Oli recunoaşte

La cursul antrenorilor Pro, Olăroiu a vorbit despre relaţia patron – antrenor. E o temă la modă în fotbalul mondial, mai ales după apariţia magnaţilor care cumpără echipe. Obişnuiţi să facă afaceri în forţă, ei exportă procedeul în sport. Se schimbă vremurile! Tipul preşedinţilor englezi care nu intrau niciodată la cabine ca să nu submineze autoritatea tehnicienilor a rămas în legendă şi atît.

luni, 8 ianuarie 2007, 7:57

La cursul antrenorilor Pro, Olăroiu a vorbit despre relaţia patron – antrenor. E o temă la modă în fotbalul mondial, mai ales după apariţia magnaţilor care cumpără echipe. Obişnuiţi să facă afaceri în forţă, ei exportă procedeul în sport. Se schimbă vremurile! Tipul preşedinţilor englezi care nu intrau niciodată la cabine ca să nu submineze autoritatea tehnicienilor a rămas în legendă şi atît.

Acum se poartă proprietarul intervenţionist, model cultivat chiar de către cei din fotbal. Mutu povestea cum a reuşit să dubleze instantaneu prima tuturor colegilor cînd l-a ademenit pe Abramovici în vestiar.

La cîteva ore după ce Becali mărturisea pe Realitatea TV că trebuie schimbat jocul Stelei, Olăroiu are decenţa de a nu mima intransigenţa. El vorbeşte despre limita compromisului şi despre opţiunile limitate pe care le are un tehnician în viaţa reală, încolţit între vedeniile patronului, nevoia de rezultate şi presiunea banilor.

Şi atunci, unde e meseria de antrenor? Tocmai în acest balans permanent. În capacitatea de a gestiona relaţiile umane nu doar cu fotbaliştii, care vor să te simtă puternic, dar şi cu finanţatorul, în faţa căruia trebuie să demonstrezi îndărătnicie în cantităţi suportabile şi flexibilitate cît să nu afectezi ireversibil viaţa echipei şi jocul din teren.  Complicat!

Este pentru prima oară cînd un antrenor român vorbeşte public şi oficial despre raportul nefardat dintre bani şi meserie. S-ar putea să ne zdruncine reprezentările, însă Olăroiu n-a spus cum ar vrea să stea lucrurile, ci cum merg ele!

Comentarii (397)Adaugă comentariu

Dinny  •  9 ianuarie 2007, 12:26

xulescu
Cum mai n-ai vazut meciuri cu Steaua calare!…iar exagerezi….parca-i vorbi de Ciorogarla !

Thanatos  •  9 ianuarie 2007, 12:27

@ Xulescu

Faza e ca nu vreau sa mi imaginez ce jucator iesea din Niculescu daca era serios, muncitor, nu pierdea noptile prin cazinouri ,nu facea betiile alea super criminale..

Dinny  •  9 ianuarie 2007, 12:28

Xulescu
Din pacate si mie mi se pare ca Dica stie mai multe decat al nostru…trist..dar…

Doru11  •  9 ianuarie 2007, 12:28

@Thanatos
ok, inteleg ce spui, chiar ziceam pe blog zilele trecute ca eu pe Dica il vad doar in campionatul Spaniei si Germaniei, nu in Italia, Anglia sau Franta, datorita diferentei cu care este tratata faza defensiva in acestea sau de cat de „fizic” e jocul.

Dinny  •  9 ianuarie 2007, 12:30

Thanatos
I-au facut niste coreeni un „portret” lui Niculescu de cadeai in fund…..ce se putea concentra in..:branza buna in burduf de caine …

Doru11  •  9 ianuarie 2007, 12:30

da’ intreb si eu ca un stelist ce sunt, daca v-ati saturat de subiectul Dica, de ce mai vorbim despre el?

Dinny  •  9 ianuarie 2007, 12:31

Doru11
Hai sa schimbam tema…nu merita atata…efort !

Thanatos  •  9 ianuarie 2007, 12:31

@ Doru 11

exact..intr un campionat puternic trebuie sa faci si faza defensiva chiar daca te chemi Drogba..uita te te rog la meciurile lui Chelsea ca sa vezi de cate ori respinde Drogba din propriul careu de 16 m..cate deposedari prin alunecare baga etc..nu l vad eu facand asta pe Dica..

