TOLO.RO
Iarba nu face politică. Şi ne dă cu tifla. La Chişinău şi la Tiraspol sînt două stadioane cu gazonul mai bun ca la Bucureşti. Asta ca să stabilim de la început cum stăm! Prost. În plus, baza din Tiraspol are şi un teren acoperit, de dimensiuni standard.
joi, 18 ianuarie 2007, 8:07
Iarba nu face politică. Şi ne dă cu tifla. La Chişinău şi la Tiraspol sînt două stadioane cu gazonul mai bun ca la Bucureşti. Asta ca să stabilim de la început cum stăm! Prost. În plus, baza din Tiraspol are şi un teren acoperit, de dimensiuni standard.
Sportiv vorbind, Steaua poate juca în condiţii egale la Chişinău şi la Tiraspol. Dacă vine ninsoarea, varianta cea mai bună este arena indoor de pe malul Nistrului.
Partida din 7 februarie va fi totuşi ceva peste iarbă. Nu doar ultimul test al campionilor şi primul al „naţionalei” Moldovei sub noul antrenor, uncraineanul Igor Dobrovolski, coleg cu Protasov în fosta mare trupă a URSS.
După aderarea în UE, românii de peste Prut au început să simtă, deopotrivă, emoţie, speranţă şi frustrare. Venirea celei mai populare echipe de fotbal a ţării se poate transforma într-un eveniment. Pe care Steaua l-a intuit corect, cînd a acceptat meciul. Unde să se dispute? Aici părerile sînt împărţite. Suporterii din Chişinău, care sînt copleşitor mai mulţi decît cei din Tiraspol, se simt trădaţi. „Nu jucaţi acolo unde limba română este interzisă!”, a sunat unul din mesajele de ieri. I-au urmat sute. Calde, furioase, duioase şi amare. Alţii spun că republica fictivă a lui Smirnov va fi înfruntată în inima ilegitimităţii ei. Becali zice că merge la Tiraspol pentru pace. Şi poate pentru Cociş.
Indiferent unde se va juca, meciul se va transforma în probabil cel mai important act de solidaritate naţională petrecut între graniţele Republicii Moldova în ultimii ani. S-au mai disputat meciuri cu echipe româneşti acolo, dar acum e o aliniere aparte a planetelor fotbalului, lumii şi oamenilor.
Niciodată n-au fost atîţia străini pe Bernabeu, niciodată nu s-ar putea imagina atîtea steaguri româneşti în Tiraspol. Şi nici o echipă n-a fost aşteptată atît de înfiorat la Chişinău.
Doru11 • 19 ianuarie 2007, 13:35
@Dinny
exact, asta ziceam, doar ca …mai e mult pana departe.
Doru11 • 19 ianuarie 2007, 13:38
@petrisor
vad ca ai cosmaruri, da’ti plac
Carasco din Cahul • 19 ianuarie 2007, 13:40
Stim noi, stim noi cine e campioana Romaniei.
Dar mai stim si cum a devenit ea campioana. Am vazut noi mis-mas-urile Marelui vostru Cioban, am vazut si cum jucau alte echipe impotriva Stelei si cum impotriva Rapidului.
Pt noi titlul de campioana a Romaniei s-a jucat pe terenul neutru din Lia Manoliu: STEAUA-RAPID 0:2
Asa ca spuneti-i-o lu’ Mutu cine e Steaua.
Sa se duca la Tiraspol, n-are decat. La semenii lui Gigi, acolo.
Daca merge la Tiraspol, vom boicota meciul si vom astepta sa vina Rapidul la Chisinau. Atat.
Doru11 • 19 ianuarie 2007, 13:42
@Carasco
bine ca nu s-a jucat in Cupa Uefa, ca pateati vreo rusinica
Stiu, stiu, Steaua n-a batut – n-a fost nevoie :))))
Vasile • 19 ianuarie 2007, 13:45
Bai TOLOMACULE, ia pula !
petrisor • 19 ianuarie 2007, 13:46
Multumesc Tolo
Cand trebuia sa merg la scoala,eu ma duceam pe valea lui Gheorghita
(Giurgiu)
Valer • 19 ianuarie 2007, 13:46
Oricum am lua-o, meciul asta este inoportun (elegant spus).
In primul rind pentru ca, jucat la Tiraspol legitimeaza un regim recunoscut doar de Maica Rusia si acum, iata, si de „marele roman gigi…”. Fiti convinsi ca ziaristii seriosi din lume, chiar cronicarii sportivi, nu vor scapa prilejul de a aminti acest „mic” amanunt. Sigur, cind spun ziaristi din lume, ii am in vedere pe cei foarte putini care vor fi interesati de acest meci-shusha. Pentru ca, in al doilea rind, Steaua are nevoie intr-adevar de meciuri inainte de confruntarea cu Sevilla, dar nu cu …Moldova, cit o fi ea de reprezentativa. Daca si Moldova a ajuns un adversar serios pentru pregatirea unui meci cu una dintre cele mai bune echipe din Europa, atunci am ajuns rau…
Pe de alta parte, eu cred ca romanii din Transnistria nu de meciuri au nevoie, cit de solidaritate, sustinere morala a luptei lor pentru recunoasterea statutului lor. Si, in loc de asta, ce primesc de la „marele alb gigi”? O legitimare a regimului lu’ ala cu nume de vodca.
