TOLO.RO
„Era un om care mă saluta înainte de meci şi îl premiam”, a declarat Vasile Turcu despre Dumitrache, la dispariţia marelui fotbalist. Ce să mai zici? Te uiţi în stînga, în dreapta, îl vezi pe Turcu, şi te întrebi cum un miliardar numit de Ministerul de Interne are neobrăzarea să se refere la Dumitrache drept cel „care mă saluta” şi căruia, flatat şi milos, îi arunca niscaiva mărunţiş.
joi, 26 aprilie 2007, 7:14
„Era un om care mă saluta înainte de meci şi îl premiam”, a declarat Vasile Turcu despre Dumitrache, la dispariţia marelui fotbalist. Ce să mai zici? Te uiţi în stînga, în dreapta, îl vezi pe Turcu, şi te întrebi cum un miliardar numit de Ministerul de Interne are neobrăzarea să se refere la Dumitrache drept cel „care mă saluta” şi căruia, flatat şi milos, îi arunca niscaiva mărunţiş.
Întrezăriţi, desigur, anomalia! Prin vîrstă, prestigiu şi familiaritate faţă de stadionul unde se petrecea acţiunea, Dumitrache trebuia salutat de către Turcu. Numai că, asta lasă magnatul să se înţeleagă şi aici este mizeria ultimă a exprimării lui, Turcu era cel salutat pentru că avea mai mulţi bani şi pentru că îl recompensa pe Mopsu’.
Să ne lămurim cine e Turcu, finanţator la Dinamo! Unul dintre cei numiţi „appointed millionaires”, atunci cînd economiştii occidentali încearcă să explice apariţia clasei de magnaţi din Europa de Est. Generalii serviciilor secrete, înalţii funcţionari de partid, convertiţi în politicieni sau în umbre, au născut o clasă de afacerişti, cărora le-au delegat sectoare întregi ale economiei şi accesul la bani publici. Aşa au apărut magnaţii ruşi, aşa s-a condus România în ultimii 17 ani, aşa s-a întrupat, la o scară mai mică, Turcu.
El este un om-faţadă, un tezaurizator al privilegiilor şi al banilor altora, un Insul Metodă prin care sume imense ale MI ies din buget prin comenzi direcţionate către firmele sale. Altfel spus: Turcu e canalul prin care banii publici se fac bani privaţi.
Evident că, jucîndu-se cu bogăţia altora, ajunge el însuşi să-şi umfle buzunarele. Nimic nu mai poate fi făcut în această privinţă. De acum înainte, vor ieşi pe piaţa liberă, pentru că şi-au constituit capitalul.
Provenienţa banilor nu mai contează. Dar măcar ar putea saluta primul.
CARLOS • 26 aprilie 2007, 19:21
ia uite frate…is primu’….
Radu • 26 aprilie 2007, 19:24
….pai dobitocu’ de Turcu nu merita nici picioarele sa-i sarute lu’ nea’ Dumitrache
JM • 26 aprilie 2007, 19:27
Mi-e tot mai sila de acest popor roman din care fac parte… Daca astfel de specimene au putut sa erupa din poporul roman, inseamna ca suntem blestemati si ar fi mai bine sa ne stingem ca spita. Din pacate, suntem cam multi…
fuck_you_losers • 26 aprilie 2007, 19:28
ce homo sunt aia care se bucura ca scriu primi, si scriu exact asta
fuck_you_losers • 26 aprilie 2007, 19:28
*primii
rama • 26 aprilie 2007, 19:31
Dumnezeu ii ia pe aia mai buni din pacate …
patrick • 26 aprilie 2007, 19:31
tolo te rog eu transmite-i lu turcu ,ca tu spre deosebire de mine vei avea ocazia sa faci asta,ca e un mare nesimtit si ma rog sa ajunga el sa salute primul asa cum era nevoit saracul ”mops”.
