TOLO.RO
Fotbalul l-a ridicat, românii îl vor refuza şi el va avea de ales: va rămîne un filantrop iubit sau un politician ridicol.
luni, 18 decembrie 2006, 8:58
Fotbalul l-a ridicat, românii îl vor refuza şi el va avea de ales: va rămîne un filantrop iubit sau un politician ridicol.
Mesele erau întinse la clubul din Oneşti, în toamna lui 1999. Era aşteptat Becali. Ioan Becali, credeau toţi, de la bucătari la antrenorul Toader Şteţ. „Nici nu ştiam altul, în afara celor doi fraţi impresari”, îşi aminteşte unul dintre fotbaliştii care aşteptau să fie cumpăraţi de către investitorul din Bucureşti.
A apărut un tip ciudat, „cică e Gigi Becali, vărul”, îmbrăcat într-un pulover pe gît, care gesticula şi vorbea atît de tare încît angajaţii îşi amintesc cum Ursu, ciobănescul caucazian de la stadion, a dat să rupă lanţul. Ce a amuşinat Lupu şi ce n-a simţit o întreagă ţară, perplexă, îngreţoşată sau entuziasmată azi, cînd Gigi Becali a devenit noua stea a scenei publice din România?
Invenţia lui Viorel Hrebenciuc
Staţi niţel! N-a simţit nimeni, cu excepţia lui Viorel Hrebenciuc. El îl sfătuise să-l caute pe preşedintele Puiu de la FC Oneşti. „Vreau să bag 500.000 de dolari la echipă şi să-mi faci intrarea la RAFO”, i-a cerut Becali lui Puiu. Afacerea a căzut, Becali era prea nerăbdător, şi atunci Hrebenciuc i-a oferit două silabe de aur: „Stea-ua!”.
Încă din 1999, cînd a vrut să bage bani la FC Oneşti, Becali a privit fotbalul ca pe o trambulină către politică, acolo unde n-ar fi ajuns doar cu banii
La cîteva luni după întîmplarea de la Oneşti, l-am cunoscut pe Gigi Becali în holul hotelului Lido. Se aflase că vrea să investească la Steaua. A fost probabil primul interviu al său, nu trageţi în pianist!
În primăvara lui 2000, Becali era febril şi poticnit, un pierde vară gardat de Hrebenciuc, cel care îl completa din ochi. Am avut senzaţia că îl studia aşa cum privesc copiii albinele pe care le prind cu borcane şi apoi le găuresc capacele cît să nu se sufoce micii prizonieri. Greşit, ziaristule!
„Vreţi să intraţi în politică?”
La finalul discuţiei, după ce am închis reportofonul, mă intriga ceva. „Nu am văzut nici un meci de fotbal”, mărturisise Becali. Nu jucase, nu-i plăcea, habar n-avea de jucători şi totuşi confirmase că va băga bani la Steaua. „Vreţi să intraţi, cumva, în politică?”, am întrebat într-o doară. L-am simţit cum creşte ceva în el pînă la a deveni total incoerent, atît de mult îşi dorea şi atît de puţin putea să o exprime.
Am plecat convins că e fie un nebun, fie un tip-faţadă folosit de Hrebenciuc, care îl va sacrifica ca pe un ambalaj de unică folosinţă. A doua plasă!
În anul 2000, despre Gigi Becali se ştia doar că e vărul ţărănoi al fraţilor Becali şi că are atîţia bani încît i-a dus cu un camion în curte, unde i-a deşertat, i-a acoperit cu prelată şi i-a păzit cu zeci de bodyguarzi
Astăzi, albina din borcan a dus Steaua în Liga Campionilor, a contribuit la eliminarea blaturilor din campionat, se plasează imediat după Băsescu în preferinţele de vot ale tinerilor şi mai are puţin şi-şi bagă în Parlament un partid 100% ficţiune.
Fotbalul nu-l va mai ajuta
De curînd, doi jurnalişti curajoşi au deschis un front de luptă împotriva lui Gigi Becali. Cornel Nistorescu a plecat dintr-un studio TV cînd şeful PNG a intrat, iar Traian Ungureanu a avertizat vineri în „Cotidianul” că „Urmează Becali, alunecăm spre beznă!”.
„Becali îl reprezintă pe omul cumsecade ratat, e scrumiera în care creşte cenuşa celor care puteau fi simpli, dar au rămas primitivi” — Traian Ungureanu
Nu sînt atît de pesimist! Cred că politicianul Becali a intrat pe o pantă descendentă şi mă gîndesc că fotbalul nu-l mai poate ajuta. Dinamo a făcut dovada că Steaua nu e un miracol, ci un drum de urmat. Simt că inclusiv suporterii Stelei se vor delimita în forme pe care încă nu le cunoaştem de încercarea patronului de a-şi folosi echipa în anul electoral 2007. De pildă, vor refuza să-l voteze în masă, ca nişte oi, aşa cum sînt îndemnaţi.