Sa-i fie rusine ca pune echipa campioana intr-o asemenea situatie jenanta.
Sub steagul alb-visiniu • 19 ianuarie 2007, 13:49
Xulescu Says:
January 19th, 2007 at 11:41 am
Sub steagul alb-visiniu, tu chiar crezi sincer ca se putea face ceva in 91, cu rushii in coasta? Doar ai vazut ce-a urmat la Tiraspol.
Ce a urmat la Tiraspol si in Transnistria a fost consecinta lasitatii lui Mircea Snegur. Care Snegur il capturase ep Smirnov si-l tinea „la duba”. Dar s-a speriat de actul sau prea indraznet si i-a dat drumul. Cat il avea pe Smirnov la duba, daca facea un vant peste babele alea de pe caile ferate, nu mai exista niciodata Problema Transnistriei. Facea Unirea, venea Armata Romana in oras si: adio, maica-Rusia, mortzii-matii!
Adry • 19 ianuarie 2007, 13:49
Un eveniment sportiv cu o conotatie politica , exact ce i trebuia lui Becali sa mai iasa putin in evidenta , cred ca Diaconescu e cel mai fericit.
Sub steagul alb-visiniu • 19 ianuarie 2007, 13:53
Scrie Doru11 Says:
January 19th, 2007 at 1:42 pm
@Carasco
despre Steaua-Rapid 0:2
bine ca nu s-a jucat in Cupa Uefa, ca pateati vreo rusinica
Stiu, stiu, Steaua n-a batut – n-a fost nevoie
Ha-ha-ha-ha!!!!! Ia mai gandeste-te…
V-au facut giulestenii de nici n-ati meunat!
De fapt de vreo cativa ani buni nu mai meunati in fata Rapidului…
Arhi • 19 ianuarie 2007, 13:53
vb lui gusti roman, aici e o paine alba de mancat….pe seama prostiei unora:)
asta cu prostia e vorba mea:)
alex_poli_tim • 19 ianuarie 2007, 14:02
Dinny
stiu ca nu ne iubesc acolo peste Prut
nici aicea nu ne omoram noi de dragul lor..
dar asta nu inseamna sa renuntam la BASARABIA NOASTRA!
daca nu le place pot sa emigreze in rusia sau unde vor ei..
ce crezi ca in 1941, i-am intrebat pe basarabeni daca ar fi OK sa intram cu armata?
nu e dupa ei si nu a fost niciodata dupa ei! Au fost parte a Moldovei Mari, au fost impartiti intre rusia si turcia (1821), i-au luat pe urma rusii de tot (1878), i-am luat noi inapoi la 27 martie 1918( si cu acordul lor pare-se), i-au luat din nou rusii (iunie 1940), am intrat impreuna cu nemtii si i-am recuperat (22iunie- 7 iulie 1941), i-am pierdut definitiv la rusi (august 1944), si-au castigat independenta (?) in 1991 de fapt o anumita autonomie in cadrul CSI.
Tu chiar crezi ca mai stiu ei ce vor?? Au devenit pragmatici, adaptabili, profitori si se duc la cei care-i hranesc mai bine! Cu o asemenea istorie au trebuit sa supravietuiasca cumva, ce naiba!
alex_poli_tim • 19 ianuarie 2007, 14:11
nu-i problema de legitimare a Tiraspolului aicea cum unii bizoni au inteles..
in fond si dinamo s-a dus sa joace acolo si sportul studentesc, in plus europa accepta meciuri oficiale la tiraspol!
e problema ca se pare intentionat locuitorii chisinaului unde sunt destui stelisti sunt lipsiti de acest meci tocmai ca sa nu se declanseze vreo manifestare unionista!
hai ca pe voronin il inteleg dar „marele patriot nea jiji”, „urmasul lui mihai viteazu” ce naiba face? are toate motivele sa refuze tiraspolul sa cera chisinau sau deloc!
Faptul ca limba romana si romanismul sunt discriminate fatis la Tiraspol, faptul ca orice fan al stelei din Romania care ar vrea sa se deplaseze la meci nu poate fi sigur ca va putea ajunge acolo, faptul ca poate avea probleme in Tiraspol, faptul ca fanii stelei din chisnau sunt lipsiti in mod nejustificat de acest eveniment sunt motive suficiente ca steaua sa reactioneze!
un singur argument PRO: cei 15-18 % romani din Tiraspol. Ar fi un lucru bun pt ei ca sa poata vedea pe viu cea mai galonata echipa romaneasca.
