TOLO.RO
„Nu mai scrie despre huliganii din tribună! Nu te pune cu ei!”, sînt sfătuit cu voce joasă, de parcă această confrerie a năucilor ar avea urechi peste tot.
marți, 31 iulie 2007, 8:54
„Nu mai scrie despre huliganii din tribună! Nu te pune cu ei!”, sînt sfătuit cu voce joasă, de parcă această confrerie a năucilor ar avea urechi peste tot.
Absurd! S-a produs o răsturnare a raportului dintre lege şi fărădelege. O ilustrează textul de un umor vonnegutian al Mariei Andrieş pe care-l găsiţi azi în pagina 16. Carevasăzică. Cei care încalcă regulile sociale se simt invincibili, iar ceilalţi, cum sîntem noi sau dumneavoastră, trebuie să ne susţinem punctele de vedere cu sfială. Ca să nu cumva să-i lezăm pe huligani, pe infractori, pe cei care bat oamenii în uniformă în văzul camerelor de luat vederi şi apoi pleacă liniştiţi acasă.
La Buzău nu s-a şifonat doar prestigiul jandarmilor, orice o însemna acest lucru, ci şi încrederea românilor privitori într-un sistem care ar trebui să-i protejeze. Ce se poate alege de un om normal, singur pe stradă sau în tribună, de familia lui, de prietenii lui, dacă cei antrenaţi şi plătiţi pentru a face faţă unor situaţii limită au capitulat jenant în faţa a cîteva zeci de agresori?! Cînd priveşti asemenea imagini îţi aminteşti de mineriada de de la Stoeneşti. Un stat umilit de bande care îşi impun interesul cu forţa.
Nu cu bîta va trebui restaurată reputaţia forţelor de ordine. Cu legea. Asta dacă n-a devenit perfect legal să baţi jandarmii şi poliţia. Pe stradă, în spatele blocului şi pe stadion. Pentru că aici se va ajunge dacă facem pe noi de frică în faţa unor teribilişti.
Robbie • 31 iulie 2007, 11:47
@red-tico
Domnu, n-aveti celulare, aparate de filmat, ceva? Bine ca de lanturi, fulare si bote aveti bani… protejati-va imaginea ca nu e greu. Dar nu mai bateti oameni! Nu pentru aia se merge pe stadion!
shaka zulu • 31 iulie 2007, 11:53
„dinamo si steaua, inca de la infiintare, pornesc cu 1-0 in fata oricaror alte echipe” spune dl Borcea sfatos, tragand o linie intre cei 2 granzi si restul piticaniilor. asa e, se confirma acest lucru iar suporterii celor 2 echipe au inteles ca, tot asa, si ei sunt deasupra tuturor si pornesc cu 1-0 orice bataie: cu jandarmii, cu ceilalti suporteri, cu bunul simt. Asa e fratilor, aveati 1-0, la Buzau ati facut 2-0 si e probabil sa castigati meciul. Sunteti victoriosi, razboinici, spartani, ultrasi, va p..ati pe noi. Putem oare sa ne facem si noi un campionat separat, al piticaniilor? Ne dati voie? Au, scuze, am inteles, nu mai zic nimic…
ion • 31 iulie 2007, 11:55
cataline,cu toata simpatia,iti spun ca si voi sunteti de condamnat.pai e normal sa le permiteti tuturor golanilor sa injure cum vor pe blog-urile astea???de ce sunteti atit de pasivi?nu cumva prin nepasare ii incurajati?faceti ceva cu limbajul de pe aici!sunt curios daca macar aveti taria sa va asumati asta.poate imi raspunzi daca ai timp.multumesc!
