TOLO.RO
Fotbalul l-a ridicat, românii îl vor refuza şi el va avea de ales: va rămîne un filantrop iubit sau un politician ridicol.
luni, 18 decembrie 2006, 8:58
Fotbalul l-a ridicat, românii îl vor refuza şi el va avea de ales: va rămîne un filantrop iubit sau un politician ridicol.
Mesele erau întinse la clubul din Oneşti, în toamna lui 1999. Era aşteptat Becali. Ioan Becali, credeau toţi, de la bucătari la antrenorul Toader Şteţ. „Nici nu ştiam altul, în afara celor doi fraţi impresari”, îşi aminteşte unul dintre fotbaliştii care aşteptau să fie cumpăraţi de către investitorul din Bucureşti.
A apărut un tip ciudat, „cică e Gigi Becali, vărul”, îmbrăcat într-un pulover pe gît, care gesticula şi vorbea atît de tare încît angajaţii îşi amintesc cum Ursu, ciobănescul caucazian de la stadion, a dat să rupă lanţul. Ce a amuşinat Lupu şi ce n-a simţit o întreagă ţară, perplexă, îngreţoşată sau entuziasmată azi, cînd Gigi Becali a devenit noua stea a scenei publice din România?
Invenţia lui Viorel Hrebenciuc
Staţi niţel! N-a simţit nimeni, cu excepţia lui Viorel Hrebenciuc. El îl sfătuise să-l caute pe preşedintele Puiu de la FC Oneşti. „Vreau să bag 500.000 de dolari la echipă şi să-mi faci intrarea la RAFO”, i-a cerut Becali lui Puiu. Afacerea a căzut, Becali era prea nerăbdător, şi atunci Hrebenciuc i-a oferit două silabe de aur: „Stea-ua!”.
Încă din 1999, cînd a vrut să bage bani la FC Oneşti, Becali a privit fotbalul ca pe o trambulină către politică, acolo unde n-ar fi ajuns doar cu banii
La cîteva luni după întîmplarea de la Oneşti, l-am cunoscut pe Gigi Becali în holul hotelului Lido. Se aflase că vrea să investească la Steaua. A fost probabil primul interviu al său, nu trageţi în pianist!
În primăvara lui 2000, Becali era febril şi poticnit, un pierde vară gardat de Hrebenciuc, cel care îl completa din ochi. Am avut senzaţia că îl studia aşa cum privesc copiii albinele pe care le prind cu borcane şi apoi le găuresc capacele cît să nu se sufoce micii prizonieri. Greşit, ziaristule!
„Vreţi să intraţi în politică?”
La finalul discuţiei, după ce am închis reportofonul, mă intriga ceva. „Nu am văzut nici un meci de fotbal”, mărturisise Becali. Nu jucase, nu-i plăcea, habar n-avea de jucători şi totuşi confirmase că va băga bani la Steaua. „Vreţi să intraţi, cumva, în politică?”, am întrebat într-o doară. L-am simţit cum creşte ceva în el pînă la a deveni total incoerent, atît de mult îşi dorea şi atît de puţin putea să o exprime.
Am plecat convins că e fie un nebun, fie un tip-faţadă folosit de Hrebenciuc, care îl va sacrifica ca pe un ambalaj de unică folosinţă. A doua plasă!
În anul 2000, despre Gigi Becali se ştia doar că e vărul ţărănoi al fraţilor Becali şi că are atîţia bani încît i-a dus cu un camion în curte, unde i-a deşertat, i-a acoperit cu prelată şi i-a păzit cu zeci de bodyguarzi
Astăzi, albina din borcan a dus Steaua în Liga Campionilor, a contribuit la eliminarea blaturilor din campionat, se plasează imediat după Băsescu în preferinţele de vot ale tinerilor şi mai are puţin şi-şi bagă în Parlament un partid 100% ficţiune.
Fotbalul nu-l va mai ajuta
De curînd, doi jurnalişti curajoşi au deschis un front de luptă împotriva lui Gigi Becali. Cornel Nistorescu a plecat dintr-un studio TV cînd şeful PNG a intrat, iar Traian Ungureanu a avertizat vineri în „Cotidianul” că „Urmează Becali, alunecăm spre beznă!”.
„Becali îl reprezintă pe omul cumsecade ratat, e scrumiera în care creşte cenuşa celor care puteau fi simpli, dar au rămas primitivi” — Traian Ungureanu
Nu sînt atît de pesimist! Cred că politicianul Becali a intrat pe o pantă descendentă şi mă gîndesc că fotbalul nu-l mai poate ajuta. Dinamo a făcut dovada că Steaua nu e un miracol, ci un drum de urmat. Simt că inclusiv suporterii Stelei se vor delimita în forme pe care încă nu le cunoaştem de încercarea patronului de a-şi folosi echipa în anul electoral 2007. De pildă, vor refuza să-l voteze în masă, ca nişte oi, aşa cum sînt îndemnaţi.
