Dincolo de bani

Da, e şi o chestiune de bani. Dar nu numai. Şahtior are un buget de 40 de milioane de euro, cu doar 20% mai mic decît al Valenciei, de pildă, însă n-a izbutit mare lucru în cupele europene. Dezvoltarea are un ritm natural, pe care nu poţi să-l bruschezi. Nici măcar în fotbal, acest Silicon Valley, unde se concentrează know-how tactic, ştiinţă medicală şi talente umane de elită.

vineri, 23 februarie 2007, 3:48

Da, e şi o chestiune de bani. Dar nu numai. Şahtior are un buget de 40 de milioane de euro, cu doar 20% mai mic decît al Valenciei, de pildă, însă n-a izbutit mare lucru în cupele europene. Dezvoltarea are un ritm natural, pe care nu poţi să-l bruschezi. Nici măcar în fotbal, acest Silicon Valley, unde se concentrează know-how tactic, ştiinţă medicală şi talente umane de elită.

La Moscova şi la Kiev, la Doneţk şi la Tiraspol se investeşte mult şi dur, se cumpără antrenori români şi jucători brazilieni. Asta nu înseamnă că echipele lor intră în elită.

Cînd le condamnăm pe ale noastre ar trebui să ţinem cont de acest lucru. Steaua a ajuns în 2006 la un buget de 15 milioane de euro, cel mai mare atins vreodată de un club românesc. Dinamo vorbeşte despre 8 milioane în acest an. De 10 ori mai puţin decît Benfica.

Cu o expresie tocită, banii sînt condiţia necesară, dar nu suficientă. Adaugi context social, baze de pregătire, un campionat şi o echipă naţională competitive, un climat sportiv civilizat şi motivant. Şi mai pui. Antrenori buni, cluburi organizate, un public entuziast, media în stare să-ţi ofere o măsură corectă a paşilor tăi, ca fotbalist sau ca echipă. Greu, nu?!

Unele ţin de sport, altele de ţară. Destule sînt decise de voinţa acţionarilor, cîteva depind de factori externi. Steaua, Dinamo şi Rapid au atins un prag. Aceasta e senzaţia. Următorul va putea fi depăşit cu bani, cu priceperea de a-i transforma într-o investiţie, nu în ploaie de euro, şi cu participarea tuturor. O fi un joc, însă e al naibii de complex!

Comentarii (97)Adaugă comentariu

diego  •  23 februarie 2007, 16:01

tolo, cit ai dat pe touaregu ala? 🙂

Mr.Jack  •  23 februarie 2007, 16:04

E foarte clar: BANII NU ADUC FERICIREA DAR O INTRETIN. Chelsea cu toti banii pe care ii are nu a putut sa castige CL si asta datorita faptului ca a sarit niste etape. Lyon o luat-o pas cu pas si a ajuns la o cota buna in momentul de fata.
P.S. Informatia vis-a-vis de faptul ca bugetul Stelei ar fi de 15 mil e reala? Nu am auzit pana acum aceasta cifra

andrei  •  23 februarie 2007, 16:15

este clar ca de-acum inainte investitiile vor trebui sa vina in numar cat mai mare si cat mai generoase posibil pentru a se trece la o noua etapa si anume aceea a rezultatelor,daca acesti bani nu vor veni…tind sa cred ca fotbalul se va pierde la fel ca un foc daca nu este intretinut

Huntelaar  •  23 februarie 2007, 16:19

De acord cu tine Catalin, o sinteza aproape completa. O acolada de a carei punere in pagina , aveam nevoie! O mica adaugire totusi: Sunt echipe in campionatul nostru carora nu le este foarte dificil sa se impuna , doarece 70-80 % dintre combatante nu opun prea multa rezistenta – fie din teama, fie din alte motive! Asadar, un titlu, o clasare in varful actualului campionat, de exemplu ar fi ca o imbatare cu apa rece, deoarece o masura reala a valorii nu poate fi evidentiata decat in confruntari cu pateneri neinfricati, precum benfica de exemplu! O sa- mi zici ca Juve si Dinamo ar putea avea ceva in comun, daca astfel de practici continua. Sa speram, dar greu de crezut! „Nu stiu altii cum sunt „, dar eu, ca suporter de fotbal – nu m-as entuziasma daca favoritii mei ar invinge in meciuri aranjate …

red-tico  •  23 februarie 2007, 16:25

Huntelaar, tu ca oaie ar trebui sa bagi capu’n pamant cand auzi de blaturi, poate baga Jiji mai mult la albitri si va apropiati si voi la -12

