Au fost poliţişti în avion?

136 de suporteri plus 5 oameni din echipajul Blue Air au zburat în avionul spre Belgia. Comunicatul companiei aviatice susţine că pagubele produse de fanii dinamovişti se ridică la 200.000 de euro. Este indicată şi zona din avion unde s-au petrecut luptele între suporteri şi conflictul cu personalul de bord. Totul s-a petrecut între rîndurile 16 şi 22 ceea ce înseamnă că discutăm despre cel mult 20 de turbulenţi.

duminică, 26 noiembrie 2006, 6:12

136 de suporteri plus 5 oameni din echipajul Blue Air au zburat în avionul spre Belgia. Comunicatul companiei aviatice susţine că pagubele produse de fanii dinamovişti se ridică la 200.000 de euro. Este indicată şi zona din avion unde s-au petrecut luptele între suporteri şi conflictul cu personalul de bord. Totul s-a petrecut între rîndurile 16 şi 22 ceea ce înseamnă că discutăm despre cel mult 20 de turbulenţi.

Şi restul? Dacă 20 de oameni au panicat un avion întreg şi, conform pilotului, au pus în pericol cursa imediat după aterizare, se gîndeşte cineva la cei 130 de nevinovaţi?! Iar următoare întrebare vine singură: au fost prezenţi poliţişti în avion? A făcut ceva statul român pentru a-şi proteja cetăţenii în condiţiile în care peste tot în Europa suporterii sînt însoţiţi de ofiţeri în civil?

N-am nici un chef să pledez cauza suporterilor în general! Unii dintre ei se vor potoli doar în închisoare, unde ar trebui să ajungă mai repede! Dar nici nu-i pot acuza la grămadă. Una dintre raţiunile pentru care poliţia merge alături de fani în deplasări este să-i protejeze pe cei civilizaţi şi să-i identifice, izoleze şi anihileze pe cei violenţi.

Uităm deseori că tot contribuabili sînt şi dincoace şi dincolo de cordonul poliţiei. În spaţiul dramatic al unui avion, pe care nu-l poţi evacua precum o tribună întreagă, în devălmăşie, nevoia de discernămînt şi de separare a vinovăţiilor apare în toată urgenţa ei.

Cei din rîndul 8, 10 sau 12 ce puteau face? Să se apere singuri printr-o bătaie generală? Dar echipajul ce vină avea ? Veţi întreba: poliţia putea interveni? Nu ştiu. Nu e treaba mea. Noi doar plătim salariile unor oameni cărora le-am predat răspunderea pentru siguranţa noastră. Nu cunosc procedurile de intervenţie în avioanele cu oameni beţi, dar aş vrea ca reprezentanţii Ministerului de Interne să ni le spună şi să precizeze dacă aveau oameni acolo. Cine ştie, dacă se enervau niţel suporterii respectivi, poate că se jucau şi de-a deturnarea!

Comentarii (208)Adaugă comentariu

strop de venin  •  26 noiembrie 2006, 18:22

si iar am postat primul mesaj 🙂

je  •  26 noiembrie 2006, 18:22

Hmmm…pai intre randurile 16 si 22 incap vreo 42 de suporteri: adica 7 randuri a cate 6 locuri fiecare, adica o treime din total, ceea ce inseamna mult!!!

www.hai.la.normalitate.ro  •  26 noiembrie 2006, 18:23

Dl Tolontan,

daca vreti o societate normala, poate faceti si dv mai mult. Mai mult decat actiuni cu efect comercial imediat.

Cătălin Tolontan  •  26 noiembrie 2006, 18:24

je: depinde cum numeri, poate capetele intervalului nu sint incluse))::

Cătălin Tolontan  •  26 noiembrie 2006, 18:24

http://www.hai.la.normalitate.ro  :  „Gazeta si Pepsi va aduce vedete in liceu” va suna cunoscut?

