Dreptul selecţionerului şi dreptul publicului

Piţurcă are dreptul de a fi apreciat, elogiat şi privit drept ceea ce este: unicul antrenor din ultimii 10 ani care a dus „naţionala” la un turneu final şi e pe cale să repete performanţa. Putem invoca sorţii, grupa, contextul, faptul că a preluat echipa într-un moment în care cluburile scoseseră deja fotbalul românesc din impas, dar luciditatea ne obligă să realizăm că norocul e factor secundar în raţionament. Singură, şansa are viaţă scurtă în fotbal.

joi, 29 martie 2007, 2:32

Piţurcă are dreptul de a fi apreciat, elogiat şi privit drept ceea ce este: unicul antrenor din ultimii 10 ani care a dus „naţionala” la un turneu final şi e pe cale să repete performanţa. Putem invoca sorţii, grupa, contextul, faptul că a preluat echipa într-un moment în care cluburile scoseseră deja fotbalul românesc din impas, dar luciditatea ne obligă să realizăm că norocul e factor secundar în raţionament. Singură, şansa are viaţă scurtă în fotbal.

Fundamental rămîne complexul de decizii, organizatorice şi tehnice, prin care el a izbutit să readucă tonusul echipei şi rezultatele. Nu toate gesturile selecţionerului ni se par juste, însă trebuie să-l luăm aşa cum e, după cum şi selecţionerul e dator să accepte tabloul lumii de azi.

E o lume în care pînă şi aricii şi-au pierdut acele de stres şi poluare, informaţie din revistele ştiinţifice!, şi în care publicul controlează produsele pe care le consumă, echipa naţională nefiind altceva decît un love-brand. Îndrăgită, însă aflată permanent la dispoziţia suporterilor săi.

Preţuire, da. Linişte, nu! Aceasta este formula după care va curge existenţa selecţionerului şi a echipei în anii următori. O parte din banii care vin datorită acestei rumori vor intra în salariul lui Piţurcă şi în bonusurile jucătorilor. Zgomotul şi disconfortul sînt preţul plătit de fotbalişti şi de antrenori pretutindeni în lume. Aceasta e regula jocului şi nimeni, indiferent de performanţe, nu o poate suspenda.

Rezultatele se obţin în regim de viaţă reală, cu exagerările inerente, nu în sere. Tehnicianul are datoria de a nu-şi transforma succesul în devenire într-o captivitate pentru ceilalţi: oficiali FRF, opinie publică, presă, anumiţi jucători. De altfel, nu eşecurile i-au fost lui fatale pînă acum, ci reuşitele. Pe primele le-a îndurat demn, celelalte l-au orbit.

Comentarii (115)Adaugă comentariu

cristiann  •  29 martie 2007, 14:41

Tolo, cum iti explici ca Piturca se face cateodata respectat, si altadata antipatic?

Mitzy78  •  29 martie 2007, 14:41

Este important sa nu fim cuprinsi de euforie, de betia victoriei.Trebuie sa fim lucizi, realisti si determinati, asa cum am fost in meciul cu Olanda.
HAI ROMANIA!!!

juannna  •  29 martie 2007, 14:48

sunt de acord, vroiam sa comentez ceva, chiar nu am avut ce sa zic…

tifosu_calcistic  •  29 martie 2007, 14:48

un articol avertisment.
pe care piti il va ignora, ca intotdeauna. s-ar putea ca nationala sa se califice si sa intre in silenzio stampa… n-ar fi prima oara, ma gandesc

Sarpele  •  29 martie 2007, 14:49

No really…si aricii au patit-o?……Tolo-Tolo….cum le stii tu pe toate….:))

Mars  •  29 martie 2007, 14:49

Hai Romania !

LAZIO  •  29 martie 2007, 14:52

Pe cand o atitudine demna a presei in fata basinilor comportamentale ale jucatorilor, antrenorilor romani, bulgari, etc.?
Nu sunt metode de boicot ale presei? Pentru ca rolul ei nu e sa aplaude. Pe cand un boicot general despre un eveniment sportiv – o netelevizare a unui meci important, o lipsa de reactie in stiri, un silenzio stampa general al presei?
Sunt pierderile financiare atat de mari, incat sa nu mai conteze demnitatea?