Cristi Roman • 26 aprilie 2007, 19:32
Am ramas absolut stupefiat azi cind am citit si eu declaratia lui Turcu. Si apoi, cu un alt tupeu nemaintilnit (sorry, ba da, din ce in ce mai intilnit in Tara-condusa-de-cei-cu-gura-mare), cica „voi propune sa i se faca o statuie”. Pai s-o faca el direct si sa mai taca naibii din gura.
Daniel Popescu • 26 aprilie 2007, 19:32
@ Carlos: si daca ai fost primul ce?! Daca nu ai nimic de zis citeste si treci mai departe, nu pune comentarii aiurea!
Virus • 26 aprilie 2007, 19:33
Greata, f. multa greata. Inefabil de multa. Si muta. Noroc ca Turcu nu a existat si nici nu va exista vreodata pentru Dinamo.
Florica, te intelegem de ce ai plecat asa devreme. Si Pele habar n-are ce-a pierdut. Ai reusit sa fentezi si mizeria de aici, ai lasat carnatii precum Turcu sa se prajeasca cu ochii in soare si sa se creada mari. Sa creada ca te-au avut, ca te-au deposedat. Asta a fost ultima ta fenta aici. Sa ridici acolo si ingerii in aer precum tribunele de aici!
nascutdinpamant • 26 aprilie 2007, 19:34
Mai Tolo , de ce scrii despre LIMBRICI ( la viermele ala ma refer ! ) in astfel de momente . Oricum voi presa asta de K.K.T i-ati facut celebrii . LIMBRICII TREBUIE SA STEA IN ANUS , NU IN LUMINA REFLECTOARELOR PRESEI CI A PROCTOLOGILOR!!! .
Dumnezeu sa-l odihneasca pe Dumitrache !
P.S. si nici macar nu sunt dinamovist ! Ba din contra !
Sorin • 26 aprilie 2007, 19:35
Te-ai obosit si-ai scris un articol despre Turcu care nu poate mai mult si asta iti spun fara ironie.
Punk • 26 aprilie 2007, 19:37
O mizerie de om, Turcu asta! Pentru el nu mai exista valori. Singurul principiu care il ghideaza in viata sunt banii(mai mult sau mai putin publici). Nu au avut cum sa se imbogateasca asa repede peste noapte, mai ales ca e si cam rudimentar in exprimare si gandire. De fapt, eu cred ca este doar un paravan pentru alti. Consider ca alti sunt, de fapt, in spatele afacerilor lui. In fine, sincere condoleante familiei Dumitrache! Dumnezeu sa-l ierte!
joker_fl • 26 aprilie 2007, 19:38
nu-s dinamovist dar deja nu-i mai suport nici pe borcea si turcu, gigi si mm sau copos si zotta… mi-e sila pur si simplu de ei
copos deja ignora cei care odata jucau in tricoul echipei pe care o monopolizeaza… macar e o batjocura „normala”;
dar pana la turcu care practic l-a facut pe dl dumitrache un cersetor care vine pe la stadion sa mai arate lumii k traieste si sa-i mai dea turcu niste pomana (sincer nu stiu cum juca, cine era, pana acum cateva zile nu auzisem de el… sunt de la revolutie incoace’, no prob. dar nici pe nichita stanescu nu l-am apucat si totusi am mare respect pt el, merita apreciatia noastra la fel k fostele glorii ale romaniei, ex: dobrin)
in tara nu se stie aprecierea valorilor nationale (unele sunt supraevaluate sau deloc);
joker_fl • 26 aprilie 2007, 19:41
o vorba de-a lui dinamo: TURCU SA SE SPELE PE DINTI INAINTE SA VORBEASCA DESPRE DUMITRACHE!!!! poate o s-o puneti in gazeta sa vad ce va zice dup-aia??
superEU • 26 aprilie 2007, 19:41
Fratilor, nu mai comparati oamenii cu insectele…va rog…Condoleante familiei Omului Florea Dumitrache…
Khafre • 26 aprilie 2007, 19:41
Acelasi sentiment de lehamite l-am incercat si eu dupa lecturarea cuvintelor domnului Turcu. Condescendenta vorbelor sale, marinimia binevoitoare prin care arunca cateva hartii unei LEGENDE cazute in uitarea si anonimatul lumii noastre m-au facut sa imi reconstruiesc opinia despre domnia sa. Pana acum credeam ca este un sarman naiv cu inflexiuni penibile si lexic limitat, insa aroganta sa, cred eu, involuntara tradeaza incapacitatea umana de a se modifica structural.
