Pentru suporterii Rapidului

Atunci s-a petrecut. Se înserase. Era cald, mulţimea se bulucea dinspre Grozăveşti şi jucătorii îşi trăgeau sufletul pe scările teatrului Giuleşti. Pancu a ridicat Cupa, primul trofeu cîştigat după 23 de ani, şi a zis: „Dacă voi sînteţi gunoieri, atunci sînteţi Gunoierii Raiului!”.

vineri, 6 aprilie 2007, 10:22

Atunci s-a petrecut. Se înserase. Era cald, mulţimea se bulucea dinspre Grozăveşti şi jucătorii îşi trăgeau sufletul pe scările teatrului Giuleşti. Pancu a ridicat Cupa, primul trofeu cîştigat după 23 de ani, şi a zis: „Dacă voi sînteţi gunoieri, atunci sînteţi Gunoierii Raiului!”.

Ar trebui să scriem că mulţimea s-a cutremurat şi a trăit sentimentul revanşei. Episodul datează din 1998, cine şi-l mai aminteşte exact? Dar nu s-a întîmplat aşa. Oamenii s-au bucurat în continuare, burtoşi şi graţioşi, ciocolatii şi blonzi, băieţi de cartier şi pensionari care jurau că l-au îmbrăţişat pe Baratki, la ieşirea din arestul ordonat de prefectul Marinescu. Poporul rapidist.

Aceşti suporteri au fost insultaţi de-a lungul anilor, fiind numiţi „ţigani”, „gunoieri”, „ciori”. Uneori, n-au fost doar cuvinte, ci şi ură. „Vorbele jignitoare au efect, în timp ele pietrifică umilinţa”, observă undeva Bernard-Henri Levy.

Numai că rapidiştii n-au acceptat dictatul de inferioritate, nu şi-au creat complexe şi, poate şi de aceea, fraza generoasă a lui Pancu a trecut aproape neobservată. Nu aveau o demnitate de recuperat pentru că şi-o păstraseră intactă.

Episodul cu Dani Coman spune însă o altă poveste. L-au înjurat pe stadion. Asta e, se mai întîmplă. Dar au mers după el şi la cantonament, a doua zi, cînd nu mai există explicaţia Mc Nervilor gătiţi în uleiul încins al meciului. Pînă la urmă, ce naiba a făcut Coman? A pierdut un joc, să zicem, deşi şi aici e o exagerare.

Şi ce se întîmplă în Giuleşti de vreme ce, după un meci ratat, tribunele intră în vertij, negîndu-şi cel mai eficient jucător? Se schimbă generaţiile? Se tem de insuccese viitoare? Sau, pur şi simplu, e vorba doar de un grup ultraminoritar, se poartă expresia, care domină vocal viaţa echipei?

Habar n-am! Îmi amintesc doar că se înserase, că Pancu a fost inspirat şi că oamenii au trecut mai departe, refuzînd pontificarea, convinşi doar că nu sînt mai prejos decît alţii.

Comentarii (278)Adaugă comentariu

Ionut  •  6 aprilie 2007, 11:02

aproape toti rromii pe care ii cunosc tin cu steaua…si cunosc multi :* RAPID

Coco  •  6 aprilie 2007, 11:02

Noi tinem cu Steaua pt ca Lacatus e emblema si Nicolita joaca aici. Daca gigi ne mai plateste ceva facturi … Asa ca romi tine cu Steaua, n-ati vazut ce galerie colorata avem.