Diana  •  29 martie 2007, 14:55

Super joc strategie online

http://www.travian.ro/?uc=ro2_1065

tripongreti  •  29 martie 2007, 14:56

domnule loto,noua ne trebuie sa jucam in optimi,sferturi,semifinale pe la campionate mondiale si luam un egal cu olanda(care de altfel a fost un joc foarte urat estetic)drept o izbanda.anglia,franta,italia injura doua saptamani daca fac egal cu portocalele sau oricare dintre aceste echipe de „prima clasa” iar noi suntem invatati si ne invatati sa ne bucuram in nestire pt un 0-0 execrabil.pai e bine asa?cred ca daca o bateam cu 1 0 ne aruncam iar frigiderele de pe balcon si basescu le punea stea in frunte Doamne Dumnezeule,ajuta-ne sa fim demni…

elena  •  29 martie 2007, 14:56

Daca prin silenzio stampa ne vom califica atunci asa sa fie

calin  •  29 martie 2007, 14:58

„Piturca, ultimul antrenor care a calificat nationala la un turneu final”…..hai sa ne amintim de jocul cu Portugalia de la Lisabona din acea campanie. Au avut aia jde mii de ocazii, iar noi i-am batut prin minutul 89-90 cu un gol al lui Dorinel, la de altfel singura noastra ocazie. A avut bulan Piti cat Casa Poporului, ca de altfel in toata acea campanie, cand nationala a practicat un joc infect, dupa ce in campaniile precedente, exact aceeasi echipa ne-a incantat cu stilul si performantele sale.
Veti zice ca a fost pragmatic, ce pragmatism e ala, cand nu joci nimik, adversarul are mii de ocazii si scoti un 1-0 bulanos.
Nu ma leg de meciurile din campaniile astea ale nationalei, cand deja am ajuns asa cum eram prin anii ’80. Ne obisnuisem cu repetate necalificari si deja un rezultat mai acatarii, era privit ca o mare realizare. Cam asa suntem si acum. Speram la calificare, dar ne-am pierdut certitudinea ca ne vom califica, pe care o aveam prin ’96-’98.
Piti, cel mai mare antrenor din ultimii 10 ani, hai sa fim seriosi…….sau o fi adevarat, printre tot felul uscaturi care s-au perindat, asta o fi vreo uscatura mai motata.

Rapidist in QC  •  29 martie 2007, 15:01

mda … my comment is awaiting moderation … nici nu stii cat ma enerveaza kestia asta!
va injura unii pe sute de randuri si nu ii blocati, pe mine, in schimb, da!
Rusine!

Cătălin Tolontan  •  29 martie 2007, 15:03

cristiann: e dual, ca fiecare dintre noi

Rapidist in QC  •  29 martie 2007, 15:04

Diana Says:

March 29th, 2007 at 2:55 pm
Super joc strategie online

http://www.travian.ro/?uc=ro2_1065

asta de ce nu „is awaiting moderation”????

Mihnea  •  29 martie 2007, 15:05

Tolo, crezi ca ogararu o sa joace vreun minut in acete preliminarii?

Cătălin Tolontan  •  29 martie 2007, 15:06

tripongreti : asa e, dar s-a schimbat sistemul de referinta. Acum, performanta inseamna calificarea

Cătălin Tolontan  •  29 martie 2007, 15:06

Mihnea: Sper, pentru puterea lui Piturca de a fi tolerant

DJ TROR  •  29 martie 2007, 15:07

Tolo ce-are Mircea Badea cu tine ca te tot inteapa la TV ? Ce i-ai spus ?

tripongreti  •  29 martie 2007, 15:09

nene tolo,tocmai!0-0 jalnic transformat in performanta???si daca nu ne calificam?pls. mai desluseste-ma one time.pls…

Rapidist in QC  •  29 martie 2007, 15:11

ALOOO! PITUURCAAA!!! ECHIPA NATIONALA NU ESTE A TA CUM TI SE PARE TIE SAU CUM AI VREA TU!!!!
ECHIPA ROMANIEI ESTE A SUPORTERILOR SI TARII ASTEIA!
Mie dor sa ma duc la stadion fiindca iubesc ekipa Romaniei!
Hai Romania! Hai Rapidu’!

octav  •  29 martie 2007, 15:12

super tare mircea badea aseara :

„sa luam gazeta sa mai radem si noi”
oo da. nota 10 pt asta.