Reddog Alex • 31 iulie 2007, 12:08
E drept ca si jandarmii comit abuzuri, n-are rost sa ne ascundem. Personal nu m-am confruntat cu asa ceva, nu mi-au furat nimic si nu m-au lovit. Poate pentru ca imi si port de grija. Nu caut scandal. Cu nevinovatii din peluze e discutabila treaba. Exista oameni care merg la peluza sa-si incurajeze echipa, nu toti sunt huligani. Dar astia sufera cel mai mult. Presa ii face huligani pe toti. Tot ei iau de batut de la jandarmi ca doar astia nu stau sa aleaga. E cam dubioasa chestia si s-ar putea rezolva cu usurinta. Sisteme de supraveghere si legislatie corespunzatoare…
Dar vedeti cum e de fapt. Iordan de fapt e baietelu’ lu’ mamica, el n-a lovit si n-a facut niciodata nimic. Mamica si taticu au si bani si isi permit un avocat foarte scump. Asa ca de vina e ma-sa. Asa si-a crescut loaza. Ce mai atata ameteala. Ii scoateti de pe stadion si raman in strada. Si ne mutam de la stirile din sport la alea de la ora 5(inca n-au fost intezise?!). Problema e societatea, e presa(privit ce fel de oameni scoateti la inaintare), sunt institutiile statului care ori nu fac nimic ori fac represiune in toata regula…
marius • 31 iulie 2007, 12:32
SALUT . AM FOST SI EU LA MECI DUMINICA CA SUNT BUZOIAN DAR SA STITI CA A FOST SI DIN CAUZA ORGANIZARI .. CA LA ORA 18 CU O ORA INAINTE DE MECI EREU 12 CIUPALACI ZIS DE LA POL COMUNITARA DAR ERAU FOARTE FRICOSII… DAR DINAMOVISTI AU VENIT PUSI PE SCANDAL DE LA INCEPUTUL MECIULUI ARUNCAND CU PIETRE CATRE TRIBUNA 1 MA INTREB CA LA BUZAU SA FACUT UN STADION MODERN DACA PUNEU SCAUNE SI LA INBECILI CE SE INTANPLA? EU SUNT DINAMOVIST DAR NICI ODAT NU AS MAI TINE CU DINAMO DACA AS FI OBLIGAT SA MERG CU DROGATI AIA
adyreddog • 31 iulie 2007, 12:35
sa ii trimita la puscarie.nu au ce cauta toti frustatii,alcolistii si drogatii pe stadioane.sa se de-a acasa la ei cu capul de pereti.de ce din cauza la 50 de derbedei sa sufere un stadion intreg.sa-i pozeze si sa nu-i mai lase pe stadion.in ziua meciului sa se prezinte la politie,daca nu LA PUSCARIE.SUNT NISTE NENOROCITI , CARE CAUTA NUMAI SCANDAL.DACA II EI PARTE IN PARTE NU FAC CAT O CEAPA DEGERATA,SUNT VAI MAMA LOR.HABAR NU AU DE RESPECT.LA PUSCARIEEEEEEEEEEEE.
caine-rosu • 31 iulie 2007, 12:36
In loc de un raspuns, ceri moderation ! Cred ca asta ar trebui s-o faceti pentru cei care umplu paginile blogurilor cu injuraturi, nu pentru cei care va critica.
molko • 31 iulie 2007, 12:37
corect.
impreuna cu mitica de la liga
adyreddog • 31 iulie 2007, 12:48
ALO MOLKO,CITESTI DE LA CAP LA COADA?
Habakkuk • 31 iulie 2007, 12:48
@robbie
„Violenta naste alta violenta”. Frumos si adevarat. Problema cu acesti oameni este ca singura educatie de care stiu si vor stii sunt bata si banii. Adica da-le in cap si ia-le banii. In razboaie mor civili, in revolutii mor pe capete oameni nevinovati ca sa se reformeze un sistem. E nevoie ca nevinovatii sa „o ia pe coaja” sa fie tratati la fel ca huliganii. Unii dintre ei se vor enerva si vor raspunde violent. Cei mai multi insa se vor dezice pe viitor de orice violenta. Prefer sa existe „collateral damage” dar sa rezolvi problema, decat sa faci eforturi enorme si sa nu rezolvi nimic.