Dorin Spoaller  •  26 noiembrie 2006, 18:24

Un articol slab…imi pare rau…nu vad sensul…

authentik  •  26 noiembrie 2006, 18:25

politistii, parlamentarii…….toti sunt bugetari si platiti din bani publici, dar asta nu inseamna ca isi fac si datoria.

www.hai.la.normalitate.ro  •  26 noiembrie 2006, 18:25

Eu unul m-am saturat sa va tolocanesc despre teme insurpotabile precum discriminarea, lipsa de cultura, etc. In afara de faptul ca blogurile mai suntcuratate din cand in cand, nu ati vrut sa auziti sau sa faceti nimic.

Cătălin Tolontan  •  26 noiembrie 2006, 18:26

dorin spoaller: si mie imi pare rau ca nu va place. sensul este ca romanii dau niste bani unor oameni care tb sa-i protejeze, indiferent daca acesti romani sint suporteri sau nu, in avion sau in tribuna

www.hai.la.normalitate.ro  •  26 noiembrie 2006, 18:27

hai ca mesajele s-au intretaiat.
Da, suna bine initiativa. Si care este efectul: niste elevi joaca fotbal cu Pinalti si cu cativa fotbalisti care nu stiu sa scrie. Care este efectul pozitiv?

catalinione  •  26 noiembrie 2006, 18:27

je: Blue Air nu cred ca are avioane asa mari ptr zboruri intracontinentale. Deci, intr-adevar, nu cred ca sunt mai mult de 3 randuri de scaune (de-a latul avionului).

safe journey  •  26 noiembrie 2006, 18:29

Catalin are dreptate, dar drumul pana la normalitate este lung. Iar lupta cere sacrificii. Nu mai simplu e sa o stergi in Europa sau in States (sau in KoreeaGabi) si te-ai spalat pe maini?

safe journey  •  26 noiembrie 2006, 18:30

cred ca si socul e mare. Cred ca restul pasagerilor au ramas uimiti de ce se intampla

Hipgnosis  •  26 noiembrie 2006, 18:31

E clar ca acei suporteri ar tb sa mearga frumusel la puscarie. Si asta pt. mult timp.
Dc faceau acest lucru in SUA, probabil ar fi iesit din inchisoare cand romania s-ar fi calificat deja la al 3 turneu final consecutiv :)).

Sofia, Constanta – s-a dat vina pe jandarmi
In avion – erau singuri, nu s-au mai simtit „deranjati” frumuseii de prezenta nedemna a jandarmilor. Si uite ce a iesit …

ps: Este a doua oara cand suporterii unei echipe se bat in avion. Anul trecut, la venirea de la Donesk, rapidistii s-au batut intre ei. Mai precis oficiali ai clubului cu suporteri ai aceleiasi formatii.

Burlaku’  •  26 noiembrie 2006, 18:31

In mod normal fiecare companie de transport (inclusiv cele aviatice) are propria ei politica anti-terorista, de protejare a pasagerilor etc., inclusiv de prevenire. Inante ca Ministerul de Interne sa isi trimita oamenii deghizati in civil, trebuiau solicitati, nu crezi?
Insa, chiar daca asemenea solicitari au fost facute (de oricare din parti), ele s-ar putea sa ramana confidentiale, poate ar fi chiar bine sa ramana confidentiale, nu stiu..

civilizatie pentru toti  •  26 noiembrie 2006, 18:32

Tolo, daca ai copii, ce vei face cu ei? O sa-i trimiti sa invete si sa lucreze in strainatate? Sau lupti sa sa le pregatesti o societate mai buna?

Stefan  •  26 noiembrie 2006, 18:33

Ai perfecta dreptate…. dar , oricum, autoritatile nu iau in considerare intrebarile pe care ni le punem, noi, oamenii obisnuiti.
Jandarmii nu stiu decat sa bata suporterii la gramada, fara discernamant, ca sa ne arate cat de zelosi sunt ei la datorie.
Eram student, in 1995, la Craiova, urma sa particip la un miting al studentilor, si m-am intalnit cu un fost coleg de liceu care era jandar acum, si-mi spune cat de mult ii place sefului sau sa-i bata pe studenti…….
Pentru mine aparitiile acelui domn Georgescu, sef al jandarmilor, nu ma fac decat sa-mi creasca tensiunea: ei nu incearca sa previna… dovada ceea ce s-a intamplat in acel avion; ei nu asteapta decat un motiv sa bata, fara discernamant