DIOGENE  •  6 aprilie 2007, 11:03

va cunoasteti intre voi

hehehe  •  6 aprilie 2007, 11:03

asta nu ma mira deloc. desi ei se dau cei mai tari, cei mai fair-play, cei mai cei, de fapt ei sunt opusul a ceea ce cred ei. sunt niste oameni de caracter 0. sunt niste frustrati care nu trebuie sa uite niciodata ca steaua le-a spulberat cam toate visele in ultimul timp. si acum sa facem o analiza : galeria= ciori, zdrente, majoritatea oameni fara nici un fel de caracter. ECHIPA= ganea ,un mare cotonogar; marius c-tin- s-a remarcat mai mult prin cartonasele rosii pe care le-a luat; maftei- vesnicul nemultumit, arunca mereu vina pe ghinion ;rada – FARA CUVINTE; badoi- are valoare recunosc; costin lazar- bun; perja -mare HAHALERA de jucator; moldovan – s-a cam terminat; buga- mai mult isi face freza cu gel decat joaca; DANI COMAN – SINGURUL JUCATOR DE MARE VALOARE SI DE MARE CARACTER DE LA VOI( si voi tocmai pe el il injurati) ANTRENORI: lucescu – a pierdut majoritatea meciurilor importante din cariera lui. rada – un papitoi, nu are nici un cuvant de spus la echipa. PATRON: copos – cel mai mare dusman al rapidului in acest moment. i se poate pune in carca cel putin 50% di esecurile echipei. e PENAL RAU DE TOT. FORZZA STEAUA- TOTDEAUNA SUPERIORI

dudulescu  •  6 aprilie 2007, 11:04

mai ziceam daca se luau dinamovistii de tigani, dar steaua … echipa cu cei mai multi …

stelist 100%  •  6 aprilie 2007, 11:06

forza steaua din tiganie !!!
si ce ecu asta, eu recunosc ca avem cei mai multi tigani la echipa si in tribunele din ghencea

DINAMO.RO  •  6 aprilie 2007, 11:07

dudulescu Says:

April 6th, 2007 at 11:04 am
mai ziceam daca se luau dinamovistii de tigani, dar steaua … echipa cu cei mai multi …

asa e …la steaua is o gramada de Oi negre…insa OAIA neagra ii clar Mee Mee stoica…

yoyo  •  6 aprilie 2007, 11:09

din partea mea, multa reuma pt DINAMOvisti ! la matineu cu voi !

www.mfun.ro  •  6 aprilie 2007, 11:09

@okocha
Tigani sunt peste tot, si la Steaua si la Rapid si la DInamo. Doar ca la Rapid sunt cei mai multi. Iar flegmele care le dau ei mereu din tribuna I, catre toti antrenorii care poposesc acolo, sunt de-a dreptul……. Acolo stau mereu niste burtosi, care nu fac altceva decat sa scuipe si sa injure. Si se pare ca, conducerea rapidista nu a gasit (in cei 8-10 ANI!!!!) inca solutia cea mai buna…

Mi-aduc aminte cand a jucat Rapid- PSG, antrenorul francezilor fiind Fernades daca nu ma insel, ca s-a plans si el la conf de presa, ca a fost scuipat in permanenta cand iesea de sub ciopertina bancii de rezerva….in final plecand cu geaca plina de flegme de la burtosii rapidisti. ….

deci No comment!

daniel  •  6 aprilie 2007, 11:11

Ce are Rapidul in vitrina nu se numeste palmares. Palmares se numeste ce are Lacatus in spate.

Forza Steaua!

stalker  •  6 aprilie 2007, 11:11

„Tigani”,”Ciori” sau „gunoieri” sunt cei din neamul lu’ Banel,Petre Marin,Cristocea,Dica si cele 2 milioane de oi negre.

bonddy  •  6 aprilie 2007, 11:12

acum cativa ani buni rapidistii la meciul cu dinamo au avut un banner: „Acolo unde ciorile vor zbura, cainii nu vor ajunge niciodata”
daca tot aveti qeff de facut sondaje, nu e mai usor sa faceti un sondaj sa vedeti care galerie injura cel mai putin?
am fost la meciul tur steaua – rapid si pana sa nu il injure ciorile p radoi, galeria stelei nu a injurat. si tot atunci a mai fot o faza: cativa suporteri stelisti au inceput sa injure cand liderul galeriei (nushu cine desi am fost la multe meciuri in peluza) a stirgat sa nu se cante dupa cocotierii aia care injura, sa se cante pentru echipa

RARESdudu  •  6 aprilie 2007, 11:13

sa vina Antonescu 🙂

mircea badea  •  6 aprilie 2007, 11:14

la recursul facut de rapid,comisia de disciplina a redus la 1 nr de meciuri pe care rapid le va disputa pe teren strain,iar meciul cu dinamo se va juca fara spectatori pe giulesti

alex_ poli-tim  •  6 aprilie 2007, 11:16

2 comentarii:

1.e incredibil ce i-au facut lui coman. are valoare, caracter, arata a om, nu ca handicapatul ala de lobont..
Rusine celor care au facut-o si daca asta-i aprerea majoritatii, atunci nu-l merita pe coman..

