Aplicaţi legea!

L-am văzut pe Hagi în 1989, în Ghencea, înainte de a pleca la Real Madrid. În vremurile acelea tulburi, cu fotbal bipolar şi comandat, îşi pierduse răbdarea şi devenise alintat şi iritat în teren.

vineri, 20 iulie 2007, 9:25

L-am văzut pe Hagi în 1989, în Ghencea, înainte de a pleca la Real Madrid. În vremurile acelea tulburi, cu fotbal bipolar şi comandat, îşi pierduse răbdarea şi devenise alintat şi iritat în teren.

L-am văzut pe Hagi în 1998, cînd a sărit în apărarea lui Stelea, aflat în conflict cu suporterii, în Ghencea. Echipa naţională a intrat în silenzio stampa tot turneul final. Era nervos.

L-am văzut pe Hagi la finalul meciului cu Slovenia, tot în Ghencea. Era îndurerat.

Dar niciodată nu l-am văzut pe Hagi ca vineri seară. Confuz, perplex, inerţial. „Resemnat”, după cum l-a descris Felix Drăghici, în transmisia directă a meciului.

Hagi nu e omul care să abandoneze. Iubeşte fotbalul atît de mult încît are mereu o reacţie, chiar dacă nu cea mai potrivită, dar cine dintre noi o are?!

Ieri, după ce suporterul intrase pe teren ca să-l lovească pe portarul belgian, Hagi îşi prinsese ceafa cu mîinile şi se sprijinise de banca de rezerve. Stupoarea lui e şi a noastră. Unde se va ajunge? Ce vor, în fond, aceste bande de teribilişti, pentru care fotbalul a început cu ei şi care nici măcar nu îndrăgesc jocul pe care-l folosesc?

Istoria recentă a fotbalului şi cea mai veche a civilizaţiei probează ceva: la toate aceste întrebări se răspunde în timp, prin dezbateri publice şi prin programe ale statului. Dar numai după ce se aplică legea! După ce vor fi arestaţi, judecaţi şi condamnaţi, după ce se va alcătui o bază de date a huliganilor, după ce protejaţi vor fi inocenţii, nu brutele, atunci putem discuta despre felul în care îi putem ajuta pe cei rătăciţi. Deocamdată, trebuie să ne ajutăm pe noi! Nu pe ei!

Comentarii (402)Adaugă comentariu

fanatik  •  20 iulie 2007, 23:14

sa va fut in gura pe astia care va dati ultrasi…ba..va omoram cu bataia daca mai faceti scandal la meciuri,din cauza voastra suntem suspendati…am vazut o femeie cu fetita in brate in seara asta care era stupefiata de ceea ce a vazut,maimute nespalate si cu slapi(asta e moda la tigani…seminte si slapi de 5 lei)…noi suporterii adevarati si care iubim steaua va promitem pt cei care ati fost in seara asta cu banerul ala,voi ati facut tot scandalul…ca va bagam in spitale..neorocitilor…tot din cauza voastra la meciul cu dinamo in stefan cel mare jandarmii au batut oameni nevinovati…
care are tupeul din aia…(spalati-va ca va put picioarele si hainele second-hand)sa vina in tribuna 2 sau 1…oricum echipa de rugby de la steaua va promite….nu mai calcati pe stadion,va luati abonamente la ortopedie…pe stadion o sa vina familiile civilizate cu copii,oameni civilizati…intregi la minte…nu uitati…suntem cu ochii pe voi!!!!

yo!  •  20 iulie 2007, 23:14

@dodo
acolo bostina a facut ceva instinctiv … a vrut sa aplaneze un conflict … un fel de apel la fair-play … parerea mea, evident

bogdan  •  20 iulie 2007, 23:14

seara buna tuturor!
consider ca bostina nu avea de ce sa ii ia apararea acelui huligan! acest gen de „oameni” ar trebui trimisi la puscarie pentru ca acolo ii este locul.
In ceea ce priveste meciul,cred ca Baciu nu are ce cauta la STEAUA! un joc nu prea stralucit din privinta mea dar cred ca putem face fata unor echipe puternice!

