Neştiutul Dică

95%. Aceasta este rata prezenţei lui Dică pe teren în ultimii 5 ani. Din 154 de partide de campionat, susţinute de FC Argeş şi de Steaua, a lipsit doar în 7! Surprinzător, aşa-i? N-aţi fi crezut.

miercuri, 3 ianuarie 2007, 11:23

95%. Aceasta este rata prezenţei lui Dică pe teren în ultimii 5 ani. Din 154 de partide de campionat, susţinute de FC Argeş şi de Steaua, a lipsit doar în 7! Surprinzător, aşa-i? N-aţi fi crezut.

Ca imagine, Dică este victima propriului talent.  Fotbalul zice: tipul creativ trebuie să fie musai risipitor. Ecoul tribunelor: uite-l pe Dică, abia aleargă, ratează, parcă n-are chef, nu dă totul!

Sîntem în faţa unui fals mit. Leneşul Dică. Moftangiul. Nici vorbă! De pildă, Paraschiv, un fotbalist care este admirat justificat pentru loialitatea lui faţă de efort şi de club, a participat la 75% dintre meciuri în aceeaşi perioadă. Cifra lui Dică, 95%, este uimitoare.

Iar povestea lui nu se opreşte aici. A fost cel mai bun marcator al Stelei în fiecare sezon de la venirea în Ghencea, deşi nu-i vîrf împins. Sigur că, în fotbalul modern, atacantul eliberează spaţii tocmai pentru un jucător de profilul lui Dică. Dar nu despre asta vorbim! Da’ despre ce?

Despre datoria Stelei de a se gîndi şi la interesul fotbalistului dacă va cîntări un transfer. Cu o ofertă de 700.000 de euro pe an, ar putea cîştiga de aproape cinci ori mai mult într-un campionat puternic. Iar suma care se vehiculează pentru club, 4,5 milioane de euro, pare corectă pentru cota fotbalului nostru.

La 26 de ani, Dică are şansa de a prinde vîrful carierei sub lumina selectă a reflectoarelor de pe marile stadioane europene. Unele becuri nu se aprind de două ori.

Comentarii (464)Adaugă comentariu

rosso_nerro forza milan  •  3 ianuarie 2007, 15:00

da daca se refera la cantitate da….

rosso_nerro forza milan  •  3 ianuarie 2007, 15:01

si otveul este cel mai urmarit post intre orele 22:00 1 2 noaptea

stelistul  •  3 ianuarie 2007, 15:01

ai dreptate…pai presa postdecembrista numai din petarde traieste…a….pai dupa noua legislatie celor are vand petarde li se face dosar penal…..la asta te-ai gandit tolo?

riki  •  3 ianuarie 2007, 15:02

@rosso_nerro forza milan e un jucator interesant,dar „bubele” Stelei sunt posturile: de fundas dr si st;mijlocasi drepta si un coordonator.In atac Thereau,badea ,Iacob(-Dica ,dca-l transfera).stiu ca Oli a creat sistemul pe alta filosofie,dar si-a aratat limitele in campionat cu echipele care se apara supranumeric si in Liga …numai zic,lasand la oparte experienta ,”bla bla bla”-o vb „inteleapta” lui Stelea :D.

elle  •  3 ianuarie 2007, 15:02

wtf…cine da frate 8 mil pe dica?????
traiti pe alta lume???
sunteti exact ca aia care cred ca de acum (2007) o sa curga lapte si miere in Romanica noastra….

Red dog 5  •  3 ianuarie 2007, 15:03

Cătălin Tolontan Says:

„January 3rd, 2007 at 2:28 pm
Red dog 5: cota unui fotbalist este stabilita de piata, aaa cum a spus undeva mai sus rosso nerro forza milan, asta inainte sa se apuce sa bata cimpii”
Asa cu rezulta din text, pentru Dica „4,5 milioane de euro, pare corectă pentru cota fotbalului nostru.”
Eu am zis „sa dea Dica 2 goluri lui Sevilla si cota lui va creste in 90 min de trei ori cit in anii in care a acumulat 95%.”, cota lui poate creste la 15 mil.
Cu alte cuvinte, desi ne-am integrat, exista 2 cote sau cotatii, pentru jucatorii interni: una interna si alta externa, mult mai mare ca cea interna, ceea ce e prost.
Probabil ca Dinamo va fi primul club din Romania unde se va aplica cit de curind, o cotatie unica, cotatia jucatorului european.

