De la Nistru pîn’ la poartă

Iarba nu face politică. Şi ne dă cu tifla. La Chişinău şi la Tiraspol sînt două stadioane cu gazonul mai bun ca la Bucureşti. Asta ca să stabilim de la început cum stăm! Prost. În plus, baza din Tiraspol are şi un teren acoperit, de dimensiuni standard.

joi, 18 ianuarie 2007, 8:07

Iarba nu face politică. Şi ne dă cu tifla. La Chişinău şi la Tiraspol sînt două stadioane cu gazonul mai bun ca la Bucureşti. Asta ca să stabilim de la început cum stăm! Prost. În plus, baza din Tiraspol are şi un teren acoperit, de dimensiuni standard.

Sportiv vorbind, Steaua poate juca în condiţii egale la Chişinău şi la Tiraspol. Dacă vine ninsoarea, varianta cea mai bună este arena indoor de pe malul Nistrului.

Partida din 7 februarie va fi totuşi ceva peste iarbă. Nu doar ultimul test al campionilor şi primul al „naţionalei” Moldovei sub noul antrenor, uncraineanul Igor Dobrovolski, coleg cu Protasov în fosta mare trupă a URSS.

După aderarea în UE, românii de peste Prut au început să simtă, deopotrivă, emoţie, speranţă şi frustrare. Venirea celei mai populare echipe de fotbal a ţării se poate transforma într-un eveniment. Pe care Steaua l-a intuit corect, cînd a acceptat meciul. Unde să se dispute? Aici părerile sînt împărţite. Suporterii din Chişinău, care sînt copleşitor mai mulţi decît cei din Tiraspol, se simt trădaţi. „Nu jucaţi acolo unde limba română este interzisă!”, a sunat unul din mesajele de ieri. I-au urmat sute. Calde, furioase, duioase şi amare. Alţii spun că republica fictivă a lui Smirnov va fi înfruntată în inima ilegitimităţii ei. Becali zice că merge la Tiraspol pentru pace. Şi poate pentru Cociş.

Indiferent unde se va juca, meciul se va transforma în probabil cel mai important act de solidaritate naţională petrecut între graniţele Republicii Moldova în ultimii ani. S-au mai disputat meciuri cu echipe româneşti acolo, dar acum e o aliniere aparte a planetelor fotbalului, lumii şi oamenilor.

Niciodată n-au fost atîţia străini pe Bernabeu, niciodată nu s-ar putea imagina atîtea steaguri româneşti în Tiraspol. Şi nici o echipă n-a fost aşteptată atît de înfiorat la Chişinău.

Comentarii (364)Adaugă comentariu

elle  •  19 ianuarie 2007, 11:32

eu sunt satula de subiectul dica…e deja prea mult..

petrisor  •  19 ianuarie 2007, 11:33

Domnule Tolontan
Va rog sa cititi art. din ev.zilei,Ce se intampla cu fotbalistii Stelei.
Acest art.trebuia sa fie de mult in paginile GSP.Se pare ca interesele financiare ale ziarului dumnevoastra,primeaza inaintea deontologiei profesionale.Va salut cu respect si va rog sa fiti mai impartial.

Doru11  •  19 ianuarie 2007, 11:34

@elle
preferai sa se accidenteze niculescu ? si sa scrie despre el?

NYC  •  19 ianuarie 2007, 11:35

Doru11 Says:

January 19th, 2007 at 11:34 am
@elle
preferai sa se accidenteze niculescu ? si sa scrie despre el?

ce, esti copil?:)))

grekul  •  19 ianuarie 2007, 11:36

domnule tonto sa cititi va rog articolul d-soarei andries. asta numai asa sa vadeti si d-voastra un articol bun. si sa luati lectii.

elle  •  19 ianuarie 2007, 11:37

Doru11 Says:

January 19th, 2007 at 11:34 am
@elle
preferai sa se accidenteze niculescu ? si sa scrie despre el?

nuuuuuuuuuuuuuuuu!

dar chiar in ficare zi .??..dica ..dica si iar dica

Sub steagul alb-visiniu  •  19 ianuarie 2007, 11:37

2 un roman Says: January 18th, 2007 at 8:48 pm
Ce atata ii plangem de mila pe moldoveni?Ei si-au facut-o cu mana lor.In ‘91 aveau de ales intre Romania si Rusia… democratie si comunism… intre limba romana si limba rusa… au preferat-o pe a doua.Acum sa suporte consecintele.

