TOLO.RO
Cum s-au încăierat Traian Băsescu şi Călin Popescu Tăriceanu la TV, ca în emisiunile de fotbal
miercuri, 21 februarie 2007, 1:54
Cum s-au încăierat Traian Băsescu şi Călin Popescu Tăriceanu la TV, ca în emisiunile de fotbal
Liviu Mihaiu pe post de Ovidiu Ioaniţoaia. „Între bine şi rău” în loc de „Recursul Etapei”. În rest, toate cum le ştiţi.
Preşedintele-jucător intervine la telefon. În platoul TVR 1 se află premierul-antrenor. „Bună seara telespectatorilor dumneavoastră”, zice Traian Băsescu. „Şi celor din studio”, se adaugă la fotbal. Dar nu în politică.
Îl atacă pe premier. Preşedintele vorbeşte tăios, cu un glas metalic, parcă e Crăciunescu pe cînd conducea CCA şi nu-l putea opri nimeni după ce prindea firul. Tăriceanu dă să intervină. „Domnule preşedinte, poate dumneavoastră minţiţi!”. Băsescu ştie însă că e în inferioritate, se poate asta?!, uite că se poate pentru că, într-o dispută studiou-telefon, cel pe care îl arată camerele are un avantaj. De aceea, preşedintele cere să fie lăsat să vorbească. „Doar trei minute şi apoi mă retrag”, solicită el.
Tăriceanu îl mai ciupeşte din cînd în cînd. Tactică de bruiaj folosită excelent de Mitică Dragomir. Băsescu se enervează şi exclamă: „Dumneavoastră, domnule premier, aveţi o fata europeană, cu papion”. Discuţia ajunge la nivelul Mititelu – Ganea. Lipseşte Nea Traian, ar mai fi detensionat-o niţel! Poate că îi era dor de un Recurs aşa cum ne e nouă dor de el.
Tăriceanu zice: „În aceste condiţii, eu nu dialoghez!”. Băsescu foloseşte stratagema Pinalty: „Eu nu vorbesc cu dumneavoastră, ci cu moderatorul”. Camerele le mătură feţele ziariştilor din studio, care se ţin să nu izbucnească în rîs. Regizorul de emisie nici nu mai ştia ce planuri să ia. Oriunde filmezi întîlneşti un hohot.
Băsescu vorbeşte despre dosare, favoruri, valize cu bani. Blaturi pe faţă. Poate e cazul să fie sunaţi Trifina, Cănănău şi Şereş. În cel mai bun stil Mircea Sandu, un alt recent european, premierul stă picior peste picior, la un moment dat îşi prinde glezna cu mîna şi cere probe. „De ce n-aţi chemat procurorii să-i aresteze?”, întreabă el. Telespectatorii se sufocă de indignare şi dau sms-uri care curg pe ecran.
În plină păruială, moderatorul face apel la prevederile CNA. Acelaşi Ioaniţoaia, care vrea să stingă focul! Numai că nu e Ioaniţoaia, e Liviu Mihaiu, nu e fotbal, e politică la cel mai înalt nivel, unde TRU e refuzat de Tăriceanu şi Cioroianu, de Băsescu, aşa cum recuză cluburile brigăzile de arbitri! Totul spre bucuria cititorilor gsp, care au pierdut un ministru de externe şi un ambasador, dar păstrează doi rubricanzi de elită ai unui domeniu, pe cuvînt!, de înaltă civilizaţie. Despre fotbal vorbeam!
geambash&tolontan&buzarin • 21 februarie 2007, 14:06
mdea o incercare timida si care nu surprinde esenta problemei…tolontane, nici un cuvant despre mogulii energiei??
tester • 21 februarie 2007, 14:07
de ce te-oi fi bagand tu unde nu-ti fierbe oala nu inteleg!!! voi asa zisii ziaristii sportivi nici de sport nu stiti sa scrieti bine si v-ati apucat de politica. cand deschid gazeta vreau sa citesc ce-au facut dinamo, steaua rapid, nu basescu si tariceanu. ce …ati epuizat subiectele?
andrei • 21 februarie 2007, 14:07
frumos spus.
insa nu sunt de acord cu observatia conform careia cititorii gsp pastreaza doi rubricanzi de elita. nu-i consider pe nici unul din cei doi ca facand parte din vreo elita. nu cred ca sunt singurul care are aceasta opinie. as dori sa stiu si parerea celorlalte persoane care vor comenta aici.