Paul  •  23 februarie 2007, 16:27

Tolo scoateti dracu reclama aia de la Bergenbier de pe prima pagina ca e enervanta rau. Revenind la subiect cam ai dreptate iar eu vad numai Steaua si Rapid sa evolueze in continuare pentru ca ele an de an investesc din ce in ce mai mult si castiga din fotbal din ce in ce mai mult. Dinamo slabe sperante petru ca de vreo 5 ani tot la acelasi nivel e, iar asta se datoreaza faptului ca a ramas tot o ecchipa departamentala care depinde de ministerul de interne .

g.  •  23 februarie 2007, 16:27

diego: ce te fute grija ?
Si l-a luat din banii tai ?
Din vre-un salariu de bugetar ?
Fuck off idiotule si vezi-ti de viata ta , desi cred ca nu ai nimic in ea care sa merite efortul.
Waste of life.

Darie  •  23 februarie 2007, 16:28

Salut Catalin! Buna remarca…In viata parca tot cu pasi marunti reusesti.ce ne facem cu acei investitori, pantroni, care se laomesc si nu au simtul reinvestirii banilor?! Cineva de la Dinamo spunea ca” Cei de la Benfica au facut alta scoala de fotbal”! Aici cred ca e buba…Infrastructura mizerabila, antrenorii de copii si juniori prost platiti sunt cauze principale.Cand reusim sa ne intarim baza, temelia , atunci poate ii vom ajunge! Pana una alta cele doua echipe au realizat si lucrui bune!
P.S. Chesea a investit enorm si inca nu si-au atins scopul…Crezi ca anul acesta e posibil?
Multumesc

bogdan  •  23 februarie 2007, 16:28

bai eu cand joaca ai nostri afara tin cu toti … din pacate anul asta nu am avut cu cine sa tin ca s-a terminat inainte de a incepe … cel mai mare dezavantaj al nostru a fost lipsa meciurilor din campionat … insa vorba celui dinaintea mea … si daca meciurile sunt aranjate la ce le folsesc ??? ,,, atat timp cat vor exista echipe mici si echipe mari vor exista si bisericute si cooperative … din pacate la noi nimeni nu se prinde ca asta ne costa in confruntarile cu cei de afara care iarta … ‘boro, real, lyon, sevilla, benfica, totenham … ne-au ars fara sa se agite pentru simplul motiv ca ele joaca fotbal total si mai ales … joaca pana in ultimul minut … 🙁

joshua24  •  23 februarie 2007, 16:29

inafara de bani,performanta mai depinde si de potentialul uman pe care il are tara respectiva.de exemplu jucatorii brazilieni sunt nativi mai buni la fotbal decat romanii.degeaba ai bani daca tara respectiva nu-ti da talente destule.un jucator ca sa ajunga mare trebuie sa aibe niste calitati cu,care s-a nascut.eu sunt de parere ca romania da prea putini jucatori talentati si daca da,jumate se pierd pe drum sau nu confirma.

totusi  •  23 februarie 2007, 16:29

15 milioane de fapt ar putea fi doar 500 000 de euro cat a dat steaua pe jucatori anul asta, de unde stii tu de 15 milioane?
Aaaaa, „surse autorizate din cadrul clubului” ? 🙂 vrajeala, cifre scoase de la voi din burta pentru a-i creste cota la cioban, toata lumea stie ca jiji n-a bagat in steaua 15 milioane anul asta si nici macar pe jumate (poate pe jumate din 15 milioane a bagat in total in toti anii de cand a cumparat steaua) asa cum nici la dinamo nu s-au bagat 8 milioane, hai sa fim seriosi !