Nu cred ca argumentarea dumneavoastra trebuia sa atinga registrul economic ci mai degraba cel etic, deoarece unui astfel de personaj ii este dificil sa inteleaga ca o bancnota de 100 de euro pusa sub talpa pantofului nu il face mai inalt, ba dimpotriva.
Sunt un dinamovist mandru, dar as fi unul arogant daca nu ar exista oameni precum domnul Turcu si domnul Borcea. Pe aceasta cale le multumesc ca exista si nu ma lasa sa devin insuportabil.
gorgeous • 26 aprilie 2007, 19:42
CUM E TURCU…SI PISTOLU !!! rusine bhey TÄRANE sa spui ca MARELE DUMITRACHE te saluta!!! cand iti va lua DUMNEZEU BANII…o sa -i saluti de multumire…pe cei care iti vor arunca..un porumb…de la bragadiru..sa ai si tu ce manca!!!! si poate iti sipare si zambetul ala TÄMP cu care te afisezi mereu!! Esti o bacterie de om!!!
AquadiG • 26 aprilie 2007, 19:42
Bravo, Catalin! Excelent articol… Imi place ca le spui pe nume, dar Turcu nu merita nici macar sa discutam despre el. Si ca el sunt multi altii… poate chiar toti acesti ‘investitori’ ai zilelor noastre.
kb • 26 aprilie 2007, 19:44
Unul care a jucat contra lui Pele si a dat gol Selecao. Care a fost pe genericele televiziunilor. Corsarul roib, un fotbalist neperche si un bautor pe masura. S-a dus acolo unde nu mai e durere, in schimb noi am ramas cu gnomul de turcu. Si tu Tolo in loc sa scrii despre MOPSU il bagi in seama pe voma aia. Ma mir ca borcea nu s-a bagat in seama sa spun si el ca in schimbul salutului ii platea intretinerea si ii dadea costume de la club. dinamo esti o mizerie…
demas • 26 aprilie 2007, 19:48
Mda.. a fost chestia care m’a frapat si pe mine cand am citit comentariile. Cum isi permite acest maimutzoi, acest NIMIC in fotbal, acest om fara trecut, prezent si -evident- viitor fotbalistic sa vorbeasca asa despre cel care a fost Florica Dumitrache? Sa vorbeasca asa cu si despre Borcea, Gigi, Copos dar nu despre marile nume ale fotbalului. Pacat ca am ajuns ca unii oameni care, teoretic, reprezinta culorile unui club sa vorbeasca asa despre fostele glorii. Cata mila in glasul lui, cat patos si cata marinimie… ca raspuns la un salut el ii dadea prima. Bravo, domnule Turcu. Felicitari pentru netzarmuita dvs. bunatate. Mai ca v’as fi urat sa va alaturati domnului Dumitrache, dar e imposibil. Pana si dupa moarte o sa va desparta nu numai 2 metri de pamant… ci ani lumina.
Ne impacam cu gandul ca, peste 37 de ani (cat sunt acum de la mondialul din Mexic) nimeni n’o sa’si mai aduca aminte de personaje de genul Turcu, Stoica, Borcea…
semneaza, cu regret pentru o stea apusa si adanc dispret vizavi de un oarecare actzionar, un tanar suporter stelist
OviDell • 26 aprilie 2007, 19:49
bravo !!! ai dreptate !! exact asa ii 🙂
Plesu Andrei • 26 aprilie 2007, 19:49
bine zis Virus…mare dreptate ai
mihai ballo • 26 aprilie 2007, 19:51
o lacrima si-un gand bun pentru „ingerul” Florica Dumitache …. Dumnezeu sa-l aiba-n paza ! Fie-i tarana usoara…….
cetitoru • 26 aprilie 2007, 19:51
Foarte mare…
claudiu • 26 aprilie 2007, 19:52
Doamne…. ce am ajuns… un borat si un jeg…. cum e turcu…. un om de nimic… care a aparut de nicaieri… din nimic…. cum de altfel… si e… un nimic… a ajuns… sa se laude… ca il saluta… dumitrache!!!!!!