dupa parerea mea primul 11 ar trebui sa arate ceve de genul:

ZAPATA

EMEGHARA RADOI(GHIONEA) GOIAN GOLANSKI

BADOI BICVFALVI CROITORU NICOLITA

DICA NEAGA

Rambo  •  20 iulie 2007, 23:14

La Steaua nu va fi liniste niciodata !
Deja ne-am saturat de acest cioban care acum cativa ani a pus gorilele sa bata suprteri nevinovati care erau nemultumiti de jocul echipei lui Zenga in campionat !
Unde mai pui ca si maimuta MEME a lovit un suporter non-violent, cu pumnul !
Uite, de-asta avem acum razbunare la adresa lui Jiji !
VIOLENTA NASTE VIOLENTA ===>>> DICTONUL CLUBULUI STEAUA !!!
OMORATI-VA INTRE VOI, POATE SCAPAM TARA DE „HAHALERE” GHENCISTE !
CEAUSESCU VEGHEAZA DE-APROAPE, IN GHENCEA MILITARI !

Diablo  •  20 iulie 2007, 23:15

Apropo de Neaga … NU A FACUT NIMIC … tot timpu pierdea mingi … radoi avea pase gresite.. ce sa zic ? Bicfalvi mi-a placut si ochirosii … ah … Badoi si Nicolita cam astia au miscat meciu asta

viorelpaun  •  20 iulie 2007, 23:16

ultras
asta insemna ultras pentru voi
am sa povestec o faza prin 98 dupa meciul Romania AAnglia am iesit in strada
stateam in Cartierul Baneasa si am plecat pe jos pana la Universitate singur am stat acolo ceva timp am strigat tipat m am bucurat si apoi am plecat acasa ca era deja tarziu si meregeam pe jos ceva iar a 2 zi mergeam la munca
cand am ajuns in dreptul Hotelului Dorobanti acum senumeste HJ
iar o gasca de ulatrasi tin minte aveam pe cap o spaca cu malboro originala
am luat un mare pumn in fata si nici nu am paucat sa vad cine mia luat pana m am dezmeticit eu
apoi am mers m ai departe gandinduma ca am scapat ieftin
asta nu a fost nimik cand am ajuns in dreptul la tvr acolo era un grup de 30 de persoane [ultrasi] care alergau un alt grup de pesoane [ultrasi] eu mergeam exact spre ei
am luato eu pe la intuneric degeaba acolo pe undeva sa trezit unul din ei ca vrea o tigare chiuprile ma nimerise eu nu fumez
asa ca mi am luat un mare pumn in fata am zis nui nimik macar sa scap de aici cu ata ca daca reactionez de la 30 de persoane eram la stiri prin boscheti
nu am scapat doar cu unul am m ai luat cati
si apoi am tras cate saptamani am mancat doar cu paiul
astia sunt ultrasi nostri
asta seara vroiam sa vin cu fiul meu la stadion care are 1 si 3 luni
dar parca acum zic ca nu imi pafre rau
\ de ce sa vin sa imi nenoroceasca copilul niste ratati dupa care plang mamele lor pe la stirile pro tv ca le abatut jandarmi copii
ca copii lor sunt cei m ai cuminti
parca are dreptate si nea jiji
in nebunia lui parca va face bine
stice meritai amenda 50 milioane si apoi lasat pe stadion la urmatoare 100 de milioane si tot asa ……….

iceberg  •  20 iulie 2007, 23:17

Pana cand cineva nu va ajunge la puscarie nu se vor linistii apele ..

