Să comentezi jocul de fotbal e la fel de uşor precum să ridici colacul closetului cînd faci pipi. Oricine poate, nimeni n-o face. Dacă vă iese, tot respectul! Sînteţi bărbatul model. Vă ţineţi şosetele împerecheate, nu adormiţi după şi mîncaţi disociat. Lor nu le-a ieşit marţi seara. Comentariul partidei Steaua – Dinamo Kiev s-a plasat substandardul ProTV. Vedeţi ce frumos o dăm? În cazul în care era vorba de TVR, am fi renunţat la limbajul de pliant publicitar şi am fi zis că:
miercuri, 22 noiembrie 2006, 11:17
Să comentezi jocul de fotbal e la fel de uşor precum să ridici colacul closetului cînd faci pipi. Oricine poate, nimeni n-o face. Dacă vă iese, tot respectul! Sînteţi bărbatul model. Vă ţineţi şosetele împerecheate, nu adormiţi după şi mîncaţi disociat. Lor nu le-a ieşit marţi seara. Comentariul partidei Steaua – Dinamo Kiev s-a plasat substandardul ProTV. Vedeţi ce frumos o dăm? În cazul în care era vorba de TVR, am fi renunţat la limbajul de pliant publicitar şi am fi zis că:
1. Televiziunea publică îi îndobitoceşte pe români la fel ca în ’89 şi ascunde fazele dubioase din careul echipelor noastre laolaltă cu benzile mineriadelor. În general, achităm abonamentul ca să ni se livreze narcotic populist.
2. Comentatorii, vai de tine, Grădinescule!, s-au facut că nu văd avantajul acordat Stelei de arbitri, ceea ce înseamnă, printr-un raţionament limpede pentru toată lumea, că sînt cumpăraţi de Gigi Becali.
În cazul TVR nu se acordă prezumţia de nevinovăţie, de uluială, de partizanat din reflex. Fiind însă vorba de o televiziune comercială, şi încă de una cu o bună reputaţie a crainicilor, judecăm diferit.
Pe vremea cînd comentau doar muzica astrelor, „Ronaldinhooo, ce simfonie de gol!”, cei din ProTV erau percepuţi ca parte a lumii superioare. „Ferice de stelele care se zăresc doar de la distanţă”, scrie undeva Nicolae Iorga. Fotbalistul de la Gaz Metan, doar nu credeţi că fac pe deşteptul, azi nu primesc înjurături pe blog!
În momentul în care au început să comenteze o echipă românească, Mocanu, Drăghici, Mironică şi Vîjeu au coborît printre noi. Le-am observat poticnelile şi exagerările. Uneori patetismul. Grija de a nu deranja în interviurile de după meci. „Domnule Olăroiu, acum vine o întrebare care s-ar putea…” zicea Mironică la Madrid. Una dintre cele mai ascutiţe inteligenţe din cabină faţă cu realitatea din teren.
Inamovibilii de pe Stamford Bridge au devenit ţintele de pe Ghencea. Au intrat în strunga suspiciunilor: dacă ţipi la golul Stelei eşti stelist, dacă ridici vocea la caruţa marcată de Lyon înseamnă că eşti dinamovist sau rapidist. De fapt, nu sînt! Ramîn nişte oameni normali, mult mai talentaţi ca noi, însă debusolaţi în momentele neobişnuite. Au tăcut aproape un meci întreg în faţa favorurilor făcute Stelei de către brigada cehă. Paranteză! Să sperăm ca nu s-a rupt vraja porţii dinspre tabela de marcaj, acolo unde Piţurcă înscria acum 20 de ani primul gol în semifinala cu Anderlecht! După ce a trecut prin zonă tuşierul poltergeist Zlamal, decis ca Dinamo Kiev să nu marcheze, e posibil ca mîna lui invizibilă să scoată goluri din plasa multă vreme de acum încolo. Încremeniţi cu gura căscată, dinspre comentatori s-a auzit într-un tîrziu ceva despre „cea mai mare eroare de arbitraj în favoarea românilor, din toată istoria”, genul de superlativ ProTV pe care Drăghici l-a rostit cu timbrul său de jurnalist american matur şi fumător şi care a salvat ceea ce în cazul altora ar fi fost de neiertat.
