TOLO.RO
Gigi Becali a sunat in urma articolului care a aparut azi despre el. Discutia a fost civilizata, chiar daca am convenit ca avem pareri diferite in chestiuni importante. De pilda, am convingerea ca separarea intre stat si biserica e un lucru cistigat in evolutia societatii, in timp ce Becali viseaza un stat religios.
luni, 18 decembrie 2006, 3:09
Gigi Becali a sunat in urma articolului care a aparut azi despre el. Discutia a fost civilizata, chiar daca am convenit ca avem pareri diferite in chestiuni importante. De pilda, am convingerea ca separarea intre stat si biserica e un lucru cistigat in evolutia societatii, in timp ce Becali viseaza un stat religios.
In altele puncte insa, sintem de acord. Admit ca Becali a aparut pe scena publica drept reactie la prestatia jalnica si pradalnica a clasei politice din Romania.
Totusi, nu gasesc ca sintem siliti sa alegem intre radicalismul lui Becali si coruptia care ii domina pe actualii oameni politici. Pot exista si alte solutii, chiar daca acum nu se vad clar.
Am ramas fiecare cu opinia lui. Becali zice ca va ajunge sa conduca Romania, eu sper ca nu va fi asa. El sustine ca, daca nu va fi ales presedinte, se va retrage din viata publica. In ceea ce ma priveste, sint convins ca ar fi bine sa nu se retraga, tocmai pentru ca are de transmis un mesaj. Nu cred nici o secunda in Becali politicianul salvator, dar il gasesc necesar pe Becali care sa zdruncine un sistem incremenit in dispretul fata de votanti.
Mai am doua precizari:
1. Mai multi cititori mi-au semnalat ca Becali nu ar trebui sa aiba dreptul la opinie. Ii contrazic! Nu cred ca trebuie sa suspendam democratia doar pentru ca ne e teama de efectele ei. Romanii il vor refuza pe Becali in interiorul sistemului democratic, nu in afara lui. Cit de des e prezent Becali in media, asta e alta discutie.
2. Foarte multi cititori mi-au cerut sa-mi exprima parerea despre Partidul Conservator, condus de Dan Voiculescu, fondatorul companiei din care face parte si Gazeta. Voiculescu n-are tangenta cu sportul, dar pentru ca acesta este un blog personal, pot raspunde. Nu cred ca PC va intra in Parlament de unul singur. N-a facut-o niciodata, n-o va face nici la urmatoarele alegeri.
gigi marga • 18 decembrie 2006, 15:13
TYrebuia sa o lasi asa ca la inceput
Razvan91 • 18 decembrie 2006, 15:15
ultimul paragraf e cat se poate de adevarat . PENTRU ASTA AVEM NEVOIE DE BECALI IN POLITICA! atat
Cătălin Tolontan • 18 decembrie 2006, 15:16
gigi marga: pai de ce sa o las? orice om are dreptul la opinia sa. becali, de asemenea
ta_vic_2004 • 18 decembrie 2006, 15:18
nu inteleg de ce nu ii datzi o sansa totusi omului….nu cred k am duce’o mai rau decat cu constantinescu sau iliescu….
Adrian C. • 18 decembrie 2006, 15:19
articolul despre becali a fost genial 😉
noni • 18 decembrie 2006, 15:21
Cataline , nu avem nevoie de vorba lunga si cuvinte civilizate . Cred ca este nevoie de fapte concrete
Sammy • 18 decembrie 2006, 15:22
Unul dintre motivele pentru care cred eu ca Becali a ajuns asa de departe e apropierea fata de oameni…cand cineva il ataca…el riposteaza romaneste…si romanii cred eu s-au saturat de intelectuali ca Iliescu,Constantinescu,Nastase…
met • 18 decembrie 2006, 15:22
D-le Catalin Tolontan nu pot sa cred ca nu v-a injurat gigi, nu v-a facut hahalera, nu v-a spus ca aveti pe dracu-n dumnevoastra sau nu v-a injurat putin de stramosi inaine sa inchida telefonul cum a facut cu Nistorescu inainte sa iasa din platou (si nu cat a stat acolo).