Un om violent va „raspunde” la violenta. Depinde de capacitatea sa de decizie sub de forma va fi raspunsul. Daca raspunsul sau e violent … well de aia exista inchisori. In schimb daca vei cauta sa ii prinzi si sa-i educi vor scapa o groaza nepedepsiti, iar cei ce vin din spate vor face la fel pentru ca exista sansa de a scapa de justitie. In plus pentru un astfel de om (presupun needucat) un cazier judiciar nu are aceasi pondere ca un cap spart…
shaka zulu • 31 iulie 2007, 12:54
sa va desfinteze bai clonatilor cu cluburile voastre cu tot! comunisti imputiti!
georges • 31 iulie 2007, 12:57
cum sa se linisteasca golanii astia din tribuna dc jandarmii le dau avertismente si o amenda modica pe care nici nu o simt. Uitati-va pe dinamovisti.ro sa-l vedeti pe Ropotan care spune ca jandarmii sunt de vina pt ce s-a intamplat. Noroc ca fotbalistii folosesc mai mult picioarle decat capul. Cum le poti lua apararea acestor asa zisi suporteri care in fapt sunt niste neanderthalieni care nu cunosc decat notiunea de violenta. mi-e scarba de ce se intampla in tribunele stadioanelor din Romania si ca si in sezonul trecut nu voi mai merge decat la meciurile din Champions League
ion roata • 31 iulie 2007, 12:59
intotdeauna vedem efectul si pe el il analizam si nu cauza! se invoca lisa de legi, oare trebuie legi pt fiecare activitate in parte? nu cred asta exista legi cadru f bune pt combaterea acestor fenomene numai ca, exact ca in toate domeniile nu de legi ducem lipsa ci de aplicarea lor! exista lege unde persoanele sub influenta alcoolului nu au acces la manifastatii de orice fel. cine a oprit jandarmeria sa-si faca treaba si sa nu permita accesul unor asemenea indivizi pe stadion? de ce jandarmeria, care e institutie publica asigura ordinea pe stadioane contra cost, stiidnd ca acestea sunt propietati private? sa se lasa cluburile sa se implice in a asigura ordine cu oricine doresc, ca sunt destule societati de gen si atunci prin responsabilizarea lor directa, a cluburilor, vor depune mai multa atentie combaterii fenomenului. de ce de impun fel si fel de standarde stadioanelor pt licentiere in liga dar nu se impune un sistem de acces-control si monitorizare pe masura faptelor ce se petrec an de an pe stadioane? nu analizati numai efectele…analizand cauzele se elimina efectele. ori in acest sens nu s-a facut absolut nimic decat jenanta actiune a jandarmeriei in liceele din bucuresti de educare a suporterilo, o actiune lamentabila care a costat o groaza dar rzultatele au fost previzibile, actinea a fost bifata ca realizata sefii si-au frecat bucurosi palmele pt o noua fapta de munca si atat! ca sa faci ordine intr-un fenomen trebuie sa-l stapanesti si aici se pacatuieste. cati psihologi, sociologi sau alti specialisti are jandarmerii p a studia aceasta si a da solutiile optime de combatere? cred ca nu se vrea decat batere nu combatere!
Anyhow • 31 iulie 2007, 13:02
Ca suporter dinamovist sunt scarbit de ce fac acesti nemernici care nu au nimic in comun cu notiunea de fair-play si atasament pentru culorile clubului. Nu inteleg de ce trebuie ca noi sa patimim si sa nu putem merge pe stadion din pricina unor frustrati cu apucaturi de oameni ai cavernelor. Cred ca cei care au fost prinsi de jandarmerie provocand violente pe stadion ar trebui nu doar amendati si exclusi de pe stadioane, insa ar trebui sa petreaca meciurile in arest preventiv. Poate asa vor intelege si ei ca adevaratii suporteri nu isi demonstreaza iubirea fata de club prin violenta fata de adversari si fata de institutii, dupa cum nici nu parasesc stadionul inainte de ceremonia de premiere a unei finale pe care am pierdut-o (asa cum s-a intamplat in cazul supercupei). Daca o tinem tot asa o sa ajungem la evenimente si mai grave de tipul Heysel si atunci regretele vor fi tardive.
