanul in off-side influenta faza, chiar daca nu a ajuns mingea la el. Daca inteleg eu bine regulamentul este off-side. Poate cineva sa ma lamureasca?

Claudiu  •  22 noiembrie 2006, 12:51

Lasati comentatorii sa exagereze, oricum voi vedeti imaginile in fata. Eu ma gandesc la baiatul asta de la antena1 Comin Bala sau Baleanu.., nu mai stiu exact, care nu are nici o legatura cu fotbalul. Probabil ca ii mai da Voiculescu acolo 100 de euro de meci ca sa nu mai angajeze un profesionist. Saracutul incurca jucatorii din campionatul romanesc mai ceva decat Alex de la tvr1 comentand formula 1 incurcand pilotii ca pe vacile olandeze.
ProTv-ul are in momentul de fata comentatori buni, insa nu la fel ca cei din TVR. Este o parere personala.
Celelalte televiziuni… pot sa puna si prezentatoarele de la meteo sa comenteze pentru ca nu s-ar simti nici o diferenta.

ANTI-JOC  •  22 noiembrie 2006, 12:52

TE LAMURESC EU
S-A SCHIMBAT REGULAMENTUL
POATE SA STEA SI LANGA PORTAR
DACA NU ATINGE MINGEA NU E OFFSIDE

Johnny63  •  22 noiembrie 2006, 12:53

Dragul meu Catalin, am reusit cu greu sa-ti citesc articolul am o singura remarca, la fel ca acum 2 zile balcanismul din articol se vede de la o posta-adica ar trebui sa fii multumit de modul in care au facut emisiunea cei de la PRO(36 minute de piblicitate chiar 48)-audienta buna = vinzari publicitate mari(incasari).
Chestia cu „aruncatul” la TVR tine de modul in care voi TOTI va bateti joc de cititori si telespectatori. Am totusi speranta ca poate se va stringe si latul la un moment dat in mass-media romaneasca.
Mai grav este ca segmentul pe care dvstra il manipulati nu da semne de insanatosire-aici „vina” formatorilor de opinie….
Chiar ca sunt masca la nivelul postarilor de aici si nu numai.
Fara fond, acuze aiurea, xenofobie, nationalism ieftin de cartier marginas si in speciual privitul critic in ograda vecinului, pregatire zero…se vede educatia si mentalitatea, totul in oglinda societatii romanesti grotesti.
Altfel , fiind o persona caruia ai pasa , voi continua sa postez, macar stiu ca acest lucru este singurul cistig de dupa lovitura de stat din dec89’…Chestie de atitudine. Salutari d-lui Ioanitoaia

Andreea  •  22 noiembrie 2006, 12:54

anti-joc am si eu o rugaminte…nu mai scrie cu majuscule…parca ai tipa la noi…..pe net nu prea se folosesc majusculele. merci pt intelegere.

fantasyWorld  •  22 noiembrie 2006, 12:54

anti-joc, tu trebuie sa semnezi anti-inteligenta ….ca nu pricepi fenomenul inteleg, nu inteleg de ce te bagi in vorba.

shunsuke  •  22 noiembrie 2006, 12:54

gol senzational celtic-man utd!!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=uCDG2JTOCog

stelistu*^din 23^forzza steaua  •  22 noiembrie 2006, 12:56

tolontane n`a zis bine Mitica acolo >> rectifica : „daca un caine il musca pe Tolontan , scapati de un …. CAINE !!!!!!! ” ForZZa SteauA !!!!!!!!!

cineva  •  22 noiembrie 2006, 12:58

ce tot il laudau atata pe florin cernat?da-l in gatu mamii lui

Alois  •  22 noiembrie 2006, 12:58

IDIOTULE ….

L F C Bucharest  •  22 noiembrie 2006, 12:59

GO CELTIC, OUR BLOOD BROTHERS !

The Mancs are crying,
The Mancs are crying,
And we’re having,
The laugh of our time :))

Sevilla1986  •  22 noiembrie 2006, 12:59

domnu Tolontat e stelist stiu eu sigur.va rog domnu Tolontan sa vorbiti si cu domnu Vochin si sa faceti un articol mare pe pagina prima si sa scapam de olaroiu ca nu mai putem n-ea mancat inima din noi.va rog sa vorbiti si cu Hagi ca sa vina el la Steaua ca e bine ca Gigi e finu lui.