…. un jeg de asta… eu nu o sa inteleg niciodata,…. de unde atata tupeu… astia nu mai mor…mai nene?… de ce nu aflu de jegurile astea… ca au s-au proptit undeva in vreun stalp …. prin….pipera?….. dar … macar s-a dus si el… pacat de stalp…
in schimb se duc dintre noi … caractere… si oameni adevarati…
DUMNEZEU SA-L IERTE SI SA IL PRIMEASCA ALATURI DE INGERI, PE FLOREA DUMITRACHE
lol • 26 aprilie 2007, 19:52
Turcu asta e chiar DOBITOC!
Habar are un agramat prost si incult ce inseamna un talent, un geniu, un fenomen!
De ce dupa fiecare victorie a echipei dinamo, primii care apar in fata sunt capetele astea de balaur numite „pseudoactionari”!
Nu ar trebui ca cei care apar in prim plan sa fie jucatorii???? Logic, da! In Romania insa logicul este ILOGIC!
Nici nu se termina bine meciurile ca alde Turcu,Borcea et. co. se dau in stamba pe TOATE posturile de TV si radio!!!
Adevaratii conducatori sunt cei care stiu sa se retraga in spatele cortinei si sa lase actorii pe scena in fata aplauzelor!
La noi insa, incultura este in perpetua dezvoltare!
Cine il saluta pe Turcu! Vai! Ma intreb daca acest personaj stie cine a fost Dumitrache in istoria fotbalului romanesc! In loc sa plece el capul, „marele ZERO” Turcu, se mai si da in stamba! Dar asta e! Unui prost nu poti sa ii ceri sa fie altfel! Asa e el si orice ar face nu se poate schimba!
Asteptam cu nerabdare mutra de balega a acestui personaj si a lui borcea precum si ai celorlalti „Golani” inculti din actionariatul lui dinamo la castigarea campionatului pregatit de anul trecut! Se stie cum!
Ne-am Nascut! Suferim! Murim! Intr-un singur cuvant: VIATA!
khinezu • 26 aprilie 2007, 19:53
Trist si revoltator in acelsi timp pentru ce a vrut sa insinueze turcu. Dar codul bunelor maniere spune ca persoana mai importanta „MOPSU” intinde prima mana catre salut. Cat despre turcu, numai daca i vezi mutra si spune tot fara a mai fi nevoie sa deschida gura (pute). Sunt stelist si este pentru prima oara cand simt nevoia sa postez o opinie.
bilu • 26 aprilie 2007, 19:54
Ce vina are Turcu? Este o marioneta.Problema este alta.De ce e sala plina?Ii place salii sa priveasca la spectacolul de marionete?Atunci marionete are.
kb • 26 aprilie 2007, 19:55
si ca veni vorba poate miine gsp da coperta pe el nu pe meciul de la Bistrita sau Cluj. merita macar asta
dragos • 26 aprilie 2007, 19:55
Multumim pentru articol, Catalin. Nu e nici o noutate pentru mine. In Romania au fost dintotdeauna promovate „pseudovalorile”. Eu m-am convins de Turcu dupa modul cum l-a tratat pe Andone. Intreaga clasa politica este formata din oameni gen Turcu. De aceea suntem acolo unde suntem. Sau unde meritam sa fim, dupa poporul pe care-l avem.
Dumnezeu sa-l ierte pe Florea Dumitrache!
VULPASIN • 26 aprilie 2007, 19:56
al de Dinu Paturica astia au impanzit Romania…deunazi, mimi (un alt nimeni in Romania mileniului 3) il lua la „trei pazeste” pe Lita Dumitru…”cine esti tu baaa?!?”…astazi Turcu isi aminteste cu nostalgie cum cea mai mare glorie din atacul fotbalului romanesc „il saluta”…iar el marinimos, ii dadea un sfant doi…
Sila mi-e Doamne….