Rapidist in QC  •  29 martie 2007, 15:12

Eu nu la-m vazut NICIODATA pe Piturca drept un mare antrenor. Un antrenor de ekipa nationala are datoria sa faca si PR ptr ekipa si tara sa. Ori Piturca al nostru se comporta tot timpul ca un tzaran ce este si care “s-a ajuns” … el e cel mai tare si nu mai baga pe nimeni in seama : nici pe suporteri, nici presa, nici pe jucatori … Sta acolo ptr ca il sustine Federatia, corupta si ea pana in gat!
de fapt … un fost jucator barbugiu conduce acum o ekipa cu cel putin un drogat, un alcoolist, un fumator si o gramada de mercenari carora convocarea la ekipa nationala nu mai este o mandrie – este intrebarea “eu cati parai primesc?”.
D.

Mihnea  •  29 martie 2007, 15:13

tripo…inainte performanta era o semifinala, acum performanta, la nivelul echipei nationale, insemana calificare la un tunreu final.

Alex  •  29 martie 2007, 15:14

aia cu aricii e prea tare… :))

e ok sa fii arogant cateodata, sa ai incredere in forta ta, la fel cum e bine sa fii modest cand e cazul…

Mihnea  •  29 martie 2007, 15:15

@ Alex: spune-i asta lu Stoicicov

balmosh  •  29 martie 2007, 15:15

Slovenia – Romania 0-1
Romania – Slovenia 1-0
Belarus – Romania 0-1
Romania – Olanda 1-0
Luxemburg – Romania 0-1
Bulgaria – Romania 0-1…
urmate de alte 6 de 1-0 la turneul final si io-l pup in fund pe Pitzi asa cum e 🙂

Cătălin Tolontan  •  29 martie 2007, 15:16

DJ TROR: nu stiu, pe mine nu ma deranjeaza, ca jurnalist mai si incasezi, nu doar critici. Nu inteleg insa ce are cu Gazeta. E treaba lui daca TRU, Cosasu, Vochin, Paraschivescu sau fotografiile lui Cristi Preda, Gabi Arsene si ceilalti fotoreporteri ii stirnesc risul.

calin  •  29 martie 2007, 15:17

@Mihnea
Corect. Inainte ne faceam calculele cu cine vom pica dupa ce trecem de grupe la turneul final.
Acum: hai sa ajungem noi acolo si deja obiectivul a fost indeplinit.
Ce mai…ne bucuram de bulgaria-albania 0-0, asta si pt ca acel carnat de Stoichkov o merita. Dar inainte cu trepadusi ca bulgarii nici nu concepeam sa ne incurcam.

Cătălin Tolontan  •  29 martie 2007, 15:17

alex: o fi tare, da’ e adevarata. si mai e una cu ursii polari, care cica au probleme cu fertilitatea, din cauza poluarii

Mihnea  •  29 martie 2007, 15:19

Tolo,

Care ar fi trei intrebari pe care i le-ai adresa lui Piturca in acest moment?

Un Gog  •  29 martie 2007, 15:20

Da, zornaitul argintilor suna desteptarea…..

calin  •  29 martie 2007, 15:20

are vreun sens sa-i adresezi vreo intrebare? oricum nu stie raspunsul, asa ca prefera sa intoarca spatele presei si suporterilor

Cătălin Tolontan  •  29 martie 2007, 15:21

Mihnea:
1. Ce ar trebui sa-i spuna sau sa faca Ogararu pentru a fi selectionat?
2. Ce regreta din episodul Hagi-Popescu?
3. Cit i se pare ca mai poate creste echipa ca joc pina in vara lui 2000?
Acum imi raspundeti domnule Mihnea (Piturca)? 🙂

calin  •  29 martie 2007, 15:22

poate vara lui 2008, ca pt 2000 ar trebui sa le faca infuzii cu gerovital lui hagi si popescu 🙂

balmosh  •  29 martie 2007, 15:23

Cata: avem probleme cit China cu linia de mijloc – Patrascu nu merita incercat?
Sau e din categoria lui Ogararu?