Steaua are cultura publicului de calitate, a celor care ştiu să-şi apere istoria sportivă, tradiţie faţă de care Becali nu e decît un punct pe o dreaptă afectivă infinită.
Poate că va mai creşte în sondaje, aproape sigur va intra în Parlament, dar nu va face decît să se developeze în toată ignoranţa şi incompetenţa sa ca om public.
Un om care şi-a părăsit locul
Nu contest intenţiile bune ale lui Becali. Gesturile de omenie. Dreptul lui de a zdruncina un sistem corupt, care pare sedat în faţa mitocăniei cu care atacă milionarul din Pipera.
Dar sînt convins că mergem spre Europa, nu spre Becali. Acum 60 de ani, elveţianul Denis de Rougemont, unul dintre gînditorii care au pledat cauza Europei Unite, dădea într-o carte o definiţie tulburătoare a fenomenului pe care-l trăim. El vorbea despre persoane cuprinse de un „imperialism fără limite deci, prin definiţie, deznădăjduit”.
Aşa mi se pare Becali. Cu cît mai expansiv public, cu atît mai deznădăjduit ca om. El şi-a părăsit „locul cuvenit în lume” şi nimeni nu-i poate umple vidul. Undeva, în făptura lui, ştie că tînjeşte după ceva ce nu va atinge niciodată.
Dulăul deştept
În democraţie, cetăţenii nu vor accepta ca o plăsmuire ca Becali să capete putere de decizie. Cineva care îi insultă, îi ameninţă sau îi desconsideră pe intelectuali, pe homosexuali, pe schiori, pe cei care citesc o carte, pe dinamovişti, iar pe homosexuali, pe evrei, pe cei cu nume caraghioase, pe oamenii cu slăbiciuni fizice, pe gînditorii de stînga, pe bărbaţii care nu-şi încheie toţi nasturii cămăşii, pe locuitorii din Amsterdam şi pe ungurii din Cluj, pe miniştrii români care nu înţeleg că „pot fura, dar doar cîteva milioane!”, pe Pleşu, pe arbitrii cu chelie, pe bărbaţii şi femeile care gîndesc altfel decît el, pe tinerii care intră la discotecă, pe cei care n-au afaceri şi pe cei care au alte afaceri decît ale lui.
Toate aceste categorii, şi multe altele, au figurat în discursurile lui Becali. Împreună cu cei care-l contrazic sînt uneltele diavolului. Oamenii se uită la el, procentele cresc, însă cred că totul are o limită. Nu politicienii, care l-au creat direct sau prin slăbiciunile lor, ci românii îl vor refuza în final pe conducătorul Becali, punîndu-l, pînă la urmă, la locul lui.
Nu se poate ca o naţie să nu simtă ceea ce a simţit acum 7 ani un dulău!
Almanahe • 18 decembrie 2006, 11:28
# orion Says:
December 18th, 2006 at 11:26 am
elle,chiar crezi ca intereseaza interjectiile si onomatopeele scoase de tine?ok,ti-ai spus parerea,e de ajuns!
te cred ca nu-ti plac… doar doamna e o profesoara… tu… n-ai prea avut treaba cu scoala… de ce ai avea acum si cu d-na profesoara?????????
PATRIOT • 18 decembrie 2006, 11:29
Asa vorbesc @almanahe pentru ca lor nu le place sa fie cu Dumnezeu lor le place cu dracu si atunci asa zice in sfintii Parinti cine ataca credinta lasal o data de doua ori si a treia oara fa-te sabie . Asa m-am facut eu cu lupu sa-i tai ateismul.
tomy • 18 decembrie 2006, 11:30
frate, macar sa aibe vreo 10 oameni ku bani scopul de a se propulsa in politica, si sa faca 200 de case, sau macar sa faca ceva pentru niste oameni necajiti……
calin • 18 decembrie 2006, 11:30
becali se poarta ca un cioban in esenta, dar daca e atit de prost cum de a facut atitea bani ca doar nu a fost nici UTC-ist ca copos si nici securist ca boss-ul tau voiculescu, oare mlrd(sau ma rog sute de mln) de dolari pe care ia cistigat nu demonstreaza ca totusi are si calitati pe care voi le ascundeti?