rat • 31 iulie 2007, 13:06
Habakkuk
Te inseli amarnic ,in Europa au oprit fenomenul pentru ca i-au arestat nu pentru ca au raspuns la violenta cu violenta excesiva . Cat despre cazier , ai fi surprins sa afli ce studii si cu ce se ocupa cei din galerie (de la Dinamo cel putin) . Peste 80 % sunt studenti sau au terminat o facultate , au servici la firme serioase deci credema cazierul ii arde mai tare . Nu se potolesc tocmai pentru ca jandarmii raspund cu aceeasi momeda pe principiul ochi pentru ochi. Cum e posibil sa fie decat o amenda si aia de 100 ron. Totusi pe langa astia 80 % exist 5 % care nu au ce cauta pe stdion si ar trebui bagati in puscarie. Iti spun pentru ca merg in multe deplasari (mai ales externe) si ii vad la fiecare meci cum provoaca incidente . Aici revenim la alta discutie , daca ei isi impart mancarea in microbuze normal ca sar unul pentru altul cand vine cineva sa-l bata chiar daca stiu ca este vinovat.In schimb daca i s-ar da o amenda/interdictie etc fi sigur ca nu s-ar mai intampla nimic.
ion roata • 31 iulie 2007, 13:07
p.s.
nu trebuie lege privind accesul unor indivizi pe stadioane! stadionul este o proprietate prvata unde intri cu acordul proprietarului, iar dreptul fiecarui propietar este de a alege cine sa-i intre pe proprietate!
EUSEBIUv1 • 31 iulie 2007, 13:13
intrebari:
1.intr-o tzara in care t costa 7milioane rol sa-ti recuperezi mashina fiindca ai parcat-o intr-un loc nepermis, o bestie ordinara este sanctionata cu un milion rol dupa ce face o tzara intreaga sa se ingrozeasca si sa tremure la gandul ca ar mai calca vreodata pe un stadion… ???
2.daca saptamana viitoare ar fi alegeri voi cu cine atzi vota?
super tare pt pariori! • 31 iulie 2007, 13:15
http://www.gobet.ro – Simulator de Clasamente, Predictii, Stiri, Sfaturi si Analize Fotbalistice, Programul Competitional al Ligilor Europene, Insemnari Personale, Meciuri Utile, Blog!
super tare pt pariori! • 31 iulie 2007, 13:16
http://www.gobet.ro – Simulator de Clasamente, Predictii, Stiri, Sfaturi si Analize Fotbalistice, Programul Competitional al Ligilor Europene, Insemnari Personale, Meciuri Utile, Blog! !
shaka zulu • 31 iulie 2007, 13:18
anyhow, dinamo trebuie desfiintata anyway! si scapam de cojile astea de suporteri retardate.
nelu-dinamo • 31 iulie 2007, 13:48
sunt suporter dinamovist si va intreb cu ce am gresit eu care am abonament si nu pot vedea meciutile lui dinamo?de ce trebuie suspendat terenul si nu suspendati cei care provoaca aceste nemernicii.
nelu-dinamo • 31 iulie 2007, 13:49
sunt suporter dinamovist si va intreb cu ce am gresit eu care am abonament si nu pot vedea meciurile lui dinamo?de ce trebuie suspendat terenul si nu suspendati cei care provoaca aceste nemernicii.
molko • 31 iulie 2007, 14:04
@shaka zulu
Omule,
Du-te la culcare, te rog frumos… Aberezi
Tii cu Crapid sau Poooli??? Sau prazar?