Alex  •  29 martie 2007, 15:24

mihnea, piturca nu a spus ca bulgarii sunt blatisti si castraveti, pt ca apoi sa faca egal cu albania… a facut egal cu olanda in deplasare, care se vede ca e intr-o forma proasta, si apoi a spus ca noi suntem in acest moment favoriti la primul loc, la fel cum inainte de meci spunea ca olanda e favorita… mie mi se pare realista declaratia, si eu cred ca Romania va termina grupa pe locul I daca joaca tot asa…

si nu exagera cu performantele anterioare, ca pana si generatia de aur nu a ajuns mai departe de sferturi in nicio competitie…

Mihnea  •  29 martie 2007, 15:26

1. Ar trebui sa spuna ca ii datoreaza f multe si lui Piti…..Ogararu a declarat, pe buna dreptate ca datoreaza f multe lui Zenga, Oli si Lacatus…
Piti il tinea pe banca
2. Cred ca regreta rechemarea lui Hagi la natioanla..de acolo i s-a tras demiterea…
3. „Desigur ca echipa este pe drumul cel bun ,nu? si speram sa castigam toate meciurile de acum inainte,nu?.. sa facem o figura frumoasa, si…cine stie…poate ne vom califica, nu? „..

Mihnea  •  29 martie 2007, 15:27

@Alex

Nu ai inteles ce am vrut sa zic cu performantele.
Aia cu Soticicov era o gluma.

dr.jivago  •  29 martie 2007, 15:28

nu contest calitatile lui,alea reale nu cele fabricate de plugusorul de utc-isti enachescu si gradinescu.ce mai gemeau ei de placere la fiecare sting dat in dreptu’ de marele mutu…cu echipa asta de seralisti din luxemburg,care mai de care e cu burta pe carte,poti sa arestezi mingea multa vreme si sa nu-l vezi pe coechiper liber da’liber ca vali vijelie dupa o noapte de revelion…ma uitam la d. niculae la cocis aveau niste moace speriate cind nu-l vedeau pe mutu in preajma lor de ziceai ca vor la cacuta…cit despre d. nicu, nico sau cum l-o mai chema,mare teapa au luat frantujii…da’ si noi am luat de la ei cit cuprinde…cit despre aerul de festivism ,gen cintare romaniei mi-a fost putin greata,mai lipseau folcloristele,capra si tantosul pinalti…ptr.meciul cu olanda nu ne trebiue stadioane de vodevil,gen timisoara,unde cu cit primesti mai multe goluri cu atit te bucuri mai mult si dai cheia de la ap,vecinului,sa se duca la nevasta…sindromul tim.=sindromul goldoni…ptr. meciul cu olanda ne trebuie un stadion ”greu” incarcat de lupte,de inclestari mortale gen ghencea…sa le tremure portocala in sorturi…cu o conditie ,sa nu ne mai TRIBALIZAM jucatorii…

dr.jivago  •  29 martie 2007, 15:28

nu contest calitatile lui,alea reale nu cele fabricate de plugusorul de utc-isti enachescu si gradinescu.ce mai gemeau ei de placere la fiecare sting dat in dreptu’ de marele mutu…cu echipa asta de seralisti din luxemburg,care mai de care e cu burta pe carte,poti sa arestezi mingea multa vreme si sa nu-l vezi pe coechiper liber da’liber ca vali vijelie dupa o noapte de revelion…ma uitam la d. niculae la cocis aveau niste moace speriate cind nu-l vedeau pe mutu in preajma lor de ziceai ca vor la cacuta…cit despre d. nicu, nico sau cum l-o mai chema,mare teapa au luat frantujii…da’ si noi am luat de la ei cit cuprinde…cit despre aerul de festivism ,gen cintare romaniei mi-a fost putin greata,mai lipseau folcloristele,capra si tantosul pinalti…ptr.meciul cu olanda nu ne trebiue stadioane de vodevil,gen timisoara,unde cu cit primesti mai multe goluri cu atit te bucuri mai mult si dai cheia de la ap,vecinului,sa se duca la nevasta…sindromul tim.=sindromul goldoni…ptr. meciul cu olanda ne trebuie un stadion ”greu” incarcat de lupte,de inclestari mortale gen ghencea…sa le tremure portocala in sorturi…cu o conditie ,sa nu ne mai TRIBALIZAM jucatorii…