Cand au fost trimisii basarabeni la Bucuresti pt a propune si discuta cum sa se faca actul Unirii, Corneliu Coposu le-a spus „Stanga’mprejur! ca n-avem nevoie de 4 mln de RUSI”.
Asa ca taci daca nu stii ce vorbesti!

grekul  •  19 ianuarie 2007, 11:39

😀

Xulescu  •  19 ianuarie 2007, 11:41

Sub steagul alb-visiniu, tu chiar crezi sincer ca se putea face ceva in 91, cu rushii in coasta? Doar ai vazut ce-a urmat la Tiraspol.

Doru11  •  19 ianuarie 2007, 11:51

@elle
prob e mai interesant si se vinde mai bine

petrisor  •  19 ianuarie 2007, 11:51

Stiti care este parerea mea,nu exista acest GEORGERO,este o facatura.

Georgero  •  19 ianuarie 2007, 11:52

Nu Corneliu Coposu poate fi incriminat pt. faptul ca nu s-a realizat unirea la inceputul anilor ’90. Coposu nu avea nicio putere in stat la vremea respectiva. Iata un fragment dintr-o discutie intre presedintele Iliescu si Snegur, din 1992:

„- Presedintele Ion Iliescu: Ei cine o sa faca unirea va intra in istorie.

– pauza…

– Presedintele Mircea Snegur: Hai s-o facem noi domnule presedinte…

– pauza… pauza lunga fara raspuns…”

Georgero  •  19 ianuarie 2007, 11:53

@petrisor

te inseli… chiar exist…

elle  •  19 ianuarie 2007, 11:59

deja ati dat-o in diverse…iliescu ..coposu …

petrisor  •  19 ianuarie 2007, 12:01

@GEORDELO

Da-mi si mie nr. de tef. te sun eu.

Doru11  •  19 ianuarie 2007, 12:03

@petrisor
nu prea esti vechi pe blog din cate observ

Mimi traveStoica  •  19 ianuarie 2007, 12:07

Deja subiectul este penibil,steaua joaca slab,plateste tribut trufiei si veninului ieftin pe care-l improasca slugile taranului si acum ne gasim sa dam lectii de patriotism gratuit!

petrisor  •  19 ianuarie 2007, 12:09

@CE CONTEAZA!
In scoala vietii am o vechime de 50anisi nu poti sa ma pacalesti Tolo
PS. Acum 5-6 ani am vorbit cu tine la tef.

Georgero  •  19 ianuarie 2007, 12:12

@Petrisor

Tocmai te-ai pacalit Petrisor. Te astept oricand sa bem o bere daca nu crezi ca exist. Eventual la Chisinau, la meci 😉

arkan1923  •  19 ianuarie 2007, 12:13

genial american

daca te-a frapat cum l-au tratat pe bostina doar pt ca este catolic,ce zici de modul in care au ales ca fiind de cuviinta sa-si manifeste dragostea pt nationala tarii lor si pt cel care apara interesele acestei nationale…portarul Dani Coman in meciul cu Belarus 😉

Doru11  •  19 ianuarie 2007, 12:16

@arkan1923
G.A. spunea ca jiji l-a tratat asa pe Bostina pt ca e catolic (se referea la conducatori).
Pe Coman l-au injurat cateva zeci de imbecili beti din galerie. Deci, nu prea are legatura… eu, unul, sunt stelist si l-am aplaudat pe Coman la acel meci. Sper ca odata cu revenirea lui Lobont la dinamo sa nu redevina rezerva la nationala (Coman).

petrisor  •  19 ianuarie 2007, 12:17

Lasa-ma,
ma obosesti TOLO!

da-mi nr.de tef.,nu este nici o problema!

Georgero  •  19 ianuarie 2007, 12:18

esti deja obosit… probabil de prea multa scoala a vietii… faci o mare greseala… dar nu asta ar fi problema… problema este ca persisti in greseala si stim cu toii ce inseamna asta

petrisor  •  19 ianuarie 2007, 12:24

LA REVEDERE,TOLO!

Emil  •  19 ianuarie 2007, 12:24

bai gasca de babe caraitoare!