Bine că s-a terminat aşa! De la Dică şi pînă la Mironică, povestea meciului Steaua – Kiev n-a fost despre înţelepciune şi răscumpărare, ci despre cît sîntem de fragili în sentinţele noastre de velociraptori masculi, care fac pipi fără să ridice colacul.
liviu • 22 noiembrie 2006, 13:26
PENIBIL, PENIBIL, PENIBIL!!! De cand asteptai asa ceva domnule Tolontan? Macar oamenii aia comenteaza live si mai au o scuza pe cand tu mai poti da un cancel sau un delete (ca nu dai, e alta treaba). Nu-mi aduc aminte sa fi scris macar un rand despre ideea d-lui Ioanitoaie de a comenta Steaua-rapid. Despre comentariu ce sa mai vorbim. Daca le e frica de cineva, atunci de de-astia ca tine le e frica. Dar cea mai mare greseala a lor e ca va citesc editorialele si parerile handicapate despre Mourinho, Becali, etc si li se pare ca nu pot spune altceva fara sa sariti pe ei. RUSIN. RUSINE. RUSINE. Diversiuni gen substandardul (scris legat) ProTV nu tin domle, nu tin!!!!
Laurentiu • 22 noiembrie 2006, 13:27
@anti-joc
Stii de cand s-a schimbat regulamentul? Ca de curand am vazut un gol anulat pe motiv ca jucatorul in off-side influenta jocul
radu • 22 noiembrie 2006, 13:28
baaaah M.A. ce te fute pe tine grija ca aia a fost o centrare ratata sau nu. bah zici ca eshti tampit mah….jur….conteaza mah!?!?!!? adik la nivel mai inalt se cashtiga asha….cu erori de arbitraj, sau draq shtie din ce alte cauze shi pe voi acu va freaca mintea sa analizatzi meciu….specialishtii p***
alex • 22 noiembrie 2006, 13:28
Poate ne faceti un bine noua, cei care citim zilnic gazeta pe internet, dar care sunteti “condamnati” sa avem boxe la calculator si sa auzim de cate ori deschidem un articol urletul reclamei bergenbier de pe prima pagina. Multumesc anticipat!
ANTI-JOC • 22 noiembrie 2006, 13:29
DA-MI EXEMPLU TE ROG
Hogea • 22 noiembrie 2006, 13:29
…pai nu influenteaza faza…insa in momentul in care se executa lovitura libera (inainte de a fi deviata de zid)…el este in off-side si este agata de a continua faza (are intentia de a juca balonul in cazul in care ar ajunge la el)….in situatia asta ce se mai intampla???
marc • 22 noiembrie 2006, 13:30
De cind sint si am peste 50 de ani,nu am auzit un comentariu asa exaltant.Steaua nu juca nimic si ei parca inebunisera.Tot respectul pentru ucrainieni,ne-au dat o lectie in privinta comportamentului.La un asa arbitraj la noi cred ca era revolutie.
radu • 22 noiembrie 2006, 13:31
bah…ai 50 de ani degeaba mah! du-te dreaq shi stai in ucraina! shi pupa-i pe aia in cur mah! in loc sa te bucuri alaturi de ai tai aici in ROMANIA MAH BOULE!
fantasyWorld • 22 noiembrie 2006, 13:31
Corect M.A, da’ golul lui Cernat ce-a fost ? tot o centrare norocos ratata …
ALECSS • 22 noiembrie 2006, 13:31
subscriu la @alex
guru • 22 noiembrie 2006, 13:33
nu va mai legati de mironica,e cel mai bun comentator de fotbal din romania.legat de arbitraj,a fost o singura eroare la golul doi,la cat sunteti de subiectiv d-le tolontan ati uitat de hentul clar din marginea careului la inceputul meciului.nu mai criticati atat jocul stelei de aseara, nu uitati ca steaua a avut 4 ocazii mari in prima repriza(nicolita,dica,thereau la 0-0 si oprita singur cu portarul la 0-1), iar dinamo a inscris la prima ocazie , desi e greu sa o numesti ocazie acea lovitura libera.
