TOLO.RO
Seara s-a ales singură. Dintr-un an întreg. Şi e niţeluş bizar că s-a întîmplat aşa, de vreme ce 2006 avea destule secvenţe de glorie sau de cădere, oricum mult mai telegenice. Amintiţi-vă sprinturile lui Badea care au dus Steaua în Ligă, chiar şi parada salvatoare a lui Carlos, la 0-1, cînd mănuşa s-a făcut mare cît un stadion!, euforia şi apoi micul coşmar de la Constanţa, cu bulgarii… Da, au fost destule. Clipele de la Kiev, marca Dică, şi golurile de YouTube ale lui Niculescu. Şi Timişoara gemînd de lume. Şi CFR-ul lui Dorinel care, să nu uităm, a deschis seria europeană acelui mai bun an de la Revoluţie.
vineri, 29 decembrie 2006, 12:58
Seara s-a ales singură. Dintr-un an întreg. Şi e niţeluş bizar că s-a întîmplat aşa, de vreme ce 2006 avea destule secvenţe de glorie sau de cădere, oricum mult mai telegenice. Amintiţi-vă sprinturile lui Badea care au dus Steaua în Ligă, chiar şi parada salvatoare a lui Carlos, la 0-1, cînd mănuşa s-a făcut mare cît un stadion!, euforia şi apoi micul coşmar de la Constanţa, cu bulgarii… Da, au fost destule. Clipele de la Kiev, marca Dică, şi golurile de YouTube ale lui Niculescu. Şi Timişoara gemînd de lume. Şi CFR-ul lui Dorinel care, să nu uităm, a deschis seria europeană acelui mai bun an de la Revoluţie.
Seara de 6 aprilie, pentru că despre ea vorbim, a fost altfel. Se terminase sfertul de finala Steaua – Rapid, dubla fără precedent ca audienţă, emoţie naţională şi risc special, parcă aşa se spune, nu? Ne temuserăm că vom fi suspendaţi de către UEFA. La urma urmei, cum poţi opri 60.000 de oameni să strige ce vor?! „Eram precişi” că echipele se vor încăiera în teren, pulverizate de miză. Nimic din toate relele nu se întîmplase şi jucătorii ajunseseră la vestiare.
Sub bătrîna caravelă de beton a „Naţionalului” era o tăcere stranie. Fotbaliştii Stelei ieşeau unul cîte unul din vestiare, modeşti de parcă nu doreau să deranjeze cu calificarea lor. Rapidiştii se îmbrăcaseră şi ei, unii aduşi la cabine de Olăroiu, care îi îmbrăţişase chiar pe gazon, printre lacrimi. Răzvan Lucescu era trist şi calm, MM Stoica oferea declaraţii de respect pentru adversari, iar în partea opusă a stadionului, Gigi Becali şi Copos arătau ca doi oameni storşi, demni şi gata s-o ia de la capăt.
Steaua mergea mai departe, însă se putea întîmpla şi invers. Senzaţia din noaptea meciului nu va putea fi ştearsă niciodată din moştenirea sportului nostru, dincolo de statistici şi de crîmpeiele care au încăput pe ecranele televizoarelor. Pe 6 aprilie 2006, fotbalul românesc a revenit în Europa, cu măsură şi civilizaţie, cu valoarea din teren şi cu atmosfera de căldură umană de la final. Acele momente au anticipat, firave şi tăcute, anul 2007 şi au marcat hotarul către o altă lume. La Mulţi Ani, România! Ce mult am aşteptat!
PS: Multumesc tuturor pentru comentariile la acest post. Inclusiv pentru cele critice! Numarul si, mai ales, calitatea lor ne fac sa ne gindim ca lucrurile se vor schimba in Romania.
Xulescu • 30 decembrie 2006, 0:58
dodo Says:
December 30th, 2006 at 12:46 am
@joao:
Mai mult, in CL este si discriminare!
Anul asta nici o echipa din Europa de est nu s-a calificat in optimile CL!
Asa ca ce sa mai zicem de steaua, la prima ei participare din “era JIJI”!
Tu crzi ca merita vreo echipa din Europa de Est sa mearga mai departe ? Ce discriminare? E lipsa de valoare nu discriminare.