Gamberone • 21 februarie 2007, 14:08
Circul este acelasi, scena la fel. Politica, fotbal, economie… un fel de Bacovia transpus in epoca moderna…
traveler • 21 februarie 2007, 14:08
Catalin, poate nu ar fi rau sa ramai totusi numai la fotbal. Sper ca GSP sa ramana totusi un ziar de sport si atat. Desi, cu Voiculescu presedinte se poate orice…
bogdanlebu • 21 februarie 2007, 14:10
mai lipsea un vochin care sa analizeze cum au stat cei doi in teren…
Gamberone • 21 februarie 2007, 14:14
“Doar trei minute şi apoi mă retrag” este echivalentul a „mai intai bag pisica si apoi va lasa sa va paruiti”. E o tehnica folosita in toate domeniile cand vrei sa distragi atentia. Ma insel, Catalin?
DonAdryan • 21 februarie 2007, 14:17
Frumoasa analogia…mai lipseste cultura…taios d-le Tolontan…
Parazitu • 21 februarie 2007, 14:18
tolontane…gsp e un ziar de sport.. cand ne mai vorbesti si noua de sport?…si nu te mai ei de politica… sincer devii enervant …
Cătălin Tolontan • 21 februarie 2007, 14:19
DonAdryan: multumesc
lucian77 • 21 februarie 2007, 14:19
numai de scandaluri va tineti……niste clipuri cu meciurile de aseara din Champions League nu aveti pe site, dar gagici gasesti la greu…
Lasa-l pe Basescu in pace. esingurul presedinte care se zbate si se implica…restul…la furat….
termopile • 21 februarie 2007, 14:22
Cred ca aici nu o sa mai aveti atatea comentarii pe blog ca la intrebarea:de ce nu-l iubesc stelistii pe Olaroiu? Plus ca dl.Ovidiu mai aducea si ceva marjorete in emisiune. Sa inteleg ca Elena nu a putut veni?
Mircea Scarlatescu • 21 februarie 2007, 14:23
Ce s-a intamplat aseara m-a facut pentru prima data sa scriu si eu despre politica pe blog… trist si penibil pentru o tara care se vrea europeana
kata • 21 februarie 2007, 14:23
Cataline poate incerci sa scrii numai despre sport!! ce zici ? poti? sincer politica nu e ceea ce vreau sa citesc. nu vreau sa ma apuc sa ma gandesc la sefii tai cei mari pt ca inca va cred apolitici dar daca mai continuati o sa imi schimb parerea.
P.S. bine ca nu ai bagat si o replica, legata de cele intamplate, a PC :))
salut!
iQ666 • 21 februarie 2007, 14:23
tolo, tu cu cine dintre politicieni te asemeni?
caesar • 21 februarie 2007, 14:23
EXCELENT ARTICOLUL ! TOLO, MEREU PLACUT SURPRINZATOR !
www.newsfromdiscovery.blogspot.com/ • 21 februarie 2007, 14:24
Da, frumos ma rog comparatia cu fotbalul e cam deplasata dar macar am aflat de confruntarea asta Base-Tari.
Ceva de Liverpool Barcelona, un articol , o parere , un pronostic?
