TOLO.RO
Cînd echipa României juca în deplasare cu o forţă a continentului, portarul devenea purtătorul speranţelor colective. Iar, la final, era, după caz, eroul sau victima furiei microbiştilor. „Il Dio”, Mircea David, apărînd uluitor în faţa Italiei. Iordache pe Wembley. Prunea la Cardiff. Toţi au rămas în memoria fotbalului.
joi, 22 martie 2007, 11:05
Cînd echipa României juca în deplasare cu o forţă a continentului, portarul devenea purtătorul speranţelor colective. Iar, la final, era, după caz, eroul sau victima furiei microbiştilor. „Il Dio”, Mircea David, apărînd uluitor în faţa Italiei. Iordache pe Wembley. Prunea la Cardiff. Toţi au rămas în memoria fotbalului.
E aproape imposibil ca un „tricolor” să mai repete o astfel de ispravă. Fotbalul s-a schimbat atît de mult. Structura balonului, forţa şuturilor, densitatea fazelor periculoase, duritatea la limită a echipei adverse şi interpretările de regulament, toate sînt în favoarea atacanţilor şi a golului.
Dacă el va fi alesul selecţionerului, Lobonţ va avea o sarcină ingrată. Revine înr-un fotbal unde a amestecat bucurii şi dezamăgiri. Va sta, aşadar, sub presiunea unei revanşe private. Apoi, el îl ia locul lui Coman, un portar care a prins greu locul de titular. Munca acestuia a stîrnit admiraţia suporterilor. Se vor face un milion de speculaţii, tîmpite, însă inevitabile, despre apartenenţa celor doi la echipele de club!
Începutul de sezon a arătat un Lobonţ matur, sigur, iute şi cu un impresionant simţ al anticipării. Fazele îl găsesc mereu bine plasat, ceea ce înseamnă că îşi gîndeşte propria deplasare în funcţie de felul în care curge meciul. Ne putem aştepta la un joc bun la Rotterdam, dar nu e rezonabil să pretindem minuni. Să nu confundăm puterea de concentrare şi forma bună cu reflexele lui Batman!
Sigur că a fi portar e ca şi cum ai intra pe teren cu un bilet răzuibil. Depinzi de tine, însă depinzi în cote cardiace de atîţia factori. Lui Lobonţ i se poate întîmpla orice. Însă, pe cît e omeneşte predictibil, titularizarea lui stă în logica fotbalului. Dacă există aşa ceva.
tosi • 22 martie 2007, 14:56
Jucatorii care dau satisfactie nu se schimba iar Coman a fost unul dintre cei mai buni jucatori de la nationala in ultimele meciuri. Daca cumva va gresi va fi schimbat dar pana atunci lobont trebuie sa frece banca de rezerve lucru care-l face el cel mai bine.
MosIonRoata • 22 martie 2007, 14:58
Si Silviu Lung la Florenta.
Sanatate!
radu • 22 martie 2007, 14:59
@Alex
Lobont a frecat banca la Ajax, cum spui tu, in ultimul timp doar, in rest a jucat cateva sezoane bune, deci nu se poate spune ca nu cunoaste fotbalul olandez, are si mai multa experienta, jucand si in CL…. iar motivele pentru care nu a fost titular in ultimul timp la Ajax si la Fiorentina le-am explicat mai sus si raman in picioare.
Referitor la Coman ca fiind foarte muncitor… foarte bine, asa e, respect pentru el, dar si Dolha era foarte muncitor… dar din pacate nu se mai aude de el. Totusi iti trebuie si destul talent si insticnt, ceea ce Coman un ultima vreme nu prea a demonstrat ca are.
nervosu • 22 martie 2007, 15:05
lobont nu-i in stare sa prinda o centrare!!! mi-e sila de articolul asta…
Alex • 22 martie 2007, 15:17
lobont e un juator pe care nu te poti baza… o data apara bine, o data ia goluri tam.pite… coman a aparat impecabil la nationala de fiecare data, doar asta conteaza… el merita sa fie titular… cand va gresi poate primi lobont a 87809-a sansa…
cata_1923 • 22 martie 2007, 15:18
coman,coman numai coman
NYC • 22 martie 2007, 15:18
aciduzzu Says:
March 22nd, 2007 at 2:53 pm
si nyc la fel pt ca te crede
pardon ca m-am adresat tie!