Peste tot e la fel.
fruncea • 31 iulie 2007, 14:08
anyhow,
bravos,
un comentariu obiectiv desi esti dinamovist.
eu sunt polist, deci total antidinamo:((( (in nici un caz un motiv suficient sa ne dam in cap daca ne intalnim pe stadion) dar peste tot sunt gunoaie care nu au ce cauta pe stadioane
ghinda royala • 31 iulie 2007, 14:12
pai cine ar trebui sa ia masuri? jandarmeria si cluburile. iar atitudine sa ia mass-media si reprezentantii societatii civile. ca ne ducem dracu’.
momo • 31 iulie 2007, 14:27
Este motivul pentru care ma duc din ce in ce mai rar pe stadion. Sunt din ce in ce mai multi pusi pe cearta…Vin la meci trotilati bine, pusi pe scandal si injura pe toata lumea, din primul pana in ultimul minut…
Nu incurajeaza echipa chiar daca aceasta se afla in dificultate, ceea ce un suporter adevarat nu ar face-o niciodata…
Sunt multi care iau bani, bani buni…Becali, Turcu, Borcea dau bani la cate o mana de puslamale ca sa nu-i injure…
ropo • 31 iulie 2007, 14:51
INTRATI AICI SI VEDETI CUM JANDARMII PROVOACA SUPORTERII
ropo-city.miniville.fr
Adiber • 31 iulie 2007, 14:53
Desi de 40 ani merg pe stadioane,am fost socat de imaginile de la Buzau.Ce ma mira este ca si acum e acuzata jandarmeria ca a fost prea slaba si se cer demisii.Nu demult,tot dupa un meci al lui Dinamo,jandarmii erau acuzati de unii ziaristi ca au lovit si oameni nevinovati.Chiar nu ne dam seama ca vinovatii sunt numai acei suporteri care vin la meciuri sa bea si sa se bata cu fortele de ordine?Mi-e rusine de declaratiile lui Rednic si Niculescu care mai bine taceau decat sa zica ca suporterii au fost provocati!Ei sunt foarte sensibili si daca un spectator s-a bucurat de golul Buzaului,trebuie omorat,iar jandarmii care intervin trebuie batuti!Au aparut foarte clar in imaginile filmate cateva chipuri care pot fi identificate si sa aflam si noi cum se numesc si ce pedepse primesc.Era un malac cu tricou rosu si sort negru care si la intrarea in stadion a lovit jandarmii,la fel a facut si dupa golul Gloriei si asemenea indivizi sunt modele pentru cei din jur ,care-i imita si lovesc si ei cu frenezie!Ar trebui sa nu mai intre pe stadioane,dar nu stiu daca-i doare asta, se pot bate si in afara stadionului,trebuie atinsi la buzunar si la libertate.
ropo • 31 iulie 2007, 15:07
INTRATI AICI SI VEDETI CUM JANDARMII PROVOACA SUPORTERII !!!
ropo-city.miniville.fr
ion roata • 31 iulie 2007, 15:07
blog de jurnalist???? cred ca e mai nimerit blog de facut bani! un blog inseamna respect pt cei ce viziteaza blogul si care raspund temei propuse! un detinator de blog din bun simt si respect, pt cei ce dau curs temei impuse si vin cu poatari pertinente si civiliztate e obligat sa intre in dialog cu ei … asta daca ese doreste ceva concret in afara de accesari pt a mai adauga o cifra contorului pt decontarea reclamelor inserate!
si pt exemplificare dau exemplu blogul lui AG! nu spun ca trebuie sa se stea permanent dar de la ora 9 am pana la ora 16 am cei ce au vizitat blogul au fost foarte bagati in seama de detinatorul lui!
e ultima postare pe blog de avar!
ion roata • 31 iulie 2007, 15:09
Comentariu duplicat detectat; se pare că ai mai scris odată asta!
si nu am postat nimic…numai faceam o remarca la respectul detinatorului care posteaza fata de cei ce-i viziteaza….deci e clar!
Karl • 31 iulie 2007, 15:24
„domnule” tolo in guritza maatti de ce nu spui si ca aceasi suporteri au fost agresati pentru simplu fapt ca au cantat in drum pe stadion?
andy • 31 iulie 2007, 15:30
CORECT. In sfarsit un articol corect din partea ta……dupa o lunga asteptare.
daniel/TM • 31 iulie 2007, 15:30
Avem si la Timisoara extremistii nostri, dar sunt intr-un procent mult mai mic, rezonabil.