Vezi golurile din CHampions League la newsfromdiscovery.blogspot.com
www.newsfromdiscovery.blogspot.com/ • 21 februarie 2007, 14:24
Da, frumos ma rog comparatia cu fotbalul e cam deplasata dar macar am aflat de confruntarea asta Base-Tari.
Ceva de Liverpool Barcelona, un articol , o parere , un pronostic?
Vezi golurile din CHampions League la linkul din nume.
Chris • 21 februarie 2007, 14:26
De ce continuam sa vedem politica intr-un ziar de sport?
bilu • 21 februarie 2007, 14:26
Hai sa dam mina cu mina peste granita romana!
Adrian Conortos • 21 februarie 2007, 14:28
Nici in Gazeta Sporturilor nu scapam de politica asta infecta din tarishoara noastra.Suntem vai de mama noastra!!!
termopile • 21 februarie 2007, 14:31
Pacat de ce s-a intimplat si ce s-a zis aseara in emisiune,asta sa fie imaginea Romaniei in lume? Mai lipseau crosele de golf ca la partida dintre Bellamy si Riise,oricum ambii combatanti sufera de accidentari mai vechi tratate pe la Viena.Altfel hai sa lasam politichia si sa vorbim de fotbal.
gabiM • 21 februarie 2007, 14:35
iar politica Domnu Tolontan?
credeam ca ati terminat avand in vedere ca incepe campionatul…
nimic despre meciurile din liga…
alin paraschiv • 21 februarie 2007, 14:36
n-am vazut „rescursul” de-aseara, insa cred ca ai zugravit perfect un tablou care nu-i este nimanui strain.
E bine sa mai comparam cateodata viata politica, sociala, economica cu cea sportiva…de ce unii dintre dvs sunteti asa categorici si critici la adresa articolului…realitatile vietii se confunda cu sportul si in special cu fotbalul din ziua de azi… limbajul folosit in emisiune (din ce a citat tolo) m-a dus cu gandul la procesle interminabile tarzii in noapte cu Pinalty contrandu-se cu toata lumea…concluzia e clara tara asta n-o sa mearga cum trebuie deoarece un roman-jucator ca Basescu n-o sa se inteleaga cu un european motorist ca si Tariceanu…asa ca domnule Mihaiu n-o sa gasiti curand raspunsul acestei interegotii!
Blogu’ lu’ Ionut » Imi pare rau ca am ratat… • 21 februarie 2007, 14:36
[…] citit un pic in mai multe locuri despre ce s-a intamplat, insa descrierea lui Catalin Tolontan de aici m-a facut efectiv sa regret ca nu am avut televizorul deschis aseara pe TVR1. Un adevarat […]
leo • 21 februarie 2007, 14:37
Catalin Tolontan,
sper ca o sa ai o reactie si la marlania de articol a lui Doru Buscu de azi din Cotidianul la adresa lui TRU. Astept, sa nu ma dezamagesti.
Cristi Roman • 21 februarie 2007, 14:42
Si eu cu cine votez?
dsn • 21 februarie 2007, 14:43
domnule Tolontan, felicitari pentru modul in care ati scris acest articol!
Darie • 21 februarie 2007, 14:45
Salut Catalin! Politica nu e de parte de sport sau invers… Oamenii sunt cam la fel, indiferent de domeniu. As prefera sa lasi politica, sa te dedici sportului, chiar daca asemanarile sunt reale!
Multumesc
Cătălin Tolontan • 21 februarie 2007, 14:46
Chris, kata: nu e politica, e analogia dintre fotbal si politica. Foarte des, anumiti oameni care nu iubesc sportul si nu urmaresc fotbal isi motiveaza acest lucru prin „mafia si certurile din fotbal’. Am dat un exemplu de asemenare frapanta la cel mai inalt nivel. Voua nu vi se pare relevant, altora, dupa cum puteti vedea, da.