Din ceea ce ziceti dvs. am putea crede c-ati vb. cu tipul de om civilizat si cu bunul simt de a accepta si alte opinii. (in nici un caz imediat gigi becali)
10 magar + • 18 decembrie 2006, 15:22
Asa se face! Totul se rezolva pe cai diplomatice!:D Ma bucur cand doua parti adverse desi, nu au aceleasi opinii , ca oameni se respecta si nu aruca cu noroi asa cum ai facut in articolul anterior unde ai scris mai mult magarii! La multi ani!
afellow • 18 decembrie 2006, 15:22
Toti avem un Becali in noi, momente de frustrare in care i-am injura sau poate le-am face ceva mai mult altora, dar ca si Becali acele momente de furie se bazeaza doar pe propria noastra perceptie a adevarului. Becali n-a aparut de niciunde , ci din noi. Asa cum ne stapanim furiile, asa n-avem nevoie de Becali, el exista oricum.
ozy • 18 decembrie 2006, 15:22
prezentul articol e super! bravos tolontane! vom avea nevoie de bekali doar pana la un anumit punct.
leo • 18 decembrie 2006, 15:22
Catalin Tolonatn, crezi ca teama fata de politicianul Becali va determina o schimbare a clasei politice?
Cred ca esti prea optimist, tare mi-e ca urmatorul primar al capitalei va fi vanghelie.
Insa asta nu inseamna ca trebuie sa fugim, sa emigram, sa nu mergem la vot din dispret si pentru ca suntem satui de politiceni.
La vot, la munca si la cat mai multe articole ca al lui TRU si al tau.
Ce pacat ca Sebastian nu mai scrie nicaieri!
Adrian C. • 18 decembrie 2006, 15:23
„Pot exista si alte solutii, chiar daca acum nu se vad clar. ”
Si care ar fi alea 😀 ?
ionut_manciu • 18 decembrie 2006, 15:23
pai si acest articol …SI CEL DE DINAINTE..tot acelasi lucru il fac : il aduc ( negetiv sau pozitiv , chiar nu conteaza) in „fata ochilor” pe Becali. Cataline , nu uita(ti) ca voi l-ati creat ..si tot voi il hraniti … Am ajuns sa inchid TV-ul cum am auzit ca facea tata cand aparea ceausescu …M-am saturat de Becali si de ipocrizia presei CARE L-A CREAT si care acum se mira de ascensiunea lui
Sammy • 18 decembrie 2006, 15:24
Si am uitat sa mai zic si din cauza faptului ca atunci cand promite ceva…de cele mai multe ori face : a zis ca o sa duca Steaua in CL,a dus-o…a zis ca Steaua o sa castige Cupa UEFA…nu a fost departe…a zis ca da bani pentru inundati…a dat…
Ganditorul • 18 decembrie 2006, 15:25
Becali si civilizatia? Interesanta comparatie. Becali este doar un inavutit ajuns datorita presei in atentia publicului. Politica este pentru el ca si o bucata de ciocolata, ia una ii priieste si mai cere doua bucati.
Poate are merite ca a ajutat prin felului de a gandi oameni, mergand pe anumite criterii religioase.
Insa de la a asemana un om politic cu un om milos este drum lung. Asa orice fundatie umanitara ar trebui sa devina partid politic.
De fapt de ce sa ne miram de asa oameni politici cand si ziarele mai scartaie in ceea ce priveste oamenii capabili sa scrie ceva interesant.
Inteleg povestile de la televizor legate de viata mondena a fotbalistilor si a conducatorilor, dau bine pe sticla.
Insa ce rost au pozele sexy in Gazeta? Asa disperare mare este? Fara sex nu se mai poate vinde nimic?
In curand si painea va fi vanduta din usa in usa cu masaj anexat.
Cam asa este si Becali pentru fotbal, o figura, eu as spune un figurant care se baga in seama. De Copos nu mai spun nimic, zgarcitul anului, care vrea si reclama pe gratis.
Mai bine ati avea pagini speciale pentru conducatorii de cluburi si stiri mondene, cine vrea se uita, cine nu macar stie ce sa ocoleasca.
