Soluţia Lobonţ

Cînd echipa României juca în deplasare cu o forţă a continentului, portarul devenea purtătorul speranţelor colective. Iar, la final, era, după caz, eroul sau victima furiei microbiştilor. „Il Dio”, Mircea David, apărînd uluitor în faţa Italiei. Iordache pe Wembley. Prunea la Cardiff. Toţi au rămas în memoria fotbalului.

joi, 22 martie 2007, 11:05

Cînd echipa României juca în deplasare cu o forţă a continentului, portarul devenea purtătorul speranţelor colective. Iar, la final, era, după caz, eroul sau victima furiei microbiştilor. „Il Dio”, Mircea David, apărînd uluitor în faţa Italiei. Iordache pe Wembley. Prunea la Cardiff. Toţi au rămas în memoria fotbalului.

E aproape imposibil ca un „tricolor” să mai repete o astfel de ispravă. Fotbalul s-a schimbat atît de mult. Structura balonului, forţa şuturilor, densitatea fazelor periculoase, duritatea la limită a echipei adverse şi interpretările de regulament, toate sînt în favoarea atacanţilor şi a golului.

Dacă el va fi alesul selecţionerului, Lobonţ va avea o sarcină ingrată. Revine înr-un fotbal unde a amestecat bucurii şi dezamăgiri. Va sta, aşadar, sub presiunea unei revanşe private. Apoi, el îl ia locul lui Coman, un portar care a prins greu locul de titular. Munca acestuia a stîrnit admiraţia suporterilor. Se vor face un milion de speculaţii, tîmpite, însă inevitabile, despre apartenenţa celor doi la echipele de club!

Începutul de sezon a arătat un Lobonţ matur, sigur, iute şi cu un impresionant simţ al anticipării. Fazele îl găsesc mereu bine plasat, ceea ce înseamnă că îşi gîndeşte propria deplasare în funcţie de felul în care curge meciul. Ne putem aştepta la un joc bun la Rotterdam, dar nu e rezonabil să pretindem minuni. Să nu confundăm puterea de concentrare şi forma bună cu reflexele lui Batman!

Sigur că a fi portar e ca şi cum ai intra pe teren cu un bilet răzuibil. Depinzi de tine, însă depinzi în cote cardiace de atîţia factori. Lui Lobonţ i se poate întîmpla orice. Însă, pe cît e omeneşte predictibil, titularizarea lui stă în logica fotbalului. Dacă există aşa ceva.

Comentarii (289)Adaugă comentariu

Dinny  •  22 martie 2007, 13:51

RADU
O parere nu numai de bun simt,dar si de rafinament spiritual !
Bravo domnule !

titi preda  •  22 martie 2007, 13:53

@ Am zis ca bafta lu’Dinamo, pina acum, a fost Ganea (fara el Dinamo nu erea poate pe locul doi sau trei); dar acum aceasta bafta se chema: Lobont_de departe ingerul pazitor,
si sincer sint surprins, in Olanda si Italia rezerva fiind, credeam ca nu e asa de bun si ca de aceea freca banca, basca dupa chestia aia cu fumatul_
m-am inselat, e de mare valoare!
(fara el , performantele de egaliate de pina acum ereau infringeri). Este , la ora asta, mai valoros decit Coman_si pentru ca are si alta personalitate in fata jucatorilor!

elle  •  22 martie 2007, 13:53

eo Says:

March 22nd, 2007 at 1:49 pm
nu vad d c se pune aceasta intrebare , cat timp Coman a aparat f bine in meciurile in care a aparat tricolorul si Lobont d obicei a gresit in meciurile importante atat la nationala cat si la echipele de club .. cateva meciuri bune la dinamo nu trebuie sa ne impresioneze … mie personal nu imi place stilul lui Lobont kre respinge balonul si rareori il prinde .. iar dupa respingerile sale ( de altfel spectaculoase) deseori cineva inscrie in poarta lui la aceeasi faza ..

toti portarii mai primesc si goluri 😉
Lobont scoate mingi pe care scrie gol clar !!!! ….. dar nu poate sa faca singur totul….mai depinde si de aia din aparare …care cam dorm in post

NYC  •  22 martie 2007, 13:53

Dinny Says:

March 22nd, 2007 at 1:47 pm
Ce amuzanti mi se par criticii spritului….
Parca am fi la o sedinta de partid !…..unde tovarasii seriosi iau atitudine…impotriva petrecaretilor !
Mai ..pocaitilor!!!….fotbalistii au baut,beau si vor bea…..asa este de cand lumea si…paharul….numai ca unii o fac la vedere..iar altii “studiaza” in particular….n-o mai faceti pe sfintii….ati auzit ce se petrece prin cluburile de noapte din Italia,Anglia sau Spania !…..ati luat-o pe aratura…mai rau ca spritomanii….