Iceman • 22 martie 2007, 15:20
Cataline ai dat-o in bara rau cu articolul asta. Incerci sa faci din Lobont un preferat al fanilor dar toata lumea vede adevarul Coman e iubit d absolut toata lumea pt k are un caracter extraordinar si este un profesionist adevarat, pe cand Lobont e doar talentat, atat, in rest e puturos si inganfat asa k nu vopsi cioara k nu tine. Si sa stii k speculatiile au intotdeuna un sambure d adevar, iar Lobont nu are cum sa fie titular din moment c Coman a aparat senzational cu Spania si f bine cu Moldova. D c ai schimba un portar care cand a jucat a facut-o excelent. Astept sa vad c raspunzi. Dar nu mai ai c zice, asta e adevarul. Coman e mai bun si mai serios decat Lobont.
NYC • 22 martie 2007, 15:22
Alex Says:
March 22nd, 2007 at 2:49 pm
nyc, dar de ce sa risti cu lobont, care se pare ca are alta atitudine, decat sa mergi pe mana lui coman, care a aparat fara defect la nationala pana acum… daca apara coman cu castravetii ne durea undeva de meciul asta….
uite, eu sunt de acord cu tine.
dar te intreb: daca face coman ca la vaslui? prin asta, coman a aratat ca poate s-o comita si el…mai rar, mai ne-rar, nu mai conteaza din moment ce o comite. cine stie cand va fi data viitoare cand o sa greseasca? poate sambata, poate peste un an.
ori tu zici ca una e la vaslui si alta la nationala?
in plus, ai citit ce a scris cineva pe la inceputul blog-ului referitor la problemele lui coman legate de mama lui?
shaka zulu • 22 martie 2007, 15:29
Draga Catalin,
Am urmarit cu atentie modul in care s-a desfasurat si s-a dezvoltat blogul tau, inca de la inceputurile sale. Faptul ca inregistrezi peste 6500 de vizionari pe zi ale opiniilor tale (probabil mai mult decat tirajul multor cotidiene) ma face sa cred ca ai devenit cel mai important formator de opinie din gazetaria sportiva.
Am o propunere care sper sa iti trezeasca interesul, si mai mult, sa trezeasca interesul tuturor cititorilor acestor randuri: demararea unui nou proiect de discutii online, a unui nou blog, intitulat Tolo-dialoguri (sau cum doresti tu), in care sa poata participa un numar limitat de reply-eri, alesi de tine dintre cei care iti raspund in cel mai obiectiv, bogat, stufos, interesant sau orice alte calitati pe care le gasesti provocatoare si care te imping sa le raspunzi. Numarul acestor reply-eri, in opinia mea nu ar trebui sa depaseasca cifra 10, iar sistemul in care vor intra ii va obliga bilunar, sau lunar, la evaluari din partea cititorilor tai. In acest fel, cei mai slabi cotati (2-3) vor fi eliminati si inlocuiti cu alti reply-eri promitatori.
De ce cred ca ar fi un proiect viabil? Pt ca este extrem de provocator sa te numeri printre cei alesi, nivelul discutiilor se va ridica, sunt convins, la un nivel intelectual foarte bun ceea ce ii va impinge si pe cei care au reactii mai putin consistente- mai mult divergente si chiar violente – la o autocenzura constructiva atat pentru ce se intampla aici, pe blog, cat si pentru ei. Te vei gandi bineinteles ca vor fi votati si evaluati pozitiv numai cei care isi vor sustine echipele favorite? Ei bine, e foarte posibil sa nu fie asa, iar acest lucru va contribui la disciplina obiectivitatii noastre. Bineinteles ca acest proiect se poate detalia, schimba sau respinge, insa eu cred ca merita incercat. Succes in continuare!
ovidiu • 22 martie 2007, 15:29
si eu as l-as alege pe lobby…e in forma…dar piti va alege….oricare ar fi alegerea lui sa fie bine pentru Romania…Ca in final asta conteaza…BAFTA BAIETI………un dinamovist
q • 22 martie 2007, 15:29
decat sa faceti propaganda pt un jucator terminat ca lobont mai bine va intrebati unde sunt:
1. Ogararu
2.Marius Constantin
3.Alexa
4.Vlad Munteanu
si ce cauta rosu, codrea, tamas contra, goian, dorel stoica si alte non-valori in lotul pt olanda. pe copilul ala de la timisoara care joaca fundas dreapta (ionut matei parca) nu-l baga in seama piti dar pe contra si pe badoi nu-i scoate nimeni din lot- avand in vedere lotul mai bine joaca fundas dreapta cu nicolita pt ca e mai eficient acolo decat in atac( e mai muncitor decat contra si mai rapid decat badoi+ ca mie unul mi se pare ca e facut pt acest post ) pentru incheiere trebuie sa spun asta : asa ziceati si de stelea mai demult mai tineti minte? are experienta domne – ce experienta avea nu stiu, pe langa faptul ca era imbatabil la privitul mingilor ce poposeau una dupa alta in plasa portii lui. asa o sa ajunga si lobont- o fosila tinuta in brate de presa. coman e un portar bun, constant insa are un mare minus -e la fel de nesigur pe centrari ca si lobont. daca vreti un portar fara probleme in jocul aerian luati-l pe pantilimon de la poli- are 2m si cativa centimetri la 18 ani( sincer cred ca e urmatorul portar al nationalei asta in conditiile in care i se da o sansa acolo la echipa de club)
stOAIA • 22 martie 2007, 15:31
oricum, pana la portar, avem 3 caricaturi in echipa (se preconizeaza ca vor juca titulari): Contra, Goian si Banel (apropo, ca tot o dati cu forma sportiva…ce cauta astia 2 titulari? unul care se intrece in gafe care mai de care mai comice si unul care ai senzatia ca e o musca fara cap…sa speram ca Goian nu va apela la aceeasi solutie la care a apelat si in meciul cu Sevilla, cand a dat de pamant cu adevrsarul si sa speram ca Tiganel va sta departe de poarta noastra).
