Absenţi motivaţi

În cazul în care campionatul ar fi fost cotat la bursă, s-ar fi numit Duminica Neagră. Cel mai mic număr de spectatori la o etapă de debut de sezon – 35.000 în 8 meciuri. Cea mai mică audienţă TV pentru un derby televizat – 200.000 de telespectatori la partida Rapid – Timişoara, duminică, în prime-time, pe Kanal D. Cei mai puţini privitori la emisiunile de analiză a etapei – 50.000.

luni, 26 februarie 2007, 1:40

În cazul în care campionatul ar fi fost cotat la bursă, s-ar fi numit Duminica Neagră. Cel mai mic număr de spectatori la o etapă de debut de sezon – 35.000 în 8 meciuri. Cea mai mică audienţă TV pentru un derby televizat – 200.000 de telespectatori la partida Rapid – Timişoara, duminică, în prime-time, pe Kanal D. Cei mai puţini privitori la emisiunile de analiză a etapei – 50.000.

Încă două mişcări geniale ale lui Dragomir şi se va ajunge la ceea ce i-a spus lui Horaţiu Nicolau, conform declaraţiei acestuia: „Nu mă interesează cui vinzi drepturile! Şi dacă se uită un om la televizor, important e să dai banii la cluburi”. Care bani s-au făcut mult mai puţini şi nici una dintre echipe nu pare a observa.

Duminică, 25 februarie, fotbalul românesc s-a nişat ca afacere. Economia, în general, şi ingineriile şefilor fotbalului, în particular, au calibrat sportul către o audienţă limitată pe TV şi, implicit, au redus capacitatea acestuia de a atrage finanţare. Nu s-au volatilizat doar aproximativ 500.000 de telespectatori, ci şi venituri importante din publicitate. Să vedem, de pildă, cum va gestiona criza firma care are drepturile de panotaj pe stadioane şi care, independent de voinţa ei, a livrat clienţilor şi agenţiilor mult mai puţină audienţă.

Interesează asta pe cineva din Ligă? Ei, aş! E Dragomir îngrijorat? Un moft, monşer! Bossul LPF pare mulţumit că, vreme de încă un an şi jumătate, cluburile vor primi sumele convenite. Dar…

1. Acestea ar fi putut fi mai mari încă de acum.

2. Banii pe care îi pierd azi televiziuni precum Kanal D sau Naţional TV, cu ratinguri mai mici decît ce ar avea nevoie să-şi acopere investiţia, vor atîrna în negocierile ulterioare. Şi dacă, din 2008, drepturile vor merge pe pay-tv, staţiile respective vor fi mult mai precaute în a licita de zece ori mai mult ca azi, cum se lăudau cei de la Ligă acum cîteva zile.
3. „Dacă noi ne luăm banii, nu ne interesează”, pot spune cluburile. Greşit! Pentru că una e să încasezi din sume pe care fotbalul le atrage, prin publicitate, şi altceva e să îţi iei banii cu preţul ruinării partenerilor. În primul caz e vorba de o afacere, în al doilea, de o rentă care nu poate dura.

4. Pus pe canale media cu forţă limitată, fotbalul însuşi îşi scade forţa , seducţia şi capacitatea de a face profit. Şi asta n-are nici o legătură cu producţiile sau comentariul Kanal D, care au fost în regulă. Pur şi simplu, e vorba de aşezarea businessului fotbalistic la altă scară decît cea cu care ne obişnuise.

Cînd o companie pierde brusc 70% din cota sa de piaţă, directorii sînt văzuţi prin parcuri, cu ziarele de anunţuri în mînă. La LPF se poate pune, cel mult, de-un şpriţ.

Comentarii (228)Adaugă comentariu

Ballack  •  26 februarie 2007, 13:50

Dak ar fi vandut drepturile la BoomSport aseara nu mai vedeam deloc Rapid – Poli. Si audienta era sub 0.5 % ! Asa k terminati cu tampeniile !

Mircea Scarlatescu  •  26 februarie 2007, 13:50

Domnule Tolontan, lucrurile nu sunt asa de simple.
Daca ar fi, atunci fotbalul de la noi ar fi sanatos. Dar nu este. Este o increngatura de interese ce graviteaza in jurul unor amarate de echipe. Asta e motivul pentru care nici un club nu zice si nu face nimic. Pentru ca Mitica i-a linistit, manevrele vor continua, banii mai mult sau mai putin negri vor veni.