Costy  •  23 februarie 2007, 16:34

Da asa e … banii sunt motorul. Uite de exemplu la Steaua au castigat peste 10 mil de euro anul asta (liga+transfer Ogararu) si se tot caca pe ei. Nu au cumparat nici un jucator …adevarat … la transferuri zoro barat, exceptia fiind Andrei. Din banii astia puteau cheltui 4-5 mil de euro pe 2 fotbalisti adevarati si talentati care sa le asigure 2-3 ani jocul ….dar…
Traiasca CAMPANIA ELECTORALA si MUCALITII ce o sustin….gust amar

Johnutz  •  23 februarie 2007, 16:36

Corecta remarca dar trebuie sa lucram si la mentalitate.Atat a antrenorilor dar si a jucatorilor.
PS : Bugetul Stelei de 15 mil? doar in vise .
Dak era adevarat aduceau si ei un fundas drepta mai valoros makr.

parereless  •  23 februarie 2007, 16:43

Probabil o sa vina iar o era Pitzi de nu o sa prindem nici uefa cu Olaroiu pe post de antrenor

Mircea Scarlatescu  •  23 februarie 2007, 16:47

Perfect adevarat, dar trebuie tinut cont de ceva aici.
Banii multi sau putin trebuie sa se duca si la centrele de copii si juniori. Nici un mare club european nu poate sa supravietuiasca fara asa ceva.
Cat timp ignoranta va domni la noi in acest domeniu…. cluburile noastre nu vor fi cu adevarat importante pe plan european.

Petcu  •  23 februarie 2007, 16:51

Draga, Tolo, vreau sa iti mai invederez un aspect pornind de la salariul mediu din tarile a doua din combatantele de aseara. Daca in Romania salariul mediu este pe undeva in jur de 150 euro, in Portugalia presupun ca este pe la 1500. Mi se pare normal ca bugetul Benficai sa fie de 10 ori mai mare decåt al lui Dinamo. Inversand rationamentul, daca Anderson castiga 500.000 de euro/an, mi se pare decent ca Balace sa castige doar 5000. Cel putin fata de piata muncii, nu am date sa compar si PIB-urile, cei doi fotbalisti se afla in acelasi raport al veniturilor. Mai mult, presa din tarile in care ei activeaza le acorda aproximativ aceeasi atentie. Un singur lucru il demotiveaza pe un „caine”: un Ferrari costa in Romania cat costa si in Portugalia. (ma rog, mai scump cu taxa de prima inmatriculare de vreo 16.000 euro) Sila fitze ai nostri au ambitia sa rastoarne raportul in favoarea lor.

iepure  •  23 februarie 2007, 16:52

Mai sus de atat nu se va putea,e maximul la care poate ajunge o echipa din RO. Poate cu mult noroc la tragerea la sorti sa depaseasca aceasta faza din cupele europene… Nu se poate sa ai pretentii de mai mult,asta este valoarea 😐

aciduzzu  •  23 februarie 2007, 16:55

de acord cu „totusi”, treaba sta aproximativ cam asa (la steaua):

– 22 de jucatori x 100 000 euro salariu mediu (fiindca doar titularii – si nici aia toti – au peste 100 000) = 2,2 milioane

– 500 000 bugetul pentru transferuri la steaua in vara lui 2006

– 1 milion pentru intretinere (inlocuirea scaunelor rupte, intretinerea gazonului, varul pentru linia de tusa, tot tot tot ce vrei intra aici intr-un milion de euro)

– 1 milion de euro salariile pe un an ale lu meme stoica plus argaseala plus portaru stadionului plus femeia de servici, magazionerul, secretara, antrenorii etc.

si chiar daca mai pui 20 de meciuri acasa (sa zicem) la care vin cate 5 cersetori la jiji si asta le da cate 1000 de euro la fiecare (fac pariu ca nu le da atata, dar hai sa zicem), se mai aduna 100 000 de euro si tot NU AI CUM SA DEPASESTI 5 milioane de euro

deci 5 milioane nu 15 !

PS: la dinamo nu mai fac calculul asta ca aia au si salariile in medie putin mai mici ca la steaua si nici nu da nimeni bani la saraci si nici pe intretinerea stadionului care e al statului 🙂

jiji io  •  23 februarie 2007, 16:57

daca cineva avea pretentia ca steaua sa se califice din grupa cu lyon si real, inseamna ca… se pricepe la fotbal mai mult decat olaroiu 🙂 asa ca dinamovistilor, nu mai comparati echipe ca real, lyon, kiev sau sevilla cu totenham sau benfica!!!