Dumnezeu sa-l odihneasca pe Florica si noi OAMENII ADEVARATI sper sa nu-l uitam niciodata.
TE SALUTAM FLORICA CU TOT RESPECTUL CE TI SE CUVINE. REST IN PEACE.
Claudiu Miron • 26 aprilie 2007, 19:58
Dumnezeu sa l odihneasca in pace!…Condoleante familiei indurerate!
vali-turda • 26 aprilie 2007, 19:59
MARE OM,MARE FOTBALIST!CINSTE LUI,JONGLEURULUI DUMITRACHE.CINE LA VAZUT JUCAND O SA VERSE O LACRIMA MAINE. un stelist…
cosmin dinamo • 26 aprilie 2007, 20:00
Vasile Turcu se vede dupa cum vorbeste ca nu are o minte elevata. Deci el nu poseda minte nici cat sa se gandeasca: „Mai, oare cine o fi acest om daca ma saluta inainte de fiecare meci si il vad tot timpu al stadion?”. Macar o data nu s-a gandit sa-l intrebe:”Ma nene, tu esti cersetor sau foarte mare fan al lui Dinamo de vii aici asa des?”. Probabil daca Florea Dumitrache mai era in viata nu zicea nimic….pt ca probabil el are mai mult bun-simt decat va avea probabil acest „appointed millionar” cum spune domnul Tolotan.
RED • 26 aprilie 2007, 20:07
turcu este un nimeni.Ceea ce a declarat el este revotator .Ar ttrebui sa isi ia bani si sa plece unde …., nu stiu .Sa plece .Pt noi MOPSUL ESTE DECLARATIA DE DRAGOSTE A FOTBALULUI CATRE INGERII FOTBALULUI .FLOREA DUMITRACHE NU STIU POATE CA TREBUIA SA IL INSOTEASCA PE CATALIN PE ALEILE RAIULUI .UNUL A FOST MUNTELE DEVOTAMENTULUI PT. CULORI ,CELALAT ADICA FLOREA FENTA FARA EGAL A LUI DINAMO PT.ETERNITATE .DRAGA MOPSULE EU NU TE VOI UITA .NICIODATA .
rzagzabza • 26 aprilie 2007, 20:08
Dumnezeu sa l odihneasca in pace pe Mops!!!! shi de jegu ala d turcu ce sa zic k nic nu merita sa vb d el e un gunoi stradal,tzigan analfabet
bilu • 26 aprilie 2007, 20:08
Bietul Turcu o fi vrut sa spuna si el un lucru bun despre Dumitrache,si s-a dat de gol.Dac-o merge la catafalc,macar are o ultima sansa sa se revanseze.Nea Florea Dumitrache o sa-l ierte cu siguranta.Dumnezeu sa te odihneasca,Florea Dumitrache!
Stefan • 26 aprilie 2007, 20:08
E cineva care sa nu-si dea seama ca Turcu e un taranoi asa cum sunt multi care a ajuns din brigadier mare investitor…
Eu unul nu ma pot supara pe un om limitat, un agramat care a fost brigadier si care in micimea lui aplauda din tribuna un mare fotbalist..
giff1984 • 26 aprilie 2007, 20:08
UN MARE OM,UN MARE JUCATOR, O MARE PERSONALITATE. PACAT CA JURNALELE DE SPORT DIN ROMANIA SI-AU INCEPUT PROGRAMUL CU STIRILE OBISNUITE SI CA AU VORBIT DOAR CATEVA CUVINTE LA SFARSIT DESPRE CEL CARE A FOST SI VA RAMANE IN SUFLETELE NOASTRE DREPT UNUL DINTRE CELE MAI MARI TALENTE ALE ROMANIEI.DUMNEZEU SA TE IERTE SI SA TE ODIHNEASCA IN PACE,FLOREA DUMITRACHE
OneManShow • 26 aprilie 2007, 20:09
Avem comducatori gen : becali , turcu , borcea , copos , iancu , mititelu….