Joao • 30 decembrie 2006, 0:58
dodo
din reactia germanilor se vede clar ca ii deranjeaza la culme ca tari din est sa aiba cate 3 echipe in UCL, desi ei au cam inceput sa frece menta prin europa. in primavara rapid a sters cu ei pe jos in cupa uefa !
Xulescu • 30 decembrie 2006, 0:59
Joao, vicecampioanele nu au intrat din 92 ci mult mai tarziu, 98, parca.
Gabriel R. • 30 decembrie 2006, 0:59
Este unul dintre cele mai „meseriaşe” articole,după cum ar spune unii dintre cititorii acestui blog.Acum,când mai este foarte puţin timp până la intrarea în noul an,2007,până la accederea în U.E.,românii trebuie să îşi reamintească că pot fi în continuare tot atât de europeni, prin comportament şi atitudine , astfel cum au fost în seara de 06.04.2006.Acest splendid”remember”,poate dureros pentru unii,din punct de vedere al ataşamentului pentru culorile unei echipe sau alteia,are rolul de a ne uni,în calitate de iubitori ai fotbalului,de conaţionali şi de europeni şi de a ne face să înlăturăm cât mai repede tot ceeace ne-a dezbinat şi poate, ne mai dezbină încă.Este bine ca acest lucru să fie înţeles,chiar şi de aceia care îşi mai varsă în mod nejustificat năduful,porcăind în stânga şi în dreapta pe acest blog.Poate fii un început de bun augur ,în care eu continuu să cred cu optimism.In rest… La mulţi ani şi toate cele dorite ! pentru toţi suporterii tuturor echipelor,pentru redacţia GSP.Un an nou european,cât mai lung, pentru toate echipele româneşti !
dodo • 30 decembrie 2006, 1:01
@xulescu:
Asa e! M-am exprimat gresit! E lipsa de valoare! Si poate si putin ghinion, pt. ca acu cativa ani mai mergea un Dinamo Kiev, vreuna din Grecia…
Joao • 30 decembrie 2006, 1:02
stelica Says:
December 30th, 2006 at 12:57 am
ha..si STEAUA e singura care jucat doua (DOUA MAH ATZI INTELES), deux..zwei,,two..sa va repet ??????
ai uitat sa mentionezi ca noi am si castigat-o, iar asta doar Steaua Rosie Belgrad a mai reusit (tot la penaltyuri) !
Xulescu • 30 decembrie 2006, 1:03
Joao ai inca un an intreg la dispozitie sa tot sapi prin arhive, ca doar asva v-a ramas pt 2007.
dodo • 30 decembrie 2006, 1:04
@joao:
Interesant! Ne-au scos astia de tot din Europa! (poate ne-am scos si noi)!
Cred ca vor trece ani buni pana sa castige trofeul una din estul europei…imi e teama sa nu fie f. multi ani!
Joao • 30 decembrie 2006, 1:05
Xulescu
ai dreptate, la inceput au jucat doar vicecampioanele si mai tarziu (cam prin 1999) au acceptate cate 4 echipe pt primele 3 natiuni din europa la fotbal (cu mentiunea ca anglia a avut in sezonul 2005-2006 au beneficiat de un al cincilea loc pt ca liverpool sa-si apere trofeul castigat in 2005)
Joao • 30 decembrie 2006, 1:07
Xulescu
anul acesta steaua in semifinala cupei uefa !
dodo • 30 decembrie 2006, 1:08
@joao:
Mie campionatul german mi se pare cam slab!
Mult sub cel spaniol, englez si chiar francez!
Acum doar werder bremen sunt in voga pe acolo, Bayer munchen merg si ei cam rau in bundesliga (au si incasat-o cu 4-2, auzi de la Alemania Achen!!!)!
storm123 • 30 decembrie 2006, 1:09
@dodo:
la ora jocului cu steaua, REALUL avea un avans de „4” puncte ;
sincer, nu vad ce sanse ar fi avut steaua
dodo • 30 decembrie 2006, 1:10
@joao:
Sunt stelist, dar eu nu cred ca steaua trece de sevilla! E echipa dracului in spania acum, si tocmai vb. ca e cam cel mai tare campionat cel spaniol!