aciduzzu  •  23 februarie 2007, 16:57

nu fac eu pe contabilul aici, dar putin bun simt aici nu strica in loc de minciunile astea data asa pe fata

bachus  •  23 februarie 2007, 16:58

Salut Catalin,

ai atins unul dintre punctele cheie ale fotbalului de azi.
Despre echipele noastre de club, cifrele vehiculate sunt vorbe, nu bugete. Un buget inseamna ca entitatea juridica (SC, Asociatie sau ce-o fi) care detine si opereaza clubul respectiv aloca cea mai mare parte din veniturile acelui an pentru cheltuieli/investitii. Asta inseamna buget pentru echipele din Occident. E cazul la echipele noastre? Eu nu cred…

Tot respectul pentru cei care dialogheaza civilizat pe blog-uri!

bachus  •  23 februarie 2007, 17:02

Subscriu la observatia lui Paul cu reclama la B….Bier. Mi-a creat o aversiune pentru marca respectiva.

adelanco  •  23 februarie 2007, 17:02

domnule Tolontan! Hotariti-va: banii au o importanta covarsitoare cum lasa sa se inteleaga Ovidiu Ioanitoaie sau tine si de organizare, traditie, valoare? sa ne intelegem. Steaua si Dinamo nu s-au calificat pt. ca avem un campionat modest, multe jocuri sunt rezolvate de conducatori (si atunci de unde incrincenare si concentrare in meciurile adevarate?); jucatorii sunt umflati de presa (vezi ultimele transferuri ale lui Radu Stefan la Real, Inter etc., ceea ce l-a indus intr-o stare de beatitudine psihica din care nu areusit sa iasa in meciurile cele mai importante ale carierei lui de pana acum. La fel a patit si Andrei Cristea, Banel Nicolita Plesan, jucatori care pot mult mai mult decat au aratat pina acum, dar nu sunt pusi in valoare de antrebori); antrenorii echipelor romanesti, in marea lor majoritate, nu au mentalitate de invingatori (vedeti nivelul la care au evoluat Olaroiu, Rednic – desi a fost un jucator bunicel-, Razvan Lucescu); obtuzitatea patronilor echipelor noastre: toti, dar absolut toti sunt ridicoli cu achizitiile de jucatori gata formati; nici unul nu intelege un lucru: ceea ce ai format tu in cadrul clubului, nu poate sa/ti ofere un strain (comparati evolutiile lui Moti cu a lui St. Radu; in timp ce dinamovistul a dat tot ce a putut, fizic dar nu si mental, olteanul a fost penibil; prin comparatie, analizati victoria lui Liverpool la Barac- Gerarad, si prietenii formati pa Anfield Road isi dau sufletul pentru cormorani, pe cind Stranierii catalani dorm linistiti daca pierd; ei nu sunt legati afectiv de echipa lor, nu-i doare infringerea); in al treilea rind, antrenorii romani implicati in disputele europene sunt formati de un antrenor mediocru (Mircea Radulescu), pe cand oamenii de pe bancile occidentalilor au in spate adevarati strategi in domeniu. si ar mai fi multe de comentat, inclusiv idolatria pe care o arata antrenorii si conducatorii romani fata de marile cluburi europene (vezi cazul Steaua la meciurile cu Lyon si Real, cind Olaroiu si-a invins singur echipa prin declaratiile date inaintea meciurilor. Pai cind mentorul tau zice ca esti jalnic, tu, copil crud si necalit in astfel de dispute ce sa mai zici? iti dai autogol ca Banel, care nici nu stia pe ce lume este d.p.d.v psihologic). cu respect.

canadezu  •  23 februarie 2007, 17:12

Buna Catalin,
Sinteza ta e absolut corecta dar cred ca nu tii cont si de factorul uman. Am sa explic de ce.
1 Fotbalistii. Crezi tu ca ei au gindul doar la performanta? Chiar daca ar fii asa exista o autosuficienta. Am salariu de 100.000 pe an , care este urias si-n Canada, masina e ultimu racnet , gacicile umbla dupa mine ca sint cool si plin de bani . Prezentul conteaza, ce am acum si ce are celalalt de linga mine si de ce are altul mai mult ca mine etc.. Cam asta cred ca au ei in cap si nu-i poti invinovatii prea tare.
2. Antrenorii. Foarte multi dintre jucatori au avut ca antrenori cind erau mici tipul de antrenor agramat pt care singura tactica era inainte si fugi dupa ea… Acum au ajuns la echipe mari si nu inteleg nimic din tactica pt ca nu sint educati de mici. Asa ca eu invinovatesc antrenorii pt pierderea unor talente si a unor jucatori adevarati
3. A disparut ambitia si rusinea. Rar am auzit de careva sa recunoasca domne stiu ca am jucat prost si mi-e rusine sa ma uit in ochii suporterilor, sau sa-i fie rusine sa mearga acasa pt ca face 100.000 pe an si degeaba…
4.Presedintii de cluburi care nu vor sa dezvolte un plan de lunga durata si sa formeze un grup stabil si puternic. Clubul cel mai galonat Steaua depinde in fiecare secunda de toanele sefului, Dinamo are prea multi sefi si vor rezultate imediat ca sa faca si profit. Copos are tot timpul ceva de zis ca sa-si destabilizeze propriul grup si tot asa.