Cătălin Tolontan • 18 decembrie 2006, 15:26
met: da, discutia cu becali e reala si a fost lunga, in contradictoriu in anumite momente si civilizata pe tot parcursul ei
Mr.Jack • 18 decembrie 2006, 15:26
Intradevar avem nevoie de becali in politica dar nu sa conduca tara. Nu cred ca am fi priviti cu ochi buni de celelalte state daca ar ajunge becali sa ne conduca
sosodinu • 18 decembrie 2006, 15:26
becali are dreptul la replica ..ai dreptate catalin..
dar cate articole nu ai scris tu despre anumiti oameni ,care apoi te au sunat,ai avut o discutie cu ei,dar in ziar nu ai mai dat un articol k uramare a dreptului la replica.
asa k becali nu merita un tratament special.
oricum din pacate niste oameni ca traian ungureanu sau cornel nistorescu nu or sa castige prea curand in fata unor oameni gen gigi becali din cauza societatii romanesti in care traim.
Sergiu • 18 decembrie 2006, 15:27
Daca vrei sa zdruncini acest „sistem incremenit in dispretul de fatza de votanti” trebuie sa fii cat mai radical, sa nu faci nici cel mai mic compromis, nu sunt fan Becali sau mai stiu eu ce, dar cu sigurantza un tip intelectual decat ar fi mult mai „moale” si ar ceda presiunilor. In lupi trebuie sa dai cu bata si ca sa scapi ar trebui sa o ai cat mai lunga, tare si groasa (ca tot vorbim de oameni din domeniul mioritic). Tolo, Becali va fi o persoana importanta in istorie, se incadreaza in tiparul perfect…gandeste-te la Hitler, la Ceausescu chiar si la Napoleon as indrazni sa zic , cu diferentza ca pe Napoleon l-a dus putin mai mult capul, restul au plecat din saracie si prostie…si au evoluat pe scara sociala fara a avea dramul ala de cultura care cica te-ar face intelectual. Cum de au reusit? Natura nu are limite….
DanTheMan • 18 decembrie 2006, 15:28
Tolo, faptul ca te-a sunat si ati avut un discurs civilizat putea sa ramana intre urechile voastre…
De ce a trebuit sa scrii partea a doua la articolul care a creat atatea discutii pe blog? Chiar era necesar sa-l aduci din nou in atentie??
Cristian • 18 decembrie 2006, 15:29
Cataline de ce ai intorso la 180 d grade? oare a fost comandate articolele tale? eu unu in locul lui Becali te-as da in judecata, e usor sa bagi cutitul in cineva si apoi sa spui iarta-ma.
PS: vb cu Mircea Radu sa te primesca in emisiune.
marcel • 18 decembrie 2006, 15:30
Domnilor,
Am o anumita retinere fata de fenomenul Jiji, o parte din mine ar vrea sa-i dea o sansa iar cealalta jumatate care gindeste rational( sper in fiecare dintre noi ) imi spune ca ar fii jalnic daca ar ajunge presedinte.
Pina la urma desi Tolo ai scris despre separarea stat biserica este posibil doar intr-o anumita masura .Pina la urma in biblie scrie ca fiecare popor isi merita conducatorii asa ca …….!
Ce-o vrea Domnul.
Jiji • 18 decembrie 2006, 15:30
de acord cu Ionut, vinovati locul 1. Dan Diaconescu si National tv, dar la fel de vinovati sunt toti ziaristi care vor sa se afirme in felul asta, sa ajuns pina acolo incit si biserica a fost cumparata, omeni buni in ce tara traim?
bb • 18 decembrie 2006, 15:31
cataline, astept articole taioase si despre basescu, tariceanu, geoana, vadim, voiculescu. pana atunci, imi pari doar un profitor al notorietatii si prizei lui becali. ma intristezi. 🙁
waddy • 18 decembrie 2006, 15:31
TOLO, m-ai dezamagit!
DanTheMan • 18 decembrie 2006, 15:32
….intrebarea mea e retorica, e clar!
satuldevoi • 18 decembrie 2006, 15:32
Jiji va fi viitorul presedinte si cu ajutorul meu…Inainte sa urc in avionul de Canada, voi zabovi 2 minute in sectia de votare de la aeroport, am sa-l stampilez si pe el si penegeul…singurul meu regret e ca nu pot sa votez de doua ori, ca sa-l stampilez si pe vadim si peremeul. Hai pa! ca deja sunt satul de voi
Adrian C. • 18 decembrie 2006, 15:32
Nu inteleg ce ati patit toti ieri de azi citesc in ziar numai articole fabuloase.Acu se joaca primavara europeana in redactia gsp? Ca vad ca semi-finalistii Ioanitoaia-Andries vs Tolontan-Naum nu stiu cum sa-si ia fata mai repede unul altuia.