Joao • 30 decembrie 2006, 1:11
dodo
sa stii ca tot din tarile astea (romania, grecia sau serbia) va fi echipa care va juca finala in urmatorii ani. oricum ca joci finala tb sa aliniezi 3 echipe an de an. sarbii sunt ramasi in urma serios , dar ii creditez cu prima sansa.
dodo • 30 decembrie 2006, 1:18
@storm…
Realul avea 6p, iar steaua 3p. Steaua batea realul (la un scor minim, sa zicem) si se facea 6-6 la pct. (la egalitate de pct. se luau meciurile directe unde realul avea avantaj prin acel zdrobitor 4-1 de la Bucuresti)!
Dar nu poti sa stii cum evoluau rezultatele ulterior, pt. ca Lyonul a condus la rel de 2 ori, e adevarat ca relul a rata penalty la 2-2 (acelasi van Nystelroy, deci nu i-a facut un favor stelei cu penaltyul ratat: baiatul asta chiar are o problema cu penaltyurile)!
In plus steaua la cum a jucat in a doua repriza cu Lyonul in franta, a dat senzatia ca putea sa fava 2-1! (mai putin ultimele 10 min. cand a tinut de rezultat)!
Nu am spus ca steaua s-ar fi calificat, dar raminea in carti! (in plus la kiev realul a fost condusa cu 2-0, revenind norocos pe final la 2-2)!
storm123 • 30 decembrie 2006, 1:23
@dodo:
usurel, mah baiatule…sunt doar vise.. daca si parca…de meciul stelei cu KIEW, de la bucuresti nu spui nimic?:))
si la madrid ,steaua nu a dat nici un moment impresia ca ar putea castiga meciul, ci doar aceea ca ar fi putut sa nu-l piarda
am spus „4” puncte, tocmai datorita acelui zdrobitor 1-4 din ghencea
Xulescu • 30 decembrie 2006, 1:27
Joao Says:
December 30th, 2006 at 1:07 am
Xulescu
anul acesta steaua in semifinala cupei uefa !
Visuri taica. Adevarule ca la cum joaca Sevilla acum nu cred ca au contracandidat la trofeu. Doar ceva bulan cu o zi slaba, multi accidentati, eventual arbitri cehi;)
Joao • 30 decembrie 2006, 1:29
dodo Says:
December 30th, 2006 at 1:10 am
@joao:
Sunt stelist, dar eu nu cred ca steaua trece de sevilla! E echipa dracului in spania acum, si tocmai vb. ca e cam cel mai tare campionat cel spaniol!
steaua vs. sevilla sau sevilla vs. steaua este pt noi o intalnire cu istoria. se va juca 180 de minute (sau poate si mai mult). pt ei cupa uefa nu este prioritara, mai ales ca au castigat-o deja. o echipa care a castigat titlul in spania o data in 102 ani este mult mai interesata sa repete performanta interna.
nu tb sa ne bazam insa pe asta. steaua tb joace cum a facut-o cu valencia (iovan spunea atunci: „au jucat pana au facut carcei”). daca ar fi sa vb despre motivatii, as mentiona componentii „echipei de aur” de atunci si pe noi suporterii de acum. jucatorii tb sa inteleaga si sa-si imprime in subconstient ca inaintasii lor nu au scos mingea dintre ate nici macar o data pe ramon sanchez pizjuan si sa realizeze acelasi lucru.
personal, cred ca daca meciul retur va incepe de la 0-0, steaua se va califica. mai mult imi este teama de meciul de la bucuresti. in orice caz dupa dubla asta vom sti unde se situeaza generatia actuala in raport cu STEAUA ’86. VA FI ASADAR SI UN MECI STEAUA 2007 VS. STEAUA ’86. PT RADOI ET COMP. ASTA ESTE CEA MAI MARE MOTIVATIE. EU MERG PE MANA STELEI NU PT CA SUNT SENTIMENTAL, CI PT CA AVEM 7-8 JUCATORI CARE SE POT APROPIA DE VALOAREA CELOR DIN 1986.