Cat il priveste pe Coman…daca vreti va dau cel putin 4 exemple, din sezonul 2006-2007, cand a primit goluri in urma unor iesiri hazardate, aprecierea gresita a balonului sau iesirea pe sub minge. Oare de ce se intampla astea?
Alex • 22 martie 2007, 15:34
NYC,
evident ca la vaslui e ceva diferit, alta e concentrarea intr-un meci cu vaslui(unde toata echipa rapidului a fost lipsita de concentrare), si alta e cea dintr-un meci al nationalei, si inca impotriva olandei… oricum, coman greseste mult mai rar decat lobont, asta e clar… de mama lui stiu, dar nu l-a afectat pana acum in teren… oricum fiecare are parerea lui, eu unul ma simt mult mai bine cu dani coman in poarta, decat cu lobont… om vedea… mie mi-ar conveni sa joace lobont meciul asta, in care nu avem cine stie ce sanse, sa vedem daca e in stare sa apere un meci la nationala fara greseli stupide… dar ma indoiesc…
radu • 22 martie 2007, 15:35
@ q
I-ai uitat in a doua lista pe Florentin si pe Ovidiu, Petre amandoi… cat despre Codrea nu prea sunt de acord cu tine.
Alex • 22 martie 2007, 15:36
stoaia, am renuntat de mult sa mai comentam de contra, care oricum va juca, e clar…. balanel nici nu trebuia convocat… goian inteleg, ca nu prea sunt variante…
LFC Bucharest • 22 martie 2007, 15:38
Lobont a avut un inceput mai bun de sezon.
B0ssu • 22 martie 2007, 15:50
Nici Coman nu e portar rau, dar eu spun ca Lobont ar fi mai nimerit in meciul de sambata.
amaratii • 22 martie 2007, 15:57
Ba si cu „Conan” asta si cu LOBY tot de la patru in sus o sa luam .Asa ca nu va mai certati deageaba.duelurile Robben-Contra si nicolita-giovanni sunt ca si DINAMO _FLACARA MORENI sau STEAUA- Avantu Plopu.NE OMOARA OLANDA
spiridusu • 22 martie 2007, 16:16
Clar LOBBY e peste CoMan
FORTZA DINAMO…FORZTA LOBBY!
Alex • 22 martie 2007, 16:19
amaratii, intradevar, vreo 10 goluri cred ca luam… n-ai ce sa le faci la olandezi, ca au cate 13 picioare….
NYC • 22 martie 2007, 16:23
Alex Says:
March 22nd, 2007 at 3:34 pm
NYC,
mie mi-ar conveni sa joace lobont meciul asta, in care nu avem cine stie ce sanse, sa vedem daca e in stare sa apere un meci la nationala fara greseli stupide… dar ma indoiesc…
am mai vazut chestia asta la unii…da’ eu nu inteleg!
da’ daca am scoate un egal??…n-ar fi bun si pt moralul echipei, nu mai zic ca e un punct…
cica hai sa joace lobont, ca oricum pierdem si sa speram ca se face si el de ras…(tu n-ai zis chiar asa, da’ nici pe departe).
crezi ca asa ceva mai are nevoie de comentarii???
tzeapa • 22 martie 2007, 16:24
d c ma cenzuratzi ma zdrentzelor??? unde-i dreptu la opinie???