Xulescu  •  9 ianuarie 2007, 12:31

Doru11, Dica nu „stie cu mingea” cat stie Niculescu. E suficient?

Dinny  •  9 ianuarie 2007, 12:32

Tema articolului mi se pare de actualitate…trista dar adevarata !…

elle  •  9 ianuarie 2007, 12:33

NYC Says:

January 9th, 2007 at 12:03 pm
Doru11 Says:

January 9th, 2007 at 12:00 pm
@elle
si mai cotonogari (parerea ei)

aaa, iar mi-ai ridicat-o la fileu

i-ai zis de unii, rimel, goian…sa-ti mai zic???????????????????

am avut un pic de treaba …dar asta am vrut si eu sa zic ….ai vostrii sunt cotonogari de meserie…au invatat de la Lacatus

Thanatos  •  9 ianuarie 2007, 12:34

@ elle

am si eu o intrebare de prea super kkt

esti fata?? 🙂

Dinny  •  9 ianuarie 2007, 12:34

xulescu
Hai mai nu mai exagera !…Niculescu sta 85 de minute cu curu spre poarta adversarilor…Noroc cu Ganea…care l-a facut sa puna si el osul…si probabil ca si Rednic are meritele lui…si i-o mai fi venit si mintea la cap…poate si noua lui relatie cu tipa aia misto…

Xulescu  •  9 ianuarie 2007, 12:34

Doru11, uite o caracterizare perfecta a lui Dica de pe blog-ul lui Andrei Vochin:

„marco Says:

January 9th, 2007 at 1:19 pm
Dica

Problema lui nu este VITEZA de deplasare interen ci absenta aportului lui la dezvoltarea fazei de atac. Si asta din doua motive: nu stie sa dribleze si sa faca preluare si intoarcere cu om in spate, paradoxal pt un fotbalist caracterizat ca tehnic.
Aportul lui pe faza ofensiva se face atacand faza de joc din zone neutre ( pe care le cauta permanent ), evitand astfel marcajul adversarului. Evita PERMANENT sa primeasca balonul pe pozitie viitoare. Mai mult, nu primeste niciodata mingea cu fata spre poarta in zona centrala a terenului. Pentru asta, nu poate juca rolul de mijlocas in nici o echipa puternica, cu atat mai putin sa fie un nr 10 autentic.
Ajuta la iesirea din defensiva cu pase scurte ( permanent cu fata la propria poarta ) dupa care dispare din joc pana constructia fazei de atac ajunge la 30-40 m de poarta adversa.

marco Says:

January 9th, 2007 at 1:24 pm
In fata unei “echipe scurte”, disparitia din joc a lui Dica e de 90 de minute, aportul lui fiind, poate, doar fazele fixe si plasamentul bun la finalizare, datorat schemelor pregatite la antrenamente „

NYC  •  9 ianuarie 2007, 12:35

Thanatos Says:

January 9th, 2007 at 12:34 pm
@ elle

am si eu o intrebare de prea super kkt

esti fata??

intreaba-i pe dinny sau pe fedayn:))))))))))))))))))))))))

dereck  •  9 ianuarie 2007, 12:36

Oli este un antrenor de loculrile 3-4 cum bine zicea Iancu de la Timisoara……….dupa plecarea lui Protasov cred ca cei de la Steaua daca au facut 1 antrenament pe saptamana :).Echipa nu mai rezista 90 de minute……daca e sa fie condusa pana in minutul 80 apoi Steaua nu mai are puterea sa revina pentru ca jucatorii nu cred ca au conditia fizica necesara.
Asa ca eu zic ca nu trebuie cautati alti jucatori ci alt antrenor……cand era Protasov la Steaua Bostina era titular dar acum saracul fara antrenamente adecvate normal ca nu mai este in forma.
OLI OLI STEAUA NU E POLI!!!!!

Xulescu  •  9 ianuarie 2007, 12:36

Dinny pai asta am spus shi eu mai sus. Are cel mai bun sezon de cand a venit la Dinamo.