unii vor ca fotbalistii sa fie seriosi…

le explici tu ca aici e vorba de un joc, nu de treburi bisericesti? (ma repet; am zis asta mai sus unui…martafoi:)))

alexutzuu  •  22 martie 2007, 13:54

daca Lobont va gresi, greseala lui va fi mai usor acceptata decat greseala lui Coman, portarii sunt de valori egale, asa k mai important e cu cine o sa jucam pe flancuri unde Vlad Munteanu putea fi o solutie pe stanga, decat sa ne gandim la portar, acolo stam bine

elle  •  22 martie 2007, 13:55

bai frate …daca si titi preda spune ca Lobont e mai bun …. 🙂

sicko  •  22 martie 2007, 13:56

Cine e mah Coman asta..un portar de duzina cum mai sunt inca cel putzin 3 numa in campionatul nostru…nu stiu cine-l vede mare portar si p asta…Haidetzi sa fim seriosi, Romania are un singur portar adevarat si acela e Lobont, are ceva meciuri in CL si campionate puternice (putzine intr-adevar dar sunt), d Coman n-a auzit nimeni…dar cum „am increder” in piti k o sa aleaga 11 d start cu iscusintza k d obicei, e clar k rapidistul e titular….si vreau sa-l vad si p Banel p dreapta, o sa fie defilare p acolo….

tifosu_calcistic  •  22 martie 2007, 13:57

@Papa Dinny

Bine, bine, dar n-am inteles: pe cine „vezi” intre buturi, Lobont sau Coman?!

FLO  •  22 martie 2007, 13:58

In primul rand sunt dinamovist….sa se stie de la inceput,apoi as dori sa precizez ca oricare din cei 2 va apara eu cred ca vor fi si un pic timorati datorita mediatizarii la care au fost supusi in ultima vreme.Sincer eu il compatimesc oarecum pe cel ce va fi in poarta.Si daca va mai face si un meci bun e cu adevarat PORTAR.Iar in legatura cu alegerea dintre cei doi eu mizez pe Lobont are si mai multa experienta si este portar de reflex,iar in meciul asta cu olandezii am asa o impresie ca nu avem nevoie de un portar sigur care sa aiba interventii exacte ci de o pisica,aceasta trebuie sa sara din colt in colt.Bafta ROMANIA!

Spiciki  •  22 martie 2007, 14:00

Cu ceva timp in urma ne plangeam ca avem jucatori petrecareti pe care nu-i intereseaza nimic legat de nationala, care vin la convocari doar ca sa mai bea un sprit impreuna, care il calaca pe Iordanescu in picioare, iar acum le luam apararea. Ce pot sa mai zic…tipic romanesc.

elle  •  22 martie 2007, 14:00

NYC „le explici tu ca aici e vorba de un joc, nu de treburi bisericesti? (ma repet; am zis asta mai sus unui…martafoi:)))”

NYC…….pai s-au virusat de la jiji ….Lobont e un pacatos….la steaua nu ar juca niciodata ….acolo e „crema”…fara gagici …fara baruri…oameni seriosi …nu ca la alte echipe 🙂

Dinny  •  22 martie 2007, 14:00

NYC
Am vazut pozitia ta vis-a-vis de sprituri….am mers pe aceeasi idee…
alexutzuu
subsriu…de altfel problema „mijlocului am ridicat-o si eu !
titi preda
M-ai daramat !…Bravos !…si ideea cu banca de rezerve si frecatul ei de catre Lobont la Akax si Fiorentina a explicat-o scurt si sec cinava mai sus….si de fapt la Fiorentina a parat …mult si cu8 succes…numai ca titularul postulului era Fray…unul mai bun …

Daniel  •  22 martie 2007, 14:02

Ce gafa a facut cu Vasluiul?
Dak nu era Coman in minutul 10 era 2-0 pt Vaslui!
2 interventii magnifice!
greseala a facut-o pt ca Rapidu nu joaca cu 4 fundasi!
a vazut ca fundasii nu au cum sa respinga si a iesit! Dak ramanea pe linia portii era condamnat. Asa a fost cat p-aci s-o scoata!
Hai Coman!

dinamorlando  •  22 martie 2007, 14:03

Bai,hai ca deja deveniti penibili.Ia duceti-va frate voi la muntele Atos,faceti-va o echipa cu calugarii de acolo si atunci daca-i prindeti cu botu’ la sprit,la tigari sau la „pasarica”,sa nu-i mai convocati niciodata la echipa !!! Ati vazut voi în istoria mondiala a fotbalului un jucator impecabil atât din punct de vedere al vietii sportive cât si al vietii private???