Karaiman • 22 martie 2007, 16:24
Ce tot atata il umflati pe COMAN???? Toata viata lui a jucat numai in campionatul nostru , deci a avut cam 4 meciuri pe sezon ( cu Steaua, Dinamo ) si sa zicem ca in ultimul timp in Cupa UEFA…Nu exista termen de comparatie intre cei doi, mai intai sa-l ia si Ajax pe COMAN si dupa aia vorbim…
NYC • 22 martie 2007, 16:24
da’ nici departe n-ai fost, adica.
10 goluri…hai, ma, acuma ne aberam:)))???
tzeapa • 22 martie 2007, 16:26
karaiman: coman macar a jucat 4 meciuri p an, p cand betzivu d lobontz a facut 4 ANTRENAMENTE p ank in rest erea accidentat prin baruri si la ajax apara unu d 40 d ani in fatza lui… asa k lasa-ne lasa-ne!!!
ghita • 22 martie 2007, 16:27
Voi ma faceti sa rad Coman a gresit odata cu vasluiul si i s-a sters intr-o clipita un an intreg de munca de calitate, iar Lobont a facut un meci bun cu Uta ( de fapt sunt trei si cu benfica) si i s-a sters doi ani intregi de declin.
cretzu • 22 martie 2007, 16:29
@ KARAIMAN
esti vai de steaua ta norocoasa…..ai uitat de meciurile din cupa UEFA??un portar valoros apara la fel de bine atat in meciurile importante cat si in alea usoare!!Lobont ce a facut in strainatate??asa bun e icnat a ajuns inapoi in Romania nu??hai sa fim seriosi o data in viata;)este f bun si lobont….dar dany merita o sansa;)
cretzu • 22 martie 2007, 16:32
@ q
bravo
dar in prima lista l-ai uitat pe Costin Lazar care dupa parerea mea este cel mai bun mijlocas central din tara in momentu asta;)!!!dar…Pitzi face echipa…el raspunde de rezultate!!;)
Alex • 22 martie 2007, 16:33
NYC, eu chiar sunt optimist, dar obiectiv privind situatia avem sanse mici… nu vreau sa se faca de ras lobi, ca tot al nostru e, chiar de-aia am avut grija sa spun ca as vrea sa-l vad jucand fara greseala, sau daca greseste sa greseasca atunci cand conteaza mai putin, decat in meciul contra castravetilor…
Doru • 22 martie 2007, 16:39
Publicarea articolului despre portari inaintea meciului nu este oportuna, pune presiune pe ei indiferent care va apara. Presa a mai pus pe cineva in poarta prin articolele sale ( mai tineti minte cum a fost cu Silviu Lung la Kosice) si nu a iesit bine. Era mai bine sa nu fi scris articolul asta.
Alex • 22 martie 2007, 16:42
da, si asta e adevarat, nu vad de ce trebuia sa scrie articolul asta… si in general astea cu ar trebui sa joace ala sau ala, ca ala e varza, nu isi au rostul in mandatele lui piturca, pt ca oricum tot ca el face, si atunci ii afecteaza doar pe jucatori…
Migo • 22 martie 2007, 17:20
Cataline, te admir foarte mult pentru talentul tau gazetaresc insa de data asta permite-mi sa nu fiu de acord. Coman mi se pare cea mai buna solutie pentru meciul cu Olanda iar Lobont ar pute fi o solutie pentru viitorul apropiat, insa numai daca va continua sa joace la nivelul pe care l-a aratat in ultima vreme.
Rares • 22 martie 2007, 17:42
Lobont ar trebui titularizat!!…Pentru ca este mult peste Coman!!…Lobont cunoaste fotbalul olandez…a jucat acolo atata timp…are un plasament impecabil…refleze uimitoare…un joc foarte bun de picior…deci toate motivele de a fi titular cu Olanda..!!…Presimt ca va face un joc mare!!…Hai Dinamo..!!…Hai Romania!!
Spiciki • 22 martie 2007, 18:06
Ce cauta Goian la nationala? Dar Nicolita?
Unde e Costin Lazar? Asteptam sa implineasca 30 de ani si apoi sa spunem ca e prea tarziu sa fie convocat la nationala? Unde e Ogararu?
Spiciki • 22 martie 2007, 18:08
Cand a fost Steaua la iasi in toamna trecuta a fost fugarit de Balba ca hotii de cai. Inca o data s-a vazut cat de lent si de rudimentar este Goian
titi preda • 22 martie 2007, 18:10
@ Problema nu e totusi , care portar va fi,
(oricare poate face fata) ci, ce va face mijlocul si apararea?! ca atunci cind un portar face minuni pe teren,E SIGUR DIN CAUZA PROPIILOR JUCATORI!
De citi portari brazilieni ati auzit voi?! La aia nici nu e nevoie de portari!