Xulescu • 30 decembrie 2006, 1:30
dodo logica ta are nishte gauri mari.
1. Realul a avut okzii monumentale, dar hai sa zicem ca Steaua castiga cu 1-0. Tu crezi ca Lyonul se mai juca acasa cu voi, sau Realul nu calca in picioare Kievul ?
2. Dupa meciurile directe, Steua era sub Real shi Lyon.
3. DUPA TOATE MECIURILE DIN GRUPA NU MERITA SA MEARGA MAI DEPARTE.
Xulescu • 30 decembrie 2006, 1:33
Joao chiar daca Steaua a jucat cu Valencia „pana a facut carcei”, nu s-ar fi calificat daca Valencia nu era „varza”. Chiar nu vede nimeni ca ascensiunea echipelor noastre tine mai degraba de forma slaba a echipelor vestice intalnite decat de o cresterea valorica?
dodo • 30 decembrie 2006, 1:34
@storm…
Nu stiu de ce va legati de meciul stelei de acasa! A fost 1-1! Si doar un gol a fost anulat „incorect”!
Oricum, de atatea ori arbitrii ne-au dezavantajat, asa ca n-as avea nimic impotriva sa-i avantajeze si pe dinamo si pe rapid!
Nu cred ca mai are rost sa discutam de acel 1-1 (asa va ramine in istoria fotbalului!)
nu am zis nimic de el pt. ca steaua a jucat intr-un mod in care se multumea si cu egalul, insa poate altfel ar fi jucat cu kievul acasa daca ar fi castigat meciul de la Madrid!
Nu uita, ca la madrid proprii spectatori incepusera sa-si fluiere echipa, iar daca tot vorbim de arbitrii de la meciul cu kiev de la bucuresti, adu-ti aminte un hent la Helguera in propriul careu in min.4 la madrid (nevazut de arbitrii, bineinteles)!
In plus o infringere pe teren propriu in fata stelei s-ar fi lasat cu ceva „valuri”, poate ar fi cazut si ei psihic, poate i-ar fi facut „vant” lui capello!
Putea sa urmeze o serie neagra pt. Real, iar Lyon si Kievul nu le-ar fi facut favoruri!
Asa ca nu stiu daca sunt doar vise…si cred ca nu o iau prea repede…
Oricum…ce a fost a fost!
Joao • 30 decembrie 2006, 1:35
Xulescu
corecte afirmatiile, mai putin prima. lyonul ar fi fost interesata sa iasa real (o poate intalni oricand pe traseu, iar o dubla mansa poate avea orice rezultat)
dodo • 30 decembrie 2006, 1:38
@xulescu:
Eu zic ca in situatia data, lyonul se stresa si mai putin acasa cu steaua! Nu uita ca Lyonul i-a cam batut pe unde i-a prins pe Real si nu-i prea inghite!
Cred ca ar fi preferat ca steaua sa ia locul 2 in grupa si nu real! A spus-o chiar presedintele lor!
In plus lyonul putea sa-i cafteasca pe real si pe bernabeu! Ti se parea imposibil?
Joao • 30 decembrie 2006, 1:38
Xulescu Says:
December 30th, 2006 at 1:33 am
Joao chiar daca Steaua a jucat cu Valencia “pana a facut carcei”, nu s-ar fi calificat daca Valencia nu era “varza”. Chiar nu vede nimeni ca ascensiunea echipelor noastre tine mai degraba de forma slaba a echipelor vestice intalnite decat de o cresterea valorica?
da, dar meciul retur din spania este unul cu totul si cu totul special. daca steaua va avea o sansa cat de mica dupa meciul de la bucuresti, poti fi sigur ca o va fructifica. daca eu as juca la sevilla pt steaua, cred ca as ara terenul, iar apoi l-as batatori !
Joao • 30 decembrie 2006, 1:40
dodo
pai sa stii ca lyon ar fi tras pe bernabeu pt eliminarea lui real daca era cazul !
dodo • 30 decembrie 2006, 1:42
@xulescu:
tot pt. tine!
Realul nu a invins din cate stiu niciodata la Kiev acasa!