Pentru violenta extrema de pe stadioane, sunt multi vinovati, dar aducerea aminte cu Stoienesti e valabila; JANDARMERIA si POLITIA nu vor sa faca ordine. Daca ar vrea ar fi ridicol de simplu sa rezolve problema.
andy • 31 iulie 2007, 15:32
Bai karl, daca esti dinamovist imputit du-te freac-o in alta parte, nu mai lua tu apararea huliganilor si fratilor tai care au ajuns sa dea in jandarmi. Fraierilor. Va-ti invatat pe primul loc, iar cand va vedeti condusi incepeti scandalul. Cred ca o sa aveti multe anul asta, iar daca nu o sa va potoliti o sa vedeti meciurile la ploiesti, pe astra………TIGANILOR
fruncea • 31 iulie 2007, 15:34
mdea, la meciurile cu uta si dinamo, in rest pace:))
JE • 31 iulie 2007, 15:34
Iata si o parte din comunicatul jandarmeriei romane:
„… Pe timpul desfăşurării partidei au continuat incidentele între cele două fractiuni ale galerie oaspete (Gruparea Peluza Nord şi Gruparea Peluza Cătălin Hâldan), o parte dintre aceştia retrăgându-se spre gardul împrejmuitor al terenului de joc, pentru a se refugia dincolo de el….”
Poate cineva ar trebui sa le explice retardatilor ca Peluza Nord si PCH sunt una si aceeasi la Dinamo… Cealalta „fractiune” este Peluza Sud sau ZEL…
vicu • 31 iulie 2007, 15:39
Să-ţi duci copilul la un meci de fotbal?
Nici gând!!!
Singura soluţie ar fi identificarea vinovaţilor de pe înregistrările video şi interzicerea lor nu numai pe stadioane , ci oriunde este o adunare mai mare de 10 participanţi.
Iar deciziile unui judecător în asemenea cazuri să nu admită recurs sau alte chestii de genul ăsta.
Mă gândesc cu groază ce poate simţi un copil prezent la un asemenea meci…
Puteţi da şi voi poze cu huliganii.
Faceţi o rubrică de genul HULIGANUL DE LA PAGINA 16!!!
fruncea • 31 iulie 2007, 15:40
te pierzi in detalii, nu asta era esenta comunicatului!!
JE • 31 iulie 2007, 15:57
fruncea on 31 Iulie, 2007 3:40 pm
te pierzi in detalii, nu asta era esenta comunicatului!!
____________
ba pentru mine e destul de important… pentru ca din ce citesc acolo imi dau seama ca m-am batut cu mine insumi… sau, ma rog, cu „fractiunea” mea…
JE • 31 iulie 2007, 15:58
vicu on 31 Iulie, 2007 3:39 pm
Puteţi da şi voi poze cu huliganii.
Faceţi o rubrică de genul HULIGANUL DE LA PAGINA 16!!!
_________________
nebunaticule… ai vrea sa-i vezi pe huliganii aia la bustul gol…
super tare pentru pariori! • 31 iulie 2007, 16:07
http://www.gobet.ro – Simulator de Clasamente, Predictii, Stiri, Sfaturi si Analize Fotbalistice, Programul Competitional al Ligilor Europene, Insemnari Personale, Meciuri Utile, Blog
core • 31 iulie 2007, 16:12
un excelent joc online :
DinamoEtImpera • 31 iulie 2007, 16:43
Ca violenta sa dispara de pe stadioane ar trebui ca oamenii sa aiba incredere in autoritati, respectiv jandarmerie. Jandarmeria face abuzuri, si daca nu credeti, mergeti la peluza. Te simti tot timpul sub amenintare. Poate vor sa schimbe, sa se reformeze, chiar si asa, in constiinta colectiva a suporterilor raman abuzurile. In tara asta, toti care sunt pusi pe o pozitie de forta fata de cetatenii obisnuiti, de la controlorul de pe tramvai, la politisti si functionati publici, toti fac abuzuri. Cand cineva carui i se da putere tocmai ca sa te protejeze, face contrariul, iti pierzi increderea si tratezi cu dispret pe oricine este pe aceeasi functie. Jandarmeria sa-si faca treaba profesionist. Poate jandarmii buzoieni au vrut doar sa-si faca treaba, dar din cauza nepregatirii lor si a faptului ca au primit suporteri obisnuiti cu ce-i mai rau, au dat chix. Lasati suporterii sa fie uniti. Ce ati vrea sa faca? Intelegeti si pozitia lor. Jandarmeria e cea care trebuie sa-si faca treaba. Nu trebuie atacati toti suporterii sau toti ultrasii. Nu faceti decat sa-i uniti pe toti sub o cauza, fie ea si eronata.