Mai bine uitati-va ce cauta Contra in echipa (nici el nu mai stie decind n-a mai facut un meci bun)! Si, desi stelist ma intreg totusi ce cauta Balanel? Care fuge ca besmeticu si cind sa centreze cade’n coor sau sparge reflectoarele. Nici Goian nu merita (la ce meciuri a facut in ultimul timp)!
Sa speram ca poate Olanda e in zi proasta, sint deranjati la stomac, si …, atit!
radu • 22 martie 2007, 18:24
d c sa schimbi ceva daca nu e stricat? coman e un portar sigur si constant, nu cu fluctuatii k lobont care la fiecare echipa noua iese in evidenta 2-3 etape, apoi se stinge (ajax, fiorentina). poate urmeaza dinamo, sau mai rau! nationala. HAI ROMANIA !!!
Mihai • 22 martie 2007, 18:33
Coman e de cacao,la fel si selectionerul.Nu stiu cum ar putea sa-l bage pe Coman cu detenta lui de 2 centimetri.
pitesh • 22 martie 2007, 18:45
Dragi concetateni, vad ca va consumati energiile cu cea mai mica problema pe care o avem la meciul asta. Nu postul de portar ar trebui sa ne ingrijoreze. Nu am mai avut o echipa asa slaba de la meciul cu azerii(1-1). In loc sa va bucurati ca are de unde alege ,va certati ca fraierii. Ce ne faceam daca aveam un lot puternic si echilibrat ca al Olandei? Cred ca nici nu ne mai uitam la meci de suparare ca joaca Huuntelar si nu Kuit. Ce bine era sa aiba Piti vreo 20 de jucatori „iesiti” din forma ca Lobont si Coman.
nos2techno • 22 martie 2007, 18:49
O singura remarca, pe Wembley a aparat Gornea la acel 1-1 cu campioana mondiala de la acea vreme, in rest sambata ne bat astia de ne rup.
Suntem departe de valoarea lor…
Doamne ajuta de vreo surpriza dar e foarte greu
Darie • 22 martie 2007, 18:56
Salut Catalin! In ciuda problemelor care le avem, inca , cred in sansa echipei nationale! Lobont poate fi solutia uni 0-0 miraculos….
Multumesc
bono_vox • 22 martie 2007, 19:14
Cine stie la ce hotel sta nationala la Rotterdam?
emil mihai • 22 martie 2007, 19:18
Coman este titularul echipei nationale !!! Nu exista nici un motiv sa fie inlocuit !! Lobont a fost titular , a avut o perioada lunga in care nu a aparat la echipa de club , acum isi revine..Cind Coman isi va iesi din forma i se va oferi o sansa lui Lobont…
Pare ca trebuie impins in fata pentru un nou transfer in strainatate…Sa apere Lobont !!! Vom incasa cel putin trei goluri si este mai bine sa fie el responsabil !!! Olanda are o forta de atac foarte mare in aceasta perioada !!!
FRF ascunde iar biletele la meciurile nationalei « iQ666 • 22 martie 2007, 19:22
[…] daca un site nu a primit, iar celalalt nu functioneaza? se aude oare pana la revista tricolorilor? tolo, tu stii de kestia asta? dar decebal stie, ca tot a luat premiu pentru cel mai tare reporter de […]
black man • 22 martie 2007, 19:42
Amindoi sint valorosi…
Amindoi au si puncte slabe…
Amindoi sint in forma..
Dar un selectioner care se respecta mizeaza pe portarul cu cea mai mare experienta internationala la un asemenea meci….LOBONT
Unul • 22 martie 2007, 20:22
MARELE lobont….ce mare a fost a fost in meciul cu slovenia…..si cu bulgaria….si apropos cate meciuri oficiale are lobont in ultimul an…?
mihu • 22 martie 2007, 20:44
bai fratzilor nushdc mai discutam pe tema asta !cine va fi titular in meciul cu olanda!coman merita pt k nu a gresit si e un super portar care munceste f mult !!!ar fi o greseala din parte lui piti sa-l titularizeze pe lobont !!!ar fi o rusine pt coman sa fie rezerva unei rezerve !!!mult respect pt lobont e un mare portar da nu inseamna k e cel mai tare dak a facut cateva meciuri bune la dinamo !!!si in cel mai important meci cel vu benfica nu cred k a fost kiar sa de bun asa k…….Dani Coman titular indiscutabil parerea mea !!!
StreetCuza.tk • 22 martie 2007, 21:43
Coman peste Lobont.
calaretulcucap • 22 martie 2007, 21:46
coman sub vaslui.