Stefan

civilizatie pentru toti  •  26 noiembrie 2006, 18:34

draga Tolo, nu este nici o intentie de amenintare in mesajul meu anterior. Honestly!

ravy irr.  •  26 noiembrie 2006, 18:34

Bravo mai Tolontane…in sfarsit a inteles cineva din presa asta ceva..in afara de lupta oarba de SENZATIONAL.Dar mai reies unele intrebari:Dc au fost lasati beti(cu bautruri in avion)?Si de unde dreaq 200000$ frate?O gaurik in 2scaune?Ba atat cautati si voi nod in papura…n-ai vazut asa ceva.Asa s-a intamplat si la Dinamo -Steaua 20.09 nimic nu se iarta nimic nu se iarta A.C.A.B

Cătălin Tolontan  •  26 noiembrie 2006, 18:34

http://www.hai.la.normalitate.ro : ok, faptul ca gsp a luat un preiu din partea Agentiei Nationale AntiDoping iti sugereaza o finalitate?

burlaku’: de ce sa fie confidential gestul de trimite politisti cu galeriile?

sebi_ cleveland  •  26 noiembrie 2006, 18:34

unii dintre ei au confundat avionul cu tre3nul personal,fucking retards…

civilizatie pentru toti  •  26 noiembrie 2006, 18:35

spre exemplu, Adrian Georgescu a postat un articol „Sunt romanii misogini?”. Fals, corect era „ce sa facem ca sa nu mai fim asa misogini?”.

arbitrul  •  26 noiembrie 2006, 18:36

sebi, tu esti din vaslui?

civilizatie pentru toti  •  26 noiembrie 2006, 18:37

Tolo, in blogul cu pricina au fost postate niste asa zise „teste de civilizatie”. Cam cate din ele reuseste redactia ta sa treaca?

Iulyan  •  26 noiembrie 2006, 18:37

Cataline numerge link-ul ala delok!

alexei  •  26 noiembrie 2006, 18:38

are dreptate tolontan….si gata…PUNCT .

sebi_ cleveland  •  26 noiembrie 2006, 18:38

nu.

www.hai.la.normalitate.ro  •  26 noiembrie 2006, 18:39

ok, aici m-ai prins.
Dar spunem Tolo, niste resurse pentru baiatul meu gaesc? Ceva linkuri catre exercitii fizice, exercitii de antrenament, chestii de genul acesta.
Sau nu sunteti ziar de sport?

Blanco  •  26 noiembrie 2006, 18:40

Intram in Uniune cu niste tarani necivilizati . Asta este , Romania are nevoie de niste cetateni civilizati , altfel putem sa intram oriunde , tot vom fi priviti ca niste tigani …

Cip  •  26 noiembrie 2006, 18:40

Pentru cei care nu vad sensul articolului, mie mi se pare chiar foarte interesant. In primul rand nu stiam ca suporterii trebuie insotiti in avion de politisti in civil. Daca este adevarat si asta nu s-a intamplat atunci e grav mai ales ca deja avusesera loc altercatii pe aeroport cu taximetristii. Macar poate alta data nu se va mai intampla daca acum se iau masuri.

gimnasta  •  26 noiembrie 2006, 18:40

dar despre campionatele mondiale de la Glasgow ce ati scris?

super moralitate  •  26 noiembrie 2006, 18:41

niste nuduri de gimnaste nu va intereseaza? Mai sunteti in acelasi concern cu Playboy? Sau la Plai cu boi?

ecologistul  •  26 noiembrie 2006, 18:43

hai ca juniorul meu vrea pe spele. Noroc bun, sa traiti mai civilizat!