Spiciki  •  22 martie 2007, 14:03

replica desteapta… de coman n-a auzit nimeni…asa decidem cine apara mai bine, dupa ureche, nu?

tifosu_calcistic  •  22 martie 2007, 14:04

@ dinamorlando

fara sa ma gandesc prea mult: dorinel munteanu

Dinny  •  22 martie 2007, 14:05

tifosu_calcistic Says:

March 22nd, 2007 at 1:57 pm
@Papa Dinny

Bine, bine, dar n-am inteles: pe cine “vezi” intre buturi, Lobont sau Coman?!

Desi nu-i doresc asta lui Lobont…pe el il vad in poarta….
E mai tarshit bai fratilor….mai incercat de viata,de meciuri mai grele…in CL,cu nationala,in cele doua campionate straine…ce dracului !

Spiciki  •  22 martie 2007, 14:05

nu le cere nimeni sa nu petreaca, dar atat timp cat le sunt afectate evolutiile in teren nu e bun deloc

tifosu_calcistic  •  22 martie 2007, 14:06

@papa Dinny

Rezon! Si eu as merge pe mana lui

Dinny  •  22 martie 2007, 14:08

dinamorlando Says:

March 22nd, 2007 at 2:03 pm
Bai,hai ca deja deveniti penibili.Ia duceti-va frate voi la muntele Atos,faceti-va o echipa cu calugarii de acolo si atunci daca-i prindeti cu botu’ la sprit,la tigari sau la “pasarica”,sa nu-i mai convocati niciodata la echipa !!! Ati vazut voi în istoria mondiala a fotbalului un jucator impecabil atât din punct de vedere al vietii sportive cât si al vietii private???

Hai….NOROC !…..perfectiunea este apanajul zeilor !

Nea Vasile LUPU, domnitorul  •  22 martie 2007, 14:10

Pt moco-fanii
Florin (March 22nd, 2007 at 11:19 am)
Super joc strategie online
http://www.travian.ro/?uc=ro2_1065
TRAV (March 22nd, 2007 at 11:20 am)
UN SUPER JOC DE STRATEGIE ONLINE!!!!!!
http://www.travian.ro/?uc=ro2_2401

Ba netotzilor, voi credeti ca suporterii nationalei sau fanii fotbalului „pun botul” la asa ceva? Da-ti-va dreaqului, singuri inshiva!

Dani (March 22nd, 2007 at 11:20 am)
Si eu as merge pe mana lui Lobont in acest meci, pare mult mai in forma decat Coman si cred ca are si un atu: cunoaste foarte bine fotbalul olandez. Bafta Lobby!

Coman – titular, nici nu se discuta alta solutie!
Ce inseamna, de facto, presupusul de catre tine „atu” al lui Lobont?
A jucat 2-3 meciuri pe „De Kuyp”? Pai, si Coman a jucat acolo.
E alt om Lobont fata de cel ce a gafat impardonabil cu Bulgaria?
Lasati-o balta, nu se mai schimba omul!
…Si Mutu a zis de nenumarate ori ca „Gata, m-am schimbat!”.
Ei si? Tot ala a ramas si asa va ramane!
Va plonja in patucul Andresancei ori de cate ori va fi imbiat si va sti ca n-are paparazzi prin preajma, sa fii sigur!
Solutia „1/2 pasarica pe zi”… poate pe la 35 de ani, cand nu ne va mai intersesa. Asta e.
Morala? Coman e mai de nadejde. Cu Coman in zi mare (a la Espana) nu luam gol. Si asta deja e de ajuns!

Spiciki  •  22 martie 2007, 14:11

faceti o paralela intre Contra si Sabau, in locurile lui Lobont si respectiv Coman
Contra – calitati fotbalistice f. bune insa beutura l-a daramat
Sabau – calitati fotbalistice si umane f. bune insa l-au daramat accidentarile. Isi mai aduce cineva aminte de Sabau? Hagi, Popescu, Lupescu, Petrescu erau petrecareti?