Steaua are cultura publicului de calitate, a celor care ştiu să-şi apere istoria sportivă, tradiţie faţă de care Becali nu e decît un punct pe o dreaptă afectivă infinită.
Poate că va mai creşte în sondaje, aproape sigur va intra în Parlament, dar nu va face decît să se developeze în toată ignoranţa şi incompetenţa sa ca om public.
Un om care şi-a părăsit locul
Nu contest intenţiile bune ale lui Becali. Gesturile de omenie. Dreptul lui de a zdruncina un sistem corupt, care pare sedat în faţa mitocăniei cu care atacă milionarul din Pipera.
Dar sînt convins că mergem spre Europa, nu spre Becali. Acum 60 de ani, elveţianul Denis de Rougemont, unul dintre gînditorii care au pledat cauza Europei Unite, dădea într-o carte o definiţie tulburătoare a fenomenului pe care-l trăim. El vorbea despre persoane cuprinse de un „imperialism fără limite deci, prin definiţie, deznădăjduit”.
Aşa mi se pare Becali. Cu cît mai expansiv public, cu atît mai deznădăjduit ca om. El şi-a părăsit „locul cuvenit în lume” şi nimeni nu-i poate umple vidul. Undeva, în făptura lui, ştie că tînjeşte după ceva ce nu va atinge niciodată.
Dulăul deştept
În democraţie, cetăţenii nu vor accepta ca o plăsmuire ca Becali să capete putere de decizie. Cineva care îi insultă, îi ameninţă sau îi desconsideră pe intelectuali, pe homosexuali, pe schiori, pe cei care citesc o carte, pe dinamovişti, iar pe homosexuali, pe evrei, pe cei cu nume caraghioase, pe oamenii cu slăbiciuni fizice, pe gînditorii de stînga, pe bărbaţii care nu-şi încheie toţi nasturii cămăşii, pe locuitorii din Amsterdam şi pe ungurii din Cluj, pe miniştrii români care nu înţeleg că „pot fura, dar doar cîteva milioane!”, pe Pleşu, pe arbitrii cu chelie, pe bărbaţii şi femeile care gîndesc altfel decît el, pe tinerii care intră la discotecă, pe cei care n-au afaceri şi pe cei care au alte afaceri decît ale lui.
Toate aceste categorii, şi multe altele, au figurat în discursurile lui Becali. Împreună cu cei care-l contrazic sînt uneltele diavolului. Oamenii se uită la el, procentele cresc, însă cred că totul are o limită. Nu politicienii, care l-au creat direct sau prin slăbiciunile lor, ci românii îl vor refuza în final pe conducătorul Becali, punîndu-l, pînă la urmă, la locul lui.
Nu se poate ca o naţie să nu simtă ceea ce a simţit acum 7 ani un dulău!
DuDu • 18 decembrie 2006, 9:02
Tot Becali, nea Tolontane? Dati Cezarului ce e al Cezarului. Cred ca te obsedeaza omul asta… sau poate ai niste spagi de luat, sau de facut… sau poate vrei sa intri in politica :))
leal240870 • 18 decembrie 2006, 9:03
Banii vorbesc. Care este pretul tau Tolontan Catalin ?
Marian • 18 decembrie 2006, 9:05
D-l Tolontan daca credeti ca din punct de vedere moral sunteti superior lui Gigi Becali atunci aveti curajul sa scoateti de pe site-ul ziarului pe care il conduceti cracii si tâţele expuse in diverse poziţii sexuale, cu scopul de a starnii pasiuni primare, pe care le postati la asa-zisa Divizie SEXI si apoi incetati cu subiectele de scandal si barfa, altfel nu este nici o diferenta intre D-voastra care tolerati astfel de mijloace pentru a face bani, si Gigi Becali.
Astept sa va dati demisia de la ziarul D-lui Voiculescu avand in vedere ca acesta a colaborat cu Securitatea. Asta o spun pentru ca evocati evenimentele de la Timisoara si D-l Voiculescu a fost unul impotriva caruia s-a facut revolutia, el reprezentand vechiul regim si nu oricum. Sau banii nu au miros cand e vorba de Dumneavoastra.
CriSS • 18 decembrie 2006, 9:07
„Cornel Nistorescu a plecat dintr-un studio TV cînd şeful PNG a intrat, ” da si ce a aratat…ca e un fraier si ca nu are tupeu sa stea fata in fata cu cineva si stie sa vorbeasca numai pe la spate da? mie asa mi-a lasat impresia… macar unii au curajul sa stea fata in fata nu numai sa vb pe la spate… fara sa lase drept de aparare…
elle • 18 decembrie 2006, 9:07
sper ca romanii sa dovedeasca existenta creierului in capul lor….. si ca acesta nu e doar de decor!!!
leal240870 • 18 decembrie 2006, 9:08
Din pacate se verifica inca o data ca in lume este lipsa de investitori ca tirfe sunt peste tot.