P.S. emil mihai parca esti retardat (fara suparare) dar tu ai ce ai „VEHICOL ELECTORAL”
in afara de asta nu cred ca ai scris mai mult de 3 fraze ..asa ca parerea mea ..si cred ca a multora ..este ca …esti ratardat si suferi de schizofrenie.

nashu  •  20 iulie 2007, 23:17

Viata este un vis, dar a visa nu inseamna a trai

dodo  •  20 iulie 2007, 23:18

Da… cred ca GSP-ul ar trebui sa mai zica ceva si de Intertoto! Avem maine 2 echipe, din care una are sanse reale de a ajunge in UEFA (ma gandesc la Otelul…). Si sa ne mai lase cu circul de asta-seara si al Stelei si al lui Dinamo! D-lor…avem maine 2 meciuri oficiale! 2 finale de Intertoto…chir nimic, nimic pe GSP!?

Diablo  •  20 iulie 2007, 23:18

@iceberg

Nici puscaria nu cred ca e o solutie … io sunt de parere ca mai mult il intarata 😐

Tomi  •  20 iulie 2007, 23:18

?????????
Am vazut eu bine ca bostina a intervenit ca sa-i dea drumul imbecilului?????????…………sau mi s-a parut?
pai ala trebuia arestat si bostina….si bostina….n-am cuvinte…..,de fapt as avea ,dar nu se pot scrie aici :))
Ciao!

Diablo  •  20 iulie 2007, 23:19

Dinamo ce a facut ?

OO7  •  20 iulie 2007, 23:19

Tolo, iar te-am prins! Ai abatut atentia de la faptul ca Steaua n-a jucat nimc scotandu-ne ochii cu zurbagiul ala…De ce nu zici ca noroc cu Brad Pitt, care i-a ajutat mai ceva ca la Urziceni sa nu se umple de kk, ca de ridicol erau plini oricum!

flo  •  20 iulie 2007, 23:19

As incepe prin a spune ca vinovat de toate aceste reactii ciudate ale suporterilor e Becali cu gura lui mare, nu face altceva decat sa bage zanzanie.Hagi tot zice ca sunt amicaluri, dar dupa cum vad eu nici cu 4 atacanti in echipa nu poate castiga o partida…ori e lipsa de concentrare la jucatori, ori el e fff slab ca antrenor?…sper sa isi revina mai repede ca e nevoie de o echipa competitiva, daca vor liga campionilor.Si nu inteleg totusi de ce i-au dat drumu panaramei aleia? trebuia batut rau de tot sa nu mai faca si a 2a oara.Si daca suporterii vor bataie, nu spectacol fotbalistic ce cautati fratilor pe teren?…sa vada gasca din cartier ca sunteti cool?..de ce aia isi puneau tricourile la gura sa nu fie recunoscuti?..cand au vazut ca se impute treaba se dadeau la fund?..JOS HULIGANII!!!!….SI HAIDE STEAUA CA AVEM NEVOIE DE STRALUCIREA TA!!

mau  •  20 iulie 2007, 23:20

oricum pacat de Steaua ca nu mai e ce a fost in 2006, e o echipa atat de slaba deoarece are jucatori care sufera de prea multa multumire de sine, deoarece au simtit gustul succesului si al banilor si acum sunt plictisiti de fotbal…

un stelist  •  20 iulie 2007, 23:21

ce meci,vai de hagi cu 11 oi pe teren ca nu alearga deloc si nici stofa de antrenornu are.O fi fost el jucator bun dar antrenor mai are de luat lectii de la mourinio.cu asa echipa nici nu trece de turul 3 preliminar

Rambo  •  20 iulie 2007, 23:23

La Steaua nu va fi liniste niciodata !
Deja ne-am saturat de acest cioban care acum cativa ani a pus gorilele sa bata suprteri nevinovati care erau nemultumiti de jocul echipei lui Zenga in campionat !
Unde mai pui ca si maimuta MEME a lovit un suporter non-violent, cu pumnul !
Uite, de-asta avem acum razbunare la adresa lui Jiji !
VIOLENTA NASTE VIOLENTA ===>>> DICTONUL CLUBULUI STEAUA DE LA INFIINTARE !!!
OMORATI-VA INTRE VOI, POATE SCAPAM TARA DE „HAHALERE” GHENCISTE CARE NU STIU DECAT SA PROVOACE VIOLENTE, DE MULTI ANI !
CEAUSESCU VA VEGHEAZA DE-APROAPE, DIN GHENCEA MILITARI !
DOAR EL VA MAI POATE AJUTA !