Dinny  •  9 ianuarie 2007, 12:36

thanatos
si te luai de mine ca apar rar….
Ai fost mortal cu intrebarea ta …
Elle este membra fondatoare a clubului nostru !
…si este si …”molto carina „…ai capito….?

Thanatos  •  9 ianuarie 2007, 12:36

# NYC Says:
January 9th, 2007 at 12:35 pm

Thanatos Says:

January 9th, 2007 at 12:34 pm
@ elle

am si eu o intrebare de prea super kkt

esti fata??

intreaba-i pe dinny sau pe fedayn:))))))))))))))))))))))))

n are nici un farmec..in ambele cazuri intrebarea e super stupida..dara asa direct e si mai de kkt

Xulescu  •  9 ianuarie 2007, 12:38

Dinny ai uitat cand Niculescu juca un pic mairetras ce frumos mangaia mingea, sau golul cu Realul de la 40 m dupa ce a driblat 2 oameni? Acum intr-adevar sta mai mult cu spatele la poarta.

Xulescu  •  9 ianuarie 2007, 12:39

Dinny, lucrez cu 2 sicilieni aici. Daca vrei iti bag cateva regionalisme de la ei. ou capitu?

NYC  •  9 ianuarie 2007, 12:39

doru11

te intreb ceva serios: mimi stia oare ca andrey n-a jucat intre ian 04 si dec 05 din cauzele de le-au spus astia prin ziar?

Dinny  •  9 ianuarie 2007, 12:39

Thanatos
Ai primit…”jol carton”…pentru „zasada” !…si inca ,unul…flagrant !…

Thanatos  •  9 ianuarie 2007, 12:41

@ Dinny

sorry..n are voie omu sa fie stupid ca repede sariti voi cu gura..faza e ca desi m am conversat destul cu elle ramasesem cu impresia ca e baiat ..de aia intreb..

Doru11  •  9 ianuarie 2007, 12:41

@Xulescu
ori glumesti, ori vrei (dar nu reusesti) sa ma enervezi, ori chiar crezi (asta e grav) ce spui referindu-te la Dica si Niculescu. probabil esti prea orbit de pasiunea ta pt dinamo. ma gandesc ca e o scuza…acceptabila.

Dinny  •  9 ianuarie 2007, 12:41

NYC
Intervalul”tau” masoara 2 ani !…cred ca gresesti …Chiar asa?

elle  •  9 ianuarie 2007, 12:42

Thanatos Says:

January 9th, 2007 at 12:34 pm
@ elle

am si eu o intrebare de prea super kkt

esti fata??

da!!!

NYC  •  9 ianuarie 2007, 12:42

Thanatos Says:

January 9th, 2007 at 12:41 pm
@ Dinny

sorry..n are voie omu sa fie stupid ca repede sariti voi cu gura..faza e ca desi m am conversat destul cu elle ramasesem cu impresia ca e baiat ..de aia intreb..

ok, hai, nu te supara, te-am bagat si noi la mijloc, ca doar ne-ai dat ocazia:)))

Thanatos  •  9 ianuarie 2007, 12:43

@ elle

mersi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

acum m am mai linistit..

NYC  •  9 ianuarie 2007, 12:43

Dinny Says:

January 9th, 2007 at 12:41 pm
NYC
Intervalul”tau” masoara 2 ani !…cred ca gresesti …Chiar asa?

pe bune ca asa scrie la gazeta. chiar la asta pe care suntem noi

elle  •  9 ianuarie 2007, 12:43

NYC Says:

January 9th, 2007 at 12:35 pm
Thanatos Says:

January 9th, 2007 at 12:34 pm
@ elle

am si eu o intrebare de prea super kkt

esti fata??

intreaba-i pe dinny sau pe fedayn:))))))))))))))))))))))))

de ce? tu nu esti convins??

NYC  •  9 ianuarie 2007, 12:44

elle Says:

January 9th, 2007 at 12:43 pm
NYC Says:

January 9th, 2007 at 12:35 pm
Thanatos Says:

January 9th, 2007 at 12:34 pm
@ elle

am si eu o intrebare de prea super kkt

esti fata??

intreaba-i pe dinny sau pe fedayn:))))))))))))))))))))))))

de ce? tu nu esti convins??

eram sigur ca o sa ma taxezi:))).