elle  •  3 ianuarie 2007, 15:04

si daca pleaca dica , cine mai bate lovitutile de la 11 m la steaua….ca el o facea perfect….

riki  •  3 ianuarie 2007, 15:04

@elle La multi ani! vedeti voi la anul in liga 😀 cu duetul N&D .Pe Dica nu-l vinde oricum Gigi…

rosso_nerro forza milan  •  3 ianuarie 2007, 15:04

ai dreptate !! este o mentalitate a echipelor romanesti nu ai cum so schimbi cand coonduci cu 2-0 aici se despart lucrurile o echipa italiana inchide jocul si asha se termina . o echipa spaniola sau ma rog englezeasca cauta sati mai dea inca 4 iar o echipa romaneasca se uita pe banca de rezerve sa vada cati fundasi mai are disponibili ca 2-0 e scor periculos… dar eu continui e periculos pt aia care au 0

NYC  •  3 ianuarie 2007, 15:05

rosso nerro forza milan Says:

January 3rd, 2007 at 2:35 pm
@ NYC dupa cum am zis milan a fost un spectacol acea finala dar la care a contribuit si milanul de asemenea sa stii ca am vazut si meciul deportivo la corunia cu milan alt meci spectacol.Eu am inteles ce vrei sa zici dar trebuie sa vezi mai presus de acei 22 de jucatori care alearga dupa o minge. fotbalul este si tactica si e foarte bine so urmaresti in italia.Cat despre inzaghi este cel mai inteligent atacant( vezi demarcarile sipozitia lui la offside) si de asemenea cel mai norocos( vezi meciul cu lyon gol min 90) . este foparte greu sa gasesti jukatori asha pragmatici ca el ( italia romania remember?!).am simtito pe pielea noastra. uite iti dau exemplu si de viitorul inzaghi : drogba!!

mersi pt recomandare:))) (ca sa vad…) si apreciez c-ai inteles ce vreau sa zic:))), dar:
1. inzaghi e cel mai departe de imaginea pe care o am eu despre fotbal ca spectacol si intrecere sportiva; e cel mai putin „barbat” fotbalist pe care l-am vazut; ti-a spus cineva mai sus ca nu prea exista elemente comune intre drogba si inzaghi;
2. de fapt, dupa parerea mea, fotbalul italian nu prea are el treaba cu spectacolul, cu demnitatea si sinceritatea fotbalistica (vezi si cazul materazi);
3. fotbalul italian spune „intai sa nu luam gol, si vedem dupa aia cum dam”; cam asta e mentalitatea lor…nu zic ca nu da rezultate (si foarte bune, chiar; tu zici cele mai bune), dar…e atat de intestetic si de plictisitor…ei nu joaca nici un pic pt spectacol, pt public…spre deosebire de cel englez si spaniol;
4. cred ca fotbalul spaniol la momentul de fata este peste cel italian;
5. in general, cand ma uit la fotbalul italian (ca sa fortez un pic nota), parca ma uita la o pictura suprarealista din care nu inteleg nimic.

stelistul  •  3 ianuarie 2007, 15:05

Tolo,cum adica la Dinamo are sa fie cota unica? tu chiar crezi ce viseaza nimeni ala numit Turcu, sau esti dinamovist?

elle  •  3 ianuarie 2007, 15:08

La multi ani si tie Riki….
nici nu am spus ca o sa fie usor in CL…dar nici dica nu e mare scula de jucator ….pe ce suma s-a transferat Mutu la Fiorentina???

EU  •  3 ianuarie 2007, 15:08

Dica nu va face fata in Anglia din cel putin doua motive:
– stilul de joc este unul agresiv, in viteza, in care esti nevoit sa alergi nu mult….ci foarte mult,
– de cand urmaresc fotbalul englez nu tin minte sa fi vazut jucand vreun jucator din asta doar tehnic (si cand zic tehnic ma refer aici doar la un dribling scurt, si un sut imprevizibil)….daca nu am dreptate da-ti-mi un nume…(si sa nu ziceti Cristiano Ronaldo ca asta chiar alearge pe teren…si inca cum)

Daca e sa plece…ar fi bine sa o faca undeva in Italia unde se joaca mai in reluare si un jucator cu sclipiri de obicei devine mare vedeta…gen Inzaghi…dar care in alt campionat mai „barbatesc” revin la natura lor adevarata…adica verza….gen Sheva….