Dinny  •  22 martie 2007, 14:12

Ma retrag,dar va las aceasta intrebare (fie ea si retorica ))
DAR DACA NU TINE MIJLOCUL….AM BELIT BELINGHERUL ?-!!!
…sau este o afirmatie !-???

alin123  •  22 martie 2007, 14:15

COMAN fara discutie insa putem sa ne asteptam la orice de la piti care stie sa ne faca surprize cum ar fi convocarea lui cristea care sa ma ierte D-zeu nu a jucat returul asta nici un meci macar acceptabil,iar daca nu era accidentat il convoca pe ‘marele” ovidiu petre si sa nu mai vorbim de ”genialul ” contra in deprimentul lui ogararu asa ca nu ar trebui sa ne surprinda nimic.Iar pe banel mai lasatil frate trimitetil la maraton iar cand o invata sa dea o centrare bagatil rezerva la Echipa a doua dar asta nu se va intampla curand. HAI ROMANIA!!!!!

Reddog Alex  •  22 martie 2007, 14:15

Nea Vasile Lupu, latra in alta parte…

dinamorlando  •  22 martie 2007, 14:18

@tifosu_calcistic

Da,asa e,Dorinel e poate exceptia de la „regula”.Poate mai exista si altii,dar sunt raritati.Ideea e ca nu trebuie sa duci neaparat o viata monahala ca sa fii un bun sportiv si sa poti avea performante.

tifosu_calcistic  •  22 martie 2007, 14:19

@ dinamorlando

ai mare dreptate

Antonys  •  22 martie 2007, 14:19

coman a muncit mult ca sa ajunga aici , nu e talentat, pe cand lobont are inspiratia sa faca minuni, iar in inceputul lui 2007 lobont a fost mai in forma decat coman, drept dovada meciurile pe caRE LEA FACUT cu Benfica, pe cand coman la meciul cu vasluiul nu avea ce cauta acolo

NYC  •  22 martie 2007, 14:19

tifosu_calcistic Says:

March 22nd, 2007 at 2:04 pm
@ dinamorlando

fara sa ma gandesc prea mult: dorinel munteanu

fara sa ma gandesc si eu prea mult, iti spun: asta e exceptia care intareste regula.

zicea cineva bine mai sus: „generatia de aur” era altfel.
da, era. aia e. ce sa facem acu’?
sa nu mai jucam fotbal, ca nu-i mai avem pe ei???

NYC  •  22 martie 2007, 14:20

dinamorlando Says:

March 22nd, 2007 at 2:18 pm
@tifosu_calcistic

Da,asa e,Dorinel e poate exceptia de la “regula”.Poate mai exista si altii,dar sunt raritati.Ideea e ca nu trebuie sa duci neaparat o viata monahala ca sa fii un bun sportiv si sa poti avea performante.

nu vazusem raspunsul asta cand scriam si eu acelasi lucru:)

tifosu_calcistic  •  22 martie 2007, 14:21

@ NYC

eu am raspuns punctual la o intrebare a lui dinamorlando. in rest, sunt de acord cu voi, fotbalistii – in general – nu sunt „ingerasi”. de la ei singura pretentie e… sa joace fotbal, nu?!

stelistu’ inca vesel  •  22 martie 2007, 14:23

parerea mea este ca cei doi se aseamana intr-o oarecare masura, adica nici unul nu stie sa iasa pe centrari – Coman stie ca nu stie si sta cuminte, Loby mai iese si se face deranj pe loc ( a se vedea Romania-Danemarca 2-5). Ambii sunt portari de linia portii si de reflexe, Coman mai Constant si cu avantajul celui ce vine din urma si care inca n-a gresit, Lobont- ca vremea, dar cu un joc de picior perfect, dar si cu o gramada de meciuri facute praf…. As merge totusi pe Coman

NYC  •  22 martie 2007, 14:23

tifosu_calcistic Says:

March 22nd, 2007 at 2:21 pm
@ NYC

eu am raspuns punctual la o intrebare a lui dinamorlando. in rest, sunt de acord cu voi, fotbalistii – in general – nu sunt “ingerasi”. de la ei singura pretentie e… sa joace fotbal, nu?!

si sa joace bine!

Antonys  •  22 martie 2007, 14:24

totul depinde de piturca ptr ca oricare dintre portari va fi , daca doamne fereste o gafeaza totul va xcadea pe umerii lui, daca va fi lobont in poarta si va gresi toata lumea va sari pe piti si va spune ca coman merita ptr ca a prins si el un meci la 100 de ani cel cu spania, daca va apara coman si va gresi toata lumea va sari cu gura ca trebuia sa fie lobont ca este in forma, asa ca fratilor totul depinde de inspiratia lui piturca, insa eu consider ca lobont are mai multa experienta, pare mai matur decat la meciul cu bulgaria, 2-1 bate romania

stelistu’ inca vesel  •  22 martie 2007, 14:25

o alta exceptie, Nelutu Sabau. si mai sunt destui

benjaminbreeg  •  22 martie 2007, 14:26

Mijlocul sigur nu o sa tina,asa ca pot intra atat Coman cat si Lobont,amandoi deodata!

stelistu’ inca vesel  •  22 martie 2007, 14:27

Lobont pare mai matur decat la meciul cu Bulgaria? Hai ca asta e tare! A mai trecut juma de an, toti ne-am mai maturizat…

dinamorlando  •  22 martie 2007, 14:31

@stelistu’ inca vesel

Pai daca ne gândim pâna mâine,sigur mai gasim câtiva.Bine,poate formularea nu a fost buna.Hai sa încercam altfel : doar sportivii cu o conduita perfecta au facut performante?