DanTheMan • 18 decembrie 2006, 11:30
# PATRIOT Says:
# PATRIOT Says:
December 18th, 2006 at 11:23 am
bha spurcaciune de lup, jigodio voi ati vrea ca in romania sa conduca la nesfarsit diavolul iar biserica sa fie inlaturata incet dar sigur ateule. DAR ASTA NU SE VA INTAMPOLA NICIODATA CU OAMENI CA MINE SI LIDERI CA GEORGE BECALI. NICIODATA DUSMAN AL CREDUINTEI STRAMOSESTI. De fapt cred ca tu nici nu esti roman daca vorbesti asa de biserica esti vreo corcitura cu vreo un arab ceva as crede.
Se vede treaba ca esti la fel de ‘credincios’ pe cat esti de ‘patriot’ … DUMNEZEU este
torpila • 18 decembrie 2006, 11:30
PATRIOT:
Da mai lasa-L in pace pe Dumnezeu ca parca vad ca te faci cu un trasnet pe chelie…
the wolf • 18 decembrie 2006, 11:31
PATRIOT Says:
December 18th, 2006 at 11:23 am
bha spurcaciune de lup, jigodio voi ati vrea ca in romania sa conduca la nesfarsit diavolul iar biserica sa fie inlaturata incet dar sigur ateule. DAR ASTA NU SE VA INTAMPOLA NICIODATA CU OAMENI CA MINE SI LIDERI CA GEORGE BECALI. NICIODATA DUSMAN AL CREDUINTEI STRAMOSESTI. De fapt cred ca tu nici nu esti roman daca vorbesti asa de biserica esti vreo corcitura cu vreo un arab ceva as crede.
nu ai tu credintza in Dumnezeu cata am eu 🙂
sau depinde despre ce dumnezeu vorbesti! eu de exemplu ma incred in Dumnezeul crestin si in Fiul Lui Isus?
eu te banuiesc ca te inchini la vre-un idol, cum ar fi banul de exemplu ce zici!?
cristiano_stelistu • 18 decembrie 2006, 11:31
tolontane ,cred ca acela care depaseste limita de fiecare data esti tu fata de oameni ca gigi care face case la oameni , ajuta famili,oameni,da bani din propriul buzunar in tot ce este nevoie….acum vine o intrebare pt tine ‘cine mai face asa ceva in romania ‘????? sp tu altu care face tot ce face si iti dau dreptate ….asa ca pana afli tu ..ciocu mic si mai multa munca ..si nu mai pierde timpu asa aiurea ..sincer scri numai prosti..da e pacat de tine ca esti un jurnalist cu mult potential ..pacat ..incearca si tu altceva
NoName • 18 decembrie 2006, 11:31
Vrei sa iti apreciem articolul si sa laudam aici, ca pe Becali, cat de destept e Tolontan. Ceea ce este azi Becali e datorita nu a oamenilor sau a unor politicieni, ci datorita Antena1, Pro TV, OTV. Voi l`ati creat, voi l`ati dus in culmile gandirii lui filosofice. Voi l`ati facut „mare”. Daca in straintate vezi la stirile sportive doar informatii tehnice si interesante, la Antena 1 si Pro TV vezi doar parerile unor „mari ganditori” ca Becali sau mai nou Vasile Turcu, completate cu manele. Acesta din urma va fi peste cativa ani noul Becali. Ar trebui sa va puneti cenusa in cap si sa va faceti mea culpa. „Desteptaciunea” lui Becali sunteti voi: Antenele, Pro tv’ul, Ioanitoaia, Tolontan, Diaconescu, etc. Voi sunteti prelungirea gandirii lui. Si acum sa fim putini si corecti. De 10 ani incercati sa`l ridicati peste 1-2% pe mos Felix in sondaje si nu reusiti, cand pe Becali in 3 ani l`ati adus in cotele maxime pe care le putea atinge un om de categoria lui. Eu nu pot decat sa simt dezgust fata de ziaristii de la Antena, Gsp, fata de cei care fac stirile la Pro TV, fata de voi toti manelistii, adica cei care pun acest microb scarbos la stirile sportive alaturi de dansul lui Borcea (micul Becali), sau cand trebuie sa ascult intrebarile tampite puse lui securistul de Dragomir, sau intrebarile idioate puse dinamovistilor ce cumparaturi vor face in Anglia. Nu aud nimic despre tehnica, despre tactica, despre forma fizica a fotbalistilor. Nu aud decat de manele, shopping, Becali, Borcea, Dragomir, de marii oameni sportivi de pe la diferite agentii conduse de oamenii lui Felix. Eu cred ca traim in marea stana, iar ciobanii sunt Becali, Tolontan, Ioanitoaia, Felix, Adrian Sarbu, Borcea, iar cei care se complac si stau cu gura cascata, uimiti de asemenea prostii, sunt niste oi care au singur final: o moarte jalnica. Eu nu vad ca solutie decat ca Becali, Tolontan, Ioanitoaia, Adrian Sarbu, Vadim, Mircea Badea, Ion Iliescu, Felix, Borcea si toti acesti oameni care fac sau apar in tot show`ul penibil de pe micile ecrane romanesti sa ne lase in pace sa ne contruim o tara demna de a fi membra a Uniunii Europene, o tara normala, o tara cu oameni normali, o tara cu oameni care fac cinste, precum Plesu, Patapievici, Liiceanu, etc.