ANTI-JOC • 22 noiembrie 2006, 13:34
BOU ESTI TU RADULE SI PARINTII CARE (NU) TE-AU EDUCAT DACA-TI PERMITI SA-L FACI BOU PE UN OM DE 50 ANI DOAR CA ARE PARERI DIFERITE DE ALE TALE.
liviu • 22 noiembrie 2006, 13:34
Daca n-ar fi pe site-ul proTV fazele din meci cu comentariul de atunci, poate ai reusi sa pacalesti pe cineva. Oamenii au fost corecti. S-a dat si reluare. Eu eram curios sa vad reluare la faza cu Ghionea in careul lor in prima repriza.
radu • 22 noiembrie 2006, 13:36
te fac shi pe tine bou mah tampitule! shi pe totzi care in loc sa se bucure acum (care-s microbishti) ca o ekipa s-a calificat, ba centrarea lu banel a fost ratata, ba a fost offsaid, ba n-a fost…..hai lasa-ma dreaq!
P.S. MATA SHI TACTU TREBUIA SA TE INVETZE SA NU ITZI BAGI NASU UNDE NU ITZI FIERBE OALA!
guru • 22 noiembrie 2006, 13:38
ce mizerabil poate fi acest tolontan,trimite o soparla pe blog si ne lasa sa vorbim aiurea in loc sa raspunda macar la cateva mesaje contrare parerii sale
pafnutie • 22 noiembrie 2006, 13:39
@guru
steaua a avut o singura ocazie, cea a lui oprita, iar dinamo kiev vreo 5 (printre care una la iesirea aiurea a lui cernea, o lovitura de cap pe coltul scurt la o greseala a lul petre).
iar un gol anulat nu se compara cu un hent la marginea careului neacordat
Laurentiu • 22 noiembrie 2006, 13:39
@Catalin
Iti multumesc pt raspuns.
Cum am inteles eu faza; mingea ricoseaza din zid, arbitrul de tusa vede un ucrainean in off-side ridica steagul; faza merge mai departe, Dinamo Kiev marcheaza, dar arbitrul il vede pe tusier cu steagul sus si anuleaza golul. Vreau sa te intreb daca discutia in jurul valabilitatii golului se decide astfel: influenteaza sau nu jucatorul ucrainean in off-side faza? Eu nu sunt convins ca din pozitia tusierului se vede ca jucatorul in off-side este departe de traiectoria mingii. Si nici din imaginile tv filmate de sus nu sunt prea convins.
caine • 22 noiembrie 2006, 13:39
Sa vedem cu ce bani ramane jiji dupa ce plateste arbitrii. S-a aranjat totul la pauza. Hotiiiiiiii!!!!!!!! steaua rusinea tarii. Nu prea va incadrati in CL. Mai invatati sa driblati.
M.A. • 22 noiembrie 2006, 13:39
radule,
aici se vb despre fotbal. pentru cei care fotbal=rezultat exista site-urile de pariuri…….
NYC • 22 noiembrie 2006, 13:40
tony
ziceai aseara pe blog „bine ca s-a terminat asa”.
ei, in sfarsit ai zis ceea ce ma chinui de nu stiu cand sa te fac sa recunosti: ca voi trebuie sa castigati indiferent de mijloace.
pentru voi scopul e important, mijloacele…
da’ pe altii sariti una-doua sa-i acuzati.
bine v-au indoctrinat ciobanu’ si valetu’ lui…
halal!!!
tio • 22 noiembrie 2006, 13:40
arbitraj ca si jocul stelei… s…l…a…b
cum ar fi fost comentariul si parerile fiecaruia daca rolurile celor 2 echipe erau inversate?
ALECSS • 22 noiembrie 2006, 13:40
Tolo,cum nu influenteaza jocul?poate n-ai citit tot ce am scris,asa ca o sa repet mai pe-ntelesul tau:stancu face FAULT,deci recupereaza mingea de la milevski prin FAULT,paseaza la banel,banel la dica si gol…toate astea in decurs de 5-6 secunde !!!! si tu spui ca n-a influentat jocul?si nici rezultatul?mai analizeaza odata,te rog….