Tragicul • 18 decembrie 2006, 9:10
„Nu politicienii, care l-au creat direct sau prin slăbiciunile lor, ci românii îl vor refuza în final pe conducătorul Becali, punîndu-l, pînă la urmă, la locul lui.”
Voi ca niste buni romani ar trebui sa aratati calea : ignorati orice comentariu al acestui personaj.
mirel • 18 decembrie 2006, 9:13
tolo,nistorescu a p[lecat de frica,nu de scirba…..era normal sa stea si sa-l combata in direct,sa-l ingroape definitiv,dar a plecat ca un las…macar tu fii corect si recunoaste asta..apropos:tu ai fi plecat in locul lui???
Cristian • 18 decembrie 2006, 9:13
Domnule Tolontan, nu sunt un mare simpatizant al domnului Becali, dar nici al altor politicineni prefacuti care dau impresia de oameni incoruptibili la TV iar in spatele imaginii se ascund oameni perversi care au devalizat tara. Am si eu o intrebare: cine plateste pentru aceste articole? Eu stiam ca GSP este un ziar care analizeaza fenomenul sportiv nu politica si toate panaramele care vor sa se afirme.
Rusine
colaps • 18 decembrie 2006, 9:14
dudule, becali a devenit o obsesie nationala, de genul un nebun arunca un bolovan in balta si cei care l-au filmat si l-au prezentat ca pe o curiozitate se chinuie acum sa se spele pe maini, nici usturoi n-au mancat nici gura nu le miroase…
Marion • 18 decembrie 2006, 9:14
Sper sa nu fie a treia greseala!
DuDu • 18 decembrie 2006, 9:15
Mi-a placut mai mult „Superba Keeley Hazell a pozat în echipamentul formaţiilor din Premier League! „, decat articolul tau, d-le Tolontan. Se vede ca ati ajuns fituica gen libertatea. Daca asa credeti ca faceti performanta, va inselati.
Ati ajuns un site de care se adreseaza minorilor neexperimentati sexual, al persoanelor care in loc sa citeasca o carte, se injura pe blogurile voastre. Asta e performanta pe care o promovati. Paine si circ, totdeauna a prins la romani.
Dar oare de ce ma obosesc, afisarile continua sa curga, banii din publicitate continua sa vina. Veti ajunge la un moment dat sa va dati seama ca gresiti cand puneti interesul firmei, inaintea interesului cititorului, pentru ca el va cumpara, el va face afisari pe site-uri. Cand nu va mai fi acest cititor care sa va bage in seama, atunci va veti trezi. Daca va veti trezi !
CriSS • 18 decembrie 2006, 9:15
si uite asa mai apare cate unul care dormind rau noapte ii mai trece cate o idee furtunoasa prin par…eu nu stiu cum au tupeu unii…care in viatza lor n-au bagat un ban in fotbal, n-au ajutat pe nimeni in viatza lor ci au supt bani de unde au putut si au bagat cate o pepitza pe site si apoi sa arate ca vai… a avut site-ul nuj cate accesari… sa se lege de nijte oameni care mai tot timpul au dat bani la cate o echipa, au crescut fotbalul romanesc, au mai ajutat pe cate o familie, au mai facut o casa…ca de…statul roman n-are bani…las ca are becali mai multi ca statul roman… daca faceau si ei o casa in timpul inundatiilor nu mai aveau de unde fura si ei…
sorin_777 • 18 decembrie 2006, 9:15
prea multa vorbarie, nu am avut rabdare sa citesc acest „roman”… Oricum are votul meu, si nu pentru ca l-as vrea presedinte dar am vazut nu demult la televizor un reportaj cu o nebuna reala din parlament ce poarta o cordeluta, cu un dement ca Naty si exemplele pot continua. Sti si tu prea bine. Becali este totusi peste acestia si merita sa ajunga acolo.
Are votul meu…
Si credeti-ma nu sunt nebun…
Daniel • 18 decembrie 2006, 9:16
Chiar asa ‘CriSS Says: ” de ce a plecat….lupta pe fata e grea dar are si Dl Tolontan dreptate in multe privinte…
Minu • 18 decembrie 2006, 9:16
Vad ca ati facut o obsesie din Becali.Va cere cineva sa scrieti despre el?Scrieti cumva la comanda?Aveti si dreptate in ce scrieti despre el.Dar nu e chiar asa.Daca el e in frunte e din cauza politicienilor nostri care nu stiu sa faca politica.