dodo  •  20 iulie 2007, 23:23

@Tomi:

Da…din pacate ai vazut bine! Astia sunt jucatorii Stelei (Altfel nu cred ca lua Dinamo campionatul…P.S. N-am nimic cu Dinamo, chiar a meritat sezonul asta…). Si parca imi vine sa cred ca nu vom avea nici o echipa anul asta in grupele UCL!

undoo  •  20 iulie 2007, 23:24

cred ca daca ii intrebi pe cei din galeria stelei regulile acestui joc … . in schimb stiu sa faca scandal.cel mai mult ma enervat faza in care Bostina s-a bagat pentru magarul ala care a intrat in teren….trebuia sa ii lase pe cei de la jandarmerie sa il bata pana numai stia de el

vader  •  20 iulie 2007, 23:25

tolo,voi i-ati invatat pe stelisti asa,voi le-ati aratat ca pot face orice,ca au voie,voi care scrieti doar de ei toate lucrurile neimportante,voi care ignorati celelalte echipe,voi care doar criticati rivalii Stelei in timp ce pe Steaua si pe jiji si atunci cand sunt penibili ii laudati,voi care si pe bloguri stergeti mesajele celor care va critica ca sustineti prea pe fata Steaua,voi care il zeificati pe Banel(aduti aminte un articol mai vechi de-al tau)dar care n-ati scrie nimic bun de acest fotbalist strain excelent care este Fernandes,in fiecare zi pt voi doar Steaua are intietate,il laudati pe jiji(cum ai facut-o in articolul de acum 2 zile)dar il umiliti pe Borcea(cum a facut georgescu cu articolul cu maneaua)ne intoxicati cu ce face regele,unde se spala regele,ce a mai spus regele,din cauza voastra ei cred ca doar ei sunt pe Pamant si atunci si-o iau in cap,asa cum au facut si azi,dar in spatele fiecarui gest al lor,sa stiti ca o mare parte din vina o aveti voi

wow  •  20 iulie 2007, 23:27

Despre ce e articolul asta? Intai se vorbeste despre emotiile lui Hagi, apoi despre huliganul care a intrat pe stadion.
Motivul principal pe care eu il gasesc pentru nasterea fenomenului huliganic ii va supara pe multi. Este faptul ca multi oameni care se uita la fotbal sunt „glory hunters”. Sustin o echipa fiindca are rezultate. Nu sunt suporteri adevarati. Steaua se lauda ca peste 40% dintre romani tin cu Steaua. Asta ar trebui sa fie mai degraba motiv de ingrijorare. Un suporter adevarat nu va recurge niciodata la acte care fac rau echipei lui. Daca intr-adevar tine la o echipa, a urmarit-o de mic, a mers la aproape toate meciurile, a fost langa ea la bine si la rau nu face asemenea acte. Cate meciuri s-au jucat anul trecut fara public? Prea multe. Conflictele dintre suporteri si patroni le mai inteleg. O data cu intrarea investitorilor in fotbalul romanesc, suporterii traditionali au o problema cu exprimarea unor jucatori care mai mult alearga dupa bani; antrenori care schimba atitudinea traditionala in joc (atac in aparare si viceversa);patroni prea zgarciti. Totusi, acestea se discuta in intalniri civiliate intre suporteri si nu prin manifestari violente.
Cat despre solutii la aceaste probleme…nu cred ca o lege sau o atitudine forte a autoritatilor vor schimba ceva in curand. Se spune de Anglia ca a rezolvat problema huliganilor foarte bine. Acesta este un mit.
Urmariti documentarul BBC despre huliganii englezi (si nu numai) de la mondialul din 2006: http://tv-links.co.uk/show.do/9/4809.
Problema e ca in Anglia huliganii marilor echipe s-au potolit in urma suspendarii echipelor din Europa. Echipele mici inca au huligani, de cele mai multe ori, insa, bataile au loc in afara stadionului. Cu toate sistemele lor de securitate, persoane interzise inca mai intra pe stadioane si la ei.