Numai bine….

rosso_nerro forza milan  •  3 ianuarie 2007, 15:11

@ Nyc ai vazut meciul inter – milan 4-3?! dar ac milan fiorentina 2-2 ……nu este chiar asha si tiam mai zis : este ca si diferenta dintre lokal kombat si box profesionist . mie imi place boxul profesionist!! tie cred cati place k1 . e mai spectaculos… dar nu are calitate!! totul e pe forta fizica asta ca sa nu mai spunem arbitri englezi care lasa jocul liber !!

Zoltika61  •  3 ianuarie 2007, 15:12

D-le Tolontan!
Se spune ca un ziarist trebuie sa verifice informatia din trei surse.
Ne puteti spune care au fost sursele GSP in stirea despre transferul lui Dica in Anglia?
Va multumesc!

rosso_nerro forza milan  •  3 ianuarie 2007, 15:12

bv Eu asta am zis si eu de vreo 2 ore!111

rosso_nerro forza milan  •  3 ianuarie 2007, 15:13

zolt 3 surse : 1.www 2.google. 3.com

riki  •  3 ianuarie 2007, 15:13

@elle Mutu a venit de la Juve.A mai trecut de pe la Inter, Chealsea,a confirmat la Verona,Parma.avea un nume.Dica deocamdata a jucat doar la Steaua si putin la nationala.Nici eu nu ma omor dupa Dica,dar e un jucator bun.Cat de bun ??vom vedea…

riki  •  3 ianuarie 2007, 15:14

@Zoltika61 tre sa confirme 2 din 3 :D(din cate stiu eu).

elle  •  3 ianuarie 2007, 15:15

riki Says:

January 3rd, 2007 at 3:13 pm
@elle Mutu a venit de la Juve.A mai trecut de pe la Inter, Chealsea,a confirmat la Verona,Parma.avea un nume.Dica deocamdata a jucat doar la Steaua si putin la nationala.Nici eu nu ma omor dupa Dica,dar e un jucator bun.Cat de bun ??vom vedea…

asta spuneam si eu ..venea de la juve ….si nu a fost transferat pe o suma ff mare …iar unii stelisti viseaza cai verzi pe pereti..8 mil pe dica

Felician  •  3 ianuarie 2007, 15:16

To: Catalin Tolontan

Daca domnul Tepelin va primi articole, sa le spunem excelente, ce s-ar putea intampla? Exista sanse de colaborare? Sanse pentru eventuale recompensari in bani? 😀

P.S. Griffiths la Newcastle -> 3 million pounds

Red dog 5  •  3 ianuarie 2007, 15:16

@stelistul
Tolo,cum adica la Dinamo are sa fie cota unica? tu chiar crezi ce viseaza nimeni ala numit Turcu, sau esti dinamovist?
E doar o opinie personala, n-are nici o legatura cu Turcu. Tu crezi, prin absurd, daca ar fi sa vina Ronaldinho la Steaua, ar veni la alta cota decat cea de piata, unica, de 100 mil?
P.S. Poate ca Tolo a devenit echidistant, desi ar fi trebuit sa inceapa analiza indicatorilor jucatorului roman cu un dinamovist, caci Dinamo e pe locul 1, sau nu stiai?

stelistul  •  3 ianuarie 2007, 15:16

Credeti ca Dica ar trebui sa plece pentru o oferta de 4,5 milioane?
Da 28.79%
Nu 71.21%
Numar raspunsuri:2164 sursa http://www.stelisti.ro/poll_results.html
mai corect era
Credeti ca transerul lui Dica e o invetitie gazetareasca?
Da 99.9%
Nu 0,1% raspuns dat de tolo si de redactia gsp
total raspunsuri: f f multe
Ce zici tolo,incercerci sa vezi care e adevarul despre tine…..pune intrebarea mea pe sit-ul gsp si atunci vad daca esti bine intentionat!

riki  •  3 ianuarie 2007, 15:18

@elle 4,5 este o suma mai mult decat rezonabila.asta tip si eu ,dar nu ma aude nimeni :))).