RAzvan  •  22 noiembrie 2006, 12:59

BRAVO MA CRITICATI VOI ARBITRAJUL,JOCUL PE OLI SI CE O MAI FI! AVETI DREPTATE. EU INSA SUNT UNUL DIN CEI CARE PREFER O ASTFEL DE „VICTORIE”(DESI A FST DOAR UN EGAL) IN LOCUL UNUI EPISOD DE GENUL COPENHAGA,BORO, CAND PIERDEM IN MIN 90.

gabi  •  22 noiembrie 2006, 13:00

nush de ce il vrea lumea pe hagi pe cat de mare jucator a fost pe atat de slab e ca antrenor

corneliu popa  •  22 noiembrie 2006, 13:01

Cu ocazia calificarii Stelei si comentariu echidistant ne-ai aratat cat de bun si obiectiv poti sa fii!! Asta pana la meciurile lui dinamo si rapid!!! ca acolo o sa ne aduci aminte ca intr-un meci cu o echipa franceza, dinamo, a dat un gol al calificarii, dar dupa fluierul arbitrului spaniol!! Toata presa romaneasca, NU si Nu, a fost in tampul „reglementar” In rest toate comentariile din Europa au spus ca s-a marcat dupa fluierul arbitrului!!!! Dar nu ne sta bine, noua, romanilor, care dupa ce suntem fuduli mai suntem si…
Intebati-l pe dl Corpodean daca arbitri cehi nu sunt acoperiti de regulament?? Sau poate au arbitrat, vorba d-lui Porumboiu, smechereste? Va vand un pont!!! Becali, oieru, a aranjat cu prsedintele lui Real Madrid!! casa vorbeasca cu arbitrii cehii!!! E buna, nu?

marius  •  22 noiembrie 2006, 13:02

care ajutor de la arbitrii? cand nu au sanctionat doua henturi la kiev sau cand nu au oferit lovitura libera din prima repriza din preajma careului de 16m pt steaua? faultul in atac a fost clar la cel de-al doilea gol al kievului. cat despre offside-ul la cel de-al treiea, am vazut in ultimii ani goluri anulate stelei din faze identice. nu tin minte sa fi sarit vreun gazeta sportiv la gatul arbitrului pt ca ar fi dezavantajat steaua. ba tin mintre cum incercau sa justifice deciziile acestuia(ca pe corpodean la meciul dinamo-steaua). pana si calinescu, care nu e fan steaua a recunoscut ca, in conformitate cu ultimele reglementari arbitrul avea acoperire pt. decizia luata. in rest, s-auzim de bine.
p.s. nu stiu sa fi scris d-le tolontat ca dinamo a fost ajutata in meciul cu turcii cand niculescu a primit un penalty nejustificat.va invit sa revedeti faza. a fost ajutata mai mult steaua ieri decat dinamo pe stefan cel mare acum 3 saptamani?ei vedeti, de-aia credibilitatea presei e cum e, ca scriem doar sa ne revarsam umorile. cat despre deontologie…si tocmai ii criticati pe comentatorii tv

Ice Soldier  •  22 noiembrie 2006, 13:03

Johnny…nu ti-ai gasit pe cine sa saluti la final. Ioanitoaia face parte din cei ce nu au respect fata de nimeni. Pana la urma el conduce ziarul, nu? E la fel de vinovat de ce se intampla in mass media ca si restul.
In rest sunt de acord cu tine, dar din pacate suntem romani; asa suntem noi, mai vulcanici, mai rai…
Nu ne vom schimba ever…:(

avem-avem  •  22 noiembrie 2006, 13:04

@Andreea tata si cum cariciu meu mai vad meciul daca tu spui sa nu ma mai uit la televizor daca nu-mi place comentariul?? 🙂

pafnutie  •  22 noiembrie 2006, 13:05

@corneliu popa: ce legatura are articolul lui tolontan cu dinamo bucuresti? nu poti sa fii suporterul unei echipe fara sa urasti alta echipa?