un simplu DINAMOVIST  •  20 iulie 2007, 23:27

in clipele astea este bine sa fii DINAMOVIST- – este bine sa stii ca echipa DINAMO este cea mai buna din Romania- – este o placere sa fii DINAMOVIST

marcatore  •  20 iulie 2007, 23:27

Bostina ar trebui amendat pentru obstructionarea fortelor de ordine

yo!  •  20 iulie 2007, 23:27

Alllllllllllooooooooooooo!!!

se vede ca suntem romani … nu discutam despre meci … despre ce ar mai trebui facut la steaua sa joace cel putin la nivelul anului trecut … despre meciurile de maine si poimaine … noi ne-am gasit un subiect de discutie despre un dobitoc care poate prin asta a reusit sa dea lovitura vietii lui in materie de imagine … si noi nu facem altceva decat sa o dezvoltam … deci ce parere aveti de gloria si otelu’?

wow  •  20 iulie 2007, 23:28

Am adaugat un punct din greseala la link.
http://tv-links.co.uk/show.do/9/4809

Raducioiu  •  20 iulie 2007, 23:28

Cataline,mai bine l-ai fi vazut pe hagi cand l-a lovit pe Lupescu in 89 in meciul steaua-Dinamo 0-3

flo  •  20 iulie 2007, 23:28

a uitasi si Banel ce cauta acolo?sa ii zica careva lu Hagi ca Banel nu e om de gol ci de recuperari si de pase, cam atat, in nici un caz de atacant, sau la finalizare.Sa-l lase acolo unde statea inainte ca era bine.Si in aparare e jale nu mi-a venit sa cred ce vedeam la minge sareau 3-4 deodata si mai sa se impiedice intre ei…dumnezeule…ce sunt oi?? nu e curtea scolii acolo.Sper sa nu faca ravagii Hagi ca pe acolo pe unde a fost.Croitoru ala chiar e bun, poate ar trebui bagat mai des.parerea mea.

yo!  •  20 iulie 2007, 23:29

@flo
croitoru’ a stralucit azi … nu e constant din pacate

Raducioiu  •  20 iulie 2007, 23:29

gica hagi esti un taran

Architrion  •  20 iulie 2007, 23:30

Articol destul de superficial. Fara o analiza pertinenta. Pareri multe superficiale. Ca sa nu mai vorbim de cele pline de frustrari, ale unora care, fara nici o legatura cu subiectul, trag si ei ca mustele, aterizeaza in lapte murdarind totul.
Fenomenul violentei in societatea actuala in general si pe stadioane in special este unul complex, avand cauze mai profunde. Cu cat o societate este mai saraca, cu cat nerealizarile din vietile personale ale oamenilor se acumuleaza, cu atat acea societate devine mai violenta. Exemple nenumarate sunt in America de Sud unde s-a ajuns demult la omoruri intre suporteri, dar si asasinarea de jucatori, rapiri, etc.
Oamenii fara realizari in viata personala tind sa-si transfere asteptarile catre echipa favorita si sa traiasaca numai prin reusitele acesteia. In cazul in care si aceasta-i „dezamageste” balonul de sapun se sparge si totul cedeaza. Cand echipa favorita merge bine, aceasta repreznta o supapa de refulare. Exemple: suporterii echipei Dinamo, cand echipa nu mergea, violentele erau la ordinea zilei (vezi Bulgaria, Constanta, „avionul”…), acum cand „supapa” lor functioneaza acestia s-au mai linistit. Suporterii Rapidului (vezi si declaratiile razboinice ale liderului de galerie) si Stelei nu mai au aceasta modalitate de defulare.
Mai exista si un alt aspect. In societatea noastra de dupa 89 este promovata reusita prin orice mijloace, daca se poate cat mai smecheresti (de fapt mijloace cel putin la limita legii). Cand oameni politici, alte persoane publice, conducatori si patroni de cluburi au ajuns persoane bogate si „respectabile” prin mijloce la limita legii si dincolo de ea, se instaureaza foarte usor ideea ca numai in acest fel se poate reusi. Exemple sunt destule in acest sens, de la afacerile cu terenuri ale lui Gigi, cu butelii ale lui Borcea, electronicele lui Copos, „bisnitza” fratilor Becali, anchetele din care tot „scapa” Iancu, etc. Asa ca cei fara putere de discernamant ajung sa creada ca vor putea face orice fara sa fie pedepsiti, ajungand poate chiar celebrii. Din pacate unii chiar au reusit (vezi „tweety”).
Acesta este mediul in care evolueaza fotbalul romanesc si unde traim noi zi de zi.