LaCoruna  •  26 noiembrie 2006, 18:44

Raspunsul la aceasta intrebare se putea afla simplu, prin doua telefoane: unul la companie, unul la Ministeru’ de Interne. In calitate de gazetar, de ce puneti doar intrebari si nu dati si raspunsuri, printr-o ancheta, ceva. Sau, macar, printr-un material in care era prezentata clar vina Politiei. Asa, pareti sa fiti de acord cu Turcu, actionarul declarand ca Politia e de vina, nu suporterii, de parca atunci cand mergi cu avionu’ e o obligatie sa te comporti ca un animal de circ nedresat.
De acord ca trebuia sa fie Politie in acel avion. Aflati, va rugam, pe cine trebuie sa injuram sau, in cel mai bun caz, sa tragem la raspundere, noi, in calitate de cntribuabili.

Solutie  •  26 noiembrie 2006, 18:44

Daca nu va convine ceva domnule tolo puteti sa va stabiliti in alta tara mai europeana decat a nostra, puteti lucra in continuare la gazeta prostitutiei ca deasta avem world wide web

go go go!!!

pampas  •  26 noiembrie 2006, 18:45

Unghiul de abordare al articolului e unul pagubos si stupid. Toti pasagerii avionului respectiv erau suporteri dinamovisti, oameni cunoscuti din galerie, nu era nici un pampalau acolo, care sa se fi aflat in vreun eventual pericol. Iar rezolvarea starilor conflictuale dintr-un grup social variaza in functie de tipul grupului. In concluzie, acest articol e pe dinafara. Nu spune nimic. Chiar spune niste neadevaruri evidente..200.000? sa fim seriosi.. pt ce? pentru niste scaune rupte? Dar se pare ca si lui tolontan ii place sa se incadreze in schema clasica(aia comerciala)

PS. Si totusi se pare ca politistii au fost prezenti (nu neaparat prezenta fizica), dovada e articolul din Averea, unde gasesti diverse nume

Cătălin Tolontan  •  26 noiembrie 2006, 18:47

Solutie : multumesc pt solutie. si daca mai stau o saptamina, un an sau 20 in Romania nu am dreptul sa incerc? Chestia asta cu „daca nu va convine, plecati” am mai auzit-o prin ’90 de la Iliescu

unnamed  •  26 noiembrie 2006, 18:49

a fost vina personalului aeroportului … atunci cand sau imbarcat in al doilea avion la check in au venit in jur de 50 de suporteri cu bauturi alcoolice si au trecut prin personalul de acolo .. imediat cum a decoltat avionul au scos cel putin 30 de sticle de whiskey si dupa ce le-au baut sau luat la bataie .. erau 2 grupuri acolo peluza PCH si peluza din sud si in plus a mai zis si proasta aia ca tine cu steaua … bataie era ca in filmele cu stan si bran: unul aruca o placinta in mine eu ma feresc si il loveste pe ala din spate => bataie generala … se luau 2 si aia care se bagau sa ii desparta ajungeau sa se bata ei si tot asa

Cătălin Tolontan  •  26 noiembrie 2006, 18:50

pampas: cifra de 200.000 este estimarea companiei blue air. dar nu inteleg ceva: daca erau toti suporteri dinamovisti era justificat sa fie pusi in pericol? ce frumos ginditi!

zbardoiul  •  26 noiembrie 2006, 18:50

oricum intr-un avion intra toata galeria echipei dinamo !! Ii urcam pe toti si pe urma prabusim avionul ….si am scapat de ei ! Simplu nu ? Ma ofer sa platesc 2 bilete pt ei cine mai participa cu o donatie ?….poate le luam si o vodca sa moara fericiti !!!

phlorin  •  26 noiembrie 2006, 18:51

CIINI TURBATI!!!!
ATIT

sebi_ cleveland  •  26 noiembrie 2006, 18:51

i’m all in…

Pentru o galerie adevarata  •  26 noiembrie 2006, 18:53

Ideea e corecta!
Orice incalcare a legii trebuie aspru sanctionata pentru ca se pare ca pentru maimute din astea numai taria pumnului conteaza. Numai pentru asta au respect.
Cluburile trebuie sa se detaseze de aceste forme organizate ale terorii numite galerii. Asta daca in viitor vrem sa avem un public numeros si civilizat la stadioane.
Numai ca la noi se sacrifica viitorul pentru prezent, si vom culege ce vom semana.
Nu uitati ca in Anglia publicul a devenit numeros numai atunci cand a avut certitudinea sigurantei pe stadion. Adica au putut veni si copii si femei si barbati civilizati, nu numai handralai dispusi sa isi rupa gatul.