Sub steagul alb-visiniu • 19 ianuarie 2007, 14:12
Xulescule,
eu sunt basarabean din Horjesti, r. Hancesti, jud. Lapusna,
bunelul meu a fost legionar
eu stiu ce vorbesc cand spun ca daca Snegur n-ar fi fost las nu exista separatism in Transnistria.
Sub steagul alb-visiniu • 19 ianuarie 2007, 14:24
alex_poli_tim Says: January 19th, 2007 at 2:02 pm
banatene, nu asta e problema basarabenilor. Problema lor e ca Moscova face ce vrea muschii ei in basarabia, iar Bucurestiul nici nu vrea sa faca nimic.
Singuri basarabenii nu se vor elibera de Moscova niciodata.
D-aia – e condamnabil somnul Bucurestilor.
Spatiul informational basarabean e dominat de posturile rusesti, basarabenii cu putere de decizie (minoritari in orice instante) se zbat sa aduca posturi romanesti, si cand-colo „Pok!” niste preturi de la Bucuresti de mai mare dragul sa-ti tragi 5 gloante-n teasta…
Dar aia e…
Bucurestiul nu arata interes pt un teritoriu – de fapt – romanesc. Si Moscova e bucuroasa sa se straduiasca. Niciunul din canalele radio-TV de limba rusa de la Chisinau nu activeaza/transmite aici legal. Sunt ilegale si trebuie interzise. si sunt peste 20 de fiecare (20-TV, 20-radio)…
Dar daca ar reusi sa domine spatiul informational in RM, limba romana ar face unirea in max 5 ani.
Sub steagul alb-visiniu • 19 ianuarie 2007, 14:25
Complexulk de la Tiraspol:
http://www.fc.sheriff.md/rus/structure/68
Valer • 19 ianuarie 2007, 14:27
draga „alex_poli_tim”.
nu stiu de unde ai inteles tu ca as fi bizon – animal respectabil, de altfel,nu ca boul, de exemplu…:) -, dar incearca sa recitesti ce ai scris si vei intelege ca tot despre legitimarea respectivului regim vorbesti, doar ca, in alti termeni.
Altfel, s-ar putea sa ai dreptate cind spui de teama autoritatilor moldovene legat de manifestarile pro-unioniste. Astea pot insa, deocamdata, doar supozitii.
Si-apoi, chiar daca nu suntem toti de acord suta la suta cu ceea ce spui tu, nu inseamna ca ai dreptul sa …rescrii pe seama noastra Istoria ieroglifica…
alex_poli_tim • 19 ianuarie 2007, 14:55
Valer
nu te-am facut pe tine „bizon”!
am remarcat mai multe pareri care se canalizau spre ideea ca meciul da legitimitate regimului de la tiraspol si chiar nu sunt de acord cu aceasta idee. De fapt care sunt argumentele?
eu din cate stiu nu este vorba de un amical intre sel Transnistriei si Steaua
meciul nu a fost discutat intre Tiraspol si Steaua ci intre Fed Moldoveneasca de la chisinau si steaua. Atata doar ca acestia au ales un loc de disputare nepotrivit.
Si dupa parerea mea steaua nu trebuie sa le faca jocul!
Nu cred insa ca prezenta stelei la tiraspol ar legitima intr-un fel regimul de acolo. In fond orasul, stadionul de acolo sunt amologate si pt cupele europene si pt meciurile nationalei moldovei
Georgero • 19 ianuarie 2007, 14:57
„Niciunul din canalele radio-TV de limba rusa de la Chisinau nu activeaza/transmite aici legal. Sunt ilegale si trebuie interzise. si sunt peste 20 de fiecare (20-TV, 20-radio)”
Sunt ilegale de ce? Sper ca nu doar pt ca sunt in rusa. Pt ca nu e bine deloc… daca si voi raspundeti cu aceeasi moneda, atunci chiar ca e cam inutila toata aceasta tevatura…
sub stea(ua) gul alb visiniu • 19 ianuarie 2007, 14:58
@sub steagul…
bai, mai ridica steagul din cand in cand, nu-ti acoperi ochii ca risti sa devii orb.
traiesti in realitatea virtuala.
alex_poli_tim • 19 ianuarie 2007, 15:01
Sub steagul visiniu
din pacate Bucurestiul intr-adevar nu manifesta interes pt RM! si e regretabil!