giubz  •  20 iulie 2007, 23:32

Sunt un stelist dezamăgit..
Echipa nu joacă nimic iar golanii fac ce vor şi sunt apăraţi..
La puşcărie trebuie să ajungă un astfel de individ
Trebuie prins şi inchis..
Peste cîteva etape il va lovi pe pacifistul Bostină

cristi-red dog  •  20 iulie 2007, 23:35

Architrion ai mare dreptate

CeOameni  •  20 iulie 2007, 23:35

Poate am exagerat cu limbajul dar merita……..

Rambo  •  20 iulie 2007, 23:35

La Steaua nu va fi liniste niciodata !
Deja ne-am saturat de acest cioban care acum cativa ani a pus gorilele sa bata suprteri nevinovati care erau nemultumiti de jocul echipei lui Zenga in campionat !
Unde mai pui ca si maimuta MEME a lovit un suporter non-violent, cu pumnul !
Uite, de-asta avem acum razbunare la adresa lui Jiji !
VIOLENTA NASTE VIOLENTA ===>>> DICTONUL CLUBULUI STEAUA DE LA INFIINTARE !!!
OMORATI-VA INTRE VOI, POATE SCAPAM TARA DE „HAHALERE” GHENCISTE CARE NU STIU DECAT SA PROVOACE VIOLENTE, DE MULTI ANI !
CEAUSESCU VA VEGHEAZA DE-APROAPE, DIN GHENCEA MILITARI !
DOAR EL VA MAI POATE AJUTA !!!

tyv86  •  20 iulie 2007, 23:39

CATALIN RASPUNDE-MI daca esti de acord cu mine.

Eu cred ca am ineput sa inteleg ce se petrece cu oamenii ce vin la stadioane si sunt capii violentelor.

ESTE ACEASI COMPORTAMENT PE CARE ROMANII L-AU AVUT LA REVOLUTIE IN 1989

Catalin eu cred ca motivul pentru care suporterii devin violenti sunt multiple,

1. in primul rand clasa politica, ce prin gesturile de japca pe fata nu fac decat sa intarate saracii oameni care muncesc pe un salariu apropae decent.

2.Asfaltul din Bucuresti este un cosmar mai ales acum pe timp de canicula cand caldura te INNEBUNESTE (nu mai sunt parcuri in care sa ne mai linistim putin sufletul).

3. BECALI = POLITICA = FURT = ILEGAL – BANI MULTI = Cum naiba sa nu iti sara mustarul!!!

vader  •  20 iulie 2007, 23:39

Ink ceva,de mult astepta jiji un motiv sa-l dea afara pe Bostina,ei bine acum il are,iar declaratia lui”si Bostina trebuia retinut”spune totul despre intentiile ciobanului fata de galatean

Anders  •  20 iulie 2007, 23:40

Architrion are dreptate. Cu cat e mai multa saracie si ignoranta intr-o societate, cu atat cresc ura si consecinta ei, violenta. De asta eu ma mir cand ii vad pe imbogatitii astia (inclusiv proprietarii de cluburi) fericiti ca au reusit intr-o tara saraca. Ce fericire poate sa aiba Becali atunci cand el baga milioane de euro in echipa, in stadion si vine un amarat in slapi sa-i scuipe pe covor ? Daca nu era asta era altul, sau altul… Prea multa saracie in tara asta….