Sa nu-mi ziceti ca e ultimul numar de pe anu asta…. 😀
sosodinu • 18 decembrie 2006, 15:32
din pacate cataline nu ai facut decat sa l ajuti ink putin in campania sa electorala.
becali nu va mai avea putere decat in momentul in care nu va mai fii bagat in seama.
atata timp cat tu si cei ca ine veti mai scrie articole despre el si veti mai face emisiuni radio-tv k el si despre el..va avea un drept la replica prin care isi va castiga f f multzi simpatizanti.
sa nu se inteleaga ca am ceva cu tine cataline dar dak vrem ca acest om sa se poarte ca un adevarat politician trebuie luate anumite masuri
waddy • 18 decembrie 2006, 15:33
Tolo, decat articole din astea, in care o intorci ca la Ploiesti, mai bine pesioneaza-l, tata, pe Ioanitoaia, ca-l prinde draqu moartea, pe-acolo, prin redactia voastra!
gigi marga • 18 decembrie 2006, 15:33
asa este toata lumea are dreptul la replica.dar malonga a avut drept la replica cand la pocnit si injurat becali?si altii care au patit la fel?lor cine le-a dreptul la replica? nimeni , ca voi cei din presa aveti l-ati creat pe becali ;cum sa dati in copilul vostru?
oricum acum este prea tarziu sa mai faceti ceva(daca intr-adevar credeti ca este becali un pericol)
paull • 18 decembrie 2006, 15:33
D-le Tolontan, ia spuneti sincer: v-a amentintat cu moartea ? ;)) (ca vad o oarecare schimbare a tonului la dumneavoastra, sau poate e din cauza ca a venit Becali in redactie si smarandescu v-a strans amical…de gat ?).
DanTheMan • 18 decembrie 2006, 15:35
… sau poate ca te bucuri ca ai avut un dialog civilizat, dar neasteptat, cu unul care s-a facut cunoscut mai degraba prin discursul intolerant la limita bunului simt fata de interlocutorii aflati in opozitie…
paull • 18 decembrie 2006, 15:35
Pardon, un mic typo (scriu in graba): intreabrea era – „v-a amenintat cu moartea ?”
ionutz_std • 18 decembrie 2006, 15:36
cataline,becali este o inventie a voastra,a mass mediei romanesti(care intotdeauna aveti o scuza :trebuie sa mancati si voi o paine).becali nu trebuie bagat in seama pentru k nu are absolut nimic de spus.nu pot sa cred k un om cult k tine poate avea un dialog cu un semianalfabet,care nu stie altceva decat de bata si sa-si faca auzit punctul de vedere cu parul!sunt oameni mult mai civilizati care au pareri drastice impotriva prostiei si incapacitatii clasei politice,dar ei nu apar des la tv si in ziare pentru k ei se exprima intr-un mod civilizat,nu urland la diferite televiziuni.poporul nostru are o zicala:hotzul striga „hotzul”!dar pacat k poporul nostru a decazut intr-un mod incredibil in letargie si ignoranta incat oamenilor li se pare interesant ce zice un nimeni,oricare ar fi el.si despre credinta lui gigi becali as avea avea un mic comentariu:in biblie este o lege care spune „sa nu iei numeleDomnului in desert”.cam atat a avut de spus un om din popor.cu respect!
Ady • 18 decembrie 2006, 15:36
Cred ca Becali este in momentul de fata exact acolo unde trebuie, daca va ramane unde e ar fi perfect, pentru ca e un ghimpe care inteapa exact pe cine trebuie. Nu cred ca e bine sa mai urce, presedinte…..apara-ne doamne! Dar trebuie sa recunoastem ca e necesar un astfel de personaj si mai trebuie sa recunoastem si diferentele dintre acel Becali de acum 3-4 ani si cel de acum. Daca am progresa si ca tara asa cum a facut-o el si cum „l-am” facut pe el….