Cat despre unire, hai sa fim seriosi, cred ca s-a facut un soi de imparteala gen Yalta si nimeni nu se mai baga peste felia celuilalt. Se pare ca Bucurestiul nu se va baga in zona de control a Moscovei.
sub stea(ua) gul alb visiniu • 19 ianuarie 2007, 15:03
ciori rapidiste, ati luat si voi 3-4 titluri, din care doua cumparate de coposel si faceti atata gargara.
obicei tiganesc, vosea tare.
nespalatilor
alex_poli_tim • 19 ianuarie 2007, 15:04
Cred ca a existat o singura sansa pt UNIRE, imediat dupa dizolvarea URSS cand la Moscova era vraiste iar tarile baltice de ex au profitat si s-au desprins. Din pacate Bucurestiul si Chisinau au ratat din diferite motive acest moment.
sub stea(ua) gul alb visiniu • 19 ianuarie 2007, 15:04
bai alex
esti moldovean? Tu, parintii tai? Ca e plina Timisoara.
alex_poli_tim • 19 ianuarie 2007, 15:06
Din pacate, in acest moment populatia RM nu are o identitate clara. Este un fel de struto-camila ( ruso-romaneasca)
alex_poli_tim • 19 ianuarie 2007, 15:07
sunt BUCURESTEAN, get beget
fan Poli Timisoara
sub stea(ua) gul alb visiniu • 19 ianuarie 2007, 15:10
alex
asa ceva n-am mai auzit!
cred ca glumesti.
Valer • 19 ianuarie 2007, 15:19
OK, Alex_poli_tim, poate am inteles eu gresit.
Despre legitimarea regimului…
Orice regim nelegitim sau, ma rog, nerecunoscut international (cum este si cel de la Tiraspol) isi doreste sa sparga blocada instituita odata cu nerecunoasterea internationala, sa iasa din izolarea impusa politic. Or, daca politic si economic nu se poate pune problema legitimitatii Transnistriei – din cite stiu, nici o organizatie internationala nu are relatii cu Tiraspolul – ce-i mai ramine decit sportul. Nu stiu daca Transnistria este membra UEFA si/sau FIFA, dar nu cred ca FRF are vreo relatie cu Federatia de fotbal de la Tiraspol. Daca are, chiar avem o problema cu Nasu’…
Poate au stadion frumos, paote au conditii de CL, dar nu avem voie, mai ales noi, romanii, sa-i scoatem din izolare, dindu-le posibilitatea sa-si arate lumii realizarile. Pentru ca in acest fel, noi cream un precedent si contribuim la relaxarea comunitatii internationale in ce priveste politica dusa de Tiraspol impotriva romanilor. Asta inteleg eu prin legitimarea regimului de acolo si de asta nu pot fi de acord cu disputarea acelui meci la Tiraspol.
In rest, ai perfecta dreptate in ce priveste atitudinea Bucurestiului fata de RM. Sa nu uitam ca presedintele Basescu a vorbit la Chisinau despre …cele doua popoare, roman si moldovean. No comment.
Artur • 19 ianuarie 2007, 15:28
meciul nu se va juca la tiraspol si iata motivul: federatia moldovei de fotbal va trebui sa acrediteze delegatia de la bucuresti pentru meci – in afara de echipa vor fi multi jurnalisti si suporteri la fel – aeroport in transnistria nu exista deci va fi necesara o deplasare auto de la aeroportul din chisinau la tiraspol + 2 puncte vamale prin care va spun ca nu e prea placut sa treceti… 🙂
alex_poli_tim • 19 ianuarie 2007, 15:31
Valer
1. nu cred ca exista federatia transnistreana
2. daca totusi au infiintat asa ceva nu este afiliata la uefa si fifa
3. echipele din transnistria sunt afiliate la fed moldoveneasca
4. meciul a fost organizat cu fed de la chisinau iar aceasta doreste (?) sa-l joace in orasul tiraspol, nu exista nici o conexiune palpabila intre steaua si regimul de la tiraspol. daca a fost cerinta stelei sa joace la tiraspol, da, atunci se schimba datele problemei, dar nici nu s-a pus problema
5 tiraspolul agazduit meciuri mult mai importante decat acest amical:
campania trecuta de calificare a nationalei Moldovei, meciuri de cupa europeana a lui Sheriff. Nu cred ca-i interesa pe ei sa atraga un amical despre care o sa se vorbeasca doar in Rom si RM
alex_poli_tim • 19 ianuarie 2007, 15:32
Nu am glumit deloc
Ai auzit acu’
alexutzuu • 19 ianuarie 2007, 15:36
Eu am mai intervenit shi ieri…am mai spus-o, singurul motiv pentru care asa zisa Federatie Moldoveneasca de Fotbal nu ar dori sa se joace la Chisinau e frica, frica de a nu se scula 12.000 de suporteri care sa aclameze Steaua, sa ceara demisia federatziei…shi…poate chiar sa nyu se intoarca chiar impotriva regimului comunist de aici, eu unul impreuna cu cativa prieteni suntem porniti sa facem asta, sper sa primim ajutor din partea intregului stadion, ceva imi spune k meciul asta, chiar shi amical va porni ceva in Basarabia. Unire Romani!!! Sa revenim la patria mama!!!! Sa ne debarasam de Rusia shi rusofonii de la noi!!!
dodge • 19 ianuarie 2007, 15:41
discutii fara sens. Nu o echipa de fotbal legitimeaza prin prezenta ei un „regim”
daca Basescu s-ar duce in vizita la ala cu nume de vodca, atunci ar fi vorba de asa ceva.
ion • 19 ianuarie 2007, 15:44
alexutzu
citi rusi sint in r. moldova?