Va pierde spectacolul si suporterii, dar asta ce mai conteaza?

Bebe Stelist  •  26 februarie 2007, 13:51

cel mai tare bloger – foarte tare aricolul, ai mare dreptate

master kaza  •  26 februarie 2007, 13:55

eu zic sa vanda drepturile la OTV, DDTV ca astia au mult rating si audienta mare!!!fotbalul s-a transformat la noi intr-o sarada de prost gust,fiecare are interesele lui si spectatorul de rand e cel mai prejudiciat!!!pai e imposibil sa nu mai vezi u spania,italia,anglia,germania la tv!!numai la noi se poate asa ceva, si mai nou nu o sa mai vedem nici macar fotbalul nostru mioritic!!! e penibil si de prost gust!!!

Georgero  •  26 februarie 2007, 13:55

Aş include în această scădere a audienţei şi prestaţiile sub orice critică ale arbitrilor. Arbitrii şi jocurile de culise ale unor echipe alimentează ideea că nu este un campionat corect şi că jocurile sunt dinainte făcute.

ionica  •  26 februarie 2007, 13:56

he he eram sigur ca vei scrie iarasi despre kanal d 😀

arici  •  26 februarie 2007, 13:56

Normal sa fie liga 1 vizionata mai putin.Atat cat oamenii in negru sunt principalii eroi in loc sa fie jucatori prin joc sau antrenori prin tactici.Din 7 jucate pana acum,5 meciuri au fost jucate de albitri.

Grigore Tomulescu  •  26 februarie 2007, 13:56

asa este Domnule Tolontan, dar nu mai conteaza atata timp cat Mitica ia banii, arbitrii pentru meciuri ca cel de la Oradea iau banii si asa mai departe….
atat ii intereseaza, sa se ‘ajunga’ ei!!!restul?oamenii de rand?
NU MAI CONTEAZA !!!

ionica  •  26 februarie 2007, 14:00

Tolo, unul dintre comentatorii de la kanal d a fost cumva comentator la ant 1?

Tavi  •  26 februarie 2007, 14:01

Eu aseara nu am putut sa ma uit la meci, probabil ca multi alti telespectatori. Asa ca mutarea e una ”castigatoare” pentru iubitorii fotbalului. Astept, si sper, sa se rezolve.
Pt. utilizatorii de web: http://www.agloco.srv.ro

dodo  •  26 februarie 2007, 14:02

DRAGOMIR este un nenorocit! A luat spaga de la Kanal D!

Georgero  •  26 februarie 2007, 14:03

Nu există o cultură a arbitrajului în România. La noi oamenii devin arbitri pentru a avea un avantaj sau altul şi nu pentru a-şi construi o carieră în acest domeniu. Ei se bucură că mai fac un stagiu de pregătire prin Antalya, că mai sunt delegaţi pe la câte un meci de juniori prin Spania, Franţa etc. Niciun arbitru român nu-şi propune să încerce să fie corect să fie respectat, ci cum să beneficieze de avantaje obscure. Au trecut mai bine de 10 ani de când un arbitru român a arbitrat la cel mai înalt nivel, iar campionatele mondiale/europene nici nu se pun în discuţie. Oare ăia de la FIFA şi UEFA sunt chiar aşa de tâmpiţi sau au ei ceva împotriva arbitrilor români? Sau poate chiar îi ştiu ce caractere şi ce educaţie au?

Arbitrii sunt principalii vinovaţi pt. alungarea suporterilor de pe stadioane!

george  •  26 februarie 2007, 14:04

Mda

Ce sa mai spunem de atunci de cei din Anglia ( care dupa cum stim au un fotbal de toata jena cam ca la noi in liga a 3-a ) care vand drepturile numai la televiziuni pay per view .

Daca vrem sa crestem trebuiesc bani si nu putem obtine mai multi decat prin concurenta .

Cosmin Trusca  •  26 februarie 2007, 14:04

la ce cloaca se prevede a fi acest retur, pare „reteta” ideala. cu cat vad mai putini, cu atat mai bine. chiar credeti ca faptul ca Steaua a fost furata in asa hal nu indeparteaza lumea de fotbal?din pacate revenim la interesele de acum 5-10 ani. si o sa se bata Mitica cu caramida-n cap, pentru ca-n piept nu va mai avea de ce. sau mai sti?