NYC  •  9 ianuarie 2007, 12:45

dorule…mai astept mult?:)

Dinny  •  9 ianuarie 2007, 12:45

Doru 11…Xulescu..
Amandoi sunteti predispusi la cocolirea (italienism=mangaierea)…aproapelui….lasatyi-o asa !…e cum zice fiecare…!
Oricare dintre cei doi poate creste sau descreste,confirmand laudele sau criticele….
Xulescu..
M-ar interesa cateva regionalisme…pe primul l-am bunghit !

Xulescu  •  9 ianuarie 2007, 12:45

Doru11, nu glumesc. Intra pe blog-ul lui Vochin, ca se refera la Dica shi vei vedea parerea oamenilor despre el. Eu cred ca n-are talentul lui Niculescu, dar munceste mai mult ca el.

Thanatos  •  9 ianuarie 2007, 12:45

@ NYC

nu ma supar…si da ai dreptate..pe mimi nu l intereseaza ca Andrey a stat pe tusa 2 ani…e brazilian ce draq..i a adus lu sefu un portar brazilian..asa ca : ” Ciocu mic si joc de glezne ” ca sa citez pe acest mare clasic in viata.. 🙂

Crezi ca imi pare mie rau de Andrey?? eu nu pot sa dorm ca nu avem noi portar..

Doru11  •  9 ianuarie 2007, 12:46

Xulescu Says:

January 9th, 2007 at 12:34 pm
Doru11, uite o caracterizare perfecta a lui Dica de pe blog-ul lui Andrei Vochin:

“marco Says:

January 9th, 2007 at 1:19 pm
Dica

Problema lui nu este VITEZA de deplasare interen ci absenta aportului lui la dezvoltarea fazei de atac. Si asta din doua motive: nu stie sa dribleze si sa faca preluare si intoarcere cu om in spate, paradoxal pt un fotbalist caracterizat ca tehnic.
Aportul lui pe faza ofensiva se face atacand faza de joc din zone neutre ( pe care le cauta permanent ), evitand astfel marcajul adversarului. Evita PERMANENT sa primeasca balonul pe pozitie viitoare. Mai mult, nu primeste niciodata mingea cu fata spre poarta in zona centrala a terenului. Pentru asta, nu poate juca rolul de mijlocas in nici o echipa puternica, cu atat mai putin sa fie un nr 10 autentic.
Ajuta la iesirea din defensiva cu pase scurte ( permanent cu fata la propria poarta ) dupa care dispare din joc pana constructia fazei de atac ajunge la 30-40 m de poarta adversa.

marco Says:

January 9th, 2007 at 1:24 pm
In fata unei “echipe scurte”, disparitia din joc a lui Dica e de 90 de minute, aportul lui fiind, poate, doar fazele fixe si plasamentul bun la finalizare, datorat schemelor pregatite la antrenamente “

este o caracterizare gresita. demonstratia e simpla. uite-te la meciurile Stelei, la golurile Stelei si studiaza aportul ofensiv al lui Dica, la goluri. mai pe romaneste, vezi cine pune pasa care deschide tot jocul, care „incepe” o faza sau vezi cine este cel de la finalizare. in peste 50 % din cazuri, acesta e Dica. am studiat atent treaba asta, poti sa ma contrazici, dar cu argumente, nu cu chestii de genul „zi-mi pe cine a calarit Steaua”, io-ti raspund si tu inchizi subiectul cand nu-ti convine.

Doru11  •  9 ianuarie 2007, 12:47

@NYC
cred ca stia, dar nu e asta primul jucator care a avut o accidentare si si-a revenit. ma gandesc ca asteptau si controlul medical pe care inteleg ca nu-l facuse inca. oricum, io nu mi-as lua portar brazilian, ca idee…ma rog…meme.