Valer • 19 ianuarie 2007, 15:48
Alex.
Dorinta Chisinaului de a organiza un meci intr-un oras care a fost scos de sub administratia sa este fireasca (poate si FRF ar trebui sa organizeze meciuri oficiale la Chisinau… sau in Cadrilater 🙂 ). Daca Tiraspolul accepta, legitimeaza (insist pe acest cuvint doar pt ca de la el ni se trage disputa 🙂 ) autoritatea Chisinaului asupra activitatii sportive din Transnistria. In acelasi timp, lumea vede ca sub regimul lui Smirnov s-au facut lucruri marete, deci segregarea este benefica intrucit a dus la progres… Cu alte cuvinte, pina la urma, tot la interese si jocuri politice ajungem. Or, tocmai de astea trebuia sa se fereasca „razboinicul luminii”, falnicul (de la phalus…) gigi. Repet (fara sa fiu stelist): Steaua merita ceva mai bun: si patron si…adversar 🙂
alexutzuu • 19 ianuarie 2007, 15:48
ion, sunt 20-25 % rushi, plus 30 % inconshtientzi, pentru care vodca e mai importanta decat orice, aia dak vor pot sa strige k sunt shi pakistanezi dak le dai bani, dar peste 50% sunt persoane cu sange romanesc in sange, care shtiu cine sunt shi… doresc un viitor mai bun pt copii lor….
alexutzuu • 19 ianuarie 2007, 15:55
Valer, e doar un amical ce conteaza adversarul? Intr-adevar natzionala Moldovei e slaba , plina de jucatori rusofoni, nedesciplinatzi, care nu shtiu ce e patriotismul shi…de cele mai mul;te ori nu joaca nimik, noi insa vrem sa vedem Steaua, iar dak Gigi ar fi deshtept ar lua 100.000 voturi de la cei ce au cetatzenie romana de aici dak ar aduce Steaua la chisinau…shi ar mai face ceva bun pe plan sportiv.
waseas(Basarabeasca) • 19 ianuarie 2007, 16:00
sunt shi io un stelist din basarabia,shi se va face o mare prostie daca se va juka la tiraspol…vrem Steaua la chishinau…
robert becali • 19 ianuarie 2007, 16:04
acum nu te mai injur ca ai dreptate
articolul asta mi-a placut
robert becali • 19 ianuarie 2007, 16:05
ma refeream la tolo
Valer • 19 ianuarie 2007, 16:24
alexutzuu,
poate pt ca mai si lucvrez in timp ce scriu aici, nu m-am facut bine inteles.
Am adus in discutie valoarea adversarului tocmai pentru a scoate in evidenta faptul ca nu era necesar sa accepte sa joace la Tiraspol. Daca doar la Tiraspol ar fi fost posibil, sa zicem, un meci de pregatire cu Barcelona, poate intelegeam: un adversar foarte puternic, numai bun pentru calirea echipei inainte de meciurile cu Sevilla.
Asa insa, nu cred ca merita sacrificiul…
Cam asta e ideea
Valer • 19 ianuarie 2007, 16:24
alexutzuu,
poate pt ca mai si lucvrez in timp ce scriu aici, nu m-am facut bine inteles.
Am adus in discutie valoarea adversarului tocmai pentru a scoate in evidenta faptul ca nu era necesar sa accepte sa joace la Tiraspol. Daca doar la Tiraspol ar fi fost posibil, sa zicem, un meci de pregatire cu Barcelona, poate intelegeam: un adversar foarte puternic, numai bun pentru calirea echipei inainte de meciurile cu Sevilla.
Asa insa, nu cred ca merita sacrificiul…
Cam asta e ideea
rizocel • 19 ianuarie 2007, 16:33
nu ne intereseaza ce face steaua…poate sa joace si in Congo…e o echipa de kk cu jucatori de kk 🙄
alex_poli_tim • 19 ianuarie 2007, 16:37
Valer
segregarea Tiraspolului fata de Chsinau pare sa nu fie si in zona sportiva.
echipele din RM sunt afililiate la Fed Moldoveneasca si joaca in ligile RM
doar un lucru il mai mentionez: echipe mari ca Germania, Anglia sau Italia au jucat meciuri OFICIALE la Tiraspol! ( poate ma insel cu vreuna dintre ele, nu le mai tin eu minte)
deci chiar nu este important pt Tiraspol meciul asta
alexutzuu • 19 ianuarie 2007, 16:42
ma alex_poli documenteaza-te inainte de a vb, o singura echipa nationala a jucat la tiraspol, iar asta a fost Olanda, Germania a jucat ultimna oara in 97 la Chisinau, iar Italia in 2005 tot la Chisinau, asha k mai lasa-ma te rog.
catelus cu paru’ cret • 19 ianuarie 2007, 16:49
# catelus cu paru’ cret Says:
January 19th, 2007 at 5:40 pm
Steaua are suporteri în toate oraşele ţării. Elocvent este şi faptul că oriunde joacă Steaua în ţară, stadionul este de obicei plin, lucru care nu se întâmplă atunci când pe stadioanele din oraşele respective vin alte echipe din ţară.