Tavi  •  26 noiembrie 2006, 18:57

Domnule Tolontan,
ati subliniat foarte bine un aspect la care putini s-au gandit in urma incidentelor din avionul respectiv. Problema insa, dupa parerea mea, e mult mai complexa si nu se reduce numai la acel avion. Ramanand insa la acest caz, ar fi interesant de stiut cati dintre turbulenti au fost identificati pana acum? Cati dintre ei au fost interogati? Cati au fost arestati? Au trecut totusi cateva zile bune de la acel incident… Exista martori oculari, care ii pot identifica foarte usor, biletele au fost luate nominal presupun, deci de ce discutam inca de grupul de suporteri care a devastat avionul? De ce nu vorbim de cei 2, 3 , 5 , 15 indivizi care au facut-o? Si de ce nu le spunem pe nume inca? Realitatea este ca politia nu se implica destul. Nu reuseste sa transmita mesajul ca: va protejam, iar cei care incalca legea, vor fi arestati imediat, tocmai pentru ca dorim sa va protejam. Politia romana nu reuseste sa transmita acest mesaj, dintr-un motiv foarte simplu, in cazul politiei romane acest mesaj nu se aplica.
Cu respect
Tavi
http://www.SolutiiAccesibile.com

PS. Daca au ajuns la urechile presei deja, informatii despre locurile pe care stateau turbulentii, iar ei sunt inca liberi, Ministerul de Interne are o problema mare, mare de tot.

morcov  •  26 noiembrie 2006, 18:59

SA stiti voi de la mine ca aia care au fost in avionul ala vor fi pedepsiti….binenteles….ca in FINAL DESTINATION 1.

Burlaku’  •  26 noiembrie 2006, 19:00

@Catalin Tolontan: ti-am spus ca nu sunt sigur, insa, nu m-as bizui pe bunul simt al tuturor suporterilor, asa ca poate nu ar fi bine sa se stie cati politisti sunt intr-un avion cu x suporteri, dispunerea lor, dotarea lor etc. In cazul unei interventii (sau al unui simplu plan de interventie), aceste „dezvaluiri” ar putea fi in dezavantajul lor (politisti, jandarmi, bodyguard-zi (sau ce or fi). Ca sa fiu mai clar, crezi ca ar fi bine ca sa se stie ca politistii sunt masati doar in Economical Class?

codres  •  26 noiembrie 2006, 19:02

Domnule Tolontan, cred ca LaCoruna a pus punctul pe i: prea multe articole scrise din fata monitorului si prea putine anchete. Cred ca ar fi trebuit sa dati aici si niste raspunsuri clare daca toti ati abordat aceasta problema. Din cite stiu eu la noi nu e obligatoriu ca politia sa insotesca orice avion decolat de la noi. Totusi, in acest caz, cred ca principalul vinovat este clubul. Eu cred ca daca ar fi facut o solicitare in acest sens la Ministerul de Interne s-ar fi detasat citeva persoane care sa insotesca suporterii.

Cătălin Tolontan  •  26 noiembrie 2006, 19:04

Tavi: Multumesc, intr-adevar, e mult de discutat. Toti sintem, de fapt, in acel avion.

bogdanlebu  •  26 noiembrie 2006, 19:04

era normal sa fie cineva din partea celor platiti de noi ca sa apere legea in avion… acum mai e intrebarea: cati? ar fi fost ei eficienti intr-o busculada? nu cred, dar asa cum zici, nu noi trebuie sa le dam solutii…
pe de alta parte, daca se cunosc randurile si locurile se cunosc si vinovatii… si pot fi pedepsiti…

alin  •  26 noiembrie 2006, 19:05

ce sa le ceri la dinamovisti? daca intra si ei in Europa din an in pasti se imbata de fericire si isi arata adevarata lor fata….niste tzarani retardati 😉

Comentează