h3r3 • 18 decembrie 2006, 11:31
domnule tolontan daca esti u asha destept de ce nu faci si u lucrruri marete de ce nu faci si u niste banuti pa care sa i inmultesti asha cum face gigi el care in viziunea ta e un cioban o fi dar e cu 2 clase peste tine el nu vorbeste la comanda asha cum scrii matale nu e un rustrat asha cum esti matale care ataci pe toti inclusiv pe cei din propria ti redactie domule lasa ne cu asemenea comentarii ca ne plictisesti deja ne lasi un gust amar de comunism putred si ranced ia hai sa vb de turcu sau de copos nuuuuuu vrei nu ca probabil ei sunt sponsorii tai asha ca lasa articolele astea de om frustrat si incapabil
Yanis • 18 decembrie 2006, 11:31
ink o data ai te’ai facut d cacao !! nu jtii altceva dkt sa critici Steaua si p Becali de fiecare data knd ai okazia !! un editorial d …. esti p langa subiect ma nene!!
law • 18 decembrie 2006, 11:31
Bravo Tolontan! Ai dreptate in tot cea ce ai scris, dar romanii sunt prea ocupati cu probleme si prea manipulati ca sa mai gandeasca si din cauza asta il admira si il plac pe Becali. Am asteptat atatia ani sa intram in UE si am crezut ca suntem pregatiti sa devenim oameni, dar se pare ca inca mai gandim ca niste animale. Oricum niciodata nu va junge Becali presedinte asta ii sigur, nu peste mult timp lumea o sa isi dea seama ce e bine si ce e rau. Tine-o tot asa si as dori sa vad mai multi ziarist care sa iasa in presa la fel ca si tine.
cristinel • 18 decembrie 2006, 11:31
Mai sus scria unu ca ii pare rau ca, cei socotiti de el „prosti” (nu stiu pe ce criteriu) au acelasi drept de vot ca si unu intelectual in plina floare(nu stiu cine garanteaza asta, si ca primii il voteaza pe Bacali! Si de ce nu! mie mi se pare la ora actuala singuru om DEvotat!!! Is satul de mincinosi, care au facut bani pe carca politicii si care erau niste carpiti! iar acu in nene oamenii de frunte ai Romaniei! Halal!!! ne mint/fura pe fata! Si atunci cum sa nu fiu unu din categoria, „prosti” a lu cap de zmeu ala de mai sus! Pentru ca Becali nu a facut bani pe carca politicii, ci a bagat bani in ea! si cum? cum se poate mai nobil si original! ajutand oamneii si bisericile! Nu stiu daca asta iar atarna la mantuire pentru ca scrie la Scriptura „sa nu stie stanga ce face drapta…”..asta-i alta poveste, care nu are treaba aici intre comentarii!!!
Io, cinstit ca fiu, pe Becali il votez! Si daca ma intreabi de ce? Iti raspund- pentru ca nu am altu mai bun la ora actuala! iar comentarii de genu’ ca nu merita sa stea in politica fiindca nu are raftu plin cu diplome….nu cred ca e relevant! Astia doar aici il lovesc, fiindca in alta parte nu au unde, ca-i cinstit omu’! Si nu vrea decat binele oamenilor, nu vedeti!
Concluzia mea: „E baiat bun!”
DanTheMan • 18 decembrie 2006, 11:32
‘Patrioate’ …
Se vede treaba ca esti la fel de ‘credincios’ pe cat esti de ‘patriot’ … DUMNEZEU este prea mult pentru tine.
Scuteste-ne!
dodo • 18 decembrie 2006, 11:32
@stanislav:
Ai dreptate! Si eu cred ca mai mult de parlament JIJI nu o sa urce, pt. ca acolo sunt si unii mult mai versati…
Liviu Timisoara • 18 decembrie 2006, 11:32
Bravo Cataline,
Esti un ziarist adevarat din urmatoarele 2 motive:
1) Ai fost primul care l-a luat la intrebari pe Tiriac dupa faza cu nashul, lucru care nu l-am auzit nici macar la el ca sa isi apere emisiunea. (Bine ca face mai nou emisiuni de invrajbire intre romani si unguri (motivul pentru care nu il mai urmaresc))
2) Ai mai aratat lumii, orbite din pacate de anumite gesturi de pomana care le-a aratat oierul nerusinat, cum sa nu priveasca contra luminii artificiale.