Fara bani?  •  26 februarie 2007, 14:06

Nu mai are ochiosu’ emisiune?Nu va mai citeste lumea? Nu mai aveti
ce spune si tabarati pe militan? tolo…esti tare baiete…daca va taie si
primul oier al tarii „subventiile” pt. articole e groasa…totul e o afacere,
nu numai fotbalul…eu prind dogan…
ma bucur de un singur lucru…ca fituicile de sport, on line, din romania sunt gratis….ca altfel….vai si amar de capul ochiosului….
in rest tineti-o tot asa. ma distrati la culme. ati incercat sa va uitati pe un site cu adevarat de presa sportiva? sa vedeti ce se intampla acolo?
daca nu va recomand cu caldura: http://www.gazzetta.it
acum gata, fuga la oier sa va „premieze” pt articolele de ieri.

vicentiu  •  26 februarie 2007, 14:06

Un singur lucru…nu ma intereseaza articolul dar zic:FORTZA STEAUA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Danielle  •  26 februarie 2007, 14:07

Corect. Cu alte cuvinte, e timpul ca patronii cluburilor sa realizeze ca Mitica Dragomir nu „le reprezinta interesele” ci le saboteaza. In ritmul asta in curand cluburile nu numai ca vor incasa din ce in ce mai putini bani ci vor plati sa le fie televizate meciurile. Altfel uita lumea de ei…

Gi  •  26 februarie 2007, 14:08

Vorbiti de Kanal D sau alte televiziuni. Dar despre mesajul arădenilor adresat presei sportive de ce nu publicati nimic? http://www.contrastonline.ro/stiri2/9/3010

cristi’  •  26 februarie 2007, 14:08

tolo, daca e asa cum spui, mitica se va frige la negocierile din 2008 si piatza se va reaseza. a promis deja cluburilor venituri mult mai mari si vor fi surprize.

sper ca divizia A se va mai vedea free macar citiva ani.

george  •  26 februarie 2007, 14:09

Lasa draga Tolo rafuielile tale personale si spala-ti rufele singur , ca de altfel ii critici pe patroni de echipe ptr decalratii razboinice , josnice s.a.m.d.

Lasa-ne pe noi cu articole de acest gen ptr. ca numai suntem in comunism ci e democratie , fiecare face ce vrea cu bunurile sale nu le da unde vrea TOLO .

Apropos TELESPORT trebuie sa plateasca aceasi suma LPF-ului indiferent cu cat si daca vinde drepturile cuiva.

necula  •  26 februarie 2007, 14:10

la ce sa te uiti domle la meciuri?
sa vezi cum le fac praf arbitrii sau cum le blatuiesc baietii?
acu’ ca am terminat-o cu uefa ne uitam pe la campionatul germaniei sau frantei sau ce ne dau astia moka.
liga lui mitica s-a transformat in filmul:pentru cine bat clopotele mitica?…

alex_  •  26 februarie 2007, 14:10

ba, eu as zice ca are legatura si cu productia/comentariul. daca tot a aparut kanal d ca post nou, am zis sa mi-l programez si eu pe televizor si sa vad despre ce e vorba, desi la ce „vedete media” au adus, imi cam facusem o idee.

deci, intr-o seara am prins o emisiune cu adrian enache (un rasuflat care nici n-a fost talentat vreodata) in genul emisiunilor lui dan negru de la a1, dar mai proasta ca productie (imagine, sunet, unghiuri de filmare, scenariu, spontaneitate a prezentatorului/invitatilor, etc.). am zis sa ii dau 5 min o sansa. n-am rezistat mai mult de 3.

in alta seara am prins o emisiune „nora vs. mama” sau ceva de genul asta, in stilul productiilor prima tv. n-am fost in stare sa stau mai mult de 30 sec dupa generic.

in alta seara mi se facea reclama dupa stiri la „vacanta reloaded”. astora n-am nici ce sanse sa le mai dau… 🙁

in plus de asta, meciurile sunt comentate de baleanu (care mie mi se pare cel mai slab comentator de fotbal de la tv), iar emisiunea de analiza este moderata de cernat, alt personaj tv fara carisma.