SUPER DINAMOVISTA • 31 iulie 2007, 17:05
LA PUSCARIE CU HULIGANII!!!
Cătălin Tolontan • 31 iulie 2007, 17:53
ion roata: nu e prima oara cind esti profund nemultumit de blog. Regret. Am spus: citesc toate mesajele si raspund in functie de timp. Un blog nu e un chat sa raspunzi in timp real.
Cătălin Tolontan • 31 iulie 2007, 17:55
nelu-dinamo: inetersant, vom vedea ce au facut cei de la protectia consumatorului in legaturacu abonatii rapidului care au dat in judecata clubul
nin • 31 iulie 2007, 18:05
Nici un razboi nu incepe direct cu pusca, ranga, sau mai stiu eu ce arma. Violenta de orice fel e sustinuta la nivel inalt in tara noastra: violenta verbala (deocamdata) la mult stimatul presedinte al tarii, la presedinti de cluburi si finantatori … si nimeni (presa) nu le intoarce spatele la momentul oportun. Cred ca stiu de ce dar ma intreb cine trebuie sa indrazneasca totusi. Si cand?
Si de aici lantul slabiciunilor functioneaza perfect. Nimeni nu se atinge de nimeni, fiecare huligan are pe cineva la o adica, politistul sau jandarmul se intreaba oare in cine da si tot asa.
Cat de greu poate fi, ca ziarist, sa intorci spatele unui exemplar de genul celor pe care i-am amintit pentru ca sa nu poata fi copiati, imitati etc. si plebea sa nu-i urmeze ca modele?
Haideti sa ne consolam cu gandul ca toate astea se imtampla pe toate stadioanele din lume, s-o dam pe gluma, sa injuram toata lumea pe toata lumea, sa-i citam, filmam, scuzam pe huligani si sa tacem.
COMUNICAT SUD DINAMO • 31 iulie 2007, 18:17
COMUNICAT SUD DINAMO
Ca parte a suflarii Dinamoviste, ne simtim datori si indreptatiti sa raspundem comunicatului d-lui Presedinte Badea Nicolae. Pozitia oficiala de dupa meciul la Buzau este doar cea mai recenta dintr-o serie de exemple in care suporterul Dinamovist nu a fost respectat si a fost denigrat, fara a i se cere macar versiunea lui asupra celor intamplate si mai ales fara a verifica real si obiectiv evenimentele.
D-le Badea, nici macar nu trebuia sa coborati din eleganta loja oficiala pentru a afla adevarul. Un simplu telefon si ati fi aflat cu adevarat ca suporterii Dinamovisti au fost maltratati inainte de inceperea partidei. Acestia au fost legati la maini pentru a nu se putea apara si batuti minute in sir. Cum credeti ca ne simtim noi, asistand la astfel de scene de groaza? Cum am putea sa ramanem impasibili si la ce reactii v-ati fi asteptat?
Ce pozitie a luat Clubul Dinamo vis a vis de masurile abuzive si total exagerate (monitorizarea abuziva a 63 de suporteri Dinamovisti si prezenta brigazii speciale de interventii, in conditiile in care nu exista nici o rivalitate intre noi si o echipa promovata dupa 20 de ani in prima divizie)? Ce sanctiuni a cerut Clubul Dinamo pentru proasta organizare a clubului buzoian, ce a permis prezenta mai multor suporteri buzoieni/stelisti in sectorul nostru, care s-au bucurat la golul formatiei-gazda? Nu uitati, d-le Presedinte, ca dumneavoastra beneficiati ori de escorta jandarmeriei in coloana oficiala ori de rusinoasa varianta a transportului in dubele jandarmeriei, in timp ce noi suntem fortati sa ne parcam masinile si microbuzele la intamplare, in zone neprotejate si la distante considerabile de sectorul nostrum in stadion.