NYC  •  3 ianuarie 2007, 15:18

rosso_nero forza milan

@ Nyc ai vazut meciul inter – milan 4-3?! dar ac milan fiorentina 2-2 ……nu este chiar asha si tiam mai zis : este ca si diferenta dintre lokal kombat si box profesionist . mie imi place boxul profesionist!! tie cred cati place k1 . e mai spectaculos… dar nu are calitate!! totul e pe forta fizica asta ca sa nu mai spunem arbitri englezi care lasa jocul liber !!

uite ca n-ai nimerit-o:))).
n-am vazut in viata mea un meci de k1. mi se pare o chestie absolut primitiva si brutala.
vezi ca nu prea ai inteles ce vreau sa-ti spun???

nu cred ca in fotbalul italian exista atata calitate (spectacol; deh, am si eu o idee fixa:))), spectacolul) cata exista intr-un meci de box!

de fapt, nu cred ca in fotbalul italian exista calitate, ci tactica si…frica:))).

meciurile pe care mi le-ai dat exemplu reprezinta exceptia care intareste regula. evident ca am vazut si eu multe meciuri frumoase din italia, dar daca e sa faci o caracterizare generala…

si mai cred ca e cam exagerat sa reduci totul la forta fizica..
cred ca e mai mult o chestie de mentalitate (ce ciudat, italienii, ca natie, sunt mai expansivi, mai exteriorizati, pe cand englezii sunt batosi, reci…etc; dar uite ca in fotbal e invers!!! )

elle  •  3 ianuarie 2007, 15:19

maine il transfera pe Niculescu in Spania , apoi mai incearca si cu jucatorii de la rapid…..trebuie sa vanda si ei ceva

rosso_nerro forza milan  •  3 ianuarie 2007, 15:19

bine luctrat stelistul nu are tupeu!

stelistul  •  3 ianuarie 2007, 15:19

Tolo asa ar fi cel mai corect…..pune intrebarea de mai sus si ai sa vezi ce cred cititorii…eu mai sus am postat ironic rezultatele sondajului..dar cel mai bine ar fi sa vedem ce cred cititorii…..daca ai curaj faci asta….daca nu….. tu decizi

rosso_nerro forza milan  •  3 ianuarie 2007, 15:20

Fotbalul este inprevizibil mai degraba:))) si deasta este frumos!

riki  •  3 ianuarie 2007, 15:21

@elle cea mai buna afacere pentru Dinamo .Rapid are cel mai echilibrat lot:valoric si numeric.

rosso_nerro forza milan  •  3 ianuarie 2007, 15:21

stelistul ca si cum iai zice ya pistolul asta si apasa pe tragaci nu ai tupeu:))

stelistul  •  3 ianuarie 2007, 15:21

Hai Tolo astept o reactie de la tine! Spune si tu ceva despre ideea mea!

elle  •  3 ianuarie 2007, 15:21

NYC
buna ..puteam sa jur ca nu iti place k1

NYC  •  3 ianuarie 2007, 15:22

Red dog 5 Says:

January 3rd, 2007 at 3:16 pm
@stelistul
Tolo,cum adica la Dinamo are sa fie cota unica? tu chiar crezi ce viseaza nimeni ala numit Turcu, sau esti dinamovist?
E doar o opinie personala, n-are nici o legatura cu Turcu. Tu crezi, prin absurd, daca ar fi sa vina Ronaldinho la Steaua, ar veni la alta cota decat cea de piata, unica, de 100 mil?
P.S. Poate ca Tolo a devenit echidistant, desi ar fi trebuit sa inceapa analiza indicatorilor jucatorului roman cu un dinamovist, caci Dinamo e pe locul 1, sau nu stiai?

nu te mai obosi, ca el a inteles gresit din start (n-a citit bine, si crede ca opinia cu cota de piata ii apartine lui tolontan).

Red dog 5  •  3 ianuarie 2007, 15:23

@stelistul
Esti in eroare totala. Una e sondajul pe http://www.stelisti.ro, alta pe http://www.gsp.ro si alta ar fi pe http://www.uefa.com sau http://www.dinamomania.ro.
Si in fond, daca Steaua l-ar da pe Dica, i-ar scade sansele sa ocupe locul 1 in Campionat, asa cum s-a laudat Becali. Asa ca stai linistit, o sa-l dea la vara, dupa ce luati locul 2 sau 3.

stelistul  •  3 ianuarie 2007, 15:24

Tolo mai esti?
sau deja ti-e frica sa mai raspunzi si in curand inchizi blogul!