Mai e ceva de comentat? Daca exista aici vreun suporter caruia sa nu i fie sila de conducatorul clubului sau preferat ….inseamna ca doarme bine noaptea……
ayrton • 26 aprilie 2007, 20:10
CE POTI SA-I CERI LUI TURCU? IL MERITA TOTI DINAMOVISTII DUMITRACHE-RIP
bilu • 26 aprilie 2007, 20:14
Catalin Tolontan,foarte inspirat subiectul abordat!Oare citi dintre noi facem la fel ca Turcu si citi facem la fel ca Dumitrache?Un bun prilej de a reflecta.Felicitari pentru curajul de a spune lucrurilor pe nume!Totdeauna ai facut-o si sper sa fii un exemplu pentru cit mai multi tineri care-ti citesc gindurile si opiniile.
no • 26 aprilie 2007, 20:16
Tolo, mi-era dor de tonul asta. Credeam ca ai devenit si tu mai „intelept” odata cu inaintarea in varsta. Tavaliti putin mascotele astea milionare, niste nulitati din punct de vedere sportiv.
Anii trecuti, cand campionatele blatuite, echipele fara valoare si lipsa rezultatelor in cupele europene va obligau cumva sa le folositi in goana dupa tiraj orice escapada verbala sau chiar fizica a trogloditilor (nu pot uita gladiatorii olteni din biroul lui Mitica sau zmeul-manager al tribunei I).
Acum urmarim un campionat din ce in ce mai disputat, un clasament cu ambele extremitati involburate.
Acum avem echipe de anvergura europeana, tineri jucatori valorosi si chiar carismatici, tineri antrenori inspirati si echilibrati (cu mici derapaje inerente atmosferei create tot de inventatii tranzitiei).
Aveti provocari pe subiecte exclusiv sportive acum. Aveti acum pe cine sa citati, aveti ce comenta. Puteti oricand umple o Gazeta doar cu actorii principali, merita asta. Nu crezi?!
Nu ti se pare ca este din ce in ce mai echilibrat si interesant discursul unuia ca Oli, Rednic, Razvan, Goian, Claudiu, Ghionea, Malda, Danciu, Margaritescu (si in general toti cei datorita carora urmarim o finala de Champions League direct implicati)?
Fara vorbe savante, dar, atentie, despre fotbal, si nu dansuri latine, pot vorbi incitant si cei din linia tricolorilor premianti, in activitate sau retrasi (Chivu, Moldo, Balint, Dorinel, Raducioiu, etc).
Avem idoli deja, ii vrem pe ei in pagini, pe ecrane!
AG • 26 aprilie 2007, 20:19
excelent articol.plin de curaj si de adevar.
tot respectul tolo
marian
ian rush • 26 aprilie 2007, 20:22
Voi nu va dati seama cat de important se simtea acest om de grota cand era salutat de Dumitrache?In imbecilitatea lui nici nu realiza ca Mopsul nu dadea doi bani pe el.Turcu asta este un specimen care oricat s-ar stradui
nu poate sa-si depaseasca conditia de om primitiv,de pesonaj grotesc.
Asta traieste degeaba.Consuma oxigenul inutil!
bellagio • 26 aprilie 2007, 20:22
Yap, sustin ideea cu prima pagina a lui kb.
Nu prea stiam cine e (nu spun ‘a fost’ pt ca sunt convins ca spiritul lui inca este, in Rai) Dumitrache (am 28 de ani), dar acum am aflat mai multe…
marius90has • 26 aprilie 2007, 20:24
Ai mare dreptate Tolo !!!
cristi moise • 26 aprilie 2007, 20:25
turcu sa`si vada de cimentul si caramizile lui.nici la glezne nu`i ajungea mopsului.asta a fost alt motiv ca sa se bage si strumful in seama …
andrei • 26 aprilie 2007, 20:26
bun articolul, dar din pacate nu e sigur ca dobitocul ala de turcu poate duce la bun sfarsit lectura acestui text