rezultatul: kanal d este acum la mine pe tv ultimul in lista si o sa mai ajung acolo doar cand va da meciuri ale stelei, pt ca doar astea ma vor interesa suficient de mult incat sa trec peste tot restul

deci, zic eu, are legatura si cu imaginea postului si comentatorii.

brutus  •  26 februarie 2007, 14:12

cu asemenea conducatori, l-am vazut aseara pe mircea sandu cum incerca sa prosteasca evidenta spunind ca primulgol al stelei nu a fost, cu asemenea arbitrii , nu cred ca mai am placere sa urmaresc un meci de fotbal. se vede cu ochiul liber ca jocurile sint facute.. diseara voi vedea cuplul N&d cum va zburda prin apararea jiului.. si atunci ce pot face? sa-i las cu mizeriile lor si sa imi vad de treaba..

ady  •  26 februarie 2007, 14:13

amu ce mai aveti, national tv, antena tot pe cablu ii, asa ca daca omu nu vrea sa se uite nu se uita, dar meciul a fost transmis bine.

Georgero  •  26 februarie 2007, 14:14

„alex_

Cernat este într-adevăr de tot râsul. Vorba ta, nu are niciun fel de carismă, este liniar şi plictisitor, până şi Cornel Pumnea era mai dinamic decât el. Iar Băleanu nici nu ştiu cine este…

Plesu Andrei  •  26 februarie 2007, 14:14

Pe cine draq sa intereseze un Poli-Rapid si un comentariu despre acest meci???Hai sa fim seriosi.O sa vezi ca la Steaua-Dinamo,va fi aceeasi audienta pe care o avea TVR la eternul derby.

Cătălin Tolontan  •  26 februarie 2007, 14:18

alex_: a fost prima lor transmisie importanta. nu ii sustin cu tot dinadinsul, insa s-au descurcat ok. sa transmiti un meci e un lucru mai greu decit pare la prima vedere

Cătălin Tolontan  •  26 februarie 2007, 14:18

Plesu Andrei: Iti raspund dilematic… mai vedem cind Kanal D va atinge audienta TVR1

titi 1983  •  26 februarie 2007, 14:20

La ce emisiuni de analiza fotbalistica sa ne uitam domnule Tolontan?Astea care sunt se pot numi emisiuni de analiza?Sunt vai de capul lor,nu au nici o treaba.
La Ioanitoaia,numai el vb,nu lasa pe nimeni si,in plus 50% e publicitate,la Terzian e prea scurta,Otv nu are nici o treaba,si cam atat.Nu?
Pe ei de ce nu-i criticati?La ei de ce nu spuneti lucrurilor pe nume?
Ce vina are liga ca Giurgiu e incompetent?Apropo cine la mai pus si pe el acolo,era vai de mama lui,venea pe la Cluj la festivalul de film,si nu il baga nimeni in seama,iar acum a ajuns un incompetent ca si el sa decida pe ce canal sa vedem Liga 1.
Nu doar LPF e de vina,sunt mult mai multi si,chiar nu cred ca Dragomir e principalul vinovat (cu toate ca imi este foarte antipatic).

apoca  •  26 februarie 2007, 14:20

Daca n-ar fi preluat drepturile de televizare a campionatului nici nu mi-as fi batut capul cu Kanal D. Dar asa a tb sa ma preocup, sa-l caut pe tv si sa ma uit la el. De-asta au si luat campionatul iar audientele vor creste repejor. In plus eu sunt convins ca e si lumea amortita. Fac pariu ca si anul trecut in prima etapa din 2006 au scazut audientele semnificativ.

P.S. sa piarda dinamo azi si inca de vreo 2 ori sa te tii audiente pe kanal D :)))))

bebe  •  26 februarie 2007, 14:20

http://www.topgirls.evonet.ro

http://www.topgirls.evonet.ro

http://www.topgirls.evonet.ro

http://www.topgirls.evonet.ro

http://www.topgirls.evonet.ro

geo  •  26 februarie 2007, 14:24

Cataline , intr-una din peluzele de la dinamo-benfica a aparut un mesaj imens cu faptul mesajul – cand presa lupta impotriva lui dragomir, suporterii i-au fost aliati, acum presa a devenit deodata foarte dura cu „huliganii” si partizana deciziilor lui dragomir, tu personal ai mai facut asta, ai abandonat lupta cu dragomir si ai crezut in „dreptatea” acestuia, pentru un interes de moment (scandalul dinamo- ceahlaul), se pare ca nu ati stiut sa tineti linia , si viata v-a lovit, sandu a devenit mult mai puternic, iar dragomir, un om atat de prefacut, cva manipuleaza incredibil de usor, din pacate prin voi am pierdut si noi suporterii acest razboi.