VanDamME  •  22 noiembrie 2006, 13:05

Comentatorii PRO TV sunt cei mai buni din Romania excluzand bineintzeles TVR1, cand am spus cei mai buni m-am referit la televiziunile private, Tolontane tata, ai vazut vreun meci pe Antena 1 sau pe National TV? Sa vezi acolo comentarii, de te ia somnu’ la meci!…Sincer aseara am fost pe stadion nu am auzit comentariul, dar oricum, PRO TV-ul are cei mai buni comentatori, dak nu va plac comentatorii PRO TV de ce nu a cumparat Antena 1 drepturile Champions League, sa comenteze Cosmin Baleanu?…Pe Antena 1 ma uit la meci la ora 20:15 si ma ia somnu` k sa nu mai zic de National TV kre te ia somnu in ziua mare cand auzi comentariul… pe cand pe PRO TV la 21:45 chiar dak vrei sa dormi nu potzi…

JOHN  •  22 noiembrie 2006, 13:05

FRATILOR…DAR DE COMENTARIILE CELOR DE LA ANTENA 1 SAU A CELOR DE LA NATIONAL TV NU LE VEDETI? PE AIA I-A PEDEPSIT MAMA NATURA…IN 90 DE MINUTE DE JOC NU AUZI NIMIC FAVORABIL STELEI…SI LA 3-0 ACELASI LUCRU…

gigimarga  •  22 noiembrie 2006, 13:05

Bai fratilor, Cta are dreptate;atat de pupincuristi sunt aia d la protv incat nu mai stii unde se termina capu’ lor si unde in cepe curu’ lu oieru’.Niste looseri care promoveaza numai rahaturi pe posturile lor de tv:becali,wrestling. local kombat etc.formatori de opinie…pieces of shit

gigimarga  •  22 noiembrie 2006, 13:07

voiam sa scriu cata,din greseala am scris cta. scz

Ice Soldier  •  22 noiembrie 2006, 13:08

Corneliu…esti handicapat! Du-te cu Becali la un ospiciu si sa ramaneti acolo!

ALECSS  •  22 noiembrie 2006, 13:10

Tolo,ti-am scris si pe blog-ul de la articolul precedent,dar revin,si mai intreb odata:chiar nu zice nimeni nimic de faptul ca inaintea golului lui dica,a fost un fault evident la mijlocul terenului prin care stancu a recuperat,a pasat la banel,banel la dica si gol????

Ice Soldier  •  22 noiembrie 2006, 13:10

gigimarga….e foarte trendy sa vb jumate in engleza si jumate in romana, nu? 🙂

Claudiu  •  22 noiembrie 2006, 13:13

Vad ca toata lumea comenteaza arbitrajul. Calmati-va Steaua a fost ajutata dar asta nu inseamna ca nu merita sa se califice. Poate o sa scoata un egal la Lyon si o sa inchida gura tuturor. Hai Steaua!

tony_big_fan  •  22 noiembrie 2006, 13:13

Catalin mi se pare ciudat articolul tau – mi se pare normal ca atunci cand joaca o echipa romaneasca in Europa comentatorii sa tina cu acea echipa chiar daca aseara sau la Madrid au gresit mult. Comentatorii de la PRO TV si-au demonstrat valoarea in atatia ani de cand PRO TV transmite meciuri din CH. League, iar numai faptul ca faceti parte din alt trust de presa nu va da voie sa scrieti asemenea articole care alimenteaza ura dintre suporteri.

orre  •  22 noiembrie 2006, 13:14

cum se explica ca berbecali nu are functie oficiala la steaua, injura , denigreaza, jigneste, acuza fara dovezi, pe toata lumea, si liga lui mitica nu-l sanctioneaza. Dar daca tot nu are nici o legatura oficiala cu steaua de ce apare la stirile sportive in ziarele de sport si tv cand se duce pe la biserici sau in ferentari si numai stiu eu unde????????????? Fratilor gazetari, lasati berbecali sa apara in alte parti , nu la stiri sportive.

andrei  •  22 noiembrie 2006, 13:15

din pacate, nu avem niste comentatori sportivi mai acatarii dar nici ziaristi sportivi nu avem.
cat despre majoritatea suporterilor ce sa mai vorbim…..
daca nu ar exista un admin, cred ca ar fi plin pe aici de tot felu’ de organe sexuale.
si asa, unii par a gandi cu respectivele…..

rossi  •  22 noiembrie 2006, 13:16

Cea mai tare a fost comparatia lui Dica cu Maradona. Asta le-a intrecut pe toate. A prins si Dica un sut tot meciul si a avut norocul ca mingea sa fie deviata de fundasul advers si gata… il facem Maradona.
Mare-i gradina…!

Sevilla1986  •  22 noiembrie 2006, 13:17

Domnu Tolotan va rog eu sa nu mai fie Olaroiu antrenor.dumnavoastra ave-ti putere si pute-ti sa vorbiti si cu Gigi sa il pune pe nasul sau Gica hagi.va rog si pe frati mei stelisti sa cerem cu toti sa plece olaroiu si sa vina ahgi.