Cătălin Tolontan • 21 februarie 2007, 14:47
darie: a fost o asemanare frapanta pentru cei care, probabil si tu, urmarim de 10 ani emisiunile de analiza a etapei
Cătălin Tolontan • 21 februarie 2007, 14:51
leo: am citit articolul lui Buscu. Intr-adevar, nu sint de acord cu el, dar ii respect opinia. Cred ca altceva nu sesizeaza Doru: TRU nu e atasat lui Basescu, ci ideii ca se regrupeaza maharii care au dus-o excelent si inainte de 2004. Si ca acesti oligarhi vor sa controleze totul. Asta mi se pare evident.
Cătălin Tolontan • 21 februarie 2007, 14:52
dsn, alin paraschiv, caesar: va multumesc, inseamna ca v-am descris un tablou pe care si voi il cunoasteti
DonAdryan • 21 februarie 2007, 14:53
Cu placere…
Ma bucur oricum ca cineva in tara asta recunoaste spublic valoarea celor doi, TRU si Adrian Cioroianu. E oricum destul de riscant, in conditiile bombardamentului mediatic prezent…Colegii de breasla ar trebui sa sa-si arate intotdeuna solidaritatea…urat domnule editorialul de azi din Cotidianul…
Cătălin Tolontan • 21 februarie 2007, 14:56
DonAdryan: Da, se trage din toate pozitiile. Pe de alta parte, nu ma impresioneaza prea tare, pt ca, exceptie fac Cotidianul si Realitatea, toti cei care astazi il calca in picioare pe Base sint cei care erau in genunchi in fata lui Nastase si-si umpleau buzunarele cu publicitate de stat
DonAdryan • 21 februarie 2007, 14:58
cei doi sunt foarte activi si in spatiul cultural, unde au parte de aceiasi tratament…TRU este criticat si inrolat in grupul paltinisean, iar despre Cioroianu se spune ca mai mult a plagiat…
DonAdryan • 21 februarie 2007, 15:02
Editorialul este din pacate in Cotidianu…iar in TRU se trage inca de cand Basescu a participat la lansarile celor doua carti la targ…oricum cine-l cunoaste pe TRU de la BBC sau 22 nu poate crede nimic din ce se scrie azi, si nici nu poate citi articolele sale in cheia propusa de detractori…
Matei • 21 februarie 2007, 15:03
Catalin,
ai spus cuvintul magic, „publicitate”; cum e cu ancheta de la Loteria Romana? Cred ca a fost inlocuita cu cearsafuri cu pariloto. Daca mai adaugam si cine este patronul tau, cred ca ar fi o idee buna sa o lasi mai moale cu „mafia”.
poison • 21 februarie 2007, 15:04
tolo fa-ti 5 minute libere. lasa-l pa baleanu si canalul D ala de ras si intra pe blogul meu. http://bloguluotrava.blogspot.com/
Big Pim • 21 februarie 2007, 15:06
@tester
poate ne explici tu prietene cum fierbe oala politicii si a sportului. Cat despre articol: Tolo! cred ca e cea mai buna cronica „sportiva” a unui eveniment politic comparabil cu Steaua – Dinamo.
dsn • 21 februarie 2007, 15:06
si inca ceva: cu tot respectul pentru domnul Cioroianu, poate ca i s’ar potrivi ceva mai bine postura de ministru decat aceea de colaborator al Gazetei;o comparatie intre domnia sa si TRU, cel putin in ceea ce priveste „prestatia gazetareasca”, nu cred ca il avantajeaza in niciun fel! daca domnul Ungureanu ar fi intr-adevar o pierdere pentru cititorii Gazetei, parerea mea este ca domnul Cioroianu ar putea fi inlocuit cu succes de o personalitate a presei sportive sau, de ce nu, de un mare sportiv (fost sau actual)!
DonAdryan • 21 februarie 2007, 15:06
Ce i se poate imputa insa lui Basescu este radicalitatea morala a discursului sau…nu cred ca are o astfel de autoritate, insa lucrurilor trebuiesc spuse pe nume, cineva trebuie sa o faca, chiar daca nu este vocea cea mai autorizata…si stiti de ce?