Înfiinţat în 1995, grupul “Armata Ultra” s-a divizat în mai multe grupuri de suporteri care există şi astăzi.Printre acestea se numără Titan Boys, Ultras, Tineretului Korp, Skins Berceni, Nucleo, sau mai noile grupuri Stil Ostil sau Vacarm, Tradizione, Armata 47 Vest.În deplasările din alte ţări, suporterii vin la acel meci în număr de cel puţin 100-200. Numărul lor a crescut de la an la an ajungându-se la câteva mii în ultimele sezoane. De exemplu la ultimele deplasări efectuate în Spania, Steaua a fost susţinută de un număr record de suporteri beneficiind de aportul diasporei româneşti din Peninsula Iberică. La partida de la Madrid, împotriva Realului, în noiembrie 2006, peste 15.000 de suporteri ai roş-albaştrilor au luat loc în tribunele stadionului “Santiago Bernabeu”.
# catelus cu paru’ cret Says:
January 19th, 2007 at 5:41 pm
* Cupa Campionilor Europeni: 1
o 1985/1986 – 7 mai 1986 – Steaua Bucureşti vs. FC Barcelona – 2-0 – Stadionul Sánchez Pizjuán, Sevilla
* Finalista Cupei Campionilor Europeni: 1
o 1988/1989 – AC Milan vs. Steaua Bucureşti – 4-0 – Stadionul Camp Nou, Barcelona
* Semifinalista Cupei Campionilor Europeni: 1
o 1986/1987 – Steaua Bucureşti vs. Sport Lisboa e Benfica – 0-0, 0-2
* Semifinalista Cupei UEFA:1
o 2005/2006 – Steaua Bucuresti vs. Middlesbrough – 1-0,2-4
* Supercupa Europei: 1
o 1985/1986 – Steaua Bucureşti vs. Dinamo Kiev – 1-0 – Stadionul Stade Louis II, Monaco
* Finalista Cupei Intercontinentale: 1
o 1985/1986 – Steaua Bucureşti vs. CA River Plate Buenos Aires – 0-1 – Stadionul National Stadium, Tokyo
* Liga I: 23
o 1951/1952; 1952/1953; 1953/1954; 1956/1957; 1959/1960; 1960/1961; 1967/1968; 1975/1976; 1977/1978; 1984/1985; 1985/1986; 1986/1987; 1987/1988; 1988/1989; 1992/1993; 1993/1994; 1994/1995; 1995/1996; 1996/1997; 1997/1998; 2000/2001; 2004/2005; 2005/2006
* Cupa României: 20
o 1948/1949; 1950/1951; 1951/1952; 1952/1953; 1955/1956; 1961/1962; 1965/1966; 1966/1967; 1968/1969; 1969/1970; 1970/1971;1975/1976; 1978/1979; 1984/1985; 1986/1987; 1988/1989; 1991/1992; 1995/1996; 1996/1997; 1998/1999;
* Supercupa României: 5
o 1993/1994; 1994/1995; 1997/1998; 2000/2001; 2005/2006
# catelus cu paru’ cret Says:
January 19th, 2007 at 5:43 pm
De-a lungul timpului, mari fotbalişti ai României au jucat la Steaua. Jucători ca Anghel Iordănescu, Marcel Răducanu, Marius Lăcătuş sau Gheorghe Hagi sunt printre cei mai respectaţi de suporterii acestei echipe.