Francisc Anton • 18 decembrie 2006, 15:36
Nu cred ca mai am ce adauga, ramane cum am stabilit!
grasu 76 • 18 decembrie 2006, 15:38
Ce nu inteleg eu la Catalin Tolontan este obsesia sa pt Becali. Daca v-a facut un rau atat de mare, dati-l in judecata, iar daca nu, nu va mai luati de el…Este deja exasperanta campania pe care ati pornit-o impotriva acestuia si mai ales faptul ca incercati sa ne faceti partasi la „off”-ul dumneavoastra.
Nu va convine, foarte bine: protestati in alt mod . Emigrati in strainatate sau retrageti-va din viata publica. Nu ne mai stresati pe noi cu idei de-astea comuniste prin care incercati sa ne suciti mintile si sa ne spuneti dvs. sa alegem binele in defavoarea raului. Apropo: ce e binele si ce raul? Poate o sa ne spuneti, ca prea sunteti detinatorul adevarului absolut!
Mai bine vorbiti de sport si de sportivi si lasa-ti in pace alte personaje care nu au nicio legatura cu sportul (inafara faptului ca dau bani)
In plus nu este tocmai corect ceea ce faceti: va folositi de mijlocul media la care lucrati pt refularile personale!
un insurgent • 18 decembrie 2006, 15:38
eu va spun atat si sper sa percepeti asa cum trebuie mesajul : daca Becali va ajunge presedinte, eu unul emigrez cat mai repede cu putinta din aceasta tara. Ganditi-va doar ce ar spune un Eliade, un Cioran, un Noica despre aceasta situatie. Daca sunteti un om cu capul pe umeri (si eu sunt convins ca sunteti, domnule Tolontan) renuntati la aceste idei. Becali trebuie exclus din viata publica. Este nociv si creeaza precedente periculoase. Si Basescu la fel, dar acesta este un ziar de sport, nu ne amestecam in politica. Eram stelist convins pana sa preia Steaua, dar am renuntat sa mai cred intr-o echipa condusa de acest personaj. Cu care nu am nimic, dar sa ramana in banca lui, sa nu se implice in politica. Nu are dreptul moral.
rolemodel • 18 decembrie 2006, 15:39
DanTheMan Says:
December 18th, 2006 at 3:28 pm
Tolo, faptul ca te-a sunat si ati avut un discurs civilizat putea sa ramana intre urechile voastre…
De ce a trebuit sa scrii partea a doua la articolul care a creat atatea discutii pe blog? Chiar era necesar sa-l aduci din nou in atentie??
DC?????????
itzi pot raspunde eu…pentru k probabil a avut mustrari de conshtiintza…shia dat omu seama k a greshit, ca iau contestat prea multzi articolul, k marea majoritate ia luat apararea lui becali… ai comiso de data asta domnule tolontan… nu tzia ieshit asha cum ai vrut… oare se adauga inca o persoana pe lista celor care au avut de pierdut dupa ce lau contestat pe becali?
shi acum sincer…mie jena de articolul tau…nu shtiu de unde ai scos majoritatea ideilor…caci ele clar nu au nici in clin nici in maneca cu adevarul…pacat totushi k ai ajuns aici…
Sergiu • 18 decembrie 2006, 15:39
Intrebare, ce o sa va faceti daca Becali o sa devina un politician model? In sensul ca nu o sa se mai certe asa vehement cu nimeni, nu o sa mai faca pe nimeni „hahalere”, nu o sa mai jigneasca pe nimeni, etc… Nu o sa creada lumea ca s-a inmuiat Becali, nu o sa creada ca s-a dat de partea cealalta a barierei? Nu stiu daca ai remarcat, dar deja Becali stie cand sa sara calul si cand sa dreaga busuiocul, deja a inceput sa devina mai diplomat, asta ca sa va ia ochii, scopurile si idealurile au ramas aceleasi.
ady232002 • 18 decembrie 2006, 15:40
ai intorso ca la ploiesti.dar de ce nu zici nimic despre cei care au scris ca nu ai dreptate si ca te-ai politizat mai mult?nu esti corect deloc.
si mai ceri altora corectitudine!esti cam jalnic
Liviu Timisoara • 18 decembrie 2006, 15:40
Ma vad nevoit sa schimb tonul fata de articolul anterior.
becacali se comporta ca un caine turbat (de la stana) care toata viata lui nu a facut decat sa latre si sa-si linga outzele.