bachus  •  23 februarie 2007, 17:13

Catalin,
pe mine personal ma intereseaza fotbalul si dpdv al managementului, inclusiv financiar. Crezi ca ai putea scrie un articol pe tema asta? Evident, daca tema ti se pare de interes, nu doar pentru mine 🙂

Mai precis: sub ce forma sant platiti jucatorii, ce forma de organizare juridica au echipele, daca-si protejeaza marcile, care sunt principalele surse de venit ale cluburilor (atentie, nu imprumuturi de la patron, ci venituri). Ideala ar fi o comparatie cu alte campionate din vest.

Mi s-ar parea o continuare fireasca a articolului tau de azi, si ar intra in profunzimea situatiei.

PS: Sa stii ca m-am vaccinat antirabic inainte sa-ti scriu, si tot nu mi-a fost usor…

tricone  •  23 februarie 2007, 17:13

o echipă naţională competitive hmmm….Spania nu e asa competitiva, adevarat se califica mai des ca noi ..insa e importanta nationala in ecuatia asta ? … poate 1% zic eu

diego  •  23 februarie 2007, 17:14

g. aia cu touaregu a fost o gluma da-te-n kkt de sconcs.
aici toti sinteti tari in gura…
daca ti-as prinde silueta ….ti-as baga mina pe git si ti-as scoate inima, frustrat idiot ce esti!

montpellier8-0  •  23 februarie 2007, 17:23

Sa speram ca anii 2005-2007 vor fi momentul in care cluburile romanesti au inteles cum sta treaba in fotbalul adevarat.
Va fi important ce ne propunem de acum incolo: semifinale de UCl sunt o utopie. Calificarea in grupe urmata de prestatii jenanto-comice de genul banel sau cacarlos poate aduce doar debusolare
Sper ca Dinamo sa inteleaga ce este de facut: renuntarea la epave gen Danciu sau Denis, aducerea de jucatori puternici si motivati si multa multa munca
La steaua nu prea mai este nimic de facut – cu o conducere mimioli si jucatori gen banel, cernea, stancu, ghioana sau ovp nu poti sa mai ai nicio pretentie

Superdepor  •  23 februarie 2007, 17:38

D-le Tolontan, deunde atit scos 15 milioane bugetul Stelei, nici macar incasarile nu au fost atti de mari, pai din 15 milioane traieste tot campionatul nostru mioritic is vai de el. Si la Dinamo 8, ma indoiesc. Nu cred ca este vreo echipa romaneasca cu buget mai mare de 6-7 milione.
Daca e sa asteptam dezvoltarea tarii noastre mai intii si apoi a fostbalului mai bine ne retragem temporar (vreo 10-15 ani) din competiile internationale.

Silviu  •  23 februarie 2007, 17:42

Se vede clar ca echipele romanesti au facut un salt important in ultimii ani, si asta datorita concurentei dintre ele! cu cat concurenta este maii mare, cu atat ajungem mai departe in cupe. si mai este un factor f imprtant: suporterii! Fara ei o echipa merge la jumate din randament. si nu e vorba numai de tipete. si despre banii pe care clubul ii strange de pe urma biletelor. multe cluburi din astea traiesc. eu vad viitorul fotbalului romanesc in construirea unor stadioane noi, si cresterea competitiei in liga 1. echipele din provincie sa se puna si ele pe picioare, ca de la anu intra si ele in uefa, si trebuie sa stranga cat mai multe puncte.

luciann  •  23 februarie 2007, 17:43

De unde 15 mil buget pt Steaua !? Nu a cheltuit pe transferuri nici cat a luat pe Ogararu ! Nu confunda banii care au intrat in conturile lui Becali (sau in buzubarele lui) cu bugetul echipei !!!