Mihnea  •  29 martie 2007, 15:29

Tolo
Dar daca l-ar chema si pe Ogararu, cu cine ai incepe titular dupa meciurile bune facute de Contra?

tripongreti  •  29 martie 2007, 15:29

raspunde-mi pls

Adrian  •  29 martie 2007, 15:35

Mihnea

fara suparare
dar Ogararu chiar nu ii datoreaza nimic lui piturca

era la Steaua inainte sa vina nea piti
cum a venit la Steaua marele piti , Ogararu a fost imprumutat la Galati la Lacatus care il folosea meci de meci si care a avut grija de el sa creasca in valoare

daca nu era Mihai Stoica nu cred ca Ogararu ar mai fi revenit de la Galati

Inainte sa incepa sezonul in care piti a plecat definitiv de la Steaua, Ogararu era pe lista de transferuri si era dat ba la AC Torino ba in Banie la schimb cu plesan
in acel timp linia de fund a Stelei arata asa:
P.Marin-Radoi-Rachita-Pompiliu Stoica

dar a venit Zenga
si i-a dat drumul lui Ogararu din cusca
a schimbat linia defensiva
Ogararu-Radoi-Ghionea-P.Marin(Nesu)

si au urmat performantele!!!!!!!

Ogararu nu ii datoreaza nimic lui piturca

Alex  •  29 martie 2007, 15:36

mihnea, ba da am inteles… eu unul nu consider o performanta ca ne calificam, dar ma bucur ca echipa joaca din nou fotbal… uite-te la echipele „mari” ce probleme au… si piturca, oricat de capos ar fi, nu a dat gres pana acum… ceilalti antrenori care s-au perindat pe la nationala au imbulinat-o, sau au plecat dupa bani la un club din Franta, sau refuza sa vina, tot pe considerente financiare(ceea ce nici macar nu condamn, doar constat)… cand o sa o dea in bara sa il dea afara, dar nu prea exista variante, cel putin din tara…

Mihnea  •  29 martie 2007, 15:38

@Alex
Nu am zis ca ii datoreaza.
Prima data l-a jucat Oli in primul mandat la un Steaua – Dinamo cand a jucat foarte bine.

Piturca e orgolios..si daca l-a avut pe Ogararu atata timp sub ochi si nu a vrut sa iasa fotbalist din el …apai atunci Ogararu nu e fotbalist si gata…
De aia zic…e si vorba de politica..

Alex  •  29 martie 2007, 15:39

vezi ca adrian e ala cu ogararu… 🙂

Lucian  •  29 martie 2007, 15:42

Cred ca as accepta toate capriciile lui Piturca numai sa vad in sfarsit nationala calificata.
Mare atentie la Slovenia: aseara a facut o prima repriza foarte buna impotriva Olandei. A creat ocazii chiar mai mari decat cele create de noi in Olanda.

Mihnea  •  29 martie 2007, 15:42

Tolo : Ar fi Dorinel o varianta pentru preluarea nationalei ?

felix-gabriel lefter  •  29 martie 2007, 15:43

Eu cred ca daca Pitzi ramanea la nationala, nu ratam atatea calificari. Are autoritate si jucatorii ii stiu de frica. Asa tre sa sa fie un antrenor, chiar daca e tanar. O sa vina si Ogararu la echipa, daca isi tine gura si joaca bine.

balmosh  •  29 martie 2007, 15:44

Echipa pentru Austria&Elvetia de anul viitor:

Lobont, Coman, Bornescu;
Ogararu, Contra, Chivu, Tamas, R Stefan, Goian, Ghionea, Rat;
Radoi, Cocis, Patrascu, Rosu, V. Munteanu, Codrea, Mitea, Dica;
Mutu, Marica, Zicu, Keseru, Mazilu.

Comentează