Este o mare diferenta intre cele 2 persoane mentionate mai sus…pardon… intre o persoana si un mamifer primitiv, dar sunt pe locurile 1 si 2 d.p.v. financiar pe aceste plaiuri mioritice.
Am citit mai sus ce a zis Dami: „”daca mi-ar da un sac de bani , l-as vota.ce mi-e un prost in plus in parlament,etc…. „” Nu il critic deloc si chiar il respect pentru ca zice adevarul, dar e groaznic ca mai mult de 90% din populatie gandeste astfel.
Ne-a mai condus tara un incult vreo 30 de ani, iar in 2000 sau 2001 ne-a suierat glontul WCTudor pe la ureche. Sa ne fereasca Dumnezeu de inca un necaz ca asta, ca nu o sa mai iesim niciodata din rahat!
AMIN!
the wolf • 18 decembrie 2006, 11:32
torpila Says:
December 18th, 2006 at 11:30 am
PATRIOT:
Da mai lasa-L in pace pe Dumnezeu ca parca vad ca te faci cu un trasnet pe chelie…
🙂 nu-i exclus 🙂
elle • 18 decembrie 2006, 11:32
Almanahe Says:
December 18th, 2006 at 11:28 am
# orion Says:
December 18th, 2006 at 11:26 am
elle,chiar crezi ca intereseaza interjectiile si onomatopeele scoase de tine?ok,ti-ai spus parerea,e de ajuns!
te cred ca nu-ti plac… doar doamna e o profesoara… tu… n-ai prea avut treaba cu scoala… de ce ai avea acum si cu d-na profesoara?????????
Super d este profesoara …eu inginer chimist reprofilat..
Almanahe • 18 decembrie 2006, 11:32
# PATRIOT Says:
December 18th, 2006 at 11:29 am
Asa vorbesc @almanahe pentru ca lor nu le place sa fie cu Dumnezeu lor le place cu dracu si atunci asa zice in sfintii Parinti cine ataca credinta lasal o data de doua ori si a treia oara fa-te sabie . Asa m-am facut eu cu lupu sa-i tai ateismul.
le place @patriot…. le place… doar ca nu se multumesc doar cu bucata de paine care Dumnezeu le-a dat-o… si e normal… fie ea si hrana spirituala uneori nu-i de ajuns sa hranesti 3 guri intr-o casa…
Damian • 18 decembrie 2006, 11:32
Destul de socant articolul. Daca pana acum, micile aluzii politice au ramas aluzii, acum articolul are clar un mesaj : „votarea lui Becali e o greseala”.
Nu sunt fan al domniei sale, dar mie imi seamana foarte mult cu atitudinea presei de acum cativa ani, cand era sa castige Vadim alegerile si doar o televiziune si un ziar au impiedicat asta.
De ce? Nu se stie, poate stie cainele ala de care vorbiti dv..
Mihai • 18 decembrie 2006, 11:32
Ba tolontane esti un taran platit de Voiculescu acuma cand incep alegerile te-ai hotarat sa faci si tu un articol sa-i mai scazi din popularitate esti un fraier pt. ca lumea nu pune botu la vrajeala ta de 2 lei eu unu o sa votez cu becali
craca_giulesti • 18 decembrie 2006, 11:32
Patriot , tu n-ai fost la stiri ieri ca fals preot condus la IML de politie si in picioarele goale?
Lupul • 18 decembrie 2006, 11:33
articolul este interesant redactat, fata de putinele atat de bine redactate pe site-ul gsp.ro, insa unele idei enuntate de matale Nea Tolo, nu ti le impartasesc, nu ti le voi impartasi niciodata, asa nebun cum e Gigi, e un nebun care vede si altceva in jurul lui, altceva decat blana lui, chiar daca poate isi urmareste consolidarea blanii pentru ca alti dulai, ai acestei societati sau hiene, sau ciobanesti de nadejde ai acestui stat sa nu i-o faca franjuri!
De ce o fi latrat atat de tare dulaul respectiv? o fi simtit caracterul razboinic al lui Gigi si cum razboinic la razboinic sare pentru suprematie, o fi simtit ca blana celui sosit nu are ce cauta pe teritoriul dumisale, sau doar si-a facut treaba de gardian al acelui perimetru, iar un jurnalist celebru ca Nea Tolo afland aceasta veste s-a potrivit de minune condeiului sau pentru a mai scrie un articol impotriva dusmanului patronului sau?