dog_of_war  •  23 februarie 2007, 17:47

Asa e Tolo fara bani nu prea merge…………in primul rand echipele din Romania nu prea stiu sa faca marketing,Lyon k tot s-a vorbit de ea are propria agentie de turism asta pe langa postul tv propriu,puzderia de magazine cu articolele clubului in toata Franta etc…..un club cu palmaresul Stelei spre exemplu nu isi vlorifica la maxim potentialul……..spre ex un post tv propriu al clubului ar avea ceva audienta , audienta=publicitate=bani la fel si echipe ca Dinamo ,Rapid ,Poli sau Univ Craiova……….Dinamo de ex are multi fani in Ardeal mai multi k Rapid sau Steaua dar nu valorifica asta,clubul nu a deschis nici un magazin de prezentare pe acolo desi cand joaca prin Ardeal e nebunie si la Cluj si la Arad,vine lumea tocmai de la Satu Mare,Baia Mare sau Oradea sa ii vada……chiar ieri la meciul cu Benfica am vazut destui ardeleni prin tribune………asadar concluzia mea e k vom avea bani pt stadioane,baze sportive,salarii si transferuri adevarate( nu dalde Carlos)atunci cand vom invata sa facem bani!

corcodel  •  23 februarie 2007, 17:56

bei analfabetilor….ce dreacu bateti campii…..cand tolontan s-a referit la buget…s-a referit la ce incasari a avut Steaua…nu la cati bani a cheltuit jiji din buzunar…..in anul 2006…nu numai ca nu a bagat un sfant…dimpotriva…a si scos bani…si si-a facut si capital politic…..baiat destept…altii ca Voiculescu a bagat zeci de milioane de euro in media…si nici nu ating pragul de 5%….pe cand ciobanul sef….

g.  •  23 februarie 2007, 18:00

mon cher diego, glumesti cum esti adica tare prost.

mai citeste un pic si altceva decit ziare ca poate te ajuta sa-ti mai dezvolti sinapsele.
ah si sa nu uit !
uite un sfat: sa incerci sa dormi pe spate ca altfel daca dormi pe o parte o sa iti iasa prin ureche aluna aia care iti tine loc de creier.
hai pa si nu te supara.

cristi  •  23 februarie 2007, 18:06

corcodel# analfabeta i i mata

simplu suporter  •  23 februarie 2007, 18:06

toate sunt adevarate in articolul tau – toti factorii descrisi de tine sunt adevarati- dar simt ca articolul tau mai spune ceva acela ca al nostru context social, cultural, traditional etc. nu ne poate ajuta sa ajungem acolo sus.

ai uitat insa ceva: intr-un context social ca cel comunist strangerea valorilor si impunerea unei mentalitati de invingatori combinata cu organizare de top au adus o cupa a campionilor, o finala, vreo trei semifinale etc. cred ca de fond avem talentul si traditia – masura in care il pregatim sa ajunga sa se lupte cu constelatiile nu este suficienta sau bine formulata – dar va veni si timpul ala – mai repede decat ar putea ajunge sahtiorul (fara traditie) sau moscovele (intemeiate de mafioti)

mai vorbim in 10 ani – o semifinala de liga campionilor se va intampla pana atunci

pot paria

Huntelaar  •  23 februarie 2007, 18:14

Pentru red-tico:

Prietene, in primul rand nu sunt „oaie” – 1. Pentru ca nu sunt stelist (Steaua intrand oarecum in aceiasi oala cu dinamo din acest punct de vedere)
2. Nu sunt oaie – pentru ca nu impartasesc parere celor care considera ca dinamo doreste performanta.

Sa va intre bine in cap: Dinamo nu vrea performanta, doreste doar profit de pe urma vanzarii unor jucatori si deci nu are aceleasi obiective cu steaua. Jiji – cum ii zici tu – vrea sa ajunga pe culmile politice si clubul e un bun instrument pentru asta. Il ajuta la imagine foarte mult. Sunt convins ca de fotbal , in general nu ii prea pasa.