Pentru ca Liiceanu, Plesu si Patapievici o fac de 17 ani si nu-i asculta nimeni…poate o sa-l asculte pe Basescu….
marius • 21 februarie 2007, 15:10
Se pare ca Basescu deranjeaza foarte tare. Daca aveam un presedinte „linistit” cum era Iliescu sau Constantinescu, nu mai erau probleme.
Catalin, tu ai pus punctul pe i cind ai scris „se regrupeaza maharii care au dus-o excelent si inainte de 2004. Si ca acesti oligarhi vor sa controleze totul. Asta mi se pare evident.”
Intrebare: Are acces Basescu la mijloace legale si punitive impotriva lor? In acest caz nu ar mai trebui sa faca atit scandal la tv, ci i-ar „arde” pe loc.
Multumesc.
Silvica • 21 februarie 2007, 15:13
Au sarit toti mafiotii la gatu’ lui Basescu!
Poporul este singurul aliat pe care il are si trebuie sa il sustinem, fiecare prin orice mijloace poate.
Iar ptr domnul Tolontan numai respect pentru mesajele postate anterior
„am citit articolul lui Buscu. Intr-adevar, nu sint de acord cu el, dar ii respect opinia. Cred ca altceva nu sesizeaza Doru: TRU nu e atasat lui Basescu, ci ideii ca se regrupeaza maharii care au dus-o excelent si inainte de 2004. Si ca acesti oligarhi vor sa controleze totul. Asta mi se pare evident.”
si
„Da, se trage din toate pozitiile. Pe de alta parte, nu ma impresioneaza prea tare, pt ca, exceptie fac Cotidianul si Realitatea, toti cei care astazi il calca in picioare pe Base sint cei care erau in genunchi in fata lui Nastase si-si umpleau buzunarele cu publicitate de stat”.
totyo • 21 februarie 2007, 15:15
ba da ce te doare pe tine de lupta politica?
te-a pus felix motanu sa scrii sa scada increderea in d.a?
lasa politica si scrie despre sport
lasa-l pe felix cu notele lui informative
DonAdryan • 21 februarie 2007, 15:20
Politic, lui Cioroianu i se pot reprosa destul de putine, pentru ca este un personaj care a ales moderatia radicalitatii discursive a mai tinerilor sai colegi Boureanu sau Turcanu…are si simt politic, caci a schimbat barca la timp sesizand scufundarea lui Stolojan… (sa nu uitam ca a intrat in politica la inceput ca simpatizant PNL si apoi consilier al lui Stolojan…) Ramane una din marile sperante PNL pentru viitor…dupa ce Tariceanu va iesi din scena…
Comparatia cu TRU este posibila, daca facem abstractie de estetic si metafora, arme pe care TRU le stapaneste mult mai bine…ambii scriu dintr-o perspectiva culturala, si ambii au mare priza la public…
cyclon • 21 februarie 2007, 15:22
mda … din pacate fotbalul arata mult mai bine decat politica in romania … desi se poate mult mai mult …
DonAdryan • 21 februarie 2007, 15:22
buna observatia Silvica…
Om • 21 februarie 2007, 15:24
Felicitari, Catalin!
Faptul ca esti gazetar sportiv nu te impiedica sa fii si conectat la realitate. Si apreciez ca nu ti-ai spus direct opinia despre cine face blatul, eventual care blat e mai mare. Asta e mostra de maiestrie de jurnalist de opinie.
P.S. TRU e mai bun, si in ce scrie despre politica si despre sport, decit Cioroianu. Parerea mea!
Dan_quijote • 21 februarie 2007, 15:25
Cel mai mult imi place de dvs cand scrieti despre altceva si nu despre sport. Nu incetati sa abordati subiecte extra-sportive.