NYC  •  9 ianuarie 2007, 12:47

Xulescu Says:

January 9th, 2007 at 12:45 pm
Doru11, nu glumesc. Intra pe blog-ul lui Vochin, ca se refera la Dica shi vei vedea parerea oamenilor despre el. Eu cred ca n-are talentul lui Niculescu, dar munceste mai mult ca el.

sa stii ca si eu eram tentat ca doru11 sa zic ca n-ai deloc dreptate…dar, stiu eu…niculescu e talentat rau…numai ca impresia actuala e ca dica are sansa sa fac mult mai mult decat a facut si va face niculescu…

elle  •  9 ianuarie 2007, 12:47

eu zic ca Niculescu eclar peste Dica …dar din nefericire s-a trezit prea tarziu..la 30 de ani e greu…

Xulescu  •  9 ianuarie 2007, 12:49

Dinny nu sunt fanatic shi vreau sa cred ca reushesc sa fiu destul de obiectiv, dar chiar asta cred despre cei 2. Nu am o parere buna despre Niculescu. poatea mai multe pt talentul lui, dar are cel mai bun sezon de cand e la Dinamo. Despre reg. ma interesez shi-ti spun diseara.

Dinny  •  9 ianuarie 2007, 12:49

NYC Says:

January 9th, 2007 at 12:44 pm
elle Says:

January 9th, 2007 at 12:43 pm
NYC Says:

January 9th, 2007 at 12:35 pm
Thanatos Says:

January 9th, 2007 at 12:34 pm
@ elle

am si eu o intrebare de prea super kkt

esti fata??

intreaba-i pe dinny sau pe fedayn:))))))))))))))))))))))))

de ce? tu nu esti convins??

eram sigur ca o sa ma taxezi:))).

SI PANA CAND O TINETI ASA ?
DIRECT!…NU SE POATE ???
LAMURITI-VA !
…..NASHU’…!!!

elle  •  9 ianuarie 2007, 12:52

Xulescu Says:

January 9th, 2007 at 12:49 pm
Dinny nu sunt fanatic shi vreau sa cred ca reushesc sa fiu destul de obiectiv, dar chiar asta cred despre cei 2. Nu am o parere buna despre Niculescu. poatea mai multe pt talentul lui, dar are cel mai bun sezon de cand e la Dinamo. Despre reg. ma interesez shi-ti spun diseara.

eu sunt fan Niculescu…penalty poate sa bata si moss …la Niculescu penalty e pe undeva pe la 25-30m

Thanatos  •  9 ianuarie 2007, 12:52

@ Dinny

gata ..io m am lamurit..is multumit.. 🙂

elle  •  9 ianuarie 2007, 12:53

Dinny
usurellllll!!!!!!!!!
e clar ca buna ziua …dar ne mai intepam si noi din cand in cand..ha haha

Dinny  •  9 ianuarie 2007, 12:53

Niculescu si Dica nu joaca pe acelasi post !….ambii au destule defecte….dar tot amandoi sunt utili echipelor lor…
Stica care este poanta ?….
Ar putea juca impreuna !…ca idee…nu ca mi-as dori…

Doru11  •  9 ianuarie 2007, 12:54

ma rog, mie mi se pare total subiectiv si oarecum stupid sa dai un verdict despre care e mai talentat, Dica sau Niculescu. Intreb din nou, ce intelegi prin talent sau daca vrei prin „stiut” cu mingea. presupun, xulescu, ca nu vrei sa incepem sa insiram tot felul de faze frumoase ale lui Niculescu, respectiv, Dica.!! ca vad ca tu ai inceput. mi se pare inutil.
in alta ordine de ide, eu nu am zis ca Dica e mai talentat decat Niculescu, sper ca nu a inteles vreunul dintre voi asta. Doar ca n-ai cum sa zici ca Niculescu e mai talentat ca Dica. Uite, Ronaldinho, Kaka, astia, da. Dar sa-i compari pe stelist si dinamovist si sa zici ca ai aflat castigatorul la „talent”, fiti seriosi.

elle  •  9 ianuarie 2007, 12:55

dar am ceva emotii acum cu Niculescu …mereu se ingrasa dupa sarbatori….

Dinny  •  9 ianuarie 2007, 12:56

Thanatos
Era si cazul …ai deja un cartonas…galben….ti l-am dat pe bulgareste…nu te-ai prins ?
elle
Da..dar tu ai acul mai ascutit….si parca nu-i de albina…..

Doru11  •  9 ianuarie 2007, 12:56

evident, Dinny, posturile lor difera.

Comentează