atentie • 22 noiembrie 2006, 13:41
Cate stele sunt pe cer
Pana dimineatza pier
Numa una-i cea mai proasta
E din capitala noastra
Steaua, steaua bucuresti
Pielea puli noastre esti
Si oricand echipa noastra
Se pisha pe steaua voastra
tony_big_fan • 22 noiembrie 2006, 13:42
@NYC – daca citeai tot mesajul meu vedeai ca am scris ca si am avut mare noroc aseara. Dar cum si despre dinamo dupa 2-1 la besiktas am spus ca pana la urma ramane rezultatul nu inteleg care-i problema.
tony_big_fan • 22 noiembrie 2006, 13:43
@NYC – aaa sau tu crezi ca jiji ar fi cumparat arbitrii ? hai ca asta numai o minte bolnava poate crede asa ceva.
loze • 22 noiembrie 2006, 13:43
la golul kievului a fost offside – cine nu stie regulile actuale ale acestei faze a jocului de fotbal mai bine tace din gura.
Ceea ce ar vrea sa spuna oamenii de specialitate este: arbitrul putea sa nu acorde offside si daca ar exista un recursul etapei in uefa CL sa dea explicatii domnului ioanitoaia despre ce a gandit in acele momente de restriste.
Din fericire am scapat bine desi am jucat praf.Cam asta a fost feeling-ul celor aprox 25000 de oameni de pe stadion.
Ideea este ca dintr-o grupa cu 3 echipe plasate mult peste ea la inceputul competitiei Steaua s-a calificat in primavara UEFA cu 1 meci inainte de final.
Cainii si rapizii mai au de zburdat prin noroi pana pot spune ca sunt si ei langa noi
FORZA STEAUA !!! FORZA MILAN !!!
NYC • 22 noiembrie 2006, 13:43
Catalin Tolontan
Da’ un fault la mijlocul terenului, din care iese un gol in continuare, poate fi considerata faza decisiva???
NYC • 22 noiembrie 2006, 13:45
nu, mai bine arata-mi tu unde am spus ca ati cumparat arbitrii…
desi, la un asemenea arbitraj, e foarte usor sa te gandesti si la asa ceva…
sa nu uitam ca e vorba de cioban!!!
pafnutie • 22 noiembrie 2006, 13:45
@atentie
frumos si poetic. poti sa faci si cu rima incrucisata? nu incerci si un sonet?
atentie • 22 noiembrie 2006, 13:45
BRAVO TOLONTANE.
A cumparat oieru ala imputit toata brigada de arbitrii
RUSINE oierului, ECHIPEI steaua SI RUSINE CELOR CARE NU RECUNOSC CA SUNT LOSERI CA TIN CU STEAUA
NYC • 22 noiembrie 2006, 13:46
problema e ca in mom in care obtii rezultate intr-un anume fel, e cel putin lipsit de bun simt sa te apuci sa-i acuzi pe altii!!!
stii in biblie cu piatra…
orre • 22 noiembrie 2006, 13:47
radu,
tu te crezi prea smecher, si cred ca esti un putoi care a luat de la parinti din buzunar niste banuti sa stai pe net. Mai bine te-ai duce cu berbecali sa claditi din temelii biserici
Alex • 22 noiembrie 2006, 13:48
@NYC. Parola: sunt dinamovist.
Eu nu cred ca faultul lui Stancu a fost decisiv la golul lui Dica. De la acel moment au fost pasa pentru Banel, pasa pentru Dica, pivotarea lui Dica, sutul din intoarcere si devierea fundasului. Dintre toate, doar ultima este decisiva. Decisiva a fost doar eroarea de la golul incorect anulat Kievului.
La Stancu a fost o eroare importanta, dar nu decisiva.
pintea • 22 noiembrie 2006, 13:48
zicea cineva de baleanu mai sus – asta chiar e culmea prostiei in comentarii la meciuri de fotbal……..pebinilul e la el acasa cu baleanu clar…..can comenteazxa asta meciurile ma uit cu sonorul la maxim…..