Precedenta intalnire, acum vreo 2 ani tot 2-2 a fost, iar mai demult realul a incasat-o din cate imi aduc aminte (parca 2-0)!
Nu ti se pare interesant?
Joao • 30 decembrie 2006, 1:43
dodo
totusi sa nu uitam ca d.kiev era in stare sa cedeze meciul (numai asa sa nu se califice steaua) !
dodo • 30 decembrie 2006, 1:45
@xulescu:
In ce priveste Steaua-valencia, ai dreptate!
I-au cam prins in cadere, in plus (poate o sa ma injure unii), stii ce cred eu?
Ca Di Vaio ala si-a cam bagat p… in el de penalty! Parca el a rata ultimul penalti, nu? Cred ca si jucatorii valenciei atunci se saturasera de Ranieri, asa ca…
marco • 30 decembrie 2006, 1:46
@joao
care crezi ca sunt cei 7-8 jucatori ai Stelei ? Eu mai mult de maxim 3 nu vad…
Joao • 30 decembrie 2006, 1:49
xulescu
sa stii ca cel putin din privinta suporterilor dinamo ar tb sa-si faca griji. steaua va crea un infern in ghencea, iar la sevilla vor fi cel putin 5.000 de setelisti (poate chiar 10.000). in schimb dinamo va tb sa faca fata pe da luz (care este o enormitate de 60.000 de locuri), iar acasa tribunele sunt mai mult goale (suporterii nu au venit sa sustina echipa nici macar cand au fost rugati de jucatori – cazul Bayer Leverkusen)
marco • 30 decembrie 2006, 1:49
@xulescu
salut
storm123 • 30 decembrie 2006, 1:53
@dodo:
gata, te-am adus unde doream:
pai daca steaua se multumea si cu egalul in meciul cu dinamo,atunci accepti ideea ca si realul se multumea cu egalul in meciul cu steaua…
si hentul ala la Helguera l-au vazut doar comentatorii
real are multe nereusite in fata propriilor suporteri,asa ca nu ati fi facut voi cu siguranta valuri…si nu-mi aduc aminte sa-si fi fluierat suporterii echipa…
te-ai intrebat vreodata ce se intampla daca E.Dica marca in min.90 in seara aia de 6 aprilie? cu siguranta s-ar fi vorbit de seara in care Rapid a castigat Cupa UEFA..
suna aiurea nu?
dar totul pleaca , de la daca…
ei au avut sansa asta in min 180, voi n-ati avut nicio sansa in 180 de min. cu real
ma repet: cand meciul a avut miza si pentru ei a iesit urat pentru voi
Joao • 30 decembrie 2006, 1:54
dodo
am revazut inregistrarea zilele trecute si pot sa te contrazic fara probleme. di vaio a ales sa execute nici pe centrul portii nici pe colt, ci undeva intre aceste repere mizand pe sutul la semi-inaltime. meritul ratarii ii poate fi atribuit in mare masura lui hamutovski, care a astepat pana a atins mingea, obligandu-l astfel sa o plaseze cat mai sus posibil (si asa vi vaio a crezut ca trage la vinclu si a tras peste)
storm123 • 30 decembrie 2006, 1:55
@ joao:
Dinamo a mai castigat pe DA LUZ
Joao • 30 decembrie 2006, 1:56
storm123
da, si steaua a mai castigat la sevilla de doua ori pana acum !
Joao • 30 decembrie 2006, 1:56
storm123
si n-a primit gol niciodata !
storm123 • 30 decembrie 2006, 1:58
@ joao
dodo chiar ma surprinde: rar mi-a fost dat sa intalnesc stelisti care sa recunoasca anumite lucruri:imi cer scuze dodo ,daca am fost rautacios cu tine in seara asta, dar tu iesi din tiparele unui sustinator stelist…cred ca el este un suporter al stelei, si tu doar un sustinator
Joao • 30 decembrie 2006, 1:59
marco Says:
December 30th, 2006 at 1:46 am
@joao
care crezi ca sunt cei 7-8 jucatori ai Stelei ? Eu mai mult de maxim 3 nu vad…
goian, ghionea, paraschiv, radoi, ov. petre, cristocea, dica si thereau
storm123 • 30 decembrie 2006, 2:00
@joao:
corect, de 2 ori, dar niciodata cu FC SEVILLA
si pe stadionul ala inca nu ati inscris(decat la penalty-uri)
genial american • 30 decembrie 2006, 2:00
salutari tuturor
Joao • 30 decembrie 2006, 2:01
storm123 Says:
December 30th, 2006 at 2:00 am
@joao:
corect, de 2 ori, dar niciodata cu FC SEVILLA
si pe stadionul ala inca nu ati inscris(decat la penalty-uri)
in cea mai neagra noapte pt borcea si ai lui caini !