Mai vorbiti si frumos despre oameni.Ganditi-va ca la ,,ceea ce meditezi, ce citesti, ce scrii aceea devii,,
old-papa • 18 decembrie 2006, 9:16
CURAJOSUL NISTORESCU NU A AVUT CURAJUL SA IL INFRUNTE FATA IN FATA PE BECALI.CURAJOSUL UNGUREANU NU VREA SA DEA DREPT LA REPLICA LUI BECALI CI NUMAI ACELORA PE CARE II SUNT LUI PE PLAC.CURAJOSUL UNGUREANU SE FACE PRES IN FATA LUI BASESCU DE FIECARE DATA CAND ARE OCAZIA.CEVA DE GENUL ‘MANDRE CORABIA,MESTER CARMACIUL’.DOMNULE TOLONTAN AM CATEVA INTREBARI PT DUMNEAVOASTRA;
DACA CREDETI CA TARA ASTA POATE FI CONDUSA MAI RAU DE ATAT?
PE CAND UN MATERIAL DESPRE OMNUL VOICULESCU FELIX?
Ionel • 18 decembrie 2006, 9:17
Articolul este unul dintre cele mai frumoase pe care le-am citit in ultimul timp,dar,din pacate traim intr-o tara in care exista un procent important de plebe care poate fi usor manipulata.De fapt de asta nu suntem noi economic la nivelul Europei de Vest,pt ca in ciuda faptului ca varfurile noastre,intelectual vorbind sunt poate cele mai talentate din lume,avem o tara plina de oameni limitati care nu pot mai mult si sunt f usor influentati.Si acest procent important de oameni care,la sfarsitul clasei a 4-a tot nu stiau sa scrie si sa citeasca au acelasi drept de vot ca si oameni precum Nistorescu sau Tolontan.
micutzu • 18 decembrie 2006, 9:18
sunteti nebuni frate cu totul.cataline ai perfecta dreptate, incet incet vom scapa de fenomenul asta becali – ma refer la politica
da ce ai cu el frate ? • 18 decembrie 2006, 9:18
tot d el t ei Tolo , parca numai el e in fotbalul asta spurcat. nu vezi k fara el Steaua nu facea nimic in Europa,nu vezi k fara el ne plecau toti jucatorii pan’ acum. auzi nea Tolo ,tu cu cine tii ?
primaru19 • 18 decembrie 2006, 9:18
Sunt curios cu cat ati fost platit sa scrieti aces articol???Sau a fost un ordin de mai sus????Ce tot aveti cu Becali domle???La fiecare 4 ani,romanii astia inteligenti voteaza schimbarea,asa ca sa fie schimbare!!!Nu o sa ajunga presedinte Gigi Becali,dar sa adune macar 7 % din voturi si sa intre in Parlament!!! Atat ii doresc sa ii aud gura cum se zbate sa faca dreptate si sa faca bine tarii…si hai si Nea Vadime!!!!!sa ii faceti de minune pe ceilalti”nu dau nume ca poate ma ia politia 😀 ” Domnu Tolo…la inundatii cate case a ridicat Guvernul din banii tarii???cate a ridicat Tariceanu din mare alui avere….sau Tiriac….toti la un loc nu au facut cat Gigi Becali…….sa nu ajunga Gigi parlamentar ca e prost, nu are facultate, nu are diplome,e cioban,etc.etc….taranilor nu le trebuie oameni destepti …ei au nevoie de un conducator care sa ii ajute….ce ne pasa de UE??patim la fel ca acu cati ani cu NATO.ne iau cand au nevoie ei de noi,nu INVERS!!! Constantinescu milogea la usa NATO s ane primeasca…pai daca ii zicea la Putin … hai frate si pune 20 de rachete in dobrogea sa il fi vazut pe Clinton ce fata facea si cum avea nevoie de noi….acu au nevoie de noi sa ne omoare Bin Laden si pe noi cu vreo 3 avioane…halal de voi…hai nea Gigi forta si curaj ca tineretul te sustine ca sa intrii in Parlament…macar atat…sa continui sa faci bine taranilor…ca toti de acolo au pornit
chaplin • 18 decembrie 2006, 9:19
Ridici prea tare in slavi (si tu si TRU) o civilizatie occidentala plina de defecte, inecata in consumism, superficialitate, relativism moral si postmodernism. In acelasi timp calci in picioare un om care cu toata mojicia lui (pe care si-a si asumat-o, in repetate randuri) are la baza niste fundamente morale de mare bun simt. Eu unul sunt ateu si comunist, deci intelectual vorbind, n-am nimic in comun cu Becali, dar apreciez ca intr-o lume politica dominata de falsi si de perversi cum necum si-a facut loc si un AUTENTIC, fie si unul cu care eu unul nu sunt de acord.
exces • 18 decembrie 2006, 9:19
articol excelent ! Felicitari tolo !
elle • 18 decembrie 2006, 9:19
am observat ca jiji prefera costumele cu dungi….sper sa treaca la uniformele cu dungi si sa aiba zabrele la geam…
REBU • 18 decembrie 2006, 9:19
Lupu’ de la stadion
Vrea la Gigi sa repeada
D’era Felix,domn’ patron
Era cu covrigi in coada… 😉
masty • 18 decembrie 2006, 9:19
Am mai avut un presedinte cizmar. Ce mai conteaza inca unul cioban? Si la fel de inculti amandoi!!!!!!
markus • 18 decembrie 2006, 9:20
Nu veni tu sa tii predici despre morala s.a.m.d. rezuma-te strict la ce tine de fotbal, nu la politica.