In alta ordine de idei: Tolontan orice-ar spune unii – RAMANE CEL MAI BUN GAZETAR DE SPORT DIN ROMANIA (SI POATE SINGURUL A CARUI BUN SIMT SE REVOLTA IN FATA PROSTIEI SI-A MEDIOCRITATII DIN SPORT SI NU NUMAI)
PUNCT
Hogea • 22 noiembrie 2006, 13:49
http://www.protv.ro…puneti „pause” inainte ca mingea sa loveasca zidul…”El Kadduri” cred este in pozitie de off-side,iar asistentul ridica fanionul…din zid mingea ricoseaza la Shatkih care da gol valabil (acum kadduri nu influenteaza)…insa in fazaa initiala nu este in off-side???? nu este normal sa se intrerupa jocul???
tony_big_fan • 22 noiembrie 2006, 13:50
@NYC – cam asta-i diferenta dintre noi tu ca suporter dinamovist si numai faptul ca gandesti ca jiji ar fi putut cumpara arbitrii in CH. League mi se pare o absurditate. Eu niciodata nu am pus la indoiala coerectitudinea arbitrilor straini care arbitreaza dinamo in Europa si intotdeauna am spus ca si daca s-a gresit pt. dinamo e o greseala care se intampla pt. ca si arbitrii aia sunt oameni, in schimb in liga lu mitica da-mi voie sa pot pune la indoiala greselile arbitrilor avand in vedere antecedentele din anii trecuti.
wildan • 22 noiembrie 2006, 13:50
sa nu uitam de Cristian Topescu
comentator de clasa ……
singurul…..
andrei • 22 noiembrie 2006, 13:51
Domnule Tolontan, aveti dreptate, comentariul lui Mironica a fost exaltat. Aveti dreptate insa si cind spuneti ca Antena 1 are un comentariu de Opera. Va pun insa si eu niste intrebari, daca aveti buna-vointa sa ne rapundeti:
1. Il preferati pe Andrei Vochin, „specialistul” care ne face capul mare la meciurile de pe Antena? In timp ce el ne baga in cap scheme si alte prostii, fazele periculoase se scurg fara sa li se dea importanta. Cum credeti ca ar fi comentat acesta meciul, tinind cont ca e cel putin la fel de stelist ca Mironica?
2. A comentat mai bine Ioanitoaia intilnirea Rapid-Steaua din UEFA? Tin minte ca multa lume s-a plins atunci de gafa facuta de fostul sau discipol, Emanuel Terzian, care l-a adus sa comenteze partida.
3. Comentariul dumneavoastra nu are absolut nicio legatura cu faptul ca in curind se vor da premiile Ioan Chirila, inclusiv la sectiunea „Comentatori”? Cine considearti ca trebuie sa cistige? Baleanu?
fantasyWorld • 22 noiembrie 2006, 13:51
atentie,
ne e rusine de nu mai putem, hai mana magaru’ ….
RARESdudu • 22 noiembrie 2006, 13:51
Cataline , daca ai vreodata ocazia te rog mult sa ascultzi comentariul meciului Steaua – Real Madrid ! Jur ca imi venea sa sparg televizorul cand auzeam ce comentarii de tot RAHATUL faceau cei de la PRO TV. Au fost de-a dreptul jalnici, penibili.. Si se bucurau la golurile Realului mai mult decat la golul nostru. Chiar am vrut sa fac o reclamatie la PRO TV a doua zi, dar am zis ca nu are rost.
Gradinescu e cel mai adevarat comentator din tara la omentul actual. Chiar daca e dinamovist convins asta nu il impiedica sa faca spectacol chiar si la golurile stelei, rapidului, etc. Tot respectul pt el 😀
ionescu • 22 noiembrie 2006, 13:51
Comentariu prost,insa imi aduc aminte cand erati toti in „gasca”pro,aveai alte pareri.Acum ai alt interes,stirile sportive de la antena1 trebuie sa ocupe primul loc si actionezi in consecinta!
Alex • 22 noiembrie 2006, 13:55
@ loze, hogea – http://www.fifa.com. iata ce scrie la ofsaid si la ce se refera implicarea in joc a unui jucator aflat in pozitie de ofsaid.
The definitions of elements of involvement in active play are as follows:
Interfering with play means playing or touching the ball passed or touched by a team-mate.
Interfering with an opponent means preventing an opponent from playing or being able to play the ball by clearly obstructing the opponent’s line of vision or movements or making a gesture or movement which, in the opinion of the referee, deceives or distracts an opponent.