Apropos , poate lucrati si voi un pic la imagine – ca tare sifonata mai este …

Catalin Tolontan  •  23 februarie 2007, 18:15

Parca as fi Ioanitoaia.

adelanco  •  23 februarie 2007, 18:16

Domnule Tolontan! Iata inca o explicatie a ratarilor in Europa! Olaroiu: „Anul trecut romanii au ajuns departe pentru ca au avut mai mult noroc la tragerea la sorti” Este oare posibil sa ai atit de mult dispret fata de suporteri incit sa declari asa ceva? Sa ne aducem aminte marile rezultate ale antrenorului nr.1 din Romania pe 2006 (ce gluma buna a/ti facut voi, ziaristii). Vorbesc doar de cele mai importante meciuri administrate de Oli pina acuma: 3-1 cu olandezii (echipa inca se exprima in stil Protasov), 0-1 pe „23”, cind tacticianul Oli a dat prima reprezentatie de nestiinta; 0-0 cu Betis, antepenultima in Spania in acea clipa. 3-0 in retur, dupa un inspiratii de aducere-aminte din era Oleg; 1-1 si 0-0 cu Rapid, cind l-a scos oportunismul lui Banel; 2-4 cu Boro, cind a fost paralizat pe banca si a dat dovada de prostie in gestionarea situatiei, dovedind ca Iancu are dreptate in afirmatia despre Oli (antrenor de locul 3-4), 1-1 cu Dinamo, cind a fost scos de executia lui Cristocea; 0-2 cu Rapid, cind strategia unui om echilibrat era simpla: Rapidul avea nevoie de victorie, deci Steaua trebuia sa joace pe contre, nu sa atace ea si sa lase spatii rapidistilor; 0-1 cu Dinamo (n-a stiut sa gestioneze finalul meciului, fiind mai usor sa dea vina pe arbitru, chiar daca acela grasise grav); 0-3 cu Lyon, 1-4 cu Real, 1-3 returul cu Kiev (asta ar fi trebuit sa fie scorul corect daca cehul ….); 1-2 cu Otelul, 0-0 cu copiii Craiovei, 0-2 si 0-1 cu Sevilla. mai dotiti argumente ca este un antrenor modest? calificarea in UCL se datoreaza hazardului (gol intimplator de 2-2 al lui Petre Marin) si executii inspirate din faze intimplatoare la golurile lui Vali Badea.
pentru a vedea ca este pe linga, vedeti cum a aranjat jucatorii Stelei in turul cu Sevilla: Bastina-stingaci, juca in dreapta, Paraschiv si Croitoru-dreptaci, jucau dreapta, francezul juca extrema dreapta, iar Nicolita virf de careu, Badea mijlocas stinga (cind ajungea in careul advers, era deja stors de vlaga).
astept un raspuns pertinent domnule Tolontan.
PS aratati-i cele de mai sus si domnului Vochin, care prin articolul din nr.1 al revistei Steaua, l-a facut pe Oli sa se creada mare antrenor. Rezultatul s-a vazut in cele trei meciuri de la Bucuresti din grupele UCL

Huntelaar  •  23 februarie 2007, 18:18

Ce vrei sa zici , Catalin … „parca as fi Ioanitoaia”

Catalin Tolontan  •  23 februarie 2007, 18:19

Am ajuns ca Ioanitoaia

stan dan  •  23 februarie 2007, 18:30

the man says
De ce nu-i mai publicati articolele lui Adrian Georgescu?

Catalin Tolontan says
Adrian scrie mai bine decat mine, intotdeauna am spus asta. Din pacate spatiul in editia print este foarte limitat de dimensiunea fotografiilor pe care trebuie sa le publicam pentru niste cititori asa inteligenti ca voi.

Mamalischi  •  23 februarie 2007, 18:57

adelanco Says: cu ce echipa tii?

hagi  •  23 februarie 2007, 18:58

e foame de bani, e foame de bani…

asta e problema

fotbalul romanesc e o mocirla si firmele serioase, care ar putea da bani gramada, nu vor sa se asocieze cu un asemenea gunoi, pentru ca le-ar face praf reputatia

Cata  •  23 februarie 2007, 20:05

Un club de fotbal e ca si orice alta organzatie. trebuie sa-l faci sa aiba profit, acel profit sa-l repui in circulatie si tot asa sa-ti cresti bugetul. Pt steaua, doar liga+Ogararu = 13 mil E. cu putin management si pricepere, acei 13 mil E ar putea fi facuti 20 la anul, apoi 25, apoi 35 si s-ar putea ajunge la talia unui club european. Problema e ca acei 13 mil E se duc in campania electorala a lui Jiji probabil, pentru ca eu nu vad unde altundeva.