antonio  •  20 iulie 2007, 23:41

sunt suporter stelist dar cred ca steaua ar merita sa fie exclusa din toate competitiile europene timp de 2-3 ani.nu e posibil sa se intample asa ceva la un meci de prezentare,cred ca are dreptate si jiji berbekali,la peluze sunt si foarte multi golani care nu merita sa le fie platit biletul.in rest imi pare rau de hagi pt ceea ce a simtit azi

cristi-red dog  •  20 iulie 2007, 23:42

cum au putut sa ai dea drumul jandarmi aia, trebuie neaparat pe stadioane niste oameni competenti, nu jandarmi care abia au terminat liceul si gandesc cat acel ,,suporter”

liviu  •  20 iulie 2007, 23:43

Incalificabil gestul spectatorului la fel ca si al lui Bostina. Spectatorul sigur are probleme la cap si locul lui ar fi pe undeva la racoare, i-ar prinde bine pe canicula asta!dar Bostina?

Steaua4ever  •  20 iulie 2007, 23:44

a fost ceva de-a dreptu muzerabil…am fost la meci si am vzt cum acel huligan a intrat doar pt a da cu pumnu si apoi sa fuga….steaua sufera din cauza acelui dobitoc.
dar,freepornmovies,sa stii k bostina nu a sarit pt a apara un huligan,bostina a sarit pt ca jandarmii faceau abuz.

kalink  •  20 iulie 2007, 23:44

Architrion on 20 Iulie, 2007 11:30 pm Articol destul de superficial. Fara o analiza pertinenta. Pareri multe superficiale. Ca sa nu mai vorbim de cele pline de frustrari, ale unora care, fara nici o legatura cu subiectul, trag si ei ca mustele, aterizeaza in lapte murdarind totul.
Fenomenul violentei in societatea actuala in general si pe stadioane in special este unul complex, avand cauze mai profunde. Cu cat o societate este mai saraca, cu cat nerealizarile din vietile personale ale oamenilor se acumuleaza, cu atat acea societate devine mai violenta. Exemple nenumarate sunt in America de Sud unde s-a ajuns demult la omoruri intre suporteri, dar si asasinarea de jucatori, rapiri, etc.
Oamenii fara realizari in viata personala tind sa-si transfere asteptarile catre echipa favorita si sa traiasaca numai prin reusitele acesteia. In cazul in care si aceasta-i “dezamageste” balonul de sapun se sparge si totul cedeaza. Cand echipa favorita merge bine, aceasta repreznta o supapa de refulare. Exemple: suporterii echipei Dinamo, cand echipa nu mergea, violentele erau la ordinea zilei (vezi Bulgaria, Constanta, “avionul”…), acum cand “supapa” lor functioneaza acestia s-au mai linistit. Suporterii Rapidului (vezi si declaratiile razboinice ale liderului de galerie) si Stelei nu mai au aceasta modalitate de defulare.
Mai exista si un alt aspect. In societatea noastra de dupa 89 este promovata reusita prin orice mijloace, daca se poate cat mai smecheresti (de fapt mijloace cel putin la limita legii). Cand oameni politici, alte persoane publice, conducatori si patroni de cluburi au ajuns persoane bogate si “respectabile” prin mijloce la limita legii si dincolo de ea, se instaureaza foarte usor ideea ca numai in acest fel se poate reusi. Exemple sunt destule in acest sens, de la afacerile cu terenuri ale lui Gigi, cu butelii ale lui Borcea, electronicele lui Copos, “bisnitza” fratilor Becali, anchetele din care tot “scapa” Iancu, etc. Asa ca cei fara putere de discernamant ajung sa creada ca vor putea face orice fara sa fie pedepsiti, ajungand poate chiar celebrii. Din pacate unii chiar au reusit (vezi “tweety”).
Acesta este mediul in care evolueaza fotbalul romanesc si unde traim noi zi de zi.