Mai Lupule tu ce crezi?
Una vorbim, alta fumam • 18 decembrie 2006, 11:34
De ce nu-l ignorati, pur si simplu ? Subiecte sunt multe , inteligenta de a le gasi o aveti. Dar e munca dracului. Si banii tot aia. Daca nu cumva mai putini. E mai comod sa ramanem la Mioritza, nu-i asa ?
Almanahe • 18 decembrie 2006, 11:34
@elle
greseala mea…
si asa… nu are scoala ta…
ing chimist zici huh???????
ce-ai zice sa facem un azotat de sodiu in combinatie cu pacura si sa-l strecuram sub o masina de 600000 de euroi????????????
elle • 18 decembrie 2006, 11:35
Almanahe Says:
December 18th, 2006 at 11:34 am
@elle
greseala mea…
si asa… nu are scoala ta…
ing chimist zici huh???????
ce-ai zice sa facem un azotat de sodiu in combinatie cu pacura si sa-l strecuram sub o masina de 600000 de euroi????????????
ha ha ha
the wolf • 18 decembrie 2006, 11:35
patrioate ai amutzit? sau poate ca tzi s-a facut rau. 🙂
torpila • 18 decembrie 2006, 11:36
Hai oameni buni, gata ca si-au terminat cuvintele si le-au obosit creierasele decedate probecalienilor. La somn ca mai aveti muuuulte prostii de facut.
Almanahe • 18 decembrie 2006, 11:36
# the wolf Says:
December 18th, 2006 at 11:35 am
patrioate ai amutzit? sau poate ca tzi s-a facut rau. 🙂
imi pregateste un raspuns.. stai calm
DanTheMan • 18 decembrie 2006, 11:36
the wolf Says:
December 18th, 2006 at 11:35 am
patrioate ai amutzit? sau poate ca tzi s-a facut rau.
lasa-l lupule, e deja traznit!
Almanahe • 18 decembrie 2006, 11:37
# elle Says:
December 18th, 2006 at 11:35 am
Almanahe Says:
December 18th, 2006 at 11:34 am
@elle
greseala mea…
si asa… nu are scoala ta…
ing chimist zici huh???????
ce-ai zice sa facem un azotat de sodiu in combinatie cu pacura si sa-l strecuram sub o masina de 600000 de euroi????????????
ha ha ha
onomatopee …. avea dreptate gaga …. 😀
calin • 18 decembrie 2006, 11:37
nu tagaduiesc ca becali foloseste de multe ori demagogia si face lucruri condamnabile, dar care din politicieni nu se poarta la fel si atunci de ce nu se bucura toti de „atentia” de care se bucura becali
personal cred ca toate maimutarelile lui becali sunt mai putin de condamnat ca hotiile pe fata ale lui nastase, iancu, etc.
pe becali nul voteaza stelistii ci oamenii pentru care a facut 200 de case, pe cind statul roman nu a reusit sa faca decit un pod amarit care a mincat zeci de mln si la urmatoarea inundatie se va prabusi
cris • 18 decembrie 2006, 11:37
Felicitari, domnule Tolontan! Poate un al treile jurnalist care deschide frontul impotriva imposturii, prostiei si egocentrismului. Era sa incep aici cu „mama, sa vezi ce te bate Becali acum cand te prinde”, vezi ce ne-am deformat cu totii in mocirla marelui razboinic? Un pas spre normalitate cand va disparea din media acest personaj; il vom face?
Suporteri stelisti, stiu ca nu puteti fi obiectivi, ar insemna sa recunoasteti ca echipa e pe mana unui impostor, nu?
PATRIOT • 18 decembrie 2006, 11:38
auzi @craca nici nu ma uit la asa stiri pentru ca un milion de preoti fac fapte bune iar unul nu iar la stiti il dau pe ala rau ca sa indeparteze lumea de Dumnezeu de credinta , niste draci cum zice si George Becali , men torul meu pentru ca v-am spus ca eu sunt becalizat.
torpila • 18 decembrie 2006, 11:38
Votati-l bah pe behehefecali, ca asa o sa aveti si voi o bucurie in viata asta seaca, cand o sa vedeti procentul de 0,0..% dupa alegeri… Si o sa va ganditi: „ce tare sunt, ma numar si eu printre cei 100 de idioti care l-am votat pe razboinic…”
Red&white • 18 decembrie 2006, 11:38
Efervescenta neuronala a unui ziarist poate duce la minciuna:
Un ziarist face o vizita la o stana, unde ciobanul e tocmai cu oile la pascut.