David • 18 decembrie 2006, 9:20
Felicitari domnule Tolontan. Un articol care doare, loveste unde trebuie, intrebarea este cati au discernamantul necesar sa poata distinge intentiile d.lui Becali ? Uitati-va la reactiile starnite de acest articol si va veti da seama ca avem de-a face cu o „spalare a creierului” a multor oameni. Se pare ca „faptele bune” facute de dl. Becali i-au impresionat atat de tare pe oameni incat … ar fi in stare sa-l puna chiar presedinte. Poate articole de felul acesta sa-i trezeasca pe romani la realitate si avem speranta ca asa va fi…vorba dvs. ” daca a simtit un caine…pana la urma isi vor da seama si roamanii ”
Nu va speriati de nimic si mergeti inainte.
AlexB • 18 decembrie 2006, 9:20
Da, in sfarsit, ceva care il pune pe becali „la locul cuvenit in lume”, care arata ca regele (de fapt nici macar un bufon) este gol. Totusi, ar mai fi fost putin de pedalat pe grotescul generat de latura mistica a acestui om al tenebrelor. Bineinteles ca unii cititori te vor acuza ca nu ti-ai primit banii, asa e lumea…
andrei25 • 18 decembrie 2006, 9:21
A urcat Becali in sondaje si s-au ingrijorat unii si altii si au dat comanda la articole anti-Becali. Ce sa spun, marea clasa politica conducatoare inocenta si imaculata! Abia acum il vedeti pe Becali cum este, domnule Tolontan, ca s nu zic chiar draga MASSMEDIA!
sergiu_bv • 18 decembrie 2006, 9:23
Eheeee…daca tot esti sigur ca o sa cada…de ce il tot bagi in seama? Ultima data cand am citit un articol de-al tau era tot despre Becali. Tu esti ziaristul ala de 2 lei care aduci in fata astfel de personaje. Tu i-ai luat primul interviu si tot tu esti cel care latra cel mai tare si ii face reclama. Nu te banuim ca vrei intr-adevar sa-i faci reclama, insa e clar ca simti cum te-a facut el de cacao de la distanta. Nu te mai scoate…zi-ne totusi ceva despre un meci de fotbal; parca s-a incheiat Campionatul Mondial al Cluburilor…ai auzit ceva despre asta?…nu…caci ai treaba sa latrii la luna. Latra frate…caci tu si cu celalalt spagar ati format „o intreaga generatie de ziaristi sportivi”…de 2 lei…analfabeti si pupincuristi…mai ales pupincuristi. Daca tot e sa fii mai linistit, desi nu cred ca asta e necazul tau, te asigur, ca si suporter al Stelei ce sunt, ca nu il vom vota niciodata pe Becali si mai mult decat atat nici nu vrem sa-l vedem prin ziare si pe la tv; asta e principala problema iar singurii vinovati sunteti voi ziaristii…acesti latrai care tin foarte mult sa nu se faca de rusine in familie atunci cand un taranoi isi bate …..de ei. Pa….si te asteptam cu ceva mai interesant…serios !
Francisc Anton • 18 decembrie 2006, 9:23
Din pacate, chiar daca este bine intentionat, domnul George zis Gigi becali, are un comportament de om atins de maladia paranoia. Cum sa nu plece Nistorescu din studio atunci cand vine un paranoic dornic de discutii? ce sa vorbeasca Nistorescu cu un astfel de personaj? El nici macar nu stie pe ce picior danseaza. Spune ca este anticomunist si sustine echipa comunistilor. Imi pare rau ca trebuie sa o spun, dar Steaua si Dinamo, oricat de bune si valoroase au devenit ele intre timp, au fost create de KGB. Ele reprezinta in sport nomenclatura comunista. Ca au facut performanta nici nu este de apreciat. Au fost desfiintate sau schilodite toate echipele de traditie (Venus, Ripensia, CFR, Sportul Studentesc etc) iar celor doua „falite” ale sistemului li s-au creat toate conditiile, infrastructura, salarii si servicii importante in Armata si MAI pentru sportivi, usurinta de a racola sportivi talentati, interventii si amenintari oculte la adresa arbitrilor si jucatorilor altor echipe samd. Nu vedeti ce s-a intamplat cu Sportul Studentesc pentru ca nu a stat cuminte campionatul trecut? A fost fasit un prost (Prunea) care sa le faca jocul. Cu una din aceste FC KGB defileaza anticomunistul Gigi, omul care se viseaza Mesia. Pupati-l ca va seamana!
old-papa • 18 decembrie 2006, 9:23
DOMNULE TOLONTAN REPET INTREBAREA;PE CAND UN ARTICOL DESPRE VOICULESCU-FELIX SI BANII SECURITATII?