Cataline, daca te-a muscat javra asta sa stii ca nu are cum sa mai turbeze.
sosodinu • 18 decembrie 2006, 15:41
spuneti despre gigi ca nu este bine sa iasa presedinte dar e bine sa ramana in politica???
CATALINE TREZESTE TE
ce nevoie au copii din romania de un om care vine intr o emisiune tv si ne arate parul de pe piept ,si ca nu are sosete in picioare??
ce nevoie avem de un om care numeste zdreanta pe un cetatean al romaniei care incearca sa arate ca 3 sferturi din romani sunt „beti” dupa acest becali??
sau iti place sa vezi fiorii din ochii oamenilor cand trece acest beceli printre ei inconjurat de 10 brute??
de asta vrei sa ramana in politica??
felicitari pentru mediul politic pe care il vezi in romania in urmatorii ani.personal nu mi doresc sa asist la asa ceva.
Dani • 18 decembrie 2006, 15:43
# Dani Says:
December 18th, 2006 at 3:14 pm
OFF-TOPIC, pentru cei care se intreaba care e rostul acestui articol: e un raspuns la articolul Domnului Ungureanu. Acest raspuns a fost promis de saptamana trecuta, nu intra probabil in ziarul sportiv si nici in atributiile lui. Daca cineva are impresia ca singurul domeniu de activitate al unui jurnalist ar trebui sa’i sufoce celelalte opinii, valori si impresii ar trebui sa invete mai mult despre presa, cultura civica si cultura politica. Pana atunci nici nu cred ca ar trebui sa va asteptati la raspunsuri de la Domnul Tolontan.
ON-TOPIC, pentru oamenii care inteleg menirea acestui articol si pentru Domnul Tolontan: Felicitarile mele, un articol de bun simt. Pe undeva se simte avantul analistului politic amator insa este ceva adevar acolo. Pot confirma prin experienta profesiei mele ca ma astept si eu la cam aceleasi rezultate, la capatul unui proces ceva mai complex totusi. Pot adauga ideea ca substanta acestui articol difera de pozitiile Domnilor Ungureanu si Nistorescu asa ca, dupa parerea mea, nu ar trebui bagate in aceeasi oala. Interesanta perspectiva prozaica data de cainele Ursu…nu as garanta ca romanii vor ajunge la aceeasi concluzie cu el. Domnul GB are sansa de a crea un partid populist de tipul Lista lui Pym Fortuyn dar singurul mod in care l’ar face sa reziste ar fi sa fie asasinat si el din motive politice precum olandezul.
In rest,
Cheers mates.
Jiji • 18 decembrie 2006, 15:43
opriti nebunul! asta cumpara tot , oameni cu morala care s-au vandut pt un pumn de dolari,ziaristi ,preoti , istorici , poate si politicieni, din ce in ce mai multi oameni simpli nu mai stiu ce se intimpla,
oborapid • 18 decembrie 2006, 15:45
tolontane….ce tzi-a zis gigi???
tzi-a dat bani????
Vad ca articolul asta e un fel de cerere de scuze pentru primul articol….
De ce ai lasat-o moale….
Ai cazut de fraier….
Sau sunt multe interese si pe la voi prin redactie??????
Astept un raspuns!!!!
Cătălin Tolontan • 18 decembrie 2006, 15:46
rolemodel: n-ai inteles. nu retractez nimic din ceea ce am scris la adresa lui becali. opiniile mele dint aceleasi
un om simplu • 18 decembrie 2006, 15:46
Domnule Tolontan ce spuneti de asemanarea dintre Gigi Becali si Anticristul despre care se vorbeste in Biblie ? in Biblie se zice clar ca „el”(anticristul) inainte de a veni se va prezenta drept un om cu suflet , care ajuta saracii , care da bani in stanga si-n dreapta care ajuta biserica si un MARE CREDINCIOS ! multa lume spune ca Becali ar putea fi anticristul Romaniei. dumneavoastra domnule Tolontan ce parere aveti ? astept raspunsul dumneavoastra !
ps : mie mi se pare interesant sa discutam despre acest lucru asa ca astept raspunsul dumneavoastra aici !