NYC  •  22 martie 2007, 14:32

stelistu’ inca vesel Says:

March 22nd, 2007 at 2:27 pm
Lobont pare mai matur decat la meciul cu Bulgaria? Hai ca asta e tare! A mai trecut juma de an, toti ne-am mai maturizat…

poti sa razi, da’ multi spun ca se vede si pe el si in jocul lui ca e altfel decat in toamna.

stelistu’ inca vesel  •  22 martie 2007, 14:35

nu, dar tu ai spus ca toti fotbalistii au o viata privata „bogata” ca sa ma exprim asa. in sprijinul afirmatiei tale stau aproape fara exceptie fotbalistii din Anglia

wdaw  •  22 martie 2007, 14:38

NyC cum s-a schimbat lobint din toamna?s-a lasat cumva de fumat?
alta schimbare nu am observat

stelistu’ inca vesel  •  22 martie 2007, 14:38

acuma, trebuie sa recunosc ca si eu am vazut ceva schimbat in bine la el, sper sa ajunga, caci va fi titular. mie imi pare rau de Coman, a muncit sa ajunga acolo si acum fara nici o explicatie sa se intoarca pe banca?

Alex  •  22 martie 2007, 14:40

u inteleg de ce e asa logic sa fie Lobont titular.. nu sunt rapidist, deci nu asta e motivul pt care il sustin pe Coman… Nationala a batut bulgaria, Lobont a facut egal… si nu a fost prima data cand a gresit flagrant… Danemarca, 50 de metri, va spune ceva?? Lobont e simpatic dar e un pic nebun, apara haotic, Coman e mult mai cumpatat, si de fiecare data a aparat f bine la nationala… mai spunea cineva ca Lobont cunoaste fotbalul olandez… de unde sa il cunoasca daca la ajax a frecat tusa… apropo, cum de Lobont a ajuns rezerva la Ajax? de bun ce era?? la fiorentina de asemenea, a aparat doar cat a fost accidentat titularul,si nici atunci nu prea grozav… totusi cred ca victor(care culmea inseamna invingator) il va titulariza, pt ca e unul din copiii lui si acum are scuza ca e titular la echipa de club…

Alex  •  22 martie 2007, 14:43

p.s. titlul este total neinspirat.. solutia lobont? solutia la ce?? coman e f bun… gaseste o solutie pt chivu, daca vrei sa arati ca te stii…

nvb  •  22 martie 2007, 14:46

Asa e, Tolo, ai dreptate: Lobont e solutia. Dar la concluzia asta poti ajunge doar dupa ce tragi doua fumuri dintr-o tigara din aia care are altceva in loc de tutun. Te-a cooptat si pe tine in lotul din spatele autocarului Nationalei?

NYC  •  22 martie 2007, 14:46

wdaw

pai inseamna ca nu te-ai uitat la meciurile lu’ dinamo (nu ca ar fi obligatoriu:))).

si se vede ca are alta atitudine (legata de fotbal, evident).

Alex  •  22 martie 2007, 14:49

nyc, dar de ce sa risti cu lobont, care se pare ca are alta atitudine, decat sa mergi pe mana lui coman, care a aparat fara defect la nationala pana acum… daca apara coman cu castravetii ne durea undeva de meciul asta….

aciduzzu  •  22 martie 2007, 14:52

@antonescu

bai put zulica mica, eu am impresia ca tu esti un pusti la bagiu care n-a vazut pi zda in viata lui. Sa stii si tu ca o femeie odata batuta si parasita si a fost suficient de desteapta sa-si gaseasca pe altul mai bun numai mu ie ii da lu primul 🙂

aciduzzu  •  22 martie 2007, 14:53

si nyc la fel pt ca te crede 🙂

aciduzzu  •  22 martie 2007, 14:54

deci odata ce-l avem pe coman foarte bun si care nu greseste niciodata de ce sa mai riscam sa-i dam a doua sansa lu lobont ?

Comentează