Portari :
* Vasile Iordache
* Helmuth Duckadam
* Silviu Lung
* Zoltan Ritli
* Daniel Gherasim
* Gheorghe Liliac
* Dumitru Stângaciu
* Bogdan Stelea
* Martin Tudor
* Vasili Khamutovsky
Fundasi :
* Dan Apolzan
* Florin Marin
* Emeric Jenei
* Sătmăreanu I
* Dan Petrescu
* Ilie Bărbulescu
* Ştefan Iovan
* Adrian Bumbescu
* Miodrag Belodedici
* Gheorghe Popescu
* Daniel Prodan
* Iulian Filipescu
* Anton Doboş
* Iulian Miu
* Florentin Dumitru
* Laurentiu Reghecampf
* Dorin Goian
* Sorin Ghionea
* George Ogăraru
Mijlocasi :
* Gheorghe Constantin
* Anghel Iordănescu
* Tudorel Stoica
* Lucian Bălan
* Ladislau Boloni
* Iosif Rotariu
* Basarab Panduru
* Gheorghe Hagi
* Ilie Dumitrescu
* Ilie Stan
* Constantin Gâlcă
* Laurentiu Roşu
* Cătalin Munteanu
* Eugen Trică
* Bănel Nicoliţă
* Mirel Matei Rădoi
* Sorin Paraschiv
Atacanti :
* Marcel Răducanu
* Marius Lăcătuş
* Victor Piţurcă
* Gavrilă “Pele” Balint
* Alexandru Andraṣi
* Adrian Ilie
* Ionel Dănciulescu
* Cristian Ciocoiu
* Sabin Ilie
* Ioan Vlădoiu
* Claudiu Răducanu
* Nicolae Dică
* Valentin Badea
# catelus cu paru’ cret Says:
January 19th, 2007 at 5:46 pm
Steaua a adus în fotbalul românesc jocul spectaculos, în viteză, motiv pentru care în deceniul al nouălea al secolului trecut – jucătorii roş-albaştri au fost supranumiţi “viteziştii”. Steaua a dat marea echipă a sfârşitului anilor ‘80, care a câştigat în 1986, Cupa Campionilor Europeni şi care a evoluat în următorii trei ani la cel mai înalt nivel în Europa. Steaua deceniului al zecelea a câştigat de 6 ori consecutiv Divizia A şi a participat de trei ori la rând în Liga Campionilor.
# catelus cu paru’ cret Says:
January 19th, 2007 at 5:47 pm
Totuşi, spre deosebire de Dinamo şi Victoria, Steaua şi-a argumentat excelentele prestaţii interne prin echivalenţe pe plan extern, ţinând capul de afiş al Europei fotbalistice în a doua jumătate a deceniului opt.
După 1990, Steaua a continuat să domine fotbalul românesc, câştigand alte 8 titluri de campioană şi reprezentând an de an cu succes România în competiţiile europene. A avut trei participări consecutive în Liga Campionilor, a fost sfert-finalistă a Cupei Cupelor în 1993, şi a atins optimile de finală ale Cupei UEFA în 2005 şi semifinala aceleiaşi cupe în 2006.
În sezonul actual, 2006-2007, Steaua a reuşit să se califice pentru a patra oara în grupele Champions League, fiind singura echipă de club din România care a evoluat în această competiţie.
catelus cu paru’ cret • 19 ianuarie 2007, 16:58
* 11. Brazil Andrey Nazario Afonso; (9.11.1983); 0 meciuri – 0 goluri
* 12. România Cornel Cernea; (22.04.1976); 16 meciuri – 0 goluri
* 31. România Marius Toma; (15.05.1986); 0 meciuri – 0 goluri
[modifică] Fundaşi
* 13. România Nicolae Dorin Goian; (12.12.1980); 64 meciuri – 7 goluri
* 15. România Mihai Mircea Neşu; (19.02.1983); 84 meciuri – 1 goluri
* 17. România Eugen Cătălin Baciu; (25.05.1980); 52 meciuri – 1 goluri
* 18. România Petre Marin; (08.09.1973); 81 meciuri – 1 goluri
* 23. Israel Klemi Rahamin Saban; (17.02.1980); 11 meciuri – 0 goluri
* 24. România Sorin Ghionea; (11.05.1979); 115 meciuri – 2 goluri
* 27. România Stelian Stancu; (22.09.1981); 14 meciuri – 1 goluri
[modifică] Mijlocaşi
* 16. România Mirel Matei Rădoi; (22.03.1981); 143 meciuri – 13 goluri
* 18. România Ovidiu Petre; (22.04.1982); 16 meciuri – 1 goluri
* 10. România Nicolae Marius Dică; (09.05.1980); 126 meciuri – 59 goluri
* 11. România Gabriel Boştină; (25.05.1977); 147 meciuri – 21 goluri
* 14. România Vasilică Cristocea; (27.07.1980); 34 meciuri – 5 goluri
* 16. România Bănel Nicoliţă; (07.01.1985); 89 meciuri – 15 goluri
* 20. România Florin Lovin; (19.02.1983); 81 meciuri – 3 goluri
* 22. România Sorin Ioan Paraschiv; (17.06.1981); 152 meciuri – 15 goluri
* 28. România Gigel Coman; (04.10.1978); 15 meciuri – 0 goluri
* 30. România Răzvan Iulian Ochiroşii; (19.02.1988); 8 meciuri – 1 goluri
[modifică] Atacanţi
* 17. România Daniel Ionel Opriţa; (10.08.1981); 151 meciuri – 22 goluri;
* 19. România Valentin Vasile Badea; (23.10.1982); 28 meciuri – 8 goluri;
* 19. România Victoraş Constantin Iacob; (14.10.1980); 42 meciuri – 15 goluri;
* 21. France Cyril Théréau; (24.04.1983); 18 meciuri – 8 goluri
[modifică] Antrenori
* Antrenor principal – Cosmin Olăroiu11 România
* Antrenori secunzi – Dumitru Bolborea1 România Andrei Speriatu România
* Preparatori fizici – Fernando Hippoliti3 Italia Marian Lupu România
catelus cu paru’ cret • 19 ianuarie 2007, 17:20
Abia reusisem noi, românii, sa ne eliberam de complexul vest-european si ne si cuprinse complexul est-european. Ba ne batea Cehia, ba aveam probleme cu Bulgaria, ba ne umileau iugoslavii, ba ne scoteau din sarite ungurii, ba ne calcau în picioare sovieticii, cu tot felul de rusi, ucraineni, gruzini si armeni. Prima repriza a meciului Dinamo Kiev – Steaua Bucuresti, în care ospitalierele gazde ale Bucovinei de Nord au facut inutil parada de brazilieni scamatori, de columbieni nervosi, de nigerieni vânosi si de câtiva bastinasi ramasi de la reîmpartirea hartilor, a demonstrat ca mai puternica decât echipa de fotbal Steaua este scoala de fotbal Steaua, cu toata puterea jucatorilor ei de a sari cu capul în zid, de a transforma un corner în aut, cu toata vitejia pe care le-a turnat-o în vene George Becali, cu toata puterea (de tip Nesu) a piticului de a deveni urias în teren, cu toata inspiratia pe baza de jertfa.