1. ati deviat discutia
2. e cea mai tare manevra sa joci in inima antiromanismului la Tiraspol si sa umpli stadionul de romani!
3. sportul e cea mai simpla cale prin care sa iti promovezi mandria nationala
4. macar daca scrieti aici, faceti ceva constructiv ca mai aveati putin si ajungeati sa vorbiti de pretul benzinei.
5. in curand o sa isi dea seama nu numai Europa, dar si vecinii astia mai „smecheri” ai nostri ca la romani e o paine de mancat. Spania e a noastra, Italia e a noastra, Moldova va fi si ea a noastra. Incet si sigur, in mod pasnic…

zi faina!

Georgero  •  19 ianuarie 2007, 12:24

Numai simplul fapt ca iti permiti sa ceri pe un blog nr cuiva de telefon dovedeste nu numai ca nu ai scoala vietii… dar nici nu prea intelegi cum stau treburile… sorry, nu vreau sa te jignesc, dar insistenta cu care pui la indoiala existenta mea o consider o ofensa…

Doru11  •  19 ianuarie 2007, 12:26

io zic sa i-l dai tu, ca sa te sune el, asa mi se pare corect. de ce sa-si faca omu’ nr. public, ca sa poa’ sa-l sune toti idiotii sa-l injure de mama?

Doru11  •  19 ianuarie 2007, 12:28

Emil Says:

January 19th, 2007 at 12:24 pm
e cea mai tare manevra sa joci in inima antiromanismului la Tiraspol si sa umpli stadionul de romani!

exact asta i-am zis si eu ieri lui Georgero, cand inca dl. Tolontan nu preluase tema.

petrisor  •  19 ianuarie 2007, 12:29

Ma tu esti moldovean,ori esti taranus din Pipera, care se da bucurestean!?

Georgero  •  19 ianuarie 2007, 12:30

Pt cei care administreaza acest blog, eu nu sunt chiar anonim. Am lasat o adresa de e-mail valida, am un IP care poate fi verificat si care e inregistrat pe numele meu…eu personal consider blogurile ca pe niste lucruri serioase…

Chiar nu sunt necesare asemenea stratageme. Cred ca unii dintre noi ar trebui sa iesim din starea de suspiciune permanenta, vecina cu schizofrenia uneori, si sa ne spunem cat mai raspicat punctul de vedere, oricare ar fi acela… Petrisor si-a spus un punct de vedere, pe care l-a sustinut. Din pacate pt d-lui, este gresit.

Georgero  •  19 ianuarie 2007, 12:32

„e cea mai tare manevra sa joci in inima antiromanismului la Tiraspol si sa umpli stadionul de romani!”

Sunt de acord cu acest argument. Este unul pro pt desfasurarea meciului la Tiraspol. Dar, de asemenea, sunt multe argumente contra, care din punctul meu de vedere sunt mai puternice.

Mai ales ca e putzin probabil ca stadionul sa se umple de romani atata timp cat ei trebuie sa treaca printre tancuri ca sa intre in stadion.

Doru11  •  19 ianuarie 2007, 12:43

@Georgero
Bun, ma bucur sa „aud” ca esti de acord cu argumentul respectiv. Tu spuneai ca nu are ce cauta Steaua acolo, sa nu se duca etc. Eu iti ziceam ca, uite, are ce cauta Steaua acolo. Evident, fiecare crede ca argumentele lui sunt mai puternice 🙂

Georgero  •  19 ianuarie 2007, 12:45

Da. Steaua nu are ce cauta acolo.

In cel mai rau caz, daca tot nu pot/nu vor sa faca nimic sa nu joace acolo, ar mai fi o solutie macar sa atraga atentia asupra situatiei de acolo…

Doru11  •  19 ianuarie 2007, 12:47

asta da !

petrisor  •  19 ianuarie 2007, 12:47

@DORU11
ALICE TOLONTAN?

Doru11  •  19 ianuarie 2007, 12:49

Pai, daca (nici macar) Steaua n-are ce cauta acolo, atunci ce facem ii lasam pe bietii oameni uitati de tot. Macar asa, uite, cineva vorbeste despre ei, lumea se informeaza, etc. Eu vad ca pe un lucru bun, pt. ca se va mediatiza mult intalnirea, vor merge reportei tv care nu vor filma doar meciul (sau vor fi impiedicati sa filmeze si altceva si atunci o sa iasa scandal).
Oricum, e mai bine decat sa ii lasam in „treburile lor” !

Doru11  •  19 ianuarie 2007, 12:50

apropos, pe 7 feb se implinesc 15 ani de la semnarea tratatului de la Maastricht, al Uniunii Europene.

Doru11  •  19 ianuarie 2007, 12:51

@petrisor
ai vrut sa scrii cumva Alias?