Nu consideram illegal sau imoral gestul suporterilor Dinamovisti de a iesi la portile stadionului pentru a cere eliberarea imediata a celor 5 baieti sechestrati si abuzati in “regine”, departe de ochiul camerelor de filmat, care, ca de obicei, au surprins doar “derbedeii” si “huliganii” lovind “aparatorii” legii. Ba dimpotriva, gestul de solidaritate este unul perfect justificat.
Unde este legea si siguranta atunci cand cei platiti din banii nostril sa le asigure ne privesc in ochi, cu zambete ironice in coltul gurii, si ne spun ca cei 5 s-au lovit singuri?? Ca lantul de la gat s-a evaporat in duba??? Ca sangele de pe haine e rezultatul caldurii??? Ca dintii unuia dintre ei s-au spart cand acesta a incercat sa fuga??? Ce incredere mai putem avea in bestiile cu trese pe umeri, care ne-au poftit in stadion asigurandu-ne ferm ca celor retinuti nu li se va intampla nimic, iar acestia, odata reveniti printer noi, de-abia se mai puteau tine pe picioare???
In stadion nu am facut decat sa ne aparam si sa ne asiguram ca nu vom impartasi soarta celor 5. Din moment ce pe stadioanele din Romania nu exista lege, ci doar abuz, reactia noastra nu este o incalcare a legii, ci un raspuns impotriva abuzurilor.
Cum va explicaati, d-le Presedinte, lapidarul comunicat al jandarmeriei, care a motivat gravele abuzuri intr-un mod cel putin penibil??
Vreti sa mutati echipa de pe stadionul Dinamo??? De frica “huliganilor” si “derbedeilor”? Acesti huligani si derbedei au sustinut echipa, au realizat coregrafii, colorand de atatea ori acest jalnic stadion, nedemn de istoria si reputatia acestui club, stadion pentru care nu ati depus nici un efort sa-l modernizati. In Champions League jucam pe Lia Manoliu tot din cauza huliganilor??
Spuneti ca va iubiti si va respectati suporterii?! Cum se face atunci ca la Supercupa, pe o caldura clasata cu cod portrocaliu, suporterii Dinamovisti nu au beneficiat nici macar de o minima sursa de apa potabila, fiind obligati sa stea la cozi interminabile si sa plateasca sume immense pentru o gura de apa clocita (150000 lei sticla de apa)??
Spuneti ca suntem needucati. Poate asa este, nu a avut cine, parintii nostri au muncit pe nimic si n-au avut timp si de noi, scolile in care am invatat erau in stare deplorabila, materialele didactice de pe inventar costau cat o janta de Mercedes! Dar acesti “needucati”, indifferent de varsta si de paturi sociale, au venit la Dinamo din pasiune pentru Dinamo, crezand in libertate, prietenie si neconformare in fata unui sistem caruia ii contestam legitimitatea. Am gasit aici o a doua casa, o a doua familie si un mediu in care ne-am insusit mai multe principii si valori reale, dar si un loc in care ne-am format ca oameni.
Casa noastra si a lui Dinamo e stadionul din Stefan cel Mare, acolo a fost inainte ca domnul Badea sa vina la club si va fi atunci cand domnul Badea nu va mai figura in organigrama clubului.
Asteptam scuzele domnului Badea asa cum le asteptam si pe cele ale lui Ianis Zicu care a jignit in aceeasi masura suflarea dinamovista.
Dinamo ramane la Bucuresti!
ropo • 31 iulie 2007, 18:51
INTRATI AICI SI VEDETI CUM JANDARMII PROVOACA SUPORTERII !!!
ropo-city.miniville.fr !!!