Ionel • 18 decembrie 2006, 9:24
Cel mai penibil om din lume,l-am vazut la televizor,in 2 ipostaze.Nu i-am retinut numele,dar..in prima ipostaza,era acum vreo 9 luni cand a fost un mare scandal intre Gigi Becali si CVT.Pe vremea aia,acel om era un tanar care a venit intr-un studio tv sa-l apere pe CVT si a folosit numai argumente de care si un copil mic isi dadea seama ca sunt de umplutura,nuaveau nici o relevanta,dar,Gigi i-a zis atunci,ca il vrea la el in partid(cu toate ca acel tanar dornic de ciolan a inceput prin a-i cere lui Gigi diploma de BAC).Acum vreo 2 luni de zile am avut neplacuta surpriza sa il vad pe acelasi tanar trecut de partea cealalta a baricadei,si tot intr-o emisiune tv a inceput,la fel cu argumente inspide sa il ridice in slavi pe Gigi becali.Doamne cum ii mai suporta pamantul pe unii,cata ipocrizie poate exista in unii oameni care pt a capata putere sunt in stare de orice.
corin • 18 decembrie 2006, 9:25
Excelent articol! Cititi-l fratilor si bagati la cap pana nu este prea tarziu!!!
adryyan • 18 decembrie 2006, 9:25
vreti sa va delimitati de gigi dar se pare ca nu puteti,este o marfa care se vinde prea bine la presa,si orice ati spune despre el,are si parti proaste si parti bune.urlati toata ziua ca va delimitati de el ,dar nu va lasa inima k nu se mai vinde maculatura dvs(ziarul).din ziar de sport va transformati in ziar de politica contra lui gigi.mai sint si alte sporturi mult mai frumoase k fotbalul,si care au o atentie din partea dvs=0.
o zi buna
PATRIOT • 18 decembrie 2006, 9:25
Observ ca in comentariile voastre lipseste cu desavarsire credinta in Dumnezeu. Eu tocmai de asta il votez pe GEORGE BECALI pentru ca e SINGURA sansa a tarii noastre spre o apropiere de Dumnezeu , rau este ca multi sunteti atei si nu aveti nimic in comun cu DUMNEZEU.
Dar sa nu uitati ce a zis IISUS : “FARA DE MINE NU PUTETI FACE NIMIC”
FORZA GEORGE BECALI PANA LA MOARTE !!
Tolontan tu esti o sluga si un pupincurist nu ai demnitate si onoare tocmai ce promoveaza GEORGE BECALI pentru ROMANIA!!
p.s. : va scriu din America unde stau temporar si constat ca are dreptate domnul BECALI ca “Avem cel mai destept tineret din lume”
GEORGE BECALI PRESEDINTE!!
VOTATI PENTRU APROPIEREA DE DUMNEZEU !
FUGITI DE DRACU SI NU FITI SLUGA LUI CREDINCIOASA CA TOLONTAN!!!
GEORGE BECALI PRESEDINTE!!
VOTATI PENTRU APROPIEREA DE DUMNEZEU !
FUGITI DE DRACU SI NU FITI SLUGA LUI CREDINCIOASA CA TOLONTAN!!!
GEORGE BECALI PRESEDINTE!!
VOTATI PENTRU APROPIEREA DE DUMNEZEU !
FUGITI DE DRACU SI NU FITI SLUGA LUI CREDINCIOASA CA TOLONTAN!!!
GEORGE BECALI PRESEDINTE!!
TOLONTAN SA NU INTRE AICI CA ARE DEJA PACTU CU DIAVOLUL LA CARE SLUJESTE SI SE VINDE PENTRU BANI, SI RISCA SA FIE LUAT DIRECT DIN TRUP.
PENTRU TOTI CEILALTI : http://WWW.SFATURI-ORTODOXE.RO
nea kaisa • 18 decembrie 2006, 9:25
De acord, va pica el odata si odata, dar toate lucrurile astea se stiau. Pe de alta parte, nici cei care gargarisesc de ani de zile chestia cu „mersul spre Europa” nu-s cu nimic mai grozavi. Gigi insulta tot felul de minoritati, pe cind ceilalti „costumati” auto-insarcinati cu integrarea ne insulta gindirea si rabdarea. Cit timp „mergem spre Europa” cu deciziile lor, dar pe banii nostri, mi se cam rupe si de unul si de ceilalti.
Tolontan sclavu’ lu’ Voiculescu • 18 decembrie 2006, 9:26
Ba imputitule asta e ziar de sport , baga-te la antena 1 dc vrei sa-l ataci pe becali.O sa mori de oftica ,cum mureau ocnasii in cartile lu dostoievski,ca a ajuns becali sus si tu ai ajuns sa-l pupi in cur pe voiculescu un comunist care a furat averea tarii.Pai cine e ma mai periculos voiculescu sau becali?Futu-ti mortii ma-tii de sclav ti-ai pierdut demnitatea pt banii lu voiculescu.