2. asta cu „ciorile” de la rapid e trasa rau de par..

pai N&D ce mama masii e??? + toate ciorile de la dinamo aduse de rednic(blay, mendy, ze bananga)..
la steaua: nicolita, dica, P.marin, bostina, cristocea ca sa nu mai pomenim de elton sau saban..

cat despre suporteri, e adevarat, cei ai rapidului sunt mai bruneti ( ca medie) dar cel putin cei ai stelei chiar ar trebui sa se abtina..
pai juma’ din ferentari si mai toata rahova e stelista.. 🙂
si cei de la dinamo au uscaturile/croncaniturile lor..

Silviu M.  •  6 aprilie 2007, 11:16

Stai linistit Bogdane, in Bucuresti sunt cele mai multe si la propriu si la figurat.

DINAMO.RO  •  6 aprilie 2007, 11:17

Silviu M. Says:

April 6th, 2007 at 11:16 am
Stai linistit Bogdane, in Bucuresti sunt cele mai multe si la propriu si la figurat.

da raportat la nr. de locuitori cred ca ne depasiti… 🙂

bogdan  •  6 aprilie 2007, 11:18

Silviu M. Says:

April 6th, 2007 at 11:16 am
Stai linistit Bogdane, in Bucuresti sunt cele mai multe si la propriu si la figurat.

AI DREPTATE!

DIOGENE  •  6 aprilie 2007, 11:18

NUMAI RAPORTAT LA TEN

Darie  •  6 aprilie 2007, 11:19

Salut Catalin! La ce te astepti de la niste imbecili? Coman e un portar valoros, care o sa treaca peste acest moment delicat! Chiar daca sunt suporter al Stelei, Coman este un jucator valoros plin de modestie!
Multumesc

Timisoara – mereu superiori  •  6 aprilie 2007, 11:19

Timisoara e mai aproape de Viena
Bucurestiul e mai aproape de Istanbul.

alex_ poli-tim  •  6 aprilie 2007, 11:19

am si o intrebare:

daca niste ciori ii fac pe altii „ciori” atunci e rasism?
adica daca un negrotei ii zice altuia bai „nigger” atunci e rasist??? 🙂

DINAMO.RO  •  6 aprilie 2007, 11:20

alex_ poli-tim

faci mari confuzii…carente de cultura…blay, mendy, ze kalanga…nu sunt tzigani …nu faci deosebirea intre tzigani si rasa neagra…pacat.

DINAMO.RO  •  6 aprilie 2007, 11:21

Timisoara – mereu superiori Says:

April 6th, 2007 at 11:19 am
Timisoara e mai aproape de Viena
Bucurestiul e mai aproape de Istanbul.

si tot manele ascultati si bazare aveti… ha ha ha ha 🙂

DIOGENE  •  6 aprilie 2007, 11:21

ma dar danciulescu ce este?

Makavelly  •  6 aprilie 2007, 11:21

Nu vreau sa ma amestec in privinta simpatiilor din Bucuresti si cu atat mai mult nu vreau sa spun ca Dani Coman este o legenda la Rapid……dar este un jucator important al acestei echipe…cand vreodata fanii milanezi il vor huidui pe Maldini sau cei de la Manchester Utd. pe Scholes???Care sunt sansele ca Henry sa fie injurat pe Emirates sau Gerard sa fie „principalul” vinovat al lui Liverpool??? Din pacate noi nu stim sa ne apreciem valorile…indiferent ca sunt mici sau mari…si pana sa schimbam mentalitatea presedintilor si jucatorilor ar trebui sa ne schimbam noi mentalitatea….