Claudiu  •  22 noiembrie 2006, 13:17

Dar la voi ce cauta Netoiu? Are vreo functie?

orre  •  22 noiembrie 2006, 13:18

cum adica performanta de a se califica in uefa??????????

pai , pana acum , vb de Rapid si Dinamo ca joaca intr-o cupa inferioara si ei, oitele s-ar injosi daca ar evolua in UEFA. La fel si cu Cupa Romaniei.

In ritmul asta o sa fie o performanta si se vor bucura, aparand in toata mass media ca prind Intertoto.

orre  •  22 noiembrie 2006, 13:19

Claudiu

care la noi?

pasnick  •  22 noiembrie 2006, 13:20

ceva adevar are si omu’ nostru tolo in spusele lui. imi aduc aminte ca singurul meci la care am inchis sonorul la tv a fost cu rapid si cosmin baleanu in rolurile principale. si asta in nici un caz pentru ca sunt stelist! pot sa recunosc, de exemplu, ca steaua nu mai joaca nimic de catava vreme, probabil baietii sunt multumiti de ce au acumulat…sau ca rapid si dinamo joaca mai spectaculos decat steaua… o,tempora!

M.A.  •  22 noiembrie 2006, 13:20

tolontane,
– daca deschizi si celalalt ochi o sa vezi ca la golul lui dica pasa a venit de la nicolita, care o primise de la stancu (parca), care i-o luase cu japca (f.a.u.l.t.) lu tovarasul in alb……….
– ca ne bucuram e o treaba, ca ar trebui sa vedem daca avem cu ce e alta…
forza steaua!

Hogea  •  22 noiembrie 2006, 13:20

deocamdata Rapidul trebuie sa taca…are si acum pe gat urma unde a fost calcat de Steaua in sferturi…iar lui Dinamo…ii vine randul….

corneliu popa  •  22 noiembrie 2006, 13:20

d-lui pafnutie,

Eu nu m-am legat de Dinamo ci de comentariul d-lui Tolontan despre acea faza!! Daca v-am suparat, retractez tot ce am scris!! Suzati-ma!!

tony_big_fan  •  22 noiembrie 2006, 13:23

@orre – e o performanta chiar si sa te califici in UEFA venind din grupele CH. League deci comparand cu sezonul trecut STEAUA a realizat o mai mare performanta pt. ca una e sa te califici in primavara in Cupa UEFA dupa grupele din Cupa UEFA si alta e sa te califici dupa grupele CH. League.Iti spun numai ce echipe sunt momentan pe locul 3 in grupe si s-ar putea sa mearga in Cupa UEFA: Barcelona, Benfica, Sporting …..

andrei  •  22 noiembrie 2006, 13:23

@dl. tolontan
va aduceti aminte de zicerea aia cu paiu’ si barna? intrand pe site-ul gsp, dati-mi voie sa va spun, ca te impiedici la tot pasul de astfel de barne.
exemple: În mintea lui Flo, Gigi şi fanii au făcut mişto de Carlos, Vezi cel mai pătimaş suporter al Stelei prezent aseară în Ghencea / DACIA STEAUA, DiviziA SEXY , În jurul orei 17:00, Olăroiu este sunat de Gigi Becali. „Te-am sunat să-ţi urez baftă. În plus, vreau să te întreb: va juca Mirel?”, i-a zis patronul etc etc etc etc

Cătălin Tolontan  •  22 noiembrie 2006, 13:23

Laurentiu: Nu este ofsaid pt ca jucatorul ucrainean despre care vorbesti nu influenteaza faza. El se afla departe de directia balonului. Multumesc pt mesaj

Cătălin Tolontan  •  22 noiembrie 2006, 13:25

ALECSS: a fost fault, insa o faza la mijlocul terenului nu poate fi considerata decisiva!

orre  •  22 noiembrie 2006, 13:25

tony_big_fan

nu vad nici o diferenta, pana la urma , daca vorbim de rezultat, cum va place voua, acest rezultat este acelasi in ambele situatii

M.A.  •  22 noiembrie 2006, 13:26

revin cu precizarea ca pasa lui nicolita a fost de fapt o centrare norocos ratata….
cine stie fotbal vede (si) asta foarte bine

Comentează