Esti cel mai nenorocit ziarist , toata lumea se plange de tine , numai articole negative.probabil oi fi masochist , iti place sa te injure lumea pe blog:))))))
Tereo • 18 decembrie 2006, 9:26
Ba, da gata ba! Ca ne-am plictisit!
Alt subiect nu aveti???
E adevarat ca Becali va vinde ziaru’, ca daca scrieti de Turci, Borci, Coposi nu vindeti nici 2 exemplare!
Da’, GATA, ca nu mai putem! Toti il pupati in dorsal pe Becali!
„VAI! Cum a ajuns aici?? NOI, presa l-am creat”
Pai vad ca tot ii dati inainte! Va mananca si nu stiti unde sa scarpinati!
Vin sarbatori, an nou, UE, UEFA, si astia tot de Becali ii doare!
E adevarat ca s-a luat de voi si acum trebuie sa improscati cu noroaie, plus ca GSP, trustul Voiculescu…. GET IT?
Se va zice: Vai, noi astia vertebrati in coloane nu scriem la comanda si nu ne guduram pe la „behindu'” sefului, dar vad ca se tot linge la greu! Si nimeni nu pretinde ca se scrie la comanda, ci la grosimea mitei care se da! Asta nu e comanda, e serviciu platit!
Inteleg ca frica va ajunge, ca un astfel de om „poate” ajunge presedinte, DAR:
NU NE INTERESEAZA SUBIECTUL SI RAZBOAIELE PERSONALE ALE UNOR ZIARISTI CU BECALI! DACA NU VA DUCE MINTEA SA SCRIETI DESPRE ALTCEVA, ASTA VA E NIVELUL SI NU MAI PUTEM COMENTA NIMIC!
………………………………………………………………………………………….
Culmea e ca acesti ziaristi care se cred superiori lui Becali, sunt de fapt exact la nivelul lui! (intr-o disputa, cel mai destept cedeaza, ori aici nu cedeaza nici unul!!!)
………………………………………………………………………………………….
In rest, alte griji n-avem decat de becali, tolontau sau tru-i!
HAI, mai inventati niste transferuri si mai umpleti paginile ziarelor, ca altceva nu aveti!
Radu • 18 decembrie 2006, 9:26
Becali un fatarnic
REBU • 18 decembrie 2006, 9:26
Chiar daca Becali pica
N-o sa fie suparare
Ramane restu’ de clica,
Sa-i votam in continuare… 😉
Cosmin Trusca • 18 decembrie 2006, 9:26
mosule, ti-ai dat cu firma-n cap!
asta miroase de la o posta a articol comandat.
cum de n-ai simtit tu acum 7 ani? poate ca tu reuseai sa rupi lantul.
sau ai simtit, dar era lantul zdravan. Inca il mai ai atarnat de gat.
pana la urma nu esti nici tu decat o albinuta (sau musculita) intr-un borcan.
problema e ca nu ti-au gaurit inca capacul.
p.s. nu sunt absolut deloc un sustinator al lui Becali ca om politic, dar ma scarbeste ipocrizia.
leonte • 18 decembrie 2006, 9:27
Stimate Domnule Tolontan,
Oricit va apreciez ca jurnalist, pun acest articol pe seama dorintei Dvs., inutil complexate, de a „evolua” pe asa-zisa scena mare a jurnalisticii, cea de opinie politica. Problema nu se pune asa: ati realizat la Gazeta o mostra de acuratete jurnalistica, ziarul ar putea fi exemplu pentru multe alte publicatii din Romania, iar Dvs. ati putea intra, fie si scriind numai despre sport, printre marii gazetari ai tarii. De fapt, ati intrat, dar inca nu va dati seama.
Acum, despre Becali: asemenea lui Cornel Nistorescu, asemenea lui Traian Ungureanu, gresiti fundamental scriind un astfel de articol. Pentru ca, se pare, inca n-ati descifrat mecanismul lui Becali – el evolueaza, iata, in termeni sportivi!, numai pe mingea ridicata la fileu. Pe contra, adica – iar Dvs., alaturi de cei mentionati mai sus, prin aceasta critica, nu faceti decit sa oferiti la fileu mingea, pentru un smash! Gigi Becali n-a ajuns unde a ajuns prin realizari, ci printr-o lupta crincena cu detractorii sai, pe care i-a trimis imediat, in ochii electoratului, intr-o zona „neagra”, ba chiar anticrestina.
Gigi Becali a devenit ceea ce este prin faptul ca afisata-i sinceritate doboara orice alt tip de sinceritate intelectuala. Desi, fireste, ultima e corecta. Gigi Becali isi cladeste destinul NUMAI prin doborirea altora, ba chiar as zice a altor destine. Intrarea societatii, a societatii intelectuale, sa spunem, intr-un conflict cu acest om nu poate decit sa-l urce in sondaje. Nu asa va fi doborit. Nu mediatizarea excesiva, fie ea negativa, e solutia.