– Ce faci, bace?
– Uite, aice cu turma…
– Pot sa vorbesc cu cainele tau?
– Cainele meu Zma nu vorbeste !
Ziaristul se apleaca la caine:
– Ce mai faci?
– Multzam, fain. (ciobanul ramane cu gura cascata)
– Ciobanul te ingrijeste bine?
– Nu ma plang. Imi da mancare buna, nu ma bate si din cand in cand ne mai si jucam.
Ciobanul sta stupefiat.
– Bace! Pot sa vorbesc cu magarul tau?
– Magarul meu Oli nu vorbeste… Ziaristul se apropie de magar:
– Ce mai faci, ?
– Nu ma plang. (ciobanul intra in stare de soc)
– Ciobanul se comporta bine cu tine?
– Da. Imi da fan, abrac, iar daca e vreme rea, ma baga in
sura…Ciobanul cade pe spate.
– Bace! Pot sa vorbesc cu oaia ta Mimi?
– Apai, bagaboanta aia minte de ingheatza apele.
Orice semanare cu persoane olitice sau publice e pur intimplatoare.
blindatul • 18 decembrie 2006, 11:39
Inainte de asscrie ceva despre Becali trebuie vazuta toata pleiada de imbogatiti de razboi si oligarhi ( asa zisii capitalisti de cumetrie ,tranzitie, sau cum le-o mai fi zicand si firesc clas apolitica care le ofera servicii legislative si juridice). Nu sunt unii mai buni ca altii, ii diferentiaza doar pozitiile publice. Majoritatea sunt absconsi si isi vad in tacere de acumulari. Becali spune tot pentru ca nu cunoaste regulile dupa care comunismul a forjat burghezia proletara si serviciul de protectie a pozitiei mai presus de lege si firesc greseste pentru ca devine predictibil. Aceasta predictibilitate il va duce in jos. Firesc neavand cunostiinte manageriale procedeaza instinctiv. Si aici este o problema pentru ca instinctul actioneaza dupa interpretarea semnalelor din mediu. Viata actuala cu excesul ei de virtualitate ii ofera pe post de informatii multe zgomote iar aici intra lipsa filtrului managementului pentru a prelua semnalul substanta.Steaua a ajuns acum un fel de jucarie tip racheta fara girocompas. Acum apare lipsa unei strategii a unui obiectiv clar ancorat in potential. Firesc ca confruntarea cu Sevilla va contribui la cadere, pentru ca este ca la jocul de carti, unora le place sa joace altii stiu sa joace. Adoptarea unui management profesionist la echipa este imposibila pentru ca s-a piedut de catre antrepenor simtul realitatii. Ca in filmul „om bogat om sarac” cand s-a spus despre fratele ajuns senator ca a vorbit ce nu trebuie intr-un sistem unde tacerea este de aur. Nu lipsa calitatilor morale il va pierde ci vorba,desi cateodata spuneadevaruri. Vezi faza cu ce nu apreciaza la un om politic, incompetenta nu imoralitatea. Oricum se tot spune ca politica si moralitatea nu se intersecteaza in nici un tip de geometrie. Deci sa furam cu bun simt este un deziderat mai aproape de ce fel de oameni suntem, o nuanta intre ingeri si demoni. Si de fapt cine este cel care se cade sa ridice piatra impotriva-i.Fortza Steaua in editia viitoare a CL caci Sevilla cred ca ne va scoate fotbalul din cap!
simi • 18 decembrie 2006, 11:39
Becali E UN OM PE CARE NU TE POTI SUPARA . Greseala lui Nistorescu si a lui Tismaneanu este ca nu inteleg ca Becali e un om foarte simplu , fara cultura , LA CARE NU POTI SA-I CERI PREA MULTE . NU ESTE SCHIZOFENIC ESTE PUR SI SIMPLU UN OM FARA CARTE SI NEINVATAT CHIAR DACA ARE MILIOANE IN BUZUNAR !! Pe Becali nu poti sa-l incadrezi in nici un tipar . E firesc sa fii suparat ca un om fara cultura devine popular , dar daca stam si judecam obiectiv Becali a construit din banii lui biserici , case la saraci , a ajutat pe nevoiasi , iar la Steaua nimeni n-are de ce sa se planga ca nu si-a luat salariul . Pe deasupra Steaua a fost la 2 minute de finala cupei UEFA , anul acesta a iesit onorabil din LC , va juca in primavara europeana , in ultimii 2 ani a castigat campionatul , a facut stadion la standarde europene pentru steaua , aduce jucatori la steaua , e alaturi de jucatorii de la steaua chiar cand nu au performante .