NYC  •  3 ianuarie 2007, 15:24

elle Says:

January 3rd, 2007 at 3:21 pm
NYC
buna ..puteam sa jur ca nu iti place k1

buna si tie.
normal ca nu-mi place. ce e de placut la el???

rosso_nerro forza milan  •  3 ianuarie 2007, 15:25

@ stelistul sunt sigur ca sia asumat greseala sa vezi ce articol scoate maine:)))

Red dog 5  •  3 ianuarie 2007, 15:28

@stelistul
Ma baiatule, esti chiar insistent in megalomania ta ci Dica.
Daca vrei un raspuns clar, asa cum a zis Borcea, Steaua va lua locul 1( daca il va pastra pe Dica) sau locul 2 (daca il va vinde), dar dupa Dinamo.
Esti multumit?

riki  •  3 ianuarie 2007, 15:31

@Red dog 5 alt etalon,Borcea e depasit de situatie….

stelistul  •  3 ianuarie 2007, 15:31

tolo deja scrii articolul pentru maine….is curios sa vad ce mai iscoditi! Fricosule!

stelistul  •  3 ianuarie 2007, 15:31

tolo deja scrii articolul pentru maine….is curios sa vad ce mai iscoditi! Fricosule!…….

bobo  •  3 ianuarie 2007, 15:32

Dar de ce sa plece?
Saracul de el castiga cu tot cu prime peste 200 000 de dolari pe an
isi ia in 2- 3 ani 7-8 apartamente si cu banii de pe chirie traieste omu 5 vieti
de de sa plece?
mai bine sa stea sa faca performanta cu steaua.
ca am inceput si noi sa scoatem capul in lume
in ritmul asta ajungem peste 2-3 ani la salarii de 500 000 pe an

Red dog 5  •  3 ianuarie 2007, 15:35

@stelistul
Cătălin Tolontan Says:

„January 3rd, 2007 at 2:28 pm
Red dog 5: cota unui fotbalist este stabilita de piata, aaa cum a spus undeva mai sus rosso nerro forza milan, asta inainte sa se apuce sa bata cimpii”

Ba stelistule, esti chiar enervant. Ti-am reprodus parerea lui Tolo despre tine, Intr-adevar, bati cimpii sau hectarele, rau de tot…
FORZZA DINAMO !!!

rosso_nerro forza milan  •  3 ianuarie 2007, 15:35

bahhh voi nu intelegi ceva articolul e de 3 lei dica nu pleaca . singurul subiect pe care trebuie sa il discutam este obiectivitatea unui ziarist numit maestrul tolontan.El a aruncat petarda si noi suntem prostii care discutam o zi intrega.Eu nu vreu decat sa scrie adevarul nu supozitii

tony_big_fan  •  3 ianuarie 2007, 15:37

E greu de calculat pretul unui jucator. Anul trecut Dica indiscutabil a reusit cele mai mari performante dintre toti jucatorii romani: golgheter de grupa de Ch. League alaturi de Van Nisteelrooy, marcator in semifinala de grupa UEFA, am vazut multe cazuri cand s-a dat o caruta de bani pe jucatori care apoi mai degraba au dezamagit ( de ex. Recoba ani buni de zile cu cel mai mare salariu din lume si mai mult lustruia banca de rezerva la Inter).Avand in vedere ca acum nu multi ani eram scosi de echipe gen: Knarpyrnufelag,Vaalerenga,St. Gallen… din cupele europene iar in liga lu mitica erau mai multe amicale decat oficiale mi se pare un pret corect pt. Dica desi daca juca intr-un campionat de genul: Portugaliei, Olandei, Belgiei (care la ora asta se pot compara cu cel al Romaniei) sunt sigur ca pretul pornea de la cel putin 10 mil de euro pt. un eventula transfer.

Dinny  •  3 ianuarie 2007, 15:38

La Multi Ani NYC,elle…si ceilalti alb/roscati…..plus restul lumii !

stelistul  •  3 ianuarie 2007, 15:38

red dog….cred ca ai mintea unui caine…..cu un singur neuron…..nu stiu care e problema ta??!!!

stelistul  •  3 ianuarie 2007, 15:40

red god esti cu vaca!!!

Nea Vasile  •  3 ianuarie 2007, 15:40

Dica e bun, si in unele meciuri foarte bun. In plus „si-a facut datoria”.

Inteleg argumentele pro si contra plecarii lui Dica, dar io imi aduc aminte de Florentin Dumitru. Un jucator extraordinar pt Steaua sezoane la rind, care „si-a facut datoria” cu prisosinta. La un moment dat a avut oferte din strainatate (Feyenord, de ex) si merita sa fie lasat sa plece, dar Steaua n-a vrut si pina la urma s-a accidentat si s-a stins. Bineinteles, exista si o exceptie fericita: Blocnotes. 🙂

Comentează