aaxel_ poli-tim  •  26 februarie 2007, 14:27

Dl. Tolontan

subiect interesant dar trb extins un pic..
super campionatul nostru strange o medie f. scazuta ( cred ca vreo 4-5 mii). din pacate redactorii cotidienelor de sport vad precum nea ghita pristanda mai multi spectatori decat sunt in realitate
ex. pe „regie” anul trecut se „inghesuiau si 8000 de spectatori desi capacitatea este de 7200 ( asta in conditiile in care se vedea la Tv ca jumate de stadion e gol..)

turcu  •  26 februarie 2007, 14:27

ba kanald e cel mai tare kanal si o sa aiba audienta,stati un pic peste un an sa vedem ce tare o sa fie 1!!!!!deabea au intrat si ei !!

Laura Andresan  •  26 februarie 2007, 14:28

Cataline, daca ajungeau drepturile la BoomTV mai scriai articolul asta?

RARESdudu  •  26 februarie 2007, 14:28

niciodataaaaaaa tzigaaaaaaan , niciodataaaaaa OLTEEEAAAN , niciodataaaaaa caineeeeee, sa le dam la toi UEEEEEE 🙂 ( mai ales lu’ Mitica 😀 ) ce NUME , auzi ca MITICA ! BUAHAHAHAHAHa

iulyan  •  26 februarie 2007, 14:30

Mircea Sandu cu Dumitru Dragomir sunt cei mai mari ticalosi din fotbalul romanesc . Si cand il mai vad pe Dragomir pozand in baiatul bun mi se face sila

titi 1983  •  26 februarie 2007, 14:30

De”japca”care sa facut ieri la Oradea de ce nu scrieti nimic?A fost furt pe fata,asa ceva nu se poate.
Cum dracu poti sa-ti bati joc de simbolul romaniei si sa nu patesti nimic?
Eu chiar nu intaleg lucrul acesta.Am fost la meci si stateam chiar in dreptul liniei de 16 metri,si un arbitru de divizia C isi dadea seama ca nu a fost ofsaid.
Acest Constantin ar trebui sa fie dat afara din arbitraj.Nu pot sa intaleg cum a putut sa ridice fanionul la o faza asa de simpla?A fost furt cu intentie,oricine mi-ar zice altceva,ori este tampit ori este incompetent din punct de vedere fotbalistic.

Laura Andresan  •  26 februarie 2007, 14:31

Cataline, zi ma tata, cum e cu BoomTV?

potaie  •  26 februarie 2007, 14:32

tolontane ai terminat`o cu radoi…? scrii numai la comanda lu` felix…
lasati steaua`n pace! in ultimi 3 ani va scos din kkt`ul si basinile lu` mitica de la liga(un dinamovist).

Laura Andresan  •  26 februarie 2007, 14:34

Cataline, ai vreo idee, nebunud e Cosmin mai vine prin Bucuresti inainte de meciul cu Olanda?

T.R.O  •  26 februarie 2007, 14:36

Abia astept sa ia Boomu drepturile si sa nu mai vada nimeni fotbal! Sa se duca dracu tot fotbalul romanesc, ca ne-am saturat de toti nemernici care arbitraza dupa spaga si nu dupa barem! Faza de la Oradea cu golul absolut valabil poate fi catalogata drept grea doar in buzunarul „greu” al arbitrului manjit! Nu e mai bine sa nu mai vada nimeni fotbal???? Nu sunt de acord sa ia tvr-ul ca se vede el cel mai mult!

Si asa Dragomir si-a tras cel putin un milion de para pe sezon, partea lui, la negru bineinteles! Eu niciodata nu am vazut sa se planga ca a pierdut altul 1,4 milioane euro ca s-a retras Antena 1! E ca si cand Gazeta ar fi tare mahnita ca Prosportul are vanzari cu 80 la suta mai mici!