Daca Steaua la ora asta are rezultate , chiar daca ne place sau nu , E SI MERITUL LUI BECALI . Pana si cei de la Dinamo au ramas fara replica cand a spus ca o sa le dea stadionul sa joace in LC . Orice s-ar spune , Becali e SUFLETIST . Iar daca va ajunge in parlament precis va iesi in evidenta si va creste in sondaje ., pentru ca lipsa lui de diplomatie il va face SA SPUNA LUCRURILOR PE NUME . Ramane de vazut . oricum , intr-o zi si popularitatea lui va scadea , este adevarat . Important e la urma urmei , CE RAMANE DUPA EL . EU zic totusi ca merita sa-l ” toleram ” in continuare , fiindca BECALI CHIAR E SIMPATIC chair cand face gafe !
orion • 18 decembrie 2006, 11:39
almanahe,inca nu ai terminat de ros soriciul?intre doua taieri de porci mai vii si tu si iti exprimi prostia la care ai meditat in timpul injunghierii porcului!Sau inca gandesti la ..lectia de geografie?Ai omis sa spui ce preda „dna profesoara”,…..cumva germana?Apropos de geografie,am fost coleg de fac.(la grupe diferite)cu unul dintre „inaltii”capi ai galeriei lui dinamo:mihnea ionescu.Daca sunteti toti profesori ca el,atunci nu ma mai deranja!
Anti-Bucuresti • 18 decembrie 2006, 11:39
Excelent articol!! Felicitari domnule Tolontan! Sunt 100% de-acord cu dvs.
Sper ca urmatoarele articole sa fie despre Borcea si Copos, si atunci voi fi pe deplin satisfacut.
Anti-bucuresti. Anti-mafie. Anti-mitici. Pe viata!!
torpila • 18 decembrie 2006, 11:40
PATRIOT:
stii cu ce rimeaza patriot?
IDIOT.
rolemodel • 18 decembrie 2006, 11:40
@Red&white
mai bine postai shi u cu un alt nume k asha nare nici un farmec…
Dinny • 18 decembrie 2006, 11:41
Salut combatanyi..
Bine ai revenit mujotutun….
@C.tolontan
Pana acum v-ato facut treaba 50%…adica l-ati creat pe Becaloid !
Nistorescu,Ungureanu si cu tine ati inceput partea a doua….
LA MUNCA !!!!
torpila • 18 decembrie 2006, 11:41
Stiam ca sunt multi imbecili in tara asta, da asta e cel mai tare… Trebuie prins si pus in formol ca mai rar asa un specimen.
donhann • 18 decembrie 2006, 11:41
Se pare ca functioneaza cenzura. Nu vad ceea ce am scris.
DanTheMan • 18 decembrie 2006, 11:42
cris Says:
December 18th, 2006 at 11:37 am
„…Un pas spre normalitate cand va disparea din media acest personaj; il vom face?
Suporteri stelisti, stiu ca nu puteti fi obiectivi, ar insemna sa recunoasteti ca echipa e pe mana unui impostor, nu?”
Pasul spre normalitate a fost deja facut de articolul lui Tolo si alti cativa de pe aici, prin atitudine!
Nu toti stelistii sunt subiectivi sa stii, am prieteni care sunt mult mai vehementi impotriva oierului si a ceea ce reprezinta el desi sunt suporteri stelisti de-o viata!
the wolf • 18 decembrie 2006, 11:42
torpila Says:
December 18th, 2006 at 11:40 am
PATRIOT:
stii cu ce rimeaza patriot?
IDIOT.
si mai rimeaza si cu bigot. asta e evident dar curios e ca in cazul de fatza rimeaza perfect cu „imbecil notoriu” 🙂
gigel • 18 decembrie 2006, 11:43
toate ca toate , dar yo zic sa-l aruncam mai la vale k de acolo vine apa !!
Don’Jheneral • 18 decembrie 2006, 11:43
Bah Tolontane, lasa-ma sa te intreb ceva, esti ziarist de sport sau faci reportaje pe tema politica?, si inca ceva , bah nene eu intru pe „gsp” sa citesc de sport, ma nu ma mai lua tu cu beshinile tale de idei despre politicieni, asa ca mai pune mana in mo_tii matii si scrie la subiect(sportiv)ca incepi sa cam bati campii si sa da ipe langa…sport cu astfel de materiale de senzatie.
Shepherd Killer • 18 decembrie 2006, 11:43
@Almanahe: propunerea chimica e buna numai de gluma, dar intotdeauna m-am intrebat cum naiba asemenea personaje NU declanseaza reactii extreme.