Sincer, nici nu stiu care e solutia. Dvs. va inchipuiti, public, ca Becali e in plina coborire. Din pacate, nu observati ca atu-urile sale nu pot fi contracarate (cum s-a intimplat, spre exemplu, in cazul lui Vadim Tudor) de argumente intelectuale. Unul dintre marile atu-uri ale lui Becali este, din pacate, Traian Basescu – a reusit sa-l ridice mai mult decit presa, decit toata presa la un loc, legitimindu-l politic prin afisarea alaturi de el. Dar, mai cu seama, a reusit sa-l ridice prin crearea unui model politic de succes: caci Traian Basescu si Gigi Becali fac parte cam din acelasi model politic, chiar daca unul mai „rafinat”, sa spunem, iar celalalt deloc rafinat. Basescu a legitimat si tipul de politician incoerent, incult, cu o sinceritate brutal-afisata. Iar Becali merge triumfator pe acest drum, adaugind un ingredient teribil, cu complicitatea meschin-mercantila a B.O.R.: religia.
Eu nu pot fi atit de optimist ca Dvs.: ma tem ca Becali nu poate fi infrint. Ma tem ca, peste o vreme, voi fi nevoit sa parasesc, rusinat, Romania de care m-am agatat si in anii de disperare crunta, convins ca va veni si ziua noastra. Parea ca a venit. Dar noi ne pricepem sa darimam dintr-o azvirlire de piatra tot ceea ce am realizat: Becali reprezinta aceasta piatra. Una care ne va durea teribil. Si tare mi-e teama ca un milion de zvicniri intelectuale nu se pot pune in fata unei asemenea pietre.
dari022 • 18 decembrie 2006, 9:27
Ai perfecta dreptate Tolontane…dar ai fi avut dreptul la opinie daca lucrai la un alt ziar nu la unul cu profil sportiv…daca nu esti in stare sa gasesti subiecte sportive pe care sa le abordezi ar fi cazul sa iti muti cuibul la un ziar de scandal ca acolo te-ai descurca de minune!!
Catalinultrasu’ • 18 decembrie 2006, 9:28
Lol…s-a intors totul impotriva ta…asa iti trebuie pt ca bagi politica in sport.Becali nu e creatia lui Hrebenciuc,ci a voastra,a presei,a televiziunii,inclusiv a ta,iar acum nu aveti ce sa-i faceti si va asteptati de la noi sa-l dam jos.Voi l-ati creeat si acum sunteti neputinciosi.Rusine voua!!!Si nu mai scrie de politica intr-un ziar de sport,macar aici sa scapam de fenomen.Incearca fenomenul ULTRAS,poate ti se potriveste mai bine!!
Fariseu • 18 decembrie 2006, 9:28
Pe timpul comunistilor eram invatati la scoala ca romanii fac parte dintr-un popor destept, cinstit si harnic. Dupa asa zisa Revolutie din ’89 m-am convins ca nu suntem nici destepti, cat despre harnicie si cinste sa nu mai aducem subiectul in discutie. Becali este rodul prostiei romanilor. Cei care il iubesc pe Gigi sunt persoane fara educatie, majoritatea de la tara sau oraseni cu scoala profesionala adeptii sistemului comunist, a fabricilor si uzinelor in care munceau zeci de mii de prosti, someri mascati intr-un fel sau altul. Sa ne fie tarana usoara daca va intra Becali in Parlament.
dami • 18 decembrie 2006, 9:28
mie imi place de becali doar la kiss fm , radio 21 , carcotasi si mondenii !!! daca am uitat ceva, ma scuzati! dar , in saracia asta , daca mi-ar da un sac de bani , l-as vota.ce mi-e un prost in plus in parlament,etc….
eu • 18 decembrie 2006, 9:29
daca nu era becali si acum jucam 10 tururi preliminare pt cupa uefa si echipe ca real si lyon nu vedeam decat la tv … si daca atatia au condus tara si nu au facut nimic … ma intreb ce avem de pierdut daca iese becali ?
primaru19 • 18 decembrie 2006, 9:29
oameni buni statul roman nu are bani dar ieri, Mircea Geoana a declarat ca au ramas necheltuiti 2,2miliarde de euro…ups????am zis ceva rau nea tolo???unde se vor duce banii aia???avem spitale cu aparatura ultra moderna??avem pensii la batrani de 5 mil macar?avem trenuri frumoase??etc etc…avem natura frumoasa …atat….macar Adrian Nastase a facut pt scoli cateva sali de sport…vreo 50…parca…voi ce ati facut??nea tolo…sunt curios daca cititi ce scrie lumea la raspunsuri….as vrea si eu o confirmare….sau totul tine doar de publicitate