Sisu  •  6 aprilie 2007, 11:23

Eu nush cum se intampla aceste lucru , in sfarsit avem un portar care ar putea sa joace la orice echipa mare din Europa , si il avem la noi in poarta si dupa primul lui meci slab de cand este la RAPID aruncam cu pietre in el.. ati uitat cand nea salvat de zeci de ori , ce se intampla si cu Razvan Lucescu este o imagine proasta a clubului RAPID , aceste zvonuri ca vine Sabau ca nu vine ca vine Rednic astea se intampla din cauza ca Copos nea obisnuit cu aceste schimbari , niciodata nu o sa avem contiunuitate daca nu va ramane Razvan la echipa !!!! Coman CEL MAI BUN PORTAR DIN ROMANIA si INTRE PRIMI PORTARI DIN LUME !!!!! FORZA RAPID. Sisu din Bistrita

un suporter rapidist  •  6 aprilie 2007, 11:23

Aia care l-au insultat si contestat pe Coman sunt niste huligani, animale fara creier care n-au ce cauta pe stadion.
La fel si asa-zisii suporteri care nu se pot abtine si arunca cu tot felul de obiecte in teren, in acest fel facand rau echipei favorite. De ce nu se pun camere pentru a fi identificati si sa nu li se mai permita accesul pe stadion?

lucian  •  6 aprilie 2007, 11:23

Va plangeti de violenta de pe stadioane,dar nimeni nu face nimic ca sa o opreasca.Ce vedem pe stadioane este numai efectul.Ca sa eradicam acesta stare de fapt ar trebui sa cautam cauza .Violenta este incurajata in toate mediile,incepand cu mediul familial,scoala ,televiziune,presa.Viata de zi cu zi se desfasoara intr-un mediu propice violentei.Cand stai cu masina la stop injuri,cand stai la o coada injuri cand vezi preturile injuri,cand vezi salariu injuri etc.Ajungi pe stadion si crezi ca ai scapat de grijile cotidiene si o sa ai un moment de bucurie dar cand vezi ca si echipa nu joaca nimic te apuca nebunia.

benjaminbreeg  •  6 aprilie 2007, 11:24

Se face o greseala,cand se spune ca rapidistii sunt tigani,ciori,gunoieri,etc,remarca nu se refera la etnia rroma ci acest termen reflecta nesimtirea,lenea,tupeul dus la extrem,murdaria societatii,…..schimbatorii de valuta de la coltul stazi rasi in cap,cu burtile mari,pantofi cu varf si fara sireturi,iar la coltul blocului poseda un Audi sau BW adus din Germania.
ps.inca un amanunt:nelipsiti pantaloni de stofa de culoare visinie si negrul de sub unghia de la degetul mic,deget pe care il foloseste pentru …placeri obscure!

DIOGENE  •  6 aprilie 2007, 11:25

esti tare ma benji

osama  •  6 aprilie 2007, 11:27

Nu te mira TOLO de ce se intimpla la Rapid. Toata atmosfera de acolo si din jurul Rapidului este creatia presei. Un an de zile Lucescu a plecat de la Rapid si tot un an de zile jucatorii plingeau de mama focului, zilnic prin vestiare implorindu-l sa nu plece. Cum deschideai TV-ul, cum deschideai un ziar, hop cineva de la Rapid se plingea ca-i fura nu stiu cine, ba Lucescu spunea ca nu este sustinut, ba Dinu Vama vorbea de deplina armonie ce domneste in jurul clubului facind un misto ieftin de toti ceilalti din fotbal, etc, etc. La victorie, indiferent cum era obtinuta numai laude la cit de inzestrati de la natura sint protagonistii si cei din jur, la infringere plinsete la cita ura este la adresa lor. Ne-am saturat domnul TOLO, a fost de ajuns aceasta telenovela cu Rapidul. In fond si la urma urmei ce performante asa de mari are Lucescu la Rapid. Copos are dreptate sa fie suparat. Lasati Rapidul suporterilor adevarati, ei au nevoie de o echipa mare asa cum a fost ceas din 66.