Joao • 30 decembrie 2006, 2:01
genial american
salut !
storm123 • 30 decembrie 2006, 2:01
@joao:
cred ca trebuia sa te rezumi la dica, atat…si radoi, era sa-l uit…
dodo • 30 decembrie 2006, 2:03
@storm…
Nu cred ca se multumea realul cu egalul! N-ai observat atent meciul, spectatorii i-au fluierat pe Real (posibil sa fi fost si spectatorii romani, dar au fost fluieraturi. Poate au exagerat si comentatorii nostri, dar …real madrid a fost fluierat pe bernabeu)!
in legatura cu castigarea cupei UEFA de catre rapid ma abtin…
Daca ar fi ajuns in finala, la forma seviliei, nici steaua si nici rapid nu cred ca ar fi trecut de sevillia anul trecut!
Sa vedem ce o sa faca steaua la primavara cu sevillia!
Xulescu • 30 decembrie 2006, 2:05
dodo Says:
December 30th, 2006 at 1:42 am
@xulescu:
tot pt. tine!
Realul nu a invins din cate stiu niciodata la Kiev acasa!
Precedenta intalnire, acum vreo 2 ani tot 2-2 a fost, iar mai demult realul a incasat-o din cate imi aduc aminte (parca 2-0)!
Nu ti se pare interesant?
Dar Kievul acum cativa ani nu pierdea deloc acasa, cu oricine juca, asha ca nu sta in picioare ce spui
genial american • 30 decembrie 2006, 2:05
@ joao
Eternele conflicte si preziceri?
storm123 • 30 decembrie 2006, 2:05
@dodo:
am spus ca urma sa castige cupa, doar asa , sa scot in evidenta ca boro era un adversar ce nu putea sta in calea Rapidului
pentru mine ramane un mister cum dreaq au eliminat pe steaua
dar ma bucur…
marco • 30 decembrie 2006, 2:06
joao, imi pare rau, eu urmaresc discutia pe tel si mi-e incomod sa scriu, altfel mi-ar placea sa discutam mai mult.
eu zic asa: maxim Radoi, Goian, partial Dica, Ghionea si poate Petre Marin.
restul sunt atat de mult sub cei vechi, incat ii trag si pe astia in jos.
eu am avut sansa sa urmaresc pe viu cum s-a format echipa de atunci a Stelei si stiu ce forta avea. Si, peste toate, avea si alt ANTRENOR.
Joao • 30 decembrie 2006, 2:07
storm123 Says:
December 30th, 2006 at 2:01 am
@joao:
cred ca trebuia sa te rezumi la dica, atat…si radoi, era sa-l uit…
am spus 7-8 jucatori pt ca asa este. jucatorii sunt mai putin importanti, echipa este cea care conteaza. eu nu ma bazez pe dica sau pe radoi. ma bazez pe intreaga echipa. steaua fata de dinamo sau rapid are o echipa rutinata (exact ca pe vremurile bune), facuta pe un tipar fizic diferit de ce avem in romania si cu o tehnica mai buna decat cea a nemtilor care sunt tripli campioni mondiali !
dodo • 30 decembrie 2006, 2:07
@storm..
Sunt stelist, dar nu ultras!
Nu stiu ce esti tu, dar am luat si aiurea injuraturi de la dinamovisti…
Acum trebuie sa-i suportam, e momentul lor, dar o sa dea de CL!
Oricum, pt. CL suntem inca prea mici!
Mi-am facut si iluzii poate cu real madrid, dar mie mi s-au parut mult mai slabi ca Lyon!