Citat din Dumitru Dragomir : „DACA NICOLAU (TELESPORT) INTARZIA CU O ZI PLATA CONFORM CONTRACTULUI ATUNCI EU RUPEAM CONTRACTUL SI FACEAM UNUL MULT MAI BUN! ASTA SI VROIAM, SA NU PLATEASCA PENTRU A RUPE CONTRACTUL”

S

E clar, Dragomir a fost mana in mana cu Telesportul

Alex  •  26 februarie 2007, 14:39

Bine ca ai lasat ‘back’-ul sa isi faca treaba

Altfel, esti de tot rasul; adu-ti aminte cum treceai examenele la comert

cip_leo  •  26 februarie 2007, 14:39

Cei peste 1.000 de suporteri arădeni prezenţi la partida Steaua – UT Arad au afişat un banner pe care se putea citi mesajul „Presa sportivă nu există în România – Sunteţi doar amatori care mimaţi meseria”. Arădenii atacă asfel presa sportivă promovată de ziarele şi televiziunile centrale.

Nu este pentru prima dată când suporterii români, indiferent de echipa pe care o susţin, afişează mesaje îndreptate împotriva presei sportive româneşti. Din păcate, într-un limbaj colocvial, presa de la Bucureşti „se simte” şi nu publică fotografii cu aceste mesaje. Principalele nemulţumiri ale suporteri sunt legate de promovarea non-valorilor şi a non-performanţelor, a preşedinţilor de cluburi sau a finanţatorilor în dauna antrenorilor şi a sportivilor şi, nu în ultimul rând, promovarea scandalurilor şi a incidentelor violente din sportul românesc şi mondial. Nu de puţine ori, gazetele sportive centrale au acordat spaţii largi unor contre verbale dintre mai-marii cluburilor din Bucureşti, performanţele unor sportivi sau echipe, reprezentanţi ai unor sporturi mai puţin mediatizate, fiind neglijate.

Sa astept un raspuns? Sau….???

DicaNio  •  26 februarie 2007, 14:41

Corleone e acelasi profitor incurabil. Scolit la FCOlt si Victoria, n-ai cum sa fii altfel. Lupul isi mai schimba parul, mai cheleste, mai albeste, insa smecheria lui otravitoare nu piere in veci amin! Mai mult, creste o data cu anii si cu experienta in aranjarea lucrurilor in asa fel incat, daca nu-i curge, sa-i pice. Abia incepuse fotbalul de la noi sa faca eforturi sa se ridice din mocirla in care e acum si s-au gasit repede niste hoti sa-i dea in cap, pt binele lor exclusiv, evident. Dupa noi, potopul!

Sint de aceeasi parere: daca iei fotbalul nostru, asa schilodit si plin de bube cum e, si-l pui pe fel de fel de posturi tv obscure, pe termen lung, nu-i faci decat un mare deserviciu. Audienta si interesul vor scadea in mod dramatic, companiile nu vor mai cauta publicitatea de pe stadioane.

adrian  •  26 februarie 2007, 14:42

Domnule Tolontan. De ce nu a luat Antena 1 drepturile si de ce nu a dat bani cluburilor. Probabil pentru ca nu are incredere in campionat. De ce cel mai bun comentator al lor a plecat la Kanal D. De ce a renuntat la meciurile din Cupa UEFA

bogdanlebu  •  26 februarie 2007, 14:42

foarte adevarat. da macar spritu sa fie rece 😀

ady  •  26 februarie 2007, 14:44

sunteti nebuni, pai daca gazeta nu ii pro steaua atunci nimeni nu e. Toata lumea se plange se simpatia gazetei pt steaua si se nimeresc cativa din ghenacea sa spuna altceva, dar ce ati vrea, sa va laude mereu si cand sunteti varza????????????????

DicaNio  •  26 februarie 2007, 14:44

cip_leo, subscriu
respect

gabi petre  •  26 februarie 2007, 14:44

Un motiv al audientei slabe mi se pare si eliminarea echipelor noastre din cupa UEFA; intotdeauna se inregistreaza un recul dupa asemenea esecuri.
In alta ordine de idei vreau din nou campionatul Spaniei pe cablu. Este cel mai atractiv din lume.

Comentează