marius  •  6 aprilie 2007, 11:30

Noi rapidistii suntem diferiti. Majoritatea dintre noi am urat sistemul comunist pentru raul creat in toate domeniile. Din moment ce steaua era sustinuta de valenin si dinamo de postelnicu, cum as fi putut tine cu una dintre acestea echipe!?. Sunt unii stelisti care considera comunismul, in totalitatea lui, ca fiind un sistem rau si totusi simpatizeaza cu aceasta echipa, pentru ca sunt lipsiti de logica!
Rapidul a fost una dintre cele mai corecte echipe din Romania si ca atare propaganda comunista trebuia sa sparga acest club devenit periculos pentru partid si datorita nr mare de simpatizanti. Au fost retrogradati, ponegriti, minimalizati deoarece reprezenta cuvantul poporului „galeria lu’ Rapid nu este membra de partid”
Dupa revolutie intr-un timp scurt comunistii au revenit in prim plan, continuand politica de marginalizare si denigrare a Rapidului „tigani, ciori…” Toate aceste invective au beneficiat de sprijinul unei prese corupte. Elocvent in acest sens este prima pagina a gazetei din urma cu cativa ani”un milion de ciori……..”
Toate aceste injurii repetate trebuia sa contrabalanseze in timp, trecutul murdar al celor doua cluburi militare.
Suporterul stelist ar trebui sa stie ca istoria clubului lor este mult mai legata de minoritatea de tzigani!. Marcel Raducanu, Ilie Dumitrescu, Lacatus…….Nicolita, Petre Marin, Cristocea sunt jucatori reprezentativi pentru club, iar tribunele din ghencea sunt pline de rromi……….

gheo2004rghe  •  6 aprilie 2007, 11:31

Timisoara – mereu superiori Says:

April 6th, 2007 at 11:19 am
Timisoara e mai aproape de Viena
Bucurestiul e mai aproape de Istanbul.

SIMPLY FUCK YOU !

alex_ poli-tim  •  6 aprilie 2007, 11:32

DINAMO.RO Says:

April 6th, 2007 at 11:20 am

mah, ce dreacu’ e asa greu de inteles..
am zis N&D + toate ciorile aduse de rednic ( blay, mendy..)
binenteles ca fac diferenta, doar ca toti sunt ciori afterall 🙂

escu  •  6 aprilie 2007, 11:36

.

.
.
.
.
..
.
.
.

.
.
..
.

..

.
..
TOLO,CATA EMOTIE,CAT SENTIMENT……………..MI A CURS O LACRIMA………DACA AR FI MODUL IN CARE INTR ADEVAR TRAIESTI TU,TOLO,ACESTE EVENIMENTE,AR FI OK,INSA E O MANEVRA DE MARKETING NESPALATA,PT A AVEA TRAFIC,SI DE AICI REZULTA CA ESTI O JIGODIE!

DINAMO.RO  •  6 aprilie 2007, 11:39

gheo2004rghe Says:

April 6th, 2007 at 11:31 am
Timisoara – mereu superiori Says:

April 6th, 2007 at 11:19 am
Timisoara e mai aproape de Viena
Bucurestiul e mai aproape de Istanbul.

SIMPLY FUCK YOU !

alex_ poli-tim Says:

April 6th, 2007 at 11:32 am
DINAMO.RO Says:

April 6th, 2007 at 11:20 am

mah, ce dreacu’ e asa greu de inteles..
am zis N&D + toate ciorile aduse de rednic ( blay, mendy..)
binenteles ca fac diferenta, doar ca toti sunt ciori afterall

hai ca v-am luat la comun…tot aia e …bai timisoara…sunteti depasiti fratilor… voi, ca romani, daca nu sunteti olteni sau moldoveni , sunteti , in cel mai bun caz, urmasi de iobagi…stapanii vostrii au fost ungurii si austriecii…asa ca nu va mai mandriti cu ce nu-i al vostru…cultura si civilizatia de acolo nu va apartin…voi ati cotropit-o…

reaver  •  6 aprilie 2007, 11:41

Doar sentimentul de invidie sau cel de impotenta si superioritate nejustificata si nematerializata te poate duce la ura rasiala amice. Daca tot sunteti mai aproape de Viena aveti grija cum vorbiti ca acolo se penalizeaza prin lege remarcile astea si daca te nasti in rio de janeiro nu ajungi neaparat mijlocas la barcelona, poti ajunge foarte frumos si boschetar in favellas, poate sa fie timisoara mai aproape de viena dar tu esti mai aproape de sodomie decat de vals.

Stanescu  •  6 aprilie 2007, 11:43

escu Says:

April 6th, 2007 at 11:36 am
.

.
.
.
.
..
.
.
.

.
.
..
.

..

.
..
TOLO,CATA EMOTIE,CAT SENTIMENT……………..MI A CURS O LACRIMA………DACA AR FI MODUL IN CARE INTR ADEVAR TRAIESTI TU,TOLO,ACESTE EVENIMENTE,AR FI OK,INSA E O MANEVRA DE MARKETING NESPALATA,PT A AVEA TRAFIC,SI DE AICI REZULTA CA ESTI O JIGODIE!