Doru11  •  19 ianuarie 2007, 12:54

@petrisor
io zic ca toti cei care vorbesc civilizat si/sau nu-ti impartasesc ideile pe blog sunt de la redactia gsp (eventual rude ale lor).
De fapt, oare nu esti tu singuru’ „real” de aici? Poate aici te transpui intr-un univers paralel, unde existi doar tu, iar restul sunt clone ale lui Tolo. Si clonele te urmaresc si nu te lasa sa dormi. Si te trezesti noaptea cu sudori reci pe sira spinarii.
Solutia: iesi din acest univers paralel. Vezi ca e un „buton” rosu cu un „x” alb in dreapta sus…sau da click dreapta si dupa aia close. Si ai scapat de toti Tolontanii astia care te chinuie!

kikiri-mikiri  •  19 ianuarie 2007, 12:55

NU AM CITIT PREA MULTE OPINII….PAREREA MEA ESTE CA :
ASA A VRUT GIGI BECALI…..ESTE O MANEVRA POLITICA…..VREA SA-SI ATRAGA SI SIMPATIA ROMANILOR(CATI MAI SUNT…SI DE CE CALITATE…)DE PESTE PRUT….
ASA CA ….S-A DESCHIS ACEASTA SUPAPA LATERALA….

dINNY  •  19 ianuarie 2007, 12:58

Steaua este jucaria lui Becali !….va omorati cu firea !

Doru11  •  19 ianuarie 2007, 13:00

@dinny
e mai mult decat o jucarie pt. el. E o unealta politica. Si poate nu doar atat…

Dinny  •  19 ianuarie 2007, 13:09

@Doru 11
Pai eu ce-am zis ?

alex_poli_tim  •  19 ianuarie 2007, 13:13

Sub steagul visiniu

te-ai luat de Corneliu Coposu
esti un mare .. (aici poti sa incepi tu sa completezi 🙂 )

Petrisor

Georgero si Tolontan au merite mari pentru acest subiect

singura facatura esti tu

alex_poli_tim  •  19 ianuarie 2007, 13:15

elle

poate pt steaua este doar un amical

dar pt romanii de acolo este mult mai mult

trebuie sa ne mai gandim si la ei ( macar la romanii de calitate care au mai ramas pe acolo!)

MECIUL LA CHISINAU!

BASARABIA INAPOI LA REGAT!
BUCOVINA SI TINUTUL HERTA NU VA UITAM!

Doru11  •  19 ianuarie 2007, 13:16

@Dinny
o jucarie e ceva de care te poti dispensa, poti s-o uiti aruncata intr-un colt 🙂 jiji nu-si permite asta…inca…

Basarabia alb-visinie  •  19 ianuarie 2007, 13:25

2 Joao (January 18th, 2007 at 9:41 pm)
„eu cred ca este impropriu sa-i numim moldoveni pe cetatenii dintre Prut si Nistru…
…“moldovenii de fibra” traiesc in Romania, iar cei de dincolo de Prut sunt mai debraba moldoveni cu numele si mai putin in fapt (exceptandu-i pe unii dintre ei).”

Macar tu insuti ai inteles ce ai spus?
Cred ca tare greu iti este tie in viata, ba-baiatule-ba…
Spanzura-te o data si scapa de chinuri!

Dinny  •  19 ianuarie 2007, 13:32

Doru 11
Cu o jucarie te joci cum vrei,pana te plictisesti de ea….si ..da ! Cand nu-ti
mai place…poti s-o si arunci…..adica sa te debarasezi de ea !
Alex_poli_tim
Eu am cunoscut cativa dintre romanii de peste Prut ! Nu dau prea multi bani pe noi….pe unirea cu tara….si-au pocit nu numai limba,ci si sufletele…
Daca s-ar face un referendum pe tema :vreti sa ne unim cu Romania sau cu Rusia…am pierde detasat !
Aste-as mofturi…de poet (Vieru,Lari Leonida….)care fac sa vibreze coarda sentimentalo-nationalista a multora dintre noi……SI ATAT !
..hai sa gandim europeneste….

petrisor  •  19 ianuarie 2007, 13:34

TOLO
MAI AI MULTI SLUGOI,CARE DAU DIN CUR, FARA S-AI FUTA CINEVA….

Doru11  •  19 ianuarie 2007, 13:35

@petrisor
vezi ca se scrie sa-i futa…da’ e complicat, imi dau seama…

Comentează