altu’  •  20 iulie 2007, 23:46

Pana legea nu sa va aplica mereu, nu o sa apara nici o schimbare. Nu este nici o diferenta intre ce a facut drogatu’ ala si ce se petrece in fiecare zi pe strada. In Romania nu esti nicaieri in siguranta. D c? Pt ca legea nu este aplicata. Cei care o respecta sunt doar „fraierii”. Ce m-a deranjat f. tare este faptul ca Bostina s-a bagat sa-i ia apararea. E bine ca am aratat inca o data lumii intregi ca la noi in tara guverneaza haosul, hotii, derbedeii si toti nenorocitii, si ca nu avem ce cauta in lumea civilizata. Pana acum eram mandru ca sunt roman…

dadu  •  20 iulie 2007, 23:46

Despre marele meci de prezentare STEUA-CHARLEROI(echipa „tare” frate)e simplu de comentat:GICA,RICA si cu DICA SAU CA.AT PE EI DE FRICA.
La ce echipa aveti trebuia sa vorbiti cu Gigi sa va dea magarul de la stana si sa faceti cate o tura de stadion panaramelor.
Cel putin Poli si CFR Cluj au adus echipe mari,si daca o iau pe coaja asta e.
Voi o aduceti pe Charleroi si va faceti de rahat.
TRANSFERATU’ vostru,Rica Neaga o da din 2METRI peste poarta(bine,nici cu Zicu nu mi-e rusine,dar ala macar mai dribleaza,mai da o pasa)

kalink  •  20 iulie 2007, 23:47

parerea unui dinamovist..:)

paranfil  •  20 iulie 2007, 23:47

Frate ne-a facut de ras, nici macar nu a apucat sa-l loveasca , apoi am dat 10 ron pe bilet si n-am ascultat nici muzica religioasa , decat un meci de box ratat, gigi ne-a dezamagit , ma bucur de lot,trebuie sa angajeze si un dermatolog sa le trateze acneea copiilior astia…….

cristi-red dog  •  20 iulie 2007, 23:48

Steaua4ever
uitate atent si o sa vezi ca nu facea nimeni abuz, incercau doar sa il aresteze

VDGG  •  20 iulie 2007, 23:50

Nu generalizam, insa vedem ca mizeriile se repeta obsesiv pe un singur stadion: in ghencea, acum cu un prieten al lui Tweety, probabil.
Am fost si eu pe multe stadioane, in deplasarile lui Dinamo, dar asa decadere umana ca pe ghencea nu gasesti nicaieri. nici macar in giulesti … toate scursurile dintre blocuri se aduna acolo la meciuri, nu-si sustin niciodata echipa decat la 4-0, eventual si cauta sa se afime prin violenta.
oata lumea stie ca nucleul galeriei lui dinamo este compus din fosti studenti (la stat, nu la unitatile private). asta se simte in coregrafioi, mereu superioare, in scandari, mereu noi si d eimpact, care sunt apoi preluate jalnic de stelisti, etc. etc.
dar marea problema in seara asta nu cred ca-i dobitocul ala in slapi, ci bostina si oamenii de ordine

floo**  •  20 iulie 2007, 23:50

hagi nu rezista 10 etape ,e mult,si daca eram in locul lui dadeam afara mai multi jucatori, care intra pe teren degeaba doar sa se incalzeasca putin si sa iau bani degeaba cum ar fi lovin asta, cea vazut hagi la el nu stiu si mai sunt cernea numai cu piciorul stang stie sa dea in ia afra cu el sa ia un portar care stie sa loveasca mingea cu ambele picioare

cristi-red dog  •  20 iulie 2007, 23:51

eu am fost la peste 150 de meciuri si in deplasari si acasa , si cum de nu ma atacat nici un jandarm ?
in schimb pe ei ultrasi ai abuzeaza mereu

Comentează