Parca Steaua era din Kiev si Dinamo era din localitatea Sapte Frati Patati, asa au mers lucrurile în prima repriza. Era bine si 2 la 1 pentru noi, dar profesorul Dica a vrut sa predea Europei lectia lui de lovituri de la 25 de metri, ca sa nu se simta singuri printre golgeteri Ghionea si Badea. Au fost 48 de minute senzationale care au introdus o benefica malarie printre spectatorii veniti sa bea un ceai din ureche de român care prea crede ca aude vâjâitul vântului istoric prin Codrii Cosminului. Si, peste toata nebunia, regizorul Cosmin Olaroiu cu ochii mari si cu cravata strâmba, visând cotlet de taur si flotari de toreador, într-o Europa în care, la urma urmei, Lyon rimeaza perfect cu Ion.
Fireste ca nu s-a putut înscrie la nesfârsit în poarta ucraineana, în a doua repriza. Nici nu ne-ar fi dat voie Uniunea Europeana. Toate cele patru goluri ale Stelei au fost, însa, antologice, inclusiv al lui Badea, dintr-o combinatie cu valoare artistica si, mai ales, ultimul gol, al formidabilului Dica, lobat lejer peste un portar care, câteva nopti de acum încolo, va visa numai români cu dintii mari. As putea sa fiu malitios si sa notez ca, de acum încolo, ucrainenii se pot ocupa linistit de altceva, dupa acest faliment în fotbal, dar eu cred sincer ca Dinamo Kiev va pune mari probleme preascortosilor adversari de la Madrid si Lyon cu care se vor întâlni de acum încolo.
Aceasta telegrama de noapte nu se poate încheia fara o remarca de fond: când o echipa româneasca, de fapt cea mai buna echipa româneasca, Steaua, nu uita harul artistic al românilor si-l dezmorteste, unindu-l cu daruirea, cu ambitia, cu pregatirea, cu disciplina tactica si cu solidaritatea de echipa, cu ideea dominanta ca noi suntem cei mai buni, e posibil ca Steaua Bucuresti sa învinga la Kiev, 4-1, pe Dinamo. Bugetul de zece ori mai mare al ucrainenilor a devenit un amanunt lipsit de importanta.
Cel mai bun jucator al Stelei ramâne George Becali, fara de care asemenea rezultate nebune par imposibile, egal de valorosi între ei sunt Olaroiu, MM Stoica, Dica, Nesu, Carlos, Ghionea, Nicolita, Badea, Oprita, Lovin, Cristocea, poate putin peste asteptari – Paraschiv, Thereau, Ovidiu Petre, Goian, excelentul Shaban. O mare echipa româneasca! O posibila mare echipa europeana! Ea ne face sa ne gândim ce dreptate au avut cei ce afirmau, în aceste saptamâni, la Bucuresti, ca arbitrii tin cu Steaua. Foarte inspirati au fost sa spuna asa ceva, chiar înaintea acestui meci pe care l-au aplaudat si învinsii de la Kiev. Si, înca o data, dupa atâtea suturi câte a primit în barbie, MM Stoica merita, el personal, un sincer bravo!
Razboinicul ……… • 19 ianuarie 2007, 17:22
catelus cu paru’ cret scoate oaia din cotetz. Gigi ce numar are pe tricou?
Razboinicul ……… • 19 ianuarie 2007, 17:26
catelus cu paru’ cret = oaie bleaga
1. Dinamo 52p
2. Steaua 39p
3. Rapid 36p