My feelings exactly …

Stai ca iti aduce imediat aminte Tolo de articolul despre imnul Rapiduletzului … p-asta il are mereu pregatit in maneca!

alex_ poli-tim  •  6 aprilie 2007, 11:48

reaver

chiar si in vest nici o lege nu-i poate obliga pe oameni sa gandeasca cum vor ei.. Si sa stii ca-i iubesc pe ciori la nebunie 🙂
In rest iti urez sa ajungi printr-un cartier de negrii, amice.. 🙂 , sau macar prin ferentari seara.. sa te sature aia, militant ipocrit..

restul postului e total incoerent..

Lale  •  6 aprilie 2007, 11:51

# hocuspocus Says:
April 6th, 2007 at 10:36 am

Doua ciori joaca parca la Steaua?!

da……..si vreo 24 la Rapid =)))=)))

rolemodel  •  6 aprilie 2007, 11:51

:::::::::::
::::
:::::::::::
::::
::::
::::

rolemodel  •  6 aprilie 2007, 11:52

orza STEAUA

Blueb0y  •  6 aprilie 2007, 11:52

Suntem alaturi de Dani Coman … FZR !

reaver  •  6 aprilie 2007, 11:53

multumesc, mi-ai dovedit prin gramatica ta ca ai o educatie aleasa si ca m-am inselat.

dinamovist 100%  •  6 aprilie 2007, 11:55

planurile actionarilor pentru stadionul Dinamo in vederea meciurilor din Champions League :

Vasile Turcu : Deja am inceput lucrarile la stadion si suntem optimisti ca in cel mai scurt timp arena din Stefan cel Mare va putea rivaliza cu marile stadioane din estul europei !

http://img247.imageshack.us/img247/8686/noucampaf7.gif

andrei  •  6 aprilie 2007, 11:55

Catalin,

eu cred ca e vorba de o frustrare a UNORA dintre suporterii rapidisti. Ei pur si simplu sunt obsedati de steaua si au un complex de inferioritate fata de aceasta echipa. totul pentru ei se rezuma la a bate pe steaua. nu isi dau seama ca exista scopuri mult mai inalte decat acesta. de aceea au fost atat de porniti asupra lui coman. reactia lor mi se pare oricum exagerata.

Bobinatul  •  6 aprilie 2007, 11:57

Felicitari Catalin! Valoare unui articol se vede si prin felul in care il percepe lumea. Ori, inafara de cativa inadaptati, toti au inteles exact ce ai vrut sa spui. Ai mare dreptate. Desi sunt suporter stelist, a fost o vreme cand galeria Rapidului era cea mai frumoasa din tara. Acum, din pacate, lucrurile s-au schimbat… Probabil ca doresc sa fie si ei „ultrasi” precum brutele din galeria Stelei sau a lui Dinamo. Nu stiu daca cei care l-au injurat pe Coman fac parte din galerie sau nu, dar este un gest incalificabil fata de unul dintre simbolurile lor. Pacat…

Daniel  •  6 aprilie 2007, 12:00

Il rog pe Coman sa nu se lase condus de primele sentimente! 99% din rapidisti il sustin! Ghinion pt el ca a gresit cu Steaua, lucru care a facut pe cei 1% sa injure, dar pun pariu ca si aceia regreta ce au facut, sau daca nu ei isi vor doar interesu sa iasa in fatza prin ceva!

TE RUGAM COMAN, NU PLECA!

mick_f  •  6 aprilie 2007, 12:00

Eu tin cu Steaua. Catalin tin sa te felicit pentru articol si fraza spusa de Pancu este foarte frumoasa, chiar daca ar fi fost inchipuita. Mi-as dori ca suporterii echipelor sa fie suporteri mai adevarati. Cred ca un suporter adevarat isi sustine echipa la greu si implicit pe jucatorii ei, ca atunci este cea mai mare nevoie.
Si nu sunt de acord cu manifestarile huliganice si discriminatorii indiferent de echipa pe care o sustin asa zisii suporteri.
Oare inainte sa fim suporteri nu putem sa fim OAMENI?!

Comentează