Batman  •  23 februarie 2007, 20:31

Mai baieti, sa nu innebunim(vorba lui Radu Cosasu), sa nu ne amagim either.Adica ce voiati, sa ii depasim pe nemti si pe portughezi in coeficiente,mie mi se pare nu numai ca sarim peste cateva etape ci chiar ca sarim calul.
Si la o adica , de unde?De unde sa vina victoria si implicit calificarea ambelor echipe?O meritam?Avem stadioane pe masura?Dar suporteri?Poate patroni ca manageri de club nu ‘este’.Sa fie oare fotbalisti?Bunicei, calduti dar nu pt un nivel mai ridicat deocamdata.Talent?Aici e loc de debate pt ca din fericire il avem dar din nefericire nu stim sa il descoperim , crestem,dezvoltam, valorificam.Banuti?Ei, ar fi ceva dar cum spunea Catalin ,nu ploaie de euro ci investitie.Dar investitiile nu inseamna carpeli.Ca si la o casa, daca vrei ceva trainic,trebuie sa incepi cu o fundatie zdravana,ziduri groase, termopane,acoperis solid.Plus o echipa de mesteri capabili si harnici si pt toate astea bineinteles ca trebuie sa bagi adanc mana in buzunar.
Haideti sa fim seriosi si sa luam totul cu domolul.Avem nevoie de timp sa facem performanta.Heirupismul nostru face minuni doar intr-o conjunctura favorabila,nu ne aduce performanta constant.
Eu zic ca trebuie sa ne trezim din amorteala, sa punem mana pe lopata si sa incepem sa sapam fundatia.Si in 2-3 ani facem zidurile, in alti 2-3 ajungem la acoperis, apoi macar nu ne ploua, daca mai punem si geamuri si usi nu ne bate vantul.
Sa nu ne amagim ca intr-o casa de chirpici ne putem masura fortele cu cei care au o vila zdravana sau chiar un castel.
Hai la munca,dragilor.

Akhral  •  23 februarie 2007, 21:01

Dude, de unde si pana unde am ajuns sa comparam fotbalul cu Silicon Valey? :))) Pai daca e asa mai bine oprim totul si ne apucam cu totii de fotbal! Frate, eu te inteleg ca asta ti-e meseria dar nu-i da mai multa importanta decat are. So drop it ‘cause it stinks! I-auzi la el: ‘talente umane de elita’ :))) Te referi cumva la meseriasii de pe stadioane care asculta manele si mananca seminte? Sau la fotbalistii care nici n-au terminat liceul? Sau poate la patroni de cluburi grasi si/sau prosti ce fac show-uri pe la TV? Nu zic ca nu e bine sa avem fotbal. Dar inainte de asta ar trebui sa avem alte lucruri care in vest exista deja de veacuri, cum ar fi educatie, industrie, infrastructura…stii, chestii care acolo sunt normale iar la noi SF-uri…Ca sa intelegi ce vreau sa zic: nu sunt de acord cu investitii in fotbal atata timp cat vad carute in mijlocul oraselor mari sau cersetori printre masini. Si nu-mi da replici de genul ‘fotbalul duce faima tarii in lume’ ca o sa-ti amintesc de meseriasii nostri experti in a goli bancomate sau a fura masini. Astia chiar ca duc faima tarii! Daca nu ma crezi du-te pana in Germania si spune-i cuiva ca esti roman. Apoi urmareste-i reactia de dezgust instantaneu mascata de un zambet acru in timp ce-si pipaie buzunarele…
Pis

adelanco  •  23 februarie 2007, 22:59

Mamalischi Says: cu Steaua tin.

Romanasul  •  23 februarie 2007, 23:06

Banii nu sunt totul, insa fac diferenta de multe ori.
Cumparam jucatori de 250000 $ si vrei joace de milioane …
Uite ca nu prea merge smecheria si de la un anumit punct trebuie sa ne vedem de lungul nasului …

Cu toate ca sincer vorbiind credeam ca o sa fie mai bine dupa ce l-au ales pe Nasu, dar uite ca la Niculescu e ofsaid si la Danciulescu e galben …

yavohhl  •  23 februarie 2007, 23:12

Akhral:
Cum te uiti tu la nemti cind se basesc la masa si rigiie in semn de satisfactie ? dezgustator cumva ???

Comentează