Gaining an advantage by being in that position means playing a ball that rebounds to him off a post or the crossbar having been in an offside position or playing a ball that rebounds to him off an opponent having been in an offside position.
rolemodel • 22 noiembrie 2006, 13:55
pentru „atentie”:
o culoare ros-albastra
este peste haita voastra
va mandriti cu o mortaciune
sunteti echipa fara nume!
ultras** • 22 noiembrie 2006, 13:55
Stelistii …ar trebui sa incepem sa credem ca fiind corecta afirmatia lui Iancu:”olaroiu=antrenor de locul 3-4″; din pacate cred ca ea va fi valabila chiar pana la sfarsitul acestui tur!
Entuziasmul lui Zenga a palit, agresivitatea lui Protasov a disparut…a ramas talentul lui „coah 24h”; acest campionat si parcursul european de anul asta ii vor demonstra valoarea si nu rezultatele sezonului trecut!
Iar faptul ca toata lumea vede ca Steaua nu joaca asa cum ar trebui , mai putin Olaroiu si bineinteles atomicul MM , nu reprezinta deloc un semn bun.
Corect articolul Catalin , dar tare mi-e ca , in lumina celor spuse mai sus , vei fi pus la zid , laolalta cu alti misei nerecunoscatori , pentru ca nu observi „maretia Stelei atunci cand beneficiaza de un arbitraj corect”:)
cucu-cucu • 22 noiembrie 2006, 13:55
inca un meci , inca o caruta cu noroc…Bravo Cernat !..rusinicaaaa domn’ arbitru..
Insa ce se va face steaua daca vor fi introduse probele video in arbitraj ?…
Nimic…jiji o sa acuze televiziunile, ”niste zdrente si hahalere”…o sa umble la partea sentimentala..” aduc io probe sa vedeti cat de corecta e televiziunea asta”…”te desfiintez bai TVR-ule, blatistule si ordinarule”…va arata jiji cine e jiji…grija mare, ca isi face armata de amarasteni, ce-o fost minerii dar ce prapad or face astia daca le-o cere ”REGELE TIGANILOR”;)))
NYC • 22 noiembrie 2006, 13:57
care erau sansele ca dica sa mai fi dat gol daca arbitrul ar fi fluierat faultul la stancu?
la asta ma refer prin „decisiv”.
tony
frate…nu mai pot…se vede ca esti ardelean:)))
tu esti in stare, daca unu’ iti arata acu’ ca e soare afara, sa zici ca „nu, de fapt, e noapte”.
ok, sanatate!
no way tolo • 22 noiembrie 2006, 13:58
ba tolontane ba… ba hahalera ba! tu ce ai ba cu steaua a? care e problema? dan voiculescu ala te pune sa scrii asa de acid la adresa stelei? zii ba! ce arbitrii ma?E CHAMPIONS LEGUE ba baiatule!!!!!!! nu e la divizia A sau 1 sau cum dreaq s-o numi acum!!!!!
orice ar fi… comentariu necomentariu haide sa fim PROSPORT-ISTI ca echipa GSP are ceva cu STEAUA !!!
atentie • 22 noiembrie 2006, 13:58
rusine steaua,rusine becali ,ne faceti de ras prin europa , 3-1 pentru kiev ,cel mai mare furt din istoria champions league.. o rusine de echipa ..steaua … TOLONTAN ? cel mai bun gazetar din romania.
Alex • 22 noiembrie 2006, 13:58
adica, jucatorul lui Dynamo aflat in pozitie de ofsaid, dar nesanctionabila!, nu influenteaza jocul in nicio masura fiindca nu joaca sau atinge mingea venita de la un coechipier, nici nu obtureaza vizibilitatea nimanui acolo (asta se aplica in cazul suturilor de la distanta, cand un jucator e pe directie) si nu isi creaza nici un avantaj prin prezenta lui acolo. asistentul a gresit, trebuie sa astepte sa vada cine joaca mingea.
HALAL LB ROMANA • 22 noiembrie 2006, 13:59
LIGA CAMPIONILOR / STEAUA – DINAMO KIEV, Azi, ora 21:45, Pro TV
21:25 / Suporterii steliştii l-au întîmpinat cu ostilitate pe Cernat unii dintre ei aruncînd cu o cutie de suc înspre el